eitaa logo
صعود 🇮🇷
528 دنبال‌کننده
11.5هزار عکس
6.9هزار ویدیو
80 فایل
سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگواران بیان برخی اخبار مهم و تحلیل و تبیین مسائل روز https://eitaa.com/joinchat/3138060557C9c8e873d02 *اللّهُمَّ اجْعَلْ زَعیمَنا في دِرعِکَ الْحَصینَةِ الَّتي تَجعَلُ فیها مَن تُریدُ* @saberiansari
مشاهده در ایتا
دانلود
War report55 mohammadi 64405.mp3
زمان: حجم: 9.4M
گزارش به‌روزرسانی وضعیت جنگ - شماره 55 (وضعیت نظامی) مهدی محمدی - 6 تیر 1405 https://eitaa.com/mohammadi61/1016
🔺تیر نتانیاهو به سنگ خورد/ حزب الله همه چیز را به تنگه هرمز موکول کرد! 🔹نخست وزیر رژیم صهیونیستی میخواست با یک توافق جداگانه با دولت مفلوک لبنان که اختیارش بیش از آنکه در دست لبنانی ها باشد، در اختیار آمریکا و صهیونیسم است، همچنان در خاک لبنان بماند، منطقه حائلی را برای خود در خاک این کشور حفظ کند، و از مفاد تفاهم ایران و آمریکا که بر خروج کامل اسراییل از خاک لبنان صراحت دارد بگریزد. 🔹اگر این اتفاق می افتاد، چون لبنان بعنوان دولتی مستقل، خود به باقی ماندن اسرائیل در خاکش رضایت داده بود، نتانیاهو میگفت از تفاهم ایران و آمریکا تبعیت نخواهم کرد. اما دولت لبنان به همان اندازه که در برابر دشمن حرفی برای گفتن ندارد، در داخل نیز برای تحقق اهداف نیازمند رضایت حزب الله است، چون در نهایت قدرتی که باید به توافق دولت لبنان و اسرائیل تن میداد حزب الله بود؛ اما دولت "میشل اون" و "نواف سلام" در آخرین مذاکرات خود با حزب الله به نتیجه نرسیدند، زیرا مقاومت معتقد است این دولت علاوه بر بی عرضگی، ابزاری هم برای اعمال قدرت در اختیار ندارد و لبنان را تسلیم دشمن خواهد کرد. 🔹حزب الله در واقع میخواهد تفاهم ایران و آمریکا به سرانجام برسد که در آن توقف تجاوز و عقب نشینی کامل اسرائیل از خاک لبنان تضمین شده است. مقاومت لبنان نمیخواهد اجازه دهد نتانیاهو به ابزار و بهانه ای قانونی برای به چالش کشیدن تفاهم نامه ایران و آمریکا دست یابد. همه چیز باید تحت تاثیر قدرت ایران و معادله تنگه هرمز باشد! https://eitaa.com/ansari_rahim/7503 🔴مطلب مرتبط قبلی: https://eitaa.com/progress2/35513 🔴🔴خبرهای مهم؛ نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان: https://eitaa.com/farhikhteganonline/31498 https://eitaa.com/farhikhteganonline/31499
صعود 🇮🇷
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد روابط عمومی سپاه: 🔹 به دنبال نقض آتش‌بس رژیم ص
🔺ایران با پاسخ قاطع خود نشان میدهد آنچه برایش مهم است عزّت و سربلندی ایران است، و توافق با آمریکا را به هر قیمتی نمیخواهد. این مانور بی نیازی از سوی ایران به غایت ارزشمند است. به این معنا که هیچ چیز را به مذاکره گره نزده ایم، و در هر مرحله ای از توافق یا تفاهم که نیاز باشد بر روی دشمن شمشیر میکشیم. تفاوت چنین مذاکره ای با مواردی چون برجام زمین تا آسمان است. https://eitaa.com/ansari_rahim/7505 پی نوشت: واضح و عیان شد که دشمن در جنوب ایران آزادی عمل ندارد ما ابتدا حمله کردیم دشمن پاسخ داد به پاسخ دشمن پاسخ محکم دادیم 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔴🔴🔴آن که در اظهارات، در سخنرانی، در گفتگوها را یا را مورد طعن قرار میدهد، به امنیّت کشور دارد میکند. ❌تضعیف سازمانهای نیروهای مسلّح، تضعیف امنیّت کشور است.❌ 1401/07/11 بیانات در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=51048
🔴🔴🔴امام شهید اعلی الله مقامه الشریف می فرمایند: چون حضور مردم بسیار مهم است و حضور مردم هم وابسته‌ی به این چیزها است، شما می‌بینید که شیاطین کوچک و بزرگ در صدد اغوای مردمند؛ [همان جور] که رئیسشان گفت «لَاُغوِیَنَّهُم اَجمَعین»، دائم مشغول اغواء [هستند]؛ به وسیله‌ی این که امروز دیگر خیلی آسان کرده رساندن هر حرفی را، هر دروغی را و تزیین کردن و توجیه کردن هر حرف غلطی را، دائم به اعماق ذهنیّات جامعه چیزهایی را میرسانند. اغواء میکنند دیگر؛ لَاُغوِیَنَّهُم اَجمَعین؛ (۱) ‌برای اینکه بتوانند مردم را از آن ایمان، از آن اعتماد، از آن امید، از آن اعتماد به نفْس، از این چیزهایی که گفتیم منصرف کنند و آنها را مأیوس کنند، اعتماد به نفْس آنها را سلب کنند، به را از آنها سلب کنند، اتّحاد ملّی را تضعیف کنند؛ دائم در حال یک چنین کارهایی هستند؛ و این کاری است که دشمن میکند. فیش‌های شیطان بزرگ https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=8995
🔴در پاسخ به اتهامات وارده از سوی یکی از نمایندگان مجلس 🔴بخشی از سخنان نماینده ولی فقیه در سپاه حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی را در بالا مشاهده می فرمایید. نشر داده شده در باب درخواست استعفای ریاست جمهور، اول بار از اینترنشنال منتشر و چندین بار توسط دولت محترم چهاردهم و بزرگان نظام تکذیب شد. 🇮🇷@progress2
بازگشت به اصول؛ نه برداشت‌های گزینشی و نه تخریب سرمایه‌های نظام یکی از آسیب‌هایی که گاه در میان برخی جریان‌های موسوم به انقلابی مشاهده می‌شود، اصرار بر برداشت‌های قطعی از موضوعاتی است که دست‌کم در بخشی از آنها امکان برداشت‌های متفاوت وجود دارد. این آسیب زمانی جدی‌تر می‌شود که یک عبارت از یک پیام یا سخنرانی، بدون توجه به سایر بخش‌های همان پیام و قرائن موجود، مبنای قضاوت درباره افراد و مسئولان قرار گیرد. در پی پیام اخیر رهبری نیز برخی تنها بر عبارت «علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم» تکیه کرده و آن را به مخالفت مطلق با مذاکره تعبیر کرده‌اند. سپس بر پایه همین برداشت، مسئولان کشور و تیم دیپلماسی را مورد شدیدترین اتهامات قرار داده‌اند؛ در حالی که در همان پیام، از مسئولان و تیم دیپلماسی به عنوان افرادی دلسوز و پرتلاش یاد شده و مردم به پیگیری احقاق حقوق ملت ایران و بررسی تحقق شروط تعیین‌شده دعوت شده‌اند. نکته تأمل‌برانگیز آن است که توضیحات مسئولان ذی‌ربط، اعضای تیم مذاکره‌کننده، فرماندهان سپاه، ارتش، علما، شخصیت‌های نزدیک به رهبری و دیگر صاحب‌نظران نیز نتوانسته است این برداشت را اصلاح کند. گویی برای این عده، هر نظری که با پیش‌فرض ذهنی آنان سازگار نباشد، از ابتدا مردود است؛ حتی اگر از سوی کسانی بیان شود که سال‌ها در خط مقدم دفاع از انقلاب، چه در میدان نبرد و چه در میدان دیپلماسی، ایفای نقش کرده‌اند. این نخستین بار نیز نیست که چنین رویکردی مشاهده می‌شود. در سال‌های گذشته نیز درباره موضوعاتی همچون حج، شورای عالی امنیت ملی، مذاکرات، عملیات وعده صادق، حمله به عین‌الاسد و سایر مسائل راهبردی، قضاوت‌های شتاب‌زده‌ای مطرح شد که با روشن شدن ابعاد کامل ماجرا، نادرستی بسیاری از آنها آشکار گردید. با این حال، به جای آنکه این تجربه‌ها موجب احتیاط بیشتر در داوری شود، همان الگوی رفتاری بار دیگر تکرار می‌شود. ❓ سؤال اساسی این است که اگر هنوز همه ابعاد یک موضوع روشن نشده و شخصیت‌های متعدد و معتبر، برداشت دیگری ارائه می‌کنند، چرا باید با اطمینان کامل، تنها یک برداشت را حقیقت قطعی دانست؟ ❓ چرا باید هر عالمی، مرجعی، فرمانده‌ای، مداحی یا شخصیت انقلابی که نظری متفاوت دارد، به خروج از مسیر انقلاب و ولایت متهم شود؟ از سوی دیگر، حتی اگر کسی نسبت به عملکرد برخی مسئولان، از جمله رئیس‌جمهور، نقدهای جدی داشته باشد، آیا میان «نقد» و «تخریب» تفاوتی وجود ندارد؟ اگر رئیس‌جمهور را فردی با توانمندی ایده‌آل هم ندانیم، آیا نمی‌توان تلاش‌های مجموعه دولت در مدیریت کشور، تأمین نیازهای اساسی مردم، حفظ خدمات عمومی و اداره امور در شرایط دشوار را دید و از زحمات انجام‌شده قدردانی کرد؟ آیا توهین و تخریب مستمر مسئولان، آن هم در شرایط حساس، نتیجه‌ای جز تضعیف انسجام ملی، کاهش اعتماد عمومی، ایجاد دوگانگی در جامعه و فراهم کردن زمینه سوءاستفاده دشمن خواهد داشت؟ رهبر انقلاب در همین پیام، وظیفه‌ای روشن را پیش روی همه قرار داده‌اند: پیگیری احقاق حقوق ملت ایران و بررسی تحقق شروط و تعهدات. اما به جای تمرکز بر این مطالبه‌گری منطقی، برخی همه توان خود را صرف 🔺 تخریب مسئولان، متهم کردن دلسوزان نظام و ایجاد فضای تفرقه می‌کنند؛ رویکردی که نه کمکی به تحقق حقوق ملت می‌کند و نه به تقویت اقتدار ملی. ✅ سخن پایانی با همین دوستان است. اگر دغدغه شما انقلاب، اسلام و ولایت است، به همان اصولی بازگردید که امام خمینی(ره) رهبر شهید و رهبر معظم انقلاب همواره بر آنها تأکید کرده‌اند؛ اصولی همچون انصاف، رعایت اخلاق، پرهیز از تهمت و تخریب، حفظ وحدت و تقویت مسئولانی که در چارچوب نظام و تحت هدایت رهبری مشغول انجام وظیفه‌اند. اختلاف‌نظر طبیعی است، اما اختلاف‌نظر نباید به اتهام‌زنی، تخریب سرمایه‌های نظام و ایجاد شکاف در جامعه بینجامد. امروز بیش از هر زمان دیگر، کشور به بصیرت، انصاف، وحدت و التزام عملی به همین اصول نیاز دارد. 🖊ابراهیم فدائی
🏴🏴السلام علیک یا ✨ ▪️سلام بر آن مولای صبار و وجود نازنینی که همراه عمه باکراماتش حضرت زینب سلام الله*علیها، پیام حادثه عاشورا را حفظ و تا نسلها به بشریت رسانید... ▪️سلام بر آقای مهربانی که حدود سی و پنج سال پس از عاشورا؛ خون از دیده میبارید بر مصیبتهایی که با عمق وجود دیده و درک کرده بود ... ▪️سلام بر آن مولای مظلومی که پس از حادثه کربلا آب میدید اشک میریخت، کودک میدید اشک میریخت... نوزاد میدید منقلب میشد... ▪️سلام بر آن مولای بزرگواری که سجیه اش و سجیه خاندانش کرامت بود... سلام بر سیدالساجدین زینت عبادت کنندگان...یاوجیها عندالله اشفع لنا عندالله... ◾️ شهادت مظلومانه مولایمان امام سجاد علیه السلام بر همه شما سروران، دلدادگان اهل بیت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله و سلم، تسلیت و تعزیت باد. 🇮🇷@progress2