eitaa logo
پژوهشیار طلاب مرکز مجازی و غیر حضوری
4.8هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
306 ویدیو
463 فایل
ارتباط با ادمین @Sadat_mousavi_135 آیدی اداره پژوهش مرکز مجازی و غیرحضوری @pajoheshmgh
مشاهده در ایتا
دانلود
📣معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها برگزار می کند. 🔆پیش رویداد پژوهشی 🔴کارگاه «اصول و شیوه های نقد و داوری در کرسی های آزاد اندیشی» استاد محترم 🎙جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا حبیبی ⏰زمان: دو شنبه 7 شهریور ماه 1401- ساعت 10:30 الی 13 🌐کانال معاونت پژوهش 🆔https://eitaa.com/jz2602
📣معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها برگزار می کند. 🔆پیش رویداد پژوهشی 🔴کارگاه «آشنایی با اسلوب و شیوه های ارائه علمی در کرسی های آزاد اندیشی» استاد محترم 🎙جناب حجت الاسلام و المسلمین محمد رنجبر حسینی ⏰زمان: دو شنبه 7 شهریور ماه 1401- ساعت 8 الی 10 🌐کانال معاونت پژوهش 🆔https://eitaa.com/jz2602
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ 🎤پرسش: پولی که از طریق پایان نامه نویسی به دست می‌آید از نظر شرعی چه حکمی دارد؟ 📝پاسخ: آیت‌الله خامنه‌ای (رهبر معظم انقلاب): تابع قوانین ومقررات مربوطه است ودر صورتی که خلاف قوانین ومقررات دانشگاه باشد جایز نیست و اخذ پول درمقابل عملی که مخالف قوانین ومقررات است وباعث معرفی غیر صالح به جای صالح می‌شود جایزنیست. آیت‌الله سیستانی: تصرف بارضایت صاحبان پول اشکال ندارد. آیت‌الله صافی گلپایگانی: این عمل فی نفسه اشکالی نداردولی اگر تبعات سوءداشته باشدمثلاًفتح بابی برای اشتباه‌کاری دربعضی از امور یا اختلال نظام یابعضی ادعاهای بدون واقعیت یاگول زدن اشخاص وهر تالی فاسد دیگری ازاین جهت باشدجایز نیست. آیت‌الله مکارم شیرازی: این عمل جایز نیست وتصرف درآن پول اشکال دارد راهنمایی دانشجویان خوب است امابه جای آن‌ها نوشتن جایز نیست. آیت‌الله نوری همدانی: تخلف از قوانین جایز نیست وکسب درآمداز این راه هم جایز نمی‌باشدو باید به صاحبش برگردانده شود. آیت‌الله تبریزی: مخالفت بامقررات جایز نیست و این که انسان نوشته‌ای را که مال دیگران است به عنوان نوشته خودش معرفی کنددروغ وحرام است. آیت‌الله شبیری زنجانی: اگر خلاف قوانین باشد بنابر احتیاط جایزنیست وچنانچه خلاف تعهد دانشجو به دانشگاه باشد یاموجب مزایایی غیرشرعی شود اعانه بر اثم وحرام است. آیت‌الله بهجت: تابع مشروط بودن درقرارداد است،اگر کمک در جمع‌آوری است و خودش مطالب را می‌فهمد و از عهده دفاع آن برمی‌آید مانعی ندارد. آیت‌الله فاضل لنکرانی: اشکال دارد. 🌐 کانال پژوهشیار طلاب مجازی و غیر حضوری 🆔https://eitaa.com/pzh_mgh
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ 📣📣 قابل توجه طلاب مجازی و غیرحضوری 🔴 اطلاعات خود را در سامانه منتظر به روز رسانی نمایید🔴 ✅در راستای پیگیری دریافت خدمات و تسهیلات از مراکز، دانشگاهها و موسسات مختلف ویژه طلاب غیرحضوری و مجازی ، نیاز به اطلاعات دقیق و به روز شما عزیزان می باشد. ✅لذا خواهشمند است در اسرع وقت اطلاعات خود را در سامانه منتظر به روز رسانی نمایید. ⌛️ اول تا هفتم شهریور 🌐 سایت منتظر https://montazer.jz.ac.ir/Account/Login الّلهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیکَ‌الْفَرَج 🌹 ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐 کانال پژوهشیار طلاب مجازی و غیر حضوری 🆔https://eitaa.com/pzh_mgh
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ 🏴 انا لله و انا الیه راجعون 🏴 🔹 با نهایت تأسف و تأثر آیت‌الله محمدعلی ناصری رحمت الله علیه مجتهد و استاد اخلاق دقایقی پیش در سن ۹۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت. ◼️عرض تسلیت به حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظیم تقلید، حوزه‌های علمیه و ملت شریف و مؤمن ایران😔 ✅ به همین مناسبت نرم افزار اندروید تالیفات ایشان که ثمره سالها تلاش و پشت‌کار آیت الله ناصری است به علاقمندان معرفی می گردد: ✅آنچه در این نرم افزار ارائه شده است: بیش از ۴۳ مقاله در زمینه های مختلف اخلاقی معنوی بیش از ۱۴۰۰ گفتار و نکته اخلاقی معرفتی حدود ۱۶۰ عدد عکس نوشته حدود ۱۷۰ عدد کلیپ تصویری و صوتی قابلیت های نرم افزار: دسترسی به مطالب با استفاده از نمایه ها و موضوع بندی های انجام شده جستجوی قوی در کل محتوای نرم افزار استفاده از محتوای متنی بدون نیاز به اینترنت (آفلاین) دسترسی مستقیم به محتوای چندرسانه‌ای (آنلاین) 📲 با نصب این نرم افزار شما صدها محتوای جذاب و دلنشین از ایشان در قالب متن، عکس نوشته، صوت و تصویر بصورت رایگان در اختیار خواهید داشت. 📥 دانلود و نصب از کافه بازار: https://cafebazaar.ir/app/naseri.bonyadhad.ir ‌ ‌دانلود مستقیم : http://bonyadhad.ir/datahad/narmafzarha/androydayatolahnaseri.apk الّلهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیکَ‌الْفَرَج 🌹 ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐 کانال پژوهشیار طلاب مجازی و غیر حضوری 🆔https://eitaa.com/pzh_mgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ 💠 طلاب عزیز و پژوهشگران گرامی! خوب است در مسیر پژوهش ‌با بیشتر آشنا شوید. ❇️ روزهای با ما همراه باشید. 👇👇👇👇👇 الّلهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیکَ‌الْفَرَج 🌹 ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐 کانال پژوهشیار طلاب مجازی و غیر حضوری 🆔https://eitaa.com/pzh_mgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️ ترمزهای ذهنی در مسیر پژوهش و موفقیت ⛔️ قسمت چهارم: تنبلی 💠 با ارائه جناب آقای محمد خورسند قاینی الّلهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیکَ‌الْفَرَج 🌹 ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐 کانال پژوهشیار طلاب مجازی و غیر حضوری 🆔https://eitaa.com/pzh_mgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ کارگاه‌ های پژوهشی آفلاین 📣📣📣مژده به دوستان عزیز ✅ در روزهای دوشنبه کارگاه های پژوهشی به صورت آفلاین در زمینه های متفاوت برگزار می شود. ✅ این برنامه با هدف بهره مندی حداکثری شما طلاب پژوهشگر از کارگاه های مختلف پژوهشی و موفقیت روزافزون در امر پژوهش است. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 الّلهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیکَ‌الْفَرَج 🌹 ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐 کانال پژوهشیار طلاب مجازی و غیر حضوری 🆔https://eitaa.com/pzh_mgh
🔆🔆🔆🔆🔆 💎کانال پژوهشیار طلاب مجازی و غیر حضوری جامعه الزهرا (سلام الله علیها) شروع به فعالیت نمود. 📚 اهداف کانال ۱. ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های پژوهشی از طریق گسترش فرهنگ پژوهش ۲. هدفمند کردن تحقیقات آموزشی ۳. ارائه مشاوره‌های پژوهشی ۴. همکاری و حمایت در انجام پژوهش‌های علمی ؛ ۵. برطرف نمودن مشکلات و نیازهای پژوهشی؛ ❇️ برنامه های کانال ✅شنبه: بیان نکاتی ناب درزمینه نگارش مقالات و پایانامه ✅یکشنبه: معرفی پژوهشگران موفق ✅دوشنبه: معرفی مجلات پژوهشی و برگزاری کارگاه های آفلاین ✅سه شنبه: معرفی مراکز و نرم افزارهای پژوهشی و کتابخانه ها، ✅چهارشنبه: معرفی کتب پژوهشی، مقالات و پایان نامه ها و اولویت های پژوهشی، ✅پنجشنبه: معرفی همایشها،جشنواره ها، کرسی‌ها، نشستها و انجمن های علمی. ✅جمعه: بیانات بزرگان در زمینه پژوهش و احکام مربوط به پژوهش ✅البته اخبار مهم در هر موضوعی در همان روز ارسال می‌شود. 🍀ان شاءالله با رسیدن به این‌ اهداف، گامی مؤثری در ارتقاء کیفی و کمی پژوهش در بین طلاب این مرکز برداشته و مسیر پژوهش را برای دانش پژوهان گرامی هموار نمائیم. ✅کانال ما را به دوستان پژوهشی خود معرفی نمایید. 🌐کانال پژوهشیار طلاب مجازی و غیرحضوری 🆔 @pzh_mgh
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ لیست اطلاعاتی که در گروه بارگزاری شده است: الّلهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیکَ‌الْفَرَج 🌹 ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐 کانال پژوهشیار طلاب مجازی و غیر حضوری 🆔https://eitaa.com/pzh_mgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سرکار خانم فریده پیشوایی https://eitaa.com/pzh_mgh 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ 🎤لطفا در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید. 📝بنده فریده پیشوایی، مقطع سطح 3 رشته تفسیر و علوم قرآن را در جامعه الزهرا(س) به اتمام رساندم و اولین فارغ التحصیل سطح 4 در رشته تفسیر تطبیقی از موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور هستم. 🎤در مورد فعالیتهای پژوهشی کنونی و آثار پژوهشی خود توضیحی بفرمایید. 📝در حال حاضر من پژوهشگر اداره کل پژوهش اسلامی رسانه و مدیر گروه پژوهشی مطالعات کاربردی اخلاق و تربیت مرکز پژوهش اسلامی معصومیه هستم و مقالات متعدد علمی منتشر شده در مجلات معتبر علمی حوزوی و دانشگاهی در حوزه مطالعاتی تفسیر و چند کتاب در مورد پژوهشهای مرتبط با دین و رسانه دارم که توسط اداره کل پژوهش اسلامی رسانه به چاپ رسیده است. رساله علمی سطح 4 بنده با عنوان «تفسیر ادبی معاصر؛ خاستگاه و نقد ارزیابی دیدگاههای امین خولی و بنت الشاطی» در دست چاپ توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی می‌باشد. در برخی مقالات بنده که به صورت مشترک با جناب حجت الاسلام دکتر طیب حسینی منتشر شده، به ارتباط عقل گرایی و تفسیر ادبی و نیز ارتباط تفسیر ادبی معاصر با تاریخ، پرداخته شده است. بخشی از مقالات بنده هم که به صورت مشترک با جناب حجت الاسلام دکتر عرب صالحی، منتشر شده یا در دست چاپ است، مربوط به مبانی و روش تفسیر تفکیکیان معاصر، جایگاه عقل در آرای تفسیری ایشان، جایگاه عقل در آرای مفسران معاصری که گرایش ادبی داشته اند و نیز مبحث «ماهیت و مولفه‌های توحید اجتماعی» است. در بعضی مقالات مشترک با ایشان نیز دیدگاه خلف الله، نواندیش معاصر مصری و از پیروان حلقه فکری المنار، مورد تحلیل قرار گرفته است. از آثار مشترکی هم که با این دو استاد بزرگوار به سامان رسیده، می‌توانم به ریشه‌های شکل‌گیری نظریه تفسیر ادبی و نقدهایی که متوجه این نظریه هست، ازجمله بنیان‌های نواعتزالی تفسیر ادبی معاصر، اشاره کنم. هم اکنون هم سردبیری دو مجله «مطالعات قرآنی نامه جامعه»، وابسته به معاونت پژوهش جامعه الزهرا(س) و «مطالعات تفسیری و معناشناختی قرآنی مفتاح» وابسته به موسسه آموزش عالی معصومیه به عهده بنده می باشد و هر دو مجله هم در مرحله اخذ رتبه علمی قرار دارند. 🎤با چه انگیزهای وارد حوزه علمیه شدید؟ 📝من در سال 1373 همزمان با قبولی در رشته ریاضی و بعد از ثبت نام در دانشگاه، از پذیرشم در آزمون ورودی جامعه الزهرا (س) مطلع شدم. با مشورت با یکی از معلمان دوران دبیرستان و به دلیل علاقه و انس خانوادگی با مباحث حوزوی و الهیاتی، از دانشگاه انصراف داده و در جامعه الزهرا(س) ثبت نام کردم. من در همان هفته اول که به دانشگاه رفتم، متوجه شدم که آن فضا و رشته، مناسب با علائقم نبوده و برآورده کننده نیازهای من نخواهد بود. 🎤فعالیت پژوهشی را از چه زمانی و چطور شروع کردید؟ 📝فعالیتهای پژوهشی غیر رسمی من همزمان با تحصیلم صورت می‌گرفت، ولی به صورت رسمی و جدی اولین مقاله پژوهشی را در دوران تحصیل در سطح 3 منتشر کردم و پس از آن هم در کنار تدریس، در اداره کل پژوهش اسلامی رسانه مشغول به کار شدم. 🎤عوامل موفقیت شما در امر پژوهش چه بوده است؟ 📝به نظر من مهمترین مساله در مسیر پژوهش، صبوری، پشتکار و ناامید نشدن و استفاده از تجربیات اساتید و پیشکسوتان و شاگردی در محضر ایشان و در معرض نقد قرار دادن آثار پژوهشی است که بنده سعی کردم این دو را تا حد زیادی انجام بدهم. البته گفتنی است بهرهمند شدن از محضر علمی مرحوم پدرم استاد مهدی پیشوایی از اساتید برجسته تاریخ اسلام، در این زمینه بی تاثیر نبوده است. 🎤توصیه شما به طلابی که در آغاز راه پژوهش هستند، چیست؟ 📝دانش افزایی در یک رشته خاص و تمحض در آن، مطالعه هوشمندانه مقالات علمی پژوهشی، مرتبط بودن با اساتید، شرکت در همایشها، شروع پژوهش با همکاری با مجلات داخلی، شرکت در کارگاههای مهارت افزایی و تسلط به زبان عربی بخصوص مهارت فهم متون معاصر عربی. 🎤اهداف و چشم انداز پژوهشی شما چیست؟ 📝به دلیل محوریتِ بررسی و نقد دیدگاه روشنفکران معاصر، بخصوص روشنفکران مصری در رساله سطح 4، عمده مطالعات علمی بنده و پژوهش‌های در دست اقدام مرتبط با این حوزه است. همینطور تصمیم دارم فعالیت خود را حول مباحث میان رشته‌ای کلام و تفسیر ادامه بدهم. و بیشتر از هر چیز مایلم تا حد امکان تجربیات خود را به طلاب خواهر که مایل به پژوهش هستند، قرار دهم و به نوعی تربیت پژوهشگر از اهداف شخصی بنده می‌باشد. الّلهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیکَ‌الْفَرَج 🌹 ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐 کانال پژوهشیار طلاب مجازی و غیر حضوری 🆔https://eitaa.com/pzh_mgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سرکار خانم فاطمه پور حسن درزی https://eitaa.com/pzh_mgh 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ 🎤در ابتدا خودتون رو معرفی نمایید. 📝سلام و عرض احترام خدمت خواهران عزیزم فاطمه پورحسن درزی، طلبه رشته فقه و اصول سطح 3 "جامعه الزهرا" (سلام الله علیها) و دانشجوی دکتری مدرسی معارف اسلامی گرایش انقلاب اسلامی دانشگاه تهران 🎤با چه انگیزه ای وارد حوزه علمیه شدید؟ 📝انگیزه اولیه و همیشگی بنده سربازی امام زمان علیه السلام بوده است، در دهه هفتاد وقتی می دیدم که بیشتر کسانی وارد حوزه می شوند که شرایط ورود به دانشگاه را ندارند، احساس کردم در این زمینه خلأیی وجود دارد و لذا با گرفتن دیپلم و بدون اینکه کنکور بدهم، در امتحان حوزه خواهران بابل شرکت کردم و با رتبه ی بالا قبول شدم. 🎤فعالیت پژوهشی را از چه زمانی و چطور آغاز کردید؟ 📝وقتی بعد از ازدواج وارد مکتب نرجس سلام الله علیها در مشهد مقدس شدم، تمایز روش و فضای حوزه در مکتب نرجس را کاملا احساس کردم. یکی از این جهات اهمیت مسئله ی پژوهش بوده است، به لطف اساتید فرهیخته ی حوزه با این فضا آشنا شدم و یک موضوع درباره تاریخ فرهنگ ایران را برای پایان نامه ی سطح 2 انتخاب کردم و همین جریان موجب آشنایی بنده با فضای کتابخانه و پژوهش شد و زمینه ی پژوهش های بعدی در زمینه مطالعات تاریخی زنان را فراهم آورد. 🎤عوامل موفقیت شما در امر پژوهش چه بوده است؟ 📝پیگیری بیانات رهبر معظم انقلاب که برای طلاب و دانشجویان و اهل علم، همواره شأنی قائل هستند که باید پاسخگوی مسائل جامعه باشند؛ علاقه و پشتکار و ذهن پر از سؤال که نعمت خداوند است. 🎤اهداف و چشم‌انداز پژوهشی شما چیست؟ 📝در دوران کنونی یکی از مسائل مهم و آسیب زا در جامعه ما مسئله ی شأن و حقوق انسانی زن مسلمان است که علی رغم انبوه محتوای ارزشمندی که در این باره در مکتب ناب اسلام وجود دارد، هنوز در جامعه ما به درستی تبیین نشده و به مرحله ی عمل در نیامده است. از طرفی دو فرصت ارزشمند بیانات امامین انقلاب و تجربه زیسته ی زنان مسلمان انقلابی نیز هنوز در مراحل اولیه ی تئوری پردازی و عرضه به جامعه است. همین دو مسئله یعنی چالش بدفهمی و بدعملی درباره زنان و فرصت منابع وحیانی، علمی و عملی غنی در این زمینه، مبنای ضرورت یافتن سرعت یابی برای تئوری سازی و نظریه پردازی کاربردی در این زمینه است؛ که چشم انداز پژوهشی بنده و فعالان این عرصه را ترسیم می نماید. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته الّلهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیکَ‌الْفَرَج 🌹 ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐 کانال پژوهشیار طلاب مجازی و غیر حضوری 🆔https://eitaa.com/pzh_mgh
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ 🔹 جلسه دفاعیه پایان‌نامه «طهارت باطنی از دیدگاه قرآن و روایات» برگزار می‌شود. 🔸 زمان: دوشنبه 7 شهریور، ساعت 8 https://jz.ac.ir/post/11233 الّلهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیکَ‌الْفَرَج 🌹 ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐 کانال پژوهشیار طلاب مجازی و غیر حضوری 🆔https://eitaa.com/pzh_mgh
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ جلسه دفاع از پایان نامه «گونه های نفاق از دیدگاه قرآن و روایات» برگزار می‌شود https://jz.ac.ir/post/11229- الّلهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیکَ‌الْفَرَج 🌹 ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐 کانال پژوهشیار طلاب مجازی و غیر حضوری 🆔https://eitaa.com/pzh_mgh
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ جلسه دفاع از پایان نامه «ماهیت شأن، مصادیق و احکام آن در ابواب عبادات» برگزار می‌شود https://jz.ac.ir/post/11231- الّلهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیکَ‌الْفَرَج 🌹 ┄┅═══••✾••═══┅┄ 🌐 کانال پژوهشیار طلاب مجازی و غیر حضوری 🆔https://eitaa.com/pzh_mgh