eitaa logo
علیرضا پناهیان
148.2هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2هزار ویدیو
92 فایل
کانال رسمی نشر آثار علیرضا پناهیان صوتی (آرشیو سخنرانی‌ها) @Panahian_mp3 سایت Panahian.ir پیامگیر: @panahian_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
930530-Panahian-Gomnam-CheraImamSadeqQiamNakard-18k.mp3
6.01M
📌چرا امام صادق(ع) قیام نکرد؟ 🔹امام صادق(ع) به دنبال یک موفقیت پایدار بود نه موفقیتِ ناپایدار 🔹حکومت ناپایدار، خوب‌ها را سیبل دشمن می‌کند 🔹توقع امام صادق(ع) از یارانش برای برقراری حاکمیت، در حدّ شیعۀ تنوری بود 🔹سطح یارانی که امام صادق(ع) می‌خواست، از یارانِ خوب امیرالمؤمنین(ع) هم بالاتر بود 🔹تعجب ندارد اگر اکثر سیاسیون بلغزند، سیاست «مردان خیلی بزرگ» می‌خواهد! 🔹پاسخ امام صادق(ع) به ابومسلم خراسانی: نه تو آدمِ منی، و نه زمانه زمانۀ من است! 🔹اگر فقط«رجال حضرت» باشیم ظهور رخ نمی‌دهد؛ زمانه هم باید زمانۀ حضرت باشد/ باید زمانه را تغییر دهیم! 🔹امام صادق(ع): محبین ما سه گروه هستند/ یک گروه، علنی ما را دوست دارند ولی اگر پایش بیفتد ما را می‌کُشند! @Panahian_ir @Panahian_mp3
◾️شهادت امام صادق(ع) تسلیت باد @Panahian_ir
Panahian-Clip-MajarayZibaKhademManzelEmamSadegh.mp3
2.58M
🎵ماجرای زیبای خادم منزل امام صادق(ع) @Panahian_ir
◾️عزاداری ظهر شهادت امام صادق(ع) 🗓 شنبه ۱۵ اردیبهشت، از نماز ظهر 📍در فاطمیۀ بزرگ تهران 🔰هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) 👈 پخش زنده از شبکه افق: telewebion.com/live/ofogh @Panahian_ir
💌 برای علاقمند شدن به خدا @Panahian_ir
📌 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟/ ج ۱۸ - قسمت دوم 🔸ضرورت مواسات بین مؤمنین 🔸تأثیر ولایت بر مواسات و تحکیم روابط مؤمنین 🔸روایتی در مورد تمسک به ولایت امیرالمؤمنین(ع) استاد در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه: یهود نظرش این است که اگر امّت پیغمبر(ص) اتحاد داشته باشند، یهود از بین می‌رود. برای همین یهود همیشه از زمان پیامبر اکرم(ص) تلاش کرده که مؤمنین با هم اختلاف داشته باشند. امیرالمؤمنین(ع) در مورد ارتباط صمیمی و اتحاد با مؤمنین می‌فرماید: «إِنَّمَا أَنْتُمْ إِخْوَانٌ عَلَى دِينِ اَللَّهِ مَا فَرَّقَ بَيْنَكُمْ إِلاَّ خُبْثُ اَلسَّرَائِرِ وَ سُوءُ اَلضَّمَائِرِ فَلاَ تَوَازَرُونَ وَ لاَ تَنَاصَحُونَ وَ لاَ تَبَاذَلُونَ وَ لاَ تَوَادُّونَ»(نهج البلاغه، خطبه ۱۱۳). شما برادران دينى هستيد، چيزى جز ناپاكى درون و زشتى باطن ميان شما جدايى نيفكنده است. برای همین يكديگر را در امور يارى نمى‌كنيد و خير يكديگر را نمى‌خواهيد و به يكديگر چيزى نمى‌بخشيد و با هم دوستى نمى‌ورزيد. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @panahian_mp3 🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر هجدهم رمضان @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ این دانش‌آموز رو از مدرسه اخراج کنید! ➖ برگرفته از جلسات «تربیتِ تقوا محور در خانواده، مسجد و مدرسه» در فاطمیۀ بزرگ تهران، جلسۀ چهارم هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) تلگرام | بله | سروش | روبیکا | آپارات | اینستاگرام | سایت @Panahian_ir
940310_Panahian_Madreseyekhub.mp3
6.44M
📌مهمترین راهبرد تربیتی در مدرسه 🔹ضرورت پرهیز از اهداف متعدد تربیتی در مدرسه 🔹بهترین و ضروری‌ترین هدف تربیتی کدام است؟ 🔹از مدرسه، انتظار مسجد را نداشته باشیم 🔹احتمال دل‌زدگی دانش‌آموزان در بسیاری از روش‌های تعلیم دینی 🔹دیندار و اهل بیتی شدن دانش‌آموز، چگونه میسر می‌شود؟ 🔹آشنایی با مفهومی محوری به نام ادب 🔹رشد استعدادها، در گرو ادب است 🔹۷ تا ۱۴ سالگی، دوران آموزش ادب 🔹آموزش ادب، وظیفۀ محوری والدین و مدرسه @Panahian_ir @Panahian_mp3
💌 با کودکان مهربان باشیم @Panahian_ir
📌 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟/ ج ۱۹ - قسمت اول 🔸دو وجه مظلومیت امیرالمؤمنین(ع)؛ دشمنی دشمنان حسود و فداکاری نکردن یاران 🔸طرح دین برای مواجهه با دشمنان حسود استاد در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه: مظلومیت امیرالمؤمنین علی(ع) را در دو بخش باید دید. یک بخش از مظلومیت حضرت مربوط به دشمنانی است که عناد ورزیدند، حسادت کردند و با حضرت جنگیدند و بخش دیگر که بیشتر موجب مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) شد، آنهایی بودند که مستقیم عناد نورزیدند، اما یاری هم نکردند و برای حضرت فداکاری نکردند. این بخش از تاریخ زندگی امیرمؤمنان(ع) مورد غفلت واقع شده است. سیدالشهدا(ع)، در حماسۀ باعظمت کربلا، آن قربانی عظیم را دادند برای اینکه این افراد را رسوا کنند؛ افرادی که زمان امیرالمؤمنین(ع) بودند ولی کم گذاشتند. امیرمؤمنان(ع) خود با قاسطین، مارقین و ناکثین درگیر شدند، حضرت زهرا(س) هم غاصبین را رسواکردند. در واقع کسانی که در زمان امیرالمؤمنین(ع) به ایشان ظلم کردند و رسوا نشدند، در کربلا غربال شدند. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @panahian_mp3 🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر نوزدهم رمضان @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 الفبای زندگی رو به بچه‌ها یاد بدیم! 👈 این موضوع رو قبل از هر چیزی به کودکان منتقل کنیم ➖ برگرفته از جلسات «تربیتِ تقوا محور در خانواده، مسجد و مدرسه» در فاطمیۀ بزرگ تهران، جلسۀ ششم هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) تلگرام | بله | سروش | روبیکا | آپارات | اینستاگرام | سایت @Panahian_ir
📌 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟/ ج ۱۹ - قسمت دوم 🔸کلام امیرالمؤمنین(ع) در مورد کسانی که در کمک به او کم گذاشتند 🔸چگونه می‌توان جهت مقابله با حسادت‌ها به ولیّ خدا کمک کرد؟ 🔸خاذلین، ادامه جریان حسودان استاد در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه: کلام امیرالمؤمنین(ع) در مورد کسانی که در کمک به او کم گذاشتند حضرت علی(ع) نسبت به خاذلین و کسانی که در یاری کردن ولیّ خدا کم می‌گذارند، جملات فو‌ق‌العاده عجیبی بیان می‌کنند. امیرالمؤمنین(ع) در ماجرای جنگ جمل فرمودند: یک عده‌ای من را کمک نکردند، من از آنها متنفر و گله‌مند هستم. شما آنها را ترک کنید و حرف‌هایی را به آنها بزنید که بدشان بیاید. چگونه می‌توان جهت مقابله با حسادت‌ها به ولیّ خدا کمک کرد؟ دو عنصر برای حفظ ولیّ خدا در مقابل حسادت‌ها عبارتند از: ۱- ابراز محبت به او؛ ۲- ابراز بیزاری و نفرت شدید از کسانی که او را یاری نکردند! چرا هیچ عبادتی مانند عزاداری بر اهل‌بیت(ع) ثواب ندارد؟ عزاداری هم ابراز محبت به ولیّ خدا است و هم اعلام نفرت از دشمنان. آقای بهجت می‌فرمودند اشک بر روضۀ سیدالشهدا(ع) ثوابش از اشک در نماز شب و عبادت بالاتر است. چون اثر سیاسی عظیمی دارد! 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @panahian_mp3 🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر نوزدهم رمضان @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مسجد جای اینجور کارهاست ➖ برگرفته از جلسات «تربیتِ تقوا محور در خانواده، مسجد و مدرسه» در فاطمیۀ بزرگ تهران، جلسۀ پنجم هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) تلگرام | بله | سروش | روبیکا | آپارات | اینستاگرام | سایت @Panahian_ir
💌 نگرانی آرامش‌بخش @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌زندگی اعجاب‌انگیز یمنی‌ها 👈 مستندساز‌ها رو بفرستید یمن تا برای ما روایت کنند این زندگی‌ها را ➖ برگرفته از جلسات «تربیتِ تقوا محور در خانواده، مسجد و مدرسه» در فاطمیۀ بزرگ تهران، جلسۀ هفتم هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) تلگرام | بله | سروش | روبیکا | آپارات | اینستاگرام | سایت @Panahian_ir
📌 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟ ج ۲۰ام - قسمت اول 🔸 دوری از حسادت، چه تناسبی با سیاست دارد؟ 🔸 حسادت پنهان در یاران امیرالمؤمنین(ع) استاد در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه: دوری از حسادت، چه تناسبی با سیاست دارد؟ عبادت هر کسی به اندازۀ عقلش پذیرفته می‌شود، به حجم عبادت او نیست. در روایات آمده است خواب عاقل از عبادت کسی که عقلش کم است فضیلت بیشتری دارد(کافي، ج۱، ص۱۲). عقل چیست؟ «أعقل الناس أنظرهم فی‌ العواقب» (غرر الحکم، ج۱، ص۲۱۷)، عاقبت‌اندیشی است. وقتی که عاقبت صفت حسادت را ببینی به سیاست می‌رسی و کسانی که می‌خواهند عبادت، منهای سیاست داشته باشند، اخلاق، منهای سیاست و به‌طور کلی دیانت منهای سیاست داشته باشند و حتی محبت به اولیاء خدا منهای سیاست داشته باشند؛ اینها با عقل خداحافظی کرده‌اند. عمق عقلانیت، نتیجۀ معنویت در سیاست است. حسادت پنهان در یاران امیرالمؤمنین(ع) دل امیرالمؤمنین(ع) از دست کسانی که منافعشان اقتضاء می‌کرد مقابل حضرت بایستند و دشمنی‌شان آشکار بود، خون نشد. هیچ‌وقت از دست معاویه و از دست طلحه و زبیر گریه نکردند ولی از دست کسانی که درست یاری درست نکردند، حسادت پنهان داشتند و نصرت نکردند، گریستند. امام حسین(ع) در کربلا یک خیانت از یارانش ندید ولی علی(ع) هزاران خیانت از یارانش دید. اباعبدالله(ع) سرش بر نیزه رفت، اما لعن و نفرین نشد. به قصۀ امیرالمؤمنین(ع) باید متفاوت نگاه کرد و حق آن را ادا کرد. برای امیرالمؤمنین علی(ع) باید همگام با غم‌های او اشک ریخت. برخی از یاران حضرت خصوصیت‌شان این بود که برای امیرالمؤمنین(ع) کم گذاشتند. 🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر بیستم رمضان 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @panahian_mp3 @Panahian_ir
💌 این‌جور آدم‌ها شهید می‌شوند! @Panahian_ir
📌 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟ ج ۲۰ام - قسمت دوم 🔸 فضایل امیرالمؤمنین(ع)، عامل حسادت به ایشان استاد در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه: عبادت هر کسی به اندازۀ عقلش پذیرفته می‌شود، به حجم عبادت او نیست. در روایات آمده است خواب عاقل از عبادت کسی که عقلش کم است فضیلت بیشتری دارد(کافي، ج۱، ص۱۲). عقل چیست؟ «أعقل الناس أنظرهم فی‌ العواقب» (غرر الحکم، ج۱، ص۲۱۷)، عاقبت‌اندیشی است. وقتی که عاقبت صفت حسادت را ببینی به سیاست می‌رسی و کسانی که می‌خواهند عبادت، منهای سیاست داشته باشند، اخلاق، منهای سیاست و به‌طور کلی دیانت منهای سیاست داشته باشند و حتی محبت به اولیاء خدا منهای سیاست داشته باشند؛ اینها با عقل خداحافظی کرده‌اند. عمق عقلانیت، نتیجۀ معنویت در سیاست است. 🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر بیستم رمضان 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @panahian_mp3 @Panahian_ir
📌 خلاصه ده سال سخنرانی‌های بنده در موضوع حکمرانی: در این فرصت باقیمانده از انتخابات، به کسانی رای بدهیم که دنبال تحول در حکمرانی باشند. یعنی دیوان‌سالاری دولت‌سالار را به نفع مردم‌سالاری و مشارکت حداکثری مردم در اداره امور، به ویژه در تولید تغییر دهند؛ و قوانین زائد را حذف نمایند. @Panahian_ir
💌 دل‌نشین‌ترین عشق‌بازی @Panahian_ir
Panahian-Clip-InPayamRaJahaniKonid.mp3
2M
🎵این پیام را جهانی کنید! 🔻ماجرای نامۀ جالب دختر دانشجو بعد از زیارت حضرت معصومه(س) @Panahian_ir
📌 آیا ریشه‌های مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) همچنان باقیست؟ ج ۲۱ام - قسمت اول 🔸حسادت‌های مردم، مشکل اصلی امیرالمؤمنین(ع) 🔸مردم چه زمینه‌ای برای حسادت معنوی دارند؟ 🔸تحلیل روان‌شناسانه مسایل و درک حسادت معنوی استاد در برنامۀ سحرگاهی شبکۀ سه: رسول خدا(ص) بیشتر با حسادت سران درگیر بودند و بر آنها پیروز شدند ولی امیرالمؤمنین علی(ع) بیشتر با مردمی درگیر بودند که حسادت در آنها منتشر شده بود و بر آنها فائق نیامدند. مشکل اصلی امیرالمؤمنین(ع)، معاویه و طلحه و زبیر نبود. مشکل‌ حضرت آن مردمی بودند که پای رکاب طلحه و زبیر آمده بودند و این افراد را با علی بن ابی‌طالب(ع) مقایسه می‌کردند. اصلاً جای مقایسه ندارد. هیچ تحلیلی جا ندارد جز اینکه بگوییم آن حسادت‌های پنهان در میان مردم بروز و ظهور پیدا کرده بود. حسادت‌های مادی تناسب می‌خواهد اما حسادت‌های معنوی این تناسب را نمی‌خواهد. حسادت در مسایل معنوی با حسادت در مسائل مادی فرق می‌کند. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @panahian_mp3 🚩 برنامۀ ماه من؛ شبکۀ سۀ سیما – سحر بیست و یکم رمضان @Panahian_ir