eitaa logo
قـــلم‌دار
9 دنبال‌کننده
4 عکس
4 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علیرضا زادبر
برداشت من: ادرس غلط ندهید امروز صحبت‌های رهبر انقلاب خیلی کوتاه بود. بعد از تلاوت قرآن حامدشاکرنژاد همه منتظر منبر و سخنرانی آقای رفیعی بودند. وقتی تلاوت تمام شد، رهبری چند جمله کوتاه به آقای رفیعی گفتند و خودشان میکرفون را گرفتند. آقای خامنه ای ایستاده رو به مردم: یک صلوات بفرستید! مردم ایستادند‌. شعار، فضا که آرام شد آقا شروع کردند. خب کمتر پیش آمده که در مراسم تجلیل و بزرگداشت خودشان صحبت کنند آن هم قبل از منبری، خب حتما آن صحبت کوتاه باید مرکزیت و اهمیت داشته باشد. بر چه چیزی میخواهند تاکید کنند؟ اول اینکه چندین بار از "جمهوری اسلامی" استفاده کردند. در حالیکه در بیانیه جریانات سیاسی که اخیرا صادر شده عمدتا از نظام جمهوری اسلامی چیزی نگفته و نادیده انگاشتند. گویی کشور خود به خود حفظ شد و نظام سیاسی نقشی نداشت!!!!! دوم برای من جالب بود در همان سخنان کوتاه باز ارجاع به تاریخ معاصر دادند. کودتا سال ۵۹ را مثال زدند. حرفشان این بود که آنچه در این ۱۲ روز تجربه کردیم در سابقه و تاریخ جمهوری اسلامی تکرار شده است. سوم به عنصر قدرت مردم ایران اشاره کردند: ایمان! به دیانت و ایمان مردم ایران پرداختند. در بیانیه های اخیر و تحلیل های غالب صحبت از ایمان مردم ایران نبود یا آن را عنصر قدرت معرفی نمی کردند‌. چهارم هدف جنگ و علت دشمنی آمریکا چه بود؟ آقا تاکید داشتند جنگ بر سر هسته ای و غنی سازی نبود. بهانه است. آنها با "دین و دانش و اتحاد ایرانیان" دشمنی دارند. پنجم باز برخلاف نظرات و تحلیل های دیگران ایشان روی تقویت دیانت و دانش تاکید داشتند. تقویت قدرت از این طریق. بین آنچه رهبری بعنوان رمز پیروزی و حفظ آن تاکید داشتند، بدون تعارف از دینداری و عامل قدرت گفتند و آنچه دیگران لکنت دارند در بیان آن فاصله است. پیام مهمی به مردم رساندند. تاکیدشان به نظرم موضوعیت داشت. به مسیر و ادرس غلط توجه نکنید. از موضع اقتدار صحبت کردند. از موضوع پیروز. به نظرم بیان آقا، دسته بندی آقا از ماهیت و عوامل قدرت بسیار معنادار بود. انگار میخواستند مانع تثبیت ادرس‌های غلط شوند‌. در حالیکه برخی یا تعارف دارند یا لکنت که به عوامل بنیادین قدرت و ماهیت جنگ بپردازند‌ https://eitaa.com/Politicalhistory
هدایت شده از کانال حمید کثیری
کوروش علیانی و چند خط برای تاسیان ... @hamidkasiri_ir
هدایت شده از محسن قنبریان
🔘 مدرسه اراده امام خمینی: زندگی در دنیای امروز زندگی در مدرسه اراده است...! حجت الاسلام قنبریان هیأت فتح خون یزد/ دهه سوم محرم۱۴۰۴ • اهل همت و عزم، اهل دردند (بقدر الهمم تکون الهموم) • درد مشترک و عزم مشترک، جامعه ایمانی می سازد. • دردهای متعدد، عزمهای متکثر می سازد؛ اگر ولیّ ای دردها را یک جبهه کرد، عزمها یکی و جهادها (اکبر و کبیر و اصغر) یک جبهه می شود؛ امام خمینی چنین کرد! • این سلوک انفسی و آفاقی از جنس کلاس سلوک انبیاء است؛ نمایه های آن در قرآن و روایات • اگر درد، عزم و همت شد؛ انسانی نشکن می سازد! این انسان عاشوراست. • این اراده، قاهر میشود حتی پس از مرگ ظاهری (والحیاة فی موتکم قاهرین) * این سه جلسه توضیح و تفصیل این قواعد است. به دوستان کار تربیتی پیشنهاد میشود! ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
958.3K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلطانیزم نقاب‌دار! رئیس‌جمهورِ محترم بهتر می داند که «حوزهٔ حکمرانی» در یک نظامِ مردم‌سالار جای بحث و نقد و سؤال و استیضاح(گیردادن!) است و هماهنگی با رهبری، نافیِ این‌ها نیست! پیش‌ترها برخی احزابِ اصلاح‌طلب از حاکمیتِ دوگانه سخن گفته و در سند راهبردیِ خود آنرا تئوریزه می‌کردند تا نهادهای انتخابی را مقابل انتصابی و رهبری قرار دهند! خدا را شکر که شما آن‌طور نیستید و با رهبریِ نظام هماهنگی می‌خواهید. این، «هماهنگیِ خوب» است. اما آن هماهنگی که درعمل تعطیلیِ ارکانِ مردم‌سالاری را متوقع باشد، بدْ و یک سلطانیزمِ نقاب‌دار است! شما سلطان نیستید؛ مردمی هستید، مردم‌سالار هم بمانید. رهبری در ایران، خود مدافع جدّیِ مردم‌سالاریِ دینی بوده است. در مردم‌سالاری دینی: مجلس در رأس أمور است -نه حتی شوراهای خاص-، دستگاه قضائی‌اش، بی‌مسامحه، و دولت‌ِ آن بابرنامه است. تازه ارکانِ دیگرِ مردم‌سالاری، از نهادهای مدنیِ مستقل تا مطبوعاتِ آزاد هم ناظر عمومیِ مسائل حکمرانی‌اند؛ باید منصفانه نقد و حتی بتوانند اعتراض و تجمّع کنند! جمهوریِ اسلامی از اسرائیلِ پوشالی کم‌تر نیست که در شرایط جنگی، نخست‌وزیرش به دادگاه احضار و هرروز علیه‌اش تجمّع و راهپیمایی برگزار می‌شود! اهلِ نهج‌البلاغه اید و این سخن را بهتر تحویل می‌گیرید: خَورُ السُّلطانِ أشدُّ على الرَّعيَّةِ مِن جَورِ السُّلطانِ. سستی (و بی‌تصمیمی) حاکم و حکمرانی بر مردم، سخت‌تر است از جور و ستمِ سلطان! فقط «جور» و استبداد نیست که مجلس و عدلیه می‌خواهد؛ «خور» و سستیِ حکمرانی هم درمانی دارد به نام مردم‌سالاری! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از KHAMENEI.IR
11.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥رهبر معظم انقلاب: همه مراقب باشند! طراحی دشمن بعد از شکست آنها در جنگ ۱۲روزه ایجاد چند صدایی و شکستن اتحاد است. ۱۴۰۴/۰۶/۰۲ 💻 Farsi.Khamenei.ir
قـــلم‌دار
🎥رهبر معظم انقلاب: همه مراقب باشند! طراحی دشمن بعد از شکست آنها در جنگ ۱۲روزه ایجاد چند صدایی و شکست
کدام اتحاد؟ اتحاد حول چه چیزی؟ محور اتحاد، دشمن مشترک است. وحدت‌‌شکنی، یعنی حواس‌ها را از دشمن پرت کردن، حرف‌های دشمن را تکرار کردن، حرف‌های دشمن‌شادکن زدن، در پازل دشمن بازی کردن، دشمن را نشناختن، دشمن را دوست و دوست را دشمن انگاشتن.
عنصر مفقوده سیاست‌مداران ما -اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب-، نه دشمن‌انگاریِ دشمن، که بی‌اعتمادی به دشمن است
لازمه تشکیل حزب، داشتن مبانی واحد و مواضع مشخص است. طرفداری از یک حزب، نه طرفداری از اشخاص بلکه طرفداری از تفکرهاست؛ همانگونه که نقدها، نقد به تفکر است تا زمانیکه حزبی، مبانی خود را شفاف و مفصل ارائه نداده، نه جانب‌داری از آن عاقلانه‌ست نه مخالفت با آن.
جبهه، جبهه بی‌گناه در مقابل گناه‌کار نیست؛ که اگر بود هیچ‌کدام‌مان جزء بی‌گناهان نبودیم. جبهه، جبهه شیعه در مقابل سنی یا مسلمان در مقابل غیرمسلمان هم نیست. جبهه، جبهه استضعاف است علیه استکبار. در این جبهه، زهیرِ عثمانی‌مذهب و وهبِ نصرانی هم جا دارند. دخترکان کم‌حجاب که جای خود.