eitaa logo
مرکز پژوهشی موسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (س)
2.6هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
258 ویدیو
70 فایل
ارتباط با مدیر @admin_aghayed @pajooheshn
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌀🌀🌀🌀🌀🌀 📌اگر هدف نداشته باشید و برای رسیدن به آن ریسک نکنید چه می‌شود؟ 🔸تلاش نکردن و ریسک نکردن و به‌زحمت نیانداختن خود برای اهداف خوب، مطمئن‌ترین راه ضرر نکردن نیست. اگر ریسک نکنیم ریسک خودش به سراغ شما خواهد آمد، واقعاً راهی وجود ندارد که بتوان از مشکلات زندگی فرار کرد. 🔸اگر شخصی در تحمل مشکلات مردد باشد و تعلل ورزد وقتش که رسید یا باید از روی اضطرار وضعیتی را که دوست ندارد بپذیرد و یا بدون آمادگی قبلی ریسک کند. 🔸 ریسک کردن و تلاش، رشد و پیشرفت به‌دنبال دارد و زندگی، هر کسی را در مسیر فرصت‌ها قرار می‌دهد، تا بتواند به هر میزان که مایل است رشد و پیشرفت کند. اگر انسان از آن طفره رود و از زیر آن شانه خالی کند با مشکلات زیادی روبرو می‌شود. 🔸اگر شما مرتب از فشارها بپرهیزید، درنتیجه راحتی را که نتیجه تلاش‌های شماست در کار و تجربه کمتر می‌بینید. 🔸 نهایتاً دنیای شما کوچک می‌شود و تبدیل به آدمی خشک و خنثی خواهید شد. این کار انرژی‌تان را بیشتر و بیشتر می‌گیرد و مانع رشد و ترقی شما در زندگی می‌گردد، و تهدید بالقوه‌ای برای آرامش شما می شود، درنتیجه مجبور می‌شوید که گوشه‌نشینی و انزوا را قبول کنید. 🔸شما در زندگی‌تان هدف نخواهید داشت و زندگی شما عکس‌العمل حوادثی می‌شود که روزگار بر سر راهتان قرار می‌دهد، و این پدیده‌ها در نظر شما عوامل تهدیدکننده‌ای است. هر پدیده‌ای که در دیگران می‌تواند عامل ترغیب‌کننده باشد در شما به تمامی صرف دفاع خواهد شد و شما نخود آگاه آن را واپس می‌زنید. 🔺 اگر نمی‌توانید ریسک کنید، نمی‌توانید رشد کنید. 🔺اگر نتوانید رشد کنید، نمی‌توانید بهترین باشید. 🔺 اگر نتوانید بهترین باشید، نمی‌توانید شاد باشید. 🔺 اگر نتوانید شاد باشید پس چه چیز دیگری مهم است؟ (1) 💢💢مردان بزرگ چون شهید حاج قاسم عزیز، همواره در حال تلاش و ریسک کردن برای رسیدن به اهداف والا بودند و از اینکه به سختی و زحمت بیفتند ابایی نداشتند. روشهای ریسک کردن برای رسیدن به اهداف الهی رااز ایشان بیاموزیم. 📒1_هنر ریسک کردن با اضافات و تلخیص، صفحه 31 _32 ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مناظره دکتر و پیر .pdf
3.19M
📚 مناظره دکتر و پیر 🔺تبیین معارف دینی و پاسخ به بسیاری از شبهات جدید در رمان داستانی دکتر و پیر ✍ شهید هاشمی نژاد ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺🔹🔺🔹🔺🔹🔺🔹🔺 🔸آیت الله جوادی آملی در تبیین عظمت مقام کریمهٴ اهل‌بیت فاطمه معصومه(س) فرمودند: 🔹 از آنجا که حضرت فاطمه معصومه(س) که از دودمان نبوت و ولایت است به جایی می‌‌رسد که امام هشتم و امام نهم(سلام الله علیهما) دربارهٴ زیارت او هم توصیه و سفارش و هم دستور و برنامه دارند،لذا از وجود مبارک امام هشتم علی ‌بن‌ موسی ‌الرضا(ع) رسیده است که، خواهر ما فاطمهٴ معصومه در قم مدفون است و هر کس این بانو را زیارت کند بهشت برای او است، و از وجود مبارک امام نهم امام محمد تقی(ع) روایت شده است که : "عمّهٴ من فاطمهٴ معصومه(س) در قم مدفون است و هر کس آن حضرت را زیارت کند بهشت برای او است." 🔹 بنابراین ضرورت تعمّق هر چه بیشتردر شاخصه‌های وجودی و عظمت مقام حضرت معصومه(س) باید مورد اهتمام واقع گردد، زیرا تأکیدات ائمه معصومین(ع) همگی لزوم واکاوی شأن و منزلت بالای آن حضرت را دو چندان می‌کند. 🔸شاخصه‌هایی از قبیل " *ولایت مداری، سرّ پاداش بهشت برای زائر کریمه اهل‌بیت(س) 🔹اعمالی که باعث ورود در بهشت است یکسان نیست؛ 🔹بعضی از عمل‌های خیر باعث می‌‌شود انسان به بهشت راه پیدا کند و بعضی از اعمال خیر سبب می‌‌شود که بهشت در اختیار او قرار بگیرد، نه او در اختیار بهشت. 🔹 لذا سرّ اینکه وجود مبارک امام هشتم و امام نهم(ع) فرمودند، "هر کس کریمهٴ اهل ‌بیت فاطمهٴ معصومه(س) را زیارت کند، بهشت برای او است"، بدین خاطر است که او اهل ولایت است، اگر کسی پیوند ولایی با دودمان عصمت و طهارت داشته باشد، می‌‌کوشد که رایحهٴ ولایت و طعم ولایت در هستی او پدید آید و خود جزء اولیای الهی بشود، اگر کسی جزء اولیای خدا شد، «ولی‌الله» شد، در آن صورت بهشت مشتاق او است. http://www.karime.net/content/ ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹ازدواج حضرت معصومه (س)🔹 🔸چرا حضرت معصومه علیهاالسلام با وجود این که حدود ٢٨ سال سن داشت، ازدواج نکرد؟ 🔹در مورد علت عدم ازدواج آن حضرت، نظریات مختلفی گفته شده که به طور خلاصه به آنها می پردازیم: 1⃣. در تاریخ یعقوبی آمده است که حضرت موسی بن جعفر علیهماالسلام وصیت کرده بود که دخترانش شوهر نکنند و برای همین، هیچ یک از دختران آن حضرت شوهر نکردند؛ جز یکی از دخترانش به نام ام سلمه که در مصر به همسری قاسم بن محمد بن جعفر بن محمد در آمد و به خاطر این ازدواج، مسائلی پیش آمد و قاسم قسم خورد که منظور او از ازدواج با او این بود که با او محرم شود و او را حج به ببرد.این نظریه را نمی توان به آسانی پذیرفت؛ چون در اصول کافی آمده است که امام موسی بن جعفر علیهماالسلام کار شوهر کردن و شوهر دادن دخترانش را به پسرش امام رضا علیه السلام واگذار کرد و فرمود: اگر علی خواست آنان را شوهر می دهد و اگر نخواست، شوهر نمی دهد و جز پسرم علی، هیچ کس حق ندارد دخترانم را شوهر بدهد؛ نه برادران دیگرشان، نه عموهایشان و نه سلطان وقت؛ هیچ کدام حق ندارند در امر ازدواج دخترانم دخالت کنند. 2⃣. از دیدگاه برخی، خفقان شدید هارونی باعث شد که دختران امام موسی بن جعفر علیهماالسلام نتوانند ازدواج کنند. در عصر هارون خفقان و استبداد و ستم به جایی رسید که کسی جرأت نداشت به خانه امام موسی بن جعفر علیهماالسلام رفت و آمد کند و اگر کسی نتواند به خانه امام رفت و آمد داشته باشد، به طور یقین نمی تواند خیال دامادی آن حضرت را در سر بپروراند. اگر بخواهیم این مسئله را بیشتر توضیح بدهیم، باید بگوییم که هارون می خواست کاری کند که نسل امام موسی بن جعفر علیهماالسلام کم شود و یکی از راه های این خواسته، جلوگیری از ازدواج زنان و دختران این خاندان بود و به طور طبیعی اگر دختران و زنان شوهر نکنند، نسل آل علی علیه السلام کم می شود و کمی این نسل، برای دستگاه خلافت، بسیار مطلوب بود و علت کشتار آن همه سادات نیز همین بوده که این نسل بر افتد. 3⃣. دختران آن حضرت در نهایت کمال بودند و همسنگی برای آنها پیدا نشد؛ به ویژه حضرت معصومه علیهاالسلام که احتمال عصمت هم در او زیاد است. حضرت مریم نیز به خاطر همین ازدواج نکرد و اگر علی علیه السلام خلق نمی شد، کفوی برای حضرت فاطمه علیهاالسلام نیز پیدا نمی شد و او هم ازدواج نمی کرد. در تاریخ قم چنین آمده است: دختران خود را شوهر نمی دادند؛ زیرا کسی که همسر و هم کفو آنان باشد، نبود و هیچ یک شوهر نکردند و این در میان دختران آنان عادت شده بود و امام جواد علیه السلام دهی را در مدینه برای دختران و خواهران خود که شوهر نکرده بودند، وقف کرده بود؛ تا از درآمد آن، زندگی آنان اداره شود و دخترانی از خاندان امام رضا علیه السلام که در قم ساکن بودند، هرسال سهم خود را از آن ده، در قم دریافت می کردند. 🔸 بنابراین، به نظر برخی، علت عدم ازدواج آنان، نبودن همتا و کفو بوده است و اگر همتا می یافتند، ازدواج می کردند و با توجه به اوضاع و شرایط آن عصر، می توان گفت که همه این عوامل دست به دست همه دادند و این ستم ها را در حق خاندان امام موسی بن جعفر علیهم السلام روا داشتند. 📙مجله پرسمان شماره ۱۱۰ 📣 برای مطالعه بیشتر مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید www.namayenarjes.com ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 معرفی مجموعه مقالات (حضرت معصومه) 1⃣ علم آموزی و روایتگری در سیره حضرت معصومه (س) 📔 فصل نامه بانوان شیعه، ش۱۸، ص۶۱ ✍ زهره نادرنژاد، فرزانه نیکو برش 〰〰〰〰〰〰 2⃣ طایران خجسته لقا (بررسی جایگاه علمی حضرت فاطمه زهرا (ع) و حضرت معصومه (ع) ) 📔 شمیم نرجس(س)، ش۱۴، ص۴۶ 3⃣ الگویی برای دختران (حضرت فاطمه معصومه الگوی دختران جوان) 📔شمیم نرجس(س)، ش۲۱ ، ص۳۴ 4⃣ جان قم، تاریخ زندگانی کریم اهل بیت حضرت معصومه(س) 📔 موعود، ش۱۱۰، ص۴۰ ✍ سیدمحمدصادق میر قیصری 5⃣ ازدواج حضرت معصومه (س) 📔ماه نامه پرسمان، ش۱۱۰، ص۱۱ ✍ محمد مهدی حسین پور 〰〰〰〰〰〰 📣 برای مطالعه بیشتر مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید www.namayenarjes.com ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣📚📣📚📣📚📣📚 📙فراخوان مسابقه کتابخوانی📙 1️⃣ طراحی و ارایه ۵ طرح پژوهشی با استفاده از دو کتاب ذیل ⬇️ یا 2️⃣ پاسخ به ده شبهه از متن دو کتاب ذیل⬇️ 📚کتاب جامی از زلال کوثر؛* علامه مصباح یزدی 📚کتاب فاطمه و خانواده؛*اعظم رحمت ابادی ⌛️مهلت ارسال آثار :۲۵ آذر ارسال با آیدی :@pajooheshn 🛍🎁به ۵ نفر از نفرات برتر جوائز اهداءخواهد شد ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 انسان اهل فکر نه‌تنها در برابر سوالات و شبهات و نقد ناقدین بی‌تفاوت نیست بلکه خود در مسیر نقد و برای شناخت شبهات و پاسخ پیشگام می‌شود . 🔹و اما کسی که اهل فکر نیست و دغدغه حقیقت ندارد و با انگیزه‌های روانی و یا سیاسی و یا در اثر شیفتگی و یا مرعوبیت نسبت به یک حرکت اجتماعی و ....به اندیشه‌ای خاص رو می‌آورد؛ علاقه‌ای به تحلیل و نقد آنها ندارد ومتاسفانه به نقل آنچه می‌شنود بسنده می کند ؛ 🔸در حالیکه انسان فکور اهل حقیقت است و به چیزی کمتر از آن دل نمی‌بندد؛ دغدغه حقیقت احساس مسئولیت را نسبت به آنچه شنیده و یا گفته می شود و نسبت به آنچه مورد قبول واقع می‌گردد؛ برمی‌انگیزاند . 🔹 و انسان مسئول همواره شنیده ها را در بوته نقد می‌آزماید و پالایش می دهد و در این آزمون اگر کسی او را همراهی نکند برای رسیدن یاور به انتظار نمی‌نشیند بلکه خود دست به تحلیل و نقد می‌گشاید . 🔸و همه شبهات و اشکالاتی را که در باب یک اندیشه می‌تواند مطرح شود شناسایی می‌کند مقابله و رویایی فکری برای صاحب اندیشه‌ای که به حقیقت دل بسته است نه‌تنها آسیبی را به دنبال نمی‌آورد بلکه باعث رشد و شکوفایی بیشتر آن می‌شود . 🔸و برهمین اساس اندیشمندان مسلمان باید با حضور در عرصه فکری نوین از فرصت بدست آمده استفاده لازم را برده بر غنای مواریث فرهنگی جامعه دینی بیفزایند.و چشم بسته فقط به انتقال مطالب نپردازند... 📙 کتاب شریعت در ایینه معرفت ص 21 ✍آیت الله جوادی آملی ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹امام خمینى و رویارویى با سیاست هاى دشمن نسبت به زنان🔹 🔸امام خمینى با فراست خاص خود دریافته بود که استعمار و ایادى آن بر اساس سلطه طلبى، در جستجوى راهها و شیوه هاى مناسب براى نفوذ فرهنگى ـ سیاسى در جامعه ایرانى هستند، از این رو براى رسیدن به هدف، موقعیت زنان را بهانه قرار داده و با شعار آزادى و مساوات، فرهنگ برهنگى و بى بند و بارى را گسترش مى دهند و در این راه حتى خشن ترین رویه هاى استبدادى را نیز در قالب کشف حجاب رضاخانى به کار مى گیرند. 🔸این منش که در دوران فرزند رضاخان، شکل زیرکانه ترى به خود گرفت، در ادبیات شاهنامه، تحت عنوان «فریبا بودن» از آن یاد شده است. در منطق شاه، زن مدرن و زن آزاد از قیود مذهب، رسالتش فریبایى است و همه موانع موجود بر سر راه تحقق این هدف باید برداشته شود. بدین سان بود که نه تنها زنان بلکه نیم دیگر جامعه یعنى مردان را نیز به بند افسون فریبایى کشاندند و شاهد بودیم که چگونه علاوه بر کاباره ها و رقاص خانه ها، مجالس و محافل رسمى و غیر رسمى و ... نیز به صورت جلوه گاهى از این سیاست شاهانه و عملاً به عشرتکده هایى در خدمت ابتذال و فساد و افیون نسل جوان تبدیل گردید. 🔸زن فریبا، نسخه بدل و استعاره اى از تصویر زن در جامعه غربى است که در نسخه اصلى کرامت و شخصیت زن در مسلخ فلسفه مادى غرب قربانى شده تا اقتصاد و لذت، این دو معبود و مقصود انسان غربى را فراهم آورد، بدین سان در تمدن غرب، زن تا حد زیادى در خدمت تبلیغ و فروش کالاست و یا در خدمت تبلیغ و فروش خود و در هر حال، متاعى است در خدمت نظام سلطه که به سفارش حاکم ایفاى نقش مى کند. 📙مجله پیام زن،شماره ۱۹۰،ص۱۰ 📣 برای مطالعه بیشتر مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید www.namayenarjes.com ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈👈 تمدید فراخوان مقاله 📕مركز پژوهشي نرجس(س) مشهد به منظور ارج نهادن به جايگاه تحقيق و پژوهش و فراهم آوري زمينه هاي تعامل علمي و پژوهشي و استفاده از نظرات و يافته هاي جديد؛ هر ساله در ايام سالگرد استاد طاهائي(ره) فراخوان مقاله اي در دو محور "مطالعات زن و خانواده" و "شيعه شناسي" برگزار مي كند. 📗در همين راستا فراخوان مقاله امسال كه بر اساس منويات مقام معظم رهبري(دام ظله) در زمينه: 🔹 "زن و خانواده" 🔸و" آينده پژوهي" است، ارائه مي گردد. 📒 خواهشمند است نسبت به اطلاع رساني پژوهشگران همکاری بفرمائيد. 📘شايان ذكر است مقالات برتر در نشريه علمي تخصصي ميراث طاها چاپ خواهد شد. ⏳زمان ارسال مقالات👇👇 1401/9/15 •✾•📚📚📚 مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱) کتابخانه دیجیتالی تبیان http://www.tebyan.net ۲) کتابخانه دیجیتال نور http://www.noorlib.ir ۳) کتابخانه آنلاین http://infoketab.ir/ ۴) کتابخانه دیجیتال سازمان‌ اسناد و كتابخانه‌ ملي‌ http://www.nlai.ir ۵) کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی http://www.ical.ir ۶) کتابخانه اینترنتی علاءالدین http://www.aladdinlibrary.org ۷)کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران http://library.ut.ac.ir/ ۸) کتابخانه تخصصی اهل البیت (علیهم السلام) https://library.razavi.ir ۹) کتابخانه پایگاه حوزه www.hawzah.net ۱۰) کتابخانه پایگاه اندیشه قم www.andishe qom.com ۱۱) کتابخانه باشگاه اندیشه WWW.bashgah.net ۱۲) کتابخانه امام علی (علیه السلام) www.imamAlinet.net ۱۳) کتابخانه دیجیتالی مذاهب http://mazaheb.com ۱۴) کتابخانه آیة اللّه مکارم شیرازی www.makaremshirazi.org ۱۵) کتابخانه آیة اللّه مصباح یزدی www.mesbahyazdi.org ۱۶) کتابخانه الکترونیکی معارف اسلام www.maarefislam.com ۱۷) کتابخانه آیة اللّه مرعشی نجفی https://www.ghbook.ir/index ۱۸) کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام www.historyLib.com ۱۹) کتابخانه تخصصی فقهی ائمه اطهار www.Lankarani.com ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امنیت فرهنگی در جامعه اسلامی از منظر نهج البلاغه ♻️ در این مقاله یکی از ابعاد امنیت ملی با عنوان امنیت فرهنگی از منظر نهج البلاغه، مورد کنکاش علمی قرار گرفته است. ♻️امنیت فرهنگی در حقیقت حفظ سنت ها و ارزش ها و آداب و رسوم و هویت ملی می باشد. 🔰هدف از این نگارش، بررسی زمینه های ایجاد امنیت فرهنگی در جامعه و اسیب شناسی آن از دیدگاه فرمایشات امام علی(ع) در نهج البلاغه می باشد. 🔰با بررسی موضوعی نهج البلاغه و نیز کتاب ها و مقالاتی که در زمینه ابعاد مختلف امنیت، خصوصاً امنیت فرهنگی تدوین شده مهم ترین عوامل برقراری امنیت فرهنگی به شرح ذیل است: 1⃣ افزایش آگاهی و بصیرت 2⃣ایمان و دین باوری 3⃣ گسترش امر به معروف و نهی از منکر 4⃣ تولی و تبری 5⃣الگوسازی صحیح و فرهنگ علوی 6⃣ پاسداشت سنت های صحیح گذشتگان مصون سازی از طریق تقویت نهاد خانواده 7⃣گسترش ازدواج و خودباوری 8⃣برقراری عدالت 9⃣جلوگیری از فقر و بیکاری در جامعه مهم ترین موانع امنیت فرهنگی به شرح زیر است: ایجاد تردید و شبهه در نظام فرهنگی، تهاجم فرهنگی، التقاط، عدم شایستگی سران حکومت ها و رفاه طلبی و دنیازدگی، عمل به این فرامین امیر مؤمنان(ع)، بی تردید جامعه را در مقابل شبیخون فرهنگی که از دیدگاه رهبری امروزه یکی از حربه های اسلام برای ساقط نمودن نظام است، محافظت می نماید. ✍مجید بابالیان، علیرضا رادبین 📒فصلنامه پژوهش های اجتماعی اسلامی، ش۱۰۱، ص۲۱ 📣 برای مطالعه بیشتر مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید www.namayenarjes.com 📚 مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اهمیت و ضرورت شناخت مسأله 📌شاید بتوان گفت که بعد از انتخاب مسأله به طور کلی پژوهش دو مرحله‌ی اساسی دارد: 1- مرحله‌ی تشخیص و شناخت مسأله 2- مرحله‌ی حل مسأله 📌بعد از این که پژوهنده مسأله‌ای را انتخاب کرد، در صورتی می‌تواند آن را حل کند که آن را خوب بشناسد و تعریف کند. 📌به همین دلیل یکی از گام‌های اساسی پژوهش و در عین حال سخت‌ترین مراحل، مرحله‌ی شناخت مسأله است. 📌 شناسایی صحیح یک مسأ‌له پژوهنده را یاری می‌دهد که بداند از چه روشی استفاده کند، از کدام منابع و ابزارها بهره بگیرد، کدام اطلاعات را جمع‌آوری کند و بالاتر این که اصلاً آیا در این مسأله نیازی به پژوهش هست یا خیر؟ 📒درسنامه روش تحقیق، ص۶۸ ✍مجید طرقی ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🍃 راز سید سکوت 🍃🍃 حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا 👇👇👇👇 خدمت آیت الله بهاء الدینی رسیدیم. گفتم: آقا راز مقام و رتبه سید سکوت [از اولیای الهی ساکن در قم] چه بود؟ آقا دست بالا آورد و اشاره به دهان کرد. خدا شاهد است، الان مردم خیلی دست کم گرفته‌اند آبرو بردن را. خدا چند گناه را نمی‌بخشد: 1- ترک عمدی نماز 2- به ناحق آدم کشتن 3- عقوق والدین 4- آبرو بردن یکی از علما در زمان خودش استاد العلما بود. پسر او برای من تعریف می‌کرد که به پدرم گفتم: اگر بنا باشد یک نصیحت به من بکنی چه می‌گویی؟ پدرم سرش را پایین انداخت، بعد سرش را بالا آورد و گفت: آبروی کسی را نبر! دو ماه نامه خلق، ش82، ص47 ┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈ مرکز پژوهشی نرجس مشهد https://eitaa.com/joinchat/1868824640C40d7b3deea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا