eitaa logo
معاونت پژوهش مدرسه عالی فقهی (اعلانات)
439 دنبال‌کننده
325 عکس
11 ویدیو
102 فایل
اعلانات پژوهشی مدرسه عالی فقهی الإمام علي بن موسی الرضا (علیهما السلام) قم- سطوح عالی وب‌سایت همین کانال در نشانی زیر: www.alAlem88.ir ارتباط با معاون پژوهش: @aliabadi1354 ارتباط با پشتیبانی مدرسه: @amr251
مشاهده در ایتا
دانلود
معاونت پژوهش مدرسه عالی فقهی (اعلانات)
✅پاسخ: احسنت بر تواضع و نکته سنجی شما. متأسفانه معمولا ما در حوزه مقاله‌ی واقعی [و حتی گاهی ما یشبه
📎پیوست1: مثالهایی برای هریک از چهار محور فوق: 1️⃣ترجمه مطالب علمی خوبی وجود دارد که محل رجوع پژوهشگران هستند اما تاکنون به فارسی ترجمه نشده اند. مثلاً: 1️⃣1️⃣امام خمینی در کتاب البیع، بحثی از ولایت فقیه مطرح می‌نماید که اینگونه شروه می‌شود: «مسألة: ومن جملة أولياء التصرف في مال من لا يستقل بالتصرف في ماله الحاكم، وهو الفقيه الجامع لشرائط الفتوى ولا بأس بالتعرض لولاية الفقيه مطلقا بوجه إجمالي...» 2️⃣1️⃣مرحوم نائینی در اجود التقریرات و غیرآن، بحث اطلاق و تقیید مطالبی خلاف مشهور دارند که ذیل این عنوان مطرح شده است: «(فصل) اختلفوا في ان الإطلاق هل هو مما يدل عليه اللفظ بالوضع أو انه مما تقتضيه مقدمات الحكمة...» 3️⃣1️⃣مرحوم امام خمینی در کتاب الطهارة ذیل بحث از حلیت عصیر عنبی، به اصل زید النرسي تمسک می‌کند و در آنجا مفصلا (حدود40صفحه) مطالب زیربنایی علم رجال و درایه را توضیح می‌دهد. ذیل این عبارت: «ثم لا بأس بصرف عنان الکلام إلی حکم عصیر الزبیب...» 4️⃣1️⃣شهید صدر در بحث از نجاست الکل و اسپرتو،در بحوث فی شرح العروة مطالب علمی دقیقی از ساختار شیمیایی الکل و پیوند آن با مسکریت به عنوان علت حکم بیان می‌کند؛ ذیل این عبارت: «ثم ان السيد الأستاذ فرع على طهارة المسكر غير المتعارف الحكم بطهارة الاسبرتو...» ✳️✳️✳️شما میتوانید با مشورت با اساتید خویش، ده ها نمونه از اینگونه مطالب بیابید. هم منبعش محدود به یک کتاب است (کار ساده است) هم بار علمی خوبی دارد✳️✳️✳️ @pajoohesh57
معاونت پژوهش مدرسه عالی فقهی (اعلانات)
📎پیوست1: مثالهایی برای هریک از چهار محور فوق: 1️⃣ترجمه مطالب علمی خوبی وجود دارد که محل رجوع پژوهشگ
📎پیوست2: مثالهایی برای هریک از چهار محور فوق: 2️⃣تلخیص مطالب علمی خوبی وجود دارد که افراد به خاطر طولانی بودنش، رغبت نمی‌کنند به سراغش بروند. اگر یک پژوهشگر آنرا به خوبی تخلیص کند، این خلاصه چه بسا گاهی بیش از خود کتاب مورد توجه قرار گیرد (نظیر آنچه در تخلیص برخی کتابهای درسی مشهور حوزه دیده می‌شود). به عنوان نمونه: 2️⃣1️⃣مرحوم آخوند در کفایه، بحث مبسوطی حول هریک از این مباحث انجام داده است که گاهی خواننده‌اش نمی‌تواند سروته بحث را جمع کند: صحیح و اعم/ مشنق/ صیغه‌ی امر/ مقدمه‌ی واجب/ عام و خاص/ استصحاب/ تنبیهات استصحاب/ مرجحات در هنگام تعارض/ اجتهاد و تقلید. 2️⃣2️⃣مرحوم امام خمینی در مناهج الوصول، حول چندین سرفصل (که امعمولا ز مباحث عقلی علم اصولند) مطالب جامع و مبسوطی بیان کرده است؛ مثلا: إجزاء/ مقدمه ی واجب/ اجتماع امر و نهی/ دلالت نهی بر فساد/ تخصیص عام به وسیله‌ی مجمل. 2️⃣3️⃣مرحوم شهید صدر در حلقات (دروس في علم الأصول) ذیل این سرفصلها، مطالب دقیق و مبسوطی دارد: حکم شرعی و تقسیماتش/ حجیت قطع/ معانی حرفیه/ ادات طلب/ دلیل شرعی غیر لفظی/ قاعده ی تنوع قیود/ 2️⃣4️⃣مرحوم شیخ در مکاسب برخی مباحث را به شکل مبسوط بحث نموده است. مثلا: شرطیت قصد استصباح در بیع دهن متنجس/ حرمت تکسب با تنجیم/ حرمت تکسب با غنا/ پذیرش ولایت (مسئولیت حکومتی) در حکومت سلطان جائر/ آداب تعامل والی با رعیت/ اخذ اجرت بر واجبات/ جوائز سلطان جور/ چیستی معاطات/ حکم معاطات/ اقسام معاطات/ الفاظ عقد البیع/ شرطیت تقدم ایجاب بر قبول/ ضمان قیمی در صورت قبض با عقد فاسد/ در شروط متعاقدین: اختیار و اذن در تصرف/ کاشفه یا ناقله بودن اجازه/ حکم من باع شیئاً ثم ملّکه/ مسئله ی ولایت فقیه/ اقسام أرض/ وقف مؤبّد/ بیع وقف/ وقف منقطع/ بیع ام ولد/ قدرت بر تسلیم/ بیع یک صع از یک صُبرة/ إندار (کم کردن) وزن ظرف/ مسقطات خیار مجلس/ احکام خیار غبن/ شرائط خیار تأخیر/ موارد رد و ارش در خیار عیب/ شرائط صحت شرط در عقود/ احکام قبض. ✳️✳️✳️سعی شد تمام مباحث مفصّل مکاسب استقراء شود. اما شما میتوانید با مشورت اساتید خویش، دیگر نمونه‌های اینگونه مطالبرا بیابید✳️✳️✳️ @pajoohesh57
معاونت پژوهش مدرسه عالی فقهی (اعلانات)
✅پاسخ: احسنت بر تواضع و نکته سنجی شما. متأسفانه معمولا ما در حوزه مقاله‌ی واقعی [و حتی گاهی ما یشبه
📎پیوست3: مثالهایی برای هریک از چهار محور فوق: 3️⃣گردآوری اقوال مطالب علمی خوبی وجود دارد که معرکة الآراء هستند، با استدلالهای متضاد یا متناقض و ردّ و جواب‌های مختلف. (اما در این کار =گردآوری نیازی به ذکرکامل و مقایسه‌ی ادله و قضاوت نیست، و نام‌بردن خلاصه کافیست). مثلاً گردآوریِ 3️⃣1️⃣اقوال در مورد ماهیت وضع 3️⃣2️⃣اقدامات حکومتی امیرالمؤمنین (علیه السلام) در دوران خلافت ظاهری 3️⃣3️⃣اقوال در مورد ثمرات بحث حقیقت شرعیه 3️⃣4️⃣اقوال در مورد تمایز 3مسئله‌ی تعارض و تزاحم و اجتماع امر و نهی 4️⃣4️⃣اقوال در مورد جواز اجتماع امر وونهی 4️⃣5️⃣اقوال در مورد مفهومِ غنا یا ریبه یا زینت یا .... 4️⃣6️⃣اقوال در مورد قلمرو ولایت فقیه 4️⃣7️⃣اقوال در مورد نماز مسافر 4️⃣8️⃣اقوال در مورد مبطلات نماز یا روزه یا حج یا ... 4️⃣9️⃣اقوال در مورد اجماعی که حجت است ✳️✳️✳️در این گردآوری میتوانید با نظر اسادپشتیبان، محدوه هم تعیین کنید. مثلا «در میان متقدمین»، «در مذاهب اربعه و مذهب شیعه»، «با محوریت کتاب جواهر الکلام فی شرح شرائع الإسلام»، «در منابع تاریخی دو قرن نخست هجری» و امثال اینها✳️✳️✳️ @pajoohesh57
معاونت پژوهش مدرسه عالی فقهی (اعلانات)
✅پاسخ: احسنت بر تواضع و نکته سنجی شما. متأسفانه معمولا ما در حوزه مقاله‌ی واقعی [و حتی گاهی ما یشبه
📎پیوست4: مثالهایی برای هریک از چهار محور فوق: 4️⃣مقایسه برخی جزئیات در فقه دارای حکم اختلافی هستند. در اینگونه مسائل، فقها بر اساس ادله فقاهتی و یا اجتهادی استدلال کرده اند و قول مخالف را رد نموده اند. لذا کار کردن در این مسائل، منجر به تقویت پژوهشگر در تطبیق علم بر عمل، و قضاوت می‌شود. لذا هم برا ی خود پژوهشگر و هم برای خوانندگان مفید است. مثلاً 4️⃣1️⃣درمورد نجاست مردار، خمر، ... اختلاف است و منشأش شیوه‌ی جمع بین روایات است. 4️⃣2️⃣درمورد اطلاق ولایت فقیه اختلاف است، و منشأ ان فهم مفاوت از کلانِ دین و ادله ی خاصه است. 4️⃣3️⃣درمورد جایگاه عقل در استنباط شریعت اختلاف است. 4️⃣4️⃣درمورد چیستی و حجیت بنای عقلا و محدوده‌ی آن، اختلاف است. 4️⃣5️⃣در مورد جواز یا امتناع صحت فهم‌های مختلف از یک متن (پلورالیسم) اختلاف است. 4️⃣6️⃣در مورد قوانین حاکم بر محاورات عقلاء (حجیت مباحث امارات نوعیه عقلائیه و مباحث هرمنوتیک) اختلاف است. 4️⃣7️⃣درمورد ماهیت شناسی پول،قرض، هبه، وقف، اجاره، معاطات، إبراء و... اختلاف است ✳️✳️✳️امثال این موارد بسیار است. لذا باید یک موضوع جزئی را برگزید و در مقایسه 2تا5نفر (نهایتا) بررسی نمود. تعداد افراد بستگی دارد به گستردگی ادله و تشخیص استاد پشتیبان مقاله✳️✳️✳️ @pajoohesh57
این مطالب را به طور کامل در سایت پژوهش مدرسه بخوانید (در لینک زیر) و فایلWord آن را دریافت کنید https://fighalreza.ir/easy-theme/ محمود رفیعی- خادم پژوهش
زمان بندی نگارش مقالات سال تحصیلی 99-1400 🔷1️⃣انتخاب موضوع و استاد پشتیبان ◀️نیمه‌ی مهر 1399 🔷2️⃣انجام مطالعات و تدوین طرح تحقیق ◀️ نیمه‌ی آبان 1399 🔷3️⃣نوشتن حدود نیمی از مقاله ◀️ پایان آذر 1399 🔷4️⃣تکمیل مقاله و تأیید استاد پشتیبان ◀️ دهه فجر 1399 💠پس از تأیید استاد پشتیبان و تحویل مقاله به معاونت پژوهش، مقاله‌ی شما ارزیابی می‌شود و درصورت نیاز به اصلاح، نهایتاً طی مدت 2هفته اصلاحات انجام شود. @Pajoohesh57 🔰تبصره1: طلاب جدید الورود (پایه9) برا یتکمیل و تحویل مقاله یکماه بیشتر فرصت دارند؛ 🔰تبصره2: طلابی که با تعهدنامه مورد بازپذیرش قرار گرفته‌اند، طبق مفاد آن تا 20دی1399 لازمست مقاله خویش را تحویل دهند. @Pajoohesh57 💢در هر مرحله ا زمراحب چهارگانه‌ی فوق، گزارش عملکرد خود را برای معاونت پژوهش مدرسه (@rafiey) اعلام نماييد 💢
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 درخواست رهبرانقلاب از نیروهای داوطلب و جوانان مؤمن: 🔸بارِدیگر جوانان به میدان مبارزه با کرونا بیایند 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: حضور پر شمار نیروهای داوطلب در ماه‌های اول شیوع بیماری و خدمات مؤثر آنان همانند کمک به پرستاران، ضدعفونی کردن دستگاه‌ها و معابر، راهنمایی خانواده‌ها و کمک به افراد سالمند، استمرار یابد. نیروهای داوطلبِ مخلص و جوانان مؤمن و صالح بار دیگر وارد میدان شوند. ۹۹/۸/۳ 🦠 جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در حضور رهبر انقلاب 💻 @khamenei_ir
معاونت پژوهش مدرسه عالی فقهی (اعلانات)
🔰 درخواست رهبرانقلاب از نیروهای داوطلب و جوانان مؤمن: 🔸بارِدیگر جوانان به میدان مبارزه با کرونا بیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 پیام مهم مدیریت محترم مدرسه فقهی امام علی بن موسی الرضا (علیهماالسلام) قم به کلیه اساتید گرامی و طلاب عزیز👆 در لبیک به فرمان اخیر رهبر انقلاب 🇮🇷سایرتوضیحات در کانال اعلانات مدرسه🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم به حول و قوه الهی ان شاء الله در سال تحصیلی جدید نیز نشست های علمی (با محوریت بررسی مقالات طلاب و اساتید محترم مدرسه) برگزار می‌شود. طلاب محترمی که علاقمند هستندبرای مقاله ایشان در نشست برگزار شود، یا به عنوان ناقدعلمی مشارکت داشته باشند، با معاون پژوهش مرتبط شوند: 09191971873 @Rafiey
اولين نشست علمی سال تحصیلی 99-1400 💠موضوع مقاله: بررسی روایت نهم ربیع الأول و ردیابی آن در آثار غلات ارائه دهنده: حجت الإسلام فاضل محمودی پشتیبان: حجت الإسلام والمسلمین استاد علی کرم‌زاده ناقدین: حجج اسلام آقایان محمد فتح‌اللهی‌فر و مجتبی ثانی دبیر علمی: حجت الإسلام والمسلمین استاد قاسم محمدی‌مهر زمان: دوشنبه 1399/08/12 ساعت7 تا9 صبح (اسکای روم): www.skyroom.online/ch/amr313/madrese معاونت پژوهش مدرسه فقهی امام علي بن موسی الرضا (علیهما السلام) قم 🆔@Pajoohesh57 🌐https://fighalreza.ir/neshast-elmi-01/
13990611 فاضل محمودی.docx
86.3K
فایل مقاله برسی روایت نهم ربیع الاول و ردیابی آن در آثار غلات نویسنده: آقای فاضل محمودی پشتیبان: استاد کرم زاده
معاونت پژوهش مدرسه عالی فقهی (اعلانات)
اساتید و طلاب محترمی که تمایل دارند مقاله آنها در اولویت انتشار قرار گیرد، بر اساس شیوه‌نامه‌ی جدید
عید میلاد رسول‌خدا (صلےالله‌علیہ‌وآلہ) و امام صادق (علیہ‌السلام) و هفته‌ی وحدت اسلامی مبارک باد. إن‌شاءالله دومین پیش‌شماره‌ی مجله‌ی مدرسه در ماه ربیع الأول منتشر خواهد شد. لذا طلاب و اساتیدی که علاقمند به چاپ مقاله خود هستند، سریعا تغییرات مختصر مقاله‌ی خود را در قالب شیوه‌نامه‌ی امسال انجام دهند و برای معاونت پژوهش ارسال نمایند. جهت دریافت و مطالعه‌ی پیش‌شماره‌ی اول، به لینک زیر مراجعه فرمایید: https://fighalreza.ir/prefix01/ (مقالات مجله به تفکیک نیز در سایت بارگزاری گردیده است)
معاونت پژوهش مدرسه عالی فقهی (اعلانات)
زمان بندی نگارش مقالات سال تحصیلی 99-1400 🔷1️⃣انتخاب موضوع و استاد پشتیبان ◀️نیمه‌ی مهر 1399 🔷2️⃣ان
♦️اطلاعیه فوری♦️ طلاب محترمی که هنوز موضوع مقاله و استاد پشتیبان را معرفی نکردند، تسریع عاجل داشته باشند تا خدای ناکرده با مشکلی روبرو نشوند
🚨رهبر انقلاب: در منزل من، همه‌ی افراد، هرشب در حال مطالعه خوابشان مى‌برد؛ همه خانواده‌هاى ايرانى اين‌گونه بشوند... 📝 رهبر انقلاب: من اين را مى‌خواهم عرض كنم كه در منزل خودِ من، همه‌ی افراد، بدون استثنا، هرشب در حال خوابشان مى‌برد. خود من هم همين‌طورم. نه اين‌كه حالا وسط مطالعه خوابم ببرد؛ مطالعه مى‌كنم، تا خوابم مى‌آيد، كتاب را [کنار] مى‌گذارم و مى‌خوابم. همه‌ی افراد خانه‌ی ما، وقتى مى‌خواهند بخوابند حتماً يك كتاب كنار دستشان است. من فكر مى‌كنم كه همه خانواده‌هاى ايرانى بايد اين‌گونه باشند. توقّع من، اين است. 📚بايد پدرها و مادرها، بچه‌ها را از اوّل با كتاب محشور و مأنوس كند؛ حتّى بچه‌هاى كوچك بايد با كتاب اُنس پيدا كنند. 📚بايد خريدِ كتاب، يكى از مخارج اصلى خانواده محسوب شود. مردم بايد بيش از خريدن بعضى از وسايل تزييناتى و تجمّلاتى -مثل اين لوسترها، ميزهاى گوناگون، مبلهاى مختلف و پرده و غیره- به كتاب اهميّت بدهند. 📚اوّل كتاب را مثل نان و خوراكى و وسايل معيشتىِ لازم بخرند؛ بعد كه اين تأمين شد به زوايد [وسایل تزئیناتی] بپردازند. ۱۳۷۴/۰۲/۲۶ @Khamenei_ir @Pajoohesh57
معاونت پژوهش مدرسه عالی فقهی (اعلانات)
صد ویژگی یک مقاله خوب - نویسنده: دکتر یزدان منصوریان (متن فوق یکی از مقالاتی است که در حوزه عملیه
بازخوانی شیوه نامه مقالات سال تحصیلی99-1400 و منابع توضیح دهنده ی روش کار را در این نشانی ببینید: https://fighalreza.ir/regulations1400-99/ در اینجا ☝️لینک دانلود مقاله‌ی «صد ویژگی یک مقاله علمی پژوهشی خوب» نیز قرار داده شده است (پایین صفحه)
وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ (ذاریات: 55) یادآوری : مهلت نوشتن مقاله به نصف رسید. زمان تحویل: دهه فجر (بهمن)
(﷽) ☘️فراخوان انتخاب نام برای نشریه مدرسه☘️ 📚 معاونت پژوهش مدرسه فقهی امام علی بن موسی الرضا (علیهما السلام) قم از اساتید و طلاب محترم مدرسه -در روند پیگیری مجوز برای مجله‌‍ی مدرسه- جهت ا«نتخاب بهترین اسم برای نشریه» دعوت به مشارکت می‌نماید 🖌 نام‌های پیشنهادی خود را تا پنجشنبه20آذر1399 به آیدی مدرسه بفرستید (به همراه نام خود) 🆔 @amr251 🎁 به بهترین نام پیشنهادی، به رسم قدردانی هدیه‌ای مختصر تقدیم می‌شود 🎁
هدایت شده از م ب
شاید مفید باشد.... گام اول مقاله نویسی داشتن یک و فقط یک مسئله است. تاکید می کنم یک و فقط یک مسئله. 1. مسئله باوری و دور شدن از موضوع محوری 2. مسئله یابی بعد از آموزش و تخصص نسبی حاصل می شود. 3 . ویژگی های مسئله 4 . روش های مسئله یابی توضیح 1 و 2 : پژوهش بدون مسئله معنا ندارد ونمک است بدون شوری. پژوهش موضوع محور یک تسامح در تعبیر و در واقع پارادوکس(تناقض نما) است. مسئله با سوال و موضوع فرق دارد. در هر یک از هزاران موضوع علمی مثل توحید، انقلاب، بیع فضولی، بیع ، مکاسب محرمه، فرهنگ با زیر موضوعات متعدد مواجه هستیم. در مقام آموزش و در کلاس های درس با ابعاد یک موضوع آشنا می شویم. بسیاری از مطالب پیرامون یک موضوع برای اساتید و متخصصان آن موضوع روشن و تکراری است و تنها برای دانشجویان و طلاب مبتدی در آن بحث جدید و نا آشناست. اما در چارچوب این موضوعات و زیر موضوعات، با نقاط مبهم و چالش برانگیزی مواجه می شویم که متخصصان و اساتید آن موضوع هم برای آن جواب علمی و قاطعی ندارند یا جواب شخصی خود را به دنیای علم عرضه نکرده اند. این نقاط ابهام و چالش پس از تدریس و آموزش قابل رویت و شفاف می شوند. پیرامون این نقاط ابهام سوالاتی پیش می آید. اگر این سوالات پرورش یابند تبدیل به مسئله خواهند شد. پس مسئله سوال پرورش یافته ای است که در چارچوب یک موضوع و زیر موضوعات آن قرار دارد و محقق با پرداختن به آن یک ابهام از آن موضوع را برطرف می کند و دانش را در آن زمینه یک قدم به جلوتر می برد. حل یک ابهام ممکن است ابهامات جدیدی به وجود آورد که زمینه تحقیقات جدید خواهد بود و اقتضای پیشرفت دانش است. همانطور که توضیح داده شد پژوهش بعد از آموزش آغاز می شود و ما در موضوعاتی که با انها اشنایی کافی نداریم نمی توانیم تحقیقات سطح بالا داشته باشیم. توضیح مطلب سوم؛ ویژگی های یک مسئله ویژگی اول: ادراک توسط محقق ؛ مسئله باید توسط خود محقق یافته شود تا به خوبی درک شود. مسئله های پیشنهادی و القایی توسط دوستان و اساتید چه بسا به سرانجام نرسند چون به احتمال زیاد مسئله و چالش محقق نیستند. برخی پروژه های تحقیقی دشوار تر یا در حد دشواری درد زایمان هستند و کسانی که مسئله را خودشان نیابند وسط راه خواهند برید و مسئله را پس از مدتی وقت گذاشتن کنار خواهند گذاشت. ویژگی دوم: بسیط بودن مسئله هر تحقیق فقط و فقط یک سوال اصلی دارد و مرکب از دو سوال اصلی نیست. مثلا علل و آثار انقلاب اسلامی دو مسئله است ولی علت های سیاسی وقوع انقلاب اسلامی ایران یا تبعات سیاسی انقلاب اسلامی ایران یک مسئله هستند. ویژگی سوم: نو بودن مسئله مسئله مقاله اگر مسئله باشد نو خواهد بود چون به نقطه ابهام و مجهول یک موضوع علمی می پردازد. ویژگی چهارم؛ جزئی بودن مسئله وقتی با دست گذاشتن روی لایه های مجهول و مبهم که در چارچوب یک موضوع قرار دارند به دست اید جزئی خواهد بود. در برابر پژوهش هایی که به یک موضوع کلی می پردازند. مثلا اقتصاد در قرآن، اهل بیت در آیینه آیات و روایات، صحت و بطلان بیع فضولی، ولایت عدول مومنین و ... ممکن است کسی بگوید (راهبرد های استحاله فرهنگی) این یک موضوع کلی است با برخی قیود آن را جزئی می کنیم. مثلا راهبرد های روشنفکران سکولار عصر مشروطه در استحاله فرهنگ اسلامی - ایرانی راهبردهای روشنفکران سکولار عصر پهلوی در استحاله فرهنگ اسلامی - ایرانی راهبردهای استحاله ارزش های فرهنگ اسلامی - ایرانی در دوره دولت اصلاحات راهبردهای استحاله هنجارهای فرهنگ اسلامی _ ایرانی در دوره دولت عدالت و مهر (یا دولت دهم) ویژگی پنجم: مهم بودن مسئله و مورد نیاز بودن ویژگی ششم: ارتباط با تخصص محقق ...............مثلا فقهی یا اصولی یا تفسیری و .... ویژگی هفتم: شفاف بودن کمی جزئی کردن و شفاف کردن مسئله کافی نیست. محقق به صورت کاملا شفاف باید بتواند مسئله خود را بیابد. مسئله شفاف (شفاف شفاف شفاف) زمینه انتخاب عنوان درست، بیان مسئله درست و حتی سوالات فرعی منضبط و دقیق است. ویژگی هشتم: امکان پاسخ گویی از مراحل پرورش سوال و تبدیل آن به مسئله بررسی امکان پاسخ گویی و تحقیق است. اگر منبع کافی نباشد امکان پاسخ گویی کمتر می شود و شاید سوال علمی ما تبدیل به مسئله ما نخواهد شد. گاهی پاسخ به برخی سوالات به دلایل امنیتی، لزوم سفر های دشوار، مشکلات مالی یا نبود تجهیزات لازم و ... ممکن نیست این سوالات مسئله محقق نمی شود. توضیح روش های مساله یابی .......................... در یک نوشته دیگر بیان خواهد شد.
معاونت پژوهش مدرسه عالی فقهی (اعلانات)
شاید مفید باشد.... گام اول مقاله نویسی داشتن یک و فقط یک مسئله است. تاکید می کنم یک و فقط یک مسئله
مطلب فوق توسط یکی از اساتید مدرسه فقهی امام غلی بن موسی الرضا (علیهما السلام) قم در گروه مدرسه منتشر شد که جهت ماندگاری و استفاده ی حداکثری، اینجا بازنشر می‌شود. با سپاس از استاد بهرامی قره‌قانی بزرگوار
هدایت شده از جشنواره علامه حلی
به منظور آشنایی طلاب با ملاک‌های ارزیابی آثار در جشنواره علامه حلی(ره) و همچنین آشنایی با ساختار مقاله استاندارد، دبیرخانه جشنواره علامه حلی(ره) درصدد است یک دوره کارگاهی با عنوان «آموزش مقاله‌نویسی [ویژه جشنواره علامه حلی (ره)]» برگزار کند. مدرّس: حجت‌الاسلام محمدصادق فاضل، دبیر جشنواره علامه حلی(ره) استان مازندران زمان: شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها، ساعت 18 تا 20 مکان: به صورت مجازی، به آدرس: https://www.skyroom.online/ch/howzeh.babol.faiz432/pazhohesh توجه: طلاب علاقه‌مند، با مرورگر «گوگل کروم» و به عنوان میهمان وارد شده و هنگام ورود، نام خانوادگی و سطح تحصیلی خود را وارد نمایند. @jhelli_ir
تخفیف ویژه محصولات تور ۲۲ الی ۲۷ آذر @pajoohesh57