eitaa logo
پاتوق بین الطلوعین
1هزار دنبال‌کننده
337 عکس
33 ویدیو
9 فایل
طرحی برای بیداری فردا
مشاهده در ایتا
دانلود
📔 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 🔔 ناقوس ها به صدا در می آیند.(۸۰) 📚 انتشارات عهدمانا طبقات محروم این جوامع می دانستند که هرگز وضع زندگی آنها اصلاح نخواهد شد و هنگامی که دین اسلام با شعار مساوات و حذف فاصلهٔ طبقاتی پیش رفت ، مردم آن کشورها مقاومتی نکردند ؛ بنابراین قشون اسلام وارد هر مملکتی که شد ، طبقات محروم آن جا با آغوش باز سربازان مسلمان را پذیرفتند و راه پیروزی آنها را فراهم ساختند. ولی اینک آثاری به چشم می خورد که نشان می دهد در بین مسلمین امتیازات طبقاتی به وجود آمده است . اُمرا و حکّام ، خود را مافوق دیگران می دانند و به خود حق می دهند از مزایایی برخوردار شوند که در دسترس دیگران نیست . حکام عرب در کشورهای ایران و مصر و شام ، مردم این کشورها را که مسلمان شده اند ، به چشم برده و غلام خود نگاه می کنند و این موضوع ، مغایر نصّ آیات قرآن و همچنین مغایر با روح مساوات اسلامی است و سبب می شود اقوامی که اسلام آورده اند ، عاصی شده ، همان طور که قشون اسلام را با آغوش باز پذیرفتند تا این محرومیتها و فاصلهٔ طبقاتی از بین برود ، قشون دیگری را هم که مخالف حکام مسلمان هستند ، با آغوش باز بپذیرند . قوم عرب نباید کشورهای دیگر را به چشم حقارت بنگرند . جرج به کشیش نگاه کرد و گفت : « می بینید پدر ؟ سخنان علی ژرفای تفکّر او را برای ما به تصویر می کشد ، علی می داند که اگر عدالت نباشد ، اگر برتری نژاد و قومی حاکم باشد ، بالاخره عقده های حبس شده در سینه های کسانی که تحقیر شده اند ، روزی به صورت عصیان و طغیان یا انقلابهای بنیانکن ، بروز خواهد کرد . او در فکر آیندهٔ سرزمین های اسلامی است . نمی خواهد که ایران به جرم ایرانی بودن و شامی به جرم غیر عرب بودن یا مصری به جرم آفریقایی بودن ، نسبت به سایر مسلمانان و به ویژه عرب ها تحقیر شوند و با آنها مثل بردگان رفتار شود ؛ زیرا این امر باعث تقابل مردم با نظام اسلامی شده و ریشهٔ حکومت و دین را خواهد خشکاند. » کشیش گفت : « دوست من ، جرج عزیز ! شما که پژوهش های بسیاری در حوزهٔ تاریخ دارید ، به من بگویید که در تاریخ چه کسی را شبیه علی یافتی ؟ » گفت : « در میان بزرگان گذشتهٔ تاریخ ، بسیار اندک اند کسانی که با درک موقعیت و زمان ، به ما بگویند : « فرزندان خود را به اخلاق خود تربیت نکنید ، زیرا که آنان برای زمانی غیر از زمان شما ، خلق شده اند. » اما علی با چنین توصیه ای به انسانها در طول تاریخ ، درک بزرگ خود را به عنوان یک جامعه شناس به رخ می کشد. و جداً بسیار کمیاب اند از بزرگان گذشته و حال تاریخ که در فکر و روح ما ، بذر موازین عدالت جهانی را که از خود می جوشد و بر خود تکیه می کند ، بپاشد و مانور عظمت آن را کشف کند و بگوید : « آنکس که بد اخلاق باشد ، خود را آزار داده است » و بسیار کم اند بزرگانی از تاریخ ، که چون علی فریاد بزنند : « احتکار جرم و محتکر تبهکار است ! » و یا « هیچ فقیری گرسنه نماند ، مگر در سایهٔ آنکه ثروتمندی از حق او بهره مند گشته است. » هر بزرگی در تاریخ موصوف به صفتی است ؛ یکی ریاضی دان بزرگی است ، یکی دلاور و جنگجوی نام آوری است ، یکی اندیشمند و فیلسوف قدری است ، یکی جامعه شناس و روان شناس نادری است ، یکی حاکم عدالت گستری است ، اما به عقیدهٔ من در علی همهٔ این صفات جمع است و من نتوانسته ام در تاریخ کسی را پیدا کنم که موصوف به این صفات بزرگ باشد. » ↩️ ادامه دارد... عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃 🔸منظور از جهاد تبیینی چیست؟ مکتب ما مکتب اجبار و اکراه نیست و قرار نیست به زور کسی را وارد کاری کنند و پایه همه رشد ها در تبیین و روشنگری گذاشته شده است. 🔹 لذا امیرالمومنین علیه السلام هم خودشان مُصِر هستند که با تبیین و روشنگری حکومت شکل بگیرد تا مردم با رغبت اطاعت کنند و هم به کارگزاران خودشان این توصیه را میکنند. مثلا در نامه ای در رابطه با جنگ جمل برای مردم کوفه مینویسند که من شما را از قتل عثمان به گونه ای با خبر میکنم که شنیدنش مانند دیدن باشد که شما متوجه بشوید که کذب میگویند که من در قتل عثمان نقش داشته ام. این نقطه آغاز تبیین هست. 💠تبیین سه لایه دارد. 🔹۱-تبیین خبرگونه با هر روشی بتوان به مردم آگاهی داد و روشنگری کرد. 🔹۲-توجه دادن تحلیلی نسبت به وقایع اتفاقی که همه از آن باخبر شدند را تحلیل میکنند و ریشه ای بررسی میکنند. ماهی دستش میدید. 🔹۳-تبیینی که انسان تلاش کند افکار و اندیشه عموم را با حق همراه کند. ماهی گیری یادش میدید. ✅👌🏻ما باید جامعه را در این جهت تبیین جهادی کنیم تا حق و امام جامعه خودش را درک کند. اگر این را درک کند ، به یک وحدت کلمه در جامعه میرسیم. و در مواقع خاص، جامعه هم سو و هم فکر با ولی عمل میکند. 🔸بزرگترین مشکل جامعه اسلامی گفتیم که تفاوت دیدگاه و گفتمان است و بهترین راه را گفتیم که باید وحدت گفتمانی ایجاد کنیم. زیرا گفتمان معیار، گفتمان رهبر و ولی جامعه است. این قطعا «جهاد تبیین» میخواهد. 🔹جهاد تبیین یعنی به صورت شبانه روزی و بدون خستگی روشنگری کنید. 🍃نامه ۴۱ 🔸اواخر حکومت امام علی علیه السلام شرایط از نظر سیاسی متزلزل شده بود برخی از یاران آقا که از آنها انتظار میرفت تا پای خون در رکاب آقاامیرالمومنین باشند دست به خیانت زدند از جمله «ابن عباس» 🔹عبیدالله ابن عباس وقتی دید اوضاع خوب نیست بیت المال را برداشت و به معاویه پیوست. همین مرد در زمان امام حسن علیه السلام هم جلوی ایشان ایستاد. و خطاب امام به این فرد است. 💠مومن ساده لوح نیست ولی ساده است. 💠عالم عالم اسباب است و دشمن میتواند نفوذ کند با حیله و نیرنگ 💠اگر بحث شهادت مالک اشتر است اجل سبب و زمان خودش را دارد و وقتش که برسد هیچکس نمیتواند در مقابل آن بایستد. @patoghbenotoloiin
هدایت شده از آسمان مفرَّح امید
◾️⚜آفتاب هشتم را که به غربت تبعید کردند دوباره تاریخ تکرار شد! و "زینب گونه" سفیرِ غُربت و تنهایی امام خویش گشت... همراه بانوجوان 👨‍💻استاد 🔻دکترای روانشناسی 🔺دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد 🕰زمان:سه شنبه ها زمان بهشتی به افق قم ساعت: 5:25 💠پرداخت معنوی ۲۰۰ صلوات 📌مکان:آنلاین 💻اسکای روم مسجد مجازی سردار حاج قاسم سلیمانی https://online.lmskaran.com/ch/android-club 💻 آپارات https://www.aparat.com/Beinotoloein/live ‎‌─┅═༅🔸𖣔🔸༅═┅─ 🔹پاتوق بین الطلوعین https://eitaa.com/joinchat/1834549266C7106a1d010 🔹کانال آسمان مفرح امید https://eitaa.com/joinchat/4014800930C77bea1fca3
همسفر سلام🌱 روزگارت آرام برای حضور در برنامه‌ی آنلاینِ روز سه شنبه بین الطلوعین با موضوع همراهی با نوجوان،خلاصه‌ی کارگاه هفته‌ی پیش اینجاست 👇👇🙏🌷
🔹🔹⬆️🔹🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱 سلام و احترام 🌅کارگاه آنلاین در حال برگزاریست‌... 🔹موضوع: همراه با نوجوان 🔹مدرس:استاد اصغری نکاح 🔻حضور در برنامه🔻 https://online.lmskaran.com/ch/android-club مخاطبینی که برای حضور در سایت مشکل دارندبا لینک زیر از لایو آپارات کارگاه رو دنبال کنند⬇️ https://www.aparat.com/Beinotoloein/live
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز(58).mp3
6.28M
🔈ختم گویای در ۱۹۲ روز. 🌺 طرح باعلی تامهدی (علیهما السلام) 🔷 سهم : نامه ۳۱ بند ۱۱ تا بند ۱۳ عج س ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
🌹 سهم : نامه ۳۱ ، بند ۱۱ تا بند ۱۳ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📜 : نامه به امام حسن مجتبی (علیه السلام ) 1️⃣1️⃣ شرائط اجابت دعا 🔻و از گنجينه های رحمت او چيزهایی را درخواست كن كه جز او كسی نمی تواند عطا كند، مانند عمر بيشتر، تندرستی بدن و گشايش در روزی. سپس خداوند كليدهای گنجينه های خود را در دست تو قرار داده كه به تو اجازه دعا كردن داد، پس هر گاه اراده كردی ميتوانی با دعا درهای نعمت خدا را بگشایی تا باران رحمت الهی بر تو ببارد. هرگز از تأخير اجابت دعا نا اميد مباش، زيرا بخشش الهی به اندازه نيّت است، گاه در اجابت دعا تأخير می شود تا پاداش درخواست كننده بيشتر و جزای آرزومند كاملتر شود، گاهی درخواست میكنی امّا پاسخ داده نمی شود، زيرا بهتر از آنچه خواستی به زودی يا در وقت مشخّص به تو خواهد بخشيد، يا به جهت اعطاء بهتر از آنچه خواستی دعا به اجابت نمی رسد، زيرا چه بسا خواسته هایی داری كه اگر داده شود مايه هلاكت دين تو خواهد بود، پس خواسته های تو به گونه ای باشد كه جمال و زيبایی تو را تأمين و رنج و سختی را از تو دور كند، پس نه مال دنيا برای تو پايدار و نه تو برای دنیا باقی خواهی ماند. 2️⃣1️⃣ ضرورت ياد مرگ 🔻پسرم بدان تو برای آخرت آفريده شدی نه دنيا، برای رفتن از دنيا، نه پايدار ماندن در آن برای مرگ، نه زندگی جاودانه در دنيا كه هر لحظه ممكن است از دنيا كوچ كنی و به آخرت در آیی. و تو شكار مرگی هستی كه فرار كننده آن نجاتی ندارد و هر كه را بجويد به آن می رسد و سرانجام او را می گيرد. پس از مرگ بترس نكند زمانی سراغ تو را گيرد كه در حال گناه يا در انتظار توبه كردن باشی و مرگ مهلت ندهد و بين تو و توبه فاصله اندازد، كه در اين حال خود را تباه كرده ای. پسرم فراوان به ياد مرگ باش و به ياد آنچه كه به سوی آن ميروی و پس از مرگ در آن قرار ميگيری. تا هنگام ملاقات با مرگ از هر نظر آماده باش، نيروی خود را افزون و كمر همّت را بسته نگه دار كه ناگهان نيايد و تو را مغلوب سازد. مبادا دلبستگی فراوان دنيا پرستان، و تهاجم حريصانه آنان به دنيا تو را مغرور كند، چرا كه خداوند تو را از حالات دنيا آگاه كرده و دنيا نيز از وضع خود تو را خبر داده و از زشتيهای روزگار پرده برداشته است. 3️⃣1️⃣ شناخت دنيا پرستان 🔻همانا دنيا پرستان چونان سگهای درنده عو عو كنان، برای دريدن صيد در شتابند، برخی به برخی ديگر هجوم آورند و نيرومندشان ناتوان را ميخورد و بزرگترها كوچكترها را. و يا چونان شترانی هستند كه برخی از آنها پای بسته و برخی ديگر در بيابان رها شده كه راه گم كرده و در جادّه های نامعلومی در حركتند و در وادی پر از آفتها و در شنزاری كه حركت با كندی صورت می گيرد گرفتارند نه چوپانی دارند كه به كارشان برسد و نه چراننده ای كه به چراگاهشان ببرد. دنيا آنها را به راه كوری كشاند. و ديدگانشان را از چراغ هدايت بپوشاند، در بيراهه سرگردان و در نعمتها غرق شده اند كه نعمتها را پروردگار خود قرار دادند. هم دنيا آنها را به بازی گرفته و هم آنها با دنيا به بازی پرداخته و آخرت را فراموش كرده اند. اندكی مهلت ده، بزودی تاريكی بر طرف می شود، گويا مسافران به منزل رسيده اند و آن كس كه شتاب كند به كاروان خواهد رسيد. پسرم بدان آن كس كه مركبش شب و روز آماده است همواره در حركت خواهد بود، هر چند خود را ساكن پندارد و همواره راه می پيمايد هر چند در جای خود ايستاده و راحت باشد. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ عج س
گزارش موضوعات مهم نامه ۳۱ بند ۱۱ تا بند ۱۳.mp3
3.01M
🔊 گزارش موضوعات مهم نامه ۳۱ بند ۱۱ تا بند ۱۳ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع 🌹 طرح «باعلی تا مهدی» علیهما السلام عج س ┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۳ 🎤 @ostad_shojae 🌸پاتوق بین الطلوعین در ایتا و تلگرام @patoghbenotoloiin
4_5949480589244498459.mp3
8.99M
۲۳ حرف آخر؛ حسادت، یه غصه ی ناتمومه! نه اینجا دست از سرت برمیداره،نه اونور! عصبانیت و کینه هم، که دو یارِ جدانشدنیِ آدمای حسودن! وقتش نرسیده ازش جدا شی؟ 🎤 @ostad_shojae 🌸پاتوق بین الطلوعین در ایتا و تلگرام @patoghbenotoloiin
س ⚜ آفتاب هشتم را که به غربت تبعید کردند دوباره تاریخ تکرار شد! و "زینب گونه" سفیرِ غُربت و تنهایی امام خویش گشت... چنان‌که از کوثر بی‌کرانِ وجودش اینک قم، مرکز ثقل تشیع و محور جغرافیایی جهان اسلام است. و امروز... ماییم و تنهایی و غربت هزار ساله‌ی آفتابی دیگر... @ostad_shojae https://eitaa.com/joinchat/1834549266C7106a1d010
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قسمت ۸۰👆
📔 لذت مطالعه (خلاصه کتاب) 🔔 ناقوس ها به صدا در می آیند.(۸۱) 📚 انتشارات عهدمانا کشیش سرش را بالا گرفته بود تا بتواند تابلوهای کتاب فروشی ها را بخواند، با دیدن تابلوی نشر دارالهادی ، دو پلهٔ کوتاه ابتدای ورودی را طی کرد و وارد کتاب فروشی شد و از یکی از متصدّیان فروش کمک گرفت تا کتاب های مورد نظرش را پیدا کند، جوان کتاب فروش با دیدن او تبسّمی کرد و سلام داد . کشیش به او نزدیک شد و پرسید : « ببخشید پسرم ! می توانید مرا برای یافتن چند جلد کتاب راهنمایی کنید ؟ » جوان از پشت پیشخوان بیرون آمد. رو به روی کشیش ایستاد و گفت : « بله ، البته . » بعد با دقّت به صورت کشیش نگاه کرد و قبل از اینکه او حرفی بزند پرسید: « شما عرب هستید؟ » کشیش گفت : « خیر ، اصالتاً روس هستم ، اما سالها در لبنان زندگی کرده ام ؛ بیش از پنجاه سال . » جوان لبخند زد و گفت : « دیدم عربی را خوب حرف می زنید ، اما به چهره تان نمی آمد عرب باشید ؛ هر چند محاسنتان بلند است . چهره ای نورانی دارید... حالا بفرمایید چه کتابی می خواهید ؟ » کشیش گفت : « کتاب خاصی نمی خواهم ؛ من به دنبال کتاب هایی هستم که دربارهٔ علی باشد ؛ امام علی . » جوان گفت : « ما این جا کتابهای بسیاری دربارهٔ امام علی داریم . بفرمایید نگاهی به آنها بیندازید ، کتابهای این قفسه ، همه شان دربارهٔ امام علی است... گفتید کتاب خاصی نمی خواهید ؟ » کشیش سرش را به علامت تأیید تکان داد . جوان گفت : « اگر می خواهید دربارهٔ امام على مطالعه کنید ، خوب است اول از نهج البلاغه شروع کنید ... می خواهید آن را نشانتان بدهم ؟ » کشیش گفت : « نه پسرم ، نهج البلاغه را دارم و خوانده ام . » جوان با انگشت کتابهایی را نشان داد و گفت : « این دورهٔ چند جلدی شرح کاملی از زندگی امام است ؛ به نام علی بن ابی طالب که از عبدالمقصود مصری است، می خواهید ببینید ؟ » کشیش گفت : « نیازی نیست ؛ کتابهای عبدالفتاح عبدالمقصود را هم خوانده ام . » جوان با تعجّب به کشیش نگاه کرد و گفت : « لابد کتابهای جرج جرداق را هم مطالعه کرده اید ؟ » ↩️ ادامه دارد... س عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃 🌸شناخت ویژگی های نوجوان و آگاهی از تغییر و تحولات دوران نوجوانی که صورت میگیرد را توضیح دادیم. 🍃آگاهی لازم برای پذیرش نوجوان را کسب خواهیم کرد. و باید این آگاهی را درونی کنیم و نوجوانی را درک کنیم و صبورانه و آگاهانه او را همراهی کنیم. 🌸بعد از این پذیرش و آگاهی وارد ارتباط شدیم و گفتیم گفتگو کردن با نوجوان باید به صورت روزمره و دائمی تمرین بشود و ما از هر فرصتی برای بسط ارتباط خودمان استفاده کنیم. 🍃این گفتگو بدون در نظر گرفتن وضعیت خاص باید باشد و تحت هر شرایطی تنور گفتگو را داغ کنیم تا تحت هر شرایطی نوجوان با ما صحبت کند. 🌸برای ارتباط بهتر با نوجوان نیاز به «مهارت خوب شنیدن» داریم. 🍃گفتیم ارتباط از درون ما شروع میشود و ذهنمان را باید مثبت کنیم. ارتباط با شنیدن بنا نهاده میشود و اگر ما شنونده خوبی باشیم چند اثر بر روی مخاطب خودمان گذاشتیم. 🔸۱-ما وقتی دقیق میشنویم و فعال میشنویم حس خوبی به نوجوان میدهیم. هر وقت حرف خود ما را کسی خوب میشنود یعنی ما را درست درک کرده و برای ما ارزش و احترام قائل شده است. نوجوان هم همین است لذا این حس خوب در ارتباط را با شنونده خوبی بودن باید انتقال بدهیم. 🔸۲-وقتی ما شنونده خوبی هستیم آنچه در ذهن نوجوان هست به ما منتقل میشود و نوجوان ما در رابطه با آنچه میخواسته بگوید تخلیه شده است و ذهنش از مشغولیت به نیاز و خواسته و علاقه اش آزاد شده است. 🔸۳-به نوعی بده بستان کرده ایم. وقتی خوب شنیدیم میتوانیم انتظار داشته باشیم خوب هم شنیده بشویم. یعنی وقتی خوب دریافت کردیم حالا نوجوان دینی را احساس میکند که باید متقابلاً حرف های ما را بشنود. 🌸چند اثر روانشناختی دارد خوب شنیدن که بعضی از آنها را گفتیم. البته قرار نیست در هر لحظه و برای هر نوجوانی این آثار و تحول سریع صورت گیرد ولی سنگ زیر بنای آن را میگذارید. 🍃🌸اگر کسی میخواهد چالشی را با نوجوان خودش برطرف کند، تا شنونده فعالی نباشد نمیتواند گام های برطرف کردن چالش را بردارد. 🍃شنونده فعالی بودن در ارتباط با نوجوان مثل آن میماند که گویا شما در جایی دارید سرمایه گذاری و ذخیره میکنید و با اطلاعاتی که از نوجوان به دست می آوریم میتوانیم او را همراهی کنیم و در ادامه راه با شناختی که از او بدست می آوریم راهنماییش کنیم. 🍃اما قسمت بعدی در مهارت های شنیدن باید در «فضای مناسبی» قرار بگیریم و حالت های بدنی ما این پیام شنونده فعالی بودن را منتقل بکند. 🌸 انواع مختلفی از شنیدن وجود دارد که به معنای شنونده فعال بودن نیست و ارتباط ما را تخریب میکند و باید از انواع شنیدن بپرهیزیم. 🌸در نظر بگیرید چند نوع شنونده را دیدید که اثربخش نبودند چه احساسی به شما دست میدهد؟ 🍃برای شنیدن لازم است که زبان بدن ما این پیام را انتقال بدهد که شنونده فعالی هستیم. چهره باز داشتن و تکان دادن سر و تکه کلام هایی داشتن و.. نشان میدهد که این فرد به من علاقه دارد و به حرف های من گوش میدهد و به من احترام میگذارد. 🌸این موضوع هم یک اخلاق مومنانه است و هم لازمه یک گفتگوی اثر بخش است. ممکن است گاهی مشغولیت هایی داشته باشیم ولی اگر یکی از لحظات اول را نشان بدهیم که توجه میکنیم، به او نشان میدهیم که متوجه حرف هایش هستیم. 🍃بهتر است اگر موضوع اختلافی و حادی پیش آمده است کار خودمان را متوقف کنیم و فقط به نوجوان و حرف های او توجه کنیم. ❓شما به خودتان چه امتیازی در مهارت های شنیدن میدهید؟ 🌸وسط حرف نوجوان اصلا نباید بپرید و باید صبوری کنید. صبوری نوعی رشد است و واقعا سخت است که انسان حرف های سطحی را که میداند بشنود. 🍃در قرآن هم داریم که «بشارت بده به کسانی که کامل میشنوند و بعد آنکه بهتر هست را تبعیت میکنند.» لذا باید همه صحبت های نوجوان را بشنویم و خودش تمرین صبوری است. 🌸در اکثر مواقع شنونده فعالی بودن خودش قسمت بزرگی از ارتباط است. 🍃پس این قاعده که بگذاریم کامل حرفشان را بزنند ،خودش یک مهارت بسیار بزرگ است که نتایج بسیار خوبی را در بردارد. 🌸مرحله بعدی خوب شنیدن اینستکه باید در ذهنمان حرف های نوجوان را تحلیل کنیم و باید درون خودمان فعالانه آنها را پردازش کنیم تا بهتر بتوانیم به او کمک کنیم و با او همراه بشویم. @patoghbenotoloiin
هدایت شده از آسمان مفرَّح امید
👧تـربـیـــت کـــودک👶 🔺استاد سرکار خانم آمنه روستائی 🔻روانشناس و بازی درمانگر وقصه درمانگر کودک 🕰زمان:چهارشنبه زمان بهشتی بین الطلوعین به افق قم،ساعت5:25 💠پرداخت معنوی ۲۰۰ صلوات 📌مکان:آنلاین 💻اسکای روم مسجد مجازی سردار حاج قاسم سلیمانی https://online.lmskaran.com/ch/android-club 💻 آپارات https://www.aparat.com/Beinotoloein/live ══════🌱🌷🌱═══════ 🔹پاتوق بین الطلوعین https://eitaa.com/joinchat/1834549266C7106a1d010 🔹کانال آسمان مفرح امید https://eitaa.com/joinchat/4014800930C77bea1fca3