eitaa logo
کتابخانه مجازی المرسلات
1.2هزار دنبال‌کننده
17 عکس
0 ویدیو
111 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
قدوة العارفین - مسقطی.pdf
8.87M
📚 قدوة العارفین (عربی) ✍🏻 سیّد تقيّ الموسوي 📎 این کتاب کمیاب، شرح حال مرحوم آیةالل‍ه آقا سیّد حسن مسقطی (شاگرد معروف مرحوم قاضی) است که پیش‌تر با عنوان پیام‌آور عرفان توسّط آقای محسن دریابیگی ترجمه شده بود.
4_6037442206661347798.pdf
8.04M
🎙| مصاحبه ای قدیمی و ناب با آیت الله مصباح یزدی @almorsalaat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
الاجتهاد و التقلید.pdf
1.16M
الاجتهاد و التقلید امام خمینی ره
🔹بسم الله الرحمن الرحیم🔹 💠با عنایات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه همزمان با نیمه شعبان را آغاز میکنیم. 🖊ویژگی های دوره: 🔰 برگزاری دوره به دو صورت آنلاین و آفلاین 🔰 تدوین کتب آموزشی مطابق آثار شهید مطهری ( ایجاد نظام فکری منسجم) 🔰ارتباط مستمر با اساتید حوزه و دانشگاه 🔰اعطای گواهی معتبر کشوری ⏳مهلت ثبت نام: ۱۸ فروردین ✅ لینک ثبت نام https://idpay.ir/dore7/800000 💢آیدی راهنمایی و رفع موانع ثبت نام برادران: @binesh_qom 💢آیدی ثبت نام و رفع موانع ثبت نام خواهران : @shahid133 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 @bineshemotahar_qom دبیرخانه بینش مطهر استان قم
مفاخر_اسلام؛_آيت_الله_العظمي_بروجردي.pdf
10.96M
مفاخر اسلام ج۱۲، زندگینامه آیت الله بروجردی استاد علی دوانی
شرح دعای سحر عربی.pdf
11.75M
شرح دعای سحر / امام خمینی/ متن عربی
شرح دعای سحر ترجمه فارسی.pdf
3.47M
شرح دعای سحر / امام خمینی/ ترجمه فارسی
هیچ معصیتی از بنده صادر نمی شود الا به سبب غفلت و نسیان خدای متعال در کتاب الدر المنثور از سعید بن منصور و ابن المنذر و البیهقی در شعب الایمان از خالد بن ابی عمران نقل میکند که پیامبر ص فرمود: هر کس خدا را اطاعت کند، او را یاد کرده است، اگر چه که نماز و روزه و تلاوت قرآن او کم باشد. و هر کس خدا را عصیان کند، خدا را فراموش کرده است، اگر چه که نماز و روزه و تلاوت قرآن او زیاد باشد. علامه میفرماید: در حدیث فوق اشاره شده است به اینکه هیچ معصیتی از بنده صادر نمی شود الا به سبب غفلت و نسیان خدای متعال. دلیل این مطلب این است که اگر انسان حقیقت معصیت و اثری که بر آن مترتب می شود را به یاد آورد، اقدام به معصیت نمی کند. تا آنجا که کسی که معصیت خدا می کند و برای او مهم نیست که هنگام معصیت خدا را یاد کند و به مقام پروردگار اعتنا نمی کند، او طاغی و جاهل به مقام و بزرگی کبریا و کیفیت احاطه پروردگار است. روایت دیگری هم به این معنا اشاره دارد. آن روایت را الدر المنثور از ابی هند الداری از پیامبر نقل می کند. در این روایت خدای متعال می فرماید: مرا بوسیله اطاعت کردن از من یاد کنید و من شما را به وسیله مغفرتم یاد می کنم. و هر کس مرا یاد می کند در حالی که مطیع است، بر من واجب است که او را به وسیله مغفرتم یاد کنم. و هر کس مرا یاد کند در حالی که معصیت کار است بر من واجب است که او را به وسیله دشمنی کردن با او یاد کنم. ذکر در هنگام معصیت که در این روایت آمده است، همان چیزی است که در آیه نام نهاده شده است و سایر اخبار آن را نسیان نامیده اند چون آثار ذکر بر آن مترتب نمیشود.
شرح فقراتی از دعای ابو حمزه ثمالی ج1.pdf
2.61M
شرح فقراتی از دعای ابوحمزه / علامه طهرانی1
شرح فقراتی از دعای ابو حمزه ثمالی ج2.pdf
3.31M
شرح فقراتی از دعای ابوحمزه / علامه طهرانی2
تاریخ حکماء و عرفای متاخر صدوقی سها.PDF
6M
تحریرثانی تاریخ حکما و عرفای متاخر از صدرالمتالهین/ صوقی سها
مى‌دانيد شرايع يكى از پايه‌هاى تشيع است و از همين جهت نيز بزرگان وقتى مى‌خواستند بزرگى خودشان را بنمايانند، شرح شرايع مى‌كردند و ظاهراً مى‌گويند بيش از سيصد شرح براى شرايع نوشته شده است. مرحوم محقق يك تسلط عجيبى بر شرايع داشته است و گاهى مسائل را تكرار مى‌كند اما در باب حج مسائل تكرارى در شرايع زياد آمده است. حال يا احتياط كردند و يا براى تقريب ذهن ما بيان فرمودند. معمولاً مرحوم شهيد دوم يك دوره فقه دارند و مسالك يك دوره شرايع است. در روز قيامت همين شهيد دوم جلوى ما را مى‌گيرد و مى‌گويد من 54 سال عمر كردم در خفقان وهابى گرى و در خفقان حكومت سنى گرى وهابى گرى يعنى دشمن سرسخت شيعه. از نظر امكانات هم مثل شما طلبه‌ها نبودم و بعضى اوقات براى هيزم كشى به بيابان مى‌رفتم و براى استفاده زن و بچه هيزم مى‌آوردم تا آخر كار به جرم مسالكها سرم را بريدند، حال شما براى اسلام چه كرديد؟! چرا افت علم داريد؟! آن زمان طلبهها قلم نداشتند و نويسنده كم بود و الحمدلله الان نويسنده زياد و عاليست و در سال ما طلبه‌ها بيش از يك ميليون كتاب مى‌نويسيم. از نظر اعتقادات و اخلاق و احكام زياد مى‌نويسيم اما محتوا ندارد و اگر براى اين خون گريه كنيم، جا دارد. در شب عمامه گذارى گفتم الحمدلله يك ميليون كتاب مى‌نويسيم و خيلى خوب است و اما افت علم داريم. خدا رحمت كند علامه طباطبائى «رضوان الله تعالى عليه» به ما قول داده بودند كه بحث معاد را بكنند و البته جاى آن هم در جلد هفتم وسائل و جلد نهم اسفار بود و اما امروز و فردا مى‌كردند و نمى‌خواستند وارد شوند براى اينكه هوچى بازى بود. اما يك وقت در جلسه خصوصى شبهاى پنجشنبه و جمعه، آقاى محمدى گيلانى «رحمة‌الله‌عليه» به علامه طباطبائى گفت حاج آقا اين والنجم اذا هوى، هوا. و ايشان خنديدند. الان در قم درسهاى خارج مى‌گويند و طلبه‌هاى خارج خوان مى‌گويند بيست هزار و اما فقه جواهرى يا پياده نشده و يا كم پياده شده است. الان سطحى كه شما مى‌خوانيد، نصف آن را نمى‌خوانيد و رسائل شيخ را نصف كردند و فرائد شيخ انصارى كه يك افتخار بوده ثلثى كرده‌اند. اما نمى‌توانيم جواب مرحوم شهيد دوم را بدهيم و اگر بدانيد كه به صاحب جواهر به چه مصيبتى جواهر را نوشت. نگوييد نداريم و فقيريم و اقتصاد نمى‌گذارد، بلكه همۀ اينها بهانه است و از ما پذيرفته نمى‌شود. حضرت امام بارها اين قضيه را براى دلخوشى ما مى‌گفتند كه صاحب جواهر يك خانۀ 54 مترى داشت و اين خانه 2 اطاق داشت كه يك اطاق براى زن و بچه و يك اطاق هم كتابخانه او بود. يك بار پسر او مرده بود و جنازه را در همان اطاق كتابخانه گذاشتند براى اينكه فردا تشييع جنازه كنند. اين پسر عصاى دستش هم بود و اما وقتى نماز مغرب و عشا را خواند، موقع نوشتن جواهر بود و او بالاسر تابوت نشست و جواهر نوشت و بعد هم ثواب جواهر را براى پسر گذاشت. بعد هم در آن گرماى 54 درجه كه آن وقتها سرداب هم نبود و سرداب را مرحوم شيخ انصارى از دزفول به نجف برد. يك اطاق 3 در 4 بود كه دو تا در داشت. يكى در دالان و يكى در صحن خانه و در دالان رفت و آمد مى‌شد و در صحن خانه را مى‌بستند. وقتى صاحب جواهر مى‌خواست جواهر بنويسد، دو تا در را باز مى‌كرد و كوران مى‌شد و اما جواهر نوشت و به قول حضرت امام كرامت كرد. و همۀ ما هم بى كرامتى مى‌كنيم. اصفهان بدتر از قم و قم بدتر از اصفهان و جاهاى ديگر بدتر و اصلاً اساس حوزه در مخاطره است و آن هم مخاطرۀ جدى، و هيچكس هم به فكر نيست. شما جوانها بايد به فكر باشيد و فقه جواهرى را از اين نسل به نسل آينده دهيد و اگر اينطور جلو رويم، به قول آقاى محمدى والنجم اذا هوى، هواست. من از اين قضيه خيلى متأسف و ناراحتم و به حدى ناراحتم كه مريض شده‌ام. فقه مطالعه مى‌خواهد. آقاى داماد «رضوان الله تعالى عليه» بعضى اوقات به من مى‌گفتند من ديشب 8 ساعت روى اين مسئله فكر كردم. آقاى داماد مخالف فلسفه و عرفان بودند و بعضى اوقات سر به سر من مى‌گذاشتند و به من مى‌گفتند عرفان و فلسفه يعنى چشم را روى هم گذاشتن و دهان راباز كردن و اما فقه يعنى مطالعه و مباحثه. الان در ميان شما عزيزان مباحثه و پيش مطالعه و مطالعه درسى و ان قلت قلت دمُده شده است. اينطور شده كه استاد چيزى بگويد و شما براى وظيفه شناسى چيزى بشنويد و تمام مى‌شود. آیت الله العظمی مظاهری درس خارج فقه 23/7/93
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰| مثالی برای تصور لوازم یک مسئله 📌با دقت گوش کنید
شرح_دعاء_السحر_حبيب_الله_الشريف.pdf
9.33M
شرح دعای سحر ملاحبیب الله شریف کاشانی
الظفر بأصول فقه المظفر - 6 أجزاء المؤلف: الشيخ علاء الدين عبدالزهراء آل صبي نجفي http://alfeker.net/library.php?id=5492