eitaa logo
کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
1.5هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
45 ویدیو
896 فایل
تلفن : 02532103324 ایمیل: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">lib.qom.university@gmail.com ارتباط با ادمین : @amirdadgar آیدی بخش امانت: @libmoradi تلفن بخش امانت: 02532103325 پایان نامه ها: ؛ 02532103327 @Pnuamani مدیر کتابخانه: @aa_ahmadloo
مشاهده در ایتا
دانلود
پایگاه پروکوئست یکی از بزرگترین عرضه کنندگان اطلاعات علمی در دنیا است. این پایگاه مجموعه ای از پایان نامه ها و رساله های دانشگاهی متن کامل را از دانشگا های معتبر اروپا و آمریکا و سایر کشورها ارایه می کند. بیش از 12 هزار عنوان مجله و روزنامه در این پایگاه عرضه شده است. مجموعه کتاب های الکترونیکی با بیش از 200 هزار عنوان از دیگر منابع ارزشمند این پایگاه است.دانشگاه قم به این پایگاه دسترسی دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Jame.Shenasi.Khodemani.pdf
2.81M
# کتاب جامعه شناسی خودمانی نویسنده: حسن نراقی نشر: اختران نویسنده با پرهیز از کلیشه‌های معمول در ستایش یا نقد کوبنده ما ایرانیان، رفتارهایی مثل «ظاهرسازی»، «حسادت و حسدورزی»، «همه چیز دانی»، «مسئولیت ناپذیریم» و ... در ما ایرانیان را نقد می‌کند. خواندن این کتاب اگر کوچکترین حسنی داشته باشد این است که ما را از توهم به شدت مخرب، بهترین و باهوش‌ترین و فرهیخته‌ترین مردم دنیا دور می کند و باعث یک شناخت واقعی تر می شود. امری که به ما برای یک شهروند یا انسان بهتر بودن کمک می کند. کلمه «جامعه‌شناسی» مثل «فلسفه» همیشه با خودش کمی ترس می‌آورد. انگار کت و شلوار دانشگاهی تنش است. اما این کتاب برای هرکسی و با هر سطح سوادی خواندنی و آموختنی است. این کتاب می‌تواند دروازه ورود به مطالعات جامعه‌شناسی باشد
کتاب جامعه‌شناسی خودمانی از چه حرف می‌زند؟ کتاب جامعه شناسي خودمانی همانطور که از نامش می‌توان برداشت کرد با کلماتی ساده و روان، معضلات فردیِ انسان که منجر به بروز مشکل در جامعه می‌شود را بررسی می‌کند. نراقی در جامعه شناسيخودمانی، ریشه‌ی معضلات اجتماعی و پاسخ سوال چرا درمانده ايم؟ را در آگاه نبودن مردم از سابقه‌ی تاریخی ایران و جهان، ویژگی‌های فردی انسان‌ها و شرایط اجتماعی می‌داند. حسن نراقی در کتابش در رابطه با بیگانگی مردم با تاریخ می‌نویسد: « یکی از دردهای مملکت این است که حتی تحصیل کرده‌هایمان خیلی با تاریخ میانه‌ی خوبی ندارند. ملتی که تاریخ گذشته‌اش را نمی‌خواند و نمی‌داند، همه چیز را خودش باید تجربه کند. از این دردناک‌تر نمی‌شود که تجربه‌ای به قیمت گزاف به دست می‌آوریم ولی آن را نگاه نمی داریم؛ یک نسل، دو نسل می‌گذرد و همه چیز از یادمان می‌رود و آن وقت دوباره روز از نو، روزی از نو.» و در جای دیگری با تاکید بر این نظریه عنوان می‌کند: « اگر نخواهیم همه چیز را دوباره و چند باره تجربه کنیم باید تاریخ را جدی‌تر بگیریم. باور دارم بدون شناخت دیروز هرگز قادر نخواهیم بود امروز و فردای بهتری برای خود بسازیم» نراقی معتقد است بخش بزرگی ازمسائل اجتماعی به دلیل حل نشدن دغدغه‌های ذهنی افراد با خودشان به‌وجود می‌آیند، گسترده می‌شوند و به جامعه نفوذ می‌کنند. مسائلی مثل روراست نبودن آدم‌ها با خود و جهان اطراف‌‌شان باعث می‌شود افراد یک اجتماع بسیاری از فعالیت‌های‌شان را با پنهان‌کاری و ظاهرسازی انجام دهند، حقیقت را نادیده بگیرند و کمبودهای هویتی را با شعارزدگی و قهرمان‌پروری جبران کنند. نراقی بهبود وضعیت اجتماعی و درماندگی انسان‌ها را در حل شدن ریشه‌ایِ این موضوعات می‌داند و در مقدمه‌ی کتاب عنوان می‌کند: « نهراسیم از این که اقرار کنیم و بگوییم کشور ما در بسیاری از ابعاد جزء کشورهای عقب‌افتاده دنیاست و فقط در معدودی از ابعاد در سطح متوسط است.» همان‌طور که گفته شد نراقی در کتاب عنوان می‌کند که بیشترین دلیل این عقب‌ماندگی، مشکلات شخصی، فرهنگی و هویتِ متناقضِ انسان‌هاست؛ هرچند مصائب تاریخی مثل حمله‌ی مغول‌ها، بی‌کفایتی حکومت قاجار و قرار گرفتن در مسیرهای اشتباه سیاسی – اجتماعی به این معضل دامن زده است. او در آخر، جمله‌ای تامل برانگیز بیان می‌کند: «قبلاً به این نتیجه رسیده بودم که نخست بدون رودربایستی با خودمان، واقعیات خودمان را حداقل برای خودمان روشن کنیم، و به روی خودمان بیاوریم؛ این را در این نوشته، با بضاعت محدودم... روی کاغذ آورده ام؛ دیگران هم همین را از زوایای ریزتری بررسی کنند تا اول بدانیم چگونه هستیم، بعد برگردیم ببینیم چرا این شدیم؟ و در مرحله سوم با تصمیم قاطع و آگاهانه به تدریج به دنبال اصلاحش برویم.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‎📚تازه های کتابخانه📚 عنوان: حق انصراف مصرف کننده در حقوق ایران و اتحادیه اروپا نویسنده: حیدری باقری اصل ناشر: مجد، تهران،۱۳۹۷ خلاصه عناوین کتاب 1- معناشناسی اصطلاحات ویژة این نوشتار در حقوق ایران و اتحادیة اروپا 2- سیر تاریخی شكل‌گیری قوانین حمایت از مصرف‌كننده در حقوق ایران و اتحادیة اروپا 3- ماهیت و مبنای حق انصراف مصرف‌کننده 4- مبنای حق انصراف در حقوق ایران و اتحادیة اروپا 5- شرایط تحقق و اعمال حق انصراف 6- آثار حق انصراف 7- آثار حق انصراف در حقوق اتحادیة اروپا 8- آثار حق انصراف در حقوق ایران 9- شرایط اختصاصی تحقق و اعمال حق انصراف در حقوق ایران و اتحادیة اروپا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شیوه دسترسی به پایگاه پروکوئست و دیگر پایگاه های علمی معتبر مورد اشتراک دانشگاه.pdf
652K
شیوه دسترسی به پایگاه پروکوئست و دیگر پایگاه های علمی معتبر مورد اشتراک دانشگاه: برای دسترسی به این پایگاه ابتدا به این آدرس مراجعه نموده و شخصا اقدام به عضویت نمایید. http://qom.daneshlink.ir / در صورتی که قبلا عضو این سایت شده اید با استفاده از نام کاربری و پسورد خود وارد صفحه اصلی پایگاه شوید. اطلاعات کامل تر در فایل پیوست است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
افسانه» که در زبان پارسی میانه به آن «afsân» می‌گفتند، به معنای داستانی خیالی و اخلاقی است که رایج بوده باشد و راست پنداشته شود یا زمانی راست پنداشته می‌شد. این داستان‌ها ممکن است درباره‌ موقعیت یا شخصیت یا مکانی واقعی باشند. افسانه اول «کلاهی برای سلطان»: سال‌ها پیش مرد حقه بازی با شاگردش شهر به‌ شهر و آبادی به آبادی می‌گشتند و نان بخور و نمیری به دست می‌آوردند. روزی به پایتخت و نزد سلطان و خادمانش رسیدند. شاگرد برای سلطان شعر خواند و کیسه‌ای زر گرفت. مرد حقه‌باز با خود فکر کرد اگر خودش شعر بخواند، حتماً دو کیسه زر می‌گیرد، اما ازقضا روز بعد....  افسانه دوم «شغال و باغ انگور»: در روزگاران قدیم شغال مکاری بود که از مرغ و خروس‌ها و میوه‌های باغ‌های مردمان دزدی می‌کرد. پیرمردی باغی داشت و شغال انگورهای باغ او را می‌دزدید. پیرمرد تصمیم گرفت او را تنبیه کند و نقشه‌های متعددی کشید، ولی هربار از شغال شکست می‌خورد... افسانه سوم «جوان و غریبه»: سال‌ها پیش بازرگانی می‌زیست که پسری داشت و او را بسیار دوست می‌داشت. وقتی زمان مرگش فرارسید، اهل خانه را جمع کرد و گفت: پسرم تو شیره جان منی! بعد از مرگم کاری نکن که مردم با دیدنت بر من لعن و نفرین بفرستند. بعد از رفتن من تلاش کن و هرچه زودتر کاری کن که سر و سامان بگیری و کار و پیشه آبرومندی راه بینداز و دخترعموی عقد کرده‌ات را به خانه خود ببر... افسانه چهارم «درخت سیب»: سال‌ها پیش در نزدیکی دهی و روی تپه‌ای، درخت بی‌ثمری سر بر آسمان کشیده بود. در کنار آن نهری روان بود. روزی آدمی را دید که به سمتش می‌‌آید. مرد در زیر سایه درخت نشست تا کمی استراحت کند. او با خود درباره بزی که گم کرده بود، حرف می‌زد. درخت که فکر می‌کرد مرد می‌خواهد آنجا بماند و روزش را خراب کند، تصمیم گرفت کاری کند تا آنجا را ترک کند و دیگر هرگز برنگردد...  افسانه پنجم «ماهی‌گیر و مرغ دریایی»: سال‌ها پیش در کنار دریایی دوردست، ماهی‌گیری با زن و فرزندانش زندگی می‌کرد. او هر روز ماهی می‌گرفت، تا روزی که ناگهان دیگر رزق و روزیش بریده شد. او مرغان دریایی را دید که ماهی می‌گرفتند. پس فکر کرد آنها باعث قحطی ماهی شده‌اند و آنها را تهدید کرد تا از آنجا بروند....  افسانه ششم «بقال و مرد غریب»: در روزگاران قدیم در ولایتی دور، بقال مهربان و مردم‌داری زندگی می‌کرد. روزی مرد غریبی به مغازه او آمد و نشانی جایی را از او پرسید. بعد کیسه پولی به او سپرد و گفت: در این شهر غریبم و کیسه‌ام نزد تو باشد. هر از چند گاهی می‌آیم و چند سکه‌ای از آن برمی‌دارم. بعد از چند روز مرد غریبه نزد او آمد و....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: داستان های کوتاه از میان تعداد فراوان داستانهای کوتاه ایرانی، هفت داستان از نویسنده های گوناگون انتخاب شده که تقدیم می شود. داستان کوتاه گونه ای از داستان نویسی است که سعی دارد در مدت زمان اندک و با بهترین بیان، موضوع مورد نظر خود را به مخاطب خود انتقال دهد. از میان داستانهای کوتاه نویسندگان ایرانی معاصر، هفت داستان با درنظر داشتن جنبه های محتوایی و معیارهای ادبی و فنی انتخاب شده اند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا