eitaa logo
پژوهش پیروان حضرت زهرا علیها السلام
166 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
552 ویدیو
722 فایل
📣 برنامه های پژوهشی مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(سلام الله علیها) - سطح ۲ و۳ ارتباط با مسئولین : واحد آموزش: @zmomeny واحد پژوهش : @tabatabaei313 واحد فرهنگی @haghighe 🏢آدرس:مشهد مقدس، امام رضا(ع) ۶۰ - پ ۸۴ 🛸تلفن: ۰۵۱۳۳۴۳۵۶۵۵ - 05133411210
مشاهده در ایتا
دانلود
فروش فوق العاده با تخفیف ویژه https://www.noorshop.ir?pc=62
❇️اطلاعیه نمایندگی فروش و خدمات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در مشهد❇️ 🚫با توجه به وضعیت کرونا تا اطلاع ثانوی ✅ فروش اینترنتی دانلودی و ارسال با پیک و تلفنی همه روزه از روش های ذیل از 🖥 سایت اینترنتی ابصار با آدرس http://absar.ir ☎️تلفن تماس 09152023064 ساعت پاسخگویی 8 الی20 ⏰ ساعت حضور فروشگاه همه روز بجز پنجشنبه فقط ساعت ۱۶ الی ۱۸ عصر 📀 با بیش از 100 عنوان نرم افزار پژوهشی در خدمت شما هستیم 📀
✳️ مصاحبه دکتر جواد معین، مدرس حوزه و دانشگاه در مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، به مناسبت ۲۴ آبانماه و روز بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) https://khorasan.iqna.ir/fa/news/3935001/%D9%85%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 💠و درود خدا بر او فرمود: هر چيز كه شمردني است پايان مي پذيرد، و هرچه را كه انتظار مي كشيدي، خواهد رسيد. 📒 🎇🌹🕊 🎇🌿🌹 🎇🎇🎇🎇
🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇 🕊🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🕊 : این حکمت بشارت دهنده است یا بیم دهنده؟ : این کلام کوتاه و گویا در صدد نشان دادن فناپذیری و موقتی بودن دنیا و لذتهای آن است بنابراین بیشتر مربوط به هشدار نسبت به دلبسته شدن به دنیای فانی است. البته می توان بشارت یا بیم را از لوازم آن شمرد به این معنا که هر کس حقیقت ناپایداری دنیا را شناخت به آن دل نمی بندد و در نتیجه از فریب های آن در امان است و در نتیجه بشارت نجات و رستگاری مخصوص اوست و برعکس کسی که چهره فریبای دنیا را نشناخت و دل به آن بست بر او باید بیم داد از عواقب دنیا طلبی. 🖊حجت‌الاسلام مهدوی ارفع 🕊🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🕊 🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇
🌺زندگی یک پاداش است ،،،،، 🌺نه یک مکافات ،،،،، 🌺فرصتی است کوتاه " تا ببالیم" بدانیم بیندیشیم... 🌺بفهمیم و "زیبا بنگریم" ،،،،، 🌺و در نهایت در خاطره ها بمانیم ...... 🌺پس زندگیمان را "خوب زندگی کنیم"...... 🌺"زندگی" بازگشت ، 🌺اندیشه‌ها، "گفتارها" کردارهای ماست ،،،، 🌺که دیر یا زود به ما باز می‌گردد.... 🌺"تنها کسی" که باید دگرگون شود ،،،،، 🌺"خودمان" هستیم ..... 🌺خودمان که دگرگون شویم ،،،، 🌺همه‌ی اوضاع و شرایط پیرامونمان ،، 🌺نیز "دگرگون" می‌شود... ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌ 🌹🌹🌹سلام ، صبح روز سه شنبه شما بخیر. آرزومی کنم همیشه درپناه ایزدمنان شادوتندرست و پرانرژی باشید . امروز متعلق است به سیدالساجدین، زین العابدین، حضرت امام سجاد(ع) و باقرعلم النبیین، شکافنده علوم حضرت امام محمدباقر(ع) ورئیس مذهب تشییع ،حضرت امام جعفر صادق(ع) .خدایا هر روزم را با توکل به تو آغاز می کنم. 🌹🌹🌹🌹ذکرامروزیکصد مرتبه(یاارحم الراحمین ) اللهم عجل لولیک الفرج، التماس دعا
1_280907991.mp3
28.44M
❤️السلامُ علیکَ یا ابا عبدالله❤️ هر روز قرائت زیارت عاشورا 🕌مـدرسه پـیـروان حضـرت زهـرا سلام الله علیها ╭─┅──🍃🌼🍃 @peyrovanzahra ╰─┅──🍃🌼🍃
📕خلاصه‌ای از کتاب «تفسیر سلام»، تالیف استاد زاهدی 🛑 قسمت دهم 💠اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها. ♦️دو معنا در سلام‌ مؤمنين‌ به‌ يكديگر 🔻وقتی كه‌ ما به‌ يكديگر سلام‌ می‌كنيم‌، اين‌ سلام‌ دو معنا دارد. در معنای اول‌، سلام‌ دعاست‌ و از خدا می‌خواهيم‌ كه‌ به‌ تو مقامات‌ اعطاء كند، نجاتت‌ بدهد، دستت‌ را بگيرد، شيطانِ نفست‌ را تسليمت‌ كند، ملائكه‌ را تسليمت‌ كند، معارف‌ را تسليمت‌ كند، آدمت‌ كند. اين‌ سلام‌ «Hello» نيست‌، «صبح‌ بخير» نيست‌، والله اينها نيست‌، حواستان‌ را جمع‌ كنيد. يك‌ روز صبح‌ زود در قاهره‌ در يك‌ منطقه‌ به اصطلاح‌ مدرن‌ قدم‌ می‌زدم‌، می‌ديدم‌ كه‌ وقتی دو نفر از عربهای مصری به‌ هم‌ می‌رسند به‌ جای سلام‌ كردن‌ به‌ هم‌ می‌گويند «صباح‌ الخير»، يعنی صبح‌ بخير. نمی‌گويند «السلام‌ عليكم‌»، (منظور ما در اينجا مفهوم‌ الهی سلام‌ است‌). وقتی می‌خواهند خداحافظی كنند، می‌گويند «مع‌ السلام‌»، اما منظورشان‌ سلام‌ قرآنی نيست‌. مانند همان‌ تعارف‌های توخالی كه‌ ما به‌ هم‌ می‌كنيم‌، مثلاً «قربانتم‌»، «چاكرتم‌». متأسفانه‌ در بين‌ عربهای عوام‌ و معمولی و به اصطلاح‌ «امروزی» هم‌ همين‌طور است‌، فرهنگ‌ قرآنی در سلامشان‌ نيست‌. 🔻ملاحظه‌ می‌شود كه‌ سلام‌ و مفهوم‌ قرآنی آن‌، مخصوص‌ عرب‌ها نيست‌. چون‌ يك‌ واژه‌ عربی در عرف‌ فرهنگ‌ اعراب‌ نيست‌، بلكه‌ واژه‌ای است‌ وحيانی كه‌ فقط‌ در ادبيات‌ اولياء خدا و عاشقان‌ خدا و آشنايان‌ و آگاهان‌ به‌ ادبيات‌ وحيانی و فرهنگ‌ قرآنی به كار گرفته‌ می‌شود. به‌ همين‌ دليل‌ است‌ كه‌ در احكام‌ اسلامی، وقتی مسلمانی به‌ ما سلام‌ می‌كند، دادن‌ جوابش‌ واجب‌ است‌. روايت‌ داريم‌ كه‌ كسی كه‌ در سلام‌ كردن‌ سبقت‌ می‌گيرد و سلام‌ می‌كند شصت و نه ثواب‌ دارد، يعنی شصت و نه مقام‌ به‌ او می‌دهند ولی آنكه‌ پاسخ‌ می‌دهد فقط‌ يك‌ ثواب‌ می‌برد و می‌بينيم‌ كه‌ حضرت رسول مکرم اسلام و آقا امیرالمومنین (صلوات الله علیهما) در سلام‌ كردن‌ بر همه‌ سبقت‌ می‌گرفتند و هيچ‌ كس‌ نمی‌توانست‌ بر ایشان سبقت‌ بگيرد. ولی ما از فرهنگ‌ و انديشه‌ آل‌ محمّد (ص) دست‌ برداشته‌ايم‌! 🔻معنای دوم‌ در سلام‌ ما به‌ همديگر اين‌ است‌ كه‌ وقتی به‌ مسلمانی عرض‌ سلام‌ می‌كنيم‌، يعنی به‌ او می‌گوييم‌ كه‌ تو از ناحيه‌ من‌ در امانی، مال‌ و جان‌ و عمر و آبروی من‌ و هر چه‌ دارم‌ همه‌ تسليم‌ توست‌، من‌ كه‌ از خودم‌ چيزی ندارم‌ اما آنچه‌ كه‌ فعلاً چند روزی به‌ امانت‌ نزد من‌ است‌، همه‌ را در اختيار تو قرار می‌دهم‌. اينگونه‌ سلام‌كردن‌ها، فرهنگی ايجاد می‌كند كه‌ از ميان‌ عامه‌ مردم‌ «پوريای ولی»ها تربيت‌ می‌شوند و امثال‌ «طيب‌»ها ظهور می‌كنند. از بين‌ لاتها و چاقوكش‌ها می‌گويم‌، تقليد از عرفا و اولياء خدا پيشكش‌مان‌، ما اگر ميان‌ لاتها هم‌ راه‌ برويم‌، اگر آدم‌ بشويم‌ و صداقت‌ سلام‌ را در رفتار خود متجلّی كنيم‌ بايد كلاهمان‌ را بالا بياندازيم‌. ♦️با صداقت‌ و معرفت‌ با يكديگر سلام‌ كنيم‌ 🔻علت‌ آنكه‌ لفظ‌ مبارك‌ سلام‌ را بسيار سطحی و بدون‌ توجه‌ بكار می‌بريم‌، آن است‌ كه‌ به‌ ترجمه‌ سطحی سلام‌ بسنده‌ كرده‌ايم‌، اگر بفهميم‌ كه‌ گفته حضرت زهرا (س) «اللَّهُمَّ أَنْتَ السَّلاَمُ» يعنی چه‌، آن وقت‌ به‌ هنگام‌ سلام‌ كردن‌ دقت‌ می‌كنيم‌ و برای آنكه‌ صادقانه‌ و عارفانه‌ سلام‌ كنيم‌، زبانمان‌ آرام‌ و متين‌ می‌شود و وقتی می‌خواهيم‌ جواب‌ سلام‌ را نيز بدهيم‌، با تواضع‌ و فروتنی و معرفت‌ و توجه‌ پاسخ‌ می‌دهيم‌. اساساً ناجوانمردی است‌ كه‌ سلام‌ كنيم‌ و يا جواب‌ سلام‌ بدهيم‌ ولی خلافش‌ را عمل‌ كنيم‌. مگر تو نامردی؟ مگر دوست‌ داری منافق‌ و دورو باشی، برو خودت‌ را شستشو بده‌، خودت‌ را پاك‌ كن‌، آقا شو! متاسفانه از معارف‌ اهل‌البيت‌ (ع) فاصله‌ گرفته‌ایم! هر كسی شيطان‌ خودش‌ قوی‌تر از خودش‌ است‌. هر كس‌ بايد مواظب‌ خودش‌ باشد. نبايد بنشينيم‌ و برای ديگران‌ كارنامه‌ بسازيم‌. بلكه‌ اول‌ بايد خودمان‌ را درست‌ كنيم‌. ❇️پایان قسمت دهم 👈ادامه دارد....
🔹🔸🔹وبینار آفلاین " جشنواره‌هاي پژوهشي، ضرورتها و بايسته‌ها" ❇️ استاد ارجمند: جناب آقاي دكتر معين «مسئول محترم اداره نشر و توليدات علمي، فراخوانها و آثار پژوهشي مركز مديريت خراسان» ⏰ زمان: سه شنبه 27 آبان ماه 99_ از عزیزانی که در برنامه شرکت نموده و بهترین چکیده را ارائه نمایند به قید قرعه تقدیر خواهد شد. ⏳مهلت ارسال چکیده ها: روز شنبه 99/09/01 ارسال به آیدی مسئول پژوهش مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا«علیهاالسلام»👇👇 @tabatabaei313 با تشکر و آرزوی موفقیت برای بزرگواران 🌐 لینک مستقیم جلسه آفلاین : http://peirovan.lms2.hozehkh.com/course/12081
آنلاین کارگاه آشنای بامبانی پاسخگویی به شبهات دوستان عزیز! 🔰پنجمین جلسه پربار پاسخگویی به شبهات؛ شنبه ها: 🔸 آنلاین (راس ساعت۱۱:۴۵) برگزارمی شود. ⚜️طلاب علم ومعرفت جانمانید! 👌شبهات دریافتی درجلسه ازاستادپرسیده می شود. ✅مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها 🌐لینک وبینار: http://zeinab.lms2.hozehkh.com/ws/pasokhgoo
2.mp3
33.99M
دوره ی آموزشی سواد رسانه استاد: حجه الاسلام محمد کهوند صوت کامل جلسه یازدهم
ارتباط با خود.mp3
14.18M
مهارت های زندگی 1 ارتباط با خود حجت الاسلام و المسلمین ساجدی نسب
📣📣📣خلاصه جلسه دوم : در بحث ارتباط به ارتباط با خود رسیدیم . ✅ مطلب اول : ارتباط : یعنی انتقال پیام از فرستنده به گیرنده به گونه ای که گیرنده پیام را دریافت نموده و عکس العمل نشان دهد. ارتباط با خود ( خود گویی ) دو گونه است : 1️⃣ مثبت 2️⃣ منفی ( مثل اینکه بعضی ها فقط نیمه خالی لیوان را می بینند ) ارتباط با خود ( خودگویی ) دو گونه است : 1️⃣ کلامی : مانند اینکه شخصی با خودش صحبت کند . 2️⃣ غیرکلامی : تفکر ؛ 🔴 تفکر به دوبخش تقسیم می شود : 🔶 مفید 🔷 غیرمفیدو مضر 📗امام علی علیه السلام می فرمایند : الفکر مرآت صافیه ؛ یعنی فکر آینه صاف است ( البته در صورتی که مدیریت شود ) ✅ مطلب دوم : به چه چیزهایی نیندیشیم ؟ 1️⃣ به گناه 2️⃣ به ذات خدا 3️⃣ به شکست ها 4️⃣ به فکرهای توهمی( وسواس فکری ) ✅ مطلب سوم : به چه چیزهایی بیندیشیم؟ 1️⃣ صفات خدا 2️⃣ نعمت های خدا 3️⃣ تاریخ 4️⃣ مرگ 5️⃣ ضعف ها و عیب ها ✅ مطلب چهارم : انواع مردم از نظر قبول عیب ها : 1️⃣ بعضی بر این باورند که هیچ گونه عیبی ندارند ( جاهل مرکب ) 2️⃣ بعضی بر این باورند که عیب دارند ولی با عیب های خود خو کرده اند یا به زبان دیگر عیب های خود را کوچک شمرده اند که این از گناه های کبیره است 3️⃣ بعضی بر این نظرند که عیب دارند و عیب های خود را هم شناخته اند.
◀️ سلسله جلسات تفسیر موضوعی«قیامت و معاد در قرآن» جلسه بیست و هفتم 🔸استاد ارجمند: خانم کشمیری ⏳تاریخ۸/۲۷/ ۱۳۹۹ 🖌نام هاي قیامت در قران🖌 🖍یوْمُ الْازِفَةِ (روز نزديك) 🖍 ✳️هريك از نام هاى قيامت پيامى مخصوص به خود دارد، از جمله «يوم الآزفه» است كه فقط يك بار در قرآن مجيد در سوره مؤمن آيه ۱۸ آمده است (تعبير به «الآزفة» دوبار آمده، ولى «يوم الآزفه» فقط يك بار) مى فرمايد: وَ انْذِرْهُمْ يَوْمَ الْازِفَةِ اذِ الْقُلُوبُ لَدَى الحَناجِرِ كاظِمِيْنَ: «آنها را از روز نزديك» بترسان روزى كه از وحشت آن دل‌ها به گلوگاه مى رسد و تمام وجود انسان مملو از اندوه مى شود». ❇️«آزِفَةَ» از ماده «ازَف» (بر وزن صدف) به گفته مقاييس اللغة و مفردات و مصباح اللغه و كتب ديگر به معناى نزديك شدن است، ولى بعضى آن را به معناى نزديكى آميخته با تنگى وقت شمرده اند. ❇️اين نامگذارى بيانگر اين واقعيت است كه قيامت بيش از آنچه مردم فكر مى كنند نزديك است، تا بيخبران نگويند هنوز وقت بسيار است و قيام و عده اى است نسيه! آن هم روز نزديكى كه از شدت وحشتش گويى قلب‌ها به گلوگاه مى رسد، و جان‌ها به لب مى آيد، اندوه آميخته با ترس گلوى مردم را مى فشارد و راه نفس كشيدن را بر آنها مى بندد. آرى براى چنين روزى بايد هر لحظه آماده بود. ✳️همين معنا را قرآن با تعبير ديگر در آيه ۱ سوره انبياء بيان كرده است: إقْتَرَبَ لِلنّاسِ حِسابُهُمْ وَ هُمْ فى غَفْلَةٍ مُعْرِضُونَ؛ روز حساب مردم بسيار به آنها نزديك شده اما آنها درغفلتند و رويگردان هستند. ✳️توجه داشته باشيد كه جمله «اقترب» تأكيد بيشترى از «قرب» را مى رساند، و اشاره به اين است كه حساب روز قيامت بسيار نزديك مى باشد. ❇️قيامت به قدرى نزديك و حتمى است كه قرآن در بسيارى از تعبيرات خود با صيغه هاى فعل ماضى از آن ياد مى كند، مانند آيات ۶۵ و ۶۶ سوره فرقان مى فرمايد: «انَّ عَذابَها كانَ غَرَاماً، انَّها سائتْ مُسْتَقَراً وَ مُقاماً. «عذاب جهنم بسيار سخت و پردوام بوده، و دوزخ جايگاه بد و محل اقامت بدى بوده است» و آيات فراوان ديگر. منبع📘 پیام قرآن جلد ۵ صفحه ۷۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ تجهیز کتابخانه تخصصی و عمومی مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا«علیهاالسلام» ✅ اختصاص 60 میلیون ریال جهت تهیه 7 قفسه جدید و کتاب‌های تخصصی سطح سه و توسعه کتابخانه و تفکیک به دو قسمت تخصصی و عمومی جهت بهره برداری و استفاده بیشتر طلاب ✅ کتابخانه این مدرسه دارای 10 هزار جلد کتاب در زمینه های فقهی، تفسیر، علوم حدیث، فلسفه، منطق، روانشناسی و.... است. ✅ امسال 60میلیون ریال از کمک های مردمی جهت تهیه 7 قفسه جدید و کتاب‌های تخصصی سطح سه و توسعه کتابخانه و تفکیک به دو قسمت تخصصی و عمومی جهت بهره برداری و استفاده بیشتر طلاب اختصاص یافت. ✅ تأمین 4000 جلد کتاب جهت تجهیز کتابخانه تخصصی مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به زبان‌های فارسی و عربی در حوزه‌های اخلاق و تربیت، مطالعات زنان، فقه و اصول، فلسفه و کلام، تاریخ اسلام، تفسیر و علوم قرآن، مطالعات اجتماعی و روان‌شناسی است. ❤️با تشکر و قدردانی از زحمات خانم قدسیه کیخا مسئول کتابخانه🌺 ❤️تهیه و تنظیم کلیپ: خانم آمنه نبی مسئول جدید کتابخانه🌺 🕌 پژوهش مدرسه پیروان حضـت زهرا سلام الله علیها ╭─┅──🍃🌼🍃 @peyrovanzahra ╰─┅──🍃🌼🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا