Daramadi Bar Teorize Kardane Amoozehaye Vahyani 1400-09-20.mp3
20.52M
🔊 صوت نشست علمی؛
💠 موضوع: درآمدی بر تئوریزه کردن آموزه های وحیانی
🎤 سخنران:
حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده
💎 ویژه دومین همایش وبیناری علوم انسانی - اسلامی
🗓 تاریخ برگزاری: 1400/09/20
📣 دریافت اخبار و برنامه های پژوهشگاه قرآن و حدیث 👇👇
http://www.riqh.ac.ir
@quran_hadith
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
📣 دکتر عباس پسندیده: باید از دل آیات و روایات به نظریات علمی برسیم.
💠گزارش اولین نشست علمی از سلسله نشست ها و کرسی های علمی ترویجی وبیناری پژوهشگاه قرآن و حدیث با موضوع "درآمدی بر تئوریزه کردن آموزههای وحیانی"
🎤 حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده:
(رئیس پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی)
🔸قوام امور یک کشور به جدی گرفتن امر پژوهش است.
🔸هر کشوری که به موفقیتی دست یافته در سایه پژوهش بوده و مخصوصاً در کشور ما که اسلامی و از منابع غنی برخوردار است باید استفاده از منابع اسلامی در پژوهشها با جدیت دنبال شود و به همین دلیل یکی از بحثهای مهم، چگونگی استفاده از منابع دینی در تحقیقات و پژوهشها است که ایدهای را در این باره ارائه خواهیم داد.
🔸آموزههای وحیانی قابلیتهای زیادی در تولید علم دارند و این امر به تجربه برای بنده روشن شده و بسیاری از افراد دیگر آن را تجربه کرده و پژوهشهای انجامشده این سخنان را تأیید میکند.
🔸نکته مهم این است که در رویکرد علمی، باید آیات و روایات و آموزههای دینی را به عنوان یک منبع نه یک محصول آماده برای تولید علم در نظر بگیریم.
🔸یک تلقی عامیانه همان خواندن آیات قرآن و احادیث معصومان و لذت بردن و عمل کردن به آنهاست، اما تلقی عالمانه و مبتنی بر رویکرد علمی این است که باید از دل آن آیات و روایات به نظریات علمی برسیم.
ادامه خبر👇👇
http://www.riqh.ac.ir/post/73825/
@quran_hadith
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
خانه خوبان 145 کم حجم با جلد موسسه.pdf
8.21M
📝 ماهنامه فرهنگی، تربیتی و اجتماعی خانواده خانه خوبان (موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🗣📝خلاصه سخنرانی استاد گرانقدر، دکتر مسعود جان بزرگی در کمیسیون روانشناسی اسلامی ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی در لینک زیر قابل استفاده برای همراهان مشتاق میباشد.⬇️
https://qom.iqna.ir/00Gsf2
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
باسلام و احترام
زمان تقریبی مورد نیاز 10 دقیقه
از شما فرهیخته ی گرامی خواهشمندم با پر کردن پرسشنامه ی پیوست (که از منابع علمی معتبر تهیه شده است) من را در انجام این پژوهش یاری نمایید.
پیشاپیش بابت اختصاص زمان ارزشمندتان به این امر، کمال تشکر و قدردانی را دارم.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfNVvHLr3TZDDv20L_SA9uzEdGd0t3OHGijvu-a3aVTq0x8cw/viewform?usp=sf_link
📢 کانالهای دپارتمان *درمان معنوی خداسو(GOD.OSP)* با هدف اطلاع رسانی و تبادل محتوی در فضای مجازی:
💠 *بله:*
🔗 https://ble.ir/god_osp_profJanbozorgi
💠 *تلگرام:*
🔗t.me/god_osp_profJanbozorgi
💠 *اینستاگرام:*
🔗https://www.instagram.com//god_osp_profJanbozorgi/
💠 *ایتا:*
🔗https://eitaa.com/GOD_OSP_profJanbozorgi
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
#نمیشود_نمیتوانیم_یا_راحتطلبانیم؟
🔸حاشیه امن یا محدودهٔ آسایش #Comfort_Zone یک حالت روانشناختی است که در آن فرد با مسائل و چیزهای آشنا سروکار دارد و اوضاع تحت کنترل و مدیریت اوست.
🔹در این وضعیت فرد اضطراب و فشار روانی کمی احساس کرده و سعی میکند که با عدم فعالیت و عدم ریسک پذیری زیاد، شرایط ثابت خود را حفظ کند.
🔸کنج راحتی، نشان دهنده مرزهای روانی است که فرد برای ایجاد امنیت دور خود میکشد و سعی میکند بیرون از آن قدم نگذارد.
💥اما برای رسیدن به رشد؛ باید از کنج راحت خارج شد؛ باید قدم در منطقه ترس گذاشت؛ و از آن عبور کرد تا شرایط یادگیریهای جدید پیش آید؛
آن وقت قدم در عرصه منطقه رشد گذاردهای!
🌺 و چه پررمز و راز دعا فرمود رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله):
اُمْنُنْ عَلَیْنَا بِالنَّشَاطِ وَ أَعِذْنَا مِنَ الْفَشَلِ وَ الْکَسَلِ وَ الْعَجْزِ وَ الْعِلَلِ وَ الضَّرَرِ وَ الضَّجَرِ وَ الْمَلَلِ
خدایا نعمت سرزندگی و کوشایی را به ما ارزانی دار و از سستی، تنبلی، ناتوانی، بهانه آوری، زیان، دل مردگی و ملال، محفوظمان دار!
(میزان الحکمه، ج11، ص5184)
🌿🌿🌺🌺🍃🌸🌸🌿🌿
#نوشتارهای_حمید_رفیعی_هنر
eitaa.com/Mohyiee
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بسم الله الرحمن الرحیم
📝 احتیاط (قسمت اول)
فهم اقتضائات احتیاط؛ راه برونرفت از عمده مشکلات کشور!
✍️ حسین سوزنچی
در ابتدای رسالههای توضیح المسائل مینویسند که انسان برای عمل به احکام دین باید یا #مجتهد باشد یا #مقلد یا #محتاط.
همواره برایم سوال بود که: «انسان مجتهد باشد یا مقلد» رویهای معقول است (نهفقط در فقه، بلکه در تمام عرصههای زندگی: مثلا برای علاج بیماری، انسان یا مجتهد [= پزشک] است یا مقلد [= به پزشک مراجعه میکند] و ...)،
اما #محتاط یعنی چه؟
انسان یا پاسخ را میداند یا نمیداند؛ اگر نمیداند، از کسی که میداند بپرسد؛ چرا احتیاط کند (برود سراغ همه متخصصان، و به سختترین گزینه ممکن عمل کند)؟!
آیا احتیاط، خلاف عقل متعارف نیست؟!
آیا واقعا یک تقسیم ثنایی (مقلد-مجتهد) باید داشت یا یک تقسیم ثلاثی (مقلد-مجتهد- محتاط)؟
امروز دقیقا میفهمم که بیتوجهی به این قسم سوم نه فقط به بسیاری از طلاب و دانشجویان آسیبی جدی زده، بلکه مشکلات حادی را در زندگی اجتماعی ما ایرانیان پدید آورده است!
مساله از این قرار است:
هر انسانی در ابتدای تحصیل در هر رشتهای ابتدا مقلد است، و زمان میبرد تا مجتهد شود؛
لیکن حرکت از مقلد بودن به مجتهد شدن، دفعی نیست، #تدریجی است؛
یعنی دانشجو و طلبه، پس از مدتی و به خاطر مواجه با دیدگاههای رقیب و ...، به مرحلهای میرسد که دیگر نمیتواند مقلد باشد؛ یعنی دیگر هر «دیدگاه معین» (در فقه: فتوا؛ در پزشکی: نحوه معالجه؛ و ...) را که میبیند، اشکالاتی دربارهاش به ذهنش میآید که نمیتواند مثل گذشته، آن را بپذیرد؛ و احتمال میدهد که «گزینههای رقیب» بهتر باشند؛ اما هنوز به حدی نرسیده که خودش بتواند با ادلهای که در دستش است به نتیجه معتبر و اطمینانبخش در حد آن رشته علمی (که عرف جامعه علمی مربوطه آن را قابل اعتنا بداند) برسد.
در چنین وضعیتی که انسان در برزخ بین تقلید و اجتهاد است، چه بکند؟
اینجاست که مفهوم «محتاط» معنیدار میشود؛ به عنوان یک راهنمای عمل میگوید:
درست است که تو دیگر نمیتوانی تقلید کنی؛ اما یادت باشد که هنوز مجتهد نشدهای؛
تو به دیدگاه مجتهدان انتقاد داری، اما یادت باشد که آنها قبل از اینکه تو در این وضعیت قرار بگیری مجتهد بودهاند، و به خاطر فراتر رفتن تو از مقلد بودن (حتی اگر نقد تو بر دیدگاه آنها وارد هم باشد) اجتهادشان باطل نشده است؛ زیرا مجتهد انسان معصوم نیست که خطا نکند؛ او انسانی است که در حد عقلایی لازم تلاشش را کرده و عقلا تایید میکنند که حتی اگر در نظر نهاییاش اشتباه هم کرده باشد معذور است.
پس در چنین موقعیتی که نمیتوانی از آن یک نفر – که قبلا مقلدش بودی- تقلید کنی، او و بقیه متخصصان سطح بالا را جلوی خودت بگذار و احتیاط کن!
احتیاط یعنی وقتی مثلا مریض شدی و به هیچ متخصصی اطمینان کامل نداری، راهش این نیست که به سلیقه شخصی خودت عمل کنی؛ بلکه به جای یک نفر، سراغ چند متخصص برتر برو و اگر اولی گفت انگور نخور، و دومی گفت انار نخور، و سومی گفت سیب نخور، فعلا هیچیک از این سه میوه را نخور تا زمانی که خودت واقعا متخصص شوی.
رویه غلطی که متاسفانه رایج شده این است که بسیاری از طلاب و دانشپژوهان بدون اینکه در عرصه تخصصی خود به اجتهاد رسیده باشند موضعی را که به نظرشان بهتر رسیده مبنای عمل خود قرار میدهند!
و بدتر اینکه در مسائل مربوط به مشکلات جامعه هم، به جای ارجاع دادن دیگران به متخصصان، میکوشند نظر خودشان را به کرسی بنشانند!
و این گونه است که در کشور، نه فقط در مسائل دینی، بلکه در مسائل #اقتصادی، #سیاسی، #اجتماعی، #فرهنگی، #خانوادگی، #سلامت، و .... دچار مشکل هستیم و روز به روز بر مشکلاتمان افزوده میشود؛
چون بسیاری از ما از تقلید درآمدهایم،
اما هنوز مجتهد نشدهایم
و یادمان رفته که کسی که در این برزخ بسر میبرد:
اولا وظیفه خودش احتیاط است، نه فتوا دادن؛
و ثانیا وظیفه ندارد سایر مقلدان را از رجوع به مجتهدان بازدارد و به پیروی از خودش دعوت کند.
اگر هرکدام از ما وقتی از تقلید درمیآمد،
توجه میکرد که آنان که تا دیروز مجتهد بودند هنوز مجتهدند
و میفهمید که صرف گرفتن مدرک دکتری یا سطح چهار حوزه، انسان را مجتهد نمیکند،
آنگاه نقشآفرینی متخصصان هر عرصه جدیتر میشد و مسئولان و تصمیمگیران کشور یا از متخصصان واقعی در هر عرصهای پیروی میکردند و احتمالا با بسیاری از مشکلات امروزی مواجه نبودیم.
هنوز هم دیر نشده است.
من امروز فهمیدهام که نمیتوانم در برخی عرصهها مقلد باشم؛
اما میدانم که هنوز مجتهد هم نشدهام؛
از این روست که راه احتیاط را در پیش گرفتهام.
شما هم با خودت روراست باش؛
اگر نمیتوانی تقلید کنی ابتدا مطمئن باش که مجتهد شدهای بعد فتوا بده!
@souzanchi
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
📣از روان شناسی اسلامی چه می دانید؟
لایو اینستاگرامی با موضوع
🔸روانشناسی اسلامی چرا؟🔸
روان شناسی اسلامی چیستی، چرایی و چگونگی
این نشست ویژه را از دست ندهید!
🎙ارایه دهنده: استاد تمام دانشگاه اصفهان
جناب دکتر مهرداد کلانتری
🎙دبیر جلسه: حجت الاسلام دکتر احسان فدایی
🕰سه شنبه 21 دی ماه 1400 ساعت 20
در صفحه رسمی اینستاگرام انجمن روانشناسی اسلامی islamicpa_iran
با تشکر 🌺
انجمن روانشناسی اسلامی
@islamicpa
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
جلسه دفاعیه
📝عنوان رساله:
طراحی و امکانسنجی الگوی مقابله دینی
با تنیدگی بر اساس قرآن کریم
🔸دانشجو: سیدمهدی خطیب
رشته: روانشناسی
مقطع: دکتری
🔸استادان راهنما:
دکتر مسعود آذربایجانی
دکتر عباس پسندیده
🔸استاد مشاور:
دکتر مسعود جانبزرگی
دکتر سیدکاظم رسولزاده طباطبایی
🔸اساتید داور:
دکتر هادی بهرامی احسان
دکتر خدابخش احمدی
دکتر محمدرضا سالاریفر
⌚️ سه شنبه 28 دی ماه 1400 ساعت 13:30
سالن حکمت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
🖥 لینک ورود مجازی
vc.rihu.ac.ir/ch/edu1
مدیریت آموزشهای تخصصی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
📣 گفت و گوی زنده اینستاگرامی با موضوع:
حریمهای درون خانواده
🗣 با حضور استاد ارجمند حجت الاسلام دکتر هوشیاری
⏱ زمان: سه شنبه ۲۸ دی ساعت ۲۱
❇️صفحه میزبان:
moshavereh_sobol
✳️صفحه مهمان:
houshyari_jafar
مرکز مشاوره اسلامی سبل السلام
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
*┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄*
♻️ #چهارمین نشست علمی مرکز تخصصی امام خمینی ره
✅ #اولین نشست علمی درس خارج فقه مشاوره
💠 موضوع: سرشت شناسی مشاوره (از دیدگاه اسلامی و روانشناسی)
🔰ارائه دهندگان:
👥آیتالله هادی #عباسی_خراسانی
👥حجتالاسلام والمسلمین دکتر مهدی #عباسی
💯 اعطای #گواهی ویژه شرکت کنندگان حضوری
📆 چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰
⏰ ساعت ۱۸:۳۰
🕌 قم، مدرسه امام کاظم علیه السلام، ساختمان امام رضا علیه السلام، اتاق ۳۱۰
🌐 لینک حضور مجازی:
👉 croom.ir/b/2ef-xrg-zyw-xod
📽 #پخش_زنده از کانال درس فقه مشاوره در ایتا:
👉 eitaa.com/feqhemoshavere
🔰نشست ها و همایش های علوم انسانی اسلامی
🆔http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🔰 نشست علمی برخط «روش تحلیل محتوا در فهم متون دینی؛ تکنیک ها و چالش ها»
🌺 دکتر حسن بشیر، استاد دانشگاه امام صادق علیه السلام و مدیر اندیشکده تحلیل گفتمان راهبردی
🔸 چهارشنبه و پنج شنبه ۱۳و۱۴ بهمن
📝 اطلاعات بیشتر و ثبت نام: dte.bz/ddnn
🇮🇷 پژوهشکده الهیات و خانواده
🇮🇷 دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
🌐 eitaa.com/joinchat/309461000C26df2b53cf
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🔰گروه روانشناسی مؤسسه شناخت با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار میکند:
🔸نشست علمی مبانی نظری مدیریت مرز ارتباطی خانواده
«الگوی انعطاف ــ نفوذناپذیری»
💢لینک حضور مجازی
⭕️skyroom.online/ch/shenakht/shenakht
📌پخش زنده از صفحه اینستاگرام فکرت
زمان: ۱۲ بهمن ماه ساعت ۹ الی ۱۰:۳۰
مکان: پردیسان، سالن جلسات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈•
🆔 @fekrat_net
---------------
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🔸نشست علمی مداخله عملی مدیریت مرز ارتباطی خانواده
«الگوی انعطاف ــ نفوذناپذیری»
💢لینک حضور مجازی
⭕️skyroom.online/ch/shenakht/shenakht
📌پخش زنده از صفحه اینستاگرام فکرت
زمان: ۱۲ بهمن ماه ساعت 10:30 الی 12
مکان: پردیسان، سالن جلسات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
16.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 کاستی های روانشناسی
🔶 آیا آموزش روانشناسی و نگاه انتقادی به آن در دانشگاه های ایران کارآمد بوده است؟
🔷منظور از روانشناسی غربی چیست؟
🔸در مسیر تحولات علوم، روانشناسی اسلامی چگونه به وجود آمد؟
#کالک
#مشاوره
#دانشگاه
#روان_شناسی
#بشیر_اسلامیان
#علی_افشاری_مهر
#روانشناسی_اسلامی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
💢 ژورنال کلاب
📗عنوان:
صلابت معنوی: مرور نظاممند پیشینه
و تلویحات مقابله با کوید 19
🔸 استاد راهنما:
دکتر مسعود آذربایجانی
🔸 ارائه دهنده: محمدحسن حسینی
دانشجوی دکتری روانشناسی
🗓 روز دوشنبه 18 بهمنماه 1400
ساعت 10:30
قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
سالن حکمت
✅حضوری و مجازی
🌐لینک ورود به جلسه مجازی:
https://vc.rihu.ac.ir/ch/edu1
______________________
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
روانشناسی اسلامی_مثبت گرا
🔰 کاستی های روانشناسی 🔶 آیا آموزش روانشناسی و نگاه انتقادی به آن در دانشگاه های ایران کارآمد بوده ا
🔰بررسی وضعیت رشته روانشناسی در دانشگاه های ایران
🎞فیلم کامل شصت و نهمین نشست از سلسله نشست های گفتگوهای تشکل های دانشجویی
🔷این نشست با حضور علی افشاری مهر و بشیر اسلامیان برگزار شد.
⁉️ آیا باور میکردید روزی فرارسد که در سانفرانسیسکوی آمریکا، مدرسه روانشناسی اسلامی؛ در انگلیس انجمن بینالمللی روانشناسی اسلامی؛ در آلمان گروه تحقیقاتی اسلام و روانشناسی؛ در ویرجینیای آمریکا موسسه روانشناسی الکرم و در انگلستان کالج مسلمانان کمبریج تاسیس شود و برای اولین بار، دیپلم رسمی روانشناسی اسلامی صادر کند و ما در ایران هنوز راجع به این صحبت کنیم که آیا روانشناسی اسلامی داریم یا نه؟!
https://www.instagram.com/tv/CZaMzphsL5M/?utm_medium=share_sheet
📣 بزرگوارانی که به اینستاگرام دسترسی ندارند میتوانند این نشست را از لینک زیر دنبال کنند.
https://www.aparat.com/v/56Syr
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
-249094397_-217013.mp3
14.08M
🎧صوت شصت و نهمین نشست از سلسله نشست های گفتگوهای تشکل های دانشجویی با موضوع «بررسی وضعیت رشته روانشناسی در دانشگاه های ایران» را بشنوید.
👤 با حضور علی افشاری مهر و بشیر اسلامیان
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
#نشست_علمی
💠انجمن علمی قرآن و حدیث دانشگاه قم برگزار می کند؛
ظرفیت های روانشناختی حدیث
🔻با حضور استاد
دانشگاه قرآن و حدیث؛ حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده
🗓 شنبه ۷ اسفند ماه
🕞 ساعت ۱۶
✅ ورود از طریق مهمان یا guest؛
https://online.qom.ac.ir/quran_hadith_asso
انجمن علمی قرآن و حدیث دانشگاه قم
🆔@qom_quranhadith
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
#کرسی_علمی_ترویجی176
✳️ گروه روانشناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با همکاری دبیرخانه حمایت از کرسیها برگزار میکند
✅ موضوع: نقش روش تجربی در روانشناسی اسلامی
👤 سخنران: حجت الاسلام و المسلمین آقای دكتر #علی_ابوترابی
👤 ناقد: حجت الاسلام و المسملین آقای دكتر #هادی_رزاقی
👤 مدیر کرسی: حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر #محمدرضا_احمدی
🗓 دوشنبه 9 اسفند ماه 1400 ⏰ 10:30
🔷 رزومه علمی آقای دكتر علی ابوترابی
🌐 https://asatid.iki.ac.ir/?prof=1599
🌐 درگاه مجازی شرکت در کرسی علمی👇👇👇
🔸 میهمانان محترم:
🌐 iki.ac.ir/su/?u=1
🔸 ورود اعضای پورتال:
🌐http://person.iki.ac.ir/Manage/OnlineMeeting/OnlineMeeting.aspx
@ENOEnsani
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
☘️مرکز مشاوره حوزه علمیه،
با همکاری مؤسسه علمی پژوهشی آرمان برگزار میکند☘️
💻 تجزیه و تحلیل دادههای کیفی با نرمافزار مکس کیودا
🔹MAXQDA🔹
✅ ویژه طلاب، دانشجویان و پژوهشگران مشاوره، روانشناسی و علوم تربیتی
✅محورهای کارگاه: 👇
• مرور سریع انواع رویکردها در پژوهش کیفی
• کار با انواع سندهای پژوهشی
• آموزش کامل مهم ترین امکانات کاربردی نرم افزار مکس کیودا
• انواع کدگذاری و استخراج مضامین
• کد گذاری محوری و مقوله بندی کدها
• تجزیه و تحلیل داده های پژوهشی با استفاده از کدهای مستخرج
• خروجی نموداری و تصویری از نتایج پژوهش
• تنظیم گزارش پایانی متناسب با خروجی تحلیل داده ها
👤ارائه توسط:
🔸دکتر حسین رادمرد🔸
🖥 بصورت آنلاین
♨️ با ارائه گواهی شرکت در دوره
🔻یک روزه - ساعت ۸ تا ۱۵
🔸 همراه با ارائه صوت کارگاه
📆 شروع: جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
💢شهریه دوره:
با تخفیف 🎁 ۱۴۰ هزار تومان
✅ جهت دریافت اطلاعات بیشتر، در کانال زیر عضو شوید.
🆔 Eitaa.com/MAXQDA_COURSE
💢ثبت نام:
https://samah.ir/product/maxqda/
💢ارسال تصویر واریزی به:
🆔 Eitaa.com/Kargah_Erfani
📲 09025891214
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🔸یازدهمین شماره از دوفصلنامه "پژوهش نامه روان شناسی اسلامی" منتشر شد.
🔹یازدهمین شماره از دوفصلنامه «پژوهش نامه روان شناسی اسلامی» به صاحب امتیازی پژوهشگاه قرآن و حدیث و سردبیری حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده از سوی پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی منتشر شد.
📖 در این شماره از دوفصلنامه می خوانید: 👇
1. اختلال / رشد پس از آسیب و ضرورت بازسازی معیارها
✍️ سخن سردبیر
2. فرآیندهای تغییر مثبت و مراحل آن: تدوین مدل مفهومی
✍️ مهدی عباسی
3. اثربخشی آموزش تابآوری با رویکرد اسلامی بر سلامت روان و انعطافپذیری روانشناختی مادران کودکان کمشنوا
✍️ آیدا عبدالمجیدی، ماریه دهقان منشادی، زبیده دهقان منشادی
4. شاخص های سنجش شادکامی: بررسی تطبیقی مدل شادکامی آکسفورد و مدل شادکامی اسلامی
✍️ ابو الفضل مرشدی، احمد دبیری، سیدمحسن موسوی، فهمیه اسحاقی
5. مقایسه سازه تصور از خدا در میان چهار گروه طلاب، دانشجویان، فرهنگیان و مشاغل آزاد
✍️ احد امیدی، رقیه افتخار اربابی
6. بایدهای اخلاقی سه گانه در فرایند مشاوره از چشم انداز آموزه های اسلامی و دانش روان شناسی
✍️ علی احمد پناهی
7. بهبود رابطه کلامی دانشجویان درونگرا و با عزت نفس پایین بر اساس خودافشایی و لغات ترغیب کننده استنباط شده از آیات 17 و 18 سوره طه
✍️ نادر نادری، سید علی محمد موسوی
ادامه خبر 👇👇
http://www.riqh.ac.ir/post/74024
@quran_hadith
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
📣انجمن علمی مطالعات نهج البلاغه ایران(شعبه استان اصفهان)
با همکاری دانشگاه اصفهان برگزار میکند:
❇️ اولین همایش بین المللی
« تربیت معنوی و سلامت معنوی از منظر امام علی علیه السلام»
دارای مجوز ISC
🕘 ۲۸ تیرماه ۱۴۰۱
( *هم زمان با عید سعید غدیر*)
🕘 مهلت ارسال مقالات
۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱
🔴 امتیاز همایش:
چاپ مقالات برتر در نشریات علمی پژوهشی معتبر مصوب وزارت علوم و وزارت بهداشت
✅جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت همایش به نشانی
ICSA2022.ui.ac.ir
مراجعه فرمایید
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
#خبر
#کنفرانس_بین_المللی
#پنل_ها
🔰برنامه پنل های کنفرانس بین المللی «یافته های نوین مناسبات دین و خانواده» اعلام شد
🗓زمان برگزاری کنفرانس: 18و 19 اسفندماه 1400
🌏مشروح برنامه پنل ها:
https://rihu.ac.ir/fa/news/37686
◀️آدرس مجازی:
https://vc.rihu.ac.ir/ch/rfc
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
📣 معرفی کتاب مهارت های زناشویی با نگرش به منابع اسلامی به قلم حجتالاسلام دکتر سالاری فر
📖 کتاب مهارتهای زناشویی به معرفی روش و فنون مناسب ارتباطی بین همسران بر اساس متون اسلامی و روانشناسی خانواده میپردازد. مهارتهای زندگی عبارت است از توانایی لازم برای رفتار مثبت و سازگارانه که به فرد توان رویارویی مؤثر با چالشهای زندگی روزانه را میدهد و او را قادر میسازد تا دانش، ارزشها و نگرشهای خود را به تواناییهای بالفعل تبدیل کند. زوجین دو دسته مهارت نیاز دارند: مهارتهای عمومی که در زندگی هر فرد به کار میآید. مهارتهای ویژه روابط زن و شوهر که به پویاییهای روابطشان مربوط است. این کتاب با توجه به تحقیقات قبلی در زمینه مهارتهای زناشویی و کتب اسلامی در اخلاق خانوادگی، چهارده مهارت زیر را ارائه کرده است: سازگاری با تفاوتهای زوجین، درک اهداف ازدواج و تعدیل انتظارات، ارتباط سالم، اداره خانه، مدیریت مالی خانواده، روابط جنسی رضایتبخش، برقراری روابط صمیمی، تنظیم روابط با والدین و خویشان، حل تعارض، مواجهه با خشونت خانگی، مواجهه با تنیدگیهای زندگی، مواجهه با رسانههای جدید، اداره امور معنوی خانواده و فرزندپروری.
📝این اثر به تازگی توسط انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دبیرخانه حمایت از طرحهای پژوهشی در ۴۵۲صفحه و به قیمت ۹۲۵۰۰ تومان منتشر شده است.
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Maharathaye zanashoei. 1-30.pdf
768.9K
📚 فهرست، مقدمه و بخشی از فصل اول کتاب مهارتهای زناشویی با نگرش به منابع اسلامی
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
📣 دوازدهمین شماره دوفصلنامه «پژوهشنامه روانشناسی اسلامی» منتشر شد. در این شماره می خوانید:
🔹رشد یا انحطاط پس از رفاه؛ بهسوی مفهومپردازی جدید ✍️ سخن سردبیر
🔹اثربخشی درمان گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد با رویکرد اسلامی بر سلامت روان سالمندان ✍️ زهرا مجاهدیان / ماریه دهقان منشادی
🔹مقایسه اثربخشی برنامه مداخله مبتنی بر روانشناسی مثبتنگر و گروهدرمانی آدلری در ارتقای تابآوری افراد وابسته به مواد ✍️ سیدمجتبی عقیلی / فرزاد فرخی
🔹نقش اجتناب هیجانی، سرمایههای روانشناختی و دینداری در پیشبینی ابعاد بهزیستی سالمندان مبتلا به دیابت نوع 2 ✍️ محمود برجعلی / سجاد ناصری نیا / آذر صمدیفر / محمدمهدی سهرابیفرد
🔹بررسی و نقد کتاب «درآمدی بر روانشناسی اسلامی» ✍️ مجتبی حافظی
🔹رابطه جهتگیری انگیزشی و خودمهارگری اسلامی با توجه به سبک دلبستگی به خدا ✍️ فاطمه اکبری / حمید رفیعی هنر / محمدرضا حسنزاده توکلی
🔹رابطه آرزو با رضامندی بر اساس حدیث «مَن کَثُرَ مُناهُ قَلَّ رِضاهُ» ✍️ نجم السادات کزازی / عباس پسندیده / محمدرضا حسنزاده توکلی
◀️ نشریه «پژوهشنامه روانشناسی اسلامی» بر آن است تا آوردگاه آرا و اندیشه های فرهیختگان نواندیش و نظریهپرداز باشد و در همین راستا، پذیرای آثار پژوهشگران فرهیخته حوزوی و دانشگاهی است. علاقهمندان میتوانند برای ارسال مقالات پژوهشی خود و دریافت مقالات منتشر شده، از طریق سامانه نشریه به نشانی psychology.riqh.ac.ir اقدام کنند.
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
📣 ترجمه مهمترین اثر رشته روانشناسی مثبت نگر، روانه بازار نشر شد.
❇️ سفارش و خرید از طریق لینک زیر👇
https://b2n.ir/h17308
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
روانشناسی اسلامی_مثبت گرا
📣 ترجمه مهمترین اثر رشته روانشناسی مثبت نگر، روانه بازار نشر شد. ❇️ سفارش و خرید از طریق لینک زیر👇
📣 معرفی کتاب طبقه بندی توانمندی های منش و فضیلت های انسانی (راهنمای تشخیصی و آماری) به قلم کریستوفر پیترسن و مارتین سلیگمن
❇️ علم روانشناسی دهها سال براي شناخت ماهيت پيچيده انسان و تشخيص و درمان کژکاريها و اختلالهای رواني با روشهاي علمي کوشيده است و با وجود ديدگاهها و رويکردهای گوناگونی که دارد، موفقيتهاي چشمگيري در سه حوزه يادشده بهدست آورده است.
✅ روانشناسی مثبتنگر جنبشی نوين در روانشناسی است که با طرح پرسشهايی ساده، اما کليدی، دريچهای تازه را بر روی علاقه مندان و محققان روانشناسی و برخي ديگر از رشتههای علوم اجتماعی و حتی پزشکی و پرستاری گشود: آيا تشخيص و درمان اختلالها يا به عبارتی، رساندن بيمار از سمت منفی بردار به نقطه صفر بردارِ زندگي کافی است؟ روانشناسی برای افرادی که بيماريهای روانی شناختهشده را ندارند، اما خوشحال و شادکام نيستند، از زندگی لذت نميبرند، احساس رضايت و رشد و شکوفايی نميکنند، تهی از اميد، خوشبينی، انگيزه و هيجانات مثبت هستند، يا معنا و ارزشی در خود و زندگی نمييابند، چه برنامهای دارد؟
✳️اگر زندگی را در قالبِ برداری ببينيم که در سمت منفی آن بيماريها و کژکاريهای روانی قرار دارد و در ميانه آن يک زندگی نباتی و تهی از شادکامی و خرسندی و معناداری و در سمت راست آن زندگی خوب و سرشار از شادکامی و شکوفايی و معناداری؛ روانشناسی مثبتنگر ميکوشد تا رازهای زندگی خوب و خوش و سعادتمند را کشف کند؛ البته، با همان روشهای علمی رايج در جريان اصلی روانشناسی و از آنجا که زندگی خوب و خوش و سعادتمند، پديدهای کاملاً فردگرايانه نيست و به بستر اجتماعی که فرد در آن زندگی ميکند نيز وابسته است، به بررسی نهادها و سازمانهای اجتماعی نيز ميپردازد؛ از اينرو، ويژگيهای خانواده، گروهها، آموزش و پرورش، سازمانهای اداری، شهر و جامعه، و حتی نظامهای سياسی و اقتصادی مطلوبی که زاينده زندگی خوب و سعادتمند هستند را نیز ميکاود.
◀️ اما زندگی خوب و سعادتمند چيست؟ و برای رسيدن به آن چه بايد کرد؟
📖 کتاب حاضر که مهمترين اثر در رشته روانشناسی مثبتنگر و به منزله قانون اساسی اين رشته است، ميکوشد تا با پژوهشهای گسترده و جهانشمول به پرسشهای بالا پاسخ دهد.
📝 این اثر با ترجمه آقای دکتر محسن زندی و خانم لیلا باقری در ۹۳۶ صفحه به قیمت ۲۰۰ هزار تومان و در هزار نسخه به تازگی توسط انتشارات رشد به چاپ رسیده است.
📚 خواندن آن را به علاقه مندان، دانشجویان و اساتید روانشناسی، روانپزشکی، پزشکی، پرستاری، مددکاری، مشاوره، علوم اجتماعی، علوم تربيتی، مديريت، دينپژوهی، اخلاق، فلسفه، معلمان، روحانيون و حتی دولتمردان و سياستگذاران خرد و کلان پیشنهاد ميکنيم.
@positiveislamicpsychology
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹