eitaa logo
پژوهش یار
11.1هزار دنبال‌کننده
703 عکس
194 ویدیو
495 فایل
اولین بستر جامع پژوهشی؛ مدرسه علمیه امام جعفر صادقﷺ تایباد_خ.رضوی نرم‌افزار eitaa.com/pajouheshyar/3678 تارنما Pajouheshyar.com به قصد سلامتی و تعجیل ظهور امام زمان ﷺ و سلامتی و پیشبرد منویّات حضرت آقا حفظه‌الله ارتباط @Alisadeghi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فیش جهت فیش برداری قسمت پشت برگه
تکمیل شده فیش
فیش پیشنهادی ما
کتاب: مدرسه پژوهش و نگارش مولف: مجید حیدری فر سال انتشار: ۱۳۸۶ ناشر: نشر دانش حوزه تعداد صفحات: ۲۹۶ مجموعه‌ای از فنون، روش‌ها و مهارت‌های تحقیق، نگارش و نویسندگی به زبان ساده و تحلیلی برای استفاده دانش‌پژوهان و محققان در این كتاب ارائه شده است. روش عقلی تحلیلی، روش نقلی و تاریخی، روش وحیانی، روش تجربی و روش شهودی پنج روش اصلی پژوهش در رشته‌های مختلف تحقیقاتی است. روش‌های مطالعه و انواع پژوهش‌نامه از دیگر مطالب بخش پژوهش است. در ادامه با توضیح برخی اصطلاحات ادبی به معرفی آرایه‌های ادبی، ساخت زمان افعال و درست‌نویسی و نكات دستوری مناسب پرداخته شده است. ــــــــــ مُبلّغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
معنای توفیق یکی از اساتید، در تعریف «توفیق» می‌گفت: خداوند شرایط موفقیت را برای شخصی آماده می‌کند، اگر شخص از آن شرایط استفاده نکرد که هیچ. اما اگر از آن شرایط کرد، خداوند شرایط موفقیت بیشتر را برای شخص آماده می‌کند، و همینطور شرایط موفقیت بیشتر و بیشتر. به اینکه خداوند شرایط موفقیت را برای شخص آماده می‌کند «توفیق» گویند. با توجه به این تعریف، هر کلاس و کارگاهی که تشکیل می‌شود، برای ما توفیق محسوب می‌گردد. اگر از آن استفاده کردیم، خداوند کلاس‌ها و کارگاه‌های بیشتری را پیش روی ما قرار می‌دهد. اما اگر از آن استفاده نکردیم دیگر نباید داشته باشیم که خداوند شرایط بهتری برای ما مهیا کند. برای ، خداوند توفیق داد و توانستم در اولین کارگاه مقاله نویسی شرکت کنم. از این فرصت حضور استفاده کردم و اطلاعات پژوهشی‌ام را، چه در کارگاه و چه در خارج کارگاه، زیاد کردم. همین امر موجب شد که شرایط بهتری برای تحصیل آموزه‌های پژوهشی برایم فراهم شود. همچنین فرصت برگزاری کارگاه برایم مهیا گردید که سبب شد تجربه من در امر پژوهش زیاد شود و اطلاعات پژوهشی‌ام به صورت تصاعدی زیاد شود. پس هر کلاس یا کارگاهی را بدانیم و از آن استفاده را ببریم. در این صورت منتظر باشیم تا خداوند فرصت‌های بهتری برای یادگیری ما مهیا کند، و در اصطلاح، توفیقات بیشتری برای ما رقم بزند. ــــــــــــــــــــ مُبلّغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
4_424144478794678670.pdf
426.8K
🔸روش شناسی نحوآموزی در حوزه براساس کتاب البهجة المرضیة🔸 🔹چکیده: این مقاله با روش توصیفی- تحلیلی، بیان می کند: فراگیران در فرایند نحوآموزی در حوزه با فراگیری دو کتاب هدایه و صمدیه فقط توانایی تطبیق قواعد نحوی بیان شده در این دو کتاب را بر آیات، به دست می آورند. سپس آماده ورود به فراگیری البهجة المرضیة می شوند. اما با فراگیری کتاب البهجة المرضیة اولاً، با تحلیل اعرابی آشنا می شوند. ثانیاً، آمادگی لازم برای فراگیری کتاب مغنی الادیب و روش تحلیل نحوی آیات در فرایند تفسیر را به دست می آورند. بنابراین، تدریس البهجة المرضیة ضرورت دارد... ــــــــــ مُبلّغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
(8⃣3⃣) (بخش پنجم) 1⃣2⃣سرقت علمی: سرقت علمی شامل اقتباس  نزدیک  افکار و الفاظ نویسنده دیگر، تناظر یک  به یک در بیان اندیشه ها و شباهت های ساختاری در نوشتار یا انتساب ایده ها،  فرآیندها، نتیجه ها یا کلمه های دیگران  به خود، بدون ارجاع مناسب است. ترجمه کل یا بخشی از آثار دیگران بدون کسب اجازه و معرفی آن به عنوان یک پژوهش اصیل از است. پژوهش‌های مختلف و بسیاری را برای سرقت علمی ذکر کرده‌اند که با یک دسته‌بندی کلی انواع آن را به صورت زیر معرفی کرد: ✅خود سرقتی علمی ( انتشار و ارسال چندگانه، پراکنده‌نگاری)؛ ✅کپی برداری و نقل قول؛ ✅انتشار به زبان دیگر بدون توجه به قوانین چگونگی استفاده (ترجمه)؛ ✅استناد ندادن و استناد نامتناسب؛ 2⃣2⃣خود سرقتی علمی ( انتشار و ارسال چندگانه، پراکنده‌نگاری):  این اصطلاح که از آن با عنوان «دستبرد به خود» یا «سرقت علمی از خود» نیزیاد می‌شود به این معنی است که فرد اثر  منتشرشده خود را  در قالبی جدید، با عنوانی جدید بدون داشتن حرفی نو و همچنین بدون استناد و اذعان مناسب منتشر سازد و خود را از امتیاز انتشار یک اثر جدید بهره‌مند کند.  (8⃣4⃣) ــــــــــــــــــــ مُبلّغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
(9⃣3⃣) (بخش ششم) 3⃣2⃣کپی برداری و نقل قول این مورد حداقل تحت سه حالت ممکن است رخ دهد: ✅نقل‌قول مستقیم؛ ✅نقل‌قول غیرمستقیم؛ ✅نقل‌قول مکرر؛ 4⃣2⃣نقل‌قول مستقیم:  زمانی است که فرد به صورت مستقیم آثار دیگران را رونویسی کند بدون اینکه به این نکته توجه داشته باشد که در هنگام نقل‌قول مستقیم لازم است علاوه بر ذکر استناد که جزء اصلی است،از علامت گیومه «» در فارسی و کوتیشن در انگلیسی نیز استفاده کند. 5⃣2⃣نقل‌قول غیرمستقیم:  مربوط به وقتی است که فرد از نوشته‌های دیگران استفاده می‌کند اما ایده و مطالب دیگران را با کلمات خود بیان می‌کند و در واقع مضمون نقل می‌شود. در چنین شرایطی استناد باید ذکر شود و با توجیه این‌که رونویسی انجام نشده نمی‌توان از ذکر استناد چشم پوشید. ✅بازنویسی کردن(یعنی نوشتن مطلب و ایده دیگران با کلمات خود و خلاصه‌نویسی  (کوتاه کردن مطلب و ایده دیگران با کلمات نویسنده) نیز مشمول استناد است و در صورت استناد ندادن، سرقت علمی محسوب می‌شود. 6⃣2⃣نقل‌قول مکرر : هم به زمانی برمی‌گردد که فرد تصور می‌کند چون استناد می‌دهد می‌تواند هر میزان که می‌خواهد از نوشته‌های دیگران کپی‌برداری کند. گرچه در جایی صحبت از مقدار استفاده از آثار دیگران نشده‌است اما واضح است که نمی‌توان مطالب یک مقاله را ولو با ذکر استناد به کرّات نقل کرد و مدعی بود که اثر جدیدی خلق شده است. (9⃣4⃣) ــــــــــــــــــــ مُبلّغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
(حفظه‌الله) اهمیت و ضرورت پژوهش رهبر معظم انقلاب (حفظه الله): پژوهش و تحقیق در نظام های آموزشی دنیا، و آن است و رشد و یا عقب ماندگی هر مجموعه آموزشی و تحقیقی، به چگونگی و جایگاه پژوهش آن بر می گردد، از این رو برای تحول و پیشرفت در حوزه، باید به نظام پژوهشی آن عنایت ویژه بشود. ــــــــــ دیدار با فضلا و نخبگان حوزه علمیه قم، ۱۳۷۴/۹/۱۴ ــــــــــ مُبلّغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
(0⃣4⃣) 1⃣ 🔸تنظیم فاصله متن از حاشیه ها روی خط کش ظاهر شده، دو بار کلیک کنید. پنجره ای باز می شود(اگر خط کش داخل ورد نمایان نیست،جهت نمایان شدن آن به سربرگ VIEW  مراجعه کرده و تیک گزینه Ruler  را می گذاریم.) حاشیه های چهارسوی کاغذ را بنا به آنچه باید باشد، تغییر و گزینه OK را فشار می دهیم. (0⃣5⃣) ــــــــــــــــــــ مُبلّغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
(0⃣4⃣) 2⃣ 🔵تنظیم زبان نوشتن اعداد (فارسی و انگلیسی) حتما پیش آمده که وقتی در word اعداد را با فونت فارسی می نویسند، با فونت انگلیسی نمایش داده می شود و یا بالعکس.این مشکل در تنظیمات word نهفته شده است.برای رفع این مشکل تنها کافی است روش زیر انجام دهید. در ابتدا، رویFILE (در قسمت بالا سمت چپ محیط درون برنامه word)کلیک کرده و از صفحه مقابل گزینه Options را انتخاب نمایید و از صفحه مقابل گزینه Advanced را کلیک نمایید.   از درون بخش Advanced به بخش Show document content  رفته و گزینه مقابل Numeral را به Hindi  تغییر دهید و گزینه OK را فشار دهید.   و اگر می خواهید در جایی که در متن،اعداد هم بصورت فارسی نوشته شده و هم بصورت انگلیسی و ما می خواهیم بعد از تغییرات نیز به همین مانند باشند(و هر دو به یک نحو نباشند) در مرحله قبل، گزینه مقابل Numeral را بر روی Context تنظیم کنید و گزینه OK را فشار دهید.در این حالت، تمامی اعدادی که با فونت فارسی نوشته شده اند، فارسی و تمامی اعدادی که با فونت انگلیسی نگاشته شده اند، انگلیسی نمایش داده می شوند (1⃣5⃣) ــــــــــــــــــــ مُبلّغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
کتابخانه مجازی الفبا هزاران کتاب ، مقاله ، پایان نامه و پرسش و پاسخ با موضوع کلام و عقاید.... همه در کتابخانه مجازی الفبا alefbalib.com ــــــــــ مُبلّغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
کسی که تو را نصیحت میکند لزوما خود کامل نیست... اما ممکن است همان چیزی را به تو بدهد که بدنبالش هستی! ــــــــــ مُبلّغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
بیش از ۴۰۰ مقاله با متن کامل در پایگاه اینترنتی مجله "کاوشی نو در فقه" (دریافت رایگان) صاحب امتیاز دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی http://jf.isca.ac.ir عناوین آخرین شماره این پایگاه ✅علم به مهریه؛ یک قید و چندین چالش ✅بازپژوهی شرط تساویِ محلْ در قصاص عضو ✅بازخوانی دلیل تعظیم شعائر؛ حکم‌‌، موضوع و متعلق ــــــــــ مُبلّغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
امام على (سلام الله علیه): پيروزى،با دور انديشى و اراده پايدار به دست مى آيد. الظَّفَرُ بالحَزْمِ و الجَزْمِ 📚ميزان الحكمة،جلد۳،صفحه ۵۴ ــــــــــ مُبلغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
عرب استاد‌نظری (زید عزه)
استاد توسلی (زید عزه) 🔘 خصوصيات حلقه اولی : 1⃣عبارت پردازی : دراين كتاب خیلی اوقات، اصل مطلب يك خط است اما مصنف دو صفحه آنرا با عبارات مختلف توضيح ميدهد ۷ يا ۸ بار تكرار ميكند و اگر استاد و شاگرد اين مطلب را ندانند ، در فهم حلقه دچار مشكل ميشوند. 2⃣الفاظ مترادف : مصنف فراوان از الفاظ مترادف استفاده ميكند، گاهی چندین بار مثال : عناصر مشتركه , قواعد كلی , خيوط عامه , مناهج كلي , اصول عامه و .... كه منظور مصنف از همه آنها يكي است. 3⃣لغات جديد و معاصر که باعث آشنایی با فضای لغات در عصر حاضر است. 4⃣هندسه و چينش جديد و منظمی دارد که باعث نظام فکری اصولی و فهم ربط بین مباحث میشود. 5⃣اصطلاحات و مطالب مهم و لازم كه گاها در كتب دیگر ذكر نشده است. 6⃣نكات جديد اصولى و آشنایی اجمالی با مبانی و مکتب شهید صدر.
(0⃣4⃣) 3⃣ ✅نوشتن پاورقی (Footnote) هنگام نگارش محتوای تخصصی (مثل پایان نامه) باید  دقت  شود، کلماتی را که در رشته شما تخصصی هستند، هنگامی که برای اولین بار استفاده می کنید، معادل آنها را به انگلیسی در پاورقی بنویسید. برای این کار و در کل برای پاورقی زدن، ابتدا به انتهای جمله و یا کلمه مورد نظر رفته و سپس در منویReferences،علامت فلشی را که در کنار Insert Footnote مشاهده می کنید را کلیک کنید.   با فشردن علامت فلش،کادری همانند تصویر زیر نمایان می شود. بدون هیچ تغییری،گزینه Insert  را فشار دهید.مشاهده خواهید کرد که مقابل کلمه مدنظر،عددی اضافه خواهد شد و در پایین صفحه نیز،آن عدد بصورت پاورقی درج می شود و می توانید پاورقی خود را وارد نمایید. در صورتی که می خواهید عدد پاورقی هر صفحه،از یک شروع شود،در کادر مرحله قبل،در کادر جلوی Numbering را کلیک کرده و گزینه Restart each page را انتخاب نمایید و سپس گزینه Insert  را فشار دهید تا پاورقی ها در هر صفحه، مجددا از شماره 1 شروع شوند.      نکته یک:  برای سرعت در نوشتن پاورقی می توانید به روش زیر عمل کنید. در انتهای کلمه مورد نظر می توانید از کلیدهای ترکیبی  Ctrl+Alt+F استفاده کنید. شماره پاورقی در انتهای کلمه ظاهر شده و مکان نما به انتهای صفحه می رود. : اگر هنگام نگارش محتوا بخواهید به جای اعداد، نمادی را بگذارید، باید در پنجره Footnote and Endnote، روی گزینه Symbol کلیک کنید.نماد مورد نظر را انتخاب و بر روی گزینه OK کلیک کنید. (2⃣5⃣) ــــــــــــــــــــ مُبلّغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
بایسته های اخلاقی پژوهش شکی نیست که تحقیق و پژوهش علمی در اسلام اهمیت بسیار فراوانی دارد و پرواضح است که افکار، اندیشه‌ها و آثار محققان و پژوهشگران هر جامعه آن جامعه را تشکیل داده، بناهای علمی و نتایج عملی و تجربی فراوانی به همراه دارد. از این رو، اگر محققان و پژوهشگران ارزش‌های خوب و پسندیده اخلاقی را با مسائل پژوهشی خود همراه کنند؛ زیر ساخت‌های علمی جامعه اثرات و نتایج مثبت و همیشگی خواهند داشت و اگر خدای ناکرده با امور غیر ارزشی و غیر اخلاقی همراه شوند؛ نتایج منفی و ناپسند به دنبال خواهند داشت؛ به همین جهت در این اثناء پست های بعدی کانال، به برخی از اشاره خواهد می‌شود. ــــــــــ مُبلّغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
تصور اختلاف بین عقلاء و وجود جهل در عاقل.mp3
1.75M
۱. آیا بین عقلاء اختلاف هم هست؟ ۲. آیا عاقل دارای جهل هم هست؟ استاد اکبرزاده (زید عزه)
صوت درس 006.m4a
6.74M
استاد رجبی (زید عزه) موضوع: روش تاویل به مصدر
با سلام یادآور می شود جهت اثر پژوهشی (مقاله و...) و جهت آثار پژوهشی (مقاله و...)ثبت شده مراحل زیر را طی نمایید. 1⃣وارد پرتال طلبگی خود شوید. 2⃣بخش پژوهش را انتخاب نمایید. 3⃣وارد سامانه ثبت نام فراخوان شوید. 4⃣ورود با حساب کاربری حوزه را انتخاب کنید. (اگر در این مرحله نام کاربری و کلمه عبور خواست،نام کاربری و کلمه عبور پرتال طلبگی خود را وارد نمایید) 5⃣در صفحه مقابل دو بخش وجود دارد: . شرایط و دستورالعمل ها در ین بخش اطلاعیه ها و آیین نامه آثار ادسالی قابل مشاهده است. #ب. فراخوان های سامانه در این بخش می توانید هم آثار ثبت شده هر فراخوان رو ملاحظه کنید که برای این کار بر روی "مشاهده وضعیت آثار" کلیک نمایید. اما جهت بر روی فراخوان های فعال کلیک نمایید. (فراخوان های در ابتداء قرار دارند) و سپس با توجه به قالب اثر علمی خود اقدام به ثبت نمایید. های اثر علمی شامل: مقاله کتاب پایان نامه نرم افزار/چندرسانه ای تحقیق پایانی ایده پژوهشی ــــــــــ واحدپژوهش مدرسه علمیه امام جعفر صادق (سلام الله علیه) تایباد مُبلغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
پژوهش یار
بایسته های اخلاقی پژوهش شکی نیست که تحقیق و پژوهش علمی در اسلام اهمیت بسیار فراوانی دارد و پرواضح ا
(شماره1⃣) ۱.انگیزه الهی نخستین مساله‌ای که شایسته و بایسته است، پژوهش‌گران به آن توجه کنند این است که نیّت و انگیزه خود را برای خدا خالص کنند و به خاطر جلب رضای خدا و تقرب به درگاه او تحقیق و پژوهشی انجام دهند، زیرا می‌دانیم که بر اساس نظام اخلاقی اسلام، نیّت و انگیزه، به اندازه عمل و بلکه بیشتر از آن اهمیت دارد و به همین دلیل پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) فرمود: نیّت مؤمن بهتر از عمل اوست (بحارالانوار ج ۷۰ ص ۱۸۶) و در جای دیگر فرمود: ارزش اعمال بستگی به نیت ها دارد و بهره هر کس از عملش مطابق نیّت اوست، کسی که به خاطر خدا و پیامبر هجرت کند هجرت به سوی خدا و پیامبر کرده است و کسی که به خاطر رسیدن به مال دنیا یا به دست آوردن همسری هجرت کند بهره‌اش همان چیزی است که به سوی آن هجرت کرده است. (مستدرک الوسائل ج ۱ ص ۹۰) با توجه به نیّتی که فرد در انجام آن داشته مشخص می‌شود، زیرا اعمال ما، تنها جنبه ظاهری و دنیوی ندارند متشکل از ظاهر و باطن هستند و به همین جهت،برای ارزش‌ مندی یک کار، تنها ظاهرِ خوب کفایت نمی‌کند بلکه باید باطن آن کار و شخص انجام دهنده آن نیز خوب و پسندیده باشد. به بیان روشن‌تر،در دیدگاه اسلام، تنها عملی و ابدی خواهد شد که با انگیزه الهی و پیروی از او انجام شود لذا برای اینکه تحقیق و پژوهش ما حقیقتا ارزشمند گردد و ما را به سعادت و کمال حقیقی رهنمون سازد، نیازمند همراهی با انگیزه الهی و اخلاص در عمل است. همچنین اگر قصد و نیت الهی و اخروی همراه تحقیق و پژوهش باشد، اجر و پاداش آن، خواهد شد. امام علی(سلام الله علیه)فرمود: عطایای الهی به اندازه نیت انسان است. (نهج‌البلاغه / نامه ۳۱) ذکر این است که اگر تحقیق و پژوهش به انگیزه دیگری مانند انگیزه‌های ثروت، قدرت و مانند آن صورت پذیرد هر چند ممکن است مدتی دنیای ما و دیگران را آباد کند اما چون در راستای زندگی حقیقی ما نیست،فاقد ارزش حقیقی همه جانبه خواهد بود و سود معنوی برای پژوهشگر نخواهد داشت. 📚جزوه پژوهش و حوزه تولید کانال ــــــــــ مُبلّغ پژوهش باشیم @Pajouheshyar
(حفظه الله) رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) این کتاب زندگی مرحوم آقانجفی قوچانی که به اسم منتشر شده خیلی چیز جالبی است. من به برادران و خواهران توصیه می‌کنم کتاب را بخوانند. خود مرحوم آقا نجفی یک شخصیت بسیار ممتازی بوده، یک انسان معنوی بوده. مرحوم شهید مطهری ایشان را دیده بود در قم. و به من می‌گفت ایشان اهل مکاشفه و اهل معنا بودند. کتاب دیگری ایشان دارد به نام که در احوال عالم برزخ و پس از مرگ نوشته شده به شکل داستانی. مرحوم مطهری می‌گفتند من احتمال قوی می‌دهم که اینها مکاشفات این مرحوم هست، که به این شکل در کتاب سیاحت غرب آن را ثبت کرده. یک چنین شخصیتی. آن‌جا منعکس است، که چه‌جوری می‌خواند و چه‌جوری می‌کند و چه‌جور می‌رود، و استاد را انتخاب می‌کند و چه‌جور می‌کند و چه‌جور می‌کشد، البته زمان آقانجفی با حالا یک مقداری فرق می‌کند، و ما نمی‌گوئیم صد در صد آنجور است، نه، خیلی چیزها هست که زمان مرحوم آقا نجفی نبود و خوب هست، امروز، هست. بهتر از آن هم هست. ۱۳۶۴/۹/۲۶ ــــــــــــــــــــ کانال پژوهش یار @Pajouheshyar