eitaa logo
Panahiani
246 دنبال‌کننده
79 عکس
92 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
واقعاً یکی از گره‌های اساسی برای ظهور حضرت این است که حضرت برای حکومت خودشان فرماندارانی پیدا کنند، دلسوزانی پیدا کنند، دعوت کنندگان به حق پیدا کنند. ما وقتی در روضه‌ها غربت اولیاء خدا به ویژه امیرالمؤمنین علی(ع) را می بینیم متوجه می شویم که چقدر حضرت این غریبی‌شان وابسته به این بود که یار نداشتند یار به چه معناست؟ یار به این معنا که کسانی بیایند توضیح بدهند روشنگری بکنند برای مردم، مردم را آگاه بکنند. حضرت ده نفر آدم نداشتند به شام بفرستند مردم شام روشن بشوند. حضرت گاهی از اوقات مردم کوفه را نمی‌توانستند روشن بکنند. چون از آن طرف هم عواملی مثل ابوموسی اشعری‌ها، عواملی مثل اشعث‌ها، به گمراهی مردم کمک می کردند. از آن‌طرف سابقۀ تاریخی‌ای که میان مردم کوفه بود، فقط قرآن خوانده بودند و کلام رسول خدا را نشنیده بودند. مردم را به جهالت بیشتری فرو برده بود. «وَ تَجْعَلُنَا فِیهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِکَ وَ الْقَادَةِ فِی سَبِیلِکَ.» حکومت آقا امام زمان ارواحنا له الفداء بنابر این دعا نیاز دارد به کسانی که دعوت کننده برای حکومت حضرت باشند. دعوت کننده برای طاعت خدا باشند. که اگر دعوت کردند مردم را به طاعت خدا حکومت حضرت غریب نخواهد ماند. یقیناً حضرت همۀ کارها را خودشان به تنهایی پیش نخواهند برد. رسول خدا هم فرمود: «مَن أنصاری الی الله»؛ کی می آید من را کمک بکند؟ انبیاء گذشته هم همین را فرمودند. حتماً آن سیصد و سیزده نفر یک عدد برجسته و نمادینی هست که البته حقیقت هم دارد که یکی از شرایط ظهور منوط است به اینکه این اعداد، این تعداد از یاران خوب و بسیار مستحکم وجود داشته باشند. یقیناً تعدادی بیشتر از سیصد و سیزده نفر هم لازم است. این سیصد و سیزده نفر قله‌ها هستند. قله‌ها دامنه باید داشته باشند. اگر دامنه نداشته باشند می شوند مثل یاران اباعبدالله الحسین «ع» که همه بلااستثنا به شهادت رسیدند. اگر آن قله‌ها دامنه داشته باشند یعنی این قله‌ها نمایندۀ فضائل مردم هستند، که مردم این آمادگی را پیدا کردند. شهدای ما در دوران دفاع مقدس درست است تک بودند، درست است ستاره‌های قطبی بودند، دسترسی به آنها خیلی سخت است، ولی آن قله‌ها قله‌های دامنه‌دار بودند. اصحاب حضرت ولیعصر ارواحنا له الفداء هم دامنه دارند. یقیناً تعدادی بیشتر از سیصد و سیزده نفر لازم است. این سیصد و سیزده نفر قله‌ها هستند. خب اینجا حضرت یار می خواهد که این یاران بیایند روشنگری بکنند، فضا را باز بکنند برای مردم. «وَ تَجْعَلُنَا فِیهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِکَ وَ الْقَادَةِ فِی سَبِیلِکَ.» @panahiani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترس از آینده پیشنهادی متفاوت برای شب‌ قدر بیشتر از اینکه برای گناهان گذشته گریه بکنید در این شب‌های قدر، از ترسِ گناه‌های آینده به خدا پناه ببرید. دقایق بسیار زیادی رو از شب، اختصاص بدید به گناهانی که باهاشون مواجه خواهید شد و احیاناً خطا سر خواهد زد رسماً خدا فرموده که قبل از اینکه وارد عرصه‌ی امتحان بشید، چه برسه به عرصه‌ای که آدم توش بخواد مبتلای به گناه بشه پناه به خدا ببرید این نگرانی نسبت به دچار نشدن به گناه یه حس بسیار قشنگه که انسان رو جدا می‌کنه از گناه، و این پیش‌بینی که مبادا من دچار گناه بشم، انسان رو به استعاذه، به استغاثه خواهد کشوند؛ از الان استغاثه‌ی به خاطر گناهان آینده رو تشدید کنیم، مقدراتِ سالِ بعد ما یه جور دیگه‌ای رقم خواهد خورد اگرکسی اینجوری لرزان باشه، خدا او رو حتماً در آغوش خواهد گرفت. @panahiani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیدار باش! هر کسی یک سال عبادت اصلاً نکرده ، بیاد، شب قدره، بره یه شب عبادت کنه یه شبه میشه راه صد ساله رو طی کرد؟! آره... نذارید شیطون تو راه در گوش‌تون بگه: ببین تو یه سال آدم نشدی، حالا یه شبه می‌خوای راه صد ساله رو طی بکنی! لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ شیطون کیه این وسط بیاد منو ناامید بکنه؟!!! بیا برو تو هم، یه شبه می‌خوای بشی آیت‌الله بهجت برای من، همچین چسبیده به عبادت، وضو بلد نیست بگیره ها! امشب وضو گرفته می‌خواد تا صبح عبادت کنه آره بگو می‌خوام امشب عبادت کنم، من مگه چقدر عمر کردم؛ لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ آقا هزار ماه، شما چند ماه عمر کردی تا حالا، بعضی‌ها شب قدر به کجامی‌رسن، یه شب عبادت می‌کنه صد هزار ماه گیرش میاد یه شبه میشه راه صد ساله رو طی کرد، آره. امشب رو باید بیدار باشی، امشب شب قدره نباید بخوابی. @panahiani
29.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 امشب غوغا کنید! 🔻همیشه کنار گود بودی، ایندفعه وسط گودی! شب بیست و سوم @panahiani
روابط اجباری انسان در بستر روابط اجباری تکامل پیدا می‌کند، تربیت می‌شود، نورانی می‌شود، صیقل پیدا می‌کند، صفا پیدا می‌کند روابط در دنیا دو جورن، روابط اختیاری، روابط اجباری روابط اختیاری، دوستیه که انتخاب می‌کنی، روابط اجباری، مثل رابطه‌ی تو با پدر مادرت مثل رابطه‌ی زن و شوهر با هم دیگه، بعد از یه مدتی اجباری میشه جانم به روابط اجباری، هر چی رشد هر چی عرفان و معنویت و نورانیته، تو روابط اجباریه هر چی رزقه تو روابطِ اجباریه، جانم به روابط اجباری انسان در بستر روابط اجباری تکامل پیدا می‌کند، تربیت می‌شود، نورانی می‌شود، صیقل پیدا می‌کند، صفا پیدا می‌کند اونوقت تو هی سرمایه‌گذاری کن برای روابط اختیاری، روابط اجباری بی‌خیال اونجا دمق، سگرمه‌ها تو هم، اخلاق بد، بد عنقی، به دیگران که می‌رسی لبخند، اینو اسلام اسمش رو میذاره منافق، الکی برا مردم لبخند نزن هر چی عرفان و معنویت و نورانیته تو روابط اجباریه جانم به روابط اجباری روایت داره می‌فرماید: مَنْ حَسُنَ بِرُّهُ بِاَهْلِهِ زادَ اللّه ُ فى عُمُرِهِ کسی که خوب، ببینید، من حسن بره، بر، یعنی نیکوکاری کردن، حَسُنَ، یعنی زیبا نیکوکاری کنه بیا دیگه، چقد بریزم تو شکم‌تون بخورید، بیا همه دویدنای من برای شماست دیگه، بزنم تو اون سرت ببین حَسُنَ بِرُّهُ؛ تو که داری خوبی می‌کنی، خوشگل خوبی کن زبون بچرخون، غریبه بود الان چهارتا زبون چرخونده بودی، مَنْ حَسُنَ بِرُّهُ بِاَهْلِهِ کسی که به خانواده‌ی خودش، خوشگل خوبی کنه زادَ اللّه ُ فى عُمُرِهِ، خدا عمرش رو طولانی خواهد کرد این همه برکات در یک روابط اجباریه @panahiani
25.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ برداشت اشتباه از حدیث «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» ❗️چطور در طول تاریخ از این حدیث سو استفاده شده؟ ❗️ترجمه درست این حدیث چیست؟ 👈🏻 چرا فینال و اوج همه عبادت‌ها در عرصه سیاست است؟ @panahiani
مراقب باشیم اعمال و عباداتِ ماه رمضان ما، نابود نشود! @panahiani
مراقب باشیم اعمال و عباداتِ ماه رمضان ما، نابود نشود! جدا شدن از ماه مبارک رمضان یک غمی را در دل انسان ایجاد می‌کند! ولی خدا نمی‌گذارد این غم سنگین بشود، لذا این ماه را با یک عید تمامش می‌کند و الّا این اندوه معلوم نبود با مؤمنین چه‌کار بکند! با یک نماز عید فطر که در قنوتش حرف‌های عجیبی هست؛ خدایا هرچه به پیامبر(ص) و آل پیامبر(ص) دادی به من هم بده! در قنوت این نماز، تقریباً استغفار نیست و انگار یک‌مقدار طلبکارانه است: خدایا، هرچه به پیامبر و اهل‌بیت(ص) دادی به من هم بده، هرچه از آنها دفع کردی از من هم دفع کن! ایستاده‌ای و کوتاه هم نمی‌آیی؛ هرچه بندگان صالحت خواسته‌اند، هرچه امام‌زمان(ع) از تو می‌خواهد... با یک عید، خدا غم وداع ماه رمضان را برطرف می‌کند. اما در ایام بعد از ماه مبارک رمضان باید به چند نکته توجه پیدا کنیم؛ یکی دربارۀ ابلیس (شیطان) است که از امروز، دیگر دستش باز شده است و می‌خواهد به ما لطمه بزند. او می‌خواهد مثلاً با یک غیبت، همۀ روزه و عبادات ما را نابود کند و ما باید عبادات‌مان را حفظ کنیم، هرچند این عبادات ما بسیار کم و ناقص بوده، ولی بالاخره خدا کریم است و نقایص ما را مورد عفو قرار می‌دهد. أمیرالمؤمنین(ع) فرمود: برای قبولی عمل بیشتر زحمت بکشید تا برای خود عمل. «کُونُوا بِقَبُولِ الْعَمَلِ أَشَدَّ اهْتِمَاماً بِالْعَمَل» (مجموعۀ ورام/ج1/ص64)ما اگر بتوانیم یازده ماه زحمت بکشیم این ماه رمضان را حفظ کنیم سخن امیرالمؤمنین علی(ع) را رعایت کرده‌ایم. یکی از حرف‌های ابلیس-که به‌ظاهر جزوِ حرف‌های خوب اوست و برای آدم‌های خوب استفاده می‌کند این است که می‌گوید: تو با این یک‌ماه عبادت، فکر می‌کنی چه کار بزرگی انجام داده‌ای که مثلاً بخواهی بر اساس آن خیلی از برنامه‌هایت را تغییر بدهی؟ چیزی نشده است... یعنی سعی می‌کند تو را ناامید کند. نکتۀ بعدی اینکه یکی از ابلیس‌ها-که حضرت امام هم آن را «شیطان بزرگ» نامید- آمریکا و استبکار جهانی است که وسوسه‌های خود را از طریق ماهواره و فضاهای تبلیغاتی در اینترنت و... منتشر می‌کند. قدر مشترک تمام تبلیغات دشمنان ما ایجاد «یأس» در جامعه و در ملت است. البته بعضی‌ها هم که خودشان یک پا شیطان هستند بلکه گاهی از شیطان هم شیطان‌تر هستند! ابلیس هم به آنها دست‌مریزاد می‌گوید که «شما دیگر کی هستید!» این خودی‌هایی که در جامعۀ ما از شیطان بزرگ (آمریکا) هم شیطان‌تر هستند، کسانی هستند که دائماً آیۀ یأس می‌خوانند و «نمی‌توانیم» و «نمی‌شود» می‌گویند! در صورتی که راهِ ما باز است و خیلی کارها می‌توانیم انجام دهیم، اگر تا کنون این راه را نرفته‌ایم، در واقع مسئولین ما کوتاهی کرده‌اند و الا راه برای ما باز است. إن‌شاءالله مدیران جامعه برای برطرف کردن مشکلات، این راه‌ها را طی کنند. در هیچ جمع دو نفره و یا بیشتر، نگذارید کسانی آیۀ یأس بخوانند، این یأس مال ابلیس است! @panahiani