🔰 المعمدانی...
🔺عجب اسم با مسمایی!
تعمید هزاران شهید در خون خویش.
🆔 @Qasas_school
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰طفل و ترس
«بعد از حمله به خیمهگاه، زنان و بچهها به سوی دشت و بیابان گریختند. شب که فرا رسید، حضرت سجاد به زینب کبری فرمود خوب بیابان را بگردد تا همه را جمع کند. دو کودک گم شده بودند. پس از گشتن بسیار سرانجام آن دو را دست در گردن یکدیگر، زیر بوته یا درختچهای بیابانی یافتند که از ترس و تشنگی جان سپرده بودند.»
🔺پ.ن: فیلم حاوی صحنه دلخراش..دختربچهای که از ترس، شهید شده است.
🆔 @Qasas_school
36.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 آیا حماس باید غزه را ترک کند تا اسرائیل کشتار وحشیانه خود را متوقف کند؟
🔺آیا عرفات و فتح مطابق با همین استدلال لبنان را ترک نکردند؟
عاقبت کشتار متوقف شد یا به واقعهی خونین صبرا و شتیلا رسید؟
این چند دقیقه را ببینید... #وداع_با_اسلحه
🆔 @Qasas_school
🔰 یهود و صنعت پورن |یکم
🔶 دربارهی تمایلات ثروتاندوزانه یهود حرف و حدیث بسیار است. این صفت و تجلیهای ساختاری آن چنان زیاد بوده که سومبارت سرمایهداری مدرن را برخاسته از یهود میدانست.
🔹 این تمایل به ثروت که دلایل مختلفی میتوان برای آن برشمرد، یهودیان را وارد صنعتی نوپدید کرد: پورنوگرافی.
🔸 هرچند هرزگی و شغلهای مرتبط با آن چنان سابقهی طویلی در تاریخ دارد که به راحتی نمیتوان به نقطهی آغاز آن رسید؛ لکن تبدیل شدن هرزگی به صنعت هرزهنگاری امری مدرن بود که به اعتقاد پروفسور ناتان آبرامز، یهودیها آغازگر آن بودند.
🆔 @Qasas_school
🔰 یهود و صنعت پورن |دوم
🔷 پروفسور ناتان آبرامز در مقالهی خود به گروههای تولیدکننده و توزیعکننده فیلمهای هرزه و بازیگران آن میپردازد که عمدتا یهودیاند.
🔸 انگیزههای مادی و کسب پول، یهودیان را به کشف مسیرهای جدید برای ثروتاندوزی واداشت و صنعت پورن یکی از آن مسیرها بود که به دلیل زشتی ذاتی آن کسی از جامعهی مسیحی سمت آن نمیرفت و از این رو مانعی برای ورود یهود به این عرصه وجود نداشت.
🔹 همچنین آبرامز معتقد است روحیهی یهودی که لبریز از Chutzpah» (بى شرمى، پررویى، بى حیایى و وقاحت) بود از پس این کار برمیآمد.
🆔 @Qasas_school
🔰 یهود و صنعت پورن |سوم
⁉️ اما مسئله مهمتر این است که یهود چطور به خود اجازه میدهد که در ازاء پول، به هرکاری از جمله فاسد کردن افراد جامعه بپردازد؟
🔶 آبرامز بهگونهای این موضوع را تشریح میکند که گویی یهود برای ترویج فساد برای خود رسالتی قائل است. رسالتی برای "طغیان علیه معیارها و زندگى منضبط".
🔹 او مینویسد:
"برخى از ستارههاى فیلمهاى مستهجن، خود را به صورت جنگجویان خط مقدم در پیکار مقدس و معنوى میان آمریکاى مسیحى و انسانمدارى سکولار تلقى مىکنند."
🔸 "با این استدلال، دخالت یهودیان در صنعت پورنوگرافى، نتیجه نفرت و بیزارى آنان از مرجعیت و اقتدار مسیحیت است: آنان در تلاش براى تضعیف فرهنگ مسلط و غالب در آمریکا، با استفاده از انهدام و تخریب اخلاق هستند. پورنوگرافى از نظر برخى از فعالان یهودى در این صنعت، راهى براى آلوده کردن و به فساد کشاندن فرهنگ مسیحى است."
🔹 "یهودیان درست همانگونه که در جنبشهاى رادیکال و بنیادى، در طول سالیان طولانى شرکت داشتهاند، در صنعت هرزهنگارى هم به گونهاى نامتوازن شرکت دارند. یهودیان آمریکا، انقلابیون جنسى بودهاند. مقدار زیادى از مطالب مربوط به آزادى جنسى، از سوى یهودیان نگاشته شده است. آنهایى که در صف مقدم جنبشى بودند که آمریکا را وادار به اتخاذ یک دیدگاه لیبرالتر درباره سکس کرد، یهودى بودند. همچنین یهودیان پرچمدار انقلاب جنسى دهه 1960 بودند.
🔸 "ویلهلم رایش، هربرت مارکوزه و پاول کودمن، جانشین مارکس، تروتسکى و لنین شدند آن گونه که استنباط انقلابى ایجاب مىکرد. مشغله ذهنى و دغدغه اصلى رایش، کار، عشق و سکس بود، در حالى که مارکوزه پیشگویى کرد که یک آرمانشهر سوسیالیستى، این امکان را براى افراد فراهم خواهد آورد که به ارضا و اقناع سکسى دست یابند. کودمن درباره «پیامدهاى دلنشین و عالى فرهنگى» که از قانونى کردن پورنوگرافى پیروى مىکند، مطالبى با این مضمون نوشت: «این امر به کل هنر ما شرافت خواهد داد و جنسیت را انسانى خواهد ساخت.» "
🔺اینجاست که میتوان مدعی شد یهود برخلاف تمامی ادیان الهی، ترویج فساد را نوعی راه مبارزه و ابراز تنفر خود از دیگران میداند. این نگاه برخاسته از همان تکبر یهودی و نژادپرستی عجیبی است که یهودیان را انسان دانسته و غیریهودیان را حیوانی که باید به خدمت درآید.
این ایدوئولوژی خطرناک اگر امروز در فلسطین به انواع جنایات دست میزند، جای تعجب ندارد چرا که هر نوع فساد و جنایتی از این تفکر برمیآید.
🆔 @Qasas_school
🔰 دری میان دو پاشنه
🔺برشی کوتاه از گفتارهای درسی مرحوم داوود فیرحی در باب شناخت وضعیت امروز خویش
🟡 ما اسير راهِ طي شده هستيم. طیّ راهي كه از مشروطه تا کنون طی كرديم، مدام امر جديد را تفسير كرديم، مدام قبول كرديم، شك كرديم و رد كرديم، مجدداً قبول كرديم، اما دلمان راضي نشد، نيمهتمام قبول كرديم، نيمهتمام رد كرديم. در این مسیر ايدههای بسيار مهمی را پرورانديم؛ «بازگشت به خويشتن»، «بازگشت به حكمراني بومي»، «بازگشت به باستان» و «بازگشت به حكمرانی اسلامی»؛ اينها ـ در واقع ـ ابزارهایی برای فرار از تجدد و آن چيزی كه در مشروطه متولد شد، هستند. امّا نمیدانيم چیست، گاهی طردش میكنيم، گاهی بغل میكنيم، به پشت میگيريم و كولش میكنيم، امّا نه آن موقعی كه دورش میاندازيم، نه آن موقعی كه كولش میكنيم، از وضعيت معماییاش آگاه نيستيم.
⚫️ ما فرزند مسير هستيم، ما وابسته به مسير هستيم. ما در مشروطه با شرايط جديد مواجه شديم كه نتوانستيم با آن خوب كنار بياييم؛ يا طردش كرديم، يا پذيرفتيم؛ نه براي طردش و نه براي پذيرفتنش توضيحی نداشتيم. تازه اگر هم میتوانستيم برای طردش توضيحی داشته باشيم، امکان طرد کردن آن وجود نداشت. در خانه نشسته بوديم، با عنصر سوم در حوزه حكمراني ـ يعني حاكميت ملت ـ اختلاف پيدا كرديم؛ برگشتيم به ايران باستان، باز مشكل پيدا كرديم؛ جلال آل احمد گفت روشنفكران به ما خيانت كردند و برگشتيم راهی در درون اسلام پيدا كنيم، باز مشکل پیدا کردیم. هر دو برگشت ـ بازگشت به ايران قديم و بازگشت به اسلام قديم ـ براي ما به يك معضل تبديل شدند. يعني ما براي فرار از امروز، هميشه يك پناهگاهی در جای ديگری جستجو كرديم، امّا هرگز اين فرصت را پيدا نكرديم که راجع به موجوديت اين موجود جديد، عميقاً فكر كنيم.
🆔 @Qasas_school
🔰 خواب و رؤیا
🔺مرحوم فیرحی در جایی میگوید مشروطه عینیت یافتن همان خوابی بود که روشنفکران از آن بسیار سخن میگفتند.
🟡 او دراینباره میگوید:
"جالب اين هست كه قبلاً روشنفكران معمولاً حرفهای خودشان را در قالب «خواب» میگفتند. مثلاً ميرزا عبدالرحيم طالبوف اكثر كتابهايش را در قالب خواب مطرح کرده است. میگويد در خواب اينطور ديدم؛ يا مستشارالدوله صاحب كتاب «يك كلمه» اول كتابش میگويد كه من خواب ديدم كه داريم قانون مینويسيم؛ يا ميرزاملكم در يكی دو مورد از رسائلش میگويد من خواب ديدم؛ يا ميرزا فرخ خان غفاری كه شخصيت مهمی بود، نوشتههايی دارد که میگويد من خواب ديدم كه جامعه اين كارها را میكند؛ يا مثلاً در «سياحتنامهی ابراهيم بيگ» نوشتهی ميزرا زينالعابدين مراغهای آنجا از خواب دارد صحبت میكند؛ در واقع سياحتنامهی ميرزا ابراهيم بيگ، نوعی خوابگردی است؛ يعنی سياحتنامهی واقعی نيست، سفرنامه به معنی تجربیاش ـ مثل ماركوپولو يا مثل ابنبطوطه ـ نيست كه کسی برود جامعهای را ببيند و آن را توضيح بدهد؛ آميخته به تخيّل است.
این خواب به حقیقت پیوست و مشروطه رقم خورد."
⚫️ اگر مشروطه، تعبیر و تحقق خواب روشنفکران زمانهی خویش بود، ما چه خوابی برای آینده دیدهایم؟ رؤیای ما چیست؟
🆔 @Qasas_school
🔰یک ریشخند تاریخی | برنگ
🔴 "در اروپا زمانهایی بود که هرکس میگفت همهی یهودیان به ملتی با ریشهی متفاوت تعلق دارند بیدرنگ یهودیستیز نامیده میشد. امروز هرکس که جرئت کند بگوید مردمی که در دنیا یهودی شناخته میشوند هرگز یک قوم یا ملت نبودهاند و هنوز هم نیستند بیدرنگ به عنوان کسی که از یهودیان متنفر است طرد میشود."
#پارادوکس
📚 برگرفته از کتاب اختراع قوم یهود نوشتهی شلومو زند، یهودی مورخ و ساکن در تلآویو
🆔 @Qasas_school
🔰 ملت باشید اما اینجا نه!
🔷 حدود نیمهی دوم قرن ۱۹ میلادی، زمزمههایی در آلمان پیچید که یهودیان به عنوان ملتی درون ملت آلمان شناخته شوند. برخی از مورخان و اندیشمندان آلمانی شدیدا در برابر این نوع زمزمههای مطالبهگر بهپا خاستند. هاینریش فون ترایچکه صاحب کرسی علمی معتبر در دانشگاه برلین از جمله مخالفان تشکیل ملت یهودی در درون خاک و ملت آلمان بود.
🔸 او در جایی میگوید:
"اگر یهودیان تقاضای به رسمیت شناخته شدن جایگاه ملیشان را مطرح کنند، بنیان حقوقی آزادی نابود میشود. برای برآورده شدن آرزوی ملت شدن یهود، فقط یک راه وجود دارد: مهاجرت یهودیان و ایجاد یک دولت یهودی در جایی بیرون از کشور ما. آنگاه خواهید دید که آیا ملتهای دیگر این یهودیان مهاجر و متمایل به دولت-ملت شدن را به رسمیت خواهند شناخت یا خیر؟!
قطعا این را بدانید که در خاک آلمان برای ملیت دوگانه هیچ جایی نیست."
🔹 این نظر قطعی کشورهای اروپایی است نسبت به ملت شدن یهودیان در درون خاک کشورشان. آن هم درحالیکه یهودیهای آلمانی در همان خاک متولد شده و به زبان آن کشور سخن میگفتند. پس چطور از مردم بومی فلسطین توقع برود ملت شدن مهاجران یهودی را در درون خاک خودشان بپذیرند؟
🔺 در نهایت گویا اروپا همان راه مدنظر ترایچکه را ترجیح داد. یعنی انتقال یهودیها به فلسطین و ایجاد دولتی یهودی در بیرون اروپا و خلاص شدن از شرّ یهودیهای صهیونیست.
📚 Michael A. Meyer, "Heinrich Graetz and Heinrich Von Treitschke: A Comparison of Their Historical Image of the Modern Jews", Modern Judaism.
🆔 @Qasas_school
🔰 افسانهی دروغین آوارگی یهودیان| در بیان یک مورخ یهودی ساکن تلآویو
🟡 فلسطین سرزمینی بود که بخش مهمی از جمعیت آن یهودی بودند. برخی تعداد یهودیان آن را در روزگار صدراسلام، بیش از چندصدهزار نفر تخمین زدهاند.
⁉️ یک سوال مهم این است که:
وقتی بیتالمقدس به دست مسلمانان فتح شد، این چه اتفاقی برای این جمعیت یهودی افتاد؟
⚫️ برخی مورخان صهیونیست معتقدند بخش اندکی از این یهودیان کشته شده و بخش زیادی از آنها از سرزمین فلسطین تبعید و اخراج شدند. سپس با این روایت تاریخی، به افسانهی تبعید و آوارگی یهودیان دامن میزنند.
آنها میگویند یهودیانِ صاحب زمین و دهقانان و کشاورزان ساکن سرزمین فلسطین، پس از یورش اعراب مسلمان، به خانهبهدوشان صرّاف بدل گشتند.
🟡 اما برخی مورخان مانند شلومو زند که یک یهودی ساکن تلآویو است، این حجم از کشتار یا اخراج و تبعید یهودیان از فلسطین را امری ناممکن قلمداد میکند.
سپس به سوال اینکه برای آن جمعیت یهودی چه اتفاقی افتاد اینگونه پاسخ میدهد:
🔺"عجیب نیست یهودیانی که در امپراتوری بیزانس متحمل آزارهای سخت بودند، از فاتحان مسلمان استقبال کنند تا جایی که گویا از پیروزی آنها شاد هم شدند و اسنادی وجود دارد که یهودیان به مسلمانان کمک هم کردند.
⚫️ سپاه اسلام با رفتارهای مهربانانه خود که یک نمود آن اجازه دادن به یهودیان در انجام مناسک دینی و اجازه رفتن به عبادتگاهها و اماکن مقدسشان بود، بخش مهمی از یهودیان را واداشت تا اسلام را همان منجی بدانند که یهودیان را از آزار میرهاند.
🟡 این نگرش منجی بودن اسلام، دهانبهدهان در میان یهودیان چرخید و برای بسیاری از یهودیان قوت قلب ساخت. به ویژه آنکه محمد(صلیاللهعلیهوآله) خود را جانشین پیامبران گذشته خوانده بود نه یک خدا.
⚫️ سبئوس اسقف ارمنی درباره فتح فلسطین به دست مسلمانان گفته بود: این یاری و همراهی فرزندان اسماعیل است با فرزندان اسحاق. همان چیزی که خدا به ابراهیم(نیای مشترک هردو) بشارت داده بود.
🟡 شلومو زند ادامه میدهد:
"یکی از رازهای قدرت سپاه مسلمانان نگرش نسبتا آزاداندیشانهی آن به ادیان مردمان شکستخورده بود. پیامبر اسلام فرمان داده بود هرکس، خواه یهودی خواه مسیحی، اگر مسلمان شود از مومنان است با حقوق و وظایف یکسان با سایر مسلمانان. هرکس هم به دین یهودیت و مسیحیت خود پایبند باشد نیازی نیست تغییر دین دهد و فقط بایستی خراجی(مالیات) را بپردازد که بر عهدهی هر انسان بالغ است.
⚫️ "با توجه به اینکه اسلام مسلمان شدن را مساوی با معافیت از پرداخت مالیات میدانست، طبیعی بود که بسیاری از یهودیان به اسلام بپیوندند. به ویژه که خدای مطرح در اسلام بسیار شبیه به خدای دین یهود بود."
🟡 بهعقیدهی شلومو زند، یکی از شواهد مهم بر این ادعا که جمعیت بزرگ یهودی ساکن فلسطین، آرامآرام جذب اسلام شدند و به جرگه مسلمانان درآمدند، این است که:
🔺 "در دورهی بیزانس به رغم آزار دینی حاکمان، کنیسههای بسیاری برای عبادت یهودیان بنا شد. اما ما شاهدیم که پس از فتح فلسطین به دست مسلمانان ساخت کنیسهها به تدریج متوقف شد و شمار عبادتگاههای یهودی کمتر گردید. چرا که تغییر دین از یهودیت به اسلام اتفاق افتاده بود و همین علت اصلی ناپدید شدن اکثریت یهودی ساکن در فلسطین بود." لذا تئوری تبعید و اخراج یهودیان از فلسطین معنایی ندارد.
⚫️ اما چون خواصی از یهودیان بابت این تغییر دین عموم مردم یهودی ناراحت بودند، اصل این تغییر را نوعی ارتداد دانسته و آن را انکار کردند. تاریخنگاری صهیونیستی هم به این انکار و نادیدهانگاشتن علاقمند بود و درنتیجه مدعی شد این حجم وسیع از یهودیان اگر کشته نشدند پس حتما اخراج و تبعید شدهاند.
🔺 این صحبت شلومو زند یعنی مسلمانان فعلی ساکن فلسطین، نسل همان یهودیانی هستند که بعد از فتح بیتالمقدس به اسلام گرویدند. عجیب آنکه این یهودیان سابق و مسلمانان فعلی، امروز به دست صهیونیستهایی که صرفا ادعای یهودی بودن دارند درحال قتلعام شدنند!
📚 منبع: اختراع قوم یهود، ص ۲۸۱ تا ۲۸۶. اثر شلومو زند مورخ و استاد دانشگاه تلآویو.
🆔 @Qasas_school
🔰 صفیّه
🔷 در این وانفسای زجر و مویه!
من از خودم میپرسم چرا تا به حال برایتان از حماسهی صفیه علیه یهود نگفتهام؟
صفیه بنت عبدالمطلب. همخون علی و جعفر. عِدْلِ زنانهی حمزهی سیدالشهدا. عمهی پیامبر عزیز!
🔶 در جنگ خندق وقتی هر مرد و نوجوانمردی رفته بود پشت خندق و ایستاده بود در سنگر، تا پای تاختوتازِ اسبهای تازیِ مشرکان عرب را لنگ کند؛ پیامبر تمام زنان و بچههای شهر را در پناهگاهی گرد آورده بود.
یهودیان بنیقریظه هرچند ابتدا در آستانهی یک خیانت بزرگ، دوبهشک مانده بودند، اما بالاخره عزمشان جزم شد تا از درون تازهشهر نبی، سینهی سپاه محمد را بشکافند و دستها را به بیعت با طاغوت بسایند. (نساء/۵۱)
🔷 سپس نامردان یهودی پرسههایی را حوالی پناهگاه زنان و کودکان آغاز کردند. سیاستی همیشگی برای تشدید رعب در پشت جبههها. در میان زنان مدینه، صفیه این وضعیت را تاب نیاورد. یکی از آن یهودیان را که در پی آزار و لطمه آمده بود، گرفت و کشت.. و شد اولین زن مسلمانی که یک پیام واضح به خط اول نبرد فرستاد: ای مردان مسلمان! بایستید و پایمردی کنید و از جانب پناهگاه بیمی بر خود روا مدارید... صفیهها هستند!
🆔 @Qasas_school