eitaa logo
پدرانه
63 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
1 فایل
به یاد پدرم پیر غلام اهل بیت ع ومادرم روزانه با احادیث وآیات الهی در خدمت شما خواهم بود روحش شاد
مشاهده در ایتا
دانلود
💡 پند شبانه : 🌷 امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) : عَوِّدْ نَفْسَكَ حُسْنَ النِّيَّةِ وَ جَميلَ الْمَقْصَدِ ، تُدْرِكْ فى مَباغيكَ النَّجاحَ خودت را به داشتن نیّت خوب و مقصد زیبا عادت ده ، تا در خواسته‌هایت موفق شوی. 📚 غررالحکم ، ح۶۲۳۶ ☀️ به ما بپیوندید 👇 🦋 @pedarraneh
🍃🌾🍃 بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ الم (۱) تَنْزِيلُ الْكِتابِ لا رَيْبَ فِيهِ مِنْ رَبِّ الْعالَمِينَ (۲) أَمْ يَقُولُونَ افْتَراهُ بَلْ هُوَ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ لِتُنْذِرَ قَوْماً ما أَتاهُمْ مِنْ نَذِيرٍ مِنْ قَبْلِكَ لَعَلَّهُمْ يَهْتَدُونَ (۳) اللَّـهُ الَّذِي خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ ما بَيْنَهُما فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوى‏ عَلَى الْعَرْشِ ما لَكُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لا شَفِيعٍ أَ فَلا تَتَذَكَّرُونَ (۴) يُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّماءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ يَعْرُجُ إِلَيْهِ فِي يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ (۵) ذلِكَ عالِمُ الْغَيْبِ وَ الشَّهادَةِ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (۶) الَّذِي أَحْسَنَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ خَلَقَهُ وَ بَدَأَ خَلْقَ الْإِنْسانِ مِنْ طِينٍ (۷) ثُمَّ جَعَلَ نَسْلَهُ مِنْ سُلالَةٍ مِنْ ماءٍ مَهِينٍ (۸) ثُمَّ سَوَّاهُ وَ نَفَخَ فِيهِ مِنْ رُوحِهِ وَ جَعَلَ لَكُمُ السَّمْعَ وَ الْأَبْصارَ وَ الْأَفْئِدَةَ قَلِيلاً ما تَشْكُرُونَ (۹) وَ قالُوا أَ إِذا ضَلَلْنا فِي الْأَرْضِ أَ إِنَّا لَفِي خَلْقٍ جَدِيدٍ بَلْ هُمْ بِلِقاءِ رَبِّهِمْ كافِرُونَ (۱۰) قُلْ يَتَوَفَّاكُمْ مَلَكُ الْمَوْتِ الَّذِي وُكِّلَ بِكُمْ ثُمَّ إِلى‏ رَبِّكُمْ تُرْجَعُونَ (۱۱) الف، لام، میم. (۱) نازل کردن این کتاب که هیچ شکی در آن وجود ندارد (و سراسر حقّ و حقیقت است)، از جانب مالک و صاحب اختیار جهانیان است. (۲) آیا می‌گویند «قرآن را از خود بافته است»؟ (هرگز؛) بلکه آن حقّ و حقیقت است که از جانب پروردگارت است تا مردمی را که هیچ هشداردهنده‌ای پیش از تو نزدشان نیامده است، هشدار دهی؛ باشد که هدایت شوند. (۳) «الله»، کسی ست که آسمان‌ها و زمین و آنچه را که میان آن دو است، در شش دوره آفرید. آنگاه بر تخت فرمانروایی (جهان) مستقر شد (و شروع به حکمرانی کرد). شما جز او هیچ سرپرست و شفاعت‌کننده‌ای ندارید. آیا پند نمی‌گیرید؟ (۴) کارهای جهان را از (عالم) بالا تدبیر می‌کند و به زمین می‌رساند. سپس در دوره‌ای که مقدارش به‌اندازه‌ی هزار سال از سال‌هایی ست که شما می‌شمرید، امور عالم بالا می‌رود و نزد او می‌رسد. (۵) این است آن (خدایی) که از پنهان و آشکار آگاه و شکست‌ناپذیر و مهربان است؛ (۶) همو که هر چه آفرید، نیکو آفرید، و آفرینش انسان را از گِل آغاز کرد. (۷) سپس نسل او را از (نطفه که) عصاره‌ای (از کُل وجود انسان است)، یعنی (همان) آبِ (به‌ظاهر) پست و بی‌ارزش، قرار داد. (۸) آنگاه او را کامل و معتدل کرد و از روح خویش در او دمید، و برای شما گوش و چشم و دل پدید آورد؛ (اما) اندکی (از شما) شکرگزاری می‌کنید. (۹) (کافران) گفتند: «آیا زمانی که (ذرات خاک شدیم و) در زمین ناپدید شدیم، آیا به‌راستی در آفرینش جدیدی در می‌آییم؟!»حقیقت این است که آنان، روبه‌رو شدن با پروردگارشان را انکار می‌کنند. (۱۰) بگو: فرشته‌ی مرگ که بر شما گمارده شده است، (جان) شما را کامل می‌گیرد. آنگاه فقط به پیشگاه پروردگارتان بازگردانده می‌شوید. (۱۱) سجده [۱-۱۱] •┈┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈┈• @pedarraneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈•✾◆🍃🥀🍃◆✾•┈ 💠 پست آخرهرشب 💠 ✔️همه با هم دعای فرج را زمزمه می کنیم: إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَل َ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ🌹 🍃🌸💖🌺🌷🌹💐🍃 ┈•✾◆🍃🥀🍃◆✾•┈ @pedarraneh
🌸🍃 🍃 سلام صبح بخیر روزانه یک آیه از قران کریم به همراه تفسیری مختصر ویک حدیث نبوی ویک حکمت علوی تقدیم به عزیزان 🍃 🌸🍃 @pedarraneh
پدرانه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ» سپس نطفه را به صورت علقه [= خون بسته‌]، و علقه را به صورت مضغه [= چیزی شبیه گوشت جویده شده‌]، و مضغه را به صورت استخوان‌هایی درآوردیم؛ و بر استخوان‌ها گوشت پوشاندیم؛ سپس آن را آفرینش تازه‌ای دادیم. پس بزرگ است خدایی که بهترین آفرینندگان است! (سوره مبارکه مؤمنون، آیه ۱۴) 🦋 @pedarraneh تفسیر: پس از آن، به مراحل شگفت‌آور و بهت‌آور سیر نطفه در رحم مادر، و چهره هاى گوناگون خلقت، که یکى بعد از دیگرى در آن قرارگاه امن، و دور از دست بشر ظاهر مى شود، اشاره کرده مى فرماید: سپس، ما نطفه را به صورت خون بسته اى درآوردیم و بعد این خون بسته را به  مضغه  که شبیه گوشت جویده است تبدیل کردیم و بعداً آن را به صورت استخوان در آوردیم، و از آن پس بر استخوان ها گوشت پوشاندیم  (ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظاماً فَکَسَوْنَا الْعِظامَ لَحْماً).    این چهار مرحله متفاوت که به اضافه مرحله نطفه بودن، مراحل پنجگانه اى را تشکیل مى دهد، هر کدام براى خود عالم عجیبى دارد، مملوّ از شگفتى ها که در علم جنین شناسى امروز، دقیقاً مورد بررسى قرار گرفته و پیرامون آن کتاب ها نوشته اند، ولى روزى که قرآن از این مراحل مختلف خلقت جنینى انسان و شگفتى هاى آن سخن مى گفت، اثرى از این علم و دانش نبود. 🌺🌺🌺 و در پایان آیه، به آخرین مرحله که در واقع مهمترین مرحله آفرینش بشر است، با یک تعبیر سر بسته و پر معنى اشاره کرده، مى فرماید: سپس ما او را آفرینش تازه اى بخشیدیم (ثُمَّ أَنْشَأْناهُ خَلْقاً آخَرَ). بزرگ و پر برکت است خدائى که بهترین خلق کنندگان است (فَتَبارَکَ اللّهُ أَحْسَنُ الْخالِقِینَ). آفرین بر این قدرت نمائى بى نظیر، که در ظلمت‌کده رحم این چنین تصویر بدیعى با این همه عجائب و شگفتى ها بر قطره آبى نقش مى زند. آفرین بر آن علم و حکمتى که این همه استعداد، لیاقت و شایستگى را در چنین موجود ناچیزى ایجاد مى کند، آفرین بر او و بر خلقت بى نظیرش. ضمناً، باید توجه داشت خالق از ماده خَلق و  خلق در اصل به معنى اندازه گیرى است. هنگامى که یک قطعه چرم را براى بریدن، اندازه گیرى مى کنند، عرب واژه خلق درباره آن به کار مى برد، و از آنجا که در آفرینش مسأله اندازه گیرى بیش از همه چیز اهمیت دارد، این کلمه (خلق) درباره آن به کار رفته است. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۴ سوره‌ مبارکه مؤمنون) @pedarraneh 🍃 🌸🍃 نکات مهم آیه بر اساس تفسیر نور 🍃 🌸🍃 - ياد گذشته ها و ضعف هاى انسان و توجّه به قدرت و لطف خداوند، زمينه اى است براى تقويت ايمان و عبادت بيشتر. «لقد خلقنا» - آفرينش انسان در چند مرحله انجام گرفته است. «طين - نطفة - علقة ...» - با اين كه مادر انواع حركت ها را دارد، ولى رحم او براى فرزند، جايگاهى مطمئن است. «قرار مَكين» - تمام مراحل آفرينش، زير نظر خداوند است. «خلقنا - كسونا - انشأنا» - ارزش انسان به روح اوست. «خلقاً آخر» - خودشناسى، مقدّمه ى خداشناسى است. «نطفة، علقة، مضغة - فتبارك اللّه احسن الخالقين» كلمه ى «سُلالة» به معناى عصاره و كلمه «عَلَقة»به معناى خون غليظ وبسته شده و كلمه «مُضغة» به معناى پاره گوشت بدون استخوان است. امام باقرعليه السلام فرمودند: مراد از «خلقاً آخر» دميده شدن روح در بدن است. [75] مراد از «احسن الخالقين» به فرموده امام رضاعليه السلام آن است كه قدرت آفريدن را خدا به ديگران نيز داده، مثلاً حضرت عيسى از طرف خداوند مى آفريند. [76] «أخلق لكم من الطين كهيئة الطّير» [77] دلائل بهترين خالق بودن خداوند بسيار است از جمله: الف: خالقيّت او دائمى است. ب: محدوديّت به اشياى خاصّى ندارد. ج: تنوّع در آن نامحدود است. د: از ساده ترين چيز مهم ترين را مى سازد. ه: مواد اوّليه اش از خودش مى باشد. و: در ساختن تقليد نمى كند. ز: پشيمانى و ترديد در او راه ندارد. ح: بر اساس رحمت مى آفريند، و تمام ساخته هايش هدفدار است. ط: ساخته او با نظام هستى هماهنگ است. ----- 75) تفسير نورالثقلين. 76) بحار، ج 4، ص 147. 77) آل عمران، 49. 🍃لطفا مارا به دیگران معرفی ودر ثواب نشر قرآن واحادیث شریک شوید. 🦋 @pedarraneh
پدرانه: نهج الفصاحه : أسدّ الأعمال ثلاثة ذكر اللَّه على كلّ حال و الإنصاف من نفسك و مواساة الأخ في المال استوارترين كارها سه چيز است ياد خداوند در همه حال و رعايت انصاف بر ضرر خويش و تقسيم مال با برادر دينى. @pedarraneh حکمت ۵۴ على (ع) فرمود: هیچ بی‌نیازی چون عقل نیست و هیچ فقری چون جهل نیست و هیچ میراثی چون ادب نیست و هیچ پشتیبانی چون مشاوره نیست. الحکمة ۵۴ قال عليه السلام : لاَ غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لاَ فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لاَ مِيرَاثَ كَالاَدَبِ، وَ لاَ ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ. saying 54 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: There is no wealth like wisdom, no destitution like ignorance, no inheritance like refinement and no support like consultation. 🍃لطفا مارا به دیگران معرفی ودر ثواب نشر قرآن واحادیث شریک شوید. 🦋 @pedarraneh
💞 زمزمه های عاشقانه : سلام حضرت طبیب ، مهدی جان تا چشم می گشایم هر گوشه از دلم پر از بهانه ی شما می شود ..، طعم شیرین صبح در اندوه ندیدنتان گم می شود و هزار گره بر شادی سپیده دمانم می افتد ... این دل جزبا آمدنتان سرخوشی را تجربه نخواهد کرد ... 🌹اللهم عجل لولیک الفرج 🦋 @pedarraneh
🍃🌾🍃 ذکرانه : ۱۴ صلوات به نیابت از امام عصر علیه السلام تقدیم به پیشگاه امام سجاد،  امام باقر و امام صادق علیهم السلام. 💦رسول خدا صلی الله علیه و آله: زنهار که طمع به دل خویش راه دهید زیرا طمع دل آدمی را به حرص شدید آلوده می سازد و حرص و طمع کلید هر نافرمانى و سرآمد هر گناه و موجب هدر رفتن هر کار خیر است. 📚سفینة البحار.. 🍃🌾🍃 🦋 @pedarraneh
✨ آیه ی روز : وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِينَ بقره-45 از صبر و نماز یاری جوئید؛ (و با استقامت و مهار هوسهای درونی و توجه به پروردگار، نیرو بگیرید؛) و این کار، جز برای خاشعان، گران است. 🪷🪷🪷 نکته ها: هر چند این آیه به دنبال خطاب هایى كه به یهود شده آمده است، ولى مخاطب آن همه ى مردم هستند. در روایات مى خوانیم كه حضرت على علیه السلام هرگاه مسئله ى مهمى برایشان رخ مى داد به نماز مى ایستادند واین آیه را تلاوت مى كردند. در روایتى از پیامبر اسلام صلى الله علیه وآله نقل شده، كه صبر بر سه نوع است: 1- صبر در برابر مصیبت. 2- صبر در برابر معصیت. 3- صبر در برابر عبادت. [310] بنابراین آنچه در روایات آمده كه مراد از صبر در این آیه روزه است، اشاره به یكى از مصادیق صبر دارد. نماز براى رسول اللّه صلى الله علیه وآله و امثال او نور چشم است [311] ولكن براى بعضى ها كه خشوع ندارند، چون بار سنگین است. خشوع، مربوط به قلب و روح و خضوع، مربوط به اعضاى بدن است. نمازِ با توجّه، انسان را به یاد قدرت بى نهایت خدا مى اندازد و غیر او را هر چه باشد كوچك جلوه مى دهد. مِهر او را در دل زیاد مى كند، روحیّه ى توكّل را تقویت مى كند وانسان را از وابستگى هاى مادّى مى رهاند. همه ى این آثار، انسان را در برابر مشكلات مقاوم مى سازد. صبر و مقاومت، كلید تمام عبادات است. فرشتگان به اهل بهشت سلام مى كنند، امّا نه به خاطر نماز و حج و زكات، بلكه به خاطر مقاومت و پایدارى آنها؛ «سلام علیكم بما صبرتم» [312] چون اگر مقاومت نباشد، نماز وجهاد وحج وزكات نیز وجود نخواهد داشت. حتّى شرط رسیدن به مقام هدایت و رهبرى الهى، صبر است؛ «جعلنا منهم ائمّةً یهدون بأمرنا لمّا صبروا» [313] خاطره شاعرى به نام نجاشى، كه یكى از دوستداران حضرت على علیه السلام بود، در ماه رمضان شراب خورد. به دستور امام، هشتاد ضربه تازیانه به او زدند وبیست ضربه نیز به خاطر ارتكاب گناه در ماه رمضان اضافه زدند. او ناراحت شد و به معاویه پیوست و علیه حضرت شعر گفت! اطرافیانِ نجاشى كه قبیله اى مهم در كوفه بودند از على علیه السلام گلایه كردند كه چرا یاران خود را نگه نمى دارد؟! طارق بن عبداللّه رئیس آنها با ناراحتى به امام گفت: شما چرا بین دوست و بیگانه تفاوت قائل نمى شوید؟ شخصى همانند نجاشى نباید شلاّق بخورد، ما این گونه رفتار را تحمّل نمى كنیم. امام در جواب او این آیه را تلاوت فرمود: «و انّها لكبیرة الاّ على الخاشعین» طارق نیز به معاویه پیوست. بنابراین گرچه آیه درباره نماز است، ولى در موارد مشابه مى توان از آیات قرآن استمداد كرد. 🪷🪷🪷 پیام ها: - صبر ونماز، دو اهرم نیرومند در برابر مشكلات است. «استعینوا بالصبر و...» - هر چه در آستان خدا اظهار عجز و بندگى بیشتر كنیم، امدادهاى او را بیشتر دریافت كرده و بر مشكلات پیروز خواهیم شد. «استعینوا بالصبر و الصلوة» - استعانت از خداوند در آیه ى «ایّاك نستعین» منافاتى با استعانت از آنچه به دستور اوست، ندارد. «استعینوا بالصبر» - سنگین بودن نماز، نشانه ى تكبّر در برابر خداست. «لكبیرة الاّ على الخاشعین» 🍃لطفا مارا به دیگران معرفی ودر ثواب نشر قرآن واحادیث شریک شوید. 🦋 @pedarraneh
🍃🌾🍃 حکیمانه: 💦دَاع دَعَا، وَ رَاع رَعَى، فَاسْتَجِيبُوا لِلدَّاعِي، وَاتَّبِعُوا الرَّاعِيَ ⭐️دعوت کننده اى دعوت (به حق) کرد و رهبرى به امر سرپرستى قيام نمود. اکنون بر شما لازم است دعوت او را اجابت کنيد و از رهبرتان پيروى نماييد. 💥روشن است که منظور از دعوت کننده، پيامبر اسلام(صلى الله عليه وآله) است که اساس و بنيان اسلام را بنا نهاد و منظور از راعى، امام اميرالمؤمنين(عليه السلام) است که سرپرستى امّت را به فرمان خدا و پيامبر(صلى الله عليه وآله) برعهده گرفت.اين سخن اشاره به آن دارد که اگر با دقت بنگريد هم پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله) را مى شناسيد و هم جانشين به حق او را و با شناخت آن دو بزرگوار، ترديد و تأملى در اجابت دعوت و پيروى از رهبر باقى نخواهد ماند. 📚 🍃🌾🍃 🦋 @pedarraneh
🔔 پندانه : به نام خدا ❅سلام بر مهدی، منجی انسان‌ها❅                ┄┄┅┅┅❅💠❅┅┅┅┄┄ ✅ امام شناسی                               ❅۶❅ از امام باقر یا امام صادق علیهماالسلام «لَا يَكُونُ‏ الْعَبْدُ مُؤْمِناً حَتَّى‏ يَعْرِفَ‏ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الْأَئِمَّةَ كُلَّهُمْ وَ إِمَامَ زَمَانِهِ وَ يَرُدَّ إِلَيْهِ وَ يُسَلِّمَ لَهُ».(۱) بنده، مؤمن نخواهد بود، مگر آنکه معرفت خدا و رسول و همۀ امامان و معرفت به امام زمانش را داشته باشد و به آن حضرت رجوع کند و تسلیم او باشد. 🔹آنچه شرط تحقق ایمان شخص است: 🔸معرفت به خدا؛ 🔸معرفت به رسول خدا صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله؛ 🔸معرفت به امامان و امام زمان علیهم‌السلام؛ 🔸رجوع به امام زمان علیه‌السلام؛ 🔸و تسلیم آن حضرت شدن است.                ┄┄┅┅┅❅💠❅┅┅┅┄┄ 📚۱. کافی ۱: ۱۸۰. «اللَّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیّکَ الفَرَج» 🦋 @pedarraneh
💡 پند شبانه : 🌷 امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) : أحمَقُ النّاسِ مَن يَمْنَعُ البِرَّ و يَطْلُبُ الشُّكْرَ و يَفعَلُ الشَّرَّ و يَتَوقّعُ ثَوابَ الخَيرِ احمق‌ترین آدم‌ها کسی است که خوبی نمی‌کند و انتظار تشکر دارد و بدی می‌کند و توقع پاداش نیک دارد. 📚 غرر الحکم ، حدیث ۳۲۸۳ ☀️ به ما بپیوندید 👇 🦋 @pedarraneh
🍃🌾🍃 وَ لَوْ تَرى‏ إِذِ الْمُجْرِمُونَ ناكِسُوا رُؤُسِهِمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ رَبَّنا أَبْصَرْنا وَ سَمِعْنا فَارْجِعْنا نَعْمَلْ صالِحاً إِنَّا مُوقِنُونَ (۱۲) وَ لَوْ شِئْنا لَآتَيْنا كُلَّ نَفْسٍ هُداها وَ لكِنْ حَقَّ الْقَوْلُ مِنِّي لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِينَ (۱۳) فَذُوقُوا بِما نَسِيتُمْ لِقاءَ يَوْمِكُمْ هذا إِنَّا نَسِيناكُمْ وَ ذُوقُوا عَذابَ الْخُلْدِ بِما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ (۱۴) إِنَّما يُؤْمِنُ بِآياتِنَا الَّذِينَ إِذا ذُكِّرُوا بِها خَرُّوا سُجَّداً وَ سَبَّحُوا بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَ هُمْ لا يَسْتَكْبِرُونَ (۱۵) تَتَجافى‏ جُنُوبُهُمْ عَنِ الْمَضاجِعِ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ خَوْفاً وَ طَمَعاً وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ (۱۶) فَلا تَعْلَمُ نَفْسٌ ما أُخْفِيَ لَهُمْ مِنْ قُرَّةِ أَعْيُنٍ جَزاءً بِما كانُوا يَعْمَلُونَ (۱۷) أَ فَمَنْ كانَ مُؤْمِناً كَمَنْ كانَ فاسِقاً لا يَسْتَوُونَ (۱۸) أَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ فَلَهُمْ جَنَّاتُ الْمَأْوى‏ نُزُلاً بِما كانُوا يَعْمَلُونَ (۱۹) وَ أَمَّا الَّذِينَ فَسَقُوا فَمَأْواهُمُ النَّارُ كُلَّما أَرادُوا أَنْ يَخْرُجُوا مِنْها أُعِيدُوا فِيها وَ قِيلَ لَهُمْ ذُوقُوا عَذابَ النَّارِ الَّذِي كُنْتُمْ بِهِ تُكَذِّبُونَ (۲۰) اگر آن زمان را می‌دیدی که گنه‌کاران در پیشگاه پروردگارشان سر به زیر افکنده‌اند (و می‌گویند:) «پروردگارا، (حقیقت را) دیدیم و شنیدیم؛ پس ما را بازگردان تا کار شایسته کنیم که ما به‌یقین رسیدیم» (، قطعاً با صحنه‌ی هولناکی مواجه می‌شدی). (۱۲) اگر می‌خواستیم، مسلماً هدایتِ هر کسی را در اختیار خودش می‌گذاشتیم؛ ولی این سخن از جانب من قطعی شده است که حتماً دوزخ را از همه‌ی جن‌ها و انسان‌ها(ی گنه‌کار) پر خواهم کرد. (۱۳) پس (به آنان گفته می‌شود:) به سزای این‌که روبه‌رو شدن با امروزتان را فراموش کردید، (طعم عذاب را) بچشید. ما (نیز) شما را فراموش می‌کنیم. و (اینک، طعم) عذاب جاودان را به کیفر کارهایی که می‌کردید، بچشید. (۱۴) فقط کسانی به آیات و نشانه‌های ما ایمان دارند که چون به آیات ما متذکّر می‌شوند، بی آن‌که تکبّر ورزند، سجده‌کنان (به خاک) می‌افتند، و در حالی که او را می‌ستایند، (از هر عیب و نقصی) منزهش می‌شمرند. (۱۵) (در نیمه‌های شب، برای عبادت،) بسترِ (گرم) را رها می‌کنند، و در آن حال، پروردگارشان را با ترس و امید می‌خوانند و از آنچه به ایشان روزی داده‌ایم، (در راه خدا) انفاق می‌کنند. (۱۶) پس هیچ‌کس از آنچه برایش پنهان شده، خبر ندارد؛ چیزهایی که مایه‌ی روشنی چشم‌هاست؛ تا پاداشی باشد در برابر کارهایی که می‌کردند. (۱۷) آیا کسی که مؤمن است، مانند کسی ست که نافرمان است؟ (هرگز) برابر نیستند. (۱۸) امّا کسانی که ایمان آوردند و کارهای شایسته کردند، باغ‌هایی (از بهشت) دارند که در آن‌ها وارد می‌شوند و می‌آرامند؛ (بهشت‌هایی) که وسیله‌ی پذیرایی (آن‌ها) است؛ به پاداش کارهایی که می‌کردند. (۱۹) امّا نافرمانان، جایگاهشان آتش است. هرگاه بخواهند از آن بیرون آیند، به آن بازگردانده می‌شوند (و به آن‌ها گفته می‌شود:) عذاب آتش را که دروغ می‌شمردید، بچشید. (۲۰) سجده [۱۲-۲۰] •┈┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈┈• @pedarraneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈•✾◆🍃🥀🍃◆✾•┈ 💠 پست آخرهرشب 💠 ✔️همه با هم دعای فرج را زمزمه می کنیم: إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَل َ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ🌹 🍃🌸💖🌺🌷🌹💐🍃 ┈•✾◆🍃🥀🍃◆✾•┈ @pedarraneh
🌸🍃 🍃 سلام صبح بخیر روزانه یک آیه از قران کریم به همراه تفسیری مختصر ویک حدیث نبوی ویک حکمت علوی تقدیم به عزیزان 🍃 🌸🍃 @pedarraneh
پدرانه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «ثُمَّ إِنَّكُم بَعْدَ ذَلِكَ لَمَيِّتُونَ» سپس شما بعد از آن می‌میرید؛ «ثُمَّ إِنَّكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ تُبْعَثُونَ» سپس در روز قیامت برانگیخته می‌شوید! (سوره مبارکه مؤمنون، آیه ۱۵ _۱۶) 🦋 @pedarraneh تفسیر: آیه بعد، از مسأله توحید و شناخت مبدأ، به طرز زیبا و ظریفى به مسأله معاد منتقل مى شود، مى گوید: این انسان با همه شگفتی‌هایش تا ابد زنده نمى ماند، زمانى فرا مى رسد که این ساختمان عجیب از هم فرو مى ریزد و  شما  بعد از این زندگى همگى مى میرید (ثُمَّ إِنَّکُمْ بَعْدَ ذلِکَ لَمَیِّتُونَ). 🌺🌺🌺 ولى براى این که این تصور پیش نیاید که با مردن انسان، همه چیز پایان مى گیرد (پس این آفرینش با این همه شکوه و عظمت براى این چند روز زندگى امرى بیهوده بوده است) بلا فاصله مى افزاید: سپس شما روز قیامت بار دیگر به زندگى باز مى گردید و برانگیخته مى شوید (البته در سطحى عالى تر و در جهانى وسیع تر و گسترده تر) (ثُمَّ إِنَّکُمْ یَوْمَ الْقِیامَةِ تُبْعَثُونَ). (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۵_۱۶ سوره‌ مبارکه مؤمنون) @pedarraneh 🍃 🌸🍃 نکات مهم آیه بر اساس تفسیر نور 🍃 🌸🍃 - مرگ نابود شدن نيست، مرحله اى از تكامل است. «ثمّ انّكم بعد ذلك لميّتون» - مرگ، سرنوشت قطعى انسان است. «ثمّ انّكم ... لميّتون» («انّ» و حرف «لام» و جمله ى اسميّه همه نشانه ى تأكيد است) - آفرينش انسان، هدفدار است. «ثمّ انّكم يوم القيامة تبعثون» - ميان مرگ ورستاخيز فاصله طولانى است. («ثمّ» نشان فاصله ى طولانى است) خداوند در اين آيات، مردن را قطعى و حتمى شمرده است، در اين جا ذكر كلامى از اميرالمؤمنين عليه السلام مناسب است: «فلو أنّ احداً يجد الى البقاء سُلّماً او لدفع الموت سبيلاً لكان ذلك سليمان بن داوود عليه السلام الّذى سُخّر له ملك الجنّ و الانس، مع النبوّة و عظيم الزلفة ... رمته قسى الفناء بنبال الموت». [78] حضرت فرمود: اگر كسى براى ماندن هميشگى در دنيا چاره اى مى انديشيد يا براى برطرف كردن مرگ راهى مى يافت، او سليمان پسر داود عليه السلام بود كه بر جن و انس حكومت داشت، علاوه بر آن كه پيامبر بود و مقام و منزلتى بزرگ داشت ... (با اين حال) كمان هاى نيستى با تيرهاى مرگ، او را از پاى درآوردند (و از جهان هستى رخت بربست). آيه ى قبل سير تكامل خلقت انسان را بيان و خداوند به خود تبريك گفت، اين دو آيه نيز مراحل نهائى تكامل را پس از مرگ بيان مى كند. ----- 78) نهج البلاغه، خطبه 182. 🍃لطفا مارا به دیگران معرفی ودر ثواب نشر قرآن واحادیث شریک شوید. 🦋 @pedarraneh
پدرانه: نهج تلفصاحه : اشتدّ غضب اللَّه على من زعم أنّه ملك الأملاك لا ملك إلّا اللَّه. خشم خدا بر آنكه گمان مى كند ملك ملكان است بسيار سخت است ملكى جز خدا نيست. @pedarraneh حکمت ۵۶ على (ع) فرمود: ثروتمندی در غربت، چون در وطن بودن است و فقر در وطن ، غربت است. الحکمة ۵۶ قال عليه السلام : الْغِنَى فِي الْغُرْبَةِ وَطَنٌ وَ الْفَقْرُ فِي الْوَطَنِ غُرْبَةٌ saying 56 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: With wealth, a strange land is a homeland, while with destitution, even a homeland is a strange land. 🍃لطفا مارا به دیگران معرفی ودر ثواب نشر قرآن واحادیث شریک شوید. 🦋 @pedarraneh
💞 زمزمه های عاشقانه : سلام مهربان پدرم ، مهدی جان صبحتان بخیر ، عزیز دل های ما چه دل انگیز است هر صبح به شما سلام کردن ، هر روز با شما حرف زدن ... چه امیدبخش است در سایه ی مهر شما بودن ، با یاد شما زندگی کردن ... چه دلنشین است به شما پناه بردن ، شما را دوست داشتن ... چه خوشبختم که دلم خانه ی محبت شماست ... چه خوشبختم که در آتش فراقتان می سوزم ... چه خوشبختم که بیقرارتان هستم ... 🌹اللهم عجل لولیک الفرج 🦋 @pedarraneh
🍃🌾🍃 ذکرانه : ۱۴ صلوات به نیابت از امام عصر علیه السلام تقدیم به پیشگاه امام کاظم،  امام رضا،  امام جواد و امام هادی علیهم السلام. 💦امام صادق علیه السلام: اصل و منشأ حسد از کوردلی و ناسپاسی الطاف الهی است که این خود ، دو بال کفر و بی دینی به شمار می روند. 📚مصباح الشریعه ص۲۸۵ 🍃🌾🍃 🦋 @pedarraneh
✨ آیه ی روز : وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ انبیاء-107 ما تو را جز برای رحمت جهانیان نفرستادیم. پیام ها: - حكومت بندگان صالح بر زمین تبلور لطف و رحمتى است كه در سایه رسالت بدست مى آید و هر آنچه از رحمت نبوى صلى الله علیه وآله كه در دنیا و آخرت نصیب افراد مى شود، پرتوى از رحمت الهى است. «و ما ارسلناك الا رحمة» - همه ى احكام و دستوراتى كه پیامبر اسلام آورده حتّى جهاد، حدود و قصاص و سایر كیفرها و قوانین جزایى، براى جامعه ى بشرى رحمت است. «و ما ارسلناك الاّ رحمة» - خداوند، «ربّ العالمین» و رسولش «رحمة للعالمین» است، یعنى تربیت واقعى در سایه هدایت انبیا امكان پذیر است. «رحمة للعالمین» - پیامبر اسلام صلى الله علیه وآله براى همه ى انسان ها، در همه ى اعصار و تمامى مكان ها رحمت است و نیازى به پیامبر دیگرى نیست. «رحمة للعالمین» - رسول گرامى اسلام صلى الله علیه وآله حتّى براى ملائكه مقرب الهى نیز رحمت است. «رحمة للعالمین» در حدیثى مى خوانیم كه جبرئیل به پیامبر صلى الله علیه وآله اظهار داشت كه رحمت تو مرا نیز شامل شد.(104) - دستورات اسلام جهان شمول است. «للعالمین» - یك انسان با اراده ى الهى مى تواند در تمام هستى اثر بگذارد. «للعالمین» 104) تفسیر مجمع البیان. ، 🍃لطفا مارا به دیگران معرفی ودر ثواب نشر قرآن واحادیث شریک شوید. 🦋 @pedarraneh
🍃🌾🍃 حکیمانه: پرهیز از دوستی با احمق 💦يَا بُنَيَّ إِيَّاکَ وَمُصَادَقَةَ الاَْحْمَقِ فَإِنَّهُ يُرِيدُ أَنْ يَنْفَعَکَ فَيَضُرَّکَ ⭐️فرزندم از دوستى با احمق برحذر باش؛ چراكه او مى خواهد به تو منفعت رساند؛ ولى زيان مى رساند 💥انسان، موجودى اجتماعى است، نه تنها به اين دليل كه مدنى بالطبع است وعشق به اجتماعى بودن در نهاد او نهفته شده، بلكه به دليل نيازهاى فراوان ومتنوعى كه دارد و نمى تواند بدون كمك گرفتن از ديگران به آن برسد. البته «مائق» به معناى كسى است كه حماقت او شديد باشد. چنين كسى از كارهاى احمقانه خود لذت مى برد و سعى مى كند آن را زينت دهد و جالب معرفى كند و اصرار دارد ديگران هم مانند او باشند. از آنجا كه در انسان چيزى به نام روحيه محاكات نهفته شده كه مى خواهد خود را شبيه ديگران كند چه بسا همنشينى با احمق تأثير خود را بگذارد و به تدريج به سوى او گرايش پيدا كند به خصوص اگر او كارهاى احمقانه خود را تبليغ و تزئين كند. 📚 🍃🌾🍃 🦋 @pedarraneh
🔔 پندانه : به نام خدا ❅سلام بر مهدی، منجی انسان‌ها❅                ┄┄┅┅┅❅💠❅┅┅┅┄┄ امام شناسی (۷) 🔸در ادامۀ کلام گهربار حضرت رضا علیه‌السلام (پست «۴») دربارۀ امامت، چنین می‌خوانیم: 🔹«إِنَّ الْإِمَامَةَ خَصَّ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهَا إِبْرَاهِيمَ الْخَلِيلَ علیه‌السلام بَعْدَ النُّبُوَّةِ وَ الْخُلَّةِ مَرْتَبَةً ثَالِثَةً وَ فَضِيلَةً شَرَّفَهُ بِهَا وَ أَشَادَ بِهَا ذِكْرَهُ‏ فَقَالَ:‏ «إِنِّي جاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِماماً»(۱) فَقَالَ الْخَلِيلُ علیه‌السلام: سُرُوراً بِهَا، «وَ مِنْ ذُرِّيَّتِي؟»(۲)‏ قَالَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى: «لا يَنالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ»‏(۳) فَأَبْطَلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ إِمَامَةَ كُلِّ ظَالِمٍ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ صَارَتْ فِي الصَّفْوَةِ...».(۴) خداوند عزّوجل پس از پيامبرى و دوستى، امامت را در مرتبهٔ سوم به ابراهيم خليل اختصاص داد و اين را فضيلتى قرار داد كه او را بدان مشرّف گردانيد و با آن ستودش و فرمود: «من تو را پيشواى مردم گردانيدم.» ابراهيم خليل عليه‌السلام از سرِ شادى عرض کرد: «فرزندانم را هم؟» خداوند در پاسخ او فرمود: «پيمان من، ستمكاران را در بر نگيرد». 🔸بدين ترتيب، اين آيه، امامت هر ستمگرى را تا روز رستاخيز باطل گرداند و امامت، تنها در برگزيدگان خواهد بود. ༻⃘⃕࿇○༅•━┅┄ 👈 برای شناخت بیشتر امام و حجّت خدا در پست‌های بعدی با ما همراه باشید.                ┄┄┅┅┅❅💠❅┅┅┅┄┄ 📚۱. بقره: ۱۲۴.     ۲. همان.      ۳. همان.         ۴. کافی ۱: ۱۹۹. «اللَّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیّکَ الفَرَج» 🦋 @pedarraneh
💡 پند شبانه : 🌷 رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) : ‌ زياد كن؛ زيرا همچنان كه باد ، برگ درختان را فرو مى ريزاند ، سجده را مى ريزاند. ‌📚 الأمالي للصدوق ، ص۸۱۴ ☀️ به ما بپیوندید 👇 🦋 @pedarraneh
🍃🌾🍃 وَ لَنُذِيقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذابِ الْأَدْنى‏ دُونَ الْعَذابِ الْأَكْبَرِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ (۲۱) وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُكِّرَ بِآياتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْها إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ (۲۲) وَ لَقَدْ آتَيْنا مُوسَى الْكِتابَ فَلا تَكُنْ فِي مِرْيَةٍ مِنْ لِقائِهِ وَ جَعَلْناهُ هُدىً لِبَنِي إِسْرائِيلَ (۲۳) وَ جَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا لَمَّا صَبَرُوا وَ كانُوا بِآياتِنا يُوقِنُونَ (۲۴) إِنَّ رَبَّكَ هُوَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ فِيما كانُوا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ (۲۵) أَ وَ لَمْ يَهْدِ لَهُمْ كَمْ أَهْلَكْنا مِنْ قَبْلِهِمْ مِنَ الْقُرُونِ يَمْشُونَ فِي مَساكِنِهِمْ إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ أَ فَلا يَسْمَعُونَ (۲۶) أَ وَ لَمْ يَرَوْا أَنَّا نَسُوقُ الْماءَ إِلَى الْأَرْضِ الْجُرُزِ فَنُخْرِجُ بِهِ زَرْعاً تَأْكُلُ مِنْهُ أَنْعامُهُمْ وَ أَنْفُسُهُمْ أَ فَلا يُبْصِرُونَ (۲۷) وَ يَقُولُونَ مَتى‏ هذَا الْفَتْحُ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِينَ (۲۸) قُلْ يَوْمَ الْفَتْحِ لا يَنْفَعُ الَّذِينَ كَفَرُوا إِيمانُهُمْ وَ لا هُمْ يُنْظَرُونَ (۲۹) فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَ انْتَظِرْ إِنَّهُمْ مُنْتَظِرُونَ (۳۰) قطعاً پیش از بزرگ‌ترین عذاب، عذاب نزدیک‌تر را (در دنیا) به آنان می‌چشانیم؛ شاید (به خدا) بازگردند. (۲۱) چه کسی ستم‌کارتر است از آن‌که به آیات و نشانه‌های پروردگارش تذکّر داده شود؛ آنگاه به آن پشت کند؟ ما گنه‌کاران را عقوبت خواهیم کرد. (۲۲) به‌راستی به موسی کتاب (آسمانی) دادیم. پس در مورد روبه‌رو شدن با آن هیچ شکی نداشته باش، و تورات را مایه‌ی هدایت بنی‌اسرائیل قرار دادیم. (۲۳) و برخی از بنی‌اسرائیل را هنگامی که (برای خدا) صبر کردند، پیشوایانی قرار دادیم که به‌فرمان ما، (مردم را) هدایت می‌کردند و همواره به آیات و نشانه‌های ما یقین داشتند. (۲۴) به‌راستی این پروردگار توست که روز قیامت درباره‌ی آنچه همواره در آن اختلاف داشتند، داوری خواهد کرد. (۲۵) آیا(این سخن، حقیقت را) برایشان روشن نکرده است که پیش از این‌ها چه بسیار مردمان هم‌عصری را هلاک کردیم که(هم‌اکنون، اینان با آرامش) در خانه‌های آنان راه می‌روند؟ به‌راستی در این (سخنان)، نشانه‌هایی (بزرگ) وجود دارد. آیا نمی‌شنوند؟ (۲۶) آیا نمی‌بینند که ما آب را به سرزمینِ خشک و بی‌آب و علف گسیل می‌کنیم؛ سپس به‌وسیله‌ی آن، کشت و زرعی را (از زمین) بیرون می‌آوریم که چهارپایانِ آنان و (نیز) خودشان از آن می‌خورند؟ آیا نمی‌بینند؟ (۲۷) (کافران) می‌گویند: «اگر راست می‌گویید، این داوری کی رُخ می‌دهد؟» (۲۸) بگو: روز داوری، ایمان کافران، سودی به حالشان ندارد و به آنان مهلت داده نخواهد شد. (۲۹) بنابراین، به آنان پشت کن و منتظر باش؛ که آنان (نیز) منتظرند. (۳۰) سجده [۲۱-۳۰] •┈┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈┈• @pedarraneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈•✾◆🍃🥀🍃◆✾•┈ 💠 پست آخرهرشب 💠 ✔️همه با هم دعای فرج را زمزمه می کنیم: إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَل َ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ🌹 🍃🌸💖🌺🌷🌹💐🍃 ┈•✾◆🍃🥀🍃◆✾•┈ @pedarraneh