#اولویتهایپژوهشی
#موضوع_پژوهشی 5⃣
⛔️پژوهش تکراری انجام ندهیم⛔️
👈دسترسی آسانتر طلاب و پژوهشگران به نیازسنجیهای تولید شده دردانشهای #حوزوی فراهم شد.
⭐️اولويتهاي پژوهشي دانشهاي حوزوي در پايگاه اطلاعرساني نيازها و اولويتهاي پژوهشي به آدرس زیر ارايه شده است.
http://rp.ismc.ir
فایل این آثار به تفکیک موضوعات نیز در قالب pdf در ذیل ارائه می شود.
1⃣اولویتهای پژوهشی ادبیات داستانی در حوزۀ دین؛
2⃣اولویتهای پژوهشی مناسبات دین و روانشناسی؛
3⃣اولویتهای پژوهشی تفسیر و علوم قرآن؛
4⃣اولویتهای پژوهشی دانش فقه؛
5⃣اولویتهای پژوهشی اقتصاد اسلامی؛
6⃣اولویتهای پژوهشی نظام تعلیم و تربیت حوزه علمیه؛
7⃣اولویت های پژوهشی فقه سیاسی؛
8⃣اولویت های پژوهشی دانش اصول فقه؛
9⃣اولویت های پژوهشی علوم و معارف حدیث.
ـــــــــــــــــــ
کانال پژوهشیار؛
@Pajouheshyar
با#نشروتبلیغ کانال،در ثواب فعالیتهای آن#سهیم باشید.
#موضوعیابی
#راههایعمومی_راههایاختصاصی
لطفا #تصویر ملاحظه شود.
ــــــــــــــــــــ
@Pajouheshyar
#مطالعاتشخصی
#کرونا
#عزاداری
#رعایتفاصلهبابیمار در روایات
قال النبی(صلی الله علیه و آله و سلّم)
کرِهَ أَنْ یکلِّمَ الرَّجُلُ مَجْذُوماً إِلَّا أَنْ یکونَ بَینَهُ وَ بَینَهُ قَدْرُ ذِرَاعٍ وَ قَالَ فِرَّ مِنَ الْمَجْذُومِ فِرَارَک مِنَ الْأَسَدِ»؛
مکروه است با شخص مجذوم از نزدیک سخن گفتن جز اینکه میان او و مجذوم ذراعى فاصله باشد و فرمود: از شخص جذامى بگریزید چنانکه از شیر درنده میگریزید.
ــــــــــ
این روایت علاوه برنگهداشتن حدفاصل بین فرد بیمار و سالم،توصیه میکند به نماندن در مکانی که بیماری واگیردار در آن حضور دارد و شاید این به جهت سرعت در سرایت مریضی باشد.
📚منبع روایت
ابنبابویه، محمد بن على (شیخ صدوق)، کتاب من لایحضره الفقیه، دفتر انتشارات اسلامى وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، چاپ دوم، 1413 ق، ج 3، ص 557.
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهش یار
@Pajouheshyar
noormags-تحلیل_کارکردی_سوگواری_های_محرم_در_ایران_پس_از_انقلاب-1067785_1776122.pdf
611.1K
#مقالهمناسبتی
#ماهمحرم
عنوان مقاله:
تحلیل کارکردی سوگواری های محرم در ایران پس از انقلاب
چکیده:
سوگواری دینی یا همان عزاداری و برگزاری آیـین هـای سـوگ بـرای بزرگـان دیـن و به ویژه سوگواری های درپیوند با محرم از مهم ترین عناصر شـکل دهنـدة هویـت شـیعی است . این موضوع چنان مهم است که شمار فراوانی از مطالعات شیعه پژوهان غربی تنها به سبب مواجهه آنان با این آیین ها بوده است.
شکوه روزافزن آیین های عاشورایی نشان می دهـد کـه ایـن سـنت داغ دیـدگی بایـد از کارکردهای عمیق اجتماعی برخوردار باشد؛ چه اینکه اگر غیر از این بود، این مراسم هـا نباید تا این اندازه از عمق و پویایی برخوردار می شد.
ایـن مقالـه در تحلیلـی کـارکردی ، افزایش روحیه انقلابی گری و اعتراض ، بردباری در برابر مشکلات ، تخلیه رنج ، افـزایش انسجام اجتماعی ، برقراری پیوندهای میان نسلی ، افزایش کنترل اجتماعی ، رویت پذیری و بازنمایی هنرهای شیعی را از جمله مهم ترین کارکردهای آیین های عزاداری در ایـران پس از انقلاب نشان می دهد.
البته از کژکارکردهـا یـا کارکردهـای منفـی کـه حاصـل مواجهه فرهنگی معاصر با این رخداد تاریخی است ، نیز می تـوان بـه ایجـاد گـروه هـای دینی و تهدید پیوندهای کلان اجتماعی ، تقویت معارضـه میـان شـیعیان و غیرشـعیان ، دین داری و اخلاق فصلی اشاره کرد.
ــــــــــــــــــــ
کانال پژوهش یار
@Pajouheshyar
#ثبت_نام_آغازشد
اداره پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی دوره #تربیت_پژوهشگر در #حوزه_زن_وخانواده را برگزار میکند.
📎ویژه برادران وخواهران
لطفا برای اطلاع از مزایا وشرایط دوره از عکس بالا دیدن فرمایید.
#توجه: دوره به صورت مجازی برگزار میگردد
اطلاعات بیشتر در کانال زیر در پیام رسان ایتا 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2320367677C6b61042ee9
#آموزشمقالهنویسی
#مقدمهمقاله
#ارکانمقدمه
مقدمه از شش بخش تشکیل شده که سه بخش اول با چکیده #مشترک است.
در ادامه بطور خلاصه با این شش بخش آشنا می شوید:
⬅️1-#جمله_اول :باید یک جمله کلی در مورد مطلب بیان کنید.
⬅️2-#بیان_مسئله:در این قسمت موضوع-مسئله پژوهشی مقاله را با چند پرسش مطرح کنید.
⬅️3-#اهمیت_موضوع:با بیان هدف رسیدن به پاسخ این پرسش ها ، اهمیت موضوع را بیان کنید.
⬅️4-#پیشنیه_تحقیق:برخی از کتاب ها و مقالاتی که پیشتر در این موضوع نوشته شده اند را بیان کنید.
⬅️5-#ویژگی_مقاله:در این قسمت شما باید ویژگی های منحصر به فردی که مقاله شما را از دیگر کتب و تحقیق ها جدا می کند را بیان کنید.
⬅️6-#طرح_کلی_نوشتار:در نهایت چار چوب مقاله را مشخص کنید، و آن را در اینجا بیان کنید.
ــــــــــــــــــــ
@Pajouheshyar
اشکالات عمومی تحقیق.docx
26.2K
اشکلات عمومی تحقیق
ــــــــــــــــــــ
@Pajouheshyar
پزوهشیار 4- اصول تفکر نقدی.pdf
1.1M
اصول تفکر نقدی
ــــــــــــــــــــ
@Pajouheshyar
#نوآوری
انواع نوآوری:
1⃣کشف مسأله ای جدید
2⃣کشف نظریه ای جدید
3⃣ابداع روشی تازه در حل مسأله
4⃣یافتن ارتباط جدیدی میان مفاهیم، مسائل و نظریه ها
5⃣کشف ارتباط میان دیدگاه های مختلف
6⃣کشف نوآوری های افراد و مکاتب
7⃣تحلیل آثار یا پیامدهای یک دیدگاه یا مکتب
8⃣یافتن مفاهیم تازه
9⃣کشف لوازم جدید برای نظریه ها
🔟کشف مبانی و ادله جدید در تأیید یا رد نظریه ها
1⃣1⃣کشف منابع جدید
2⃣1⃣شرح و تفسیر و قرائت جدید
3⃣1⃣بازسازی منابع کهن
4⃣1⃣تنظیم و تنسیق جدید از یک دیدگاه
ــــــــــــــــــــ
@Pajouheshyar
#معرفیمحققان
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن اسلام پور کریمی(زید عزهم)
در سال 1349 شمسی در بابل متولد شدم و بعد از اتمام دوره های ابتدائی و راهنمائی با معدل20 یا بالای 19 بر اساس علاقه ام به قرآن و معارف اسلامی در مسابقات قرآن و تجوید و مفاهیم شرکت میکردم.
با توجه به نیاز و آمادگی برای خدمت به قشر جوان دانشگاهی، دوران دبیرستان را در رشته فرهنگ و ادب در سال 73 به اتمام رسانده و سال 74 وارد دانشگاه تهران (مجتمع آموزشی عالی قم) شدم. مقطع کارشناسی در سال 77 به اتمام رسد .
همزمان در مقطع کارشناسی فعالیتهای چشم گیری در مسجد امام رضا (ع) منطقه علی آباد سعدگان و پایگاه بسیح مربوط به آن (پایگاه 4 شهید امینی بیات) انجام دادم که به طور عمده روی قرآن، عقیدتی و امر به معروف و نهی از منکر، مفاهیم قرآن و روخوانی و تجوید متمرکز بود و در سال 77 در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران پذیرفته شدم.
در سال 81 از پایان نامه ام با موضوع \"ادراکات فطری\" در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران دفاع نمودم. از سال 81 تاکنون که در مقطع دکتری همان رشته (فلسفه) و همان دانشگاه مشغولم به تدریس در موضوعات فلسفه، کلام، منطق و عرفان و متون انگلیسی میپردازم و همزمان مشاورات نویسندگی و پژوهشی ارائه میدهم. از سال 81 تاکنون در واحد کتابشناسی دائرة المعارف علوم عقلی اسلامی وابسته به موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اشتغال دارم. از سال 82 تاکنون در تاسیس و اداره نشریه های عمومی برای جوانان منطقههای بابل تحت عنوانهای نشریه لاله آباد و نشریه شهدای کریمکلا فعالیت دارم.
جهن دسترسی به سایر اطلاعات به آدرس زیر مراجعه نمایید:
http://heslampour.andishvaran.ir/fa/Activity.html
🌐پایگاه اندیشوران حوزه
ــــــــــــــــــــ
@Pajouheshyar