eitaa logo
علیرضا پناهیان
139.7هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.2هزار ویدیو
93 فایل
کانال رسمی نشر آثار علیرضا پناهیان صوتی (آرشیو سخنرانی‌ها) @Panahian_mp3 سایت Panahian.ir پیامگیر: @panahian_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 می‌خوای امام‌زمان رو دیدی، بشناسی؟ 👈 از الآن باید تمرین رو شروع کنی... تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
یا اباالفضل العباس(ع).mp3
6.73M
| یا ابالفضل العباس! کاش اینقدر دلبری نمی‌کردی... ◾️ بعد تو بچه‌ها چه کنند؟ @Panahian_ir
🌱 سلسله درس‌های مهدویت 🔹 با موضوع: تربیت نسل مهدوی 🗓 هر هفته جمعه‌ها از ساعت ۱۶ 🕌 در فاطمیۀ بزرگ تهران 🔰هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) 👈 جلسه رأس ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 چرا صهیونیست‌ها زدن به سیم آخر؟ 👈 وظیفه ما تو این شرایط چیه؟! @Panahian_ir
📸گزارش تصویری |برگزاری اولین جلسه از سلسله دروس دانش تبلیغ دین در قم 🔰نخستین جلسه از سلسله دروس دانش تبلیغ دین با تدریس استاد علیرضا پناهیان در قم برگزار شد. این دوره آموزشی با هدف افزایش مهارت تولید محتوای تبلیغ، چینش سخنرانی و چگونگی استخدام ادبیات نو آغاز شده است 👈این درس سه‌شنبه‌ها ساعت۱۹در حسینیه فاطمیون قم برگزار ‌می‌گردد. 📮دارالحکمه، مرکز توسعه گفتمان تبلیغ 📱ایتا|‌تلگرام|بله|اینستاگرام|‌آپارات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 شرف بزرگِ شهدای در راه حق، «حیات عند الرّب» و ورود در «ضیافةاللَّه» است. این حیات و این ضیافت را با قلم‌های شکسته‌ای مثل قلم من نمی‌توان توصیف و تحلیل کرد، این حیات و این روزی، غیر از زندگی در بهشت و روزی در آن است. این لقاء اللَّه و ضیافة‌اللَّه می باشد. امام خمینی(ره) @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 دلت با دل امام زمان(عج) هماهنگه؟ 🔹پیامای آقا رو می‌گیری؟ ❗️یا حواست نیست؟ تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
📌رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی/ج ۸ - قسمت اول 💠 قرآن، کتاب جامعه‌سازی 💠 اصلاح جامعه، شرط خوب شدن مردم جامعه 💠 روش کار پیامبر برای خوب شدن همۀ مردم جامعه 💠 زندگی ایثارگرانه، اولین دستور دین استاد در حسینیۀ ام‌ابیها(س) متأسفانه نگاه ما به اسلام، عقیدتی است. در نگاه عقیدتی، نوعی فشار وجود دارد که اگر اعتقاد، ایمان و معرفتت به امام بالا باشد از همۀ مشکلات عبور می‌کنی، درحالی‌که نمی‌شود از همه انتظار داشت مثل آقای بهجت معتقد باشند. اگر راه درست کردن آدم‌ها سیر و سلوک انفرادی و اعتقادات فردی باشد، چرا قرآن شبیه کتاب‌های اخلاقی وزین مثل معراج السعاده و جامعه السعادات و ... نیست؟ قرآن بیشتر از اینکه دنبال خودسازی باشد دنبال جامعه‌سازی است. متأسفانه خوب‌های جامعه، کارکرد اجتماعی خودشان را بلد نیستند و به‌جای نگاه اجتماعی، نگاه فردی به دین دارند. حفظ انقلاب اسلامی با اسلام فردی سوءتفاهم درست می‌کند. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @Panahian_mp3 🚩 حسینیۀ ام‌ابیها(س) - ۱۴۰۳.۰۴.۲۳ @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 ایرانیا بلدن چجوری شما رو ادب کنند! 🔻می‌خواستید ایران کار شتابزده انجام بده؟! کور خوندید! 👈 اینجا عقلانیت حکم‌فرماست! تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
🌱 پویش همدلی ◾️برای کمک به تأمین مایحتاج ضروری مردم مظلوم لبنان 🚩 رهبر انقلاب: «بر همۀ مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم مظلوم لبنان بایستند. شمارۀ کارت:
6104338800371888
شمارۀ حساب:
9865825641
شمارۀ شبا:
070120000000009865825641
بانک ملت 🔰 هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir
📌رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی/ج ۸ - قسمت دوم 💠 جدا نبودن عبادت از سیاست و مصالح اجتماعی در اسلام 💠 قدرت و تأثیر جامعه بر فرد، علت اهتمام اسلام به شأن اجتماع 💠 ایجاد محیط سالم، شرط ساختن و تربیت انسان استاد در حسینیۀ ام‌ابیها(س) امام خمینی(ره) می‌فرمودند: «این قرآن را وقتی که به عین تدبیر مشاهده بکنید،‌‎ ‌‏می‌بینید که مسئله، مسئلۀ این نیست که دعوت برای این بوده است که مردم توی خانه‏ بنشینند و ذکر بگویند و با خدا خلوت کنند. او بوده است، لکن انحصار نبوده است.‌‎ ‌‏مسئله، مسئلۀ دعوت به اجتماع، دعوت به سیاست، دعوت به مملکت‌داری، و درعین‌‎حال که همۀ اینها عبادات است، عبادات جدای از سیاست و مصالح اجتماعی نبوده‏ است. در اسلام تمام کارهایی که دعوت به آن شده است جنبه عبادی دارد. حتی در‌‎ ‌‏کارخانه‌ها کار کردن، در کشاورزی کشاورزی کردن و در مدارس تعلیم و تربیت کردن،‌‎ ‌‏همۀشان مصالح اسلامی است و جنبۀ عبادی دارد.» (صحیفۀ امام، ج۱۸، ص۴۲۲؛ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۶۳). 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @Panahian_mp3 🚩 حسینیۀ ام‌ابیها(س) - ۱۴۰۳.۰۴.۲۳ @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مبلغ باید اسلام شناس باشد ▫️گزیده‌ای از کلاس روش بیان دین ⚡️این درس سه‌شنبه‌ها ساعت۱۹در حسینیه فاطمیون قم برگزار ‌می‌گردد. 📮دارالحکمه، مرکز توسعه گفتمان تبلیغ 📱ایتا|‌تلگرام|بله|اینستاگرام|‌آپارات | سایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 هنگامی که عکس‌های این شهیدان نورانی را می‌نگرم و ارزش‌های انسانی و مقامات الهی آنان را می‌بینم، غبطه می‌خورم... ▫️ امام خمینی(ره) @Panahian_ir
📌رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی/ج ۹ - قسمت اول 💠 برخی اشکالات شروع آموزش دین از اعتقادات 💠 عوامل اجتماعی، علت اصلی مخالفت با پیامبر(ص) 💠 لزوم زندگی‌ جمعی مومنانۀ و ایثارگرانه برای منتظران ظهور استاد در حسینیۀ ام‌ابیها(س) یکی از آثار نامطلوب رویکرد اعتقادی در تعلیم و تربیت دینی این است که وقتی آموزش دین از اعتقادات شروع شود، احساس تحمیل‌گری و چه‌بسا تنفر در انسان ایجاد شود؛ چون از یک امر فی‌نفسه معقول شروع کرده‌ایم و نه از نیاز انسان. مستدل و معقول بودن یک حرف که مخاطب راه فرار از آن را نداشته باشد، دلیل نمی‌شود که آن حرف او را جذب کند، رشد بدهد و وادار به اقدام کند؛ اما روش قرآن که روش تربیت اجتماعی‌ است، مخاطب را -به‌ویژه جوان و نوجوان- بهتر به دین جذب‌ می‌کند. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @Panahian_mp3 🚩 حسینیۀ ام‌ابیها(س) - ۱۴۰۳.۰۴.۲۴ @Panahian_ir
📌رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی/ج ۹ - قسمت دوم 💠 قصۀ جذاب بعثت پیامبر(ص) 💠 برخی ویژگی‌های فوق‌العادۀ مردم مکه در جاهلیت 💠 احساس بی‌نیازی مردم مکه به دعوت پیامبر(ص) استاد در حسینیۀ ام‌ابیها(س) ایمان نیاوردن به رسول‌خدا(ص) دلایل اجتماعی داشت، نه اعتقادی. اینطور نیست که اگر حرفی براهین عقلی کامل داشته باشد، پذیرفته ‌شود. مثلاً ثروتمندان و فراعنۀ حاکم بر مکه، پیامبر(ص) را به‌خاطر قدرت انکار کردند. بعثت پیامبر(ص) یک قصه جذاب است؛ چون جنگ و درگیری دارد. ما چه بلایی سر این دین می‌آوریم که قصه‌اش برای جوان‌هایمان جذاب نیست؟ پیامبر(ص) چهل سال به‌عنوان اخلاقی‌ترین جوان در مکه زندگی کردند. ولی چی شد وقتی ایشان گفت: من پیغمبر هستم، ‌‌خواستند او را بکشند؟! علت مخالفت با پیامبر(ص) عصبیت قومی نبود، اتفاقاً براساس عصبیت قومی باید قریش به پیامبر(ص) کمک می‌کرد؛ چون رسول‌خدا(ص) به آنها فرمود اگر به من ایمان بیاورید سَرور و سلطان عالم می‌شوید. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @Panahian_mp3 🚩 حسینیۀ ام‌ابیها(س) - ۱۴۰۳.۰۴.۲۴ @Panahian_text
🌱 سلسله درس‌های مهدویت 🔹 با موضوع: تربیت نسل مهدوی 🗓 هر هفته جمعه‌ها از ساعت ۱۵ 🕌 در فاطمیۀ بزرگ تهران 🔰هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) 👈 جلسه رأس ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد 🎥 پخش زنده از روبیکا: Rubika.ir/panahian_ir تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت @Panahian_ir