🔴شبهه:
آخوندی که در ساعس (سازمان عقیدتی سیاسی) ناجا، هفته ای یک روز بعد از نماز ظهر و عصر برای سربازان و کادری ها کلاس عقیدتی میذاره
چند روز پیش یه چیزی بهم گفت که هم از تعجب شاخ درآوردم و هم دیدم راست میگه
آخونده میگفت بعد از شلوغی های اوایل دیماه ۹۶ یک روز در نمازخانه یه خانم کارمند بسیار محجبه سوالی رو از من پرسید که انگشت حیرت به دهان گرفتم و تا حالا با خود کلنجار میروم، چگونه میشود توجیح کرد ؟
اون خانم از من پرسید: حاج آقای(ب):
چرا پلیس و بسیجیها توی اعتراضات اخیر به روی زنان و دختران دست بلند میکردند و آنها رو میزدند؟؟
گفتم: چون آنها خلاف قانون عمل کرده اند و کسی که خلاف قانون عمل کنه مستحق تنبیه هست چه میخواهد زن باشه یا مرد باشه
کارمند پرسید: یعنی اگر یک زن خلاف قانون عمل کنه پس یک مرد بسیجی یا پلیس حق داره به روی اون زن باتوم بکشه یا اون زن رو با لگد بزنه؟؟
گفتم: بله حق داره چون مجرم مجرمه و کسی که قانون رو زیر پا میذاره باید تنبیه بشه و فرقی نداره که قانون کدوم کشور باشه و قانون مستلزم اجراست و کسی که جلوی اجرای قانون رو بگیره مستحق عذاب و تنبیه هست و باید مُحکم با خاطیان برخورد شود!
شما کشورهای دیگرو ببین!! مگه فرقی میکنه که مجرم مرد یا زنه؟؟ و پلیس توی تجمعات زن و مرد نمیشناسه
کارمند گفت: پس در حال حاضر شما میگید که این افراد بالخصوص زنها و دخترانی که تجمع و اعتراض کرده اند چون تجمعشان خلاف قانون بوده مستحق تنبیه و عذاب هستند و دیگه توجهی به محرم و نامحرم و غیرت و بی غیرتی نمیکنید
گفتم: بله، دقیقا درسته و چه معنی داره که زن و دختر بیان وسط دعوا و وسط دعوا که حلوا پخش نمیکنن
کارمند گفت: شماها 1400 ساله که برای سیلی خوردن حضرت زهرا عزاداری میکنید و غیرتتون به جوش میاد و اون فرد سیلی زننده رو مستحق عذاب میدونید و هر سال حداقل پنج تا پانزده روز برای حضرت زهرا و سیلی و لگد خوردنش عزاداری میکنید!!
گفتم: بله چون نباید دست روی یک خانم بلند میکردند و بچه اش رو سقط میکردند.
کارمند گفت: مگه خلیفه وقت به مسلمین دستور نداد که همه باید با او بیعت کنند ولی حضرت علی از دستور و قانون خلیفه سرپیچی کرد و بیعت نکرد.
گفتم بله
کارمند ادامه داد: حضرت علی هم چون گفت: بیعت نمیکنم پس خلاف قانون عمل کرده و مستحق تنبیه و دستگیری بوده و در ضمن حضرت زهرا هم چون کمک به یک فردی که خلاف قانون عمل کرده مستحق سیلی و لگد بوده و ماموران خلیفه کار درستی انجام داده اند و در ضمن وسط دعوای چند تا مرد نباید یک خانم بیاد چون وسط دعوا که حلوا پخش نمیکنند.
آخونده گفت: هر جوری که خواستم جواب اون خانم را بدهم تف سر بالا بود و هیچ جوره نتونستم توجیه کنم و از همان روز تا الان این سوال خانومه مثل خوره جانم رو میخوره و فهمیدم که مردم حواسشون خیلی خیلی جمع و شیش دانگ شده دیگه حنای آخوندها رنگی ندارد.
او درست می گفت.
خرد را کشتیم. اندکی اهل تفکر باشیم/ به من بگو چرا؟
🔵پاسخ:
🔹این گفتگو واقعی نیست و صرفا ساخته و پرداخته ذهن معیوب صهیونیستهاست و بسیار هم ناشیانه تنظیم شده است.
1⃣حضرت علی ع معیار حق و باطل است صراط مستقیم و ميزان اعمال است کارهای دیگران را با آن حضرت می سنجند نه برعکس. وقتی حضرت علی بیعت نکرد یعنی حکومت باطل است نه اینکه چون حکومت گفته بیعت کن و حضرت علی بیعت نکرد خلاف کرده است
2⃣حضرت زهرا س معصومه است و رضایت او رضایت پیامبر و خشم او خشم پیامبر و در نتیجه خشنودی و غضب او خوشنودی و غضب خداست در نتیجه وقتی حضرت زهرا از کسی ناراضی است و به او اعتراض دارد یعنی خدا و پیامبر ناراضی است و اعتراض دارد
3⃣پائین اوردن اعتراض شیعه به این که چرا مرد نامحرم به یک زن سیلی زده است همان ناشیگری در تنظیم این متن است که نشان میدهد نه شیعه را شناخته و نه سنی را و نه تاریخ را خوانده است
4⃣محدود کردن ظلم به اهل بیت ع به اینکه یک زن در وسط دعوا سیلی خورده نیز ناشی از همین جهالت و ناشی گری است
5⃣و عجیب اینکه به آن اخوند فرضی نسبت داده است که متحیر شده و نتوانسته بفهمد
معلوم میشود آن آخوند هم مثل خودشان بوده است نه تشیع را میدانسته و نه از تاریخ اسلام اطلاع داشته است
🖋پاسخ به شبهات
📤پاسخگویان:
🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:*
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708
در ایتا:
https://eitaa.com/pasokhgooyan/3863
در تلگرام:
https://t.me/pasokhgoyan/14189
در وبلاگ:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2887
در سروش:
https://sapp.ir/pasokhgooyan
🔴شایعه:
عکس نوشته/ دیروز رفته بودم از یک مرکز خرید تو قم خرید کنم یه خانواده آفریقایی که البته از همه کشورها حتی چین جهت آموزش در حوزه علمیه قم وارد ایران میشن، بابت هزینه های زندگی مثل خواروبار و .. از این کارت هدیه ها داشتند و برای هزینه های درمان با یک کارت دیگر بدون هزینه درمان میشوند و جالبتر این که این مهاجرانی که با پول مسلمان شدهاند تو ایران چند بچه میارند که کل هزینه هاشون هم مهمان هستند.
آنوقت برای مردم این سرزمین هزینه ها بشكل سرسام آوری کمرشکن میباشد.
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708
🔵پاسخ:
1⃣ همه ما کارت هدیه بانکی دیدیم و میدانیم که از هر بانکی که کارت هدیه بگیریم متن دلخواه ما روی کارت توسط بانک چاپ میشود. پس نمیشود بر نوشته روی کارت استناد کرد.
2⃣ اما منافقان شایعه پرداز که دهه شصت از ایران متواری شدند و الان در کمپهای آلبانی مشغول لجن پراکنی علیه کشور و ملت هستند چنين کارتهایی را فقط در اینترنت دیدند و با ذهن بیمار خودشان برای آن داستانسرایی میکنند!
جالب است نویسنده متن ادعا میکند برای خرید رفته و این کارت را دیده اما در باره هزینه درمان و فرزندآوری و وجود کارتهای بانکی دیگر برای این افراد این همه مطلب می گوید.
3⃣ در این سالها شایعات زیادی بر علیه جامعه المصطفی پخش شد تا از افزایش شیعیان جهان جلوگیری کنند که خوشبختانه موفق نشدهاند.
https://khabarban.com/a/30279732
و مجموع خدماتی که به طلاب این موسسه داده میشود عبارت است از:
http://miu.ac.ir/index.aspx?pageid=34006
4⃣ آیتالله اعرافی، رئیس سابق جامعهالمصطفی در سال ۱۳۸۷ به رسانهها گفته بود: *«از طریق شبکه جامعه المصطفی در سطح جهان حدود پنجاه میلیون نفر شیعه شدهاند»
این آمار مربوط به سال ۸۷ میباشد و قطعا الان افزایش بسیار بیشتری داشته است.
https://www.farazdaily.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-71/49183-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B7%D9%84%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C
5⃣ جزائری (معاون آموزش جامعه المصطفی) با اشاره به پایین بودن بودجه این نهاد آموزشی اظهار کرد: تنها هزینه آموزش زبان فارسی به دانش پژوهان در این نهاد براساس روال معمول مراکز آموزش زبان فارسی بالاتر از بودجه کنونی جامعه المصطفی است.
https://khabarban.com/a/29243974
🖋قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
📤پاسخگویان:
🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:*
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708
در ایتا:
https://eitaa.com/pasokhgooyan/3865
در تلگرام:
https://t.me/pasokhgoyan/14191
در وبلاگ:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2888
در سروش:
https://sapp.ir/pasokhgooyan
🔴شبهه:
محسنی اژهای:
خاصیت نظام اسلامی است که در آن، انسانهای پاک طینت و نیکو سرشت، رشد و ارتقاء مییابند و افراد منافق و دارای باطن خبیث که معاویه صفت و یزید صفت هستند رسوا میشوند.
🔺در پی توهین محسنی اژهای، رئیس قوه قضائیه، بە امیر معاویه از اصحاب پیامبر و *یکی ار شخصیتهای مورد احترام نزد اهل سنت*، جمعی از روحانیون اهل سنت با صدور بیانیههایی جداگانه، نسبت به این موضوع اعتراض و واکنش نشان دادند!!.
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2889
🔵پاسخ:
1⃣دشمنان ایران اسلامی همواره سعی دارند بین ایران و کشورهای دیگر، و نیز در داخل ایران بین اقوام و زبانها و لهجه های متفاوت، و حتی بین مذاهب ایرانی، اختلاف و تفرقه ایجاد کنند. لذا به هر بهانه ای که پیش آید، شروع به جوسازی و نشر اکاذیب و شایعات و مطالب تحریک آمیز مینمایند تا آتش تفرقه و اختلاف ایجاد نمایند.
🔹ما علاوه بر اینکه بایستی مراقب شیطنتهای تفرقهافکنانه دشمنان مان باشیم، حرف حق، و حمایت از حق را در قالب مسائل علمی و مباحثه ای نیز مطرح نماییم که دیگران نیز آگاهی لازم را پیدا کنند.
2⃣ *اما در مورد جایگاه معاویه نزد اهل سنت و شیعه:*
در همین عصر، در ایران در میان مسلمانان در یکى از استان هاى مرزى گروهى هستند که شیطان را بسیار گرامى مى دارند و این گروه یزید بن معاویه را مظهر کامل شیطان مى دانند و به همین جهت یزید را هم مى پرستند در حالى که هیچ عالم با انصافى نیست که یزید را انسان پلید نداند. یزید قاتل حسین بن على(ع) و قاتل مردم مدینه و مکه است و کسى که قاتل حسین بن على(ع) باشد مستحق همه انواع لعن و نفرین است ولى با این حال افرادى پیدا مى شوند که همین یزید را مى پرستند.
🔹معاویه بیست و یک سال با پیامبر خدا جنگ کرد و در سال هشتم پس از فتح مکه از ترس جان مسلمان شد و ما یقین داریم که سردمداران کفر که بیست و یک سال با پیامبر جنگیدند و روز فتح مکه اسیر شدند و پیامبر همه شان را آزاد کرد، هیچ کدام به حقیقت مسلمان نشدند و اعمال بعدى آنها این حقیقت را آشکار کرد. آنان همواره در فکر مبارزه با اسلام و تسلط بر مسلمانان بودند و به این آرزو هم رسیدند و انتقام خود را از اسلام و مسلمانان گرفتند. جنایاتى که حاکمان اموى در حق مسلمانان و به خصوص درباره شیعیان على ( ع ) مرتکب شدند، قابل شمارش نیست و هر کدام از این جنایات، به تنهایى در منفور و ملعون بودن شخص کافى است و نیازى به خبر دادن پیامبر و صحابه صالح پیامبر نیست ولى با این حال پیامبر خدا و بندگان صالح و اصحاب پاک آن حضرت هم، ملعون و منفور بودن آنها را پیشگویى کرده اند و در کتاب هاى روایت و تاریخ اهل سنت آمده است.
🔹در اینجا دیدگاه شیعه را نمى آوریم چون دیدگاه شیعه درباره معاویه معلوم است و شیعیان معاویه را منفور و ملعون و اهل جهنم مى دانند و کسى را که با حضرت على( ع ) جنگیده باشد، مستحق عذاب همیشگى مى دانند.
در اینجا برخى از روایات و تاریخ هاى اهل سنت را مى آوریم تا معلوم شود که معاویه در نزد اهل سنت هم منفور است و عزیز و محترم نیست:
١_معاویه به کوفه آمد، بالاى منبر رفت و نام على( ع ) را آورد و به آن حضرت جسارت کرد. امام حسن( ع ) برخاست و گفت: هان! اى که از على نام بردى من حسن هستم، پدرم على است و تو معاویه هستى پدرت ابوسفیان. مادر من فاطمه است و مادر تو هند. جدم رسول خداست و جد تو عتبه. مادربزرگم خدیجه است و مادر بزرگ تو قتیله. خداوند از میان ما دو نفر آن را که آوازه اى محدودتر و حسبى پست تر و در گذشته و حال شرارتى بیشتر داشته و کفر و نفاقى بیشتر لعنت بکند. جماعتى که در مسجد بودن گفتند: آمین! ( شرح ابن ابى الحدید، ج4ص16).
٢_عمار یاسر درباره معاویه گفت: معاویه را لعنت بکنید، خدا او را لعنت بکند و با او بجنگید زیرا او از کسانى است که مشعل دین خدا را خاموش ساخته و دشمنان خدا را پشتیبانى مى کند ( تاریخ طبرى، 7 /6).
٣_پیشوایان حنبلیان احمد بن حنبل مى گوید: عبدالله بن بریده مى گوید: من و پدرم به دربار معاویه رفتیم، معاویه ما را بر فرش نشاند، بعد دستور داد برایمان خوراک آوردند و خوردیم، سپس دستور داد شراب آوردند و خودش از آن نوشید و جامى هم به پدرم تعارف کرد. پدرم گفت: از وقتى که شراب حرام شده نخورده ام ( مسند احمد، ج5ص347).
۴_مالک و نسائى و دیگر محدثان آورده اند که معاویه تنگى زرین یا سیمین را به مبلغى بیش از ارزش وزن آن فروخت. ابودرداء گفت: من از رسول خدا شنیدم که فرمود: چنین چیزها را باید فقط به قیمت وزن آن فروخت، معاویه گفت: ولى به نظر من اشکالى ندارد. ابودرداء گفت: با معاویه چه مىتوان کرد، من حدیث پیامبر را برایش مى خواندم و او نظر شخص خودش را مى دهد!. من در سرزمینى که تو باشى به سر نخواهم برد. این را گفت و خود را به عمر بن خطاب رساند و ماجرا را برایش شرح داد. عمر به معاویه نوشت: آن را جز به قیمت وزن آن نفروش (موطأج، ج2ص59 و
غیره).
۵_سعید بن جبیر مى گوید: ابن عباس در مکه در عرفه بود و از من پرسید: چرا مردم «لبیلک اللهم لبیک» نمى گویند؟ گفتم: از معاویه مى ترسند. ابن عباس از چادر خود بیرون آمد و گفت: لبیک اللهم لبیک، گرچه معاویه بدش بیاید. ابن عباس اضافه کرد: خدایا! اینها را لعنت کن زیرا به خاطر دشمنى با على(ع) سنت پیامبر(ص) را ترک کرده اند (سنن نسائى، 253 / 5).
۶_معاویه به سعد بن ابى وقاص گفت: تو چرا به على بن ابى طالب(ع) فحش نمى دهى؟ سعد گفت: چون سه سخن در مورد او شنیده ام که هرگز به او بد نخواهم گفت و پس از آن سه حدیث منزلت، رایت و مباهله را گفت (صحیح مسلم، ج7ص120 و صحیح ترمذى، ج13ص17).
یکى از این سنت هایى که معاویه بنا نهاد، سب على(ع) بود و این سنت زشت سال هاى سال ادامه یافت. آیا کسى على(ع) را ناسزا بگوید، ملعون نمى گردد!؟
٧_معاویه به عقیل گفت: على حق برادرى تو را رعایت نکرده ولى من حق خویشاوندى تو را رعایت کردم و از تو خشنود نخواهم شد مگر این که بالاى منبر بنشینى و على را لعنت بکنى. عقیل بالاى منبر رفت و گفت: اى مردم! معاویه به من دستور داد على را لعنت بکنم به همین جهت او را لعنت کنید، لعنت خدا و هم فرشته ها و همه مردم بر او باد. از منبر پائین آمد و معاویه به او گفت: تو مشخص نکردى چه کسى را لعنت کردى!؟ على را یا معاویه را!!. عقیل گفت به خدا قسم یک کلمه کم یا زیاد نمى کنم و سخن بستگى دارد به نیت گوینده(١)
٨_یکى از شرایطى که امام حسن مجتبى(ع) براى صلح با معاویه تعیین کرد این بود که معاویه به على(ع) بد نگوید ولى نپذیرفت.(٢)
٩_ بسر بن ارطاث از سرداران معاویه در بصره در بالاى منبر على را دشنام داد و گفت: اى مردم! هر کس حرف مرا تأیید مى کند، سخن بگوید و اگر حرفم نادرست است مرا تکذیب کنید. یکى از حاضران گفت: ما تو را دروغگو مى دانیم و حرفت را نادرست. بسره بن ارطاه دستور داد آن مرد را خفه کردند!. (٣)
کدامین عالم مسلمان مى تواند معاویه را که بر على(ع) لعنت مى فرستد، مسلمان بشناسد و او را صالح بداند؟!
١٠_على(ع) هنگامى که شامیان قرآن ها را بر نیزه برافراشتند، در سخنرانى خود فرمود: اى بندگان خدا! بر من از همه واجب تر است که دعوت به کتاب خدا را بپذیرم ولکن معاویه و عمرو بن عاص اهل قرآن و اهل دین نیستند. من آنها را بهتر از شما مى شناسم، بچه بودند که با آنها مصاحبت داشتم و وقتى بزرگ شدند با آنها همنشینى داشتم. آنان بدترین کودکان و شرورترین مردان بودند. این ها قرآن را بر نیافراشته اند که آن را قدر نهند بلکه این کار نیرنگى است. فقط یک ساعت بازوان خود را به من عاریت بدهید (تاریخ طبرى، ج6ص27 و تاریخ ابن اثیر، ج3ص136).
🔹آن چه در اینجا آوردیم، براى نمونه است و اگر مىخواهید درباره معاویه اطلاعات کاملى داشته باشید رجوع کنید به ج19 و20 و21 ترجمه الغدیر. از ص216 ج19 تا ص170 ج 21 همه اش درباره معاویه است و اگر این ها را مطالعه بکنید، درباره معاویه به اطلاعات کامل دسترسى پیدا مى کنید. در الغدیر عربى، ج دهم، ص172 مربوط به معاویه است و تا ص128 ج یازدهم، ادامه دارد (چاپ بیروت، مؤسسه اعلمى، چاپ اول، 1414).
🔹مطالبى که براى نمونه آورده شد برگرفته شده از ترجمه الغدیر است. و اگر بخواهید کتاب مستقلى درباره معاویه بخوانید و مآخذ و منابع آن، از اهل سنت باشد مى توانید کتاب «معاویه بن ابى سفیان» نوشته صاحب یونس را بخوانید. در این کتاب درباره معاویه بحث هاى زیادى مطرح کرده و نشان داده که معاویه بر اساس منابع و مآخذ اهل سنت، یک فرد منفور است، همان طورى که الغدیر هم بر اساس منابع و مآخذ اهل سنت منفور و ملعون بودن معاویه را اثبات مى کند.
منابع:
١_عقد الفرید، 144 / 2.
٢_تاریخ طبرى، ج6ص92، تاریخ ابن کثیر، ج8 ص14.
٣_تاریخ طبرى، ج6ص96.
لینک منبع: پرسمان دانشگاهیان👇
https://www.porseman.com/article/%D8%AC%D8%A7%D9%8A%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%8A%D9%87-%D9%86%D8%B2%D8%AF-%D8%A7%D9%87%D9%84-%D8%B3%D9%86%D8%AA-%D9%88-%D8%B4%D9%8A%D8%B9%D9%87/106991
📤پاسخگویان:
🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:*
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708
در ایتا:
https://eitaa.com/pasokhgooyan/3866
در تلگرام:
https://t.me/pasokhgoyan/14192
در وبلاگ:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2889
در سروش:
https://sapp.ir/pasokhgooyan
💠 *منبر کوتاه شبهای محرم*
موضوع:فرمایشاتامامحسین(ع)
سخنران: آیتالله تابش
دانلودفایلصوتیشب٢٢محرم:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2890
🏴 *منبر کوتاه چند دقیقه ای هرشب تا پایان محرم بین نماز جماعت مغرب و عشاء در حسینیه المهدی(عج) برگزار میگردد.*
🔹 دانلود فایلهای تمام سخنرانیهای آیتالله تابش:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/category/9
📤پاسخگویان:
🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:*
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708
در ایتا:
https://eitaa.com/pasokhgooyan/3870
در تلگرام:
https://t.me/pasokhgoyan/14196
در وبلاگ:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2890
در سروش:
https://sapp.ir/pasokhgooyan
🔴شبهه:
فیلم/ حجت الاسلام و المسلمین حسینی: آقا برا چی میرید کربلا؟ کربلا نمیخواد برید خوش بگذرونید. ۸ میلیون رفت و برگشت تا نجف ۷۰۰ کیلومتری اونوقت تا استانبول ۲۰۰۰ کیلومتری بخوایید برید با هتل و امکانات. برید استانبول خوش بگذرونید کربلا برید چکار
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708
🔵پاسخ:
🔹مخاطب اگر دقت کمی داشته باشد به پرشهای ناگهانی کلیپ پی برده و میفهمد که فرد سازنده با ناشیگری زیاد به برش دادن قسمت هایی از سخنان آقای حسینی پرداخته تا از آنها به مقصود خود برسد!!!!!
🔹محتوای کامل سخنان آقای حسینی بدون برش فقط کنایه به مسئولان برای گرانی شدید تورهای ایران کربلا در برابر سایر تورها مثل استانبول است!
(گویی این گرانی ها و اختلافات قیمتی ناخوداگاه مردم را از رفتن به کربلا باز میدارد و به سایر سفرها تشویق میکند) https://www-yjc-news.cdn.ampproject.org/v/s/www.yjc.news/fa/amp/news/8207380?amp_gsa=1&_js_v=a9&usqp=mq331AQKKAFQArABIIACAw%3D%3D#amp_ct=1660661704612&_tf=%D8%A7%D8%B2%20%251%24s&aoh=16606613534766&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&share=https%3A%2F%2Fwww.yjc.news%2Ffa%2Famp%2Fnews%2F8207380%23amp_ct%3D1660661704612%26amp_tf%3D%25D8%25A7%25D8%25B2%2520%25251%2524s%26aoh%3D16606613534766%26referrer%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.google.com%26ampshare%3Dhttps%253A%252F%252Fwww.yjc.news%252Ffa%252Fnews%252F8207380
🔹متن صحبت ها در ویدئوی تاریخ(۱۴٠۱/۵/۱۵) https://samtekhoda.tv3.ir/content/308291
🔹اصل ویدئو تاریخ(۱۴٠۱/۵/۱۵) https://samtekhoda.tv3.ir/program/306894
🔹در مواجهه با چنین کلیپ هایی بهترین و عملی ترین راه رفع شبهه مراجعه به نسخه اصلی ویدئو است!
✅پی نوشت:
باز هم تلاش های مذبوحانه برای جلوگیری از سفر مردم به کربلا آن هم زمانی که اربعین نزدیک است!!!
(حواسمان به ترسها و نقطه ضعف های دشمن باشد تا از آنها بهره ببریم)
(حواسمان به تلاش دشمن در تخریب چهره های مثبت و شناخته شده باشد تا نا امیدش کنیم!)
🖋پاسخ به شبهات
📤پاسخگویان:
🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:*
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708
در ایتا:
https://eitaa.com/pasokhgooyan/3871
در تلگرام:
https://t.me/pasokhgoyan/14197
در وبلاگ:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2891
در سروش:
https://sapp.ir/pasokhgooyan
💠 *منبر کوتاه شبهای محرم*
موضوع:فرمایشاتامامحسین(ع)
سخنران: آیتالله تابش
دانلودفایلصوتیشب٢٣محرم:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2892
🏴 *منبر کوتاه چند دقیقه ای هرشب تا پایان محرم بین نماز جماعت مغرب و عشاء در حسینیه المهدی(عج) برگزار میگردد.*
🔹 دانلود فایلهای تمام سخنرانیهای آیتالله تابش:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/category/9
📤پاسخگویان:
🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:*
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708
در ایتا:
https://eitaa.com/pasokhgooyan/3874
در تلگرام:
https://t.me/pasokhgoyan/14200
در وبلاگ:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2892
در سروش:
https://sapp.ir/pasokhgooyan
🔴شبهه:
فیلم/ حسن آقامیری: چند تا پسر های امام مجتبی تو کربلا شهید شدن همتون میگید چند تا؟ دوتا قاسم و عبدالله نه آقاجون چند تا دیگه پسر داشته تو کربلا شهید شده مثلا ابوبکر بن حسن بی علی ابی طالب پسر امام حسن مجتبی در کربلا شهید شده اسمشم نشنیدین مخصوصا چون اسمش ابوبکره روضشم هیچ کس نمیخونه چون ما سلیقمون با اهل بیت فرق میکنه مثلا رو منبر ما میگیم عباس و داداشاش چرا اسم داداش هاشو نمیگیم ؟ عثمان بن علی بن ابیطالب داداش ابوالفضل تا حالا روزه عثمان رو براتون خونده بودن؟نه چرا نمیخونن سلیقشون با علی نمیخونه
خلاصه شده
🔵پاسخ:
1️⃣ ائمهی معصومین علیهم السلام فرزندانی همنام خلفا داشتهاند.
برخی از آنها در حادثه دلخراش کربلا حضور داشته اند و به شهادت رسیدهاند.
علما و محدثین نام و جریان شهادت و ... آنان را در کتب خود ثبت کردهاند و تفاوتی بین آنها و دیگر شهدای کربلا قائل نیستند. هرچند ممکن است مداحان و سخنرانها برای اینکه کسی به اشتباه تصور نکند ائمهی اطهار خلفا را دوست داشتند که نام فرزندانشان شبیه نام آنها بوده، از آنها در جلسات مرثیهخوانی یادی نکنند.
2️⃣ اگر از برخی از فرزندان ائمه اطهار بیشتر نام برده می شود و از آنها بیشتر یاد می شود، معمولا به خاطر درجات بالاتر علمی و معنوی و... آنان بوده است.
3️⃣ تفاوت بسیار زیادی بین حضرت عباس علیه السلام و برادرانش با هر اسمی که بودهاند وجود داشته است. او در عالیترین سطح عابد، عالم، عارف، شجاع، با وفا، فداکار و ... بوده است.
4️⃣ ابوبکر نام نیست بلکه کنیهای بوده که در آن زمان رواج داشته و برخی برای خود و فرزندانشان انتخاب می کردند. پس ظاهرا فرزندی با این نام برای امامان بزرگوار نداریم.
5️⃣ به نظر می رسد تنها حضرت علی علیه السلام فرزندی به نام عثمان داشته اند، و در حادثه کربلا به شهادت رسیدند. گفته شده نام او را به خاطر علاقهی به یکی از دوستانشان به نام عثمان بن مظعون چنین انتخاب کردند.
6️⃣ امام حسین علیه السلام فرزندانی با نام خلفا نداشتند، ولی برای حضرت علی، امام حسن و امام سجاد علیهم السلام، فرزندانی به نام عمر، ثبت شده است. در مورد عمر فرزند امیرالمؤمنین (ع) اختلاف زیادی وجود دارد، حتی مشخص نیست در کربلا حضور داشته یا نه، برای امام حسن (ع) هم مشخص نیست فرزندی به نام عمر داشتهاند یا نه، ولی در هر حال در کربلا حضور نداشته است. فرزندی به نام عمر هم برای امام سجاد(ع) ثبت شده که در کربلا نبوده است.
7️⃣ گفته شده نام عمر فرزند امیرالمؤمنین( ع) را خلیفه دوم به این نام قرار داده است.
در هر حال نام عمر، عثمان و کنیهی ابوبکر در آن زمان رواج داشته است و خاندان اهل بیت علیهم السلام نیز استفاده کردهاند.
ما به تمام شهدای کربلا و فرزندان امامان معصوم عشق میورزیم و هیچ تفاوتی برای ما ندارد که نام آنها چه بوده است.
🖋پاسخ به شبهات
📤پاسخگویان:
🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:*
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708
در ایتا:
https://eitaa.com/pasokhgooyan/3875
در تلگرام:
https://t.me/pasokhgoyan/14201
در وبلاگ:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2893
در سروش:
https://sapp.ir/pasokhgooyan
💠 *آیا در نماز جماعت، انجام مصافحه(دست دادن) بعد از نماز، مستحب است؟*
🔴پرسش:
🔺در مسئله مصافحه بعد از نماز، اگرچه روایتی نیامده، ولی بدعت هم نیست، اما چون در روایات تأکید شده است که بلافاصله بعد از نماز و بدون انجام هیچ مبطلی تسبیحات حضرت زهرا(س) را بگوییم، آیا بهتر نیست که مردم را از این مصافحه منع کنیم؟!؛ چون مستلزم روی گرداندن و حرف زدن است.
🔺آیا این تسبیحات به عنوان اولین تعقیبات بعد از همه نمازهای یومیه وارد شده؟ یا برای بعضی نمازها اولین تعقیبات چیز دیگری است؟
🔵پاسخ اجمالی:
در پاسخ به این پرسش، لازم است به چند نکته توجه شود:
🔹هرچند مصافحه و دست دادن نمازگزاران به یکدیگر، جزو تعقیبات نماز نیست و در احادیث معصومین(ع) نیز به آن سفارش نشده است، ولی به چند جهت ممکن است آنرا عملی نیک شمرد:
اول اینکه، اصل انجام مصافحه بین برادران دینی عملی مستحب بوده و در روایات نیز بر آن تأکید شده و مقید به زمان و مکان خاصی نشده است.[1]
دوم اینکه، اصل دعا کردن نیز از تعقیبات نماز شمرده شده و معمولاً همراه با مصافحه، دعا برای قبول شدن نماز یکدیگر صورت میگیرد.
سوم اینکه، از جمله حکمتهای نماز جماعت را میتوان ایجاد ارتباط و علاقه بین مؤمنان دانست، و انجام مصافحه به نوعی میتواند موجب این انس و مودّت بین نمازگزاران گردد، مخصوصاً در جایی که نمازگزار فردی غریبه باشد.
بر همین اساس، فقها -هر چند در مستحبات تسامح داشته و نسبت به آنچه بین مؤمنین مرسوم است، حساسیت و موضعگیری نشان نمیدهند، ولی- از انجام مصافحهی پس از نماز نهی نکرده، بلکه آنرا عملی مطلوب شمردهاند.[2]
🔹اگرچه در برخی روایات به فاصله نگذاشتن بین نماز و تسبیحات اشاره شده، ولی ممکن است گفته شود انجام مصافحه، خللی به این امر وارد ننموده و عرفاً موجب فاصله نمیگردد. البته به شرط اینکه در این کار، افراط صورت نگیرد؛ مثل اینکه نمازگزار با زحمت سعی کند با افرادی که با فاصله از او نشستهاند مصافحه کند.
🔹از برخی روایات استفاده میشود که انجام سجده شکر - بلافاصله پس از نمازها- استحباب دارد، که جهت آگاهی بیشتر در این زمینه میتوانید به نمایه (کیفیت و ثواب سجده بعد از تمام شدن نماز) در همین سایت مراجعه نمایید.
🔹حتی اگر بخواهیم زمان مصافحه را به بعد از تسبیحات موکول کنیم، باید توجه داشت که تغییر یک فرهنگ و رویه نیاز به زمان دارد و ممکن است موضعگیری صریح در برابر آن، اثر معکوس داشته و گاهی موجب اختلاف بین مؤمنین شود؛ بر این اساس نباید دستی که برای مصافحه به سوی فرد دراز شده را به بهانه انجام تعقیبات رد کرد؛ زیرا حفظ احترام مسلمان، ارزشمندتر از انجام یک عمل مستحب است؛ از اینرو جواب سلام مؤمن حتی در میان نماز نیز واجب است.
🔹در هر حال، مناسب است -در صورت امکان و به تدریج و بدون آنکه فردی دلآزرده شود- تلاش گردد تا مصافحه بین نمازگزاران به بعد از تسبیحات و سجده شُکر موکول شود.
✅همچنین، پاسخ حضرت آیت الله هادوی تهرانی (دامت برکاته)، در مورد این پرسش به شرح ذیل است:
هرچند ظاهراً هیچ دلیل خاصی بر استحباب دست دادن بعد از اتمام نماز جماعت، به عنوان تعقیبات نماز وجود ندارد، ولی از آنجا که دست دادن مستحب است و این که مؤمنین برای یکدیگر دعای خیر کنند، مستحب میباشد؛ اگر بعد از نماز جماعت با هم مصافحه کنند و برای یکدیگر آرزوی قبولی عمل نمایند، مستحب است.
بدعت در جایی است که با علم به عدم وجود یک امر در شریعت آن را به عنوان جزو شریعت اتیان کنیم. پس اگر کسی با علم این که مصافحه بعد از نماز در شریعت به صورت خاص وارد نشده است، آن را به عنوان این که چنین چیزی به صورت خاص وارد شده است، اتیان کند، این بدعت و حرام است و چنین چیزی از انسان های متعارف به صورت عادی متصور نیست.
لینک به سایت استفتائات
پینوشت:
[1]. ر. ک: نمایه 3226 (مسلمانان، مصافحه و ادیان دیگر).
[2]. گلپایگانى، سید محمد رضا، مجمع المسائل، ج ، ص 112، س 310، دار القرآن الکریم، قم، دوم، 1409ق؛ خامنهاى، سید على، أجوبة الاستفتائات، ص 151، س 730، دفتر معظم له، قم، اول، 1424 ق؛ تبریزى، جواد، استفتائات جدید، ج ، ص 87، س 413، قم، اول، بیتا؛ خویى، سید ابو القاسم موسوى، صراط النجاة( المحشّٰى)، ج 3، ص 72، س 205؛ مکتب نشر المنتخب، قم، 1416 ق؛ لنکرانى، محمد فاضل، جامع المسائل، ص 97، س 398، انتشارات امیر قلم، قم، 1425 ق؛ مکارم شیرازى، ناصر، الفتاوى الجدیده، ج 1، ص 78، س 281، انتشارات مدرسه امام على بن ابى طالب (ع)، قم، 1427 ق.
🖋اسلام کوئست
📤پاسخگویان:
عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708
در ایتا:
https://eitaa.com/pasokhgooyan/3877
در تلگرام:
https://t.me/pasokhgoyan/14202
در وبلاگ:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2894
در سروش:
https://sapp.ir/pasokhgooyan
🔴شبهه:
*شهداى گمنام کربلا!!*
بدون شک واقعه کربلا یکی از وقایع دلخراشی است که در تاریخ اسلام به ثبت رسیده است.
در این واقعه بسیاری از فرزندان، نزدیکان و یاران حضرت حسین رضیاللهعنه به شهادت رسیدند.
ما در این واقعه نامهای بسیاری چون علی اصغر، عباس، جعفر و غیره را در رسانهها، کتابها و غیره بارها شنیدهایم که با آب و تاب برای آنها سوگواری شده و حتی کودکان هم با این نامها آشنایی کامل پیدا کردهاند.
جالب است بدانید در میان این نامها، نامهایی همچون ابوبکر، عمر و عثمان نیز دیده میشود که از نزدیکترین افراد به حضرت امام حسین رضی الله عنه بودهاند.
بطور مثال حضرت حسین برادرانی به نامهای ابوبکر، عمر و عثمان داشتهاند و حتی فرزندی به نام ابوبکر داشته که همه آنان در واقعه کربلا در کنار حضرت حسین رضی الله عنه و در کنار برادران دیگرشان به همان دلیلی که آنان به خون غلتیدند، به شهادت رسیدند
اما امروزه هیچ نامی از آنها برده نمیشود.
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708
حال سؤال این است که اگر حضرت علی و حضرت حسین رضیاللهعنهما با حضرات ابوبکر، عمر، و عثمان رضیاللهعنهم (نعوذ بالله) دشمنی داشتهاند چرا این نامها را بر فرزندان خود گذاشتهاند
کدام عقل سلیم حاضر است باور کند که حضرت عمر رضی الله عنه حضرت فاطمه را به شهادت میرساند و حضرت علی نام عمر را بر فرزندش میگذارد
چرا هیچگاه نامی از این شهدا در عزاداریها برده نمیشود
این شهدا به کدامین گناه گمنام ماندهاند؟!
در ادامه به ذکر برخی از نزدیکان حضرت حسین رضی الله عنه که در واقعه کربلا به شهادت رسیدند میپردازیم:
برادران حضرت حسین رضی الله عنه:
۱- عباس بن علی بن ابیطالب، ابوالفضل (هنگام شهادت ۳۴ سال داشتند)
۲ – ابوبکر بن علی بن ابیطالب (مادرشان لیلی بنت مسعود بن خالد ربعی بود)
۳- عمر بن علی بن ابیطالب (مادرشان صهباء بنت ربیعه بود)
۴- عثمان بن علی بن ابیطالب
۵- محمد بن علی بن ابیطالب (محمد اصغر)
۶- عبدالله بن علی بن ابیطالب (هنگام شهادت ۲۵ سال داشتند)
۷- جعفر بن علی بن ابیطالب (هنگام شهادت ۱۹ سال داشتند)
فرزندان حضرت حسین رضیاللهعنه:
۱- علی بن الحسین (علی اکبر)
۲- ابوبکر بن الحسین
۳- عبدالله بن الحسین (هنگام شهادت ۲۵ سال داشتند)
اهل بیت دیگر حضرت حسین رضی الله عنه
۱- ابوبکر بن الحسن بن علی بن ابیطالب
۲- عبدالله بن الحسن بن علی بن ابیطالب
۳- قاسم بن الحسن بن علی بن ابیطالب
۴- عون بن عبدالله بن جعفر بن ابیطالب
۵- محمد بن عبدالله بن جعفر بن ابیطالب
۶- جعفر بن عقیل بن ابیطالب
۷- عبدالرحمن بن عقیل بن ابیطالب
۸- عقیل بن ابیطالب
۹- مسلم بن عقیل (در کوفه به شهادت رسیدند)
۱۰- عبدالله بن مسلم بن عقیل
۱۱- محمد بن ابی سعید بن عقیل
منابع و مراجع:
۱- کشف الغمه، للإربلی ۲/۶۷٫
۲- أعلام الوری، للطبرسی ۲۰۳ ، ۲۵۵٫
۳- الإرشاد، للمفید ۱۸۶، ۱۹۶٫
۴- الفصول المهمه، لإبن الصباغ، ۱۲۶ ، ۱۵۲٫
۵- تاریخ الیعقوبی، ۲/۲۱۳،۲۸۸٫
۶- التنبیه والإشراف، ۲۶۳٫
۷- وحلاء العیون، للمجلسی، ۵۸۲٫
۸- مقاتل الطالبین، لإبی الفرج الإصفهانی، ۸۳، ۸۶، ۸۷، ۱۸۸٫
۹- الاختصاص للمفید، ۷۸
۱۰- البدایه والنهایه، ۸/۲۱۰ – ۲۰۳٫
۱۱- جمهره الانساب العرب، ۳۳٫
۱۲- الفتوح، ۵/۲۰۲٫
۱۳- الحسن والحسین سیدا شباب اهل الجنه، محمد رضا
۱۴- شهید اعظم، ابوالکلام آزاد....منابع ومراجع مطالب ذکرشده ازاهل تشیع میباشد....
🔵پاسخ:
🔹اولاً این اسامی در آن زمان مرسوم بود،
🔹ثانیاً زمان تولد عمر بن علی در زمان خلافت عمر بوده و بخاطر همزمان بودن این دو امر، این نامگذاری اتفاق افتاده است.
https://www.islamquest.net/fa/archive/fa2472
🔹ثالثاً این افراد نامهای دیگر هم داشته اند، مثلا ابوبکر بن علی نام دیگرش عبدالله بوده است.
🔹یا نام عثمان، بخاطر دوستی حضرت علی علیه السلام با عثمان بن مظعون بوده که حضرت با ایشان رابطه صمیمی داشته است و فرمود: "به یاد برادرم عثمان بن مظعون نام او(فرزندشان) را عثمان میگذارم."
🔹برخی به اصرار خلفا این نام روی آنها گذاشته میشد. مثل عمر بن علی که به اصرار عمر این نامگذاری انجام شد.
🔹اسم صحابه در آن زمان این اسامی بوده است.
🔹برخی نامگذاریها بنا به علاقه والدین نبوده است و با بخشنامه افراد یک بلاد را مجبور میکردند که اسم فرزندشان را اسم خلفا بگذارند.
🔹تغییر نامهای اصلی و انتخاب اسم افراد توسط خلفا امری معمول بوده است.
🔹یا ابوبکر کنیه فرزند علی علیه السلام بوده که انتخاب کنیه در اختیار پدر و مادر نبوده است.
✅بنابراین این نامگذاریها با توجه به دلایلی که بیان شد، هیچکدام نشانهای بر محبت و دوستی حضرت علی علیه السلام با خلفا نیست، یا دلیلی برای انکار قاتل حضرت زهرا سلام الله علیها نمیشود.
http://www.valiasr-aj.com/persian/mobile_shownews.php?idnews=5137
https://fa.wikifeqh.ir/%D9%86%D8%A7%D9%85%E2%80%8C%DA%
AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C_%D9%81%D8%B1%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%B9%D9%84%DB%8C_%D8%A8%D9%87_%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%A8%DA%A9%D8%B1_%D9%88_%D8%B9%D9%85%D8%B1_%D9%88_%D8%B9%D8%AB%D9%85%D8%A7%D9%86
📤پاسخگویان:
🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:*
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708
در ایتا:
https://eitaa.com/pasokhgooyan/3878
در تلگرام:
https://t.me/pasokhgoyan/14207
در وبلاگ:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2896
در سروش:
https://sapp.ir/pasokhgooyan
💠 *ماجرای رژه پیامبران!!*
🔻ویدیویی در شبکههای اجتماعی با عنوان «رژه پیامبران» دستبهدست میشود که توجهها را به خود جلب کرده است.
🔹در این ویدیو بازیگرانی در لباسهایی شبیه اعراب در یک صف پشت سر یکدیگر حرکت میکنند و هر کدام نشانی بر چوبدست خود دارند: "حضرت اسحاق، حضرت ادریس، حضرت زکریا، حضرت یونس، حضرت شعیب و حضرت هود" و...
🔹این تصاویر مربوط به یک مراسم آیینی به نام "کاروان ظهرالولایه" در میبد یزد است که هر سال در هشتم محرم برگزار میشود.
🔹این کاروان از امامزاده سید صدرالدین قنبر در این شهر به سمت حسینیه قمر بنیهاشم ده آباد حرکت میکند و در آنجا نمایشهای تعزیه اجرا میشود.
📤پاسخگویان:
🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:*
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708
در ایتا:
https://eitaa.com/pasokhgooyan/3881
در تلگرام:
https://t.me/pasokhgoyan/14210
در وبلاگ:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2897
در سروش:
https://sapp.ir/pasokhgooyan
💠 *منبر کوتاه شبهای محرم*
موضوع:فرمایشاتامامحسین(ع)
سخنران: آیتالله تابش
دانلودفایلصوتیشب٢۵محرم:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2898
🏴 *منبر کوتاه چند دقیقه ای هرشب تا پایان محرم بین نماز جماعت مغرب و عشاء در حسینیه المهدی(عج) برگزار میگردد.*
✔️ *مکان جهت حضور خواهران نیز مهیا میباشد*
🔹 دانلود فایلهای تمام سخنرانیهای آیتالله تابش:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/category/9
📤پاسخگویان:
🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:*
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708
در ایتا:
https://eitaa.com/pasokhgooyan/3884
در تلگرام:
https://t.me/pasokhgoyan/14213
در وبلاگ:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2898
در سروش:
https://sapp.ir/pasokhgooyan
💠 *انتصاب ۱۵ امام جمعه جدید در کشور*
سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از انتصاب ۱۵ امام جمعه جدید خبر داد.
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708
🔹حجتالاسلام علی نوری سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در نشست خبری در مورد آخرین انتصابات ائمه جمعه گفت: در دو ماهه گذشته در ۲۳ پایگاه استقرار و انتصاب جدید امام جمعه را داشتیم که از این ۲۳ مورد انتصاب امام جمعه در شهرهای کشور، در ۱۵ پایگاه شاهد انتصاب جدید بودیم.
🔹وی افزود: یعنی ائمه جمعه در ۸ پایگاه جا به جا شدند یا نقل و انتقال در داخل شبکه صورت گرفته و ۱۵ نفر از عزیزانی که منصوب شدند جزو ائمه جمعه گزینش شده و آموزش دیده هستند که در جایگاه امامت جمعه منصوب شدند.
🔹نوری ادامه داد: از جمله آن می توان به بندر امام خمینی(ره) در استان خوزستان اشاره کرد که حجت الاسلام سلامت نژاد در این شهر به عنوان امامت جمعه منصوب شدند. ایشان مدیر و استاد حوزه علمیه الغدیر اهواز از سال ۱۳۹۴ تا همین ایام انتصاب بود و دارای مدرک دکتری فقه و مبانی حقوق و ازجمله طلبه های جهادی و انقلابی به شمار می روند. که انشاءلله شاهد تحولات بسیار مثبتی از جانب ایشان خواهیم بود.
🔹وی افزود: انتصاب بعدی در شهرستان خمین در استان مرکزی هست. حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی که از طلاب فاضل و بومی شهرستان خمین به شمار می روند به عنوان امام جمعه این شهرستان منصوب شدند
که گزینش و استقرار ایشان نیز صورت گرفته است.
🔹سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تشریح کرد: از انتصابات صورت گرفته می توان به امامت جمعه خمینی شهر اصفهان اشاره کرد که حجتالاسلام محمود آبادی که ۱۵ سال سابقه امامت در فولاد شهر و یکی دیگر از شهرستان ها را در کارنامه خود دارد و جزو ائمه جمعه بسیار موفق در استان اصفهان هستند که قبول زحمت کردند و در شهرستان خمینیشهر که از شهرستان های بسیار مهم و محوری در استان اصفهان است مستقر شدند که انشاءلله موثر و منشا خیر و برکت باشند.
🔹نوری تصریح کرد: در صدرای استان فارس حجت الاسلام سید عباس موسوی از شهرستان سروستان بعد از ۹ سال سابقه امامت در ایزد خواه و سروستان به صدرا جا به جا شدند که انشاالله موفق باشند.
🖋مشرق
📤پاسخگویان:
🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:*
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708
در ایتا:
https://eitaa.com/pasokhgooyan/3885
در تلگرام:
https://t.me/pasokhgoyan/14214
در وبلاگ:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2899
در سروش:
https://sapp.ir/pasokhgooyan
🔴شبهه:
*ابراهیم بعداز شکستن بتها گفت:*
*چرا کسی را که سخن نمیگوید میپرستید!؟*
*فردی گفت: آیا خدای تو سخن میگوید؟!*
*ابراهیم گفت: اینجا فقط من سوال میپرسم چاقال!!*
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708
🔵پاسخ:
🔹آنچه در پاسخ به این سوال وجود دارد این است که بفهمیم مفهوم بت و خدا در نگاه حقیقی مردم آن زمان چگونه است!
🔹اعتراف بت پرستان در قرآن نشان میدهد آنها بت ها را صرفاً واسطه میدانستند نه خود خالق!
بخاطر همین او را دارای ویژگیهای انسانی میدانستند و همین شباهتی که آنها با موجودات انسانی برایش قائل بودند در ظاهر شکل ساخت بتها و هدایایی که برایش می بردند و نیازهایی که برای او تعریف میکردند وجود دارد! (مشکل بت پرستی در بحث ربوبیت بود)
https://fa.wikifeqh.ir/%D8%A7%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1_%D9%85%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%A7%D9%86_%D8%A8%D9%87_%D8%AA%D9%88%D8%AD%DB%8C%D8%AF_(%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86)
🔹در حالی که خدا در حقیقت هیچ شباهتی به انسان ها ندارد. البته که باید گفت صحبت کردن خدا فی نفسه وجود دارد و این راه ارتباط ما با خداست اما (این صحبت کردن به صورت تعریف ما از صحبت کردن انسانی نیست) این سخن گفتن در قرآن با عنوان وحی معرفی شده و به طریق های متعددی صورت میگیرد! (که در تمام طول تاریخ وجود داشته و محدود به عصر اسلام نیست)
⭕مثل:
📌القاء معنا و مقصود بر قلب پیامبر بدون واسطه فرشته وحی.
📌سخن گفتن با پیامبر از پس پرده مانند داستان شجره طور که موسی سخن خدا را از ناحیه درخت میشنید.
📌 القاء امری به فرشته وحی تا او وحی الهی را از جانب خداوند بیکم و کاست به یکی از انبیاء ابلاغ نماید. (آیه51 سوره شوری) https://hawzah.net/fa/Article/View/7061/%D8%A7%D9%82%D8%B3%D8%A7%D9%85-%D8%B3%D9%87-%DA%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%88%D8%AD%DB%8C
🔹همچنین موارد دیگری از انواع وحی بر غیر نبی در قرآن بیان شده!
📌 قوانین تکوینی:
و در هر آسمانی کار آن (آسمان) را وحی (و مقرر) فرمود. (آیه12سوره فصلت)
📌 ادراک غریزی:
و پروردگار تو به زنبور عسل «وحی» (الهام غریزی) نمود که: از کوهها و درختان و داربستهایی که (مردم) میسازند، خانههایی برگزین. سپس از تمام ثمرات (و شیره گلها) بخور و راههایی را که پروردگارت برای تو تعیین کرده است، براحتی بپیما (آیه68 و 69 سوره نحل)
📌 الهام به قلب:
ما به مادر موسی الهام کردیم که او را شیرده، و آنگاه که بر او ترسیدی، وی را به دریا(ی نیل) بیفکن، و نترس و اندوهگین مباش، که ما او را به تو باز میگردانیم و از رسولان قرار میدهیم.(آیه7 سوره قصص)
📌القاءات شیطانی:
شیاطین به پیروان خود مطالبی مخفیانه القاء میکنند تا با شما به مجادله برخیزند. (آیه21 سوره انعام)
این القاء شیطانی همان است که خداوند در جای دیگر با عنوان «وسوسه» از آن یاد کرده و فرموده است:
«الخناس الذی یوسوس فی صدور الناس» (آیه5 سوره ناس)
📌 وحی اشاره:
زکریا از محراب عبادتش به سوی مردم بیرون آمده و با اشاره به آنها گفت: صبح و شام خدا را تسبیح گویید. (آیه11 سوره مریم)
📌وحی امر:
به خاطر بیاور هنگامی را که به حواریین امر کردم به من و فرستادهام ایمان بیاورید. (آیه11 سوره مائده)
و....
🔹پس به طور کلی باید گفت وحی مانند سخن علامه طباطبائی است که میگوید: «وحی یک نوع سخن گفتن آسمانی است که از راه حسّ و تفکر عقلی درک نمیشود، بلکه درک و شعور دیگری است که گاهی در برخی از افراد به مشیت الهی پیدا میشود و دستورات غیبی را که از حس و عقل پنهان است از وحی و تعلیم الهی دریافت میکند» http://fa.wikifeqh.ir/%D9%88%D8%AD%DB%8C_(%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85)
✔️حالا ما برای مخاطب خود واضح تر سوال میکنیم آیا بت ها قادر به چنین وحی کردن هایی هستند؟!
🖋پاسخ به شبهات
📤پاسخگویان:
🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:*
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708
در ایتا:
https://eitaa.com/pasokhgooyan/3886
در تلگرام:
https://t.me/pasokhgoyan/14215
در وبلاگ:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2900
در سروش:
https://sapp.ir/pasokhgooyan
💠 *منبر کوتاه شبهای محرم*
موضوع:فرمایشاتامامحسین(ع)
سخنران: آیتالله تابش
دانلودفایلصوتیشب٢۶محرم:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2901
🏴 *منبر کوتاه چند دقیقه ای هرشب تا پایان محرم بین نماز جماعت مغرب و عشاء در حسینیه المهدی(عج) برگزار میگردد.*
✔️ *مکان جهت حضور خواهران نیز مهیا میباشد*
🔹 دانلود فایلهای تمام سخنرانیهای آیتالله تابش:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/category/9
📤پاسخگویان:
🔹 *عضویت در کانالهای واتس آپ، تلگرام، ایتا، سروش:*
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708
در ایتا:
https://eitaa.com/pasokhgooyan/3888
در تلگرام:
https://t.me/pasokhgoyan/14217
در وبلاگ:
http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/2901
در سروش:
https://sapp.ir/pasokhgooyan