eitaa logo
مرکز پژوهشی موسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (س)
2.6هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
258 ویدیو
70 فایل
ارتباط با مدیر @admin_aghayed @pajooheshn
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا قرآن تحریف شده است؟ 📌قرآن کریم عین آن قرآنی است که از لب‌های مطهر رسول گرامی رسیده و آن‌چه از لب‌های مطهر آن حضرت شنیده شده عین چیزی است که خداوند بر قلب پیامبر اکرم(ص) نازل کرده است. و آن چه بر قلب او نازل شده عین آن چیزی است که از ذات اقدس اله تنزّل پیدا کرده است. 📌دلیل عقلی مسأله این است که خداوند هرگز بندگان خود را بدون راهنما رها نمی‌کند. «کَفی بربِّکَ هادیاً و نَصیراً» اگر دینی خاتم ادیان و پیامبر این دین، خاتم انبیا باشد و دین قابل تحریف باشد، معنایش این است که که ذات اقدس اله از هدایت بشر صرف نظر کرده است.برای این که کتاب و دینی فرستاده که این دین در دسترس حوادث کم و زیاد گردیده و از سلامت و صحت آن کاسته شده است. پس دین باطل است یعنی خداوند بشر را به حال خود رها کرده است و این، با حکمت او سازگار نیست. 📌دلیل نقلی، خود قرآن کریم است. در سوره حجر فرمود: «انّا نحنُ نزَّلنا الذِّکر و انّا لَهُ لَحافِظون؛ ما این قرآن را نازل کردیم و خود ما حافظ آن هستیم. 📌در سوره فصلت هم فرمود: «و انه لکتابٌ عزیز لایأتیهِ الباطلُ مِن بَین یَدَیه و لا مِن خَلفِهِ تَنزیلٌ مِن حَکیم حَمیده» این کتاب آسمانی از عزت الهی برخوردار است، هیچ بطلانی در آن راه ندارد. 📌اگر قرار باشد قران تحریف شود، بیگانه به این قرآن راه یابد و چیزی از آن کم کند یا بر آن بیفزاید، این قرآن بطلان ناپذیر می‌شود. 📒توصیه ها، پرسش ها و پاسخ ها در محضر آیت الله جوادی آملی، ص۵۵ ✾•📚📚📚•✾ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 ویژگی‏های اخلاقی شهید آیت‏اللّه‏ قاضی‏طباطبایی(ره) ( 10 آبان سالروز شهادتآیت الله قاضی طباطبایی به دست منافقان) 🔸این عالم ربانی در مجالس خصوصی و عمومی و هنگام منبر رفتن لباس خود را مرتب می‏کرد و تا آخر مجلس چهارزانو می‏نشست و مراقب بود مبادا عبا از دوشش بیفتد، برایش کهنگی و مرغوبیت لباس اهمیت نداشت ولی به نظافت و پاکیزگی جامه خویش توجه خاصی داشت. 🔸در محیط خانه هم مسائل اخلاقی را رعایت می‏کرد و قبایی ساده می‏پوشید و عرقچینی بر سر می‏نهاد و هرگز سربرهنه نمی‏نشست در خوردن و آشامیدن سفارش‏های بهداشتی و طبی اسلام را رعایت می‏نمود، تا گرسنه نمی‏شد لب به غذا نمی‏زد و در بین غذا آب نمی‏خورد، قبل از آنکه سیر گردد از خوردن دست می‏کشید با این حال زیاد سر سفره می‏نشست و در صورت امکان قبل از صبحانه یک دانه سیب می‏خورد و فایده‏های آن را برمی‏شمرد. 🔸به کوچک و بزرگ احترام می‏نمود و اگر کسی به او وارد می‏گردید از جا بلند می‏شد و در این مورد بین دوست و مخالف تفاوتی قائل نمی‏گردید، وقتی کسی مشغول صحبت کردن در موضوعی خاص بود ایشان سکوت را مراعات می‏نمود، حتی به سخن کودکان گوش می‏داد. 🔸التزام عملی به ساده‏زیستی و ساده‏پوشی داشت تا جایی که برخلاف تمکن مادی و مالی در سطح بسیاری از افراد عادی و حتی محروم می‏زیست، از تجمل گریزان بود و افراد کم‏بضاعت در برخورد با وی احساس حقارت نمی‏کردند. 🔸درب خانه‏اش بر روی همه باز بود. نیکی و خدمت را اگر چه اندک بود بزرگ جلوه می‏داد و آن را فراموش نمی‏کرد، با سخاوت تمام درصدد بود که احسان و خوبی افراد را نسبت به خود یا اسلام و یا مردم جبران کرده مورد تقدیر و تشکر قرار دهد. به پایبندی به قول و قرار و حاضر گردیدن در موعد مقرر بسیار اهمیت می‏داد. با هر کس رفت و آمد داشت تا آخر در دوستی و رفاقت خود وفادار بود به هیچ کس اجازه نمی‏داد دستش را ببوسد و اگر فردی به این قصد دستش را می‏گرفت به شدت آن را عقب می‏کشید و ناراحت می‏شد. ✍️ ماهنامه پیام زن/ ش212 📣 برای مطالعه بیشتر مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید www.namayenarjes.com ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 نقش انگلستان در فرقه سازی های معاصر ایران 🔻واقعیت استراتژیک و وجود ذخایر نفتی عظیم در ایران،تاریخ معاصر کشور را صحنه رقابت قدرت های غربی برای سیطره بر این منابع و میدان درگیری نیروهای انقلابی با استعمارگان کرده است. ملت ما از دوره قاجاریه تا به امروز پیوسته در معرض تهاجم فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی غرب و غرب پرستان داخلی بوده و چه لطماتی که از این ناحیه به کشور ما وارد نشد. 🔻از میان دولت‌های استعمارگر و متجاوز، انگلستان براساس سابقه تاریخی حضور در ایران، و نفوذی که در دیوانسالاری درباری غرب و پهلوی داشته، همواره بحران‌هایی را در کشور به راه انداخته تا از این طریق با ایجاد اختلاف در ملت و مشغول کردن مردم در درگیری‌های داخلی، فرقه سازی‌های دروغین و به راه انداختن نزاع‌های قومی و مذهبی، جای پای خود را محکم کند. 🔻بعد از شهریور 1320 که سایه شوم رضاخان از سر ایران برداشته شد و دوران استبداد سیاه به پایان رسید، اگرچه هرج‌ومرج سیاسی با ورود نیروهای متفقین کشور را فراگرفت و در پشت تمامی این هرج‌ومرج‌ها استعمار انگلیس و روس که در آن دوران با نام شوروی و با شعار حمایت از خلق، وارد صحنه شده و همان سیاست قدیمی تزارها را دنبال می‌کردند، قرار داشتند؛ ولی بدلیل سقوط استبداد سیاه و آزادی نسبی ای که نصیب مردم شد، ملت ایران به فکر استقلال و رهایی از سیطره استعمار افتاد و این تمایل در ملی کردن صنعت نفت نشان داده شد. دولت استعمارگر انگلستان که نمی‌توانستند منافع منابع عظیم نفتی ایران دل بکند با همان روش‌های قدیمی دست به ترفندهای زیادی که یکی از این ترفندها سیاست فرقه‌سازی در کشور بود، زد. ✍️ فصلنامه 15 خرداد/ ش57 📣 برای مطالعه بیشتر مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید www.namayenarjes.com ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚نکات لازم برای فیش نویسی 1️⃣جنس فیش: از کاغذ ضخیم 120 گرمی باشد تا نه جای زیادی را بگیرد و نه در تماس مستمر مطالعه کننده و محقق از بین برود. 2️⃣اندازه فیش: اندازه فیش ها متفاوت است و استفاده از هریک بستگی به موضوع تحقیق دارد. 3️⃣ استفاده از خط معمولی در فیش به گونه ای که از نیم متری خوانده شود. 4️⃣نوشتن هر موضوع اخصّ در یک فیش مستقل: بهتر است از پشت فیش استفاده نکنیم؛ به این دلیل که هنگام مراجعه و مطالعه هر دو طرف فیش، مقداری وقت ضایع می شود. گرفتن فتوکپی از دوطرف به آسانی صورت نمی گیرد و به مرور زمان و بر اثر رطوبت و مانند آن، مطلب یک طرف فیش به طرف دیگر نفوذ می کند و ... 5️⃣رعایت نکات نگارشی و و یرایشی در نوشتن فیش ها ✍️روش تحقیق حسین دهنوی/ ص 40 ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀🌾🥀🌾🥀🌾🥀🌾🥀🌾 ✍حق استاد بر شاگرد 🍃1-تلقی استاد به‌عنوان پدر یا مادر روحانی ونیزتلقی استاد به‌عنوان پزشک معالج جان و روان 🍃2-تواضع و فروتنی در برابر استاد وتجلیل از مقام علم و دانش 🍂3-لزوم ترجیح رأی و نظر استاد بر رأی و نظریه خود 🍃4-حق‌شناسی از استاد و سرمشق گرفتن از او 🍂5- تحمل جور و تندرویی های استاد 🍃6- آراستن و پیراستن برون و آمادگی درون به هنگام ورودبر استاد. 🍂7-عدم ایجاد مزاحمت برای اشتغالات استاد. 🍃 8-وقت تدریس را نباید بر استاد تحمیل نمود . 🍂 9-تنظیم صدا و مواظبت از رفتار و گفتار در پیشگاه استاد . 🍃 10-پیش‌دستی نکردن شاگرد برای پاسخ به پرسش‌ها در محضر استاد. 🍂11-لزوم تمرکز حواس و استماع دقیق به سخنان استاد. 🍃12-بی‌بند و بار نبودن شاگرد از لحاظ جلوس در محضر استاد. 🍂13- باید جبران لغزش‌های استاد توأم با حفظ حرمت او صورت گیرد. 🍃14- حفظ هم‌بستگی و ادامه و استمرار شرکت در جلسات درس 15-و......... ✍برگرفته از کتاب منیهّ المرید...شهید ثانی..به نگارش محمد باقر حجتی صص370-400 ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀🌀🌀🌀🌀🌀 📌اگر هدف نداشته باشید و برای رسیدن به آن ریسک نکنید چه می‌شود؟ 🔸تلاش نکردن و ریسک نکردن و به‌زحمت نیانداختن خود برای اهداف خوب، مطمئن‌ترین راه ضرر نکردن نیست. اگر ریسک نکنیم ریسک خودش به سراغ شما خواهد آمد، واقعاً راهی وجود ندارد که بتوان از مشکلات زندگی فرار کرد. 🔸اگر شخصی در تحمل مشکلات مردد باشد و تعلل ورزد وقتش که رسید یا باید از روی اضطرار وضعیتی را که دوست ندارد بپذیرد و یا بدون آمادگی قبلی ریسک کند. 🔸 ریسک کردن و تلاش، رشد و پیشرفت به‌دنبال دارد و زندگی، هر کسی را در مسیر فرصت‌ها قرار می‌دهد، تا بتواند به هر میزان که مایل است رشد و پیشرفت کند. اگر انسان از آن طفره رود و از زیر آن شانه خالی کند با مشکلات زیادی روبرو می‌شود. 🔸اگر شما مرتب از فشارها بپرهیزید، درنتیجه راحتی را که نتیجه تلاش‌های شماست در کار و تجربه کمتر می‌بینید. 🔸 نهایتاً دنیای شما کوچک می‌شود و تبدیل به آدمی خشک و خنثی خواهید شد. این کار انرژی‌تان را بیشتر و بیشتر می‌گیرد و مانع رشد و ترقی شما در زندگی می‌گردد، و تهدید بالقوه‌ای برای آرامش شما می شود، درنتیجه مجبور می‌شوید که گوشه‌نشینی و انزوا را قبول کنید. 🔸شما در زندگی‌تان هدف نخواهید داشت و زندگی شما عکس‌العمل حوادثی می‌شود که روزگار بر سر راهتان قرار می‌دهد، و این پدیده‌ها در نظر شما عوامل تهدیدکننده‌ای است. هر پدیده‌ای که در دیگران می‌تواند عامل ترغیب‌کننده باشد در شما به تمامی صرف دفاع خواهد شد و شما نخود آگاه آن را واپس می‌زنید. 🔺 اگر نمی‌توانید ریسک کنید، نمی‌توانید رشد کنید. 🔺اگر نتوانید رشد کنید، نمی‌توانید بهترین باشید. 🔺 اگر نتوانید بهترین باشید، نمی‌توانید شاد باشید. 🔺 اگر نتوانید شاد باشید پس چه چیز دیگری مهم است؟ (1) 💢💢مردان بزرگ چون شهید حاج قاسم عزیز، همواره در حال تلاش و ریسک کردن برای رسیدن به اهداف والا بودند و از اینکه به سختی و زحمت بیفتند ابایی نداشتند. روشهای ریسک کردن برای رسیدن به اهداف الهی رااز ایشان بیاموزیم. 📒1_هنر ریسک کردن با اضافات و تلخیص، صفحه 31 _32 ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مناظره دکتر و پیر .pdf
3.19M
📚 مناظره دکتر و پیر 🔺تبیین معارف دینی و پاسخ به بسیاری از شبهات جدید در رمان داستانی دکتر و پیر ✍ شهید هاشمی نژاد ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺🔹🔺🔹🔺🔹🔺🔹🔺 🔸آیت الله جوادی آملی در تبیین عظمت مقام کریمهٴ اهل‌بیت فاطمه معصومه(س) فرمودند: 🔹 از آنجا که حضرت فاطمه معصومه(س) که از دودمان نبوت و ولایت است به جایی می‌‌رسد که امام هشتم و امام نهم(سلام الله علیهما) دربارهٴ زیارت او هم توصیه و سفارش و هم دستور و برنامه دارند،لذا از وجود مبارک امام هشتم علی ‌بن‌ موسی ‌الرضا(ع) رسیده است که، خواهر ما فاطمهٴ معصومه در قم مدفون است و هر کس این بانو را زیارت کند بهشت برای او است، و از وجود مبارک امام نهم امام محمد تقی(ع) روایت شده است که : "عمّهٴ من فاطمهٴ معصومه(س) در قم مدفون است و هر کس آن حضرت را زیارت کند بهشت برای او است." 🔹 بنابراین ضرورت تعمّق هر چه بیشتردر شاخصه‌های وجودی و عظمت مقام حضرت معصومه(س) باید مورد اهتمام واقع گردد، زیرا تأکیدات ائمه معصومین(ع) همگی لزوم واکاوی شأن و منزلت بالای آن حضرت را دو چندان می‌کند. 🔸شاخصه‌هایی از قبیل " *ولایت مداری، سرّ پاداش بهشت برای زائر کریمه اهل‌بیت(س) 🔹اعمالی که باعث ورود در بهشت است یکسان نیست؛ 🔹بعضی از عمل‌های خیر باعث می‌‌شود انسان به بهشت راه پیدا کند و بعضی از اعمال خیر سبب می‌‌شود که بهشت در اختیار او قرار بگیرد، نه او در اختیار بهشت. 🔹 لذا سرّ اینکه وجود مبارک امام هشتم و امام نهم(ع) فرمودند، "هر کس کریمهٴ اهل ‌بیت فاطمهٴ معصومه(س) را زیارت کند، بهشت برای او است"، بدین خاطر است که او اهل ولایت است، اگر کسی پیوند ولایی با دودمان عصمت و طهارت داشته باشد، می‌‌کوشد که رایحهٴ ولایت و طعم ولایت در هستی او پدید آید و خود جزء اولیای الهی بشود، اگر کسی جزء اولیای خدا شد، «ولی‌الله» شد، در آن صورت بهشت مشتاق او است. http://www.karime.net/content/ ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹ازدواج حضرت معصومه (س)🔹 🔸چرا حضرت معصومه علیهاالسلام با وجود این که حدود ٢٨ سال سن داشت، ازدواج نکرد؟ 🔹در مورد علت عدم ازدواج آن حضرت، نظریات مختلفی گفته شده که به طور خلاصه به آنها می پردازیم: 1⃣. در تاریخ یعقوبی آمده است که حضرت موسی بن جعفر علیهماالسلام وصیت کرده بود که دخترانش شوهر نکنند و برای همین، هیچ یک از دختران آن حضرت شوهر نکردند؛ جز یکی از دخترانش به نام ام سلمه که در مصر به همسری قاسم بن محمد بن جعفر بن محمد در آمد و به خاطر این ازدواج، مسائلی پیش آمد و قاسم قسم خورد که منظور او از ازدواج با او این بود که با او محرم شود و او را حج به ببرد.این نظریه را نمی توان به آسانی پذیرفت؛ چون در اصول کافی آمده است که امام موسی بن جعفر علیهماالسلام کار شوهر کردن و شوهر دادن دخترانش را به پسرش امام رضا علیه السلام واگذار کرد و فرمود: اگر علی خواست آنان را شوهر می دهد و اگر نخواست، شوهر نمی دهد و جز پسرم علی، هیچ کس حق ندارد دخترانم را شوهر بدهد؛ نه برادران دیگرشان، نه عموهایشان و نه سلطان وقت؛ هیچ کدام حق ندارند در امر ازدواج دخترانم دخالت کنند. 2⃣. از دیدگاه برخی، خفقان شدید هارونی باعث شد که دختران امام موسی بن جعفر علیهماالسلام نتوانند ازدواج کنند. در عصر هارون خفقان و استبداد و ستم به جایی رسید که کسی جرأت نداشت به خانه امام موسی بن جعفر علیهماالسلام رفت و آمد کند و اگر کسی نتواند به خانه امام رفت و آمد داشته باشد، به طور یقین نمی تواند خیال دامادی آن حضرت را در سر بپروراند. اگر بخواهیم این مسئله را بیشتر توضیح بدهیم، باید بگوییم که هارون می خواست کاری کند که نسل امام موسی بن جعفر علیهماالسلام کم شود و یکی از راه های این خواسته، جلوگیری از ازدواج زنان و دختران این خاندان بود و به طور طبیعی اگر دختران و زنان شوهر نکنند، نسل آل علی علیه السلام کم می شود و کمی این نسل، برای دستگاه خلافت، بسیار مطلوب بود و علت کشتار آن همه سادات نیز همین بوده که این نسل بر افتد. 3⃣. دختران آن حضرت در نهایت کمال بودند و همسنگی برای آنها پیدا نشد؛ به ویژه حضرت معصومه علیهاالسلام که احتمال عصمت هم در او زیاد است. حضرت مریم نیز به خاطر همین ازدواج نکرد و اگر علی علیه السلام خلق نمی شد، کفوی برای حضرت فاطمه علیهاالسلام نیز پیدا نمی شد و او هم ازدواج نمی کرد. در تاریخ قم چنین آمده است: دختران خود را شوهر نمی دادند؛ زیرا کسی که همسر و هم کفو آنان باشد، نبود و هیچ یک شوهر نکردند و این در میان دختران آنان عادت شده بود و امام جواد علیه السلام دهی را در مدینه برای دختران و خواهران خود که شوهر نکرده بودند، وقف کرده بود؛ تا از درآمد آن، زندگی آنان اداره شود و دخترانی از خاندان امام رضا علیه السلام که در قم ساکن بودند، هرسال سهم خود را از آن ده، در قم دریافت می کردند. 🔸 بنابراین، به نظر برخی، علت عدم ازدواج آنان، نبودن همتا و کفو بوده است و اگر همتا می یافتند، ازدواج می کردند و با توجه به اوضاع و شرایط آن عصر، می توان گفت که همه این عوامل دست به دست همه دادند و این ستم ها را در حق خاندان امام موسی بن جعفر علیهم السلام روا داشتند. 📙مجله پرسمان شماره ۱۱۰ 📣 برای مطالعه بیشتر مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید www.namayenarjes.com ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 معرفی مجموعه مقالات (حضرت معصومه) 1⃣ علم آموزی و روایتگری در سیره حضرت معصومه (س) 📔 فصل نامه بانوان شیعه، ش۱۸، ص۶۱ ✍ زهره نادرنژاد، فرزانه نیکو برش 〰〰〰〰〰〰 2⃣ طایران خجسته لقا (بررسی جایگاه علمی حضرت فاطمه زهرا (ع) و حضرت معصومه (ع) ) 📔 شمیم نرجس(س)، ش۱۴، ص۴۶ 3⃣ الگویی برای دختران (حضرت فاطمه معصومه الگوی دختران جوان) 📔شمیم نرجس(س)، ش۲۱ ، ص۳۴ 4⃣ جان قم، تاریخ زندگانی کریم اهل بیت حضرت معصومه(س) 📔 موعود، ش۱۱۰، ص۴۰ ✍ سیدمحمدصادق میر قیصری 5⃣ ازدواج حضرت معصومه (س) 📔ماه نامه پرسمان، ش۱۱۰، ص۱۱ ✍ محمد مهدی حسین پور 〰〰〰〰〰〰 📣 برای مطالعه بیشتر مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید www.namayenarjes.com ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣📚📣📚📣📚📣📚 📙فراخوان مسابقه کتابخوانی📙 1️⃣ طراحی و ارایه ۵ طرح پژوهشی با استفاده از دو کتاب ذیل ⬇️ یا 2️⃣ پاسخ به ده شبهه از متن دو کتاب ذیل⬇️ 📚کتاب جامی از زلال کوثر؛* علامه مصباح یزدی 📚کتاب فاطمه و خانواده؛*اعظم رحمت ابادی ⌛️مهلت ارسال آثار :۲۵ آذر ارسال با آیدی :@pajooheshn 🛍🎁به ۵ نفر از نفرات برتر جوائز اهداءخواهد شد ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 انسان اهل فکر نه‌تنها در برابر سوالات و شبهات و نقد ناقدین بی‌تفاوت نیست بلکه خود در مسیر نقد و برای شناخت شبهات و پاسخ پیشگام می‌شود . 🔹و اما کسی که اهل فکر نیست و دغدغه حقیقت ندارد و با انگیزه‌های روانی و یا سیاسی و یا در اثر شیفتگی و یا مرعوبیت نسبت به یک حرکت اجتماعی و ....به اندیشه‌ای خاص رو می‌آورد؛ علاقه‌ای به تحلیل و نقد آنها ندارد ومتاسفانه به نقل آنچه می‌شنود بسنده می کند ؛ 🔸در حالیکه انسان فکور اهل حقیقت است و به چیزی کمتر از آن دل نمی‌بندد؛ دغدغه حقیقت احساس مسئولیت را نسبت به آنچه شنیده و یا گفته می شود و نسبت به آنچه مورد قبول واقع می‌گردد؛ برمی‌انگیزاند . 🔹 و انسان مسئول همواره شنیده ها را در بوته نقد می‌آزماید و پالایش می دهد و در این آزمون اگر کسی او را همراهی نکند برای رسیدن یاور به انتظار نمی‌نشیند بلکه خود دست به تحلیل و نقد می‌گشاید . 🔸و همه شبهات و اشکالاتی را که در باب یک اندیشه می‌تواند مطرح شود شناسایی می‌کند مقابله و رویایی فکری برای صاحب اندیشه‌ای که به حقیقت دل بسته است نه‌تنها آسیبی را به دنبال نمی‌آورد بلکه باعث رشد و شکوفایی بیشتر آن می‌شود . 🔸و برهمین اساس اندیشمندان مسلمان باید با حضور در عرصه فکری نوین از فرصت بدست آمده استفاده لازم را برده بر غنای مواریث فرهنگی جامعه دینی بیفزایند.و چشم بسته فقط به انتقال مطالب نپردازند... 📙 کتاب شریعت در ایینه معرفت ص 21 ✍آیت الله جوادی آملی ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹امام خمینى و رویارویى با سیاست هاى دشمن نسبت به زنان🔹 🔸امام خمینى با فراست خاص خود دریافته بود که استعمار و ایادى آن بر اساس سلطه طلبى، در جستجوى راهها و شیوه هاى مناسب براى نفوذ فرهنگى ـ سیاسى در جامعه ایرانى هستند، از این رو براى رسیدن به هدف، موقعیت زنان را بهانه قرار داده و با شعار آزادى و مساوات، فرهنگ برهنگى و بى بند و بارى را گسترش مى دهند و در این راه حتى خشن ترین رویه هاى استبدادى را نیز در قالب کشف حجاب رضاخانى به کار مى گیرند. 🔸این منش که در دوران فرزند رضاخان، شکل زیرکانه ترى به خود گرفت، در ادبیات شاهنامه، تحت عنوان «فریبا بودن» از آن یاد شده است. در منطق شاه، زن مدرن و زن آزاد از قیود مذهب، رسالتش فریبایى است و همه موانع موجود بر سر راه تحقق این هدف باید برداشته شود. بدین سان بود که نه تنها زنان بلکه نیم دیگر جامعه یعنى مردان را نیز به بند افسون فریبایى کشاندند و شاهد بودیم که چگونه علاوه بر کاباره ها و رقاص خانه ها، مجالس و محافل رسمى و غیر رسمى و ... نیز به صورت جلوه گاهى از این سیاست شاهانه و عملاً به عشرتکده هایى در خدمت ابتذال و فساد و افیون نسل جوان تبدیل گردید. 🔸زن فریبا، نسخه بدل و استعاره اى از تصویر زن در جامعه غربى است که در نسخه اصلى کرامت و شخصیت زن در مسلخ فلسفه مادى غرب قربانى شده تا اقتصاد و لذت، این دو معبود و مقصود انسان غربى را فراهم آورد، بدین سان در تمدن غرب، زن تا حد زیادى در خدمت تبلیغ و فروش کالاست و یا در خدمت تبلیغ و فروش خود و در هر حال، متاعى است در خدمت نظام سلطه که به سفارش حاکم ایفاى نقش مى کند. 📙مجله پیام زن،شماره ۱۹۰،ص۱۰ 📣 برای مطالعه بیشتر مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید www.namayenarjes.com ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea