eitaa logo
معاونت علمی مدرسه علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام
206 دنبال‌کننده
226 عکس
62 ویدیو
40 فایل
ارتباط با مدیر کانال @M_v_110
مشاهده در ایتا
دانلود
تفاوت ترتیب ذکری با ترتیب معنوی در فاء عاطفه❓ ✍️ یکی از حروف پرکاربرد در ادبیات عرب فاءِ عاطفه است. 📌 عطف بوسیله فاء، و است، مانند: عیسی در "أکتفی الیوم بالحدیث عن محمد فعیسی"، که هم در لفظ از محمد تبعیت کرده و هم در معنا در جایگاه آن قرار دارد. 👌 بین معطوف و معطوف‌علیه در موارد عطف بوسیله فاء عاطفه، یا فقط در کلام است که به آن "ترتیب ذکری" گفته می‌شود و یا ترتیبی واقعی است که به آن "ترتیب معنوی" گفته می‌شود. ✅ "ترتیب معنوی"، مانند ترتیب بین زید و عمرو در ایستادن، که اول زید ایستاده و سپس عمرو و در کلام هم همین ترتیب مراعات شده است: "قام زید فعمرو" ✅ "ترتیب ذکری" که در آن ترتیب زمانی لحاظ نشده است، بر سه قسم است: 1️⃣ بین معطوف و معطوف‌علیه تقدم و تأخّر زمانی بوده و به دلیل تبعیت از کلام سابق، لحاظ نشده، مانند: "أکتفی الیوم بالحدیث عن محمد فعیسی" که کلام سابق آن عبارت است از: "حدثنا عن بعض الانبیاء؛ کآدم، ومحمد وعیسی، ونوح، وموسی(علیهم‌السلام)". 2️⃣ بین معطوف و معطوف‌علیه تقدم و تاخر زمانی نیست و اساسا تفاوت بین آن دو به اجمال و تفصیل است، مانند: "یسألک اهل الکتاب أن تنزل علیهم کتابا من السماء فقد سألوا موسی أکبر من ذلک فقالوا أرنا الله جهرة". 3️⃣ غرض از عطف، صرفا خبردادن از چیزهای فراوان، افزودن بر معلومات و معطوفات است، بدون ملاحظه تقدم و تاخر زمانی بین معطوفات، مانند: "هذا عالم فأبوه، فجَدُّه..." . @M_v_110 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╔═🦋🌸════╗ @pajohesh110 ╚════🌼🦋
تفاوت ترتیب ذکری با ترتیب معنوی در فاء عاطفه❓ ✍️ یکی از حروف پرکاربرد در ادبیات عرب فاءِ عاطفه است. 📌 عطف بوسیله فاء، و است، مانند: عیسی در "أکتفی الیوم بالحدیث عن محمد فعیسی"، که هم در لفظ از محمد تبعیت کرده و هم در معنا در جایگاه آن قرار دارد. 👌 بین معطوف و معطوف‌علیه در موارد عطف بوسیله فاء عاطفه، یا فقط در کلام است که به آن "ترتیب ذکری" گفته می‌شود و یا ترتیبی واقعی است که به آن "ترتیب معنوی" گفته می‌شود. ✅ "ترتیب معنوی"، مانند ترتیب بین زید و عمرو در ایستادن، که اول زید ایستاده و سپس عمرو و در کلام هم همین ترتیب مراعات شده است: "قام زید فعمرو" ✅ "ترتیب ذکری" که در آن ترتیب زمانی لحاظ نشده است، بر سه قسم است: 1️⃣ بین معطوف و معطوف‌علیه تقدم و تأخّر زمانی بوده و به دلیل تبعیت از کلام سابق، لحاظ نشده، مانند: "أکتفی الیوم بالحدیث عن محمد فعیسی" که کلام سابق آن عبارت است از: "حدثنا عن بعض الانبیاء؛ کآدم، ومحمد وعیسی، ونوح، وموسی(علیهم‌السلام)". 2️⃣ بین معطوف و معطوف‌علیه تقدم و تاخر زمانی نیست و اساسا تفاوت بین آن دو به اجمال و تفصیل است، مانند: "یسألک اهل الکتاب أن تنزل علیهم کتابا من السماء فقد سألوا موسی أکبر من ذلک فقالوا أرنا الله جهرة". 3️⃣ غرض از عطف، صرفا خبردادن از چیزهای فراوان، افزودن بر معلومات و معطوفات است، بدون ملاحظه تقدم و تاخر زمانی بین معطوفات، مانند: "هذا عالم فأبوه، فجَدُّه..." . •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
انتشار محتوای تولیدی کانال پژوهش مدرسه در کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان🔺
🎬 «روح الله»، جامع‌ترین اثر مستند پیرامون زندگی پُربار خمینی روح خدا (ره)، فرمانده کل قوا از ولادت تا عروج است. ✍️بررسی و درک ابعاد مختلف شخصیت عمیق (ره) بی‌تردید نیازمند تسلط و ژرف‌نگری تاریخی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و ظرفیتی بسیار فراتر از گزارش‌های خبری می‌طلبد، با این همه تأملی در رخدادها و گفته‌ها و ناگفته‌­های سال‌های بازگشت تا رحلت ایشان می‌­تواند در درک جوهره نظری و سیره عملی امام راحل (ره) قدمی کوچک بر شمرده شود. 🎞سلطنت محمدرضا پهلوی، رحلت آيت الله عبدالكريم حائری، همكاری شاه با اسرائيل، رحلت آيت الله بروجردی، نصيحت امام به ارتش، مقاومت امام در برابر رفرم، قانون كاپيتولاسيون، امام در تركيه، انعقاد قرارداد ۱۹۷۵ الجزاير و ... از بخش‌های مختلف اين مستند است. 📽مجموعه مستند روح‌الله به همت شبكه تلويزيونی المنار به كارگردانی محمد دبوق و با همكاری بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهيه شده است. ✅این ده قسمتی را در لینک زیر ببینید🔻 زبان اصلی https://program.almanar.com.lb/program/4556 دوبله فارسی https://ammaryar.ir/product/%d8%b1%d9%88%d8%ad-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87/ @M_v_110 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╔═🦋🌸════╗ @pajohesh110 ╚════🌼🦋
🤔نگرشی جدید در إعراب و بِناء (فعل مضارع؛ مبنی یا معرب؟) 👌علی حسن‌زاده بر این باور است که بر خلاف نگرش رایج در مُعرَب‌بودن فعل مضارع، فعل مضارع مبنی است! ✅ یکی از نتایجِ مبنی دانستن فعل مضارع، یکپارچه‌سازی فعل، در صفت بناء و عدم نیاز به توجیه اعراب در فعل مضارع در میان دیگر افعال است. ✅ از دیگر نتایج این نظریه، تحول در سبب بناءِ اسم است که بر این اساس علاوه بر شباهت رساندن اسم به حرف، می‌توانیم شباهت رساندن اسم به فعل را نیز سبب بناء بدانیم. ✍️ وی در مقاله‌ای که در آینده إن شاء الله ارایه خواهد کرد به تفصیل به نظریه‌پردازی در این زمینه خواهد پرداخت و در ابتدا اصطلاحات دخیل در بحث را بیان کرده و در فصل اول نظریه رایج را مطرح می‌کند و در فصل دوم نظریه رایج را به نقد کشیده و به نظریه‌پردازی می‌پردازد و در فصل سوم نتایج نظریه جدید خود را ارایه خواهد نمود. 🔻 ساختار پیشنهادی برای نگارش مقاله: • مقدمه‌ای در اصطلاحات مرتبط با بحث • فصل اول: نظریه رایج در اعراب و بناء • فصل دوم: نظریه‌ای جدید در اعراب و بناء • فصل سوم: نتایج نظریه بناء در فعل مضارع @M_v_110 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╔═🦋🌸════╗ @pajohesh110 ╚════🌼🦋
🤔نگرشی جدید در إعراب و بِناء (فعل مضارع؛ مبنی یا معرب؟) 👌علی حسن‌زاده بر این باور است که بر خلاف نگرش رایج در مُعرَب‌بودن فعل مضارع، فعل مضارع مبنی است! ✅ یکی از نتایجِ مبنی دانستن فعل مضارع، یکپارچه‌سازی فعل، در صفت بناء و عدم نیاز به توجیه اعراب در فعل مضارع در میان دیگر افعال است. ✅ از دیگر نتایج این نظریه، تحول در سبب بناءِ اسم است که بر این اساس علاوه بر شباهت رساندن اسم به حرف، می‌توانیم شباهت رساندن اسم به فعل را نیز سبب بناء بدانیم. ✍️ وی در مقاله‌ای که در آینده إن شاء الله ارایه خواهد کرد به تفصیل به نظریه‌پردازی در این زمینه خواهد پرداخت و در ابتدا اصطلاحات دخیل در بحث را بیان کرده و در فصل اول نظریه رایج را مطرح می‌کند و در فصل دوم نظریه رایج را به نقد کشیده و به نظریه‌پردازی می‌پردازد و در فصل سوم نتایج نظریه جدید خود را ارایه خواهد نمود. 🔻 ساختار پیشنهادی برای نگارش مقاله: • مقدمه‌ای در اصطلاحات مرتبط با بحث • فصل اول: نظریه رایج در اعراب و بناء • فصل دوم: نظریه‌ای جدید در اعراب و بناء • فصل سوم: نتایج نظریه بناء در فعل مضارع •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
انتشار محتوای تولیدی کانال پژوهش مدرسه در کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان🔺
📣 📣 💎هفدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان آغاز شد. 🔶در گفتگو با حجت الاسلام جواد معین دبیر هفدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان تبیین شد: ✅این فراخوان ویژه طلاب و اساتيد حوزه علمیه خراسان بوده و در همه سطوح مختلف حوزه برگزار می شود. 🔷اهداف برگزاری: ✔️زمینه سازی برای رفع نیازهای علمی و خلأهای تحقیقاتی، ✔️شناسایی و سازماندهی فعاليت هاي پژوهشگران حوزوی، ✔️حمایت های مادی و معنوی از آثار پژوهشي ♦️نحوه برگزاری: 🔻فقط از طریق سامانه فراخوان قابل دریافت می باشد و فرآيند ارسال آثار جهت ارزيابي از طريق همين سامانه صورت مي پذيرد. طلاب مي توانند آثار خود را (حداكثر 5 اثر) در قالب‌هاي كتاب، پايان نامه، مقاله، طرح و ايده‌های پژوهشی و نرم افزارهاي پژوهشي تا تاريخ 15/3/1401 و منطبق با «راهنماي شركت در هفدهمين فراخوان» از طريق سامانه فرخوان آثار پژوهشي به آدرس: http://spnf.hozehkh.com/account/LoginHoze ارسال نمايند. ✳️موضوعات: تمام آثار مرتبط با علوم اسلامي و انساني از جمله علوم قرآن وحديث، فقه و اصول،حقوق،ادبيات عرب،كلام و فلسفه، تاريخ اسلام، و ساير علوم مرتبط مي تواند در اين فراخوان شركت داده مي شود. ☎️اطلاع بيشتر: 32008157 و 32008327- 051 🔻(دبيرخانه آثار پژوهشي حوزه علميه خراسان) 💎اطلاع از تازه‌ترین اخبار پژوهشی و فعالیت‌های پژوهشی حوزه علمیه خراسان در کانال رسمی معاونت پژوهش 💐با ما همراه باشید •┈┈••••✾🔆✾•••┈┈• 💡معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🔎 @howzehpajohesh https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
قرآن و حل تعارض قواعد صرفی (تقدم‌ قاعده‌ شش‌ بر‌ قاعده هشت‌ اعلال) ✍️مقدمه: به تغییر‌ حرف‌ عله‌‌ که‌ بر۳ قسم‌ (سکونی، قلبی و حذفی) است، اعلال‌‌ می‌گویند. تغییر حرف عله در قاعده ۶ و ۸ اعلال از نوع قلبی است، با این تفاوت که در قاعده۶ قلب واو به یاء است و در قاعده ۸ قلب واو و یاء به الف. ♦️قاعده ۶ اعلال: «واو» چنانچه‌ لام‌الفعل‌ و حرف‌ چهارم‌ به‌ بعد کلمه‌ باشد و ما قبل‌ آن‌ مفتوح‌ باشد‌ قلب‌ به‌ «یاء» می‌شود، مانند: یَدْعَوْنَ ⬅️ یدْعَیْنَ ♦️قاعده ۸ اعلال: هر یک‌ از «واو»‌ و «یاء» متحرک‌ ما قبل‌ مفتوح چنانچه‌ فاءالفعل‌ نباشند‌ و حرکت‌ آن‌‌ها نیز‌ عارضی‌ نباشد‌، قلب‌ به‌ «الف» می‌شوند، مانند: قَوَلَ ⬅️ قالَ 🔸در مواردی‌ که‌ امکان‌ اجرای‌ هر دو‌ قاعده‌ باشد، ابتدا قاعده‌ ۶ و سپس‌ قاعده‌ ۸‌ جاری‌ می‌شود، مانند: مُدَّعَوُ ⬅️ مدَّعَیُ ⬅️ مدَّعیٰ و نیز: زَکَّوَ ⬅️ زکَّیَ ⬅️ زکّیٰ 👌شاهد قرآنی بر تقدم قاعده ۶ بر ۸: ۱. و لَسَوْفَ یَرْضیٰ (سوره لیل، آیه: ۶۱) صیغه ۱ مضارع‌ معلوم‌ ناقص الفی منقلب از واو، مانند: یَرضَیُ: تقدم قاعده ۶ بر ۸: یَرضَو ⬅️ یرضَیُ ⬅️ یرضیٰ تقدم قاعده ۸ بر ۶: یَرضَو ⬅️ یرضا ۲. و یَرضَینَ بِمٰا آتَیْتَهُنَ (سوره احزاب، آیه: ۵۱) صیغه ۱ مضارع‌ معلوم‌ مؤکّد ناقص الفی منقلب از واو، مانند: یرضی+نّ: تقدم قاعده ۶ بر ۸: یَرضَو ⬅️ یرضیٰ + نّ: یرضیَنَّ عدم تقدم قاعده ۶ بر ۸: یَرضَو ⬅️ یرضا + نّ: یرضوَنَّ 😉 درستی این تحقیق مبتنی بر این است که لام الفعل در شاهد قرآنی واو باشد. ارتباط مستقیم با مسئول پژوهش🔻 @M_v_110
🌹همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، دومین دوره از مسابقات علمی-کاربردی فقه برگزار می‌گردد 🔸در این دوره از مسابقات، 14 گروه دونفره به رقابت خواهند پرداخت که از مرحله مقدماتی یک گروه مستقیما به فینال و هشت گروه نیز به مرحله نیمه نهایی صعود خواهند کرد. 🔹از مرحله نیمه نهایی نیز سه گروه به فینال راه می‌یابند تا با گروه از قبل راه یافته به مرحله فینال به رقابت بپردازند. ♨️ بخش‌های متنوع و جذاب این رویداد فقهی-پژوهشی، عبارت است از: ۱. مسأله‌دانی (پرسمان گروهی) ۲. مسأله‌یابی (زنگ‌زنی) ۳. مسأله‌گویی (پرسمان‌گروهی) ۴. اصطلاح‌شناسی (از کی بپرسم) ۵. عکس (سرعتی) ۶. فیلم (پرسمان‌گروهی) ارتباط مستقیم با مسئول پژوهش🔻 @M_v_110 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╔═🦋🌸════╗ @pajohesh110 ╚════🌼🦋
اعلام سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه طلاب و اساتید ✅ امکان ثبت نام طلاب و اساتید از طریق سایت نمایشگاه به آدرس ketab.ir برای دریافت بُن اعتباری خرید کتاب ویژه بخش مجازی نمایشگاه ایجاد شده است. آدرس تهیه بن کتاب👇 https://bon.tibf.ir/ 🚨چنانچه در هنگام ثبت نام جهت بن نمایشگاه با مشکل و پیام خطا مواجه شدید بعداز کد طلبگی نقطه و سپس صفر را وارد نمایید. 👌بعد از تهیه بن کتاب در سایت ketab.ir برای انتخاب کتاب ثبت نام کنید. ارتباط مستقیم با مسئول پژوهش🔻 @M_v_110 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╔═🦋🌸════╗ @pajohesh110 ╚════🌼🦋
🌹دومین دوره از مسابقات علمی-کاربردی فقه که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، شروع شده بود به لطف الهی به مرحله فینال رسیده است. 🔸در این دوره از مسابقات، 15 گروه دونفره به رقابت پرداختند که از مرحله مقدماتی دو گروه مستقیما به فینال و هشت گروه نیز به مرحله نیمه نهایی صعود کردند. 🔹از مرحله نیمه نهایی نیز دو گروه به فینال راه یافتند تا با دو گروه از قبل راه یافته به مرحله فینال به رقابت بپردازند. ♨️ بخش‌های متنوع و جذاب این رویداد فقهی-پژوهشی، عبارت است از: ۱. مسأله‌دانی (پرسمان گروهی) ۲. مسأله‌یابی (زنگ‌زنی) ۳. مسأله‌گویی (پرسمان‌گروهی) ۴. اصطلاح‌شناسی ۵. عکس (سرعتی) ۶. فیلم (پرسمان‌گروهی) ۷. احکام عددی ۸. تشخیص حکم ۹. رابطه‌یابی ۱۰. مسئله‌فهمی ارتباط مستقیم با مسئول پژوهش🔻 @M_v_110 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╔═🦋🌸════╗ @pajohesh110 ╚════🌼🦋
❇️دوره آموزش مجازی مهارت تندخوانی❇️ 👌 کاری از مركز آموزش‌های علمی کاربردی حوزه علمیه خراسان: دوره مهارت بصورت آفلاين ⏳ از اول تا پايان خرداد ♨️ با استفاده از لینک زیر، از هم اکنون می‌توانید در این دوره شرکت کنید👇 https://danesh.lms2.hozehkh.com/ ارتباط مستقیم با مسئول پژوهش🔻 @M_v_110 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╔═🦋🌸════╗ @pajohesh110 ╚════🌼🦋
قرآن و حل تعارض قواعد صرفی (تقدم‌ قاعده‌ شش‌ بر‌ قاعده هشت‌ اعلال) ✍️مقدمه: به تغییر‌ حرف‌ عله‌‌ که‌ بر۳ قسم‌ (سکونی، قلبی و حذفی) است، اعلال‌‌ می‌گویند. تغییر حرف عله در قاعده ۶ و ۸ اعلال از نوع قلبی است، با این تفاوت که در قاعده۶ قلب واو به یاء است و در قاعده ۸ قلب واو و یاء به الف. ♦️قاعده ۶ اعلال: «واو» چنانچه‌ لام‌الفعل‌ و حرف‌ چهارم‌ به‌ بعد کلمه‌ باشد و ما قبل‌ آن‌ مفتوح‌ باشد‌ قلب‌ به‌ «یاء» می‌شود، مانند: یَدْعَوْنَ ⬅️ یدْعَیْنَ ♦️قاعده ۸ اعلال: هر یک‌ از «واو»‌ و «یاء» متحرک‌ ما قبل‌ مفتوح چنانچه‌ فاءالفعل‌ نباشند‌ و حرکت‌ آن‌‌ها نیز‌ عارضی‌ نباشد‌، قلب‌ به‌ «الف» می‌شوند، مانند: قَوَلَ ⬅️ قالَ 🔸در مواردی‌ که‌ امکان‌ اجرای‌ هر دو‌ قاعده‌ باشد، ابتدا قاعده‌ ۶ و سپس‌ قاعده‌ ۸‌ جاری‌ می‌شود، مانند: مُدَّعَوُ ⬅️ مدَّعَیُ ⬅️ مدَّعیٰ و نیز: زَکَّوَ ⬅️ زکَّیَ ⬅️ زکّیٰ 👌شاهد قرآنی بر تقدم قاعده ۶ بر ۸: ۱. و لَسَوْفَ یَرْضیٰ (سوره لیل، آیه: ۶۱) صیغه ۱ مضارع‌ معلوم‌ ناقص الفی منقلب از واو، مانند: یَرضَیُ: تقدم قاعده ۶ بر ۸: یَرضَو ⬅️ یرضَیُ ⬅️ یرضیٰ تقدم قاعده ۸ بر ۶: یَرضَو ⬅️ یرضا ۲. و یَرضَینَ بِمٰا آتَیْتَهُنَ (سوره احزاب، آیه: ۵۱) صیغه ۱ مضارع‌ معلوم‌ مؤکّد ناقص الفی منقلب از واو، مانند: یرضی+نّ: تقدم قاعده ۶ بر ۸: یَرضَو ⬅️ یرضیٰ + نّ: یرضیَنَّ عدم تقدم قاعده ۶ بر ۸: یَرضَو ⬅️ یرضا + نّ: یرضوَنَّ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان http://eitaa.com/joinchat/1
انتشار محتوای تولیدی کانال پژوهش مدرسه در کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان🔺 ارتباط مستقیم با مسئول پژوهش🔻 @M_v_110 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╔═🦋🌸════╗ @pajohesh110 ╚════🌼🦋 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان http://eitaa.com/joinchat/1
♦️31 تيرماه آخرین مهلت ارسال آثار 💎هفدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان تمدید شد. ✅این فراخوان ویژه طلاب و اساتيد حوزه علمیه خراسان بوده و در همه سطوح مختلف حوزه برگزار می شود. 🔷اهداف برگزاری: ✔️زمینه‌سازی برای رفع نیازهای علمی و خلأهای تحقیقاتی، ✔️شناسایی و سازماندهی فعاليت هاي پژوهشگران حوزوی، ✔️حمایت های مادی و معنوی از آثار پژوهشي ♦️نحوه برگزاری: 🔻از طریق سامانه فراخوان طلاب مي توانند آثار خود را (حداكثر 5 اثر) در قالب‌هاي كتاب، پايان نامه، مقاله، طرح و ايده‌های پژوهشی و نرم افزارهاي پژوهشي تا تاريخ 31/3/1401 و منطبق با «راهنماي شركت در هفدهمين فراخوان» از طريق سامانه فرخوان آثار پژوهشي به آدرس: http://spnf.hozehkh.com/account/LoginHoze ارسال نمايند. ✳️موضوعات: تمام آثار مرتبط با علوم اسلامي و انساني از جمله علوم قرآن وحديث، فقه و اصول،حقوق،ادبيات عرب،كلام و فلسفه، تاريخ اسلام، و ساير علوم مرتبط، در اين فراخوان شركت داده مي شود. ☎️اطلاع بيشتر: 32008157 و 32008327- 051 ارتباط مستقیم با مسئول پژوهش🔻 @M_v_110 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╔═🦋🌸════╗ @pajohesh110 ╚════🌼🦋
لیست جشنواره‌ها، همایش‌ها و فراخوان‌های استانی و کشوری در حال اجرا: 1️⃣هفدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان ⏳مهلت ارسال آثار: 31 مرداد 1401 2️⃣ بیست و چهارمین همایش کتاب سال و ششمین جشنواره مقالات علمی حوزه ⏳مهلت ارسال آثار: 31 خرداد 1401 3️⃣ چهاردهمین جشنواره علامه حلی(ره) ⏳مهلت ارسال آثار: 31 خرداد 1401 4️⃣همايش ملي برمدارنور فاطمي و فراخوان مقاله ⏳مهلت ارسال آثار: 13 مهرماه 1401 5️⃣جشنواره چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ⏳مهلت ارسال آثار: 31 شهریور 1401 6️⃣جشنواره سی‌امین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ⏳مهلت ارسال آثار: 31 شهریور 1401 7️⃣فراخوان پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان غربی ⏳مهلت ارسال آثار: 15 مرداد 1401 8️⃣فراخوان مقاله جهت چاپ در دو فصلنامه‌های حوزه علمیه خراسان: ⏳مهلت ارسال آثار: 9️⃣دوفصلنامه پژوهشنامه فقه و اصول مقارن، ⏳مهلت ارسال آثار: •┈┈••••✾🔆✾•••┈┈• 🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
هدایت شده از اقتصادنا
🔖 هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد حوزه علمیه خراسان با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان برگزار می‌کند: 🔰 دوره آموزش مجازی رایگان 💡آشنایی با ؛ مبانی و مسائل آن 👇👇👇 ✅ تبیین مفاهیم پایه اقتصادی ✅ آسیب‌شناسی سیاست‌ها و الگوهای پرداخت یارانه در ایران ✅ واکاوی طرح دولت در مردمی‌سازی و عادلانه‌کردن یارانه‌ها ✅ جمع‌بندی و پاسخ به شبهات 💠 با ارائه اساتید مجرب حوزه و دانشگاه: 🎙 دکتر جواد اقدس طینت (عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه قوه قضائیه) 🎙 دکتر امیراحمد ذوالفقاری (عضو هیئت علمی و معاون آموزش دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع)) 🎙 دکتر موسی شهبازی غیاثی (مدیرکل دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی) 🎙 حجت‌الاسلام دکتر علی نعمتی (دبیر هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد حوزه علمیه خراسان) 🎙 دکتر علی‌اکبر کریمی (پژوهشگر اقتصادی و عضو هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد حوزه علمیه خراسان) ⏳ مهلت شرکت در دوره:۲۵ خرداد الی ۱ تیر 💎 مزایا و ویژگی‌های دوره: ✳️ بهره‌مندی از اساتید خبره ✳️ اعطای گواهی شرکت در دوره توسط معاونت پژوهش برای قبول‌شدگان در دوره ✳️ شرکت برای عموم آزاد است ✳️ چهارساعت فیلم آموزشی 📡 شرکت در دوره از طریق👇 🌐 https://eqtesad.lms2.hozehkh.com/ ••----•••✾•🌿🌺🌿•✾••----•• معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان 🆔 @eghtesadhozehkh
لیست جشنواره‌ها، همایش‌ها و فراخوان‌های استانی و کشوری در حال اجرا: 1️⃣هفدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان ⏳مهلت ارسال آثار: 31 تیرماه 1401 2️⃣ بیست و چهارمین همایش کتاب سال و ششمین جشنواره مقالات علمی حوزه ⏳مهلت ارسال آثار: 31 خرداد 1401 3️⃣ چهاردهمین جشنواره علامه حلی(ره) ⏳مهلت ارسال آثار: 31 خرداد 1401 4️⃣همايش ملي برمدارنور فاطمي و فراخوان مقاله ⏳مهلت ارسال آثار: 13 مهرماه 1401 5️⃣جشنواره چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ⏳مهلت ارسال آثار: 31 شهریور 1401 6️⃣جشنواره سی‌امین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ⏳مهلت ارسال آثار: 31 شهریور 1401 7️⃣فراخوان پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان غربی ⏳مهلت ارسال آثار: 15 مرداد 1401 8️⃣فراخوان مقاله جهت چاپ در دو فصلنامه‌های حوزه علمیه خراسان: ⏳مهلت ارسال آثار: 9️⃣دوفصلنامه پژوهشنامه فقه و اصول مقارن، ⏳مهلت ارسال آثار: •┈┈••••✾🔆✾•••┈┈• 🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 💡eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 📚 @howzehpajohesh
هدایت شده از 
در تابستان استاد «بصیرت رسانه‌ای» شوید دوره‌های آموزشی بورسیهٔ سازمان تبلیغات اسلامی 🎙باتدریس: استاد محمد کهوند 🔸برخی از سرفصل‌ها: ▫️شناختِ دست‌های پشت‌ِ پرده‌ٔ رسـانه‌ها ▫️شناخت ارکان و لایه‌های فضای مجازی ▫️منظومهٔ فکری امامین انقلاب در رسانه ▫️راهـکارهای مدیریت رسـانه در خانواده ▫️پاسخ شبهات مهم دربارهٔ فضای مجازی 🔸مزایا: ▫️عضویت در شبکهٔ مبلغان بصیرت‌رسانه‌ای ▫️ایجاد بسترهای برای تدریس و پژوهش ▫️معرفی‌ رسمی برای تبلیغ‌های میدانی ▫️مـحتواهای ترویجی برای تــدریس ▫️اردوهای علمـی پژوهشـی رایگان ▫️ثبت‌ رسمی فعالیت‌های تبلیغی 🔴 فرصت و ظرفیت محدود 🔴 📝 اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام 👇 🆔 Basiraterasane 📲 شناسهٔ پشتیبان👇 🆔 @P_Basirat_R 🔹تا استادی همراهتان هستیم🔹