eitaa logo
پدرانه
71 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
1 فایل
به یاد پدرم پیر غلام اهل بیت ع ومادرم روزانه با احادیث وآیات الهی در خدمت شما خواهم بود روحش شاد
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌾🍃 حکیمانه: 💦أَلاَ وَ هِيَ الْمُتَصَدِّيَةُ الْعَنُونُ وَ الْجَامِحَةُ الْحَرُونُ، وَ الْمَائِنَةُ الْخَؤُونُ وَ الْجَحُودُ الْکَنُودُوَ الْعَنُودُ الصَّدُودُ وَ الْحَيُودُ الْمَيُودُ... 💥آگاه باشيد دنياى حرام چونان عشوه گر هرزه اى است كه تسليم نشود، و مركب سركشى است كه فرمان نبرد، دروغگويى خيانتكار، ناسپاس حق نشناس، دشمنى حيله گر، پشت كننده اى سرگردان، حالاتش متزلزل، عزّتش خوارى، جدّش بازى و شوخى، و بلندى آن سقوط است. خانه جنگ و غارتگرى، تبهكارى و هلاكت، و سر منزل نا آرامى است، جايگاه ديدار كردن ها و جدايى هاست. راه هاى آن حيرت زا، گريزگاهايش ناپيدا، و خواسته هايش نوميد كننده و زيانبار است 📚 🍃🌾🍃 🦋 @pedarraneh
💡 پند شبانه : 🌷 پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله) : گاهی مردمی بی دین و بد کردارند ولی صله رحم می کنند ، پس خداوند اموالشان را زیاد می کند و عمرشان را طولانی می کند ، تا چه برسد که نیکوکار باشند و صله رحم کنند. 📚 اصول کافی ، ج۲ ، ص۱۵۰ ‌‌☀️ به ما بپیوندید 👇 🦋 @pedarraneh
🍃🌾🍃 الذاريات كَذلِكَ ما أَتَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ قالُوا ساحِرٌ أَوْ مَجْنُونٌ (۵۲) أَ تَواصَوْا بِهِ بَلْ هُمْ قَوْمٌ طاغُونَ (۵۳) فَتَوَلَّ عَنْهُمْ فَما أَنْتَ بِمَلُومٍ (۵۴) وَ ذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرى‏ تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ (۵۵) وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُونِ (۵۶) ما أُرِيدُ مِنْهُمْ مِنْ رِزْقٍ وَ ما أُرِيدُ أَنْ يُطْعِمُونِ (۵۷) إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِينُ (۵۸) فَإِنَّ لِلَّذِينَ ظَلَمُوا ذَنُوباً مِثْلَ ذَنُوبِ أَصْحابِهِمْ فَلا يَسْتَعْجِلُونِ (۵۹) فَوَيْلٌ لِلَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ يَوْمِهِمُ الَّذِي يُوعَدُونَ (۶۰) بدین‌سان (که قومت، تو را جادوگر و دیوانه می‌خوانند)، هیچ پیامبری نزد پیشینیان آنان نیامد؛ مگر این‌که گفتند: «یا جادوگر است، یا دیوانه.» (۵۲) آیا (علت این انکار کردن، این است که آنان نسل به نسل) یکدیگر را به آن سفارش می‌کردند؟! (نه؛) بلکه آنان، افرادی سرکش‌اند (و از روی طغیان تکذیب می‌کنند). (۵۳) بنابراین، از آنان روی بگردان؛ زیرا تو (وظیفه‌ات را به انجام رساندی و) سرزنش نخواهی شد. (۵۴) و (همچون گذشته) پند ده؛ زیرا پند و اندرز برای مؤمنان سودمند است. (۵۵) من جن و انس را تنها از آن رو آفریدم که مرا بپرستند. (۵۶) من از آنان هیچ رزق و روزی‌ای نمی‌خواهم، و نمی‌خواهم که به من غذا بدهند. (۵۷) زیرا این خداست که (مخلوقاتِ) بسیار (زیادِ خود را) روزی می‌دهد و قدرتمند و بسیار نیرومند است. (۵۸) (اکنون که این نکته روشن شد، بدانید که) ستمگرانِ (این امت نیز) همچون بهره‌ی (بدِ) افراد مشابهِ خود (در گذشته)، سهمی (از عذاب) دارند؛ بنابراین، از من نخواهند که (در عذابشان) شتاب کنم. (۵۹) پس وای بر کافران به سبب روز (شوم)شان؛ همان روزی که وعده داده می‌شوند. (۶۰) الطور بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ وَ الطُّورِ (۱) وَ كِتابٍ مَسْطُورٍ (۲) فِي رَقٍّ مَنْشُورٍ (۳) وَ الْبَيْتِ الْمَعْمُورِ (۴) وَ السَّقْفِ الْمَرْفُوعِ (۵) وَ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ (۶) إِنَّ عَذابَ رَبِّكَ لَواقِعٌ (۷) ما لَهُ مِنْ دافِعٍ (۸) يَوْمَ تَمُورُ السَّماءُ مَوْراً (۹) وَ تَسِيرُ الْجِبالُ سَيْراً (۱۰) فَوَيْلٌ يَوْمَئِذٍ لِلْمُكَذِّبِينَ (۱۱) الَّذِينَ هُمْ فِي خَوْضٍ يَلْعَبُونَ (۱۲) يَوْمَ يُدَعُّونَ إِلى‏ نارِ جَهَنَّمَ دَعًّا (۱۳) هذِهِ النَّارُ الَّتِي كُنْتُمْ بِها تُكَذِّبُونَ (۱۴) سوگند به کوه (طور)؛ (۱) و سوگند به کتابی نوشته‌شده؛ (۲) که در صفحه‌ای گشوده‌شده قرار دارد؛ (۳) و سوگند به آن خانه‌ی پررفت‌وآمد (که زیارتگاه فرشتگان است)؛ (۴) و سوگند به سقفی که برافراشته شده است؛ (۵) و سوگند به دریای لبریزشده؛ (۶) (سوگند به این‌ها) که قطعاً عذاب پروردگارت واقع خواهد شد. (۷) (و) هیچ چیز، مانع آن نخواهد شد. (۸) در آن روز که آسمان به‌راستی به لرزه درآید. (۹) و حقیقتاً کوه‌ها به حرکت درآیند. (۱۰) پس در آن روز وای به حال منکرانِ (قیامت)!؛ (۱۱) هم‌آنان که در (اعتقادی) باطل (و عجیب و شگفت انگیز) مشغول بازی هستند. (۱۲) (این عذاب،) در روزی (فرا می‌رسد) که با شدّت تمام به جهنم هُل داده می‌شوند. (۱۳) (و به آنان گفته می‌شود:) این همان آتش (دوزخ) است که همیشه آن را انکار می‌کردید. (۱۴) صفحه ۵۲۳ 🍃لطفا مارا به دیگران معرفی ودر ثواب نشر قرآن واحادیث شریک شوید. 🦋 @pedarraneh
14.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈•✾◆🍃🥀🍃◆✾•┈ 💠 پست آخرهرشب 💠 ✔️همه با هم دعای فرج را زمزمه می کنیم: إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلاً قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَل َ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ🌹 🍃🌸💖🌺🌷🌹💐🍃 ┈•✾◆🍃🥀🍃◆✾•┈ @pedarraneh
🌸🍃 🍃 سلام صبح بخیر روزانه یک آیه از قران کریم به همراه تفسیری مختصر ویک حدیث نبوی ویک حکمت علوی تقدیم به عزیزان 🍃 🌸🍃 @pedarraneh
پدرانه: هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَىَ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ» به مؤمنان بگو چشم‌های خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگیرند، و عفاف خود را حفظ کنند؛ این برای آنان پاکیزه‌تر است؛ خداوند از آنچه انجام می‌دهید آگاه است! (سوره مبارکه نور، آیه ۳۰) 🦋 @pedarraneh تفسیر: پیش از این هم گفتیم این سوره درحقیقت سوره عفت، پاکدامنى و  پاکسازى از انحرافات جنسى است و بحثهاى مختلف آن از این نظر انسجام روشنى دارد. نخست، مى گوید: به مؤمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه کردن به زنان نامحرم و آنچه نظر افکندن بر آن حرام است) فرو گیرند، و دامان خود را حفظ کنند (قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ). یَغُضُّوا  از ماده  غضّ  (بر وزن خزّ) در اصل، به معنى کم کردن و نقصان است و در بسیارى از موارد در کوتاه کردن صدا یا کم کردن نگاه گفته مى شود. بنابراین، آیه نمى گوید مؤمنان باید چشم هاشان را فرو بندند، بلکه مى گوید: باید نگاه خود را کم و کوتاه کنند، و این، تعبیر لطیفى است به این منظور که اگر انسان به راستى هنگامى که با زن نامحرمى روبرو مى شود، بخواهد چشم خود را به کلى ببندد ادامه راه رفتن و مانند آن براى او ممکن نیست، اما اگر نگاه را از صورت و اندام او بر گیرد، و چشم خود را پائین اندازد گوئى از نگاه خویش کاسته است و آن صحنه اى را که ممنوع است از منطقه دید خود به کلى حذف کرده است. 🌺🌺🌺 قابل توجه این که قرآن نمى گوید از چه چیز چشمان خود را فرو گیرند (و به اصطلاح متعلق فعل را حذف کرده) تا دلیل بر عموم باشد، یعنى از مشاهده تمام آنچه نگاه به آنها حرام است چشم برگیرند. اما با توجه به سیاق آیات، مخصوصاً آیه بعد که سخن از مسأله حجاب به میان آمده به خوبى روشن مى شود منظور نگاه نکردن به زنان نامحرم است. از آنچه گفتیم این نکته روشن مى شود: مفهوم آیه فوق، این نیست که مردان در صورت زنان خیره نشوند تا بعضى از آن چنین استفاده کنند که نگاه‌هاى غیر خیره مجاز است، بلکه منظور این است: انسان به هنگام نگاه کردن معمولاً منطقه وسیعى را زیر نظر مى گیرد، هر گاه زن نامحرمى در حوزه دید او قرار گرفت چشم را چنان فرو گیرد که آن زن از منطقه دید او خارج شود یعنى به او نگاه نکند، اما راه و چاه خود را ببیند. منظور از حفظ فرج، پوشانیدن آن از نگاه کردن دیگران است. آن گاه به عنوان اخطار، براى کسانى که نگاه هوس آلود و آگاهانه به زنان نامحرم مى افکنند و گاه آن را غیر اختیارى قلمداد مى کنند، مى گوید: خداوند از آنچه انجام مى دهید مسلماً آگاه است (إِنَّ اللّهَ خَبِیرٌ بِما یَصْنَعُونَ). (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۳۰ سوره‌ مبارکه نور) @pedarraneh 🍃 🌸🍃 نکات مهم آیه بر اساس تفسیر نور 🍃 🌸🍃 - لازمه ى ايمان، حفظ نگاه از حرام است. «قل للمؤمنين يغضّوا...» - جاذبه هاى غريزى را بايد كنترل كرد. «يغضّوا من ابصارهم» - گناه را از سرچشمه جلوگيرى كنيم وتقوا را از چشم شروع كنيم.«من ابصارهم» - چشم پاك، مقدّمه ى پاكدامنى است. «يَغضّوا من ابصارهم و يحفظوا فروجهم» - پاكدامنى، براى مردان نيز لازم است. «يَحفظوا فُروجهم» - چشم چرانى و بى عفّتى، مانع رشد معنوى انسان است. «يغضّوا - يحفظوا - ازكى» - همواره در محضر خدا هستيم. در محضر خدا معصيت نكنيم. «يغضّوا... اِنّ اللّه خبير بما يصنعون» كلمه «يغضّوا» از ريشه «غضّ» به معناى كاستن و پايين آوردن است. چنانكه لقمان به فرزندش مى فرمايد: «و اغضض من صوتك» يعنى صدايت را پايين بياور و با صداى بلند صحبت نكن. در اينجا نيز مراد از «غضّ بصر» بستن چشم نيست، بلكه پايين آوردن نگاه است، به گونه اى كه انسان نامحرم را ببينند. مراد از «فروج» عورتين است كه بايد آن را از نگاه ديگران پوشاند. البتّه مراد از حفظ فروج در ديگر آيات قرآن، حفظ از زناست، ولى در اين آيه، بر اساس روايات، حفظ از نگاه است. رواياتى درباره ى نگاه: * حضرت على عليه السلام فرمود: «لكم اوّل نَظَرة الى المرئة فلا تتّبعوها بنَظرة اُخرى واحذروا الفتنة»(50) نگاه اوّل مانعى ندارد ولى ادامه ى نگاه اشكال دارد، زيرا سبب فتنه مى شود. * در حديثى مى خوانيم: تمام چشم ها در قيامت گريان است مگر سه چشم: چشمى كه از ترس خدا بگريد، چشمى كه از گناه بسته شود و چشمى كه در راه خدا بيدار بماند.(51) * در «صحيح بخارى» مى خوانيم كه پيامبر صلى الله عليه وآله فرمود: جلو راه مردم ننشينيد. برخى گفتند: ما ناچاريم از نشستن. فرمود: پس حقّ آن را ادا كنيد. پرسيدند حقّ آن چيست؟ فرمود: «غَضّ البَصر و كَفّ الاَذى و رَدّ السلام والامر بالمعروف و النهى عن المنكر» ترك چشم چرانى و مردم آزارى، جواب دادن به سلام ديگران، امر به معروف و نهى از منكر.
* حضرت عيسى عليه السلام فرمود: از نگاه به نامحرم بپرهيزيد كه بذر شهوت را در دل مى نشاند و همين براى دچار شدن انسان به فتنه كافى است.(52) * امام على عليه السلام فرمود: «العَين رائِدُ القلب» چشم، دل را بدنبال خود مى كشد. «العَين مَصائد الشيطان» چشم، كمينگاه شيطان است. و چشم پوشى بهترين راه دورى از شهوات است.(53) * پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله فرمود: «النَظَر سَهْم مسموم مِن سهام ابليس فمَن تَركَها خَوفاً من اللّه اعطاه اللّه ايماناً يَجِد حلاوة فى قلبه»(54) نگاه بد، تيرى از تيرهاى مسموم شيطان است. هر كس از ترس خدا چشم خود را فرو بندد، خداوند به او ايمانى مى دهد كه از درون، شيرينى آن را احساس مى كند. * پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله فرمود: هركس چشم خود را از حرام پر كند، در قيامت چشم او از آتش پر خواهد شد مگر اينكه توبه كند.(55) ----- 50) تفسير كنزالدقائق. 51) تفسير كنزالدقائق. 52) تفسير روح البيان. 53) غررالحكم. 54) بحار، ج 104، ص 38. 55) بحار، 76، ص 336.،،، 🍃لطفا مارا به دیگران معرفی ودر ثواب نشر قرآن واحادیث شریک شوید. 🦋 @pedarraneh
پدرانه: حدیث نبوی : إنّ الصّدقة لتطفي عن أهلها حرّ القبور و إنّما يستظلّ المؤمن يوم القيامة في ظلّ صدقته. صدقه گرماى قبر صدقه دهندگان را تخفيف مى دهد و مؤمن روز رستاخيز در سايه صدقه خويش قرار ميگيرد. نهج الفصاحه @pedarraneh حکمت ۱۹۰ على (ع) فرمود: شگفتا! آیا معیار خلافت، صحابی پیامبر بودن است؟ اما صحابی بودن و خویشاوندی ملاک نیست؟ سید رضی می گوید : از آن حضرت شعرى در همين زمينه نقل شده است(خطاب به خليفه اول) اگر تو از طريق شورى مالك امور مردم شدى چگونه شورايى بود كه صاحبان راى و مشورت در آن حاضر نبودند و اگر از طريق قرابت با پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم در برابر مخالفانت استدلال كردى ديگران از تو به پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم نزديك‌ترند! الحکمة ۱۹۰ قال عليه السلام : وَاعَجَبَاهُ! أَتَكُونُ الْخِلاَفَةَ بِالصَّحَابَةِ وَلاَتَكُونُ بِالصَّحَابةِاً وَالْقَرَابَةِ؟ قال الرضى : و روي له شعر في هذا المعنى، وهو: فَإِنْ كُنْتَ بِالشُّورَى مَلَكْتَ أُمُورَهُمْ فَكَيْفَ بِهذَا وَالْمُشِيرُونَ غُيَّبُ؟ وَإِنْ كنْتَ بِالْقُرْبَى حَجَجْتَ خَصِيمَهُمْ فَغَيْرُكَ أَوْلَى بِالنَّبِيِّ وَأَقْرَبُ. saying 190 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: How strange! Could the caliphate be through the (Prophet's) companionship but not through (his) companionship and (his) kinship? Sayyid ar-Radi says the following: for whom verses of poetry are narrated,has said a couple of lines the gist of which is as follows: If you through shura took charge of them, How so since those whose advice is to be sought were absent?! And if you through kinsfolk argued with the opponent, Others are more worthy of and nearer than you to the Prophet. 🍃لطفا مارا به دیگران معرفی ودر ثواب نشر قرآن واحادیث شریک شوید. 🦋 @pedarraneh
29.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
متن وصوت دعای عهد)👆 💠 🔸 از حضرت امام صادق علیه‌السّلام روایت شده است : هرکه چهل صبحگاه را بخواند، از یاوران قائم ( عجّل الله تعالی فرجه الشریف) ما باشد و اگر پیش از ظهور آن حضرت از دنیا برود، خدا او را از قبر بیرون آورد که در خدمت آن حضرت باشد و حق‌تعالی بر هر کلمه هزار حسنه به او کرامت فرماید و هزار گناه از او محو سازد. 💠اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَج 🦋 @pedarraneh
🍃🌾🍃 ذکرانه : ۱۴ صلوات به نیابت از امام عصر علیه السلام تقدیم به پیشگاه امام کاظم،  امام رضا،  امام جواد و امام هادی علیهم السلام. 💦امام باقر علیه السلام: بخدایی که جز اوکسی شایان پرستش نیست؛ خدا هیچ مؤمنی را بعد از توبه و استغفار ، عذاب نکند ، مگر به سبب بدگمانی اش به خدا و کوتاهی کردن نسبت به امیدواری به او و بدخلقی اش و غیبت مؤمنین را نمودن. 📚کافی ج۲ ص۷۱ 🍃🌾🍃 🦋 @pedarraneh
🍃🌾🍃 حکیمانه: محبوبترین بندۀ خدا 💦عِبَادَاللَّهِ! إِنَّ مِنْ أَحَبِّ عِبَادِ اللّهِ إِلَيْهِ عَبْداً أَعَانَهُ اللّهُ عَلَى نَفْسِهِ 🟠اى بندگان خدا! محبوب ترين بندگان نزد خداوند کسى است که او را (در راه پيروزى بر هوس هاى سرکش) نفسش يارى کرده است» 💥اشاره به اين نکته دقيق است که پيمودن اين راه - جز به يارى خدا- براى هيچ کس ممکن نيست; چرا که خطرات و پرتگاهها، آنقدر زياد است که آدمى با نيروى محدود خويش، نمى تواند از اين راه به سلامت بگذرد; جز اينکه توکّل بر خدا کند و خود را به او بسپارد و از درياى بى کران لطف و قدرتش کمک بگيرد. همان گونه که قرآن با صراحت مى گويد: «وَ لَوْلاَ فَضْلُ اللّهِ عَلَيْکُمْ وَ رَحْمَتُهُ مَا زَکَى مِنْکُمْ مِنْ أَحَد أَبَداً; و اگر فضل و رحمت الهى بر شما نبود، هرگز احدى از شما پاک نمى شد».ناگفته پيداست که هدايت ها و حمايت ها و اعانت هاى الهى بى حساب نيست; بايد سرتا پا تسليم شد و با قلبى مملوّ از عشقِ به پروردگار، به در خانه او رفت. 📚 🍃🌾🍃 🦋 @pedarraneh
💡 پند شبانه : 🌷 امام سجاد (علیه السلام) : ‌ راه شناخت كامل بودن دين مسلمان به اينهاست : ‌ ☘ سخنان بی معنی‌وبيهوده نمیگويد ☘ كمتر بحث و جدل مى كند ☘ بردبار ، صبور و خوش اخلاق است. ‌ 📚 بحارالانوار ، 2 / 129 / 11 ☀️ به ما بپیوندید 👇 🦋 @pedarraneh