#اَللّٰهُمَّالْعَنِالْجِبْتَوَالطّٰاغُوتَوَالنَعثل
مولاجان[روحی لک الفداء]
بیروی تو ای گل، نبود خارتر از من
در داغ غمت نیست، گرفتارتر از من
گفتند، تو بر عبد خطا کار دهی راه
امروز کسی نیست خطاکارتر از من
جانم به لب آمد، بگشا دیده که نبود
بی نرگس بیمار تو، بیمارتر از من
گیرم که همه خلق جهان، یار شوندم
بیتو ،نبود بیکس و بییارتر از من
در هجر تو دانی، که من و دل به چه حالیم
من زارترم از دل و دل زارتر از من
#وَامْنُنْعَلَیْنَابِرِضَاهُ
هدایت شده از دین پژوهی
8.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 با نزدیکی ۱۲ رجب، سالروز مرگ معاویه، مطالبی که تا کنون پیرامون وی منتشر کردیم، در این پست تجمیع شد.
💠 با #نشر این مطالب میتوانید، در بیان گوشه ای از مظلومیت مولایمان امیرالمومنین(ع)، سهیم باشید.
🔺لعن معاویه توسط علامه طباطبایی:
https://eitaa.com/dinpajouhi/176
🔺بت پرستی و بت فروشی معاویه:
https://eitaa.com/dinpajouhi/177
🔺مداومت امیرالمومنین(ع) به لعن معاویه:
https://eitaa.com/dinpajouhi/178
🔺لعن معاویه توسط پیامبر(ص):
https://eitaa.com/dinpajouhi/179
🔺لعن معاویه توسط حضرت ولیّعصر(عج):
https://eitaa.com/dinpajouhi/180
🔺شرابخواری معاویه:
https://eitaa.com/dinpajouhi/181
🔺حاجتروایی با لعن معاویه:
https://eitaa.com/dinpajouhi/183
🔺دستور پیامبر(ص) به قتل معاویه:
https://eitaa.com/dinpajouhi/184
🔺توصیه معاویه به مغیره:
https://eitaa.com/dinpajouhi/185
🔺نامگذاری اهلسنت توسط معاویه:
https://eitaa.com/dinpajouhi/187
🔺جنایات معاویه در کلام علامه امینی:
https://eitaa.com/dinpajouhi/188
⭕️ این لیست بهروزرسانی خواهد شد.
https://eitaa.com/dinpajouhi
هدایت شده از دین پژوهی
🔥 شجاعت معاویه ‼️
🔹 ابن قتیبه دینوری عالم اهل تسنن مینویسد:
روزی عمرو عاص، معاویه را دید که میخندد به او گفت: ای امیرالمؤمنین به چه میخندی؟
🔹معاویه گفت: یاد کار تو در برابر ابن ابی طالب (علیهما السلام) افتادم که عورت خود را عریان ساختی!!
به خدا قسم، او بسیار منان و کریم بود که تو را به قتل نرساند.
🔹پس عمرو عاص گفت:
به خدا قسم من در کنارت بودم هنگامی که تو را به مبارزه فراخواند، پس رنگت پرید و چیزی ازت سر زد که کراهت دارم بگویم:
«خودت را خراب کردی»‼️
پس به خودت بخند یا این حرفها را رها کن.
📚 عیونالاخبار، ج ۱، ص ۱۶۹
🔺این تازه حال معاویه موقع #دعوت به مبارزه بوده، نه خود مبارزه! اگر با حضرت اسدالله در میدان روبه رو میشد، حالش چی بود؟
https://eitaa.com/dinpajouhi
"بسمالله الرّحمن الرّحيم "
✨بیا باهم نهجالبلاغه بخوانیم✨
🔷ادامه خطبه ۱ [و من خطبة له عليهالسلام يذكر فيها ابتداء خلق السماء و الأرض و خلق آدم]
#مولامیفرمایند: وَ مَنْ قَالَ فِيمَ فَقَدْ ضَمَّنَهُ وَ مَنْ قَالَ عَلاَ مَ فَقَدْ أَخْلَى مِنْهُ
و آن كس كه بگويد «خدا در چيست؟» او را در چيز ديگرى پنداشته است، و كسى كه بپرسد «خدا بر روى چه چيزى قرار دارد؟» به تحقيق جايى را خالى از او در نظر گرفته است.
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🔶شرح:
امام (ع) در اين بخش از خطبه، انگشت روى نقاط بسيار حسّاس و دقيق و ظريفى از مباحث توحيدى گذاشته و در عباراتى كوتاه و پر معنى پنج نكته را بيان مىفرمايد: نخست نامحدود بودن ذات پاكش از نظر مكان - و يا به تعبيرى ديگر برتر از مكان بودنش - را بيان مىكند، مىفرمايد: «كسانى كه سؤال كنند و بگويند خدا در چيست او را در ضمن موجودات پنداشتهاند» . زيرا واژۀ «فى» (و معادل فارسى آن «در») در جايى به كار مىرود كه موجودى ظرف وجود ديگرى شود و بر آن احاطه داشته باشد، مانند بودن انسان در خانه، يا گل در باغ و يا حتّى گلاب در لا به لاى ذرّات گلبرگها و نتيجۀ آن محدود بودن ذات اوست و همان گونه كه در بالا نيز اشاره شد، تمام دلايل توحيد نشان مىدهد كه ذات او نامحدود از هر جهت است.
همچنين اگر كسى سؤال كند كه خدا بر چه چيز قرار دارد؟ (بر عرش، بر كرسى، بر فراز آسمانها) او نيز خدا را محدود شمرده، چرا كه مناطق ديگر را از او خالى پنداشته است. لازمۀ اين سخن نيز محدوديّت ذات پاك اوست كه با واجب الوجود بودن سازگار نيست و بنا بر اين تمام كسانى كه او را بر فراز عرش يا در آسمانها و يا در هر جاى ديگر مىپندارند، موحّد خالص نيستند و در واقع پرستش مخلوقى مىكنند كه با فكر خود ساخته و نام «اللّه» بر او نهادهاند. (خواه در جرگۀ عوام باشند يا در لباس و سكوت خواصّ).
گاه بعضى از ناآگاهان چنين پنداشتهاند كه آيۀ شريفۀ «اَلرَّحْمٰنُ عَلَى اَلْعَرْشِ اِسْتَوىٰ» دليل بر جسمانيّت خداوند و قرار گرفتن او بر عرش است، در حالى كه جملۀ «استوى» به معناى سلطه بر چيزى مىباشد و تنها به معناى سوار شدن و نشستن بر چيزى نيست و اصولا تعبير «استوى على العرش، بر تخت سلطنت قرار گرفت» در مقابل «ثلّ عرشه، تختش فرو ريخت» كنايۀ معروفى است كه در موارد رسيدن به قدرت و يا كنارهگيرى از قدرت به كار مىرود نه اين كه به معناى شكستن تخت سلطنت يا نشستن بر آن بوده باشد. بنا بر اين «استوى على العرش» به معناى استقرار حكومت و حاكميّت خداوند بر عرش است.
به هر حال بسيار كودكانه است كه اگر كسانى بخواهند از اين تعبير، توهّم جسميّت خداوند را داشته باشند.
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
#کلامامیر
#نهجالبلاغهخوانی
#اللّٰھُمَعجلْلِّوَلیڪَالفرَج
#اَللّٰهُمَّالْعَنِالْجِبْتَوَالطّٰاغُوتَوَالنَعثل
🍂🍂🍂🍂🍂
https://eitaa.com/qa_alghadir
ahd-ali-alizadeh.mp3
3.51M
خدایا،از تو می خواهم به روی کریمت و به نور وجه نوربخشت و فرمانروایی دیرینه ات، برسان به مولای ما، امام راهنمای راه یافته، سلام خدا را بر او و بر پدران پاکش.
#قرارعاشقی
هدایت شده از دین پژوهی
🔥 شجاعت معاویه ‼️
🔹 ابن قتیبه دینوری عالم اهل تسنن مینویسد:
روزی عمرو عاص، معاویه را دید که میخندد به او گفت: ای امیرالمؤمنین به چه میخندی؟
🔹معاویه گفت: یاد کار تو در برابر ابن ابی طالب (علیهما السلام) افتادم که عورت خود را عریان ساختی!!
به خدا قسم، او بسیار منان و کریم بود که تو را به قتل نرساند.
🔹پس عمرو عاص گفت:
به خدا قسم من در کنارت بودم هنگامی که تو را به مبارزه فراخواند، پس رنگت پرید و چیزی ازت سر زد که کراهت دارم بگویم:
«خودت را خراب کردی»‼️
پس به خودت بخند یا این حرفها را رها کن.
📚 عیونالاخبار، ج ۱، ص ۱۶۹
🔺این تازه حال معاویه موقع #دعوت به مبارزه بوده، نه خود مبارزه! اگر با حضرت اسدالله در میدان روبه رو میشد، حالش چی بود؟
https://eitaa.com/dinpajouhi
هدایت شده از بنیاد غدیر قزوین
🔹 هوالمحبوب 🔹
📱| در صورت هرگونه سوال، میتوانید با شماره 09391983458 در ارتباط باشید.
🔴| لینک شرکت در مسابقه:
🌐https://panel.porsall.com/Azmoon/b92a5e31
📌| با عضویت در کانال مسابقه در ایتا، از اخبار مسابقه، مطلع شوید:
🌐https://eitaa.com/qa_alghadir