eitaa logo
مُتَناقِض‌نَما 🇵🇸
533 دنبال‌کننده
737 عکس
102 ویدیو
3 فایل
•وَيَقولونَ اِنَهُ لَمَجنون• میان هرج و مرج شهر دنبال کسی هستم ! کسی آیا ندیده در حوالی من ، خودم را ؟! اندک عکاسِ گاه نویسنده !! جاحرفی: https://daigo.ir/secret/17163033
مشاهده در ایتا
دانلود
بدون شرح...
آخرین تصاویر از در تهران... بازم حوالی ساعت ۲ بامداد :)💔
هدایت شده از تأملات | تولايى
ترور یکی از برجسته‌ترین فرماندهان مقاومت، یک روز پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری جدید ایران که علی القاعده به علت حضور شخصیت‌های مختلف بین المللی، کشور در سطح امنیتی بالایی قرار دارد، حاوی پیام‌های مهمی است پاسخ سریع، کوبنده و هم‌سطح با این جنایت، می‌تواند و باید، معادله‌ نحس صهیونیستی را تغییر دهد @m_a_tavallaie
به شکل کاملا جدی، غیر معقول و دور از انتظاری دلم برای تک تک روزها، ساعات و لحظات هفته گذشته تنگ شده..!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از زمانی که دنیای مجازی جایگاه بیشتر و بزرگ‌تری نسبت به دنیای حقیقی پیدا کرد. روابط ما ساکنان سیاره زمین هم وارد مرحله و دنیای جدیدی شد . مرحله‌ایی که در ظاهر خوب بود و کم کننده فاصله‌ها و این جبر جغرافیایی اجباری... اما در عین حال همچنان برایم زیاد دوست داشتنی نبود ، شاید چون آدم مجازی نبوده و نیستم و همیشه دیدار های حضوری ، خیره شدن در عمق چشمان طرف مقابل، شنیدن تک‌تک حروف و آوا ها با صدای خودش بدون هیچ واسطه و پارازیتی و دیدن شادی، لبخند، خشم،غم و لمس احساست واقعیِ طرف مقابل را ترجیح میداده و میدهم... رابطه‌هایی مجازی این اجازه را میدهند که شخصی کیلومتر ها دورتر از خودت را نزدیک احساس کنی. اما این نزدیکیِ پر فاصله دردناک است و اوج درد زمانی هویدا میشود که فاصله‌ها برداشته و کم میشوند و تو میبینی که در تمام این مدت صرفا با دنیا و ارتباط مجازی خودت را گول زده‌ایی و لمس دستان ، در آغوش گرفتن، نگاه کردن، شنیدن صدا ، چشم دوختن به طرف مقابلت و هم مسیر و هم قدم شدن در دنیای واقعی لذتی بیشتر و بالاتر دارد :)))
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مُتَناقِض‌نَما 🇵🇸
5. رنگ : به لحاظ هنری و بصری یکی از مهمترین فاکتورهای عکس به شمار می‌رود که می‌تواند روی احساسات و علایق بیننده نیز تاثیرگذار باشد. مهمترین کاربرد رنگها در عکاسی انتقال احساسات به واسطه مفاهیم آنها به بیننده است. در روانشناسی رنگ‌ها برای هر رنگ مفاهیم خاصی تعریف شده که بر اساس تأثیر بروی بیننده تعریف می‌شود. به طور مثال استفاده از رنگ‌های گرم مثل قرمز، زرد و نارنجی باعث انتقال حس راحتی به بیننده می‌شود. + رنگ‌ها سوژه اصلی ما را برجسته میکنند و همچنین بر اساس نوع حال و هوای تصویر انتخاب میشوند. + در برخی عکس‌ها حضور رنگ الزامیست و در برخی رنگ حرفی برای گفتن ندارد که در این موارد حذف رنگ و سیاه و سفید کردن عکس باعث زیبایی گیرایی بیشتر آن میشود.
✓ نکته : رنگ های گرم ، بیانگر حس نشاط و پویایی هستند. رنگ‌های گرم اغلب با فعال کردن عکس العمل‌های مغز باعث ایجاد حس هیجان و عشق و گاهی نیز عصبانیت در فرد می‌شوند. رنگ‌های سرد، اغلب باعث ایجاد حس آرامش در فرد می‌شوند، ضمن این که می‌توانند حس سرما را بیش از پیش به بیننده منتقل کنند و با ایجاد اثرات منفعل بر مغز بیننده باعث ایجاد حس رضایت، آرامش و سکون ‌شوند.
6. خطوط : خطوط در ترکیب بندی عکس نقش بسیار مهمی دارند. به کمک آنها می توان فضای مناسب را برای سوژه اصلی و عناصر فرعی مشخص نمود. با کمک خطوط، تاثیرگذاری عکسها به مراتب بیشتر خواهد بود و همچنین خطوط در ترکیب بندی عکس اشکال هندسی را بوجود می آورند که هر کدام مفهومی در خود دارند. خطوط نقش تعیین کننده ای در ایجاد مسیر حرکت چشمان در سطح عکس دارند و می توانند نگاه بیننده را به سمت سوژه هدایت کنند. خطوط در ترکیب بندی عکسها شامل ۳ تقسیم بندی اصلی هستند: -عمودی -افقی -مورب تقسیم بندی فرعی این خطوط شامل : -خطوط مایل -خطوط زیگراگ -خطوط منحنی -خطوط ضمنی می شود.
مُتَناقِض‌نَما 🇵🇸
° خطوط افقی در ترکیب بندی عکس: ساده ترین شکل خط صاف، خطوط افقی هستند. یک خط تنهای افقی بروی یک سطح فورا خط تمایز افق را تداعی می کند. خط افقی در سطح عکس عنصری سرد، آرام و خشک است. از خطوط افقی برای خلق تعادل، آرامش و سکوت در عکسها استفاده می شود. ° خطوط عمودی در ترکیب بندی عکس: خط عمودی بلندی و استواری را در تضاد با گستردگی خطوط افقی نشان می دهد. خطوط عمودی گرمی و قدرت را تداعی می کنند و در مقابل سردی خطوط افقی، گرما و حرارت را به بیننده منتقل می کنند. با وجود خطوط عمودی متعدد نگاه نمی تواند به آزادی در فضای عکس نفوذ کند و بلافاصله با مانعی برخورد می کند. خطوط عمودی می توانند مفهوم استحکام، ثبات و قدرت را به بیننده القا کنند. ° خطوط مورب و مایل در ترکیب بندی عکس: خط های مورب عناصر میانه رو بین خطوط عمودی و خطوط هستند. این خطوط پویایی و حرکت را در عکسها ایجاد می کنند. خطوط مورب با حرکتی آشکار چشمان را در سطح عکس به حرکت وادار می کنند. اما مشکل اینجاست که گاهی اوقات خطوط مورب نگاه را با حرکتی سریع از کادر خارج می کنند. برای جلوگیری از اتفاق به بازدارنده ای افقی یا عمودی نیاز دارید. اما در غیاب حضور خطوط عمودی و افقی، خط مورب بالارو که از زاویه پایین سمت چپ بسمت زاویه بالای راست عکس حرکت کرده عامل موثری برای تعادل خواهد بود.
✓نکته: نقش خطوط در عکسها با انتخاب یک ترکیب بندی مناسب اهمیت پیدا می کند. یکی از نکاتی که باید در انتخاب خطوط به آن توجه نمود، خط افق است. بسیاری از عکاسان این خط را ۵۰/۵۰ در نظر گرفته و خط افق را در مرکز تصویر قرار می دهند. این نوع ترکیب بندی ها را می توان ساده و گاها غیر حرفه ای تعریف کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مبینا نعمت‌زاده: 🔹با امام زمان عهد کرده بودم مدال بگیرم مدالم را تقدیم مردم ایران و آقا امام زمان (عج) کنم.. :)
چقدر امسال تکواندو پر مدال و درخشانه :)) الحمدالله ❤️‍🩹
خدایا لطفاً دیگه بسه؛ عاجزانه ازت تقاضا دارم همینطور که عدد سنم داره بالا می‌ره یکم هم چهره‌ام بزرگ بشه! 😀 فروشنده توی سوپرمارکت برگشت اینو داد بهم...😒💔
صادقانه بخوام بگم خبر استعفای آقای ظریف را که شنیدم ناراحت شدم ! چرا که حضور ایشون در ساختار دولت هرچقدر هم که بد باشه ، قطعا حضور یک ظریف در سایه و غیر رسمی مشکلات بیشتری به همراه خواهد داشت..!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جهت ادامه حیات به یک نفس عمیق در هوای گرم و گرفته‌ی عراق نیاز داشته و دارم ؛ در صورت عادی و درست ماجرا الان باید پس از یک زیارت پر از خستگی و سریع در حال رفتن از پیش بابا علی می‌بودم تا برم و برسم به عمود شماره یک و در طول راه هم از دیدن موکب‌ها و حضور دوباره در مسیر عاشفی، هرچقدر هم که سخت و گرم و طاقت فرسا ، نفسی عمیق بکشم و از ته دل بخندم... الان باید در حالی که یکی از آن آب مکعبی‌های خنک و خیس تا نیمه پر در دست دارم با همراهانم در حال گشتن به دنبال موکبی برای استراحت و نماز می‌بودم... من الان نباید اینجا و در خانه می‌بودم..! چه حکمتی در این کنسل شدن دقیقه نودی و جاماندگی دوباره بود خدایا؟!
مُتَناقِض‌نَما 🇵🇸
جهت ادامه حیات به یک نفس عمیق در هوای گرم و گرفته‌ی عراق نیاز داشته و دارم ؛ در صورت عادی و درست ماج
همیشه معتقد بودم تا گنبد را از دور ندیده‌ام، تا در هوا و اتمسفر حرم نفس نکشیده‌ام و دستانم در در شبکه‌های ضریح محکم گره نکرده ام نباید صرفا بر حسب ظاهر و شواهد مادی اطمینانی به رفتن داشته باشم. همیشه باورم بر این اصل بود و هست اما نمیدانم چه شد و چرا امسال این مهم را به دست فراموشی سپردم و به همه اعلام کردم که میروم و راهی ام. درست است که یک ان‌شاءالله ظاهری هم می‌چسباندم پشت تمام خداحافظی ها و حرف هایم اما ته قلبم اعتماد و باوری عجیب داشتم که امسال حتما میروم و سهمم از اربعین دیدن استوری‌های مسیر و پیام حلالیت گرفتن دیگران نیست ‌. نمیدانم شاید در تصوراتم این بود که یک سال جا ماندن برایم کافی بوده و امسال دیگر دست رد به سینه ام نمی‌خورد، امسال حتما دعوت شده‌ام و خواهد رفت... اما همه این دل آرامی و اطمینان‌ها صرفاً آرامش قبل از طوفانی تنها تا کمتر از ۲۰ ساعت به حرکت بودند ! طوفانی که سریع آمد، همه کاخ آرزو‌هایم را ویران کرد و به همان سرعت هم رفت. آمد تا نشانم بدهد هنوز دعوت نامه مکتوب و رسمی با امضای شهزاده رقیه و مهر عمو عباس ندارم. آمد تا شاید باید برایم یادآور شود که دیگر تا قبل از لمس خنکای کاشی‌های بین‌الحرمین نگویم زائرم و رفتنی..! طوفانی آمد که سفت و محکم در هوای گرفته شهر و آدم‌هایش زمین گیرم کرد و محکوم به حکم سخت خداحافظی و التماس دعا گفتن به هم سفری‌هایم... و در نهایت حال که در عمق غار تاریکی و ناامیدی نشسته‌ام و استوری و عکس‌های دوستان از وصال را میبینم و می‌سوزم. فقط امید دارم سرم را بالا بگیرم و کورسویی هرچند کوچک به رنگ گنبد طلایی و بدون پرچم بابا علی برایم نمایان شود که دستم را دراز کنم و بعد به شکلی معجزه آسا خودم را در خانه پدری و راهی مسیر کرب‌و بلا ببینم.. پ.ن:فیلم از آرشیو...