eitaa logo
پویانویسی
219 دنبال‌کننده
317 عکس
78 ویدیو
15 فایل
اینجا مجال "رحیل" است برای نوشتن و راهِ نوشتن. و فرصتی برای فهم همزمان درون و برون. #علی_اسفندیار ارتباط: @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: [ - یک چیزی بگید آرام بشیم. + آرام باشید.. این چیزهایی که شما می‌بینید، این ها حوادث طبیعی یک راه دشوار به سمت قلّه است! هیچ انتظار نباید داشت که اگر ما میخواهیم برویم به قلّه‌ی توچال یا قلّه‌ی دماوند، در راه چاله نباشد، سنگ نباشد، باد نباشد، دود نباشد، گاز نباشد؛ مگر میشود؟ امّا داریم میرویم، داریم میرویم، عمده این است. اصلاً نگران نباشید؛ این حوادث وجود دارد؛ اگر این حوادث نبود باید تعجب می کردید! ] - اینم بمبِ انرژی @cafe_fekr
اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکو إِلَیْک فَقْدَ نَبِیِّنَا صَلَوَاتُک عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ غَیْبَهَ وَلِیِّنَا وَ کثْرَهَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّهَ عَدَدِنَا وَ شِدَّهَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَیْنَا فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَعِنَّا عَلَی ذَلِک بِفَتْحٍ منک تُعَجِّلُهُ وَ بِضُرٍّ تَکشِفُهُ وَ نَصْرٍ تُعِزُّهُ وَ سُلْطَانِ حَقٍّ تُظْهِرُهُ وَ رَحْمَهٍ مِنْک تُجَلِّلُنَاهَا وَ عَافِیَهٍ مِنْک تُلْبِسُنَاهَا بِرَحْمَتِک یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ
. 💠 قرآن، آرام‌ترین اقیانوس است. @pooyanevisi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایرانی‌تر از رهبر دیدی؟!😊 زانو زدن امپراطور روم در مقابل پادشاه ایرانی را نشان بدهید. @pooyagraph
. سالی چند بار فکر می کنیم؟ پس چرا جهانی نمی شویم؟ شاید فکر نمی کنیم! @pooyanevisi
اگر کتاب می‌خوانید اما در پی‌اش نمی‌نویسید به جوشش خودتان شک کنید همین طور اگر طبیعتی می‌بینید همین طور اگر سفری می‌روید همین طور اگر ... @pooyanevisi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘دوره تربیت مربی سواد رسانه ▪️انجمن سواد رسانه طلاب 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢 رسانه شناسی _ دوره تربیت مربی سواد رسانه با حضور: ▫️استاد اسفندیار 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
. روز دانشجو در حقیقت، روز فرهنگ و یادگیری عمومی است @pooyanevisi
🔺ای کاش دانشگاه «هنرِ تبلیغ» هم داشتیم @pooyanevisi
🍂 فصل‌بندی در پاییز پاییز امسال چرا تمام نمی‌شود تا امروز صد سال گذشته گویا به پاییزهای هفتادسالگی‌ام رسیدم بی‌ آن که هفتادی باشد پاییز؛ یک فصلِ یکدستِ پراتفاق مثل این اتفاق‌های دم دستی نه... مثل یک غم معمولی برای ناداری نه... مثل از دست‌دادن چیزهای این‌جهانی نه ... پاییز امسال سرکش‌ترین فصل عمرم بود کند می‌رود، اما ضربه می‌زند، هر برگی پتکی بر وجودم شاید دارم خودم را فصل‌بندی می‌کنم از قضا افتاده در فصل پاییز فصل رویش و ریزش عجب تضاد بهت‌آوری و امتداد جان‌سختی چه روزهای تولدی نود روز، تولدِ پی‌درپی جیغ کودک، سالن دنیا را فراگرفته قابله‌ کارش را کرده مردی از رَحِمِ روزگار افتاده فصل‌بندی روح، استعداد، آینده، مسیر... نفس آدم را بند می‌آورد آدم را بندبند می‌کند و پرت می‌کند به مناطق استوایی دنیا چه خوب... آنجا کمتر پاییز دارد به دور از درد تازه‌شدن چه بد... هنوز انگار بامدادِ پاییز است چه خوب... هنوز می‌توانم به دنیا بیایم @pooyanevisi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠گزارشی کوتاه از برگزاری نشست تخصصی بازآرایی نظام رسانه ای کشور در تراز انقلاب اسلامی | قم دی ماه ۱۴۰۲ @pooyanevisi 🆔 @shahrdari_qom
. هفت مرحله‌ای که در حکمرانی رسانه مغفول واقع شد علی اسفندیار، مدرس روزنامه‌نگاری و مدیر کانون نویسندگان حوزوی در این نشست گفت: برای آنکه بتوانیم فرهنگ نوشتن را همگانی کنیم تا در نتیجه آن، روایت اول را خودمان تولید کنیم، نیازمند هفت مرحله هستیم که اولین مرحله، توجه به فلسفه نگارش است و نیازمند این هستیم که بدانیم که نوشتن در مکاتب توحیدی چگونه آغاز شد، معرفت شناسی فرم نوشتن را بدانیم و پیش آگاهی و ضرورت نوشتن را درک کنیم. وی در ادامه افزود: مرحله دوم، جریان شناسی نوشتن است و چنانچه می‌دانیم ادبیات در بسیاری از کشورها ابزار سیاست گذاری است و ما سامانه‌ای برای رسانه‌ای کردن ادبیات و فرهنگ نداریم؛ مرحله سوم نیز سیاست گذاری نوشتن است و در این مرحله باید بدانیم که نسبت حکمرانی و کلمه چیست؟ آیا کلمه همان فیلم نامه است؟ در مراکز حوزوی و دانشگاهی، بدون توجه به فلسفه نگارش، دوره‌های نگارش و فیلم نامه نویسی می‌گذاریم و بد آموزش می‌دهیم. چهارم، پویش نوشتن است که در حال حاضر نیز وجود دارد و اکنون شاهد گذار از شهروند خبرنگاری به شهروند سردبیری هستیم که افراد معمولی تأثیرگذاری بیشتری نسبت به برخی از رسانه‌ها دارند؛ و پنجم شبکه نگارش و ششم جهاد روایت و هفتم تولید ترکیبی و چند رسانه‌ای است. @pooyanevisi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔘مکتب توحیدی و مکتب الحادی دو تفاوت پایه دارند. ▪️مکتب الحادی مکتب هالیوودیسم است که همه چیز را نشان می‌دهد و با تصویراست تا مخاطب را درگیر فیلم کند. ▪️مکتب توحیدی مخاطب را برپایه کلمات جلو می آورد و اوج و معجزه آن اسلام است که با وحی و کلمه آمده. ▪️پس نوشتن کاملا فطری است و طبقاتی نیست. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 @savad_rasaneh @pooyanevisi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هیچ وقت چای دوم را روی چای اول نریزید چای اول ناراحت می‌شود گرم و سرد می‌شود زندگی هم همین است جرعه جرعه بنوشید پیاله پیاله کام بگیرید و گام بردارید آرام آرام... ✍️ رحیل @pooyanevisi
پدرها، دوستی و عشق‌شان را با نگرانی ابراز می‌کنند نگرانی پدر از گیر دادن نیست از وابستگی خونی و جانی است @pooyanevisi
... درباره‌ی همه چیز بخوانید درباره چیزهایی که علاقه دارید، بیشتر بخوانید اما درباره همه چیز نظر ندهید پ.ن: درباره‌ی آنچه بیشتر می‌نویسید و بیشتر می‌خوانید، نظر دهید. @pooyanevisi
از اول می‌خواستم میانه‌ام را با رنگ‌ها گرم کنم، برای تجربه‌ی رنگ‌ها ناچار شدم تاریکی را هم بیاموزم. در این مسیر، علاقه‌ام را تشدید کردم با بی‌برنامه‌ی بعدی، حتی غافل از پله‌ی بالاتر یا پائین‌تر؛ مهم همین اراده بود. این روزها دیگر لازم به اراده نیست؛ هر کدام از رنگ‌ها مرا می‌کشند به طیف‌ خودشان. رنگ‌ها جاذبه دارند و جلوه‌آرایی‌شان به نور است. نور که بیاید پیدای‌شان می‌شود و خیال‌ می‌آرایند. زآن پس یا چشم به گوشی و دوربین می‌شوی یا دست به قلم و قلم‌مو... رنگ‌ها هُرم‌های متفاوتی دارند، همه‌ به طریقی سر سازگاری با آدم دارند. حالا با این شیفتگی مفرط و رنگی بهتر می‌توان از پشت تاریک لنزها رگه‌های رنگارنگ زندگی را تجربه کرد، بهتر می‌توان سکوت اشیاء را به حرف درآورد. اراده‌ی رنگ‌ها برای کشیده شدن در زندگی آدم‌ها وصف‌ناپذیر است. رنگ‌ها میل دارند که انسان خودش را بهتر ببیند، واضح‌تر. رنگ‌ها مثل آینه‌های قدی عمل می‌کنند. @pooyanevisi
اگر می‌خواهید ببینید چقدر دردِ فرهنگ و جامعه و کشور یا اصلا دردِ خودتان را دارید ببینید مصرف «دستمال کاغذی» شما بیشتر است یا مصرف «کاغد»؟ تشخیصش چندان دشوار نیست؛ البته اگر بیشتر دستمال مصرف نکنید! پ.ن: مصرف کاغذتان را با خواندن و نوشتن بالا ببرید؛ درخت‌ها احساس مفیدبودن می‌کنند. @pooyanevisi