eitaa logo
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
8.8هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
265 ویدیو
205 فایل
🧕صدیقه‌کاویانی هستم؛دکتری تعلیم‌‌و‌تربیت و سطح‌سه تفسیر. اینجا تکنیک‌های‌ مهم #پژوهشگری و #توسعه‌_فردی‌ رو یاد می‌گیری. ⛔کپی ممنوع ✍️ارتباط با مدیر @Montazer_1356 🟣 سایت pajohesh-esfahan.ir/ 🟢 تبلیغات https://eitaa.com/joinchat/1851917132Cf43b9d9499
مشاهده در ایتا
دانلود
‌‌ 🔴 سرقت علمی در عین استناددهی (SOURCES CITED) _ ۲ 📥 در 👈 این پست گفتیم برای پیشگیری از سرقت علمی استناد دادن لازم است؛ امّا، کافی نیست و باید دقت کنیم که هر استناد دادنی صحیح و علمی نیست! مثل استناد ناقص یا استناد گمراه کننده! 📥 و همینطور موارد ذیل 👇 3️⃣ نقل قول کوتاه ناقص (The Too- Perfect Paraphrase) 📥 در این حالت، استناد به منبع، به درستی صورت گرفته است؛ اما، درج علامت نقل قول برای موارد استفاده از عین عبارت، انجام نشده است. 4️⃣ استناددهنده بیش از حد (The Resourceful Citer) 📥 این حالت، که تشخیص سرقتی بودن آن هم تا حدّی دشوار است، مربوط به زمانی است که نویسنده، همۀ استنادها را به دقت رعایت کرده، علامت نقل قول و هر آنچه برای استناددهی لازم بوده است را ذکر کرده است؛ اما، مشکل اینجاست که اثر فاقد محتوای بِکر و جدید است.😬 به عبارتی، اگر همۀ مطالب مورد استفاده که دارای استناد هستند را حذف کنیم نویسنده هیچ حرف جدیدی ارائه نداده است و رسالت پژوهش، یعنی جدید بودن آن، کاملاً زیر سؤال می‌رود.😵‍💫 5️⃣ جنایت تمام و کمال (The Perfect Crime)💀🤦 📥 زمانی که فرد در برخی موارد، استنادها و علائم نقل قول را به درستی رعایت کرده است؛ اما، در جاهای دیگری از متن، آگاهانه، با بازنویسیِ (paraphrase) ایده‌ها و مطالب دیگران، و بدون استناد، آن‌ها را به نام خود ثبت می‌کند، مصداق بارزی از ایده‌‌دزدی و سرقت علمی رخ می‌دهد. 🤐 📧 عباسیان، زهره (۱۳۹۷). گذری بر انواع سرقت علمی. @pajohesh_esfahan *┄┅═✧❁‌*‌ೃ‌༄‌ ‌❁✧═┅┄*
‌*‌ೃ‌༄‌ ‌ ‌ ‌ سلام و احترام شب همگی بخیر باشه ان شاالله ✨ این سؤال 👆 خیلی پرسیده میشه از من. گفتم شما هم در جریان باشین. 👌 🪄 ★᭄ꦿ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◇ 🔴 آشنایی با واژه‌نامه‌ها (۱) واژه‌نامه یا لغت‌نامه، منبع مرجعی است که به توضیح واژه‌های (تلفظ، معانی، اشتقاق) یک زبان یا واژه‌ها و اصطلاحات خاص یک دسته یا یک موضوع می‌پردازد. ☑️ واژه‌نامه ها (فرهنگ‌ها یا لغت‌نامه‌ها) با توجه به نوع اطلاعاتی که ارائه می‌دهند به گروه‌های زیر تقسیم می‌شوند: 🔻الف) واژه‌نامه‌های عمومی یا فرهنگ‌‌های عمومی: این نوع واژه‌نامه‌ها اطلاعاتی کلی در مورد نحوه تلفظ، معانی، اشتقاقات و موارد کاربرد لغات یک زبان در اختیار خواننده قرار می‌دهند. این نوع واژه‌نامه بر حسب دامنه لغات، (مدخل‌ها) و شرح لغات (شرح مدخل) سه نوع‌اند: 👇👇👇 1️⃣ واژه‌نامه‌های مفصّل: این نوع واژه‌نامه‌ها هم تمام لغات یک زبان را دربرمی‌گیرد و هم این که در ذیل هر لغت تمام اطلاعات ارائه می‌شود. ⚜️ مانند: لغت‌نامه دهخدا. این نوع لغت‌نامه، نوعی دایره‌المعارف به حساب می‌آید. 2️⃣ واژه‌نامه‌های مختصر: این نوع واژه‌نامه از لحاظ مدخل و دامنه لغات مثل واژه‌نامه‌های مفصل هستند ولی در توضیح لغات (شرح مدخل‌ها) اطلاعات کمتری آورده می‌شود. ⚜️ مثل: فرهنگ فارسی معین. 3️⃣ واژه‌نامه‌های برگزیده (همگانی): در این نوع واژه‌نامه، فقط بخشی از لغات یک زبان با توجه به نیازهای مخاطبان آن برگزیده و ارائه می‌شود. از این رو، هم دامنه لغات آنها شامل همه لغات یک زبان نمی‌شود و هم این که توضیح و شرح لغات به تناسب مخاطب است. ⚜️ مانند: فرهنگ عمید یک جلدی. @pajohesh_esfahan ┗━━━❥❥••┈┈•━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◇••‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 📝انواع تحقیق 💎 بر اساس روش گردآوری داده ها 🔳تحقیق توصیفی یا غیر آزمایشی تحقیق توصیفی یا غیر آزمایشی شامل تحقیقات پیمایشی، همبستگی، پس رویدادی، اقدام پژوهی، بررسی موردی و … است. 🔴 این قسمت👇 🔘تحقیق پیمایشی (Survey Research) 🔴روشی است برای بدست‌آوردن اطلاعاتی درباره دیدگاهها، باورها، نظرات، رفتارها، انگیزه‌ها یا مشخصات گروهی از اعضای یک جامعه. این روش آماری است که از راه انجام تحقیق و پژوهش علمی میسر می‌شود. ◾️همچنین پیمایش را می‌توان روشی علمی در تحقیقات اجتماعی قلمداد کرد که شامل، روشهای منظم و استاندارد برای جمع‌آوری اطلاعات درباره افراد، خانواده‌ها یا مجموعه‌های بزرگتری از گروههای مختلف جامعه است. ◾️در حقیقت، واژه پیمایش را می‌توان هم به ابزار استفاده برای جمع‌آوری داده‌ها و هم به فرایند‌های بکار گرفته شده هنگام بهره‌گیری از آن ابزار تلقی کرد. ☑️هدف این نوع تحقیق بررسی توزیع ویژگی‌های یک جامعه است و بیشتر تحقیق‌های مدیریتی از این نوع می‌باشد. در پژوهش پیمایشی پارامترهای جامعه بررسی می‌شوند. در اینجا پژوهشگر با انتخاب نمونه‌ای که معرف جامعه است به بررسی متغیرهای پژوهش می‌پردازد. (۶) ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌╭••─── 🌱🌸🌱───•• ╰─┈➤ @pajohesh_esfahan
‌ ༻⃘⃕؛❀༅⊹━┅┄ ✤عرض سلام و ادب خدمت تک تک همراهان گرامی🪴 ✤خصوصا بزرگوارانی که در دو سه روز اخیر به این کلبه ی محقر تشریف آورده اند. خیلی خیلی خوش آمدید 🌺✨🌺✨ ✤ان شاالله که بتونم در راستای ارتقای پژوهش و پژوهشگری شما یه قدم مفید بردارم. ✤من اینجا در خدمت تک تک شما بزرگواران هستم تا هر کاری از دستم برمیاد برای رفع مشکل پژوهشی شما انجام بدهم. ولی... برای هیچ فردی... تحت هیچ شرایطی... نگارش نمی کنم. یعنی مقاله و پایان نامه نمی نویسم! 😡😣 ✤لیکن خالصانه و متواضعانه، برای مشاوره و راهنمایی و رفع مشکل در خدمت تون هستم. در ضمن... ✤من به تازگی یه هشتگ جدید به برخی پست ها زده ام با عنوان 😍 ✤دوستانی که جدید به جمع ما پیوسته اند، یه نگاهی به پست های بیندازند ضرر نمی کنند. 🤦‍♂ ؛‌*‌ೃ‌༄‌ ‌ ممنون که هستین‌‌ ツ ‌ೃ⁀➷.༈࿐ @pajohesh_esfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ 🥏 چگونه کامنت‌های ورد را ویرایش کنیم؟ 🔹 ممکن است برای تکمیل کار با ورد، به هر دلیلی، به ویرایش کامنت‌ نیاز پیدا کنید. برای اینکار کافیست روی علامت کامنت که در حاشیه سمت راست صفحه ظاهر شده و در 👈 این پست آموزش داده شد، کلیک کرده و تغییرات لازم را اعمال کنید. با زدن کلید “enter” هم می توانید به خط بعدی بروید و کامنتتان را در چند خط تایپ کنید. 🥏 چگونه کامنت‌های ورد را حذف کنیم؟ 🔹اگر خواستید کامنتی را پاک کنید، فقط کافیست روی کامنت کلیک راست کنید و بعد گزینه Delete Comment را انتخاب نمایید. به این ترتیب کامنت بلافاصله حذف خواهد شد. یا از منوی review روی گزینه Delete Comment کلیک کنید. 🔹اگر می خواهید همه کامنت های موجود در سند را با هم حذف کنید فقط کافیست روی تب “Review” کلیک و بعد گزینه “Delete All Comments in Document” در زیر منوی کشوییِ قسمت Delete را بزنید تا همه کامنت ها پاک شوند. 🥏 چگونه به کامنت‌های ورد پاسخ دهیم؟ 🔹 علاوه بر ایجاد، ویرایش و حذف کامنت در ورد، امکان پاسخ دادن به کامنت‌هایی که توسط افراد دیگر ایجاد شده است نیز برای شما وجود دارد. لذا اگر کسی قبلا روی سند کامنت گذاشته شما می توانید با کلیک روی گزینه “Reply” به کامنت آن شخص پاسخ بدهید. در ضمن اگر قبلا برای نشان دادن مشکلی در متن کامنت گذاشته بودید و حالا مشکل برطرف شده می توانید روی “Resolve” کلیک کنید. وقتی یک کامنت به صورت Resolved علامت گذاری می شود رنگ آن نسبت به بقیه کامنت ها کمرنگ تر می شود. 🥏 ادامه دارد ... ༺@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏༻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرهنگ بزرگ ضرب المثل های فارسی 1.pdf
28.2M
‌‌ 🏷 فرهنگ بزرگ ضرب المثل های فارسی، ج 1، دکتر حسن ذوالفقاری 🔖"فرهنگ بزرگ ضرب المثل های فارسی" فرهنگی است دو جلدی از دکتر "حسن ذوالفقاری" که در آن چیزی قریب به صد هزار ضرب المثل را از اقوام مختلف ایرانی و کشورهای فارسی زبان جمع آوری و بر اساس حروف الفبا مرتب کرده و یکجا در اختیار خوانندگان قرار داده است. 🔖این اثر که یک گنجینه ی گرانبها برای محققان و فارسی زبانان به حساب می آید، با برخورداری از نمایه ی کلید واژه و موضوع، این امکان را برای مخاطب فراهم کرده که هر چه راحت تر و سریع تر به ضرب المثل مد نظر خود دست پیدا کند. 🔖دکتر "حسن ذوالفقاری" در کنار تیم تدوین، این امثال را از بیش از چهارصد متن تاریخی و ادبی استخراج نموده که این منابع به طور دقیق ذکر شده اند و مثل های انتخاب شده در زمره ی رایج ترین امثال موجود در میان فارسی زبانان به شمار می روند. 🔖در بخش ابتدایی کتاب "فرهنگ بزرگ ضرب المثل های فارسی" پس از مقدمه و توضیح درباره ی مراحل و روش کار، چیزی نزدیک به صد و پنجاه صفحه به مباحث مَثَل نگاری نظیر تعریف ضرب المثل، ویژگی های آن، تفاوت با دیگر گونه های ادبی و زبانی، تاریخچه ی تدوین ضرب المثل ها، طبقه بندی آن ها بر اساس ساخت زبانی، لحن و بیان، رواج و قدمت، ریشه، زیبایی شناسی، درون مایه و محتوای ضرب المثل اختصاص داده شده است... @pajohesh_esfahan ✾࿐ᭂ༅•❥‌*‌ೃ‌༄‌ ‌❥•༅ᭂ࿐✾
🔵 تجربیات نویسندگی ❿) تلاش در راه هدف: ▫️یادم نمی رود موقعی که تفسیر نمونه را می نوشتیم شب و روز، وقت اضافی را که داشتم صرف آن می کردم. در تبعیدگاه نیز مشغول تفسیر نمونه بودم؛ چون مجال بسیار وسیعی برای این کار بود. ده نفر از دوستان که با من همکاری می کردند، دو نفر دو نفر به نوبت به تبعیدگاه می آمدند؛ البتّه، آمدن آن جا مشکلات سیاسی و غیرسیاسی هم داشت ولی به هر حال می آمدند و کار را ادامه می دادیم. ▫️گاه در مسافرت با قطار، مشغول نوشتن کتاب بودم و در هواپیما نیز همین گونه بود. در اتومبیل نوشتن، مشکل است برای همین مشغول فکر کردن و یادداشت برداشتن می شدم. بسیاری از مطالب و اشعار را در سفرها نوشته و سروده ام. اعتقاد من بر این است که تمام مؤلّفان بزرگ، افراد پرکار و پرتلاشی بوده اند. @pajohesh_esfahan ╰━━⊰ˏˋ°•*⁀➷⊱━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهارت پژوهشگری 👨‍💻
‌ #غلط_ننویسیم 🎭 در این 👈 پست، مباحث عددنویسی رو شروع کردیم و حال در چند پست، به مرور به توضیح هر
🎭 خاطر شریف تون باشه در 👈 این پست گفتیم که نحوه ی درست نوشتن اعداد در نگارش و ویرایش فارسی مبحث مهمی هست و یک پژوهشگر باید درست و صحیح بنویسه حتی در بحث اعداد! و در این پست نوع نگارش صحیح اعداد اصلی ساده و مرکب رو توضیح دادیم. 🎗 و حالا نگارش اعداد ترتیبی یا وصفی 🏷 اعداد ترتیبی یا وصفی، ترتیب معدود را معین می‌کنند و از ترکیب عدد اصلی با « ُم» یا « ُمین» ساخته می‌شود. نفر یکم، روز دوم، سومین سال، هفتمین دیدار 🎗 درباره اعداد ترتیبی باید چند نکته را مد نظر داشته باشید؛ ۱- اگر عدد ترتیبی با الگوی «عدد اصلی+ ُمین» ساخته شود، معدود، بعد از عدد در جمله می‌آيد، ولی اگر با « ُم» ساخته شود، معدود قبل از عدد آورده می شود! این سومین شرکتی است که مرا به خاطر آن که تایپ سریع بلد نبودم، استخدام نکرد. من در روز دوم به شرکت رفتم. ۲- در متون فارسی، بسته به نوع لحن و مضمون می‌توانید به جای کلمه «یکم» از کلمات «اول»، «نخست» و «نخستین» نیز استفاده کنید. ۳- در نوشتن اعداد دوم و سوم نیازی به رعایت تشدید نیست.👌 ۴- عدد ترتیبی سی‌ام، به استثناء با نیم‌فاصله نوشته می‌شود که با کلمه سیم اشتباه نشود. @pajohesh_esfahan ┗━━▫️🎭▫️━━━┛
‌‌ ‌ೃ⁀➷. ツ عرض سلام و احترام اوقات همگی بخیر و منور به نگاه حضرت حجه عجل الله تعالی فرجه الشریف ✨ دوستان زیادی درخواست دارند که در بحث تمرین مقدمه نویسی، مقدمه ی پایان نامه رو هم کار کنم. باشه، چشم.🪴 ان شاءالله به شرط حیات، از فردا مقدمه ی پایان نامه رو کار می کنیم.👌 💫بعون الله الملک الاعلی ✧🍃༺(◕‿◕✿)༻∞ ‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ 💫‌امام صادق (علیه السلام): 🌱 عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مَنْ تَعَلَّمَ وَ عَمِلَ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ، دُعِيَ فِي مَلَكُوتِ اَلسَّمَاوَاتِ عَظِيما فَقِيلَ لَهُ تَعَلَّمَ لِلَّهِ وَ عَمِلَ لِلَّهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ. 💫صادقِ آلِ محمّد (علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ) فرموده اند: ‌ 🌱 هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، از او در ملكوت آسمان‌ها، به بزرگى ياد می‌شود. و می‌گويند: براى خدا آموخت و براى خدا عمل كرد و براى خدا آموزش داد. ‌ 📙كافى، ج ۱، ص ۳۵ پ.ن: در آموزش داشته های علمی خود به دیگران بخیل نباشیم👌 ➣•°•° ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏 ‌‌‌
‌اون واژه ای که شما از استادتون شنیده اید: پلاجریسم بوده و نه فلاچاریسم!!😅😉 یا همون پلاجیاریسم یا همون پلاگریسم یا همون پلیجریزم😵‍💫😵 این کلمات، همگی معنی واژه‌ی (Plagiarism) در انگلیسی هستند که افراد مختلف، تلفظ های گوناگون از این کلمه دارند و معنی‌ش در زبان فارسی همون سرقت ادبی، سرقت علمی، دستبرد علمی و یا دزدی ادبی میشه.👌 همون بحثی که من با هشتگ های ⛔️ ⛔️ ⛔️ بارها و بارها راجع بهش در کانال صحبت کرده ام. پس... شما پست های این هشتگ ها 👆 رو مطالعه بفرمایید تا مصادیق سرقت علمی رو متوجه بشید و تحقیق کلاسی تون رو بدون پلاجریسم 😅 انجام بدین تا مورد قبول استاد محترم تون قرار بگیره.👌 ✨⃟༈࿐ @pajohesh_esfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦؛ 🔘 آنچه / آنچه کهبهتر است چگونه بنویسیم ❓ 💠 پس از «آنچه» نیازی به استعمال «که» نیست و در متون معتبر فارسی «که» همراه «آنچه» به کار نرفته است. ⚜️ مثال: «آنچه کنی و آنچه نکنی و آنچه گویی و آنچه نگویی باید که همه به فرمان باشد» (مکاتیب فارسی غزالی، ۹۷) 💠 در قدیم حتی از استعمال «را» پس از «آنچه» پرهیز داشته‌اند. ⚜️ مثال: «آنچه با خود برده بودم دزدان در راه هندوستان از من بِستدند» (سیاست‌نامه، ۱۲۵ 🔅 نجفی، ابوالحسن، غلط ننویسیم: فرهنگ دشواری های زبان فارسی، تهران، مرکز نشر دانشگاهی، ۱۳۷۱، ص ۹. @pajohesh_esfahan ✾࿐ᭂ༅•❥‌*‌ೃ‌༄‌ ‌❥•༅ᭂ࿐✾
‌‌ ༻⃘⃕؛ـღـ༅⊹━┅┄ عرض سلام و ادب و ارادت 🌻 شب همگی بخیر باشه ان شاالله ❀ طبق قولی که دیشب دادم، امشب یک نمونه مقدمه‌ی پایان نامه رو در کانال قرار می‌دهم تا دوستانی که تمایل دارند مطالعه کنند و بعد ساختار مقدمه رو بررسی و تمرین می کنیم. فقط یک مطلب 🤷‍♂️ ❀ و اون اینکه: من پست های کاربردی و عملیاتی رو اغلب شب ها در گروه قرار می دهم، چون تعداد زیادی از دوستانِ همراهِ کانال، این خواسته رو داشته اند. این بزرگواران یا کارمند و یا محصل هستند و بنا به گفته‌ی خودشون اگر در روز این دست پست ها در کانال قرار داده بشه، نمی تونند با تمرکز اون ها رو مطالعه و یا تمرین کنند. ممنون از همراهی تون •°‌• ツ ➣•°•° ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
‌ ˏˋ°•*⁀➷ عنوان: مهارت‌های انبیاء در تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها از منظر قرآن مقدمه تبدیل تهدید به فرصت در زندگی شخصی و کاری ما انسان‌ها همواره یکی از مهم‌ترین مسائل پیرامون زندگی ما به شمار می‌رود. مسائل و موانعی که روند فعالیت‌های ما را موقف می‌کنند. دفاع فرهنگی-اجتماعی و اقتصادی یکی از نیازهای اصلی جامعه اسلامی است که قرآن کریم، به‌عنوان معجزه جاودانه دین اسلام، در پاسخگویی به این نیاز، بی‏ اعتنا نیست. پیامبران الهی در طول دوران رسالت خویش، با انواع تهدیدهای اجتماعی و اقتصادی از داخل و خارج جامعه مواجه بودند و در قرآن کریم به قصص برخی از ایشان اشاره ‌شده است. در این تحقیق با بهره‌گیری از روش تدبر داستان ‏محور در قرآن کریم، به برخورد حضرت موسی (علیه‌السلام) با جریان سامری، سیره حضرت لوط (علیه‌السلام) با منکرات قومش و خرافه‌پرستی و بسیاری از موارد اجتماعی هستند که به آن‌ها اشاره می‌شود و به سیره پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در مقابله با تهدید محاصره اقتصادی، سیره حضرت یوسف (علیه‌السلام) در مدیریت بحران اقتصادی خشک‌سالی در مصر و نیز سیره حضرت شعیب (علیه‌السلام) در مقابله با فساد اقتصادی کم‌فروشی و آسیب‌پذیری اقتصادی قوم خویش، به‌عنوان مصادیقی از راهبردهای دفاع اقتصادی در قرآن کریم، پرداخته‌شده است. انبیای الهی، نسبت به مسائل و اتفاقات پیش‌آمده، طوری رفتار می‌کردند که تهدید معاندان به فرصت تبدیل می‌شد. در این تحقیق روش گردآوری اطلاعات کتابخانه‌ای می‌باشد؛ و روش پردازش اطلاعات به‌صورت توصیفی و تحلیلی است. این تحقیق شامل سه فصل است و هر فصل دو گفتار را در برمی‌گیرد. فصل اول كليات تحقيق و مفاهیم است. در فصل دوم انواع تهدیدهای عصر انبیا از منظر قرآن از جهت فرهنگی و اجتماعی و راه کار های آن بررسی می‌شود؛ و در فصل سوم انواع تهدیدات اقتصادی و معیشتی و نحوه برخورد انبیا با این تهدیدات گفته شده و چگونگی تبدیل این تهدیدات به فرصت بیان می‌شود. ان شاء الله با استفاده از روش‌های انبیا در نحوه فرصت سازی بتوان بسیاری از تهدیدات دشمن در جامعه امروز را تبدیل به فرصت کرد و جامعه اسلامی روزبه‌روز به پیشرفت و ترقی نزدیک شود. ➣•°•° ↬@𝒑𝒂𝒋𝒐𝒉𝒆𝒔𝒉_𝒆𝒔𝒇𝒂𝒉𝒂𝒏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرهنگ بزرگ ضرب المثل های فارسی 2.pdf
21.27M
‌‌ 🏷 فرهنگ بزرگ ضرب المثل های فارسی، ج ۲، دکتر حسن ذوالفقاری 🔖 "فرهنگ بزرگ ضرب المثل های فارسی" فرهنگی است دو جلدی از دکتر "حسن ذوالفقاری" که در آن چیزی قریب به صد هزار ضرب المثل را از اقوام مختلف ایرانی و کشورهای فارسی زبان جمع آوری و بر اساس حروف الفبا مرتب کرده و یکجا در اختیار خوانندگان قرار داده است. 🔖 این اثر که یک گنجینه ی گرانبها برای محققان و فارسی زبانان به حساب می آید، با برخورداری از نمایه ی کلید واژه و موضوع، این امکان را برای مخاطب فراهم کرده که هر چه راحت تر و سریع تر به ضرب المثل مد نظر خود دست پیدا کند. 🔖 دکتر "حسن ذوالفقاری" در کنار تیم تدوین، این امثال را از بیش از چهارصد متن تاریخی و ادبی استخراج نموده که این منابع به طور دقیق ذکر شده اند و مثل های انتخاب شده در زمره ی رایج ترین امثال موجود در میان فارسی زبانان به شمار می روند. 🔖 در بخش ابتدایی کتاب "فرهنگ بزرگ ضرب المثل های فارسی" پس از مقدمه و توضیح درباره ی مراحل و روش کار، چیزی نزدیک به صد و پنجاه صفحه به مباحث مثل نگاری نظیر تعریف ضرب المثل، ویژگی های آن، تفاوت با دیگر گونه های ادبی و زبانی، تاریخچه ی تدوین ضرب المثل ها، طبقه بندی آن ها بر اساس ساخت زبانی، لحن و بیان، رواج و قدمت، ریشه، زیبایی شناسی، درون مایه و محتوای ضرب المثل اختصاص داده شده است... @pajohesh_esfahan ✾࿐ᭂ༅•❥‌*‌ೃ‌༄‌ ‌❥•༅ᭂ࿐✾
‌ ‌‌༺ ؛𒆜 به قول دوست بزرگواری که از اعضای کانال هستند: مسائلی وجود داره که به نظر، «اظهر من الشمس» میان، در حالیکه ممکن هست برای افرادی هنوز مجهول باشن! 👆 ༺ ؛𒆜 ممنون که می پرسید😊👌 @pajohesh_esfahan ••✦•┈┈┈••❅✾❅••┈┈┈•✦••