eitaa logo
بنیاد غدیر قزوین
1.8هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
650 ویدیو
117 فایل
💠کانال بنیادغدیرقزوین ویژه اطلاع رسانی ⁦✍️⁩ #کلاس_های_نهج_البلاغه ⁦✍️⁩ #آموزش ⁦✍️⁩ #مسابقات_با_جوایز_نفیس ⁦✍️⁩ #اخبار_غدیری_و_بازتاب_خبری به دوستداران خدمت به مکتب اهل بیت(ع) ارتباط با ادمین و مسئول تبادل https://eitaa.com/Hosein7174
مشاهده در ایتا
دانلود
📕ترتیل خوانی صفحه ۱۹۵ قرآن کریم . 🎤 با صدای استاد شاکرنژاد 📡 انتشار با شماست ✅ کانال تولید محصولات علوی @tolidemohtawayghadir ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔🍀🌺🍀𖣔༅═┅─ 🍂🌷 🍃🍂🌷 ✨🍃🍂🌷🍃🌷🍂🌷🍃
🔰 یک آیه ، یک پیام 💢 مؤمن، خود را تحت ولایت خدا می داند. ✋پیام : 🌸 مؤمنان تحت ولایت و سرپرستی خدا هستند آنچه او مقرر کرده به آنها می رسد البته این آیه بر جبر دلالت نمی کند و با اصل آزادی اراده و اختیار انسان منافات ندارد زیرا سرنوشت انسان تا آنجا که به کوشش ما مربوط است، به دست خود ماست اما برخی مطالب خارج از دایره تلاش ما، تحت قدرت تقدیر الهی است که بر اساس علیت، به علم ، حکمت و اراده خدا منتهی می شود و این مقدرات بر اساس نظام احسن و مصلحت بندگان و بر طبق شایستگی هایی که افراد کسب می کنند بصورت متناسب تقدیر شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بنیاد غدیر قزوین
هوالمحبوب 📌 اعلام نتایج مسابقه پیامکی کتابخوانی 💥مبلغ جوایز :۲ میلیون ریال 👈تعداد شرکت کنندگان:بی
هوالمحبوب سلام و احترام خدمت بزرگواران برگزیدگان مسابقه ملی کتابخوانی از کتاب تحریف شناسی عاشورا و مسابقه پیامکی کتابخوانی شماره کارت جهت واریز جوایز را به شماره ۰۹۳۹۱۹۸۳۴۵۸ ارسال بفرمایید باتشکر روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین
"بسم‌الله الرّحمن الرّحيم " ✨بیا باهم نهج‌البلاغه بخوانیم✨ 🌺 ادامه خطبه ۳ : كَأَنَّهُمْ لَمْ يَسْمَعُوا اَللَّهَ سُبْحَانَهُ يَقُولُ تِلْكَ اَلدّٰارُ اَلْآخِرَةُ نَجْعَلُهٰا لِلَّذِينَ لاٰ يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي اَلْأَرْضِ وَ لاٰ فَسٰاداً وَ اَلْعٰاقِبَةُ لِلْمُتَّقِي بَلَى وَ اَللَّهِ لَقَدْ سَمِعُوهَا وَ وَعَوْهَا وَ لَكِنَّهُمْ حَلِيَتِ اَلدُّنْيَا فِي أَعْيُنِهِمْ وَ رَاقَهُمْ زِبْرِجُهَا گويا نشنيده بودند سخن خداى سبحان را كه مى‌فرمايد: «سراى آخرت را براى كسانى برگزيديم كه خواهان سركشى و فساد در زمين نباشند و آينده از آن پرهيزكاران است» آرى! به خدا آن را خوب شنيده و حفظ‍‌ كرده بودند، امّا دنيا در ديدۀ آنها زيبا نمود، و زيور آن چشم‌هايشان را خيره كرد. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌸شرح: امام (ع) در ادامۀ خطبه به دليل اين مخالفتها در چند جملۀ كوتاه به روشنى اشاره مى‌كند، مى‌فرمايد: «گويى آنها اين سخن خدا را نشنيده بودند كه مى‌فرمايد: سراى آخرت را تنها براى كسانى قرار مى‌دهيم كه نه خواهان برترى جويى و استكبار در روى زمين باشند و نه طالب فساد، و عاقبت نيك از آن پرهيزكاران است». سپس مى‌افزايد: «آرى به خدا سوگند! آن را شنيده بودند و خوب آن را حفظ داشتند، ولى زرق و برق دنيا چشمشان را خيره كرده، زينتش آنها را فريفته بود» نخست آنها را به ناآگاهانى تشبيه مى‌كند كه مخالفتشان به خاطر جهلشان است ولى بعد از اين مرحله، فراتر مى‌رود و با صراحت مى‌گويد: آنها نسبت به اين حقايق، ناآگاه و بى‌خبر نبودند، بلكه دنياطلبى و هواپرستى شديد - كه مخصوصا بعد از فتوحات بزرگ اسلامى و سرازير شدن سيل غنائم گرانبها و عادت به زندگى مرفّه، به ويژه در عصر عثمان پديد آمده بود - سبب شد كه دنيا را بر دين ترجيح دهند و حقيقت را به افسانه بفروشند و سراى آخرت را به ثمن بخس متاع دنيا از دست دهند. اين سخن كوتاه در حقيقت، عصارۀ تمام تحليلهايى است كه مى‌توان در بارۀ بروز جنگهاى سه‌گانۀ عصر على (ع) بيان كرد و هر چه غير از اين گفته شود شاخ و برگهاست. اين در واقع درس عبرتى است براى همۀ مسلمين، در تمام طول تاريخ كه هر زمان به دنياپرستى روى آورند و زرق و برق و زينت دنيا فكر آنان را به خود مشغول دارد اختلافات در ميان آنها به اوج خود مى‌رسد و راههاى وصول به وحدت، به روى آنان بسته مى‌شود مگر آن كه زهد و وارستگى پيشه كنند و به خودسازى بپردازند. امروز نيز به خوبى مى‌بينيم كه سرچشمۀ تمام اختلافات ميان مسلمين همان اصل است كه على (ع) در جمله‌هاى كوتاه فوق با استناد به آيه‌اى از قرآن مجيد به آن اشاره فرموده است و به تعبير روشن همان ارادۀ «علوّ در ارض و فساد» و «تمايل به زينتهاى دنيا و فريفته شدن در برابر زرق و برق» آن است! بيعت با امير مؤمنان عمومى و مردمى بود اين بيعت با تمام بيعت‌هايى كه در زمان خلفا شد متفاوت بود. 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 ۱۹
"بسم‌الله الرّحمن الرّحيم " ✨بیا باهم نهج‌البلاغه بخوانیم✨ 🌺 ادامه خطبه ۳ : أَمَا وَ اَلَّذِي فَلَقَ اَلْحَبَّةَ وَ بَرَأَ اَلنَّسَمَةَ لَوْ لاَ حُضُورُ اَلْحَاضِرِ وَ قِيَامُ اَلْحُجَّةِ بِوُجُودِ اَلنَّاصِرِ وَ مَا أَخَذَ اَللَّهُ عَلَى اَلْعُلَمَاءِ أَلاَّ يُقَارُّوا عَلَى كِظَّةِ ظَالِمٍ وَ لاَ سَغَبِ مَظْلُومٍ لَأَلْقَيْتُ حَبْلَهَا عَلَى غَارِبِهَا وَ لَسَقَيْتُ آخِرَهَا بِكَأْسِ أَوَّلِهَا وَ لَأَلْفَيْتُمْ دُنْيَاكُمْ هَذِهِ أَزْهَدَ عِنْدِي مِنْ عَفْطَةِ عَنْزٍ سوگند به خدايى كه دانه را شكافت و جان را آفريد، اگر حضور فراوان بيعت كنندگان نبود، و ياران حجّت را بر من تمام نمى‌كردند، و اگر خداوند از علماء عهد و پيمان نگرفته بود كه برابر شكم بارگى ستمگران، و گرسنگى مظلومان، سكوت نكنند، مهار شتر خلافت را بر كوهان آن انداخته، رهايش مى‌ساختم، و آخر خلافت را به كاسۀ اوّل آن سيراب مى‌كردم، آنگاه مى‌ديديد كه دنياى شما نزد من از آب بينى بزغاله‌اى بى ارزش‌تر است. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌸شرح: امام (ع) در اين فراز، دلايل پذيرش بيعت را به وضوح بيان مى‌كند و اهداف خود را از اين پذيرش در جمله‌هاى كوتاه و بسيار پر معنى شرح مى‌دهد و در ضمن روشن مى‌سازد كه اگر اين اهداف بزرگ نبود، كمترين ارزشى براى زمامدارى بر مردم قائل نبود، مى‌فرمايد: «آگاه باشيد! به خدايى كه دانه را شكافته و انسان را آفريده سوگند! اگر به خاطر حضور حاضران (توده‌هاى مشتاق بيعت كننده) و اتمام حجّت بر من به خاطر وجود يار و ياور نبود و نيز به خاطر عهد و پيمانى كه خداوند از دانشمندان و علماى هر امّت گرفته كه: «در برابر پرخورى ستمگر و گرسنگى ستمديده و مظلوم سكوت نكنند»، مهار شتر خلافت را بر پشتش مى‌افكندم (و رهايش مى‌نمودم) و آخرينش را به همان جام اوّلينش سيراب مى‌كردم». جملۀ « و الّذى فلق الحبّة ، در حقيقت اشاره به توصيفى است كه قرآن مجيد از ذات پاك خدا مى‌كند و مى‌گويد: «فٰالِقُ‌ اَلْحَبِّ‌ وَ اَلنَّوىٰ‌» ، خداوند، شكافندۀ دانه و هسته است» و اين در واقع اشاره به مهمترين آفرينش پروردگار يعنى آفرينش حيات و زندگى است و جملۀ «برء النّسمة» اشاره به آفرينش انسان و روح و جان اوست، همان آفرينش عظيم و بسيار مهمّى كه قرآن مجيد بعد از ذكر آن «فَتَبٰارَكَ‌ اَللّٰهُ‌ أَحْسَنُ‌ اَلْخٰالِقِينَ‌» مى‌گويد و اين در واقع سوگند به مهمترين كار خالق در جهان هستى است و دليل بر اهميّت مطلبى است كه سوگند براى آن ياد شده است. جملۀ «لو لا حضور الحاضر» در ظاهر اشاره به «حضور حاضران براى بيعت» با اوست، هر چند بعضى حاضر را اشاره به خود «بيعت» دانسته‌اند كه در معنى تفاوت چندانى نمى‌كند. 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 ۲۰
نامه 31 امروز تمام شد چه حس غم انگیزی بود... آدم خوب نیست به چیزی در این دنیا دل بسته و وابسته باشد، ولی کلام مولا با هر چیز دیگری فرق می کند. کلمه به کلمه اش عطر مولایت را می دهد، در لابه لایی این دریای مواج دنبال جانان می گردی... مثل این فراز آخر نامه 31 حضرت که خیلی دوستش دارم خداجونم به علیت قسم که همه جان و هستی و دارایم هست، برای همیشه دین و دنیایم را پیش تو به امانت می گذارم ، خودت حافظ باش. اصلا خودت برایم دعا کن که از همه چیز جدا و محروم شوم باکی نیست ولی لحظه ای از تو جدا نشوم ____🌸🍃____ @nevshteha ____🌸🍃____
اَللّهُمَّ وَ قَلبي بِحُبِّکَ مُتَيّما خدايا! دلم را به محبتت شيفته و شيدا فرما. 🌐دلدادگان کوی یار غائب 🌷 ┄┅┅┅┅❁💚❁┅┅┅┅┄🌷 🆔 @deldadegan_yar_ghayeb
✨سلام امام زمان مهربونم✨ شنیدم شما بابای همه‌ی ما هستید، پس چرا من چیزی درباره شما نمیدونم؟؟؟ خیلی دوست دارم شما رو بشناسم❤️ 🌺برگزاری کارگاه‌های مهدویت برای کودک و نوجوان به زودی در کانون غدیر 🌸شروع از مهر ۱۴۰۳ در دو گروه سنی 🔸۸ الی ۱۰ سال 🔹۱۱ الی ۱۴ سال آدرس: غیاث آباد ،ابتدای مفتح بنیاد بین المللی غدیر _کانون غدیر برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آیدی زیر پیام دهید👇 @Salam2110 برای فرج شما نه فقط دعا، که تلاش هم می‌کنم
توجه 🌺 یه خبر خووووبه خوب 🤩🤩 سلام پسرای گلم، دخترای نازنینم ☺️☺️ می دونید تو کانون غدیر داریم که کلام (ع) و #امام#علیه رو به شما میدند اگه دوست دارید بدونید امیرالمؤمنین علی علیه السـلام و امام سجاد علیه السلام چه حرفهای فرمودند با این ها تماس بگیرید .👇👇 09199725205 نهج البلاعه کودکان و نوجوانان خانم دهقان نژاد ☘ +989198495670صحیفه سجادیه کودکان و نوجوانان خانم علیجانی ☘ ☘گروه ۹ الی ۱۴ سال منتظر گرم شما هستیم☘ ☘درضمن یه خبر خووووب صحیفه برای هم داریم ترم پاییز هر چه زودتر ثبت نام کنید تا پر نشده 😉 با این شماره 👇خانم رضوانی ۰۹۱۰۹۵۸۰۸۶۶ یا به این آیدی پیام بدید @RoqaiieRezvani ⭕️ توجه : ⭕️منتظرتون هستیم اولویت با کسانی هست که ثبت نام کنند پس هر چه زودتر برای ثبت نام اقدام کنید . مکان: بنیاد بین‌المللی غدیر قزوین آدرس : خیابان غیاث آباد ابتدای مفتح روبروی معاونت پزشکی غذا و دارو کلاسها ، فی‌#الله حضرت (عج) با ذکر
بسم الله الرحمن الرحیم وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ [بقره–186] و هرگاه بندگانم از تو درباره من پرسند (بگو:) همانا من نزديكم؛ دعاى را آنگاه كه مى‌خواند مى‌گويم. پس بايد مرا بپذيرند و به من ايمان آورند، باشد كه به رسند. كردن، و شدن با كلّ است. طبق ، تمام هستى در و ؛ «كُلٌّ لَهُ قانِتُونَ» و تمام موجودات به درگاه او اظهار دارند؛ «يَسْئَلُهُ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» پس ما نيز از او درخواست كنيم تا وصله نباشيم با و به درگاه خداوند و با استفاده از کتاب زبور آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم در جهت خود تلاش کنیم پس با ما همراه باشید. کانون برگزار می‌کند 🌱کلاس دعاهای امام علیه السلام 🌱🌱🌱 نام به آیدی زیر 👇 در ایتا پیام دهید .@RoqaiieRezvani یا با این شماره تماس بگیرید ۰۹۱۰۹۵۸۰۸۶۶ ۱۵ الی ۱۶ هزینه کلاس فی سبیل الله هدیه چند شاخه گل صلوات 🌺 /
عمری است که ما را به عشق تو محاکمه می کنند یا غافل از اینکه ما این عشق از آموخته ایم او که خود از چنین اجازه گرفته است... ☘آقا رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: «اَللَّهُمَّ فَرِّجْ هَمِّي وَ بَرِّدْ كَبِدِي بِخَلِيلِي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ» خدایا! مرا با دیدنِ (علیه السلام) خُنَک کن.❤️ (بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ، جلد ۴۰ ، صفحه ۶۴) حضرت حق به رسولش فرمود که به مردم : ☘قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ بگو: اگر را دوست دارید، پس مرا پیروی كنید تا خدا هم شما را بدارد، و گناهانتان را بیامرزد؛ و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است. (آل عمران - 31) 🤝چون هنگام خواندن بود، حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم فرمودند: علی جان! قسم به آن خدایی که مرا بحق به پیغمبری کرد «مَا أَخَّرْتُكَ إِلاَّ لِنَفْسِي» تأخیرِ تو نبود مگر اینکه می‌خواستم تو را برای خودم نگه دارم. (بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام، جلد ۳۸، صفحه ۳۳۴) 🗡و وقتی پیش آمد حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم دستِ مبارکِ خود را رو به گرفتند و عرض کردند: خدایا! در شهید دادیم، در حمزه (علیه السلام) را دادیم، «وَ هَذَا عَلِيٌّ فَلاَ تَدَعْنِي فَرْداً» خدایا! مرا تنها نگذار، «وَ أَنْتَ خَيْرُ اَلْوارِثِينَ» خدایا! علی (علیه السلام) را وارثِ من قرار بده، من نمی‌توانم داغِ علی (علیه السلام) را تحمّل کنم. (بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام، جلد ۳۸، صفحه ۳۰۰) خدا هم علی علیه السلام عشق خود و رسولش را به همه عالم اینگونه معرفی کرد:《...وَأَنْفُسَنَا...》(آل عمران،61) علی است که جان رسول الله است و او را در غدیر وارث و جانشین رسولش قرار داد ☘الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً... امروز، شما را کامل کردم و خود را بر شما تمام نمودم و اسلام را به عنوان آیین (جاودان) شما پذیرفتم...(مائده،3) 💯حالا اگر داشتن و جان رسول الله صلی الله علیه و آله بودن است پس ما مجرمیم به عشق او... ____🌸🍃____ @nevshteha ____🌸🍃____
"بسم‌الله الرّحمن الرّحيم " ✨بیا باهم نهج‌البلاغه بخوانیم✨ 🌺 بخش‌آخرخطبه ۳ : قَالُوا وَ قَامَ إِلَيْهِ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ اَلسَّوَادِ عِنْدَ بُلُوغِهِ إِلَى هَذَا اَلْمَوْضِعِ مِنْ خُطْبَتِهِ فَنَاوَلَهُ كِتَاباً قِيلَ إِنَّ فِيهِ مَسَائِلَ كَانَ يُرِيدُ اَلْإِجَابَةَ عَنْهَا فَأَقْبَلَ يَنْظُرُ فِيهِ فَلَمَّا فَرَغَ مِنْ قِرَاءَتِهِ قَالَ لَهُ اِبْنُ عَبَّاسٍ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ لَوِ اِطَّرَدَتْ خُطْبَتُكَ مِنْ حَيْثُ أَفْضَيْتَ فَقَالَ هَيْهَاتَ يَا اِبْنَ عَبَّاسٍ تِلْكَ شِقْشِقَةٌ هَدَرَتْ ثُمَّ قَرَّتْ گفتند: در اينجا مردى از أهالى عراق بلند شد و نامه‌اى به دست امام عليه السّلام داد و امام عليه السّلام آن را مطالعه مى‌فرمود، گفته شد، مسايلى در آن بود كه مى‌بايست جواب مى‌داد. وقتى خواندن نامه به پايان رسيد، ابن عباس گفت يا امير المؤمنين! چه خوب بود سخن را از همان جا كه قطع شد آغاز مى‌كرديد؟ امام عليه السّلام فرمود: هرگز! اى پسر عباس، شعله‌اى از آتش دل بود، زبانه كشيد و فرو نشست. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌸شرح: قَالَ اِبْنُ عَبَّاسٍ فَوَاللَّهِ مَا أَسَفْتُ عَلَى كَلاَمٍ قَطُّ كَأَسَفِي عَلَى هَذَا اَلْكَلاَمِ أَلاَّ يَكُونَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عليه‌السلام بَلَغَ مِنْهُ حَيْثُ أَرَادَ ابن عباس مى‌گويد، به خدا سوگند! بر هيچ گفتارى مانند قطع شدن سخن امام عليه السّلام اين گونه اندوهناك نشدم، كه امام نتوانست تا آنجا كه دوست دارد به سخن ادامه دهد. 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 ۲۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
  امشب سخن ازجان جهان بایدگفت توصیف رسول(ص) انس و جان باید گفت در شـــــام ولادت دو قــطب عالم تبریک به صــاحب الزمان (عج) باید گفت هفده ربیع الاول خجسته سالروز میلاد دو قطب عالم یعنی حضرت محمد صلی علیه و آله و امام صادق علیه السلام را به پیشگاه مولا صاحب الزمان ارواحنافداه و همچنین به تمام مسلمانان و شیعیان حضرتش تبریک می گوییم 😍 ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🌺🌺مانده‌اند عالمیان و آدمیان که کدامین لحظه را لحظه ولادت تو بشمارند موجودات هرچه به گذشته‌ها می‌نگرندهر چه در خورجین سوابق خویش جست جو می‌کنندهر چه زمین ماضی را می‌کاوندهر چه نگاه در زوایای حافظه می‌گردانندجز تو هیچ نمی‌بینند باد بر اهل# زمین میلاد و فرزند عزیزشان را به پیشگاه و مسلمین جهان عرض می‌کنیم . بنیاد قزوین/ مهد قرآن کانون قرآن و عترت
💌 | آیه ۲۱ سوره احزاب 📩 لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ 🔺 يقيناً براى شما در {روش و رفتار} پيامبر خدا الگوى نيكويى است بنیاد قزوین/ مهد قرآن کانون قرآن و عترت
💢در این جلسه به یکی دیگر از آسیب هایی که امام سجاد علیه السلام در دعای هشتم معرفی کردند می پردازیم: ⭕️وَ قِلّةِ الْقَنَاعَةِ کمی و گاهی به معنای نبود قناعت... 🖇قناعت در اصطلاح یعنی رضایت و خرسندی به داشته های موجود 💯قناعت یک شادی درون از آنچه داریم لذت می بریم نه به این معنا که دیگر بس است دنبال افزودن داشته هایمان نباشیم. ⭕️انسان اگر به داشته های خود راضی نباشد افسرده و پریشان است و همیشه با همه دعوا دارد و پرخاشگر لست 🔰اما انسانی که راضی است اولین ویژگی اینکه آرام و راحت است و بعد این آرامش به دیگران انتقال می دهد. 📜لذا حضرت امیر علیه السلام می فرماید : قناعت گنج بی انتها است. ‌☜کانال همگام با صحیفه تا ظهور @sahifehsajjadieh1
"بسم‌الله الرّحمن الرّحيم " ✨بیا باهم نهج‌البلاغه بخوانیم✨ 🌺 بخش دوم خطبه ۷۲ و من خطبة له عليه‌السلام علم فيها الناس الصلاة على النبي صلى‌الله‌عليه‌وآله (مردم را آموزش داد تا چگونه بر پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم درود فرستند) : اِجْعَلْ شَرَائِفَ صَلَوَاتِكَ وَ نَوَامِيَ بَرَكَاتِكَ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ اَلْخَاتِمِ لِمَا سَبَقَ وَ اَلْفَاتِحِ لِمَا اِنْغَلَقَ وَ اَلْمُعْلِنِ اَلْحَقَّ بِالْحَقِّ گرامى‌ترين درودها و افزون‌ترين بركات خود را بر محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بنده و فرستاده‌ات اختصاص ده كه خاتم پيامبران پيشين است و گشايندۀ درهاى بستۀ رحمت بر مردم زمين و آشكار كنندۀ حقّ‌ با برهان است. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🌸شرح: ‮امام عليه السّلام در آغاز اين فراز از خطبه، بهترين درود و بركات الهى را نثار روان پاك پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله كرده و آن حضرت را به بيش از بيست وصف از اوصاف برجسته‌اش، كه او را شايسته اين درود و صلوات مى‌كند، ياد مى‌فرمايد و مى‌گويد: (خداوندا!) «گرامى‌ترين درودها و افزونترين و پربارترين بركاتت را بر محمد صلّى اللّه عليه و آله بنده‌ات و رسولت بفرست» صلوات، همان رحمت‌هاى الهى است و بركات، انواع نعمت‌هاى پروردگار را شامل مى‌شود و مجموعۀ صلوات و بركات چنان فراگير است كه هيچ خير و سعادتى از آن بيرون نخواهد بود. در اين قسمت از سخن امام عليه السّلام، دو وصف معروف و مهم، كه در واقع مهمترين اوصاف پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله است بيان شده: نخست، مسأله عبوديّت و دوم، رسالت. عبوديّت بزرگترين افتخار يك انسان است كه تسليم محض در برابر خداوند باشد، همه چيز را از آن او بداند و چشم و گوش بر امر و فرمانش نهد، حتّى اموالى را كه ظاهرا ملك او است، امانت الهى در دست خود بشمرد و حداكثر تلاش را در جلب رضاى او انجام دهد و در عين حال خود را به او بسپارد، همان گونه كه اميرمؤمنان عليه السّلام به پيشگاه خداوند عرض مى‌كند: «إلهي كفى بي عزّا أن أكون لك عبدا و كفى بي فخرا أن تكون لي ربّا ، خدايا اين عزّت براى من بس است كه بندۀ تو باشم و اين افتخار براى من كافى است كه تو پروردگار من باشى» در سومين توصيف به مسأله خاتميّت اشاره مى‌كند و مى‌فرمايد «پيامبرى كه خاتم پيامبران پيشين بود» الخاتم لما سبق . در صورتى كه ما در اينجا به معناى «ذوى العقول» باشد اشاره به پيامبران پيشين است، كه پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله «خاتم النّبيين» بود. و اگر به معناى «ذوى العقول» نباشد، اشاره به پايان گرفتن شرايع پيشين، به دست پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله است ‮و در چهارمين و پنجمين توصيف مى‌فرمايد: «كسى كه درهاى بسته را گشود و حقّ‌ را با حقّ‌ آشكار ساخت» منظور از پيچيدگى‌ها و درهاى بسته، ابواب علوم و دانشها و مسايل پيچيدۀ اخلاقى و اجتماعى انسانها است كه پيامبر صلّى اللّه عليه و آله با دين و آيين و هدايت‌هاى خود، آنها را به روى انسانها باز كرد و منظور از آشكار ساختن حق به حق، ممكن است اشاره به معجزات باشد كه حقّانيت پيامبر صلّى اللّه عليه و آله را تبيين كرد و يا اشاره به بيانات منطقى او باشد كه حقايق را شرح داد و يا اشاره به جنگ‌ها و غزواتى است كه دشمنان حق را كنار زد تا مردم چهرۀ حق را ببينند و يا روشن ساختن حقايق به قرينه يكديگر مى‌باشد همان گونه كه آيات قرآن را به كمك يكديگر تفسير مى‌كنند، هيچ مانعى ندارد كه تمام معانى چهارگانه فوق، در اين جمله جمع باشد 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 ۱
تشرف خدمت امام زمان علیه السلام: 🔰در لغت: تشرف مصدر باب تفعیل از به معنای شرفیاب شدن، بزرگی یافتن، بزرگوار شدن، به بزرگی رسیدن آمده است. 🔰در اصطلاح در اصطلاح به معنای و یافتن به خدمت امام زمان علیه السلام است . کلماتی مانند ، و و نیز در ارتباط با علیه السلام به کار می‌روند که با وجود تفاوت در تعبیر به جای هم به کار می‌روند ✍رویت به معنای دیدن حضرت بدون شناخت ✍ملاقات دیدن با شناخت حضرت است. ✍فیض حضور دیدن حضرت و شناخت ایشان همراه با سوال و جواب است که این مرحله از همه مراحل بالاتر و ارزنده‌تر است 💢دیدن حضرت حجت علیه السلام در بررسی برخی از کتب حدیثی شیعه می‌توان به سه دوره تقسیم کرد. 1. زمان قبل از غیبت صغری( از تولد تا شهادت امام حسن عسکری علیه السلام) 2. زمان غیبت صغری 3. زمان غیبت کبری ادامه دارد... 🌐دلدادگان کوی یار غائب 🌷 ┄┅┅┅┅❁💚❁┅┅┅┅┄🌷 🆔 @deldadegan_yar_ghayeb
✍ آیت الله بهجت : و در کساست . خدا میداند کسی بشمارد که چقدر در آن است خیلی کار بزرگی کرده است. ❇️ هیأت حضرت خاتون سلام الله علیها برگزار میکند : ☘زمان: هفته یکشنبه ها ساعت⏰ ۱۶ الی ۱۷ ☘مکان: بنیاد بین‌المللی غدیر قزوین 🌺منتظر حضور گرم و پر شور همه‌ی شما عزیزان در مجلس علیهم السلام هستیم. کانال اطلاع رسانی حضرت نرجس خاتون (س) https://eitaa.com/heiat_narjeskhaton