eitaa logo
دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
3.3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
590 ویدیو
108 فایل
کانال اطّلاع رسانی درگاه خرید مجازی فروشگاه فرهنگی انقلاب اسلامی: http://forms.khamenei.link سفارش و ارسال محصولات: @qom_khamenei_book راه ارتباطی: ۰۲۵ - ۳۷ ۷۴ ۴۲ ۴۳ @p_m_enghlabeeslami نمایشگاه دائمی کتاب: ۰۲۵ - ۳۷ ۷۰ ۲۸ ۵۲
مشاهده در ایتا
دانلود
37.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راهنمایی و مشورت دادن به انجام کار خیر و من کلام له صلّی اللَّه علیه و اله و سلّم الدال علی الخیر کفاعله. این اهمیت مشورت دادن‌های درست و خوب و دلسوزانه را نشان می‌دهد. کسی که کسی را به کار خیری دلالت بکند مثل خود آن کسی است که کار خیر را انجام داده است. اگر در جامعه این حالت به صورت نهادی و عمیق استقرار پیدا کند خیلی جریان‌های خوب در میان مردم و در جامعه و در کشور پیش خواهد آمد که هر کسی نگاه کند شما یک کار خیری است که خودتان می‌توانید انجام بدهید خب آن را انجام بدهید. 🗓 شرح حدیث در ابتدای جلسه درس خارج فقه ۱۳۹۲/۱۰/۱۱ @qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ملت ایران فرهنگ مقاومت را در خود نهادینه کرده است بیانات در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ @qom_khamenei_ir
13590406_43146_64k - Segment1(00_04_06.678-00_06_05.273).mp3
1.9M
🔰تلاش پیامبران الهی برای زمینه‌سازی ظهور 🔸جامعه‌‌ى مهدوى یعنى آن دنیایى که امام زمان مى‌‌آید تا آن دنیا را بسازد، همان جامعه‌‌اى است که همه‌‌ى پیامبران براى تأمین آن در عالم ظهور کردند. 🔸مانند یک بناى مرتفعى که کسى مى‌‌آید زمین آن را تسطیح میکند و خار و خاشاک را از آن میکَند، کس دیگرى پس از او مى‌‌آید و زمین را براى پایه‌‌ریزى میکَند و گود میکند، و کس دیگرى پس از او مى‌‌آید تا پایه‌‌ها را شالوده‌‌ریزى کند و بلند کند، و کس دیگرى پس از او مى‌‌آید تا دیوارها را بچیند، و یکى پس از دیگرى مأموران و مسئولان مى‌‌آیند تا این کاخ مرتفع و این بنیان رفیع بتدریج در طول زمان ساخته و پرداخته بشود. بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت نیمه شعبان ۱۳۵۹/۰۴/۰۶ عجل‌الله‌فرجه @qom_khamenei_ir
تعالیم اسلام برای پیشگیری از انحطاط مسلمین اسلام برای جلوگیری از انحطاط جامعه‌ی اسلامی پس از رسیدن به قدرت و شوکت، تعلیماتی دارد که اهمّ آن، امر به معروف و نهی از منکر است که بیانگر مسئولیّت آحاد ملّت نسبت به حکومت و نیز مسئولیّت حکومت نسبت به ملّت است. تعلیم دیگر اسلام «وَتَواصَوْا بِالْحَقِّ وَتَواصَوْا بِالصَّبْرِ» است که بیانگر مسئولیّت دوجانبه‌ی توصیه به حق و صبر و پایداری است. البتّه مسلمانان هم به سرنوشت دیگر حکومتها مبتلا شدند و قطار سرنوشتشان، مثل ساخته‌های دیگران از خط خارج شد؛ امّا این انحطاط، ناشی از نقص اسلام نبود، بلکه مسلمانان بودند که دچار انحطاط شدند و چنانچه مسلمانان تمام عوامل انحطاط را ازبین میبردند، به چنان انحطاطی دچار نمیشدند. 📖 کتاب تفسیر سوره‌ی برائت، ص ۷۳ لینک خرید @qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جوانها میتوانند مشکلات را حل کنند ما الان با اتّکاء به آن کارهایی که جوانهای ما آن روز در دفاع مقدّس انجام دادند، میتوانیم با اطمینان بگوییم امروز جوانهای ما میتوانند همه‌ی مشکلات این کشور را حل کنند. اینکه گفته‌اند: «فی‌ تَقَلُّبِ‌ الاَحوالِ‌ عُلِمَ جَواهِرُ الرِّجال» ــ در دگرگونی‌های بزرگ گوهر انسانها شناخته میشود ــ این [فقط] مخصوص افراد نیست، جامعه هم همین‌جور است؛ یک جامعه را در حوادث سخت و سنگین میشود شناخت. ما خودمان را نمی‌شناختیم، دیگران هم ما را نمی‌شناختند، دنیا هم ما را نمی‌شناخت؛ در دفاع مقدّس، هم ما خودمان، خودمان را شناختیم و هم دیگران ما را شناختند؛ آنهایی که در دنیا صاحب ادّعا بودند فهمیدند. بیانات در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ @qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موکول بودن بلا به سخن گفتن و من کلام لنبی صلّی ‌الله ‌علیه ‌و آله‌ و سلّم البلاء موکل بالمنطق. منطق یعنی سخن گفتن، حرف. می‌فرماید که بلاء موکل است به حرف. حرفهای من و شما. معنای این جمله این است که بسیاری از بلاهای زندگی چه بلاهای طبیعی چه بلاهای اجتماعی مثل اختلافات، مثل فسادهای اخلاقی، مثل فسادهای سیاسی اینها همه بلاست؛ این بلاها موکول است و متوقف است به حرف زدن. حرف زدن ما و شما. هر حرفی را نباید زد. هر حرفی را در هر موقعیتی نباید زد. ولو اینکه آن حرف فی نفسه دارای یک جنبه‌ی حرمتی هم نباشد، نه غیبت است نه کذب است نه چه نه چه. راست هم هست اما نباید گفت. به خصوص با این وضعی که امروز عرض کردیم در دنیای ارتباطات وجود دارد. 🗓 شرح حدیث در ابتدای جلسه درس خارج فقه ۱۳۹۲/۰۹/۲۸ @qom_khamenei_ir
28.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مردم وسط میدان بیایند دستگاه‌های اجرائی باید از توسعه‌ی بنگاه‌های خصوصی حمایت کنند؛ کشور بدون فعّالیّت بنگاه‌های خصوصی اداره نخواهد شد. اشتباه مهمّی که در سالهای اوّل انقلاب اتّفاق افتاد و مبالغ زیادی از آثارش همین طور ماند، این بود که بخش خصوصی را کنار زدند و همه‌ی کارها، حتّی فروش مثلاً اجناس خُرد را به مسئولین دولت و دستگاه‌های دولتی سپردند. خطای بزرگی بود که ما انجام دادیم. بایستی بنگاه‌های خصوصی که حضور مردم است، توانایی مردم است، ابتکار مردم است، پول مردم است، حمایت بشوند؛ وسط میدان بیایند؛ اقتصاد را اینها باید اداره کنند. 🗓 بیانات در دیدار کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش بنیان‌ها ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ @qom_khamenei_ir
13590406_43146_64k - Segment1(00_06_05.147-00_07_48.200).mp3
1.65M
ولىّ‌‌عصر (صلوات ‌‌الله ‌‌علیه) میراث‌‌برِ همه‌‌ى پیامبران الهى است انبیاى الهى از آغاز تاریخ بشریّت، یکى پس از دیگرى آمدند تا جامعه را و بشریّت را قدم‌‌به‌‌قدم به آن جامعه‌‌ى آرمانى و آن هدف نهایى نزدیک کنند. انبیا همه موفّق شدند؛ حتّى یک نفر از رسولان الهى هم در این راه و در این مسیر ناکام نماند. بارى بود که بر دوش این مأموران عالى‌‌مقام نهاده شده بود، هر کدام آن بار را قدمى به مقصد و سرمنزل نزدیک کردند؛ کوشش کردند و هر چه توان داشتند، به کار بردند؛ آن وقتى [هم] که عمر آنان سر آمد، این بار را دیگرى از دست آنان گرفت و همچنان قدمى و مسافتى آن بار را به مقصد نزدیک‌‌تر کرد. ولىّ‌‌عصر (صلوات ‌‌الله ‌‌علیه) میراث‌‌برِ همه‌‌ى پیامبران الهى است که مى‌‌آید و گام آخر را در ایجاد آن جامعه‌‌ى الهى برمیدارد. بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت نیمه شعبان ۱۳۵۹/۰۴/۰۶ عجل‌الله‌فرجه @qom_khamenei_ir
تحقّق اراده‌ی الهی به دست مؤمنان «قاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللهُ بِأَیْدیکُمْ»؛ با آنان پیکار کنید که خداوند آنان را به دست شما مجازات میکند. این فراز، از عذاب الهی خبر داده، ولی تحقّق آن را بر عهده‌ی مسلمانان گذاشته است؛ یعنی بنا نیست عذاب خدا از عالَم غیب بر سر دشمنان نازل شود، بلکه شما مسلمانان باید این اراده‌ی الهی را در خارج محقّق کنید. حکمتِ بیان این فراز، زدودن فکری غلط و خرافی از ذهن همه‌ی مردم است و آن فکر غلط این است که «خدا باید همه‌ی کارها را خودش درست کند»، به معنای سلب مسئولیّت از خود و شانه خالی کردن از زیر بار تلاش و فعّالیّت، این خطایی آشکار است که گاه در قالب اندیشه‌ی «جبر» و گاه در قالب اندیشه‌ی «انتظار فرج» رخ نموده است، و عامل سکون و جمود جامعه‌ی اسلامی شده و سرپوشی است _ بظاهر شرعی _ بر سستی و کاهلی در انجام وظایف. 📖 کتاب تفسیر سوره‌ی برائت، ص ۷۳ و ۷۴ لینک خرید @qom_khamenei_ir
14010808.mp3
3.66M
کلمه «شهید»، یک کتاب است 🔸عنوان «شهید» یک عنوانی است که نباید از آن آسان عبور کرد. در کلمه‌ی «شهید»، مجموعه‌ای از ارزشهای دینی و ملّی و انسانی نهفته است. وقتی شما میگویید «شهید»، در واقع این کلمه یک کتاب است؛ مجموعه‌ای از معارف دینی در این کلمه هست، مجموعه‌ای از معارف ملّی در این کلمه هست، مجموعه‌ای از معارف و مکارم اخلاقی در این کلمه هست؛ این کلمه خیلی کلمه‌ی مهمّی است. 🔸 کشور ما یک مجموعه‌ای از قومیّتهای مختلف است دیگر؛ زبانهای مختلف، قومیّتهای مختلف: فارس داریم، ترک داریم، عرب داریم، لر داریم، بختیاری داریم و امثال اینها، اقوام گوناگون؛ یک نخ تسبیحی اینها را به هم وصل کرده که بخشی از این نخ تسبیح همان شهادت است. بیانات در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان قم ۱۴۰۱/۰۸/۰۸ @qom_khamenei_ir
📣 مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی - دفترقم برگزار میکند: ▪️موضوع : منطق قدرت در اسلام از منظر رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی ▪️ارائه دهندگان: حجت الاسلام و المسلمین سید سجاد ایزدهی حجت الاسلام و المسلمین احمد رهدار ▪️دبیرعلمی: حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی گرامی‌پور 🗓 زمان: دوشنبه ۱۴۰۲/٧/١٠ ⏱ ساعت: ١۴:٣٠ 🏢 مکان: قم، خیابان شهدا، کوچه ۲۸، پلاک ۱۲۰ موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی _دفتر قم پیوند پخش زنده در تلویزیون اینترنتی: 🆔http://B2n.ir/t38976 @qom_khamenei_ir
‼️اصلاحیه پیوند پخش زنده «منطق قدرت در اسلام از منظر رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی» 🆔B2n.ir/t38976 @qom_khamenei_ir
📣 «منطق قدرت در اسلام از منظر رهبر معظم انقلاب » ◀️ارائه اول توسط : استاد حجت‌الاسلام و المسلمین سید سجاد ایزدهی پیوند پخش زنده 🆔B2n.ir/t38976 @qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیامبر اهل استقامت پیغمبر به مجرّد این‌که وارد مدینه شد، کار را شروع کرد. از جمله شگفتیهای زندگی آن حضرت این است که در طول این ده سال، یک لحظه را هدر نداد. دیده نشد که پیغمبر از فشاندن نور معنویت و هدایت و تعلیم و تربیت لحظه‌ای باز بماند. بیداری او، خواب او، مسجد او، خانه او، میدان جنگ او، در کوچه و بازار رفتن او، معاشرت خانوادگی او و وجود او - هرجا که بود - درس بود. عجب برکتی در چنین عمری وجود دارد! بیانات در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران‌ ۱۳۸۰/۰۲/۲۸ @qom_khamenei_ir
📣 با موضوع: 💢 «معرّفی ابعاد شخصیتی و کتب رهبر معظّم انقلاب (مدّظلّه‌العالی)» 👤 حجت‌الاسلام مهدی مطهری 🗓 پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۳ ⏰ ساعت ۰۸:۰۰ 📌 آدرس: قم، خیابان شهدا (صفائیه)، کوچه شهید زین‌الدین (28)، پلاک ۱۲۰ @qom_khamenei_ir
بخش اول ارائه استاد ایزدهی.mp3
17.32M
🎙صوت «منطق قدرت در اسلام از منظر رهبر معظم انقلاب» 1️⃣بخش اول: ارائه استاد حجت‌الاسلام والمسلمین سید سجاد ایزدهی 👈نسبت به ماهیت قدرت چهار رویکرد وجود دارد که طبیعتا هر کدام از این رویکردها، اقتضای حکمرانی با مختصات خودش را دارد. نظریه اول: قدرت ذاتا شرّ محض است. نظریه دوم: قدرت اگرچه شرّ است ولی گریزناپذیر است. نظریه سوم: قدرت ذاتا نه خیر است و نه شرّ بلکه صرفا جنبه ابزاری دارد. نظریه چهارم: اگرچه قدرت به دلیل این که از صفات ربوبی است، ذاتا خیر محسوب می شود ولی خیریّت آن وابسته به کیفیت استفاده از آن است که در مسیر خیر مورد استفاده قرار گیرد یا در مسیر شرّ. از ظاهر عبارات امام خمینی ره می توان نظریه چهارم را استخراج نمود. @qom_khamenei_ir
بخش دوم ارائه استاد رهدار.mp3
22M
🎙صوت «منطق قدرت در اسلام از منظر رهبر معظم انقلاب» 2️⃣بخش دوم: ارائه استاد حجت‌الاسلام والمسلمین رهدار قدرت در علوم سیاسی دارای تطوّرات و پیشرفت هایی است که این سیر پیشرفت لزوما به معنای کنارگذاشتن معانی قبلی نیست بلکه به معنای نوعی توسعه در معنا است. در تعریف سنّتی قدرت را صرفا یک کنش می دانستند. سپس قدرت را به یک نوع وضعیّت تعریف کردند. در معنای سوم، قدرت را به شبکه تعریف می کنند که بازیگران این شبکه نسبت به اعمال قدرت خود آگاه نیستند. و در نهایت قدرت را قدرت منتشر می دانند که در این تعریف قدرت را بر مفاهیم دیگری همچون علم و اخلاق سوار می کنیم. البته باید به این نکته توجه شود که برای دریافت دیدگاه رهبری از قدرت نباید صرفا به کلمات ایشان مراجعه شود بلکه سیره عملی ایشان نیز می تواند مورد استناد قرار بگیرد. @qom_khamenei_ir
جمع بندی بخش اول توسط استاد گرامی پور.mp3
3.09M
🎙صوت «منطق قدرت در اسلام از منظر رهبر معظم انقلاب» 3⃣ جمع‌بندی بخش اول: توسط استاد حجت‌الاسلام والمسلمین گرامی‌پور @qom_khamenei_ir
جمع بندی بخش دوم توسط استاد گرامی پور.mp3
2.3M
🎙صوت «منطق قدرت در اسلام از منظر رهبر معظم انقلاب» 4⃣ جمع‌بندی بخش دوم: توسط استاد حجت‌الاسلام والمسلمین گرامی‌پور @qom_khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دشمنان اتّحاد مسلمین درباره‌ی اتّحاد بین مسلمین خیلی صحبت شده؛ ماها گفته‌ایم، دیگران گفته‌اند، همه گفته‌اند. من فقط یک نکته‌ی کوتاهی را در این زمینه میخواهم امروز مطرح کنم: دشمن اتّحاد کیست؟ روی این تکیه کنیم. کیست که اتّحاد مسلمین به او ضرر میزند؟ روی این فکر کنیم. دشمنان اتّحاد مسلمین آن کسانی هستند که اگر کشورهای اسلامی و دولتهای اسلامی با هم متحّد بشوند، آنها ضرر می‌بینند، نمیتوانند دست‌اندازی کنند، دست‌درازی کنند، غارتگری کنند، مشکل پیدا میکنند؛ [دشمنان اتّحاد مسلمین] آنها هستند. البتّه کشورهای اسلامی دایره‌ی وسیعی دارند؛ حالا من همین منطقه‌ی خودمان ــ غرب آسیا و شمال آفریقا ــ همین منطقه‌ی محدود را عرض میکنم. اگر کشورهای همین منطقه با هم متّحد باشند، کدام قدرت بین‌المللی است که دیگر نمیتواند زورگویی بکند، نمیتواند دزدی بکند، نمیتواند در امور داخلی و خارجی کشورها دخالت بکند؟ آن قدرت کیست؟ آمریکا؛ معلوم است دیگر. بیانات در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشور‌های اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت ۱۴۰۲/۰۷/۱۱ @qom_khamenei_ir
13590406_43146_64k - Segment1(00_09_57.152-00_11_08.604).mp3
1.15M
ریشه‌کنی ظم و جور خصوصیت اول جامعه مهدوی امام زمان (صلوات‌‌ الله‌‌ و سلامه‌‌ علیه) جامعه را بر این چند پایه بنا میکند: اوّلاً نابود کردن و قلع و قمع کردن ریشه‌‌هاى ظلم و طغیان. یعنى در جامعه‌‌اى که در زمان ولىّ‌‌عصر (صلوات‌‌ الله ‌‌علیه) ساخته میشود، باید ظلم و جور نباشد؛ نه اینکه فقط در ایران نباشد یا در جوامع مسلمان‌‌نشین نباشد، در همه‌‌ى دنیا نباشد؛ نه ظلم اقتصادى و نه ظلم سیاسى و نه ظلم فرهنگى و نه هیچ ‌‌گونه ستمى دیگر در آن جامعه وجود نخواهد داشت. باید استثمار و اختلاف طبقاتى و تبعیض و نابرابرى و زورگویى و گردن‌‌کلفتى و قلدرى از عالم ریشه‌‌کن بشود. این، خصوصیّت اوّل. بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت نیمه شعبان ۱۳۵۹/۰۴/۰۶ عجل‌الله‌فرجه @qom_khamenei_ir
پرهیز از سهل‌گرایی و سهل‌انگاری بشر طبعاً مایل است که هر چیزی را از راه آسانتر و سبُک‌تر به دست آورد؛ مثلاً اگر بگویند: «اگر میخواهی عالم شوی یا بیست سال درس بخوان، یا کپسولی است که اگر خوردی مجتهد میشوی» به یقین تمام حوزه‌های علمیّه به هم خواهد خورد و همه دنبال آن قرص جادویی خواهند رفت. بشر همیشه میخواهد از راه آسان به منزل برسد و از راه دشوار پرهیز دارد و همین پرهیز از دشواری و روآوردن به راه آسان است که بسیاری از اوقات کارها را لنگ میکند و چون مایل به سهل‌انگاری و سهل‌گرایی است، این میل وادارش میکند که از راه مشکل نرود، و گاهی اتّفاقاً همان راه مشکل، راه منحصربه‌فرد است. 📖 کتاب تفسیر سوره‌ی برائت، ص ۷۷ لینک خرید @qom_khamenei_ir