eitaa logo
پناه
537 دنبال‌کننده
671 عکس
466 ویدیو
16 فایل
اینجا آوای رضوان به گوش می‌رسد ارتباط با ما: @admin_panah_hashtom
مشاهده در ایتا
دانلود
زیارت و تکریم حضرت ام البنین و مادران شهدا.mp3
9.3M
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام چهارشنبه های امام رضایی سخنان حجت‌ الاسلام‌ فرازی‌ نیا در مناسبتهای تاریخ: ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ موضوع «زیارت و تکریم حضرت ام البنین و مادران شهدا » ⏰ رو به آورید👇 @panah_hashtom
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام چهارشنبه های امام رضایی ببخش این روزها اگر دیر می رسم گاهی اسیر خانه و فرزند و همسرم ⏰ رو به آورید👇 @panah_hashtom
4 shanbeha 004.mp3
14.65M
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام چهارشنبه های امام رضایی خاطره ای از حاج شیخ ابراهیم صاحب الزمانی در باب سرودن قصیده ای برای حضرت و سله اعطایی حضرت به ایشان سیره رضوی: احترام و اکرام دیگران خاطره ای از حجت الاسلام صدیقی رو به آورید👇 @panah_hashtom
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام چهارشنبه های امام رضایی گنبد مرقد و گلدسته، عجب تصویری! چشمم از دیدن صحن تو ندارد سیری رو به آورید👇 @panah_hashtom
4_5800828107522837988.mp3
11.09M
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام چهارشنبه های امام رضایی دکتر رفیعی: حضرت زهرا (س) و حضرت علی علیه السلام با یکدیگر چطور برخورد می کردند؟ عمر من رفت فقط چند صباحی مانده شعر خوانی صابر خراسانی رو به آورید👇 @panah_hashtom
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام 🔰سردار حاج قاسم سلیمانی سردار نه یک ملت، بلکه سردار آحاد سرزمین های اسلامی بود که یک تنه جلوی استکبار جهانی ایستاد تا امنیت امروز ما مرهون تلاش های بی وقفه آن عزیز خفته در خاک باشد رو به آورید👇 @panah_hashtom
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام 🔰حجت الاسلام مروی در مراسم سالگرد شهید سلیمانی: مکتب سلیمانی مکتب خیرخواهی و مردم داری است. اگر همه ما این روحیه را داشتیم دشمن نمی توانست آشوب‌های اخیر را به پا کند. رو به آورید👇 @panah_hashtom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام از یادِ پدر تا مهربانیِ فرزند / اینجا صدای جریانِ زندگی به گوش می‌رسد ... 🔹 برداشتی از طرح بزرگ "نذر امام(ع)"، ویژه آزادسازی بانوان زندانی جرائم مالی و غیرعمد و همچنین حمایت از آن‌ها پس از بازگشت به جامعه رو به آورید👇 @panah_hashtom
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام مهمترین محور بیانات تولیت آستان قدس رضوی در گردهمایی رهروان خدمت و مقاومت رو به آورید👇 @panah_hashtom
قسمت اول موزه -معرفی منبر خاتم.mp3
4.02M
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام معرفی اشیاء موزه حرم مطهر این قسمت: منبر خاتم رو به آورید👇 @panah_hashtom
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا کاشیکاری حرم مطهر امام رضا علیه السلام در عصر صفوی قرن دهم هجری قمری(بخش نخست) استفاده از کاشی در قسمت های مختلف حرم رضوی در دوره صفویه ، جز اصلی ترین مصالح است ،حتی دور گنبد مطهر و ساقه گنبد نیز زمانی از کاشی استفاده شده، و نوع کاشی استفاده شده کاشی نره و معرق است. کاشی نره در گذشته از کاشی گلی ساخته میشده ولی امروزه از کاشی جسمی استفاده می شود و بیشتر به پوشش گنبد ها اختصاص دارد. هنر کاشی کاری قبل از شاه عباس صفوی برای مدت کوتاهی پیشرفت نداشته ولی از زمان وی تحرکی دراین فن وجود آمد. آن هم به علت توجه خاص شاه عباس به پوشش مقبره های ائمه اطهار علیه السلام و مساجد با کاشی های زیبا و هفت رنگ بوده. ساختار کلی صحن عتیق همزمان با دوره حکومت شاه عباس صفوی در سال ۱۰۲۱ قمری ریخته شده و تزیین آن با کاشی انجام گرفته. صحن عتیق ،چهار ایوان و غرفه‌هایی در اطراف خود دارد ،ایوان جنوبی که به نام ایوان طلای نادری معروف است و در اصل نام واقعی آن ایوان امیر علیشیر است که سال ۸۷۲ قمری توسط امیر علیشیرنوایی وزیر سلطان حسین بایقرا تیموری ساخته شده، ایوان شمالی به نام ایوان عباسی ،ایوان شرقی به نام ایوان نقاره خانه و ایوان غربی به نام ایوان ساعت خوانده می شود. (عکس مربوط است به صحن عتیق ، داخل ایوان عباسی ، نمای کاشی کاری معرق) رو به آورید👇 @panah_hashtom
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام از بهر سفر هرکه شد آماده بیاید پرواز زخود تا بخدا از حرم‌توست رو به آورید👇 @panah_hashtom
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام کاشیکاری حرم مطهر امام رضا ع در عصر صفوی قرن دهم هجری قمری(بخش دوم) در عصر صفوی علاوه بر صحن عتیق، گنبد الله وردی خان که سال ۱۰۲۱قمری ساخته شده, توحیدخانه و گنبد حاتم خانی که سال ۱۰۱۰ قمری ساخته شده . رواق توحید خانه بدون کاشی کاری است دیگر بناهایی که در عصر صفوی ساخته شده و امروزه در مجموعه حرم مطهر واقع شده مدرسه علمیه میرزا جعفر سال ۱۰۵۹ ساخته شده ،و مدرسه خیرات خان سال ۱۰۵۷ قمری که دارای کاشیکاری بسیاری هستند. در دوره صفوی استفاده از کاشی معرق و هفت رنگ در کنار هم در تزیین نماهای بیرونی صحن عتیق و نمای داخلی رواق های ذکر شده در سطح وسیعی معمول گشت. در صحن عتیق برای نما سازی زیر طاق ها و ایوان ها از کاشی های معرق و برای سطوح نماهای حیاط، از کاشی هفت رنگ استفاده شده، بخشی از کاشی‌های صحن عتیق همچنان اصالت خود را از نظر رنگ، طرح و مواد تشکیل دهنده حفظ کرده، رنگ غالب در بیشتر سطوح کاشی ها لاجوردی است. رنگ کاشی های معرق اصیل صفوی در صحن عتیق شامل لاجوردی، فیروزه‌ای، حنایی، عسلی، سفید، سیاه و سبز تیره است. کاربرد مقرنس کاشی در زیر سقف ایوان های شرقی و غربی ،ایوان عباسی ،ایوانچه ورودی دارالولایه و ورودی گنبد الله وردیخان دیده می شود. اجرای مقرنس کاشی ظاهرا از ابتکارات هنرمندان عصر صفوی در حرم مطهر امام رضا علیه السلام است و در آثار تیموری در حرم دیده نمی‌شود و از لحاظ فنون ساخت بسیار دشوار و پیچیده است. مقرنس های کاشی ایوان ساعت از سمت بالا خیابان اصیل و دست نخورده است .استفاده از نقش های گره و اسلیمی های گلدار از دیگر ویژگی‌های کاشیکاری عصر صفوی در حرم است .نقش های گره در ترکیب با کاشی هفت رنگ استفاده شده. استفاده از نقش های حیوانی در معرق های این دوره در بناهای حرم معمول شد، در چند ناحیه از کاشی‌های صحن عتیق نقش های حیوانی شامل طاووس، طوطی، مرغابی و آهو استفاده شده و فرم گلدانی حجمی در پایه های ایوان ساعت صحن عتیق با کاشی معرق اجرا شده کاشی هفت رنگ دسته دیگری از کاشی های صحن عتیق را تشکیل می دهد. در کاشی های هفت رنگ صحن عتیق گل‌های شاه‌عباسی ریز و درشت، اسلیمی های ماری، دهان اژدری و گلدار در زمینه لاجوردی فراوان پوشش یافته ، برخی از قاب های کاشی به رنگ زرد اجرا شده ‌،یکی از این قاب ها در پایه های ایوان ساعت صحن دیده می شود.و در دوره معاصر پس از انقلاب اسلامی دوباره بازسازی شده ،طرح طاق نمادار با گلدان و قندیل بر زیبایی آن افزوده ،دو بیت شعر از حافظ شیرازی به خط نستعلیق در بالای آن دیده می‌شود: ای دل غلام شاه جهان باش و شاه باش پیوسته در حمایت لطف الله باش قبر امام هشتم و سلطان دین رضا ازجان ببوس و بردر این بارگاه باش کاربرد نقش های حیوانی در کاشی های هفت رنگ صحن عتیق هم دیده می شود، در این قسمت چند نمونه را ذکر می‌کنیم: قاب کاشی هفت رنگ با نقش اژدها در صفه های طرفین ایوان ساعت . قاب کاشی هفت رنگ در یکی از غرفه های شمالی که در آن پایه های گلدان به شکل دو سر اژدها در آمده. ۴ لچکی ۷ رنگی در صفه های غربی که نقش جدال شیر و گاو را به تصویر کشیده ، دو لچکی با نقش جدال عقاب و مرغابی در صفه های فوقانی جانب غربی و جالبتر از همه تصویر دو شیر در حال دریدن یک انسان در کاشی های پشت بغل ایوان نقاره خانه. در کاشی های هفت رنگی در مجموع رنگهای لاجوردی ،فیروزه ای، سفید ،سیاه، زرد، سبز و در کاشی های الحاقی قاجاری قرمز یا صورتی دیده می شود . کاشی زیر رنگی تنها در سطوح محدودی از صحن عتیق استفاده شده مانند قابی از کاشی زیر رنگی با نقش گره طبل در طبل و نقش های اسلیمی که در غرفه فوقانی داخل ایوان ساعت نصب شده. در مجموع در صحن عتیق و رواق های سه گانه صفوی کتیبه های بسیاری به خط ثلث نستعلیق و کوفی بنایی بر کاشی معرق و هفت رنگ اجرا شده. نام برخی از کاتبان، بانیان و پیشینه مرمت در کاشی ها به چشم می خورد از جمله سلطان حسین بایقرا آخرین حاکم تیموریان ، شاه عباس اول و دوم صفوی، محمدشاه ، ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه قاجار ، نام کاتبان این کتیبه‌ها محمدرضا امامی سال ۱۰۵۹ قمری ، علیرضا عباسی از عصر صفوی و محمدحسین شهید مشهدی سال ۱۲۶۲ قمری در دوره قاجار. رو به آورید👇 @panah_hashtom
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام نمونه ای از کاشی کاری در قالب مقرنس صحن عتیق ، ایوانچه ورودی دارالولایه رو به آورید👇 @panah_hashtom
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام نمونه ای از مقرنس های کاشی ایوان ساعت صحن عتیق از سمت بست بالا خیابان رو به آورید👇 @panah_hashtom
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام اجرای مقرنس‌ و کاشی‌کاری ایوان باب‌الهادی(ع) صحن پیامبر اعظم(ص)، به دلیل وسعت کم‌نظیر خود، دشواری‌هایی برای اجرا و تکمیل طرح‌های معماری و آرایه‌های هنری داشت؛ مقرنس‌کاری و کاشی‌کاری دو ایوان باب الهادی(ع) و باب الکاظم(ع)، از اواخر سال ۱۳۹۸ آغاز شد. با شیوع ویروس کرونا، اجرای این پروژه برای مدتی با کندی پیش رفت اما در نهایت بعد از ۳۵ ماه کار هنری پر ظرافت، سردرب ایوان‌ باب الهادی (ع) در برابر دیدگان زائران رخ نموده است. ایوان ولی‌عصر(عج) باشکوه‌ترین ایوان صحن با طراحی و اجرای مقرنس و کاشی‌کاری استاد سید محمدکاظم مظلوم‌زاده، از پیشکسوتان معماری سنتی ایران در نیمه اول دهۀ ۱۳۹۰ انجام شده بود؛ به منظور هماهنگی طرح و تناسبات نقوش ایوان‌های صحن پیامبر اعظم (ص)، تصمیم گرفته شد تا طراحی و اجرای زیباسازی ایوان باب‌الهادی(ع) و باب‌الکاظم(ع) نیز به استاد مظلوم‌زاده سپرده شود. تحریر کتیبه‌های این ایوان‌ها نیز مانند بسیاری از کتیبه‌های معاصر حرم مطهر رضوی بر عهدۀ استاد مسلم خطوط ایرانی آقای سید محمد حسینی موحد بوده است. تزئینات این ایوان متشکل از چند بخش اصلی است. مقرنس آن شامل ۱۴ ردیف است که در رأس آن شمسه‌ای زیبا قرار گرفته است و در ساخت آن بیش از ۳۰۰ مترمربع کاشی معرق کار شده است. در کاشی‌کاری اضلاع جانبی ایوان با مساحت حدود ۲۵۰ مترمربع نیز ۱۲ شمسه قرار گفته است. رو به آورید👇 @panah_hashtom
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام منبر خاتم این منبر که توسط شخصی به نام هاشم بیگ وقت آستانه شده ، دارای سه پله و یک تکیه گاه به شکل تاج از چوب گردو است و با تکنیک خاتم لایه دار ساخته شده که در آن موادی چون استخوان ،چوب گردو ،عناب ،فوفل ، گلابی و مفتول های فلزی از جنس برنج به کار رفته است . ارتفاع آن بدون تکیه گاه ۱۵۴ سانتی متر و عرض آن ۱۴۴ سانتی متر و محل ساخت آن در شیراز است . تزیینات این منبر شامل نقوش هندسی و گیاهی است و در وسط تکیه‌گاه آن کتیبه ی نام اهدا کننده و تاریخ ساخت با حروف ابجد و محل استفاده آن یعنی مراسم سوگواری امام حسین علیه السلام نوشته شده. تاریخ ساخت معادل حروف ابجد جمع حروف مصراع آخر یعنی ۱۳۰۱ قمری است. این کتیبه شعری به خط نستعلیق سفید رنگ بر روی زمینه سیاه ، معرق شده و به این شرح است :«این منبر خاتم که در ایوان رضا. هاشم بیکش نهاده بهر شهدا . تاریخ بناش گشت صابر جاوید. از آه و فغان و ناله ما پیدا». طبق نقل قول از سدید السلطنه شاعر نویسنده و مورخ دوره قاجاریه این منبر در دارالحفاظ حرم مطهر قرار داشته ولی در دفتر ثبت اشیای خزانه در زمان کلنل محمدتقی خان پسیان حاکم و فرمانده ژاندارمری خراسان این درب در شعبان ۱۳۳۹ قمری در دارالضیافه واقع بوده است. رو به آورید👇 @panah_hashtom
قسمت اول موزه -معرفی منبر خاتم.mp3
4.02M
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام منبر خاتم این منبر که توسط شخصی به نام هاشم بیگ وقت آستانه شده ، دارای سه پله و یک تکیه گاه به شکل تاج از چوب گردو است و با تکنیک خاتم لایه دار ساخته شده که در آن موادی چون استخوان ،چوب گردو ،عناب ،فوفل ، گلابی و مفتول های فلزی از جنس برنج به کار رفته است . ارتفاع آن بدون تکیه گاه ۱۵۴ سانتی متر و عرض آن ۱۴۴ سانتی متر و محل ساخت آن در شیراز است . تزیینات این منبر شامل نقوش هندسی و گیاهی است و در وسط تکیه‌گاه آن کتیبه ی نام اهدا کننده و تاریخ ساخت با حروف ابجد و محل استفاده آن یعنی مراسم سوگواری امام حسین علیه السلام نوشته شده. تاریخ ساخت معادل حروف ابجد جمع حروف مصراع آخر یعنی ۱۳۰۱ قمری است. این کتیبه شعری به خط نستعلیق سفید رنگ بر روی زمینه سیاه ، معرق شده و به این شرح است :«این منبر خاتم که در ایوان رضا. هاشم بیکش نهاده بهر شهدا . تاریخ بناش گشت صابر جاوید. از آه و فغان و ناله ما پیدا». طبق نقل قول از سدید السلطنه شاعر نویسنده و مورخ دوره قاجاریه این منبر در دارالحفاظ حرم مطهر قرار داشته ولی در دفتر ثبت اشیای خزانه در زمان کلنل محمدتقی خان پسیان حاکم و فرمانده ژاندارمری خراسان این درب در شعبان ۱۳۳۹ قمری در دارالضیافه واقع بوده است. رو به آورید👇 @panah_hashtom
حدیث 1.mp3
712.2K
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام سیره رضوی موضوع: احیاء و نشر علوم اهل بیت علیهم السلام امام رضا (علیه السلام): «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،» فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا» خداوند، رحمت کند آن بنده ای را که امر ما را زنده کند!». گفتم: چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردمْ زیبایی های گفتار ما را می دانستند، از ما پیروی می کردند. توضیح 1 ـ امام علیه السلام برای کسانی که احیای امر اهل بیت کنند دعا فرموده است. 2 - رحمت خداوند شامل شخصی می شود که امر معصومین علیهم السلام را تبلیغ و زنده کند(رحم الله عبدا احیا امرنا.) 3 ـ فراگیری معارف اهل بیت و تبلیغ آن احیای امر ائمه معصومین علیهم السلام است(یتعَلّم عُلومَنا و یعلمَها...) 4 ـ بهترین راه تسخیر قلوب مردم و کشاندن آن هابه سوی اهل بیت علیهم السلام تبلیغ و گسترش سخنان گهربار معصومین علیهم السلام است(لو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا) 5 ـ علوم اهل بیت علیهم السلام چون به مبدأ وحی مرتبط است، زمینه ی پذیرش آن در هر انسانی که از فطرت الهی منحرف نشده باشد، وجود دارد؛ لاَتَّبَعُونا. 6 ـ واقعیت موجود؛ یعنی، عدم پذیرش اسلام و مرام و مسلک اهل بیت علیهم السلام از سوی اکثر مردم دنیا، نشانگر نقص در تبلیغ آئین اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام از سوی مبلّغان اسلامی است رو به آورید👇 @panah_hashtom
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام رو به آورید👇 @panah_hashtom
ولادت حضرت زهرا(س).mp3
14.52M
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام میلاد حضرت زهرا(س) با کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین فرازی نیا رو به آورید👇 @panah_hashtom
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام مقدمه ایی بر روشنایی حرم مطهر رضوی در گذر تاریخ: روشنایی حرم مطهر رضوی ،از اهمیت بسیاری برخوردار بوده ، وسایل روشنایی در حرم رضوی ، زمانی شمع ها و مشعل ها و زمانی فانوس ها و چراغ ها بوده اند. اختراع ماشین چراغ برق و آوردن آن به حرم مطهر و تاسیس کارخانه ی چراغ برق توسط آستان قدس رضوی ،نقش تعیین کننده در تامین روشنایی حرم مطهر در دوره های بعدی داشته ، عمده موارد روشنایی در حرم مطهر به صورت وقفی بوده .‌«۱» از پیشینه روشنایی در حرم رضوی اخبار دقیق و موثقی در اختیار نیست . اولین خبر در این باره مطالبی است که در کتاب «کشف الغمه فی معرفه الائمه » ابوالحسن اربلی در قرن هفتم هجری قمری نوشته شده که ظاهرا زیاد موثق نیست . اربلی ماجرای مسافری را نقل میکند که شبانه وارد حرم شده و از خادمه حرم طلب چراغ نموده و بعد استنباط شده که درون حرم چراغ و وسیله روشنایی موجود نبوده . «۲». اما در قرن هشتم هجری قمری که این بطوطه از سیاحان مشهور مغربی از مشهد الرضا دیدن کرده از قندیل های نقره ی فراوانی نام میبرد که از سقف مقبره امام رضا ع آویزان بوده .«۳». پس از آن در قرن نهم هجری قمری شاهرخ تیموری در اوایل شعبان سال ۸۲۰ قمری قندیلی را که از سه هزار مثقال طلا ساخته شده بود را به حرم رضوی به رسم نذر اهدا میکند که از سقف گنبد آویزان شود . «۴». در سال ۱۰۱۰هجری قمری شاه عباس اول صفوی پای پیاده از اصفهان به مشهد می آید و دستور میدهد در گنبد دو روزنه باز کنند ،زیرا در اثر سوختن شمع ها و پیه سوزها دود بسیاری داخل حرم و قبه جمع می‌شده . «۵». با این توضیحات به این نتیجه میرسیم که در قرن هشتم هجری وسایل روشنایی در حرم رضوی وجود داشته و از آنجا که این وسایل نمی توانسته به یکباره و تنها از این برهه در حرم به کار گرفته شده باشد ، احتمالا پیش از آن نیز حرم رضوی دارای وسایل روشنایی به همین سبک و سیاق بوده، و به تدریج بر کمیت و کیفیت آن ها اضافه شده .و بر این اساس به نظر می رسد که سابقه روشنایی و استفاده از وسایل مختلف در حرم رضوی فراتر از قرن هشتم هجری قمری می باشد ‌«۶». منابع مقدمه ایی بر روشنایی حرم رضوی : ۱_حسینی ، سمیه ، بررسی تامین روشنایی حرم مطهر در طول دوره های مختلف تاریخی ، نشریه دانشورز ،سازمان کتابخانه ها ، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ، صفحه ۳۰. ۲_اربلی ، علی ابن عیسی ، کشف الغمه فی معرفه الائمه ،ترجمه علی بن حسین زوارئی ،انتشارات محمد باقر کتابچی . ۳_ابن بطوطه ، محمد بن عبدالله ،سفرنامه ابن بطوطه ،ترجمه‌ محمد علی موحد ، تهران ، علمی و فرهنگی . ۴_حافظ ابرو ، عبدالله بن لطف الله ، زبده التواریخ . _خواند میر ، غیاث الدین بن همام الدین ، تاریخ حبیب السیر فی اخبار افراد بشر ، تهران ، خیام . ۵_منجم یزدی ، ملا جلال ، تاریخ عباسی ،به کوشش سیف الله وحید نیا ،تهران ، وحید . ۶_جلالیان ، سعیده ، سیر تحول روشنایی در بارگاه رضوی، مشکوه ، صفحه ۹۴ رو به آورید👇 @panah_hashtom
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام قندیل طلای مرصع کتیبه دار ، مزین به سنگهای قیمتی ، قدمت دوران قاجاریه ، محل نگهداری موزه رضوی رو به آورید👇 @panah_hashtom
میلاد حضرت زهرا.m4a
10.2M
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام میلاد حضرت زهرا(س) مبارک رو به آورید👇 @panah_hashtom