eitaa logo
« پُرسانــــــــــــــ پُرسانــــــــــــــ » «...ن‌...»
28 دنبال‌کننده
2هزار عکس
1هزار ویدیو
20 فایل
بسم‌الله الرحمن‌الرحیم انا اعطیناک #الکوثر فصل لربک #وانحر ان شانئک هو #الابتر قرآن،حدیث،دعا،احکام،متن،شعر،و... (جهان، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه) پُرسان‌پُرسان تا آسمان
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️کسانی که تحمل گرما ندارند، سفر اربعین نروند در مراسم عزاداری عاشورا در صحرا(بهشت زهرا س): ما سر سفرۀ سیدالشهدا(ع) بزرگ شده‌ایم، سیدالشهدا(ع) برای ما امنیت آورده، سیدالشهدا(ع) برای ما همۀ نعمت‌ها را آورده است. کاری غیر از روضه و عزاداری هم از ما مردم که بر نمی‌آید. روضۀ امروز هم تمام شد، خانواده‌ها مراقب باشند در این عصر عاشورا، یک‌وقت بچه‌های‌شان در این صحرا گم نشوند. دیده‌اید در هیئت‌ها وقتی مراسم تمام می‌شود، زمان ‌مراسم بعدیِ هیئت را اعلام می‌کنند. انگار امروز سیدالشهدا(ع) دارد به همۀ شما که اهل روضه هستید، اعلام می‌فرماید: اربعین، خواهرم دارد به کربلا می‌آید، اگر توانستید، برای روضۀ اربعین بیایید. گفته‌ام برای شما غذا هم تهیه کنند، خیمه هم برای شما آماده کنند، اگر خسته نمی‌شوید، اگر اذیت نمی‌شوید، یک سر برای روضۀ خود ما هم بیایید؛ تا وقتی خواهرم می‌آید، ببیند که چقدر آن کتک‌ها و تازیانه‌هایی که خوردند، ثمر داده است. یادتون نرود مسئولین هم قول داده‌اند که ان‌شاءالله امسال برای اربعین کم نخواهند گذاشت ولی مواظب باشید، بالاخره این سفر، سختی دارد و هست بیایید و خودتان را حتی‌المقدور نیاورید یک‌وقت یا در این راه نیاید که اذیت بشود @Panahian_ir
معظم‌رهبری حادثه را ستمگران و ظالمان می‌خواستند نگذارند باقى بماند، زینب کبرا سلام‌الله‌علیها نگذاشت دو حرکت عمّه ما انجام داد: یک حرکت، حرکت اسارت بود به کوفه و شام و آن روشنگرى‌ها و آن بیانات که مایه افشاى حقایق شد؛ یک حرکت دیگر، آمدن به در بود؛ حالا اربعینِ اوّل یا دوّم یا هرچه...! این حرکت به معناى این است که نباید اجازه داد که انگیزه‌هاى خباثت‌آلودى که قصد دارند مقاطع عزیز و اثرگذار و مهم را از یادها ببرند، موفّق بشوند؛ البتّه موفّق هم نخواهند شد ۱۷/ ۰۳/ ۱۳۹۳
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺨﺸﻨﺪﻩ‌ی ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ وَمَا كَانَ لِبَشَرٍ أَن يُكَلِّمَهُ اللَّهُ إِلَّا وَحْيًا أَوْ مِن وَرَاءِ حِجَابٍ أَوْ يُرْسِلَ رَسُولًا فَيُوحِيَ بِإِذْنِهِ مَا يَشَاءُ إِنَّهُ عَلِيٌّ حَكِيمٌ ﻭ ﻫﻴﭻ ﺑﺸﺮی ﺭﺍ ﻳﺎﺭﺍﻯ ﺁﻥ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺳﺨﻦ ﺑﮕﻮﻳﺪ، ﻣﮕﺮ [ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ] ﻭحی [ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ]، ﻳﺎ ﺍﺯ ﭘﺲ ﭘﺮﺩﻩ ﻭ ﺣﺠﺎﺏ، ﻳﺎ ﺁﻥ ﻛﻪ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ‌ﺍی [ ﺍﺯ ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ] ﻣﻰ‌ﻓﺮﺳﺘﺪ، ﭘﺲ ﺑﻪ ﺍﺫﻥ ﺍﻭ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ، ﻭحی ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺍﻭ ﻭﺍﻟﺎﻣﺮﺗﺒﻪ ﻭ ﻓﺮﺯﺍﻧﻪ ﺍﺳﺖ وَكَذَٰلِكَ أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ رُوحًا مِّنْ أَمْرِنَا مَا كُنتَ تَدْرِي مَا الْكِتَابُ وَلَا الْإِيمَانُ وَلَٰكِن جَعَلْنَاهُ نُورًا نَّهْدِي بِهِ مَن نَّشَاءُ مِنْ عِبَادِنَا وَإِنَّكَ لَتَهْدِي إِلَىٰ صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ ﻭ ﺑﺪﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﺎ [ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﻛﻪ ] ﺭﻭحی ﺍﺯ ﺍﻣﺮ ﺧﻮﻳﺶ [ ﺍﺳﺖ، ] ﺑﻪ ﺗﻮ ﻭحی ﻛﺮﺩﻳﻢ [ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ] ﺗﻮ ﻧﻤﻰ‌ﺩﺍﻧﺴﺘﻰ ﻛﺘﺎﺏ ﻭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﭼﻴﺴﺖ، ﻭلی ﻣﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﻮﺭی ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﺯ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﻢ، [ ﻭ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺑﺪﺍﻧﻴﻢ، ] ﺑﺎ ﺁﻥ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻣﻰ‌ﻛﻨﻴﻢ ﻭ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺗﻮ ﺑﻪ ﻫﺪﺍﻳﺖ میکنی صِرَاطِ اللَّهِ الَّذِي لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ أَلَا إِلَى اللَّهِ تَصِيرُ الْأُمُورُ ﻛﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺍﺳﺖ، ﺍﺯ ﺁﻥِ ﺍﻭﺳﺖ ﺑﺪﺍﻧﻴﺪ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ‌ﻯ ﺍﻣﻮﺭ ﺑﻪ ﺳﻮی ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺯ میﮔﺮﺩﺩ - آیات ۵۱ الی ۵۳
هدایت شده از 📃دیوار احادیث📃
سوال: چرا علیه السلام، قائم آل محمد ناميده می شود؟ پاسخ: مى گويد از حضرت عليه السلام پرسيدم: اى فرزند رسول خدا مگر شما ائمه، همه قائم به حق نيستيد؟ حضرت فرمود: بلی عرض كردم: پس چرا فقط امام دوازهم، قائم ناميده شده است؟ حضرت فرمود: هنگامى كه جدم عليه السلام به شهادت رسيد، فرشتگان آسمان به درگاه متعال ناليدند و گريستند و عرض كردند: پروردگارا؛ آيا كسى را كه برگزيده ترين خلق تو را به قتل رسانده است به حال خود وامیگذارى؟ خداوند متعال به آنها وحى فرستاد: آرام گيريد ! به عزت و جلالم سوگند ! از آنها انتقام خواهد كشيد، هر چند بعد از گذشت زمانى باشد آنگاه پرده حجاب را كنار زده و فرزندان حسين عليه السلام را كه وارثان امامت بودند، به آنها نشان داد ملائكه از ديدن اين صحنه بسيار مسرور شدند يكى از آنها در حال قيام نماز مى خواند حق تعالى فرمود: به وسيله اين از آنها انتقام خواهم گرفت - باب ۱۲۹ ح ۱ - ج ۵۱ ص ۲۸ 🍃🍃🍃 / ۹۰۰ https://eitaa.com/WallsOfHadithsOfThe14Innocents99/978
به نام الله بین راه که به می‌روند، بعضی‌ها با او صحبت می‌کنند که نرو خطر دارد و علیه السلام در جواب، این شعرها را می‌خواند؛ سَامْضی وَ ما بِالْمَوْتِ عارٌ عَلَی الْفَتی‏ اذا ما نَوی‏ حَقّاً وَ جاهَدَ مُسْلِماً وَ واسَی الرِّجالَ الصّالِحین بِنَفْسِهِ‏ وَ فارَقَ مَثْبوراً وَ خالَفَ مُجْرِماً اقَدِّمُ نَفسی لا اریدُ بَقائَها لِتَلْقی‏ خَمیساً فِی الْهَیاجِ عَرَمْرَماً فَانْ عِشْتُ لَمْ انْدَمْ وَ انْ مِتُّ لَمْ الَمْ‏ کفْی‏ بِک ذُلًّا انْ تَعیشَ وَ تُرْغَما به من می‌گویید نرو، ولی خواهم رفت می‌گویید کشته می‌شوم؛ مگر مردن برای یک جوانمرد ننگ است؟ مردن آن وقت ننگ است که هدف انسان پست باشد و بخواهد برای آقایی و ریاست کشته بشود که می‌گویند به هدفش نرسید اما برای آن کسی که برای اعلای کلمه حق و در راه حق کشته می‌شود که ننگ نیست چرا که در راهی قدم برمی‌‏دارد که صالحین و شایستگان بندگان خدا قدم برداشته‌اند پس چون در راهی قدم برمی‌‏دارد که با یک آدم هلاک شده بدبخت و گناهکار مثل یزید مخالفت می‌کند، بگذار کشته بشود شما می‌گویید کشته می‌شوم؛ یکی از این دو بیشتر نیست: یا زنده می‌‏مانم یا کشته می‌شوم «فَانْ عِشْتُ لَمْ انْدَمْ» اگر زنده ماندم کسی نمی‌گوید تو چرا زنده ماندی‏ «وَ انْ مِتُّ لَمْ الَمْ» و اگر در این راه کشته بشوم احدی در دنیا مرا ملامت نخواهد کرد اگر بداند که من در چه راهی رفتم «کفی‏ بِک ذُلًّا انْ تَعیشَ وَ تُرْغَما» برای بدبختی و ذلت تو کافی است که زندگی بکنی اما دماغت را به خاک بمالند باز می‌بینید که حماسه است - ج ۱ ص ۳۷
ﺑـﺮ ﺭﻭی ﺣﺴﻴﻦ ﻧﻮﺭ ﺩﺍﻭﺭ ﺻﻠﻮﺍﺕ ﺑـﺮ ﺭﻭی ﺍﺑﻮﺍﻟﻔﻀﻞ ﺩﻟﺎﻭﺭ ﺻﻠﻮﺍﺕ بـر عشق حسین و ابـاالفضل رشیـد ﺑﻔﺮﺳﺖ ﺑـﺮ اﻳﻦ ﺩﻭ ﺑــﺮﺍﺩﺭ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ ⚑ ‌ ⚑ ⚑ ╱◥█◣╱◥█◣╱◥█◣
(س) در دروازه کوفه حِذْيَم بن شريك اسدى مى گويد: در روزی که اسرای کربلا وارد کوفه شدند، دختر على(ع) را دیدم كه خطبه مى‌خواند و هرگز زنى را سخن ورتر از او نديدم گويا زبان على(ع) در كام اوست و با زبان اميرمؤمنان(ع) سخن مى‌گويد به سوى مردم اشاره كرد كه «ساكت شويد!» ناگاه نفسها در سينه ها حبس شد و زنگ كاروانها از حركت ايستاد، سپس آن حضرت چنين فرمود: ستایش از آن خداست و درود بر پدرم محمد و خاندان پاک و نیکوکار اما بعد؛ ای مردم کوفه،‌ ای‌مردمان‌حیله‌گر و خیانت کار! گریه می‌کنید؟ اشک چشمانتان خشک نشود و ناله هایتان آرام نگیرد همانا که کار شما مانند آن زنی است که رشتۀ خود را پس از محکم یافتن، یکی یکی از هم می‌گسست، شما نیز سوگندهای خود را در میان خویش، وسیلۀ فریب و تقلب ساخته‌اید آیا در میان شما جز وقاحت و رسوایی، سینه‌های آکنده از کینه، دو رویی و تملق، همچون زبان پردازی کنیزکان و ذلت و حقارت در برابر دشمنان چیز دیگری نیز یافت می‌شود؟ یا همچون سبزه‌هایی هستید که ریشه در فضولات حیوانی داشته یا همچون جنازۀ دفن شده‌ای که روی قبرش را با نقره تزیین نموده باشند؟ چه بد توشه‌ای برای آخرت فرستاده‌اید؛ توشه‌ای که همان خشم و سخط خدا است و در عذاب جاویدان خواهید بود گریه می‌کنید؟ زار می‌زنید؟ آری به خدا سوگند که باید گریه کنید، پس بسیار بگریید و کمتر بخندید چرا که دامان خود را به ننگ و عار جنایتی آلوده‌اید که ننگ و پلیدی آن را از دامان خود تا ابد نتوانید شست و چگونه می‌توانید ننگ حاصل از کشتن فرزند رسول‌خدا(ص)، خاتم پیامبران، معدن رسالت، و سرور جوانان اهل بهشت را از دامان خود بزدایید؟ کسی که پناه مومنان شما، فریادرس در بلایای شما، مشعل فروزان استدلال شما بر حق و حقیقت و یاور شما در هنگام قحطی و خشکسالی بود چه بار سنگین و بدی بر دوش خود نهادید، پس رحمت خدایی از شما دور و دورتر باد که تلاشتان بیهوده، دستانتان بریده، معامله تان قرین زیان گردیده است، خود را به خشم خدا گرفتار نموده و بدین ترتیب خواری و درماندگی بر شما لازم آمده است وای بر شما‌ای مردم کوفه! آیا می‌دانید چه جگری از رسول‌خدا دریده‌اید؟ چه زنان و دختران با عفت و وقاری را از خاندان او به کوچه و بازار کشانده‌اید؟! چه خونی از آن حضرت بر زمین ریخته‌اید؟! و چه حرمتی از او شکسته‌اید؟! شما این جنایت فجیع را بی‌پرده و آشکار به انجام رسانید؛ جنایتی که سر آغاز جنایات دیگری در تاریخ گشته، سیاه، تاریک و جبران ناپذیر بوده، تمام سطح زمین و وسعت آسمان را پر کرده است آیا از اینکه آسمان خون باریده تعجب می‌کنید؟ در حالی که عذاب آخرت در مقایسه با این امر، بسیار شدیدتر و خوار کننده‌تر است و در آن روز کسی به یاری شما نخواهد آمد پس مهلت‌هایی که خدای متعال به شما می‌دهد موجب خوشی شما نگردد، چرا که خدا در عذاب کردن بندگان خود شتاب نمی‌کند، چون ترسی از پایمال شدن خون و ازدست رفتن زمان انتقام ندارد و همانا که خدای شما همیشه در کمین است آنگاه حضرت‌زينب(س) اين اشعاری خواند که ترجمه آن در ذیل می آید: اگر پيامبر از شما بپرسد، اين چه كارى بود كه كرديد با آنكه شما امت آخر الزمان بوديد [و بر ديگر امت‌ها شرافت داشتيد]، چه پاسخ خواهيد داد؟ شما چه كرديد با اهل بيت و فرزندان و عزيزان من؟! جمعى را به اسارت برديد و گروهى را به خون آغشته كرديد اين پاداش من نبود ـ با آنكه من خيرخواه شما بودم ـ اينكه در حق خويشاوندانم اين‌گونه به من جفا كنيد من مى ترسم همان عذابى كه قوم را به نابودى كشاند، بر شما نيز فرود آيد آنگاه امام زین العابدین(ع) رو به عمه اش کرد و فرمود: عمه جان آرام بگیر، که آنچه گذشته براى آنان که مانده‌اند مایه عبرت است خداى را سپاس که تو دانای تعلیم ندیده و خردمندِ خرد نیاموزیده‌اى گریه و زارى، آنان را که روزگار به نیستی برده است به ما باز نمى‌گرداند با این سخنِ امام سجاد(ع)، زینب کبری(س) آرام گرفت و دیگر سخنی نگفت - ج ۴۵ ص ۱۶۲ تا ۱۴۴ تدبر در این خطبه می‌فهماند که صرف گریه بر امام حسین، در حالی که از دایره‌ی ولایت پذیری اهل‌البیت دور باشیم هیچ نفع ایمانی و اخروی ندارد گریه های کوفیان بسیار با ضجه و ناله همراه بود لکن این اشک ها آنها را برای آزاد کردن اسرای کربلا برانگیخته نکرد و لذا زینب کبری برای کوفیان اینطور نفرین میکند که گریه تان مستدام باد پس آن گریه ای یک قطره اش؛ یگانه کیمیای سعادت است که انسان را برای تبعیت از اولیای دین برانگیخته کند و او را از ولایت اغیار منزه نماید بنابراین محافل اشک و عزای حسینی، بشرط‌ها و شروط‌ها، حصن امن الهی است که ولایت پذیری و تبعیت از آل پیامبر؛ این شرط رکنی است 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
تبدیل  به  واحد_جزء پول_عراق می‌باشد هر یک‌دینار عراق معادل ۱۰۰۰ یا است هر حدود ۲۰ تومان‌ایران هر ۵۰ فلوس حدود یک ‌ایران عبارتند از: اسکناس ربع دینار اسکناس نصف دینار اسکناس‌های ۱ ، ۵ ، ۱۰ ، ۲۵ ، ۵۰ ، ۱۰۰ ، ۲۵۰ ، ۵۰۰ ، ۱۰۰۰ ، ۵۰۰۰ ، ۱۰/۰۰۰ ، ۲۵/۰۰۰ ، ۵۰/۰۰۰ می‌باشد ۱ دینار حدود ۲۰ تومان ۵ دینار حدود ۱۰۰ تومان ۱۰ دینار حدود ۲۰۰ تومان ۲۵ دینار حدود ۵۰۰ تومان ۵۰ دینار حدود ۱۰۰۰ تومان ۱۰۰ دینار حدود ۲۰۰۰ تومان ۲۵۰ دینار حدود ۵۰۰۰ تومان ۵۰۰ دینار حدود ۱۰/۰۰۰ تومان ۱۰۰۰ دینار حدود ۲۰/۰۰۰ تومان ۵۰۰۰ دینار حدود ۱۰۰/۰۰۰ تومان ۱۰۰۰۰ دینار حدود ۲۰۰/۰۰۰ تومان ۲۵۰۰۰ دینار حدود ۵۰۰/۰۰۰ تومان ۵۰۰۰۰ دینار حدود ۱/۰۰۰/۰۰۰ تومان
۲۵/۰۰۰ دینار عراق حدود ۵۰۰/۰۰۰ تومان ایران
۵۰/۰۰۰ دینار عراق حدود ۱/۰۰۰/۰۰۰ تومان ایران
۱۰/۰۰۰ دینار عراق حدود ۲۰۰/۰۰۰ تومان ایران