eitaa logo
پیک صبا
8.9هزار دنبال‌کننده
19.5هزار عکس
5.5هزار ویدیو
2.2هزار فایل
پیکِ صبا پاتوقِ: #صالحینِ #بصیرِ #ایرانِ‌اسلامی ارسال خبر: از طریق مدیران استانی (روابط‌عمومی تعلیم و تربیت استان)
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 از بازار رد می‌شد، دید دو سبد خرما جلوی مغازه است، یکی ۱۰درهم و یکی ۸درهم، پرسید جریان چیست؟ فروشنده گفت:۱۰درهمی خرمای مرغوب‌تری‌ست و ۸درهمی ضعیف، فرمود: یک کاسه‌شان کن و همه را بفروش ۹درهم، جامعه‌ای که حکمران اوست نباید طبقه‌ی ۸درهمی و ۱۰درهمی داشته باشد. 👤 حامد عسکری @salehinrasad
💐💐💐💐💐 @salehinrasad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 📝 روز 🗓 شنبه 18 مرداد 1399 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
🔻در محضر آیت الله جوادی آملی 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
«غدیر را در حد یک نصب یا معرفی ساده که پیغمبر اکرم کسی را معرفی کرد، فقط به‌این‌معنا تلقی نکنید. ..مسئله این است که از دوران حضرت آدم که رشتۀ نبوت‌ها و رسالت‌ها شروع شد، بارها و بارها حکومت‌های نبوی در طول تاریخ تشکیل شده است؛ مثل سلیمان و داوود و کسان دیگری از بنی‌اسرائیل تا زمان پیغمبرِ ما. [اما] آنجایی که این ترکیبِ بدیع و شیوای دین و سیاست، در اوج خود، به‌صورت یک سنت ماندگار درآید و هدایت جامعه را تضمین بکند، این، در قضیۀ غدیر اتفاق افتاد. لذا در دعای ندبه می‌خوانیم: «فَلَمَّا انقَضَت اَیّامُهُ اَقامَ وَلِیَّهُ عَلِیَّ بنَ اَبی طالِبٍ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیهِما وَ عَلَی آلِهِما هادیاً اِذ کانَ هُوَ المُنذِرَ وَ لِکُلِّ قَومٍ هاد.» ۸۰/۱۲/۱۲» (آنگاه که روزگار پیامبر اکرم سپری شد، ولیّ او علی‌بن‌ابی‌طالب را ـ که درود خداوند بر آن دو و بر خاندانشان باد ـ برای راهنمایی (امت) بر پا داشت. زیرا او بیم‌دهنده بود، و برای هر قومی راهنمایی لازم است.) 📚حلقات «انسان ۲۵۰ساله»/ حلقۀ سوم/۱.«غدیر»؛ تداوم رسالت انتشارات صهبا 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
🌹 🔸️حکم بوسیدن عتبه امیرالمومنین علی علیه السلام 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦در غدیر خم چه گذشت۱ 🎙استاد محمدحسین سالروز عید سعید غدیر 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦در غدیر خم چه گذشت۲ 🎙استاد محمدحسین سالروز عید سعید غدیر 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
‼️ 🔻اغتشاشات گسترده در لبنان، گفته شده اغتشاشگران ساختمان وزارت خارجه را اشغال کردند. 🔺احتمال فتنه در لبنان بسیار بالاست. 🔻آشوب گران عکس سید حسن نصر الله را به دار آویختند ♦️سکانس های فتنه در لبنان 🔹انفجار بندر اقتصادی بیروت 🔹تشویش اذهان که موشک‌های حزب‌الله باعث انفجار شد. 🔹شعله‌ور شدن فتنه با ورود مکرون و طرح اقتصادی 🔹لیدرها هم امروز به میدان می‌آیند و شعارهای ضد حزب الله لبنان و حکومت فعلی را سر میدهند. ⭕️ 🆘 @ANALYSTS
🗓 یکشنبه ١٩ مرداد ماه ١٣٩٩ 🔻 گزیده‌ای از کتاب ، تلخیص و تحریر کتاب علامه ملا احمد نراقی 🔻 نشانه های خدا دوستی: ▫️ اول آنکه مرگ بر او گوارا باشد، و لیكن این کلیت ندارد. ▫️ دوم آنکه طالب رضای خدا باشد و هر که دوست خدا باشد، باید ترک معاصی نموده، ملازم طاعت و عبادت گردد و کسالت و بطالت را کنار بگذارد. ▫️ سوم آنکه پیوسته در یاد خدا و دائم دل او به یاد خدا مشغول باشد. ▫️ چهارم آن که همیشه زبان او به ذکر خدا مشغول باشد. ▫️ پنجم آنکه شوق به خلوت داشته باشد که مناجات با خدای خود کند. ▫️ ششم آن که بر هیچ چیز از امور دنیویه - که از دست او برود - تأسف نخورد و متألم و محزون نگردد. و اگر همه دنیا به او رو آورد، شاد نگردد. ▫️ هفتم این که بر همه بندگان خدا مشفق و مهربان باشد. ▫️ هشتم این که از هیبت و عظمت الهی خائف باشد. ▫️ نهم آنکه محبت خود را پوشیده دارد و در نزد مردمان به دعوای آن بر نیاید (مدعی محبت الهی نباشد). ▫️ دهم آنکه دامن همت بر میان زند و به اعمال فاضله و افعال حسنه پردازد. 📚 نردبان سعادت، ص 109 (تلخیص و تحریر کتاب معراج‌السعادة) 🔻مناسبت‌ها: 🔹 درگذشت آیت‌الله میرزا مهدی غروی اصفهانی؛ ١٣٦٥ق. ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
حضور نظامی ایران در سوریه؛ از دوره پهلوی تا جمهوری اسلامی واکنش دوگانه روشنفکران؛ سکوت در برابر پهلوی و انتقاد به جمهوری اسلامی! امیرحسین ثابتی 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | امام کاظم علیه‌السلام و مبارزه با زره تقیّه 🌸 پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در سالروز ولادت حضرت امام کاظم علیه‌السلام نماهنگ «امام کاظم علیه‌السلام و مبارزه با زره تقیه» را منتشر می‌کند 💻 @Khamenei_ir
16.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پرویز شجاعانه اسامی افراد و نهادهایی که املاک بیت المال را به بنیاد مستضعفان پس نمی دهند، اعلام کرد؛ از خاتمی و احمدی نژاد تا مجلس و مجمع تشخیص. از حداد عادل تا ابتکار و مولاوردی و سپاه و ارتش. ‌ لحظه شماری کنید برای روزی که از چپ و راست تخریب او را شروع کنند. تجربه نشان داده افراد و جناح های مختلف بر سر خوردن از سفره بیت المال بلدند با هم وحدت کنند. ‌ فارغ از هر دعوا و بحث سیاسی، هرکس دغدغه مبارزه را فساد فراجناحی را دارد باید از این رویکرد فتاح حمایت کند. امیرحسین ثابتی 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
🗓 دوشنبه ٢٠ مرداد ماه ١٣٩٩ از آیت‌الله بهجت قدس‌سره سؤال: برای آنکه در نماز با خشوع باشیم چه کنیم؟ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: در اول نماز توسل حقیقی به امام زمان علیه‌السلام باید داشت، تا عمل را با تمامیت مطلقه انجام بدهید. 🔻مناسبت‌ها: 🔹 ولادت حضرت امام موسی کاظم علیه‌السلام؛ ١٢٨ق. 🔹 درگذشت آخوند ملا محمدکاظم خراسانی، مؤلف «کفایة‌الأصول»؛ ١٣٢٩ق. 🔹 درگذشت استاد ادبیات عرب، شیخ محمدتقی ادیب نیشابوری، معروف به ادیب دوم؛ ١٣٩٦ق. ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت قدس‌سره 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
🔸 فردی در جهت رشد جمعی و تربیت جمعی است. استاد عابدینی حرکت کاروانی 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ فرانسه ⬅️ استعمار یک کشور آفریقایی (مالی) در قرن ۲۱؛ آنهم در روز روشن! کانال ابرشاگرد 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
🔻در پیشینۀ تاریخی بحث اخیر بر سر وحدت 🔸️یادداشتی مهم از دکتر سجاد صفارهرندی ماجرا ماجرای دیروز و امروز نیست. بحث این روزهای ما دربارۀ وحدت عقبۀ تاریخی دارد. اگر نخواهیم خیلی عقب برویم، دست کم از دهۀ 1340 ما با دو مکتب یا دو مدرسه مواجهیم: از یکسو، مدرسۀ انقلاب اسلامی که اسلام/تشیع را به مثابه دعوتی فراگیر و عمومی در جهت اقامۀ حق و قسط طرح میکند. در مقابل مدرسه ای (البته ریشه دار و کهنسال) که خود را نگهبان تشیع به مثابه نوعی کیش و آموزۀ تاریخی قلمداد میکند. موارد تمایز این دو مدرسه متعدد است اما مشخصاً در سطح هویتی مدرسۀ انقلاب اسلامی دیگریِ خود را «رژیم» و در امتداد آن غرب و صهیونیسم می¬بیند و جریان دیگر، که مسامحتاً می¬تواند جریان «سنتی» یا «ولایتی» نامیده شود، به عادت تاریخی هویت خود را در تمایز با عامۀ مسلمین (اهل سنت) یا در مراتبی در تقابل با جریان¬های بدعت آمیزی چون بهائیت و وهابیت تعریف میکند. در اینجا ما صرفاً از دو ایده یا گفتمان علمی و کلامی که در دوره ای از تاریخ تشیع مقابل هم بوده اند سخن نمی گوییم. سخن از تضادی واقعی و داغ و زنده است. خاطرات پرشمار انقلابیون از آن سالهای تنگنا و شدت و مبارزه حاکی از این واقعیت است که زخمی که آنان از این نارفیقان همخانه میخوردند کم از زخم داغ و درفش دستگاه امنیتی رژیم نبود. «ولایتی»ها البته داغ و درفش نداشتند اما سلاحی داشتند بسیار قدرتمند: زخم زبان. کاری بودن این زخم زبانها را اگر میخواهید ببینید به منشور روحانیت امام مراجعه کنید. (پیام سوم اسفند 67) همان امامی که دنیا و مافیها را در برابر عمل به تکلیف خود هیچ می انگارد، بعد از گذر سالها با یادآوری جفاکاری و زخم زبان «ولایتی»ها و «حجتیه ای»ها سینه اش تنگ و بیانش تلخ میشود. وقتی انقلاب شد، درخشش نور آن چنان بود که کمتر دیده ای توانایی چشم پوشی از آن را داشت. این چنین بود که اغلب سنتی ها و حجتیه ای ها و ولایتی ها هم ولو دیر به انقلاب پیوستند. برخی صادقانه عهد جدید بستند و بعضی محاسبه گرانه به انتظار گذر زمان نشستند. با گذشت زمان این تمایزها و تفاوتها مجددا سر بر آورد ولی در دهۀ نخست انقلاب میدان واقعی عشقبازی با ولایت چنان نزدیک و آدرس آن در جبهه های غرب و جنوب چنان سرراست بود که مجالی به خودنمایی دیگران نمی داد. اما در دهه های بعد این شرایط تا حدی دگرگون شد. در سایۀ ناملایمت ها و ناکامی های انقلاب، جریان سنتی مجدداً فضایی برای تجدید حیات یافت و بر تمایز خود از مدل دینداری انقلاب اسلامی تأکید کرد. چیزی که خود را در تأکید مضاعف بر اموری چون قمه زنی و مجالس موسوم به عیدالزهراء و برنامه های تبلیغاتی شبکه های ماهواره ای ظاهر میساخت. فراتر از این، فرآیندی آغاز شد که اینک در آغاز دهۀ پنجم انقلاب با نتایج حاد آن مواجه هستیم. به تدریج برخی محافل و مجامع مذهبی انقلابی نیز از خلال «فرهنگ غیررسمی هیأتی» یا تأثیرات «سلسله مراتب علمایی» بخشهایی از گفتمان سنتی و «ولایتی» پیش از انقلاب را وام گرفته و در آمیزه ای غریب با داعیه ها و شعارهای انقلابی تلفیق کردند. نتیجه ظهور هیأت هایی است که همزمان «رهسپاریم با ولایت تا شهادت» و «با ما مگو که سنی و شیعه برادرند» را دم میگیرند و حتی تأکیدات چندبارۀ رهبری بر مسألۀ وحدت و امثال آن را با عناوینی چون تقیه و امثال آن از سر باز میکنند. بالاتر اینکه، یادآوری معارف و آموزۀ انقلاب اسلامی و بلکه مسلمات برآمده از عقل سلیم را با همان جنس از زخم زبان هایی که در دهۀ چهل و پنجاه رایج بود، سنّیگری و «مُنّیگری» مینامند. در فرهنگ و مرام انقلاب اسلامی این گزارۀ محوری که «هر گامی که به عقب برداری، دشمن وقیح جلوتر می آید» ناظر به آمریکا و اسرائیل است. اگر برادر فاضلی همین رتوریک را در تعامل با اهل سنت به کار میگیرد، نباید از اینکه فاصلۀ گفتمانی اش با فرهنگ انقلاب اسلامی را یادآوری کنیم، مکدر شود. در اینجا ما از نسب و نسبتهای گفتمانی صحبت میکنیم و داعیۀ قضاوت دربارۀ اشخاص را نداریم. ما که باشیم که کسی را از دایرۀ انقلاب خارج کنیم؟ مسأله تنها این است: آن گفتاری که معتقد است ما با مسألۀ وحدت در مقابل اهل سنت واداده ایم، گفتار برآمده از فرهنگ انقلاب اسلامی نیست. این امتداد گفتار همان شخصیت محترمی است که به طور ضمنی گرایش رهبران انقلاب به وحدت با اکثریت جهان اسلام را «سنّیْ‌ ذلیل بودن» نامید. این امتداد نگاه همانهایی است که به قول امام در منشور روحانیت «حسرت ولایتِ دورۀ شاه را میخورند.» اگر از آنها نیستید، که نیستید، به شیوۀ آنها، سخن نگویید. 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 فتاح و افشاگری 1⃣ دیشب ‎ در برنامه زنده همه را بافته: مجمع تشخیص مصلحت، خاتمی، احمدی‌نژاد، سپاه، ارتش، مرکز پژوهش‌های مجلس، مولاوردی، ابتکار، حدادعادل و ... . جناب ‎ مدعی است زمین‌های بنیاد مستضعفان در اختیار یا اجاره این‌ها بوده و پس نمی‌دهند. شفافیت و عدالت بسیار اساسی است و شرط بقای نظام است.‏ 2⃣ اما ما از رهبری شنیدیم مسئولین روزنامه نیستند وظیفه‌ی مسئولین پیگیری قانونی و برخورداست تا اظهارات رسانه‌ای. باید دید جناب ‎فتاح پیگیری قانونی و شکایت قضایی کرده برای این موارد؟ مستندات را ارائه کنند. آیا این مجموعه‌ها استفاده شخصی می‌کردند یا فعالیت اداری؟ اگر اداری در راستای فعالیت دستگاه‌ها بوده، با استفاده شخصی و خصوصی متفاوت است. این افشاگری‌ها در این سطح واقعی است یا خیز برای ‎۱۴۰۰؟ ✅ داود مدرسی یان 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 🚦علت زیاد بودن فرزندان علیه‌السلام: قتل عام آل الله 🎙 استاد محمدحسین 💐💐💐💐💐 @salehinrasad
علیه‌السلام 🔰انسان ۲۵۰ ساله | امام کاظم علیه‌السلام و مبارزه با زره تقیه ‌ 💠رهبر‌انقلاب: یکی از نزدیکان امام میگوید دیدم در اتاق خصوصی ‌موسی‌بن‌جعفر سه چیز است: شمشیری هست که نشان میدهد هدف، جهاد است. لباس خشنی هست که نشان میدهد وسیله، زندگی خشونت‌بارِ رزمی و انقلابی است و ‌قرآنی هست که نشان میدهد هدف، این است؛ میخواهیم به زندگی قرآن برسیم با این وسائل و این سختیها را هم تحمل کنیم. ببینید چه چیز سمبلیک و چه نشانه‌ی زیبائی است! ‌۱۳۶۴/۰۱/۲۳ 💻 @khamenei_maaref