eitaa logo
پایگاه تحلیلی منتظران قائم
83 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
894 ویدیو
32 فایل
💚والَّذین جاهَدوا فینا لَنَهدیَنَّهم سُبُلَنا💚 صدای طلاب جهادگر و انقلابی حوزه علمیه قم *مارا مدافعان حرم آفریده اند*
مشاهده در ایتا
دانلود
پایگاه تحلیلی منتظران قائم
باسلام و احترام عزیزی را میشناسم بیش از 3 سال بیماری خاصی دارد و درحال درمان است، الان بیماریش تشد
باسلام و احترام ضمن تشکر از تمامی عزیزانی که کمک کردند تا بخشی از هزینه های درمان این بیمار خاص رو بدیم. اینم گزارش ها و فاکتورهای آزمایش 👆👆👆 فقط خواستم بگم حدود 3 میلیون دیگه کم داره، یه آزمایش داده هزینه ش 5 میلیونه که 3 میلیونش مونده. خواستم بگم یه همتی بکنید و یه یاعلی بگید، طرف خیلی تو مضیقه است، انشالله مشکلش حل شه. انشالله همیشه سالم و تندرست باشید. 🌹 اجرتون با بانوی دو عالم حضرت صدیقه سلام الله علیها شماره کارت👇👇 5041721053431327 هادی محمدنژاد https://eitaa.com/joinchat/1063846420C3c83fd58d4
راه تحول حوزه هویت حوزه علمیه گره خورده است به هویت انبیا و اولیاء، "العلماء ورثه الانبیا"، " العلماء امناء الرسل" ، "العلماء مصابیح الارض و خلفاء الانبیا"، انبیا و امامان متصل کننده انسانها با آن حقیقت بینهایتند "سُفَراءَ في خَلقِهِ يُعَبِّرونَ عَنهُ إلى خَلقِهِ و عِبادِهِ" وحی دستگیری علمی و امامت دستگیری عملی برای حرکت انسانها به سمت خدا است همان حقیقت بینهایت. به همین سبب همانطور که نبی و امام با‌ دو جهت کشف و معرفت خداوند از یک سوی و بسط و دستگیری از خلق از سوی دیگر شناخته میشوند، علما و نهاد علم نیز نیاز به همین دو بال و دو جهت دارد. هویت حوزه های علمیه را "نفر" و "رجعت" میسازد، رفتن به سمت کانون علم که اجتهاد است و بازگشت به سمت مردم که تعلیم و تزکیه و تبلیغ است. این یعنی دستگاه تعلیم و تربیت حوزوی باید هم توان استنباط و اجتهاد را به طلاب بدهد و هم توان نصرت جبهه حق و تبلیغ و خدمت و گره گشایی از مردم را، طلاب باید به ابزار هنر و رسانه مجهز شوند، باید همانطور که علم مقدس را کسب میکنند قدرت مقدس را نیز مطمح نظر داشته باشند. دستگاه پژوهش و تولید علم نیز باید این هر دو سوی را داشته باشد، هم توان اتصال به منابع و تراث را داشته باشد و هم مسائل مرتبط با صحنه جامعه و حاکمیت و علوم بشری را مدنظر قرار دهد. این تحول در حوزه است که باعث تحول در علوم و تکمیل اجتهاد میشود اما همین تحول در حوزه ، خودش مبتنی است بر تحول انفسی در علما و طلاب و حوزویان. طلابی که سبک زندگیشان دور از جامعه است، به قم میآیند اما بازنمیگردند، در شهرکهایی دور از حتی شهر قم زیست میکنند مسیر عبور و مرورشان هم از مردم دور است سالهای سال کلاس میروند و هیچ گاه باری از جامعه را بر نمیدارند، ماموریتی ندارند، نصرت جبهه حق و دستگاه ولایت و حاکمیت و درگیری با جبهه و تمدن طاغوت و استکبار را فوق برنامه و حاشیه زندگیشان میبینند، اینها نمیتوانند تحول حوزه را رقم بزنند. حوزه اگر درجا بزند و رشد نکند دستگیری نمیتواند کند و چنین علمایی نبودشان ثلمه و خلئی را در جامعه باعث نخواهد شد. متاسفانه برخی به اسم تحول حوزه اتصال به منابع و تراث و سابقه علمی حوزوی را نفی میکنند و برخی نیز به اسم اتصال به منابع و تراث و استقلال حوزه، دست حوزه را از دست مردم جدا میکنند و اقامه دین که همه این علوم به قول حضرت امام ره مقدمه آن است، را رها میکنند و حوزه را تبدیل میکنند به یک موجود منزوی نیمه مرده. راه حل چیست؟ راه حل اتصال به اندیشه و مکتب امام ره است در همه سطوح و ساحتها. نهاد حوزه باید هویت خود را بیابد، علم باید در عین حق طلبی و حق نمایی اما ذیل ولایت رسالتهای خود را تعریف کند، علوم معارفی و حکمی باید رسالت خود را در تنزیل و رسیدن به متن مردم و حاکمیت ایفا کنند، مقام نظر را تا بستر عمل امتداد دهند و کاربردی شوند، حکمت عملی باید اینقدر نحیف نماند و فربه شود، فقه باید رویکرد تمدنی و حاکمیتی پیدا کند، مناسب امروز ما ، با مسائل متنوعی که با آنها مواجهیم، اصول باید بتواند چنین نقش مباشری فقه برای اقامه دین را پشتیبانی کند، اخلاق و سلوک باید بتواند خود را در ابعاد یک جامعه و بلکه یک حرکت جهانی بازتعریف کند و ارتباط وثیق خود با ولایت و حکومت را به چشم آورد. این حرفها جدید نیست، اینها را سالها است رهبران اندیشمند و تیزبین ما گفته اند حتی سالها قبل از انقلاب نیز مساله تحول حوزه مطرح بوده است، اما حوزه امروز امکانات مهمی برای تحول در اختیار دارد، ارتباط با دستگاه اقامه دین و حاکمیت الهی، و مردمی قیام کرده و مقاوم و دشمنی که دشمنیش را بیش از پیش متوجه حوزه های علمیه کرده همگی فرصتی جدی برای تحول حوزه پدید آورده، الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذا هم مبصرون. دشمن را باید در همه ابعاد تمدنی دید و این تحول و حرکت و خیزش درونی در نهاد علم دینی و رهبری اجتماعی را سهل خواهد نمود. این همه نیاز به عزم جدی همه کشور و خصوصا طلاب جوان دارد برای تحول و ارتقای این نهاد مقدس. همشهری @ali_mahdiyan
پایگاه تحلیلی منتظران قائم
باسلام و احترام ضمن تشکر از تمامی عزیزانی که کمک کردند تا بخشی از هزینه های درمان این بیمار خاص رو ب
باسلام و احترام خداوند به تمامی عزیزانی که در این همدلی و مواسات، مشارکت نمودید جزای خیر عنایت کند ان شالله.🙏🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی(ره)، نجف اشرف، درس خارج ولایت فقیه، ۵۶ سال پیش؛ معرفی کنید اسلام را به مردم تا بچه های ما نگویند سیاست باید از دیانت جدا باشد ! https://eitaa.com/joinchat/1063846420C3c83fd58d4
. 🌹 بسیجی یعنی شهید رئیسی 🌹 مقام معظم رهبری: بسیج مجاهد است، اما بی‌انضباط نیست، افراطی نیست؛ بسیج عمیقاً متدین و متعبد است، اما متحجر نیست، خرافی نیست؛ بسیج بابصیرت است، اما ازخودراضی نیست؛ بسیج اهل جذب است - گفته‌ایم جذب حداکثری - اما اهل تسامح در اصول نیست؛ بسیج غیور است، پاسدار خطوط فاصل است؛ بسیج طرفدار علم است، اما علم‌زده نیست؛ بسیج متخلق به اخلاق اسلامی است، اما ریاکار نیست؛ بسیج در کار آبادکردن دنیاست، اما خود اهل دنیا نیست. این شد یک فرهنگ. https://eitaa.com/joinchat/1063846420C3c83fd58d4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹ببینید | امام خمینی(ره) از شجاعت آیت‌الله هنگام تهدید نظامی دشمن 🗓 ۱۰ آذر، سالروز شهادت آیت‌الله ⁦⁦⁦⁦ https://eitaa.com/qaim_yavaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خطرناک ترین آخوند سیاسی چند صد سال اخیر؛ 🔻نمونه کامل یک نماینده مجلس كه هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریب‌گری در او اثر نكرد. ◾️ دهم آذرماه، سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس (۱۳۱۶ ه‍ ش) و روز مجلس https://eitaa.com/joinchat/1063846420C3c83fd58d4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هزار بار هم اگر این را دیده اید برای هزار و یکمین بار ببینید. برای بعضی دیدن این کلیپ از نان شب هم واجب تر است.
آزادی و حجاب 🔺مخالفین قانون حجاب به چهار دلیل موافق دیکتاتوری اند، آنهم بدترین شکل دیکتاتوری. چه بدانند چه ندانند. خیلی خلاصه، آن چهار دلیل چیست؟ 🔺دلیل اول: دین و شریعت قانونی است برای اینکه انسانها اولا به آزادی مطلق برسند و ثانیا آزادی سیاسی اجتماعی شان نیز بهینه شود تا بستری برای رشد آنها فراهم شود، حجاب یک قانون مورد اتفاق فقها در شریعت است. امر پوشش و حجاب نیز امر اجتماعی است که حاکم اسلامی موظف است آن را پیاده کند، اگر پذیرفتید شریعت مساوق آزادی است، چه آزادی بهینه سیاسی اجتماعی چه ایجاد بستر حرکت برای رسیدن به آزادی مطلق معنوی، آنکه مقابل اجرای شریعت میایستد مقابل آزادی میایستد. مخالفین قانون حجاب، مدافع اجبار و دیکتاتوری اند چه بفهمند چه نفهمند. چون مدافع آزادی ، مدافع آزادی برای همه است نه یک عده، و الا فرعون هم آزادی خواه بود. دقت کنید بحث درباره اجبار یک فرد برای رشد و تربیتش نیست، تربیت که اجباری نیست. بحث در جلوگیری از کسانی است که مانع آزادی دیگرانند، کسانی که با شکستن شریعت در جامعه بستر آزادی و رشد را خراب میکنند. 🔺دلیل دوم اینکه قانون حجاب در جامعه ما بر اساس روال قانونی تصویب شده، توسط مسوولین و وکلایی که طبق قانون و با خواست مردم انتخاب شده اند، حتی آنکه رای نداده خودش آزادانه پذیرفته دیگران برایش تصمیم بگیرند. تقابل با قانون حجاب تقابل با راهکارهایی است که بر بستر رای و انتخاب مردم شکل گرفته. 🔺دلیل سوم:شکستن حرمت قانون، شکستن حرمت تصمیم گیری در بستر آزادی است. تقابل با قانون حجاب، تقابل با اساسا تصمیم گیری در کشور است، و گرفتن توان تصمیم گیری از حاکمان ضررش از تصمیم غلط هم بیشتر است. این دیکتاتوری و اجباری است که آنارشیسم را به بار میآورد. در بستر ضعف تصمیم گیری و حاکمیت، هرج و مرج شکل میگیرد که در آن هم آزادی افراد نفله میشود هم اساسا هیچ حرکتی محقق نمیشود، این هم یعنی ضرر همگانی به سبب اینکه عده ای میخواهند خارج از روالهای قانونی نظرشان را اعمال کنند. این هم که خود دیکتاتوری است. 🔺دلیل چهارم اینکه بالای هشتاد درصد مردم طبق آمارهای موجود، اصل حجاب را به عنوان یک هنجار دینی و فرهنگی میپذیرند، معتقدند همین حجابی که دارند بر اساس همان دستور دینی انجام میشود، این را بعد از این رها کردن حجاب توسط مجریان در این چند سال به صورت چشمی هم میشود دید، این یعنی هم اعتقاد به دینی بودن دستور حجاب دارند و هم بر اساسش زندگی میکنند ولو به طور کامل رعایتش نکنند، حالا آنکه هنجار پذیرفته شده و هنجار اعتقادی مردم یک جامعه را میشکند، او با آزادی فردی خود به کل آن جامعه ضرر میزند، ضرر زدن به دیگران به نام آزادی، اساس دیکتاتوری است. 🔺باور کنید جریانی در کشور معتقد به دیکتاتوری است، آن هم بدترین شکل دیکتاتوری یعنی دیکتاتوری غرب ، غرب کودک کش، غرب مستکبر، آن هم بدترین شکل اعتقاد، با پنهان کاری پشت نام مقدس آزادی. این جریان به اندازه تحریر الشام در سوریه خطرناک است، چون همان کار را با فرهنگ و هویت مستقل ما میکند، پرچمی که ملت سالها است اجازه ندادند دشمن در داخل خاکشان بزند اینها تلاش میکنند در داخل خاک ایران کوبیده شود، سبک زندگی اجباری و زوری غربی. اینها چه آخوند باشند، چه ریشو باشند، چه کراواتی و هفت تیغه، چه چادری باشند چه سر لخت، یا جاهلند که خدا هدایتشان کند و به ما توان دهد دلایلمان را به گوش آنها برسانیم یا خائنند که باز خدا هدایتشان کند و به ما توان دهد از این مسیر منصرفشان کنیم. @ali_mahdiyan