eitaa logo
پیام معنوی
3.8هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.2هزار ویدیو
62 فایل
🍎نکته ها و پیام های معنوی🍎 🍒اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمِّدٍوَّآلِ مُحَمَّدٍوَّعَجِّلْ فَرَجَهُم🍒 🛑لطفا برای نشر مطالب با مدیر کانال هماهنگ باشید🛑 📥مدیر کانال(شاکری کرمانی) 📤 @majnon313
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️ 🔖 امام علی علیه‌السلام: هر که به پدر و مادر خود نیکی کند فرزندش به او نیکی خواهد کرد. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️جرعه ای از 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام: ▫️وَ ايْمُ اللهِ، مَا کَانَ قَوْمٌ قَطُّ فِي غَضِّ نِعْمَة مِنْ عَيْش فَزَالَ عَنْهُمْ إِلاَّ بِذُنُوب اجْتَرَحُوهَا، لاَِنَّ اللهَ لَيْسَ بِظَلاَّم لِلْعَبِيدِ 🟠به خدا سوگند! هرگز ملتى که در ناز و نعمت مى زيستند نعمتشان زوال نيافت، مگر بر اثر گناهانى که مرتکب شدند ; زيرا خداوند هرگز به بندگانش ستم روا نمى دارد» ✍در واقع اين سخن برگرفته از آيات قرآن است ; آن جا که مى فرمايد:إِنَّ اللهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْم حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ خداوند نعمت هاى هيچ قوم و ملتى را تغيير نمى دهد، مگر آن که آن ها آن چه را مربوط به خودشان است، تغيير دهند». به يقين نعمت هاى الهى بر حسب شايستگى ها و لياقت ها در ميان بندگان تقسيم مى شود ; لذا پاکان و صالحان شايسته آنند نه گنهکاران آلوده. 📘 📚 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌﷽🌟 💎✨((۱۸۸۰)) 📜📜📜📜🌿🌹یا ؏ــلے🌹🌿📜📜📜📜 ☘(۶۵) 🍎(۴۵۳) 🍀(۱۸۶)در توحید 🕊.شناساندن صحيح خداوند سبحان(۲) 📜📜📜📜🌿🌹یا ؏ــلے🌹🌿📜📜📜📜 🔘اشاره این بخش از خطبه به صفات ديگرى از صفات سلبيه است 🔹️...خدايي كه حدي ندارد، و با شماره محاسبه نمي گردد، كه همانا ابزار و آلات دليل محدود بودن خويشند و به همانند خود اشاره مي شوند، اينكه مي گوييم موجودات از فلان زمان پديد آمده اند پس قديم نمي توانند باشند و حادثند، و اينكه مي گوييم حتما پديد آمدند، ازلي بودن آنها رد مي شود، و اينكه مي گوييم اگر چنين بودند كامل مي شدند، پس در تمام جهات كامل نيستند، خدا با خلق پديده ها در برابر عقلها جلوه كرد، و از مشاهده چشم ها برتر و والاتر است، و حركت و سكون در او راه ندارد، زيرا او خود حركت و سكون را آفريد، چگونه ممكن است آنچه را كه خود آفريد در او اثر بگذارد؟ يا خود از پديده هاي خويش اثر پذيرد؟ اگر چنين شود، ذاتش چون ديگر پديده ها، تغيير مي كند، و اصل وجودش تجزيه مي پذيرد، و ديگري ازلي نمي تواند باشد، هنگامي كه آغازي براي او تصور شود پس سرآمدي نيز خواهد داشت، و اين آغاز و انجام، دليل روشن نقص، و نقصان و ضعف دليل مخلوق بودن، و نياز به خالقي ديگر داشتن است، پس نمي تواند آفريدگار همه هستي باشد، و از صفات پروردگار كه (هيچ چيز در او موثر نيست، و نابودي و تغيير و پنهان شدن در او راه ندارد) خارج مي شود... 🔸️...لَا يُشْمَلُ بِحَدٍّ وَ لَا يُحْسَبُ بِعَدٍّ وَ إِنَّمَا تَحُدُّ الْأَدَوَاتُ أَنْفُسَهَا وَ تُشِيرُ الْآلَاتُ إِلَي نَظَائِرِهَا مَنَعَتْهَا مُنْذُ الْقِدْمَةَ وَ حَمَتْهَا قَدُ الْأَزَلِيَّةَ وَ جَنَّبَتْهَا لَوْلَا التَّكْمِلَةَ بِهَا تَجَلَّي صَانِعُهَا لِلْعُقُولِ وَ بِهَا امْتَنَعَ عَنْ نَظَرِ الْعُيُونِ وَ لَا يَجْرِي عَلَيْهِ السُّكُونُ وَ الْحَرَكَةُ وَ كَيْفَ يَجْرِي عَلَيْهِ مَا هُوَ أَجْرَاهُ وَ يَعُودُ فِيهِ مَا هُوَ أَبْدَاهُ وَ يَحْدُثُ فِيهِ مَا هُوَ أَحْدَثَهُ إِذاً لَتَفَاوَتَتْ ذَاتُهُ وَ لَتَجَزَّأَ كُنْهُهُ وَ لَامْتَنَعَ مِنَ الْأَزَلِ مَعْنَاهُ وَ لَكَانَ لَهُ وَرَاءٌ إِذْ وُجِدَ لَهُ أَمَامٌ وَ لَالْتَمَسَ التَّمَامَ إِذْ لَزِمَهُ النُّقْصَانُ وَ إِذاً لَقَامَتْ آيَةُ الْمَصْنُوعِ فِيهِ وَ لَتَحَوَّلَ دَلِيلًا بَعْدَ أَنْ كَانَ مَدْلُولًا عَلَيْهِ وَ خَرَجَ بِسُلْطَانِ الِامْتِنَاعِ مِنْ أَنْ يُؤَثِّرَ فِيهِ مَا يُؤَثِّرُ فِي غَيْرِهِ الَّذِي لَا يَحُولُ وَ لَا يَزُولُ وَ لَا يَجُوزُ عَلَيْهِ الْأُفُولُ... 📜، 🍋 🌓🌗 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 فدای مهربانیهای بی انتهایت ای خداااااااااااا لحظه به لحظه گناه و ناسپاسی است که از جانب ما به آسمان می‌آید، ولی با این وجود باز، تو غرق رحمت و مغفرتمان میکنی دمادم، شاید حیا کردیم و آدم شدیم، شاید! 🌴 سوره رعد 🌴 🕋 إِنَّ رَبَّكَ لَذُو مَغْفِرَةٍ لِلنَّاسِ عَلى‌ ظُلْمِهِمْ «6» ⚡️ترجمه: همانا پروردگارت نسبت به مردم با همه‌ ستمشان داراى آمرزش است. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 ✘ مشکل اصلی کجاست که خداوند اذن ظهور امام مهدی علیه‌السلام را نمی‌دهند؟ ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
☀️ 🔖 امام علی علیه‌السلام: دنیا برای هیچ نوشنده‌ای زلال نمیشود و به هیچ یاری وفا نمیکند. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️جرعه ای از 💢 پیش بینی زوال حکومت بنی‌امیه 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام:««بنی امیّه را مهلتی است که در آن می‌تازند چون بینشان اختلاف پیدا شود اگر کفتارها به جنگ‌شان برخیزند مغلوبشان سازند.»» 🔻وقال الامام عليه السلام : إِنَّ لِبَنِي أُمَيَّةَ مِرْوَدَاً يَجْرُونَ فِيهِ، وَلَوْ قَدِ اخْتَلَفُوا فِيَما بَيْنَهُمْ ثُمَّ كَادَتْهُمُ الضِّبَاعُ لَغَلَبَتْهُمْ. 🍂‮امام عليه السلام در اين گفتار حساب‌شدۀ خود پيش‌بينى روشنى دربارۀ آيندۀ تاریک بنى‌اميه كرده است،زوال نهايى آن به دست ابومسلم خراسانى بود (و عجب اين‌كه) او در ابتداى كار فردى بسيار ضعيف، فقير و مسكين بود و اين شاهد خوبى براى گفتار امام عليه السلام است كه لشكر او را تشبيه به كفتار كرده است 🍂سید رضی می گوید: «مرود» بر وزن «مفعل » از مصدر«ارواد» است و آن به معنى مهلت دادن و فرصت دادن است و اين از فصيح‌ترين و غريب‌ترين سخنان اوست گويا امام مهلتى را كه آنها براى حكومت دارند تشبيه به ميدان مسابقه‌ای كرده است كه در آن براى رسيدن به هدف، اسب مى تازند كه چون به پايان رسند نظم آنها در هم شکسته می‌شود. 🍂«يَجْرُونَ‌» به معناى حركت به‌سوى مقصد مى‌باشد. «كَادَتْهُمُ‌» از مادۀ «كيد» به معناى فريب دادن است و «الضِّبَاعُ‌» جمع «ضَبُع» به معناى كَفتار است. 🔸️ 📘 📚 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌﷽🌟 💎✨((۱۸۸۱)) 📜📜📜📜🌿🌹یا ؏ــلے🌹🌿📜📜📜📜 ☘(۶۵) 🍎(۴۵۴) 🍀(۱۸۶)در توحید 🕊.والاتر از صفات پديده ها 📜📜📜📜🌿🌹یا ؏ــلے🌹🌿📜📜📜📜 🔘از نكات مهمى كه در كلام امام عليه السّلام در اين خطبه كاملا متجلى و آشكار است اين است كه امام عليه السّلام با تعبيرات بسيار متنوع هرگونه وصفى از اوصاف مادى و جسمانى را از خداوند نفى مى‌كند؛ زيرا بسيارى از مردم در طريق معرفة الله گرفتار تشبيه مى‌شوند و خدا را با اوصاف مخلوقات در ذهن خود تصور مى‌كنند كه اشتباهى بزرگ و نابخشودنى است. اين معلم بزرگ توحيد و معرفة الله، به‌طور مكرر به اين مسئله بازمى‌گردد و با عبارات زيبا و دلنشين مخاطبان خود را از پرتگاه تشبيه رهايى مى‌بخشد. 💠خدا فرزندي ندارد تا فرزند ديگري باشد، و زاده نشده تا محدود به حدودي گردد، و برتر است از آنكه پسراني داشته باشد، و منزه است كه با زناني ازدواج كند، انديشه ها به او نمي رسند تا اندازه اي براي خدا تصور نمايد، حواس از احساس كردن او عاجز، و دست ها از لمس كردن او ناتوان است و تغيير و دگرگوني در او راه ندارد، و گذشت زمان تاثيري در او نمي گذارد، گذران روز و شب او را سالخورده نسازد، و روشنايي و تاريكي در او اثر ندارد. خدا با هيچ يك از اجزاء و جوارح و اعضا و اندام، و نه با عرضي از اعراض، و نه با دگرگونيها و تجزيه، توصيف نمي شود، براي او اندازه و نهايتي وجود ندارد، و نيستي و سرآمدي نخواهد داشت، چيزي او را در خود نمي گنجاند كه بالا و پايينش ببرد، و نه چيزي او را حمل مي كند كه كج يا راست نگهدارد، نه در درون اشيا قرار دارد و نه بيرون آن، حرف مي زند نه با زبان و كام و دهان، مي شنود نه با سوراخهاي گوش و آلت شنوايي، سخن مي گويد نه با بكار گرفتن الفاظ در بيان، حفظ مي كند نه با رنج به خاطر سپردن، مي خواهد نه با بكارگيري انديشه، دوست دارد و خشنود مي شود نه از راه دلسوزي، دشمن مي دارد و به خشم مي آيد نه با صوتي كه در گوشها نشيند، و نه فريادي كه شنيده شود بلكه سخن خداي سبحان همان كاري است كه ايجاد مي كند. 🔹️...لَمْ يَلِدْ فَيَكُونَ مَوْلُوداً وَ لَمْ يُولَدْ فَيَصِيرَ مَحْدُوداً جَلَّ عَنِ اتِّخَاذِ الْأَبْنَاءِ وَ طَهُرَ عَنْ مُلَامَسَةِ النِّسَاءِ لَا تَنَالُهُ الْأَوْهَامُ فَتُقَدِّرَهُ وَ لَا تَتَوَهَّمُهُ الْفِطَنُ فَتُصَوِّرَهُ وَ لَا تُدْرِكُهُ الْحَوَاسُّ فَتُحِسَّهُ وَ لَا تَلْمِسُهُ الْأَيْدِي فَتَمَسَّهُ وَ لَا يَتَغَيَّرُ بِحَالٍ وَ لَا يَتَبَدَّلُ فِي الْأَحْوَالِ وَ لَا تُبْلِيهِ اللَّيَالِي وَ الْأَيَّامُ وَ لَا يُغَيِّرُهُ الضِّيَاءُ وَ الظَّلَامُ وَ لَا يُوصَفُ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْأَجْزَاءِ وَ لَا بِالْجَوَارِحِ وَ الْأَعْضَاءِ وَ لَا بِعَرَضٍ مِنَ الْأَعْرَاضِ وَ لَا بِالْغَيْرِيَّةِ وَ الْأَبْعَاضِ وَ لَا يُقَالُ لَهُ حَدٌّ وَ لَا نِهَايَةٌ وَ لَا انْقِطَاعٌ وَ لَا غَايَةٌ وَ لَا أَنَّ الْأَشْيَاءَ تَحْوِيهِ فَتُقِلَّهُ أَوْ تُهْوِيَهُ أَوْ أَنَّ شَيْئاً يَحْمِلُهُ فَيُمِيلَهُ أَوْ يُعَدِّلَهُ لَيْسَ فِي الْأَشْيَاءِ بِوَالِجٍ وَ لَا عَنْهَا بِخَارِجٍ يُخْبِرُ لَا بِلِسَانٍ وَ لَهَوَاتٍ وَ يَسْمَعُ لَا بِخُرُوقٍ وَ أَدَوَاتٍ يَقُولُ وَ لَا يَلْفِظُ وَ يَحْفَظُ وَ لَا يَتَحَفَّظُ وَ يُرِيدُ وَ لَا يُضْمِرُ يُحِبُّ وَ يَرْضَي مِنْ غَيْرِ رِقَّةٍ وَ يُبْغِضُ وَ يَغْضَبُ مِنْ غَيْرِ مَشَقَّةٍ يَقُولُ لِمَنْ أَرَادَ كَوْنَهُ كُنْ فَيَكُونُ لَا بِصَوْتٍ يَقْرَعُ وَ لَا بِنِدَاءٍ يُسْمَعُ وَ إِنَّمَا كَلَامُهُ سُبْحَانَهُ فِعْلٌ مِنْهُ أَنْشَأَهُ وَ مَثَّلَهُ... 📜، 🍋 🌓🌗 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 پیامبران و امامان، صرفا خطر چاله‌ها و بیراهه‌ها را گوشزد کرده و راه سعادت را به خوبی نشانمان میدهند، این خودمان هستیم که باید انتخاب کنیم خوشبخت باشیم در کنار قرآن، و یا بدبخت و ورشکسته شویم، دور از قرآن و اهل بیت علیهم السلام 🌴 سوره رعد 🌴 🕋 إِنَّمَا أَنْتَ مُنْذِرٌ ۖ«7» ⚡️ترجمه: (ای پیامبر) تنها وظیفه تو اندرز و ترسانیدن (خلق از نافرمانی خدا) است. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
☀️ 🔖 امام علی علیه‌السلام: کسی که مصیبتهای کوچک را بزرگ شمارد، خداوند او را به مصائب بزرگ مبتلا می‌سازد. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️جرعه ای از 💢ارزشهای والای انصار 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام در مدح و ستايش فرموده اند:««آنان به خدا، را پروراندند آن سان كه كره اسب از شير باز گرفته را پرورش دهند با دست‌های بخشنده و زبان‌هاى برنده و گویا.»» 🔻وقال الامام في مدح الاَنَصار:هُمْ وَاللهِ رَبّوا الاِسْلاَمَ كَمَا يُرَبَّى الْفَلُوُّ مَعَ غَنَائِهِمْ بَأَيْدِيهِمُ السِّبَاطِ وَأَلْسِنَتِهِمُ السِّلاَطِ. 🍂‮امام عليه السلام در اين گفتار فصيحانه مدح بليغى دربارۀ انصار (يارانى كه اهل مدينه بودند و به پيغمبر صلى الله عليه و آله پيوستند) بيان كرده،است،هم اشاره به نقش انصار در پيشرفت اسلام كرده و هم دو صفت برجستۀ آن‌ها را بيان نموده است 🍂«فِلْوْ» (بر وزن حلم) به معناى بچۀ اسب است. در بعضى از شروح نهج‌البلاغه اين واژه را تفسير به مُهر كرده‌اند كه آن هم به معناى بچۀ اسب است.«سِبَاطِ» (بر وزن صفات) جمع «سَبَط» (بر وزن سبد) به معناى شخص سخاوتمند است. «سِلاطِ» (بر وزن صفات) جمع «سليط» به معناى شخص فصيحى است كه منطق كوبنده‌اى دارد. 🍂آیاتی که به طور مکرر طایفه انصار را ستوده است عبارتند از سوره توبه آیه ۱۰۰،۱۱۷،سوره انفال آیه ۷۴، 🔸️ 📘 📚 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌﷽🌟 💎✨((۱۸۸۲)) 📜📜📜📜🌿🌹یا ؏ــلے🌹🌿📜📜📜📜 ☘(۶۵) 🍎(۴۵۵) 🍀(۱۸۶)در توحید 🕊.شناخت قدرت پروردگار 📜📜📜📜🌿🌹یا ؏ــلے🌹🌿📜📜📜📜 💠امام عليه السّلام در اين بخش از خطبه به صفات ديگرى از صفات خداوند اشاره كرده و بحثهاى گذشته را بدين وسيله تكميل مى‌كند. 🔘پيش از او چيزي وجود نداشته وگرنه خداي ديگري مي بود، نمي شود گفت (خدا نبود و پديد آمد) كه در آن صورت صفات پديده ها را پيدا مي كند و نمي شود گفت (بين خدا و پديده ها جدايي است) و (خدا بر پديده ها برتري دارد) زيرا سازنده و ساخته شده همانند تصور شوند، و خالق و پديدآمده با يكديگر تشبيه گردند، مخلوقات را بدون استفاده از طرح و الگوي ديگران آفريد، و در آفرينش پديده ها از هيچ كسي ياري نگرفت، زمين را آفريد و آن را برپا نگهداشت بدون آنكه مشغولش سازد، و در حركت و بي قراري، حركت آن را نظم و اعتدال بخشيد و بدون ستوني آن را بپا داشت، و بدون استوانه ها حفظ كرد، ميخ هاي زمين را محكم، و كوه هاي آن را استوار، و چشمه هايش را جاري، و دره ها را ايجاد فرمود، آنچه بنا كرده به سستي نگراييد. و آنچه را توانا كرد ناتوان نشد. خدا با بزرگي و قدرت بر آفريده ها حاكم است، و با علم و آگاهي از باطن و درونشان باخبر است، و با جلال و عزت خود از همه برتر و بالاتر است، چيزي از فرمان او سرپيچي نمي كند، و چيزي قدرت مخالفت با او را ندارد كه بر او پيشي گيرد، و به سرمايه داري نياز ندارد تا او را روزي دهد، همه در برابر او فروتنند، و در برابر عظمت او ذليل و خوارند، از قدرت و حكومت او به سوي ديگري نمي توان گريخت كه از سود و زيانش در امان ماند، همتايي ندارد تا با او برابري كند، و او را همانندي نيست كه شبيه او باشد، اوست نابودكننده پديده ها پس از آفرينش، كه گويا موجودي نبود... 🔹️...لَمْ يَكُنْ مِنْ قَبْلِ ذَلِكَ كَائِناً وَ لَوْ كَانَ قَدِيماً لَكَانَ إِلَهاً ثَانِياً لَا يُقَالُ كَانَ بَعْدَ أَنْ لَمْ يَكُنْ فَتَجْرِيَ عَلَيْهِ الصِّفَاتُ الْمُحْدَثَاتُ وَ لَا يَكُونُ بَيْنَهَا وَ بَيْنَهُ فَصْلٌ وَ لَا لَهُ عَلَيْهَا فَضْلٌ فَيَسْتَوِيَ الصَّانِعُ وَ الْمَصْنُوعُ وَ يَتَكَافَأَ الْمُبْتَدَعُ وَ الْبَدِيعُ خَلَقَ الْخَلَائِقَ عَلَي غَيْرِ مِثَالٍ خَلَا مِنْ غَيْرِهِ وَ لَمْ يَسْتَعِنْ عَلَي خَلْقِهَا بِأَحَدٍ مِنْ خَلْقِهِ وَ أَنْشَأَ الْأَرْضَ فَأَمْسَكَهَا مِنْ غَيْرِ اشْتِغَالٍ وَ أَرْسَاهَا عَلَي غَيْرِ قَرَارٍ وَ أَقَامَهَا بِغَيْرِ قَوَائِمَ وَ رَفَعَهَا بِغَيْرِ دَعَائِمَ وَ حَصَّنَهَا مِنَ الْأَوَدِ وَ الِاعْوِجَاجِ وَ مَنَعَهَا مِنَ التَّهَافُتِ وَ الِانْفِرَاجِ أَرْسَي أَوْتَادَهَا وَ ضَرَبَ أَسْدَادَهَا وَ اسْتَفَاضَ عُيُونَهَا وَ خَدَّ أَوْدِيَتَهَا فَلَمْ يَهِنْ مَا بَنَاهُ وَ لَا ضَعُفَ مَا قَوَّاهُ هُوَ الظَّاهِرُ عَلَيْهَا بِسُلْطَانِهِ وَ عَظَمَتِهِ وَ هُوَ الْبَاطِنُ لَهَا بِعِلْمِهِ وَ مَعْرِفَتِهِ وَ الْعَالِي عَلَي كُلِّ شَيْ‏ءٍ مِنْهَا بِجَلَالِهِ وَ عِزَّتِهِ لَا يُعْجِزُهُ شَيْ‏ءٌ مِنْهَا طَلَبَهُ وَ لَا يَمْتَنِعُ عَلَيْهِ فَيَغْلِبَهُ وَ لَا يَفُوتُهُ السَّرِيعُ مِنْهَا فَيَسْبِقَهُ وَ لَا يَحْتَاجُ إِلَي ذِي مَالٍ فَيَرْزُقَهُ خَضَعَتِ الْأَشْيَاءُ لَهُ وَ ذَلَّتْ مُسْتَكِينَةً لِعَظَمَتِهِ لَا تَسْتَطِيعُ الْهَرَبَ مِنْ سُلْطَانِهِ إِلَي غَيْرِهِ فَتَمْتَنِعَ مِنْ نَفْعِهِ وَ ضَرِّهِ وَ لَا كُفْ‏ءَ لَهُ فَيُكَافِئَهُ وَ لَا نَظِيرَ لَهُ فَيُسَاوِيَهُ هُوَ الْمُفْنِي لَهَا بَعْدَ وُجُودِهَا حَتَّي يَصِيرَ مَوْجُودُهَا كَمَفْقُودِهَا... 📜، 🍋 🌓🌗 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 این ابر قدرتهایی که سالهاست مدیران نمازخوان ما، پشت در کاخهایشان نشسته‌اند جهت حل مشکلات اقتصادی، مخلوقاتی هستند که بدون اراده خدا، مالک و قادر بر سود و زیان خودشان هم نیستند چه اینکه بخواهند فرشته نجات ما شیعیان حسین باشند!!! 🌴 سوره رعد 🌴 🕋 أَفَاتَّخَذْتُم مِّن دُونِهِ أَوْلِيَآءَ لَا يَمْلِكُونَ لِأَنفُسِهِمْ نَفْعاً وَلَا ضَرّا «16» ⚡️ترجمه: آیا شما خدا را گذارده و غیر خدا (مانند بتان و فرعونان) را برای نگهبانی و یاری خود برگرفتید در صورتی که آنها بر سود و زیان خود هم قادر نیستند؟ ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 🔴 تقویت جبهۀ مقاومت، الآن حیاتی‌ترین مسئلۀ ماست! (هر نفرِ ما یک نقش دارد.) ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ 🔖 امام علی علیه‌السلام: چه بسا انسان حریص که حرص‌اش او را بکشد. ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️جرعه ای از مدارا با مردم....✨ 💕امیرالمومنین علی علیه‌السلام: ▫️وَلاَ تَکُونَنَّ عَلَيْهِمْ سَبُعاً ضَارِياً تَغْتَنِمُ أَکْلَهُمْ، فَإِنَّهُمْ صِنْفَانِ: إِمَّا أَخٌ لَکَ فِي الدِّينِ، وَإِمَّا نَظِيرٌ لَکَ فِي الْخَلْق 🟠و در مورد آنان همچون درنده اى مباش که خوردنشان را غنيمت شمارى، زيرا آنها دو گروهند يا برادر دينى تواند و يا انسان هايى که در آفرينش شبيه تو هستند (در هر حال بايد حقوق آنها را محترم بشمارى) ✍بى شک پايه حکومت صحيح، مقتدر و عادلانه، بر قلوب و دل هاى مردم است نه بر شمشيرها و نيزه ها. آنها که بر دل ها حکومت دارند کشورشان امن و امان است و آنها که بر شمشير تکيه مى کنند دائما در خطرند. 📘 📚 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌﷽🌟 💎✨((۱۸۸۳)) 📕(۶۶) 📗 (۴۵۶) 💢 📖دعای بیست و پنجم صحیفه سجادیه (۲۵) 🕯«» 👈قسمت پنجم 🔸اَللَّهُمَّ أَعْطِنَا جَمِيعَ ذَلِكَ بِتَوْفِيقِكَ وَ رَحْمَتِكَ‌...️ 💙خدایا! همۀ این امور را به رحمتت به ما عطا کن و ما را از عذاب دوزخ پناه ده و به همۀ مردان و زنان مسلمان و مردان و زنان باایمان، مانند آنچه را برای خود و فرزندانم از تو خواستم، در این جهانِ زودگذر و زندگی آیندۀ آخرت، عطا فرما! همانا تو به بندگان نزدیک، اجابت‌کنندۀ دعا، شنوا و دانا، بخشنده و آمرزنده، مهربان و رحیمی و ما را در این دنیا و آن دنیا، خیر و خوبی عنایت کن؛ و از عذاب دوزخ حفظ فرما. 💛پس از آن كه امام سجاد عليه‌السلام در فراز قبل نيازهاى خود را برشمرد ، در اين فراز با تأكيد براى خود و همه‌ى مسلمانان جهان درخواست اجابت نموده است ؛ به گونه‌اى كه گويى زبان همه‌ى آنان است هميشه عافيت فردى در گرو عافيت اجتماعى است و محال است فرد بتواند در جامعه‌اى كه به گرفتارى‌هاى گوناگون دچار شده است ، زندگى با عافيت داشته باشد 💛نیکی چيست و بدى كدام است ؟ اين دو از مفاهيم بسيار مجمل در عالم كنونى ما هستند ؛ به طورى كه هر كسى با ظن خود چيزى را خوب و چيز ديگرى را بد مى‌داند ، در حالى كه فرد ديگر درست چيز ديگر را خوب و نقطه‌ى مخالف آن را بد مى‌داند و هيچ كدام نمى‌دانند كه معيار خوبى و بدى چيست و سخن معروف «گفتار نيك ، رفتار نيك ، پندار نيك،» نيز بسيار مجمل و غير مفيد است ، زيرا هر كس گفتار و رفتار و پندار خود را نيك مى‌داند .  از اين رو ، برخى به نسبيت قائل شده و گفته‌اند : خوب و بد نسبت به افراد فرق مى‌كند و هر كس كه هر چيز به نفع او است براى او خوب است ، اگر چه براى ديگران بد باشد ؛ چنان كه منطق بسيارى در جوامع كنونى - دانسته يا ندانسته - چنين مسئله‌اى است و با اين توهم غلط هر كسى ، كرده‌هاى خود را خوب مى‌داند و به خطاهاى خود اقرار ندارد ، ولى قرآن كريم نيك و بد افعال را فطرى انسان دانسته و مى‌گويد : خوبى و بدى به انسان الهام شده است و در نهاد او پيامبرى باطنى وجود دارد كه به او امر و نهى مى‌كند ؛ از جمله در جايى مى‌فرمايد :  (و نفس و ما سواها ، فألهمها فجورها و تقواها)؛  سوگند به نفس و آن كسى كه آن را درست كرد ، آن گاه پليدكارى و پرهيزگارى را به آن الهام نمود .  يعنى فطرت هر انسانى خوب و بد را تشخصيص مى‌دهد و هر انسانى به خود آگاه است و از كرده‌هاى خود بى خبر نيست .  نيز در جايى ديگر مى‌فرمايد :  (بل الانسان على نفسه بصيرة ، و لو ألقى معاذيره)؛  بلكه انسان به خويشتن خود آگاه است ، هر چند عذرهاى بسيار بياورد .  با اين حال ، نهاد آگاه انسانى نيمى از راه تكامل را خود به خود مى‌پيمايد و نيمى ديگر را بايد از شريعت بياموزد و با داشتن مربى مجرب به برترين نقطه‌ى كمال سعادت راه يابد .  💚...اَللَّهُمَّ أَعْطِنَا جَمِيعَ ذَلِكَ بِتَوْفِيقِكَ وَ رَحْمَتِكَ‌ وَ أَعِذْنَا مِنْ عَذَابِ‌ اَلسَّعِيرِ وَ أَعْطِ جَمِيعَ اَلْمُسْلِمِينَ‌ وَ اَلْمُسْلِمَاتِ‌ وَ اَلْمُؤْمِنِينَ‌ وَ اَلْمُؤْمِنَاتِ مِثْلَ اَلَّذِي سَأَلْتُكَ لِنَفْسِي وَ لِوُلْدِي فِي عَاجِلِ اَلدُّنْيَا وَ آجِلِ اَلْآخِرَةِ‌، إِنَّكَ قَرِيبٌ مُجِيبٌ‌ سَمِيعٌ‌ عَلِيمٌ‌ عَفُوٌّ غَفُورٌ رَؤُوفٌ رَحِيمٌ‌ وَ ﴿آتِنٰا فِي اَلدُّنْيٰا حَسَنَةً‌ وَ فِي اَلْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنٰا عَذٰابَ اَلنّٰارِ﴾ ☀️#دعا_۲۵ 🌓🌗 ☀️@pmsh313❀ ╰━━❀🕊❀🌼❀🕊❀━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا