فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #ناقل_بی_علامت
کاری از معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر
#ماسک_می_زنیم
#به_مدد_الهی_کرونا_را_شکست_میدهیم💪
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
@pajohesh110
#معاونت_پژوهش_حوزهعلمیهخراسان
@howzehpajohesh
1_328564147.pdf
3.97M
فتاوای آیت الله سیستانی درباره بورس (این جزوه توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای قاضی نگاشته شده و مورد تایید آیت الله مهدی مروارید است)
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
@pajohesh110
#معاونت_پژوهش_حوزهعلمیهخراسان
@howzehpajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤔دستان هنرمندی که از حال این روزهایمان ایده گرفت و زلال اشک را میهمان چشمان حسینی کرد...
📽اثری زیبا از فاطمه عبادی که با نوایی زیبا، حرم حسینی را میهمان چشمان زیبایتان میکند
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
@pajohesh110
#معاونت_پژوهش_حوزهعلمیهخراسان
@howzehpajohesh3
🤔معنای اعم و اخص تحقیق/تفاوت تحقیق با اثر
تولید شده در گروه کلاس مجازی روش تحقیق توسط طلبه گرامی #سید_علی_ارحمی :
🎯🎯خلاصه صوتهای آقای ولیان پور
💎"معنای اعم تحقیق" همان کشف رابطه است.
بنابراین کتاب، مقاله و پایاننامه، همه تحقیق هستند.
💎تفاوت تحقیق با آثار مکتوب:👇
پایان نامه، مقاله، کتاب و.... این ها خروجی تحقیقاند.
توضیح:
برای شروع یک کار اول نقشه کشی صورت می گیرد و مرحله دوم اجرا و مرحله سوم خروجی است.
بنابراین أثر (مقاله، کتاب، فیلم و ...) تدوین شده و خروجی تحقیق است.
زمانی که سخن از تفاوت تحقیق با اثر میزنیم، باید توجه کنیم که تحقیق معنایی اخص هم دارد:
سیستم و فرآیند کشف رابطه و حل مسئله!
تحقیق به معنای اخص خود لزوما از استانداردهای نگارشی استفاده نمیکند، بلکه از استانداردها و روشهای معرفتی استفاده میکند.
مراحل👇
1)ایده پردازی
2)رسیدن به مسئله
3)تصویر (نقشه راه)
4)اجرای نقشه
5)تدوین
(تحقیق به مثابه یک فرآیند و سیستم دارای اجزایی مرتبط با هم است)
اجزای فرآیند تحقیق (اجرای نقشه) عبارتند از:
1. دادهها: گزاره هایی که ما در منابع می بینیم و در رسیدن به کشف رابطه میتواند کمک کند.
دادهها ورودی تحقیق هستند که با مراجعه هوشمند به منابع به دست میآیند.
2. اطلاعات: دادههای طبقهبندی شده
با سنجش و گزینش دادهها و ارتباطدهی آنها با موضوع، اطلاعات به دست میآید.
3. نوآوری که مرحله نهایی و نتیجه تحقیق است.
نوآوری حاصل پردازش اطلاعات و چینش اطلاعات در کنار یکدیگر است.
#محتوای_تولیدی
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
@pajohesh110
🔺در جلسه افتتاحیه مدرسه علمیه امام علی علیه الاسلام که در فضایی صمیمی و با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار گردید، سیاستهای کلی پژوهش برای سال تحصیلی جدید و نیز گزارشی از گروههای مجازی تحقیق در ایام کرونا ارایه شد.
✅ از اسفند سال 1399 تا کنون بیش از 100 چالش و پرسش علمی در عرصههای ادبیات عرب، منطق، فقه و اصولفقه، در پانزده گروه ایتایی تولید شده است.
♻️ تحقیق به معنای کشف رابطه است که متناسب با اقتضائات آموزشی و پژوهشی در دوره سطح یک حوزه علمیه، در دراستای عمق بخشی به آموزشها در عرصههای فوق صورت میگیرد.
🔻 تحقیق در مدرسه علمیه امام علی علیه السلام در سطوح مختلف صورت میگیرد:
🔸 طرح چالش یا مسئله علمی
🔸 طرح ایده یا راهکار برای عبور از چالش یا حل مسئله
🔸 ارایه پاسخ اجمالی
🔸 طرح چالشهای علمی مهم در کرسی نظریه پردازی توسط دانشپژوه یا استاد
🔸 ارایه تحقیقات علمی به صورت مقاله
🔺 در تمامی این مراحل استاد و مسئول پژوهش در گروههای ایتایی عضو هستند و آماده ارایه مشاوره میباشند.
♦️ گروههای علمی در ایتا متشکل از دانشپژوهان، اساتید ناظر و اساتید اصلی هستند که توسط مسئول پژوهش به گروهها دعوت میشوند.
🤔 گروهای علمی محلی برای تضارب آراء در زمینه طرح چالش، ایده، حل مسئله و ارایه مطالب جذاب علمی و پژوهشی میباشند.
#محتوای_تولیدی
#معاونت_پژوهش_مدرسه_امام_علی_علیهالسلام
@pajohesh110
#معاونت_پژوهش_حوزهعلمیهخراسان
@howzehpajohesh
🤔 تأملی در مفهومشناسی آزادی و اسارت
🔻خاطرات رهگشای یکی از آن 23 نفر...
(حاج آقای رعیت نژاد)
🔸ما میمردیم تا آزادمان نکنند❗️
♦️مردن برای ما راحتتر بود از اینکه در ضیافت کاخ ریاست جمهوری صدام قرار بگیریم (در حالی که مدت زیادی بود که غذا نخورده بودیم)
🔹حاضر بودیم جان بدهیم و در زندان بپوسیم ولی آزادیای که آنان میخواستند محقق نشود.
🔻دشمن فقط به دنبال گرفتن چند ثانیه مصاحبه از تعدادی بچه ایرانی بود و شکست خورد.
✅چشم به دست دشمن داشتن یک انحراف بزرگ است.
#محتوای_تولیدی
#معاونت_پژوهش_مدرسه_امام_علی_علیهالسلام
@pajohesh110
#معاونت_پژوهش_حوزهعلمیهخراسان
@howzehpajohesh
📋 خلاصه مطالب کارگاههای مقدماتی تحقیق و پژوهش در ادبیات عرب
📚 چیستی، چرایی و گستره تحقیق در دانشهای ادبی
منشاء و خاستگاه دانشهای ادبی، زبان معیار است.
غایت دانشهای ادبی نیز حفظ و صیانت زبان از گزند تغییرات ناموجه و سلیقهای درون و برون تمدنی و جلوگیری از گسست فرهنگی است.
بنابراین تحقیقات ادبی در سه ساحت صورت میپذیرد:
الف. شناخت زبان معیار
اگرچه زبان معیار، امری ثابت است ولی شناخت تغییر و تحولات زبانی در قرون متمادی میتواند به شناخت زبان معیار کمک کند.
ب. شناخت قواعد زبانی
قواعد زبانی که استعمالات گوناگون را به بند میکشند نیز از تحقیق و پژوهش بینیاز نیستند...
قواعد زبانی ساخته ذوق اندیشمندان در قرون متمادی هستند، اما ابتناء قواعد بر زبان معیار نیاز به اثبات دارد!
ج. تطبیق و ارزیابی
بعد از بازتولید قواعد زبانی، باید گستره قواعد و شناخت موارد استثناء در زبان معیار نیز مورد بررسی قرارگیرد تا ضریب تطبیق قواعد تولید شده با زبان معیار روشن شود.
📕 چیستی، چرایی و گستره تحقیق در دانش ادبیات عرب
«دانش ادبیات عرب» نیز به عنوان یکی از دانشهای ادبی از آنچه در بالا گفته آمد مستثنی نیست، اما افزون بر آنچه گفته شد یک حوزه اختصاصی کلان برای تحقیق و پژوهش نیز دارد:
💎 قرآن کریم و احادیث مقطوع، به مثابه زبان معیار❗️
قرآن کریم به عنوان «زبان معیار مکتوب» و روایات گهربار معصومین علیهم السلام به عنوان «زبان معیار محاوره»، میتوانند به عنوان مهمترین منبع برای شناخت زبان معیار و تولید و ارزیابی قواعد زبان عربی، مورد توجه قرارگیرند و استظهار از متون منبع در علوم اسلامی را گامی به جلو ببرند.
#محتوای_تولیدی
#معاونت_پژوهش_مدرسه_امام_علی_علیهالسلام
@pajohesh110
#معاونت_پژوهش_حوزهعلمیهخراسان
@howzehpajohesh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مسابقه_مجازی_از_ایده_تا_محتوا
#اثر_ارسالی
صاحب اثر: #سید_محمد_مهدی_مرتضوی
استاد مشاور: امیننیا - ولیانپور
چالش: تفاوت استصحاب با همانندهای آن (قاعده یقین و مقتضی و مانع)
#اصول_فقه #محتوای_تولیدی
#به_مدد_الهی_کرونا_را_شکست_میدهیم💪
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
@pajohesh110
#معاونت_پژوهش_حوزهعلمیهخراسان
@howzehpajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔬 پژوهشی علمی-تاریخی پیرامون سمی که به امام حسن مجتبی علیهالسلام خورانده شد
#امام_حسن_علیه_السلام
#تاثیر_جیوه_بر_فولاد
#ترور_بیولوژیک
#معاویه
#جعده
#امپراطور_بیزانس
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
@pajohesh110
#معاونت_پژوهش_حوزهعلمیهخراسان
@howzehpajohesh
هدایت شده از خبرگزاری حوزه علميه خراسان
📌 تغییر زمان جدید رقابت علمی نخبگانی (المپیاد) فقه و اصول
👈🏻 نظر به شیوع موج سوم ویروس کرونا و اعلام وضعیت قرمز و ابلاغیه ستاد مقابله کرونای مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان مبنی بر لزوم برگزاری آزمونها و کلاسها به صورت مجازی و نظر به اینکه دستیابی به اهداف مورد نظر از المپیاد با برگزاری حضوری آن امکان دارد ، لذا دبیرخانه اجرایی المپیاد لغو آن را در تاریخ ۱۳۹۹/۸/۸ اعلام می نماید و ان شاء الله در پنج شنبه ۱۳۹۹/۹/۶ برگزار خواهد شد .
کانال اخبار رقابت علمی نخبگانی (المپیاد)
https://eitaa.com/joinchat/3862560832C9abcc9c837
🌐 اخبار و رویدادهای حوزه خراسان را در کانال روابط عمومی دنبال کنید.
🆔https://eitaa.com/joinchat/4281663544C83a47c9060
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی اقدام توهینآمیز رئیسجمهور فرانسه درباره پیامبر اعظم(ص)
🔻اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهینآمیز به پیامبر اسلام صلواتاللهعلیهوآله، باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است. به همین علت حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند. متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکههای اجتماعی منتشر شد، به شرح زیر است:
🏳بسمه تعالی
🔰جوانان فرانسه !
🔹️از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت میکند و آن را آزادی بیان میشمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهرههای درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟
🔹️سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در اینباره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟
سیدعلی خامنهای
۷ آبان ۱۳۹۹
@Khamenei_ir
«شرح شافيه ابن حاجب» تاليف رضى الدين محمد بن حسن استرآبادى نحوى (۶۸۶ ق)، شرحى است بر كتاب «شافيه» ابن حاجب كه به زبان عربى و در اواخر قرن هفتم قمرى، نوشته شده است.
در انتهاى كتاب، اثر ديگرى با عنوان «شرح شواهد ابن حاجب»، اثر عبدالقادر بغدادى (متوفى ۱۰۹۳ ق) صاحب كتاب«خزانة الادب» آمده است.
اثر حاضر كه در چهار جلد تنظيم شده، بدين صورت است كه ابتدا قسمتى از عبارات ابن حاجب در پرانتز آمده و به دنبال آن، شرح رضى الدين آورده شده است.
شارح كتاب كوشيده است مطالب اصلى را با مثالها و شواهد متعدد شرح و تفسير نمايد.
برخى از مباحث كلى كتاب، عبارتند از: صحيح و معتل؛ افعال ثلاثى، رباعى و خماسى؛ احكام تصغير؛ احكام منسوب؛ جمع مكسر؛ تخفيف همزه؛ احكام اعلال؛ احكام ادغام؛ ابدال و مبحث حروف.
پاورقىها كه از طرف محققين كتاب، آقايان محمد نور الحسن، محمد الزفزاف و محمد محيى الدين عبد الحميد مىباشد، به شرح مبهمات كتاب و توضيح بعضى از واژگان اختصاص يافته است.
فهارس هر جلد، در ابتداى همان جلد آمده است. اين فهارس، عبارتند از: فهرست موضوعات، اعلام، كلمات لغوى و شواهد وارد شده در هر جزء و امثالى كه در شرح و تعليقات ذكر شده است.
جزء دوم كتاب، شرح شواهد كتاب شافيه ابن حاجب، اثر ابن حسن جاربردى است كه شامل ابياتى در شرح كتاب شافيه مىباشد. آقاى رضى الدين اين شرح را در جزء دوم كتاب، بنابر درخواست بعضى از افاضل و دوستان خود، اضافه نموده است كه شامل ۵۲ بيت مىباشد.
#ادب_عربی #محتوای_تولیدی #معرفی_کتاب
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
@pajohesh110
#معاونت_پژوهش_حوزهعلمیهخراسان
@howzehpajohesh
ahfeh001.pdf
6.81M
#شرح_شافيه_ابن_الحاجب تاليف رضى الدين محمد بن حسن استرآبادى نحوى ( ۶۸۶ ق) مع شرح شواهده [تالیف عبدالقادر البغدادی صاحب خزانه الادب م: 1093ه]، ج1
[القسم الاول - الجزء الاول]
#ادب_عربی #محتوای_تولیدی #کتاب
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
@pajohesh110
#معاونت_پژوهش_حوزهعلمیهخراسان
@howzehpajohesh
ahfeh002.pdf
8.35M
#شرح_شافيه_ابن_الحاجب تاليف رضى الدين محمد بن حسن استرآبادى نحوى ( ۶۸۶ ق) مع شرح شواهده [تالیف عبدالقادر البغدادی صاحب خزانه الادب م: 1093ه]، ج2
[القسم الاول - الجزء الثانی]
#ادب_عربی #محتوای_تولیدی #کتاب
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
@pajohesh110
#معاونت_پژوهش_حوزهعلمیهخراسان
@howzehpajohesh
ahfeh003.pdf
7.31M
#شرح_شافيه_ابن_الحاجب تاليف رضى الدين محمد بن حسن استرآبادى نحوى ( ۶۸۶ ق) مع شرح شواهده [تالیف عبدالقادر البغدادی صاحب خزانه الادب م: 1093ه]، ج3
[القسم الاول - الجزء الثالث]
#ادب_عربی #محتوای_تولیدی #کتاب
#پژوهش_مدرسه_امامعلیعلیهالسلام
@pajohesh110
#معاونت_پژوهش_حوزهعلمیهخراسان
@howzehpajohesh