eitaa logo
پژوهش حوزه علمیه برادران استان البرز
318 دنبال‌کننده
822 عکس
92 ویدیو
82 فایل
✅ اخبار رسمی معاونت پژوهش، اطلاع‌رسانی فعالیت‌های پژوهش ✅ ثبت‌نام در کارگاه‌های پژوهشی ✅ همایش‌های علمی، نشست‌‌های پژوهشی،کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد کتاب و فراخوان‌های علمی پژوهشی https://eitaa.com/mo_kh110
مشاهده در ایتا
دانلود
پیشنهاد می‌شود این نشست را از دست ندهید.
💠 پژوهش سرای حوزه علمیه البرز برگزار می‌کند: 🔹 موضوع نشست ✅ هوش مصنوعی و حکمرانی داده‌ها ابعاد و الزامات ✍ دکترمحمد رضا قاسمی دبیر ستاد راهبری‌ فناوری‌های هوشمندحوزه علمیه و پست دکتری حکمرانی هوشمند دانشگاه علم و صنعت ایران 📆 زمان: چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ 📌 مکان: مدیریت حوزه علمیه البرز 🎥 پخش زنده به نشانی: https://gharar.ir/r/903a9e53 •┈┈••✾▪️◾️▪️✾••┈┈• ✍ به بپیوندید: 🆔 @pazhoohesh_alborz
پژوهش حوزه علمیه برادران استان البرز
💠 پژوهش سرای حوزه علمیه البرز برگزار می‌کند: 🔹 موضوع نشست ✅ هوش مصنوعی و حکمرانی داده‌ها ابعاد و ا
در حال برگزاری 🔹 موضوع نشست ✅ هوش مصنوعی و حکمرانی داده‌ها ابعاد و الزامات ✍ دکترمحمد رضا قاسمی دبیر ستاد راهبری‌ فناوری‌های هوشمندحوزه علمیه و پست دکتری حکمرانی هوشمند دانشگاه علم و صنعت ایران 🎥 پخش زنده به نشانی: https://gharar.ir/r/903a9e53 •┈┈••✾▪️◾️▪️✾••┈┈• ✍ به بپیوندید: 🆔 @pazhoohesh_alborz
🍀🍀🍀 ✅نشست هوش مصنوعی و حکمرانی داده ها با حضور برخی از مدیران و اساتید و طلاب علاقمند برگزار شد . دکتر محمدرضا قاسمی با اشاره به قابلیت‌ها و مزیت‌های هوش مصنوعی تصریح کرد: هوش مصنوعی ابعاد راهبردی و تحولی دارد و هیچ دانشی نمی تواند بیگانه از هوش مصنوعی باشد. او اضافه کرد این فناوری دارای قابلیت‌های فراوان و در عین حال تهدیداتی است و عرصه تهدیدات هوش مصنوعی توسط رسانه‌ها شناسایی شده و یک نوع نیازها و استفاده از هوش مصنوعی در جنگ شناختی صورت گرفته و برخی کشورها از آن استفاده کردند. وی عنوان کرد: اما عرصه فرصت در هوش مصنوعی نیز باید برای ما روشن باشد، امروز در حوزه تولید محتوا و انتشار و حوزه‌های متنوع، هوش مصنوعی قابلیت‌های فراوانی را ایجاد می‌کند و ابزارهایی را در اختیار فعالان قرار می‌دهد و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جدیدی به همراه دارد. دبیر ستاد فناوری های هوشمند حوزه های علمیه خاطرنشان کرد:باید در مساله تحولی و عمیق و مساله راهبردی به نام هوش مصنوعی که رهبر معظم انقلاب فرمودند در این حوزه باید حداقل جزء ده کشور نخست در جهان باشیم به جهت اثرگذاری ویژه‌ای که دارد و تاثیر این فناوری در اداره آینده دنیا دارد به پیشرفت برسیم. وی ادامه داد:یعنی این فناوری از جنس فناوری‌هایی است که غیر قابل چشم پوشی است چرا که ابعادی از حوزه شناخت و ادراک و ورود به انسان شناسی و معرفت شناسی و هستی شناسی ما می‌کند و باید به طور ویژه به آن نگاه کنیم. •┈┈••✾▪️◾️▪️✾••┈┈• ✍ به بپیوندید: 🆔 @pazhoohesh_alborz
ا❁﷽❁ا 📚 گزارش تصویری جلسه دفاعیه 📚 📨این جلسه که با حضور ارزشمند معاون پژوهش کل حوزه های علمیه استان البرز تشکیل شد، به بررسی تحقیق پایانی یکی از طلاب محترم سطح یک رسیدگی شد. استاد راهنما : استاد احمدی شیرازی استاد ارزیاب حوزه : استاد افشار ناظر پژوهشی : اکبرپور محقّق : آقای امیرحسین صفری 🏢مکان برگزاری : معاونت پژوهش حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام هشتگرد ⏱تاریخ : مهرماه 1402 🖌عنوان تحقیق پایانی : اختلاف نظر منطق تعقلی و تجربی از دیدگاه شهید مطهری 📌 •┈┈••✾▪️◾️▪️✾••┈┈• ✍ به بپیوندید: 🆔 @pazhoohesh_alborz
41.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آشنایی کلی با ChatGPT به مدت ۳۰ دقیقه این سخنرانی توسط دکتر بهروز مینایی بیدگلی و ظاهرا در محل مرکز تحقیقات کامپیوتری نور انجام شده است. موضوع این سخنرانی، گفتگوگر هوشمند ChatGPT (بحث داغ حوزه فناوری) است و در آن به زبان نسبتاً ساده به تاریخچه، معماری کلی، نقاط ضعف و قوت، و تهدیدها و فرصت‌های این فناوری نو پرداخته شده است. •┈┈••✾▪️◾️▪️✾••┈┈• ✍ به بپیوندید: 🆔 @pazhoohesh_alborz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. یک ابزار کوچک برای استدلال مباشر با وارد کردن یک قضیه منطقی(اعم از حملیه یا شرطیه)، موارد زیر را یکجا نشان می دهد: - عکس مستوی - عکس نقیض موافق/مخالف - نقض موضوع/مقدم - نقض محمول/تالی - نقض طرفین اگر آیات و روایات که صدقشان مقبول است را تبدیل کرده و در این ابزار وارد کنیم، می‌توانیم تمام گزاره‌های متفرع از این منابع را که لزوما صادق هستند بدست آوریم در حالی که چه بسا قبل‌تر، به این متفرعات توجه نداشتیم: https://sadegh-zr.github.io/immediate-inference/fa/ •┈┈••✾▪️◾️▪️✾••┈┈• ✍ به بپیوندید: 🆔 @pazhoohesh_alborz
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب صبح امروز: بنده در اینکه در مسابقه علمی دنیا باید سهیم باشیم تردیدی ندارم؛ 👈 اما مبنا قراردادن مقاله علمی به عنوان شرط ارتقا هیات علمی منطقی ندارد ✏️ اینکه همه اساتید و هیات علمی را موظف کنیم که اگر میخواهید ارتقا بیابید، باید بروید پیش فلان مجله معروف یا فلان مرکز علمی دنیا امتحان بدهید و رتبه خود را مشخص کنید، این را منطقی نمیدانم. ۱۴۰۲/۷/۲۵ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
692592385_1822545463.mp3
14.27M
🎙 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی. ۱۴۰۲/۷/۲۵ 💻 Farsi.Khamenei.ir
💠 ۶۰ درصد کتابخانه‌های عمومی کشور را بانوان اداره می‌کنند 🔺 انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بانوان سهم مهمی در اداره کتابخانه‌های عمومی دارند. بنا به گفته دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور ۶۰ درصد کتابخانه‌های عمومی را بانوان اداره می‌کنند.   •┈┈••✾▪️◾️▪️✾••┈┈• ✍ به بپیوندید: 🆔 @pazhoohesh_alborz
معرفی مجلات خارجی در حوزه مطالعات دینی.pdf
2.57M
📗 معرفی 562 مجله خارجی در حوزۀ مطالعات دینی 👌 یکی از نادرترین منابع معرفی نشریات علمی مطالعات دینی 👤نویسنده: سید مجید نبوی ┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅ @ISC_Qom   •┈┈••✾▪️◾️▪️✾••┈┈• ✍ به بپیوندید: 🆔 @pazhoohesh_alborz
🍀🍀🍀 ✅ 13 توصیه استاد دینانی به علاقمندان به فلسفه 🌺 فلسفه آموزش اندیشیدن است، نه آموزش اندیشه ها. اگر بخواهیم رسالت یک کلاس فلسفی را در یک جمله خلاصه کنیم. بهتر از سخن کانت نخواهیم یافت که گفت: فلسفه آموزش اندیشیدن است، نه آموزش اندیشه ها. روش اصلی استاد دینانی، درگیر کردن ذهن دانشجو با مسائل فلسفی است تا خود به دنبال پاسخ آن بیافتد. محورهای اصلی اصولی که استاد در عمق بخشیدن به اندیشه ی دانشجویان به کار می برد را می توان به ترتیب زیر طبقه بندی کرد: ۱: طرح مسئله کنید طرح مسئله به این معنا است که فرد را مستقیماً با مشکل فلسفی مواجه کنیم و آن مسئله را به بخشی از دغدغه های فکری وی مبدل سازیم. اگر به درسی طرح مسئله نشود، مسئله ای بسیار مهم و اساسی، ساده و سطحی جلوه خواهد کرد و به تبع آن با راه حلی غلط، به راحتی حل خواهد شد. ۲: انتظار خود را از فلسفه تغییر دهید دکتر دینانی معتقدند: ‘همه از فلسفه به دنبال آخرین حرف می گردند، ولی مگر آخرین حرف وجود دارد؟!’ اگر انتظار داشته باشیم که لقمه جویده شده فلسفه را به صورت کپسول دراختیار ما قراردهند، هرگز فیلسوف نخواهیم شد. اگر ذهن شما طالب جزمیت و آرامشی مطلق است، دلیلی ندارد که فلسفه بخوانید، اما اگر فلسفه می خواهید، انتظار خود را از آن تصحیح کنید. ۳: مسئولیت سخنان خود را بر عهده بگیرید اگرفلسفه به درستی خوانده شود، درصد بسیارناچیزی از حافظه ما را اشغال می کند. چرا که ماهیت فلسفه، فهمیدنی است و نه حفظ کردنی. اگر آن چه می خوانیم را اول بفهمیم و سپس رد یا قبول کنیم، آن مطلب از آن ما خواهد شد و دیگر حتی نیازمند آن نیستیم تا به خاطر آوریم که آن را در کجا خوانده ایم؛ زیرا اکنون با دلایلی که در دست داریم، یا از طرفداران آن عقیده ایم و یا از مخالفان آن و می توانیم در آن زمینه اظهارنظر کنیم. اما اگر آن چه می خوانیم را تنها حفظ کنیم، مانند آن است که در پشت سر بزرگان فلسفه مخفی شده باشیم و بدون آن که مسئولیت نظرات اشتباه آنان را بر عهده بگیریم، خود را تنها در محسنات سخنان آن ها شریک بدانیم. چنین عملی بیشتر به سیاست شباهت دارد تا به فلسفه. ۴: دغدغه های اصلی فیلسوفان را بیابید این نکته را نباید فراموش کرد که هیچ نظریه فلسفی، بدون وجود یک دغدغه فکری مطرح نشده است. ابتدا باید دغدغه آن فیلسوف را کشف کرد و با وی در آن معضل همفکری و همدردی کرد و آنگاه راه حل وی را برای خروج از آن معضل مورد بررسی قرار داد. در بسیاری از موارد، پس از طی این فرایند، راه حلی که تاکنون به آن توجهی نداشتیم بسیار معقول و ارزشمند جلوه خواهد کرد، چرا که می فهمیم که فلان فیلسوف یا متکلّم نظریه عجیبی را مطرح کرده است، درمسیر فکری خویش با مشکل عجیب تری مواجه بوده است و نه تنها چشم خود را بر آن مشکل نبسته است، بلکه مردانه ایستاده است و از آن چه در توان داشته، در حل آن دریغ نکرده است. آنگاه است که متوجه می شویم که او نه تنها نسبت به کسانی که آن مشکل را جدی نگرفته اند، بالاتر است، بلکه به دلیل آنکه کوشیده است تا آن را از جلوی راه متفکران دیگر بردارد، در خور ستایش و تقدیر به شمار می آید. ۵: کلاس فلسفه، کلاس بحث است کلاس فلسفه، کلاسی نیست که مدرس، متکلّم وحده باشد و دیگران شنونده صرف. باید دیالوگ ها و محاورات افلاطونی را به صورت زنده در کلاسی اجرا کرد و دانشجویان را در بحث شریک کرد. گرچه این امر باعث می شود تا به علت محدود بودن واحد های دانشگاهی و ساعات تدریس، دانشجو در طول ترم، تنها به چند بحث فلسفی مسلط شود و حیطهاطالعات وی محدود گردد، اما می توان این مشکل را نیز به چند روش برطرف کرد. یک راه حل آن است که کلاس های فلسفه به دوو دسته نظری و عملی تقسیم شوند و در کلاس های عملی، به بحث جدی در خصوص چند مسئله فلسفی پرداخته شود.
🍀🍀🍀 ۶: در مورد مسائل، فکر کنید الزم است تا علاوه بر افزایش محفوظات دانشجویان، آنها را به تعمق فراخواند. چنانکه گفته شد، کلاس فلسفه، کلاس بحث است؛ اما نه بحثی که هدف از آن پیروز شدن و آفرین شنیدن است، بلکه بحثی که با تعمق گام به گام همراه است. ۷: سخنان خود را در کمترین عبارات و به صورت گویا و صریح بیان کنید. گرچه صریح بودن، گاه انسان را وسوسه می کند تا از واژه های متعارف فاصله بگیرد و اظهار نظرهای تندی در قبال یک نظریه بیان کند، اما از اهمیت این امر، در عرصه فلسفه و بحث، چیزی نمی کاهد.اگر در کلاس های دکتر دینانی شرکت کرده باشید، می بینید که از واژه هایی استفاده می کند که با صراحت تمام انسان را مستقیماً به قلب مطلب هدایت می کند . یکی از وظایف استاد این است که نگذارد بحث از مسیر اصلی خود خارج گردد و به بیراهه برود. بنابراین باید در وقت صرفه جویی کرد و از حاشیه پردازی خودداری نمود. ۸: به لوازم سخنان تان توجه داشته باشید هرچه می گوییم، لوازمی به همراه دارد. نمی توان سخنی بر زبان آورد و نسبت به لوازم آن سخن بی توجه بود.اندیشه های فلسفی چونان تار و پود هایی درهم تنیده اند، به نحوی که اگر یکی از آنها را بکشیم، چندین مسئله دیگر نیز به همراه آن خواهد آمد. گاه برخی از اندیشمندان، از آن جا که متوجه لوازم یک نظریه بوده اند، از ابتدا جلوی سر منشأ را گرفته اند و آن نظریه را ابراز نکرده اند و یا آن را رد کرده اند و در مقابل آن موضع گرفته اند. توجه داشتن به لوازم یک مطلب، یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در مباحث فلسفی به آن توجه داشت. ۹: خود را ملزم به استفاده از اصطلاحات فلسفی نکنید! در بسیاری از موارد، لفظ حجاب معنی است و فرد بدون آن که به درستی، معنای آن چه را که می گوید بداند، در پشت سر اصطلاحات سنگر می گیرد و به دفاع می پردازد، در حالی که اگر از وی خواسته شود تا با زبانی عامیانه مراد خود را بیان کند، قادر به انجام چنین کاری نخواهد بود. این به آن دلیل است که بسیاری از افراد، بدون اندیشیدن و تعمق درمعانی، به حفظ کردن اصطلاحات روی آورده اند و دیگر اصطلاحات برای آن ها، بیانگر معانی نیست؛ بلکه عین معنا است و لاجرم بدون استفاده از اصطلاحات ، قادر به بیان مراد خود نیستند. به قول دکتر دینانی: ‘خیلی ها اصطلاحات زیادی حفظ کرده اند، اما درک صحیحی از آن ها ندارند.’ ۱۰: به سرعت مبهوت نظرات جدید نشوید! در فلسفه اگرچه دسته بندی های نو ارائه می شود، اما با این وجود کمتر سخن نوئی می توان یافت.چنان که دکتر دینانی گفته اند: ‘ همه فلسفه ها به یک جا بر می گردند، منتها شکل های متفاوت دارند.’ در این مطلب نباید دچار افراط و تفریط شد. افراط در آن، ما را به آنجا می رساند که نظرهیچ فیلسوف جدیدی را نمی پذیریم و آن را صرفاً تکرار سخن گذشتگان به شمار می آوریم. اما تفریط در این اصل آن است که خود را یک سره در این میان از یاد ببریم و مسحور و مقهور سخنان افراد شویم. در این صورت هیچ گاه جرات ابراز عقیده و سخن گفتن نخواهیم داشت. باید میان این دو مرحله از افراط و تفریط حرکت کرد تا نه مقهور سخنان دیگران باشیم و گمان کنیم که آنها افرادی فوق بشری بوده اند که به چین نظریاتی دست یافته اند و در نتیجه خود را به طور کامل در مقابل آن ها خلع سالح کنیم و نه از آن طرف، قدر سخنان آنان را ندانیم و به ارزش افکارشان توجه نداشته باشیم. این امر خصوصاً در مواجهه با نظرات فالسفه مغرب زمین حائز اهمیت است. چرا هنگامی که مثال سهروردی و دکارت هر دو جسم را همان ‘مقدار’ می دانند، دانشجویان باید این سخن را از نظرات دکارت تلقی کنند و سال ها بعد، اگر با سهروردی آشنا شدند نظراو را هم مشابه دکارت بدانند. در صورتی که در حقیقت، این سخن دکارت غربی است که مشابه سخن سهروردی ما است! شاید در این جا شائبه ملیت گرایی یا سنت گرایی به ذهن برسد، اما ابراز این مطلب، تنها به معنای قطع نکردن ریشه های هویتی و فکری ما است تا به موجودی بی ریشه و بی هویت که در سراسر عمر خود مبهوت ‘ایسم ها’ است، بدل نگردیم. ۱۱: مسائل را تحلیل کنید یکی از کلیدی ترین و متداول ترین روش های دکتر دینانی، این است که رابطه میان دو مفهوم را مورد بحث و ارزیابی قرارمی دهند. در یکی از این روش های تحلیل، معمولا شنیده می شود که می گویند: ‘آیا الف ناشی از ب است و یا آنکه ب از الف پدید آمده است؟’ به عنوان مثال در بررسی رابطه ایمان و عقل می پرسد: ‘آیا باید به عقل ایمان آورد یا آنکه به ایمان نگاه عقلانی داشت؟ ‘ و یا در جای دیگر می پرسد: ‘آیا می اندیشم پس هستم و یا آنکه هستم، پس می اندیشم؟’
🍀🍀🍀 ۱۲: ارزش فیلسوفان را بدانیم افکار هریک از فلاسفه از جهتی خاص دارای اهمیت است. ۱۳: معیار حقیقی، تنها عقل است در کلاس فلسفه و شاید در تمام زندگی، معیار حقیقی، عقل است. در کلاس فلسفه جایی برای مشهورات و مقبولات و نظایر آنها وجود ندارد. بدین دلیل است که استاد، در کلاس های خود، گاه به این سخن غزالی اشاره می کنند که گفته است: ‘پس اگر در حالی که می دانم ده بیشتر از سه است، کسی به من بگوید: نه، بلکه سه بیشتر از ده است، و بگوید که دلیل من این است که این عصا را اژدها خو اهم کرد، و این کار انجام دهد؛ و این امر را به چشم خود مشاهده کنم، هرگز به سبب این امر در معرفت اولیه خود اینکه ده بیشتر از سه است شک نخواهم کرد، و تنها از قدرت او بر نحوه تبدیل عصا به اژدها، تعجب خواهم کرد! اما در آن چه دانسته ام شک نخواهم کرد.’ هنگامی که بزرگترین دشمن فلسفه (غزالی)، این گونه می اندیشد، مشخص است شک وظیفه فیلسوفان چیست. در فلسفه، جایی برای عرفان زدگی و دکان داران مرید پرور وجود ندارد. فیلسوف، مرید عقل است و سخنان خود را به پیشگاه اوعرضه می کند و در این امر هیچ روش دیگری را برنمی تابد. البته این سخن به معنای مخالفت با عرفان حقیقی نیست. چرا که عرفان حقیقی نیز امری عقلانی است؛ بلکه مراد، مبارزه با خرافات و خواب نما شدن و سوء استفاده از احساسات مردم است. کسانی که سخنی را می پذیرند تنها به دلیل آنکه فالن کس گفته است و یا حتی فلسفه می خواند، زیرا فلان بزرگ، که به او علاقه دارند، فلسفه را دوست دارد! این افراد مسافران حقیقی این قطار نیستند و دیر یا زود از آن پیاده خواهند شد. بنابراین، در کلاس فلسفه، تنها معیار، عقل است. •┈┈••✾▪️◾️▪️✾••┈┈• ✍ به بپیوندید: 🆔 @pazhoohesh_alborz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠فرآیند جدید اخذ مدارج علمی اعم از تشکیل پرونده، پیشنهاد موضوع، طرح نامه، تدوین پایان نامه، دفاع و چاپ مدرک همگی در پنل شخصی شما قابل رویت و دسترسی خواهد بود.             ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ خبرگزاری سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان البرز 🔰 @sbtvroa313
🌹🌹🌹 ✅ اساتید و طلاب محترم از ثبت فعالیت های پژوهشی خود در سامانه پژوهشگران در 19 سرفصل جهت بهره مندی از حمایت های مرکز خدمات، شهریه و افزایش درصد پژوهش در حق الزحمه پرداختی غفلت نکنید . ✔ محورهای قابل ثبت در سامانه پژوهشگران 1⃣ نگارش مقاله 2⃣ نگارش کتاب 3⃣ کانون های علمی 4⃣ تحقیق پایانی 5⃣ نشریه واحد آموزشی 6⃣ نشست علمی 7⃣ پژوهش درسی 7⃣ راهنما و مشاور تحقیق پایانی، پایان نامه 8⃣ مسئولیت پژوهشی اعم از معاون پژوهش، عضور شورای پژوهش، کسئول کتابخانه جهت آشنایی بیشتر با سامانه پژوهشگران به پیشخوان حوزه درگاه شخصی خود مراجعه کنید. اساتید محترم البرز که در سامانه آثار خود را ثبت کرده اند جهت تسریع در بررسی مشخصات خود را به آیدی @mo_kh110 ارسال کنند. •┈┈••✾▪️◾️▪️✾••┈┈• ✍ به بپیوندید: 🆔 @pazhoohesh_alborz
🌹🌹🌹 آزمون شخصیت رایگان https://www.16personalities.com/fa ✔خودتان باشید و صادقانه پاسخ بدهید تا تیپ شخصیتی خود را شناسایی کنید. ✔بیاموزید که تیپ شخصیتی شما چگونه بر بسیاری از حوزه‌های زندگی‌تان تاثیر می‌گذارد. ✔رشد کنید و به شخصی که می‌خواهید تبدیل شوید. •┈┈••✾▪️◾️▪️✾••┈┈• ✍ به بپیوندید: 🆔 @pazhoohesh_alborz
پژوهش حوزه علمیه برادران استان البرز
🔻دبیر ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه: ❇️ کشور نیازمند نگاه اعتدالی به هوش مصنوعی است دکتر قاسمی
هشدار معاون بایدن دربارۀ خطرات هوش مصنوعی 🔹کامالا هریس در اظهاراتی خواستار اقدام فوری برای محافظت از مردم و دموکراسی در برابر خطرات ناشی از هوش مصنوعی در کشور شد و در راستای هشدار ناشی از این خطرات، یک سری اقدامات را برای رفع نگرانی‌های ناشی از این فناوری اعلام کرد. 🔹معاون رئیس‌جمهور آمریکا اذعان کرد که فناوری هوش مصنوعی پتانسیل ایجاد «حملات سایبری در مقیاسی فراتر از هر چیزی که قبلا در این زمینه دیده شده» را دارد و می‌تواند منجر به ایجاد سلاح‌های بیولوژیکی با فرمول هوش مصنوعی شود که به موجب آنها جان میلیون‌ها نفر به خطر خواهد افتاد. 🔹هریس از این تهدیدات به عنوان «تهدیدات هوش مصنوعی» یاد کرد و گفته همه آنها می‌تواند زندگی بشر را به خطر بیاندازد و تحت‌الشعاع قرار دهد. •┈┈••✾▪️◾️▪️✾••┈┈• ✍ به بپیوندید: 🆔 @pazhoohesh_alborz
🍀🍀🍀 ✅🔻 سامانه هایی که امکان استفاده از آن فراهم شده است به شرح ذیل میباشد: 1⃣ سامانه ابر نور: ارائه سرویس سازمانی ابر نور به میزان 50 هزار ساعت در بازه زمانی یکساله به منظور استفاده از نرمافزارهای مرکز نور در بستر ابر نور به آدرس «abrenoor.ir». 2⃣ سامانه نور مگز: ارائه سرویس سازمانی پایگاه مجلات نور (نور مگز) به میزان دانلود 50 هزار مقاله تصویری به آدرس «noormags.ir»، که هر کاربر میتواند روزانه تا سقف 10 مقاله پی دی اف دانلود نماید. 3⃣ سامانه نور لایب: ارائه سرویس سازمانی پایگاه کتابخانه دیجیتال نور (نور لایب) به میزان دانلود 30 هزار صفحه متنی یا 300 هزار صفحه تصویری یا 900 هزار صفحه مطالعه به آدرس «noorlib.ir»، که کاربران میتوانند به صورت روزانه 500 دانلود متنی، 3000 دانلود تصویری، 3000 مطالعه متنی و 3000 مطالعه تصویری داشته باشند. 🔴 کاربران میبایست جهت استفاده از سامانه های مرکز نور، وارد پیشخوان برخط حوزه های علمیه شده و پس از ورود به صفحه شخصی خویش و با کلیک بر لینک مربوطه، امکان استفاده را دارند. کاربرانی که عضو سامانه پیشخوان نیستند، در ابتدا باید از طریق لینک ثبت نام موجود در صفحه ورودی پیشخوان، ثبت نام را انجام داده و سپس وارد صفحه خود شوند و از سامانه های مرکز نور استفاده نمایند. ✔️به پیشخوان حوزه مراجعه کنید. •┈┈••✾▪️◾️▪️✾••┈┈• ✍ به بپیوندید: 🆔 @pazhoohesh_alborz
اولویت های پژوهشی قوه قضاییه.pdf
779.9K
📜 👈 لیست الویت های پژوهشی قوه قضائیه 👌یک پیشنهاد خوب برای عزیزانی که دنبال موضوعات حقوقی فقهی هستند. ر
🍀🍀🍀 ✅برنامه ها،دستاوردهاوپیشرفت معاونت پژوهش حوزه علمیه؛ •┈┈••✾▪️◾️▪️✾••┈┈• ✍ به بپیوندید: 🆔 @pazhoohesh_albor
✅ برگزار می‌شود؛ آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره علامه حلی(ره) مراسم تقدیر از برترین آثار پژوهشی طلاب جوان و اساتید حوزه‌های علمیه، با سخنرانی آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه و با حضور فضلا و پژوهشگران جوان حوزوی برگزار می‌شود. 📆 زمان: شنبه 20 آبان‌ماه ـ ساعت 9 الی 12 صبح 📌 مکان: قم، ابتدای بلوار امین، سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه(س) @jhelli_ir •┈┈••✾▪️◾️▪️✾••┈┈• ✍ به بپیوندید: 🆔 @pazhoohesh_albor
حمایت از پایان‌نامه‌ها با موضوعات فقه معاصر معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه با همکاری دفتر فقه معاصر و معاونت آموزش حوزه علمیه قم از پایان نامه‌های با موضوعات فقه معاصر به شرح ذیل حمایت می‌کند: 🔺شرایط طلاب: 1️⃣ تمامی طلاب محترم که طبق ضوابط مدارج علمی، امکان تدوین پایان‌نامه سطح ۳ و ۴ را دارند. 2️⃣ علاقه‌مندی، توانمندی و تعهد به انجام مطلوب پژوهش در بازه زمانی مقرر. 🔹 اساتید و طلابی که در دروس یا ، تدریس یا تحصیل داشته‌ یا مقاله‌ای در موضوعاتی مشابه به موضوعات اعلامی فقه معاصر در هر دوره در مجلات علمی ـ پژوهشی یا علمی ـ ترویجی منتشر نموده‌اند؛ و نیز طلابی که در مدارس مشغول به تحصیل هستند در اخذ موضوعات پایان‌نامه‌های فقه معاصر دارای اولویت می‌باشند. 🔺فرآیند ثبت نام و تدوین پایان نامه: 1️⃣ مشاهده موضوعات مصوب و اسامی اساتید راهنما و مشاور، با مراجعه به کانال اطلاع رسانی معاونت آموزش حوزه علمیه قم و یا کانال دفتر فقه معاصر. 2️⃣ مراجعه به مدیریت مدارج علمی حوزه علمیه قم جهت ثبت نام، ارائه فرم موضوع شامل: (عنوان موضوع، بیان مسئله، سؤالات اصلی و فرعی) با امضای استاد راهنما، ارائه معرفی نامه: تحصیل یا تدریس دروس فقه معاصر و یا چاپ و یا پذیرش مقالات مرتبط و یا پذیرش مدارس فقهی. 3️⃣ بررسی فرم موضوع در کمیته علمی مربوطه ظرف مدت حداکثر یک‌ماه و تأیید نهایی. 4️⃣ تدوین طرح‌نامه تفصیلی با نظارت استاد راهنما در مدت زمان حداکثر ۳ ماه بعد از ثبت نام (در صورت عدم ارائه در فرصت مقرر، موضوع به فرد دیگر واگذار خواهد شد). 5️⃣ بررسی طرح‌نامه تفصیلی در کمیته علمی مربوطه حداکثر ظرف مدت یک‌ماه. 6️⃣ مراجعه طلبه و استاد راهنما بعد از تصویب نهایی طرح‌نامه با معرفی‌نامه مدارج علمی قم، به دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز حوزه و نظام جهت انعقاد قرارداد. 7️⃣ تدوین پایان نامه سطح ۳ حداکثر ظرف مدت یک‌سال و سطح ۴ حداکثر ظرف مدت دو سال بعد از تصویب طرح‌نامه (در صورت عدم ارائه در موعد مقرر در کمیته مربوطه تصمیم مقتضی اخذ خواهد شد). 8️⃣ تعیین داوری در کمیته علمی مربوطه ظرف مدت یک‌ماه بعد از ارائه نسخه نهایی مورد تأیید استاد راهنما به مدارج علمی قم. 9️⃣ دفاع از پایان‌نامه و اعمال اصلاحات احتمالی ظرف حداکثر مدت یک‌ماه بعد از جلسه دفاع. 🔟 بررسی اثر در دبیرخانه حمایت از پژوهش‎های مورد نیاز حوزه و نظام مستقر در معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه و تعیین میزان حمایت‌ها. 🔺حمایت‌ها: 1️⃣ نویسندگان پایان‌نامه: سطح۳: از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال؛ براساس ارزیابی دبیرخانه حمایت سطح۴: از ۶۰ تا ۱۵۰ میلیون ريال؛ براساس ارزیابی دبیرخانه حمایت 2️⃣ اساتید راهنما: سطح۳: از ۳۰ تا ۶۰ میلیون ریال؛ بر اساس ارزیابی دبیرخانه حمایت سطح۴: از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ريال؛ براساس ارزیابی دبیرخانه حمایت 🔺چاپ اثر: حمایت از چاپ و انتشار اثر با نام نویسنده و تحت اشراف علمی استاد راهنما، در صورت تأیید دبیرخانه حمایت معاونت پژوهش. 🔸تذکر: حقوق معنوی اثر متعلق به نویسنده و استاد راهنما و حقوق مادی آن متعلق به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه می‌باشد و هرگونه چاپ و انتشار نیاز به أخذ مجوز از این مرکز دارد. ✅حمایت مالی (قرارداد پژوهشی، چاپ آثار) از آثار و پژوهش‌های حوزویان ناظر به حل مسائل و نیازهای نظام اسلامی شماره تماس: 35-02533133836 بدون مراجعه حضوری می توانید طرح‌های پژوهشی و آثار خود را به شماره 09367568800 در ایتا ارسال فرمایید و از طریق تماس تلفنی پیگیری نمایید. دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه @hdabirkhane 🆔 @fiqhci •┈┈••✾▪️◾️▪️✾••┈┈• ✍ به بپیوندید: 🆔 @pazhoohesh_albor