🔹️ما و جهان رسانهای شده
سلسله نشستهایی پیرامون رسانه
🔹️با حضور دکتر احمد مهرشاد
یکشنبه ساعت ۱۵:۰۰
نشست ششم: یکشنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲
مکان: خیابان مسجد سید، خیابان ظهیرالاسلام، کوچه۳ (شهید حیرت)، بنبست شکوفه
سرای هنر و اندیشه (سها)
@soha_sima
https://eitaa.com/porsa_andishe
ماوجهان رسانه ای شده.MP3
44.71M
🔹️ما و جهان رسانهای شده
سلسله نشستهایی پیرامون رسانه
🔹️با حضور دکتر احمد مهرشاد
نشست پنجم: دوشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۲
سرای هنر و اندیشه (سها)
@soha_sima
https://eitaa.com/porsa_andishe
ماوجهان رسانه ای شده.MP3
40.27M
🔹️ما و جهان رسانهای شده
سلسله نشستهایی پیرامون رسانه
🔹️با حضور دکتر احمد مهرشاد
نشست ششم: یکشنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲
سرای هنر و اندیشه (سها)
@soha_sima
https://eitaa.com/porsa_andishe
51.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تقدیم به آنکه عشق را با او چشیدیم...
به یاد شبهای غربت عراق و سوریهاش
به حرمت اشکهایی که نور مهتاب در آن تابید و ماه شد...
دروغ نگفته
فریب نداده، از روز اول واضح و روشن گفتهاست:
تو عشق اول من نیستی
اما تو عاشق جوانمردیش شدهای
آنقدر ستودنی و دوست داشتنی است که حتی اگر ده درصد از دلش، قلبش و محبتش را نثار تو کند خود را خوشبختترین زن جهان میدانی.
هربار که از خانه میرود،
میرود تا به عشق اولش بپردازد،
نمیدانی بازمیگردد یا نه
نمیدانی دیگر فرصت دیدار دوبارهاش را داری یا او را برای خود خواهند برد.
هربار دیر جواب میدهد، هربار دیر میآید، هربار چند روز از او بیخبر میمانی، یکبار او را از دست میدهی، تمام وجودت اشک میشود و از چشمهایت بیرون میریزد تا اینکه او دوباره بیاید، خسته و فرسوده، همهء توانش را پای عشق اولش فدا کرده و خستگیهایش، چشمهای قرمز و خوابندیدهاش،
تن خستهاش چند ساعتی مهمان خانهات و چراغ قلبت میشود، آنقدر خسته است که پلکهای ورم کردهات را نمیبیند و تو آنقدر تشنهای که سراسر وجودت چشم میشود تا تماشایش کنی،
شاید فردایی نباشد،
شاید این اخرین باری است که به خانه برمیگردد.
بالاخره روزی میرسد که به تو خبر میدهند، همسرت، عشقت، تمام دلخوشی زندگیت رفت که برای همیشه با عشق اولش بماند و در کنار دوستان قدیمیاش خوش بگذراند
.
.
آن لحظه او ستودنیترین مرد جهانِ تو میشود،
مردی که پای حرفش، عشقش و باورش ایستاد...
و تمام جهان با همهی وسعتش، قفس تنهایی توست،
تنهایی بیپایانی که تا زندهای تو را رهانمیکند، گاهی از دستش میرنجی که چطور توانست اینهمه عشق را اینهمه وابستگی را نادیده بگیرد، چطور راضی شد تو را با اینهمه غربت تنها بگذارد!
ادامه دارد
https://eitaa.com/porsa_andishe
اگر عشق اول او، عشق اول تو هم باشد به او حق میدهی...
تو هم شهید میشوی چون جانت با او رفت، او اکنون در لذت قرب و وصال است و تو در بینهایت رنج، به صورت فرزندت که نگاه میکنی
هم او را بیشتر میبینی هم نبودنش را بیشتر حس میکنی، تو مردی را برای زندگی انتخاب کردی که عشق اولش، دیگری بود، دلبری که اگر عاشقی را بپسندد و عاشقش شود، او را میکُشد، اما فرزندتان چه؟ او برای چنین انتخابی بسیار کوچک است،
بالاخره در دلت بیصدا به او میگویی:
بیمعرفت!
رفیق نیمه راه!
من به کنار، تنهایی سهم همیشگی زندگی من
برای فرزندت پدری کن
تو آزادتر از آنی که نتوانی برای فرزندت پدری کنی...
اما تو هر روز جراحت برمیداری، هر روز شهید میشوی و بالاخره پس از سالها، سرکشیدن از شرنگ فراق، نوش داروی مرگ را سرمیکشی
و
شهید گمنامی میشوی که هیچکس منتظر بازگشت او نیست...
ادامه دارد اما هنوز به قلم نیامده...
https://eitaa.com/porsa_andishe
با عرض سلام و گرامیداشت روز شهدای مدافع حرم
ان شاء الله
امروز ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
سه جلسه روزهای چهارشنبه برقرار است:
حکمت متعالیه ۱۴تا ۱۵:۳۰
سنتهای الهی در المیزان ۱۵:۴۵ تا ۱۷:۱۵
مثنوی خوانی: ۱۷:۳۰ تا ۱۹
https://eitaa.com/porsa_andishe
May 11
به یاری خدا، امروز ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
دومین جلسه از ترم ۳، حکمت متعالیه که سرآغاز بحث بسیار مهم علم النفس است برگزار شد.
دومین جلسه از تبیین علامه طباطبایی از سنتهای الهی نیز برگزار شد.
جلسه دوم ترم ۳ مثنویخوانی نیز برگزار شد.
عزیزانی که مایل به شرکت در دوره آفلاین هستند.
یا مایل به شرکت در دوره حضوری هستند اما موفق به شرکت در جلسات نشدند، به
@porsa_admin
پیام دهند و متن و ویس جلسات را دریافت کنند.
22.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به این عکسها خیره شو خیره شو
به اون روزهای پر از خاطره
نخواه گرمی خواب چشم کسی
بزاره که بیداری یادت بره
یه باری از امروز رو دوشته
که واسش یه عمره زمین میخوری
همه منتظر تا ببینن کجا
تو از جاده ی عشق دل میبُری
ولی ایستادن فقط کار ماست
ما که قصمون قصهی خواب نیست
بیا دل به دریا بزن شک نکن
سرانجام این رود مرداب نیست
شهید مدافع حرم
شهید محمودرضا بیضایی
https://eitaa.com/porsa_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید سیدعلی زنجانی
شهید مدافع حرم
امام صادق(علیهالسلام) در روایت دیگری از شیعیان درخواست میكند كه: «كونوا لنا زینا ولا تكونوا علینا شیناً، قولوا للناس حسنا واحفظوا السنتكم و كفوا عن الفضول و قبح القول؛ (شیعیان) زینت ما باشید نه باعث ملامت و سرزنش ما، با مردم نیكو سخن بگویید، و زبانتان را حفظ كنید و از زیادهروی و زشتگویی بازدارید.
بحارالانوار ج 65ص 151
https://eitaa.com/porsa_andishe
🔹️ما و جهان رسانهای شده
سلسله نشستهایی پیرامون رسانه
🔹️با حضور دکتر احمد مهرشاد
نشست هفتم: یکشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۲
ساعت ۱۴:۳۰
مکان: خیابان مسجد سید، خیابان ظهیرالاسلام، کوچه۳ (شهید حیرت)، بنبست شکوفه
سرای هنر و اندیشه (سها)
@soha_sima
https://eitaa.com/porsa_andishe
ماو جهان رسانه ای شده.MP3
45.58M
🔹️ما و جهان رسانهای شده
سلسله نشستهایی پیرامون رسانه
🔹️با حضور دکتر احمد مهرشاد
نشست هفتم: یکشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۲
سرای هنر و اندیشه (سها)
@soha_sima
https://eitaa.com/porsa_andishe
جلسات روزهای چهارشنبه فردا ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ به این ترتیب برگزار خواهد:
حکمت متعالیه ۱۴تا ۱۵:۳۰
سنتهای الهی در المیزان ۱۵:۴۵ تا ۱۷:۱۵
مثنوی خوانی: ۱۷:۳۰ تا ۱۹
https://eitaa.com/porsa_andishe
به لطف الهی
دیروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
سومین جلسه از ترم ۳، حکمت متعالیه که سرآغاز بحث بسیار مهم علم النفس است برگزار شد.
سومین جلسه از تبیین علامه طباطبایی از سنتهای الهی
و
جلسه سوم ترم ۳ مثنویخوانی نیز برگزار شد.
عزیزانی که مایل به شرکت در دوره آفلاین هستند.
یا مایل به شرکت در دوره حضوری هستند اما موفق به شرکت در جلسات نشدهاند، به
@porsa_admin
پیام دهند و متن و ویس جلسات را دریافت کنند.
17.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
باید مجالی رخ بدهد تا حبیب و حُرّ و شمر درونمان رخ بنماید، تا کسانی که در صف جماعت کنار هم ایستادند در صف معرکه جای حقیقیشان را انتخاب کنند.
جنگ درست همان چیزی است که از روز اول، در چشم ملائکه زشت آمد و بنی آدم را بخاطر فساد و خونریزی شایسته خلیفة اللهی ندیدند.
اما باطن جنگ چیز دیگری است، بهانه آشکار ساختن هرچه بیشتر اسماء الهی در غالب انسان، او که حقیقت جنگ را میدید، او که عظمت همه چیز را گذاشتن و نخواستن را میدید به آنها که همواره یکجا ایستادهاند بیتزلزل، بیشک، بیرنج
گفت قصه چیز دیگری است...
أَلَمْ أَقُل لَّكُمْ إِنِّي أَعْلَمُ غَيْبَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا كُنتُمْ تَكْتُمُونَ
من غیب آسمانها و زمین را میشناسم
من انسان را میشناسم...
.
.
.
.
https://eitaa.com/porsa_andishe
بعضی ها خیال میکنند که این «ولایت مطلقهی فقیه» که در قانون اساسی آمده، معنایش این است که رهبری مطلقالعنان است و هر کار که دلش بخواهد، میتواند بکند! معنای ولایت مطلقه این نیست. رهبری بایستی موبهمو قوانین را اجرا کند و به آنها احترام بگذارد.
۱۳۸۲/۰۹/۲۶
بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان قزوین
🔹️ متنخوانی و گفتگو پیرامون
کتاب ولایت فقیه امام خمینی (ره)
🔹️یکشنبه ها ساعت ۱۶
🔹️نشانی:
خ جی، ابتدای خ پروین، حدفاصل کوچه ۱۰ و ۱۲
پلاک ۶۶، واحد ۴
۵ جلسه از ۱۶ مهر ۱۴۰۲ تا ۱۴ آبان ۱۴۰۲
✅️ ویژه خواهران
برای کسب اطلاعات بیشتر به
@porsa_admin
پیام دهید.
گروه فرهنگی هنری پُرسا
https://eitaa.com/porsa_andishe
بعضی ها خیال میکنند که این «ولایت مطلقهی فقیه» که در قانون اساسی آمده، معنایش این است که رهبری مطلقالعنان است و هر کار که دلش بخواهد، میتواند بکند! معنای ولایت مطلقه این نیست. رهبری بایستی موبهمو قوانین را اجرا کند و به آنها احترام بگذارد.
۱۳۸۲/۰۹/۲۶
بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان قزوین
🔹️ متنخوانی و گفتگو پیرامون
کتاب ولایت فقیه امام خمینی (ره)
🔹️جلسه دوم فردا ۲۳ مهر ۱۴۰۲
🕓 ساعت ۱۶:۱۵
🔹️نشانی:
خ جی، ابتدای خ پروین، حدفاصل کوچه ۱۰ و ۱۲
پلاک ۶۶، واحد ۴
۵ جلسه از ۱۶ مهر ۱۴۰۲ تا ۱۴ آبان ۱۴۰۲
✅️ ویژه خواهران
برای کسب اطلاعات بیشتر به
@porsa_admin
پیام دهید.
گروه فرهنگی هنری پُرسا
https://eitaa.com/porsa_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مست آمدم ای پیـــر که مستـــانه بمیــرم
مستـــانه در این گـــوشـــه ی میـــخانه بمیـرم
درویشــــــــم و بگــــذار قلـنـــــدر منـشــــانه
کاکل همه افشان به ســـر شــانه بمیــــرم
میخانه به دور ســـــــر من چــــرخد و اینـــم
پیـــمــان که به چــرخیــــــدن پیمانه بمیــرم
من بلبــــل عشـــاق به دامی نشـــــوم رام
در دام تو هــــم بی طــمــــع دانه بمیـــــــرم
شمعی و طواف حرمی بود که می خواست
پروانـه بــزایــم مــن و پــروانـه بمیــــــــــــــرم
مــن دُرّ یتیــمـــــم صدفـــم سیــنه دریاست
بگذار یتـیـــمانه و دردانــه بمیــــــــــــــــــــرم
بیـگانـه شــمـــردند مـــرا در وطن خـــویــش
تا بی وطن و از هـمـــه بیــــگانه بمیــــــــرم
گو نیزنِ میــخــانه بـگــــو جــان به لب آور
تا با تـــب و لب بــــــر لب جــانــانه بمیـــــرم
آن ســـلســــله ی زلـف که زنار دلـــــم بــــــود
در گردنـــــم آویز که دیــــــوانه بمیــــــــــــــرم
ایـن دیـر مغـان ته چــک ایران قدیـــــم است
اینجاست که من بی چک و بی چانه بمیرم
در زنــدگی افســـانه شـــدم در هـــمه آفاق
بگذار که در مرگ هــــم افســــانه بمیــــــرم
در گوشـــه ی کاشـــانه بســـی سوختـــم اما
آن شمــع نبــــودم که به کاشـــــــانه بمیرم
سرباز جهادم من و از جبههی احرار
انصاف کجا رفته که در خانه بمیرم
https://eitaa.com/porsa_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر شب قدر شبی باشد که تقدیر عالم در آن تعیین میگردد، همه شبهای جبهه شب قدر است و از همین جاست که تاریخ آینده زمین تقدیر میشود؛ شبهایی که ملائکه خدا نازل میگردند و ارواح مجاهدان راه خدا را از معارجی که با نور فرش شده است به معراج میبرند.
شهید سید مرتضی آوینی
https://eitaa.com/porsa_andishe
با سلام و عرض تسلیت به همراهان گرامی
جلسات امروز چهارشنبه ۲۶مهر ۱۴۰۲ موسسه پرسا
برگزار نمیشود.
ان شاء الله ساعت ۱۵:۳۰ در میدان امام حسین (ع)
برای همدردی با مردم فلسطین، حمایت از جبهه مقاومت و محکومیت جنایات اسرائیل گرد هم میآییم.
https://eitaa.com/porsa_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیکر اسلام اگر جراحتی برداشته از دستهای آهنین و محاسبات دروغین شیطان است و چقدر این زخمها دلچسباند، چقدر میدانی که در مقابل باطل ایستادهای دل را محکم میکند، قدم را استوار میکند و یقین غبارآلودمان را جلامیدهد.
آن سوی جبهه نیز زخم برداشته، غرور پوشالیاش متلاشی شده، ناکارآمدی ابزارهایش را با تمام جان لمس کرده و درست به همین خاطر است که هر روز بیشتر و بیشتر به آهن و سرب و فسفر و باروت پناه میبرد.
این سوی میدان هم پهباد و موشک و گلوله را به کارمیگیرد اما این جز برای ترساندن جنود شیطان نیست، سلاح اصلی بچههای مقاومت تکبیری است که لحظهی پرتاب موشک میگویند و امیدی است که با پهبادهایشان در آسمان سیر میکند؛
هر دو طرف جراحت برداشته اما اینجا برندهها مجروحان و شهیداناند و آن سو نجات یافتگان، جان به در بُردگان از موشکهای مقاومت!
ما مرگ را تنگ در آغوش میگیریم و
آنها حریصترین مردم به حیات دنیاییاند،
آنها که دل به حق نسپردهاند و حلاوت محبتش را نچشیدهاند و از شنیدن ندای لاخوف علیهم و لاهم یحزنون بیبهرهاند...
https://eitaa.com/porsa_andishe
༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕࿇༅⊹━┅┄
💠 ما و غزّه حتی بدون هر نام و نشانی
⁉️با عرض سلام خدمت استاد بزرگوار این روزها که اتفاقات بزرگی در جبهه مقاومت و در فلسطین در حال وقوع است و درست روز بعد از فاجعه بیمارستان غزه متنی بر قلم بنده جاری شد که مایل بودم با حضرتعالی در میان بگذارم و در تصحیح و تکمیل نگاهم به مساله فلسطین از حضرتعالی کمک بگیرم. از فرصتی که برای شاگردان و دوستداران دور و نزدیک میگذارید ممنونیم. متن: اگر شب قدر، شبی است که مقدرات عالم رقم میخورد، شبی است که ملائکه بر اهل زمین نظر ویژه دارند و همه امور را جاری میکنند، این شبها، شب قدر جهان اسلام است، وقتی زمین با همهی فراخیاش بر اهل زمین تنگ میشود، وقتی به این باور رسیدیم که لاملجا من الله الا الیه سکینه الهی میرسد. در صحنه دهشتناک حمله به بیمارستانی که مردم پناه خود قرارداده بودند، و پس از ۷۵ سال جنایت اسرائیل همچنان امان دادن گرگ را باور کردهبودند، در صحنه پر از خاک و خون شب تلخ غزه، شدیدترین امید تمام این ۷۵ سال متولد شد، کافی است باورکنیم و تنها یک لحظه تنها یک لحظه در میانه این خوف و خطر پناه بودن، تنها پناه بودن الله را ببینیم. دیشب را با تصاویر غزه احیا گرفتیم تا دلهای ما با دلهایشان زنده شود و چه بگویم حسرت اینهمه در میانه میدان بودن خواب از چشمها ربود، چقدر از مردان ما آرزو کردند چند دقیقه در این میدانِ حضورِ خدا سلاحی حمل کنند، پیکری جابجا کنند و بعد هرگاه که او خواست به لقاءش بشتابند، چقدر از زنان ما قلبشان برای یک ساعت امدادگری بیقرار شد، حتی اگر از شدت غم یا با یک بمب دیگر نباشیم. ما دلمان برای لحظههای خوف و خطر سخت تنگ شده، دلمان برای حضور در نبرد آخرالزمانی خیر و شر له له میزند. ما که صدها بار کربلا را با خود مرور کردهایم از مرگ در خانه و بستر هراسانیم گویی سفرهای پهن شده، بزمی به راه افتاده و ما حسرت زده فقط میتوانیم از دور شاهد باشیم. دلمان میخواهد در میدان روضههای مجسم تاریخمان به ما هم سهم بدهند، حتی اگر یک نقطه از لشگر عظیم حق باشیم، حتی اگر جایی نامی از ما نماند، خاطرهای از ما ننویسند حتی اگر لشگر حق پس از ما آنچنان غرق شادی فتح شوند که نام شهدا جایی ثبت نشود، مهم نیست در این صحنه عظیم به ما دیالوگ بدهند یا فقط سیاهی لشگر باشیم، آنقدر نور این لشگر خیره کننده است که در سیاهیش هم که باشی حسرت ملائکه میشوی، مایه مباهات الله بر ملائکه میشوی اگر ملائکه خونهای به ناحق ریخته شده در غزه را دیدند و به الله گفتند اتجعل فیها من یفسد فیها و یسفک الدماء، ما همانیم که مقابل ملائکه میایستیم و آنها حتی یارای آن ندارند که نام ما را بیاورند، و آدم فقط خبری از ما به آنها میدهد و الله میگوید، نگفتم من چیزهایی میدانم که شما نمیدانید. اللهم اجعلنی ممن تنتصر به لدینک و لاتستبدل بی غیری
✅باسمه تعالی: سلام علیکم: سپاس خدا را که این کلمات از زبان خواهری جاری میشود که زبان را همچون اسلحه به دوش گرفته است تا برّانتر از اسلحهها، در میدان باشد. آیا حقیقت حضورِ آخرالزمانی ما مژده چنین طلوعی را به میان نیاورده است؟! چه خوب فرمودید که اتفاقاً سکینه الهی در اوج طوفان، انسان را فرا می گیرد تا معلوم باشد هر اندازه شیطان با دشمنیِ بیشتر به میان آید، خداوند با مددی افزونتر یاران خود را مدد میکند به همان معنایی که جناب مولوی فرمود: «چونکه سِرکه سِرکگی افزون کند / پس شِکر را واجب افزونی بُوَد». آری! این مائیم و تقابل دو تاریخ؛ تاریخی که همه معنای خود را در اسلحهها و قدرت و رسانه و دروغ دنبال میکند، و تاریخی که انسان در آن نسبت به حقیقت تا مرز شهادت، خود را حاضر کرده است. غزّه، امروز آینهای است تا همه چیز در آن نمایان شود. اینهمه تلاشِ اَبر قدرتها برای حفظ موجودیت اسرائیل، چیزی نیست جز حفظ موجودیت انسانی که به تعالی انسان و معنی قدسیِ انسان پشت کرده و اینهمه تلاش در جبهه مخالف، در سراسر جهان برای دفاع از فلسطین با چنین شور و عطشی، حکایت از آن دارد که بشرِ جدید راهی که در جستجوی او بود را در نظر به غزّه یافته است. حال این ما و شماییم که «بودنِ» خود را آری! «بودنِ» خود را در این صحنهها تجربه کنیم که به گفته جنابعالی حتی اگر یک نقطه از لشگر عظیم حق باشیم و حتی اگر نامی از ما نماند و خاطرهای از ما ننویسند، زیرا در پیشِ خود که هستیم و همین احساسِ «بودن» در این صحنه به هر صورتی که پیش آید، همه آن حضوری است که ما سالها به دنبال آن بودیم و دیروز، مزه آن را در دفاع مقدس و در تشییع پیکر پاک حاج قاسم مزمزه کردیم و حالا در میدانی بسی گشودهتر ماورای موضوع شیعه و سنی بودن داریم خود را تجربه میکنیم. موفق باشید
✅️استـــاداصغـــرطاهــــــرزاده
🌐http://lobolmizan.ir/quest/36137
از اول انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی، بسیاری سعی کرده اند مسأله ی ولایت فقیه را نادرست، بد و برخلاف واقع معرفی کنند؛ برداشتهای خلاف واقع و دروغ و خواسته ها و توقعات غیرمنطبق با متن نظام سیاسی اسلام و فکر سیاسی امام بزرگوار. این که گاهی می شنوید تبلیغاتچی های مجذوب دشمنان این حرفها را می پراکنند، مربوط به امروز نیست؛ از اول، همین جریانات و دست آموزها و تبلیغاتِ دیگران این حرفها را مطرح می کردند. عده یی سعی می کنند ولایت فقیه را به معنای حکومت مطلقه ی فردی معرفی کنند؛ این دروغ است. ولایت فقیه - طبق قانون اساسی ما - نافی مسؤولیت های ارکان مسؤول کشور نیست. مسؤولیت دستگاه های مختلف و ارکان کشور غیرقابل سلب است. ولایت فقیه، جایگاه مهندسی نظام و حفظ خط و جهت نظام و جلوگیری از انحراف به چپ و راست است؛ این اساسی ترین و محوری ترین مفهوم و معنای ولایت فقیه است.
بیانات در مراسم پانزدهمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله)۱۳۸۳/۳/۱۴ 🔹️ متنخوانی و گفتگو پیرامون کتاب ولایت فقیه امام خمینی (ره) 🔹️جلسه سوم ۳۰ مهر ۱۴۰۲ 🕓 ساعت ۱۶:۱۵ 🔹️نشانی: خ جی، ابتدای خ پروین، حدفاصل کوچه ۱۰ و ۱۲ پلاک ۶۶، واحد ۴ ۵ جلسه از ۱۶ مهر ۱۴۰۲ تا ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ✅️ ویژه خواهران برای کسب اطلاعات بیشتر به @porsa_admin پیام دهید. گروه فرهنگی هنری پُرسا https://eitaa.com/porsa_andishe
✅️ از اول انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی، بسیاری سعی کردهاند مسأله ولایت فقیه را نادرست، بد و برخلاف واقع معرفی کنند؛ برداشتهای خلاف واقع و دروغ و خواستهها و توقعات غیرمنطبق با متن نظام سیاسی اسلام و فکر سیاسی امام بزرگوار.
✅️ اینکه گاهی میشنوید تبلیغاتچیهای مجذوب دشمنان این حرفها را میپراکنند، مربوط به امروز نیست؛ از اول، همین جریانات و دست آموزها و تبلیغاتِ دیگران این حرفها را مطرح میکردند. عدهای سعی میکنند ولایت فقیه را به معنای حکومت مطلقه فردی معرفی کنند؛ این دروغ است. ولایت فقیه - طبق قانون اساسی ما - نافی مسؤولیتهای ارکان مسؤول کشور نیست. مسؤولیت دستگاههای مختلف و ارکان کشور غیرقابل سلب است.
✅️ ولایت فقیه، جایگاه مهندسیِ نظام و حفظ خط و جهت نظام و جلوگیری از انحراف به چپ و راست است؛ این اساسیترین و محوریترین مفهوم و معنای ولایت فقیه است.
✅️ بنابراین ولایت فقیه نه یک امر نمادین و تشریفاتی محض و احیاناً نصیحت کننده است - آن طوری که بعضی از اول انقلاب این را میخواستند و ترویج میکردند - نه نقش حاکمیت اجرایی در ارکان حکومت دارد؛ چون کشور مسؤولان اجرایی، قضایی و تقنینی دارد و همه باید بر اساس مسؤولیتِ خود کارهایشان را انجام دهند و پاسخگوی مسؤولیتهای خود باشند. نقش ولایت فقیه این است که در این مجموعه پیچیده و در هم تنیده تلاشهای گوناگون نباید حرکت نظام، انحراف از هدفها و ارزشها باشد؛ نباید به چپ و راست انحراف پیدا شود.
✅️ پاسداری و دیدهبانی حرکت کلی نظام به سمت هدفهای آرمانی و عالیاش، مهمترین و اساسیترین نقش ولایت فقیه است.
امام بزرگوار این نقش را از متن فقه سیاسی اسلام و از متن دین فهمید و استنباط کرد؛ همچنان که در طول تاریخ شیعه و تاریخ فقه شیعی در تمام ادوار، فقهای ما این را از دین فهمیدند و شناختند و به آن اذعان کردند.
البته فقها برای تحقق آن فرصت پیدا نکردند،
اما این را جزو مسلّمات فقه اسلام شناختند و دانستند؛ و همین طور هم هست.
🔹️بخشی از بیانات رهبر انقلاب
۱۳۸۳/۳/۱۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جراحت تن فلسطین عمیق و دردناک است
اما وای از جراحتی که از به ظاهر خودیها نه بر تن ما که بر قلب مان مینشیند،
گاهی قلب آرزو میکند دیگر ضربان نداشت تا هر لحظه اینهمه غم نگفتنی را به دوش نکشد.
.
.
.
انما اشکو بثی و حزنی الی الله...
.
.
.
https://eitaa.com/porsa_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می خواهمت چنانکه شب خسته خواب را
می جویمت چنانکه لب تشنه آب را
محو توام چنانکه ستاره به چشم صبح
یا شبنم سپیده دمان آفتاب را
بی تابم آنچنانکه درختان برای باد
یا کودکان خفته به گهواره تاب را
بایسته ای چنان که تپیدن برای دل
یا آنچنان که بالِ پریدن عقاب را
حتی اگر نباشی، می آفرینمت
چونان که التهاب بیابان سراب را
ای خواهشی که خواستنی تر ز پاسخی
با چون تو پُرسشی چه نیازی جواب را
شعرخوانی مرحوم قیصر امینپور در دیدار جمعی از شعرا با رهبر انقلاب در ماه مبارک رمضان. 79/09/22
.
.
.
https://eitaa.com/porsa_andishe
جلسات روزهای چهارشنبه فردا ۱۰ آبانماه ۱۴۰۲ به این ترتیب برگزار خواهد:
✅️ بحث نفس در حکمت متعالیه ۱۴تا ۱۵:۳۰
✅️ سنتهای الهی در المیزان ۱۶ تا ۱۷:۳۰
✅️ مثنوی خوانی ۱۸ تا ۱۹:۳۰
https://eitaa.com/porsa_andishe
انصافاً ولایت فقیه مبنای بسیار مستحکمی دارد. بنده اینطور تصوّر میکنم که موضوع ولایت فقیه، ولو مقداری در توسعه و تضییقش تفاوتی بین علما وجود داشته باشد، جزو واضحات فقه اسلام است. انسان وقتی نگاه میکند، از قدیمالایّام تا کنون، اگر کسانی این قضیه را مطرح نکردند یا با سردی با آن برخورد کردند، به خاطر این بوده است که فکر کردند چیزی را که شدنی نیست، چرا مطرح کنند؛ والّا وقتی انسان به کتابها و حرفهای فقها نگاه میکند، میبیند هیچ کس از آنها نیست که اصلاً حاکمیت غیر حکم اسلامی را قبول داشته باشد. انسان این را در ابواب مختلف فقهی مشاهده میکند. این جزو مسلّمات است.
.
.
.
اوّلِ انقلاب، کلمات دمکراسی و دمکراتیک و امثال آن، در زبان همه خیلی تکرار میشد. حاج احمدآقا پیغام آورد که امام میگویند این کلمات را نگویید. قبل از آمدن امام گاهی گفته شده بود «جمهوری دمکراتیک اسلامی»؛ اما امام روی همان «جمهوری اسلامی» تأکید داشتند. شاید بعضیها تعجّب میکردند که کلمه دمکراتیک اینقدر حسّاسیت ندارد؛ ولی این حسّاسیت، درست و بجا بود؛ به خاطر اینکه نفس کلمه بیگانه با خودش یکبار فرهنگی میآورد؛ نشاندهنده یک احساس است و آن احساس در انسان بتدریج تقویت میشود. باید توجّه کنید گرتهبرداریهایی که از فرهنگ و دمکراسی غربی و لیبرالیسم میشود، به اینجا راه پیدا نکند. ممکن است در باطن و ذات ولایت فقیه چیزهایی از این قبیل وجود داشته باشد؛ خیلی خوب، اگر دارد، ما آن را درآوریم و کشف و تنقیح و اصلاح کنیم؛ اما چیزی از بیرون القاء و تحمیل نشود.
۱۳۷۸/۱۱/۰۴
بیانات در دیدار اعضای هیأت علمی کنگره امام خمینی(ره)
🔹️ متنخوانی و گفتگو پیرامون
کتاب ولایت فقیه امام خمینی (ره)
🔹️جلسه پنجم ۱۴ آبان ۱۴۰۲
🕓 ساعت ۱۶
🔹️نشانی:
خ جی، ابتدای خ پروین، حدفاصل کوچه ۱۰ و ۱۲
پلاک ۶۶، واحد ۴
۵ جلسه از ۱۶ مهر ۱۴۰۲ تا ۱۴ آبان ۱۴۰۲
✅️ ویژه خواهران
برای کسب اطلاعات بیشتر به
@porsa_admin
پیام دهید.
گروه فرهنگی هنری پُرسا
https://eitaa.com/porsa_andishe