eitaa logo
کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
1.5هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
53 ویدیو
898 فایل
تلفن : 02532103324 ایمیل: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">lib.qom.university@gmail.com ارتباط با ادمین : @amirdadgar آیدی بخش امانت: @libmoradi تلفن بخش امانت: 02532103325 پایان نامه ها: ؛ 02532103327 @Pnuamani مدیر کتابخانه: @aa_ahmadloo
مشاهده در ایتا
دانلود
اقیانوس آبی جایی است که موفقیت، تقسیم کردن موجودی‌ها نیست بلکه بوجود آوردن دارایی‌های بزرگتر است استراتژی اقیانوس آبی بیشتر روی ایجاد و کسب درخواست‌های جدید تمرکز می‌کند نه روی مبارزه کردن برای کسب مشتریان موجود برای ایجاد استراتژی های جدید در کسب و کار خود خواندن کتاب ترجمه دکتر حسین صفرزاده و خانم رجبی که توسط کتاب مهربان به چاپ رسیده است پیشنهاد می شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شجاعي: با همکاری دانشگاه قم و انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه منتشر شد: شماره پنجم نشریه علمی- ترویجی پژوهشهای اقتصاد مقاومتی این نشریه تنها نشریه علمی در زمینه اقتصاد مقاومتی و دارای نمایه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) می باشد. مقالات منتشر شده در این شماره : - نقش بیداری و خودباوری ملی در تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اندیشه امام خمینی (ره) - بررسی آسیب پذیری امنیت اقتصادی در صنایع دانش بنیان و ارائه رویکردی مقاومتی در این صنایع - تعصب در مصرف کالای ایرانی، راهبردی مهم در رویارویی با تهاجم تمام عیار اقتصادی -شناسایی مولفه هتی رابردی الگوی مصرف در چارچوب اقتصاد مقاومتی - نقش بازاریابی مردمی در تحقق اقتصاد مقاومتی با مطالعه موردی مشکلات واحدهای تولیدی استان قم - بررسی چگونگی اثرگذاری تحریم های صنعت نفت و گاز بر متغیرهای کلان اقتصادی کشور با پافشاری بر مقابله با ضربه پذیری درآمد حاصل از صادرات نفت شما می توانید از طریق آدرس اینترنتی npem.islamicec.ir به آرشیو مقالات این نشریه دسترسی داشته باشید. این نشریه آماده پذیرش مقالات علمی محققان ارجمند در زمینه اقتصاد مقاومتی می باشد.
کد ارکید ORCID چیست؟(قسمت اول) ORCID مختصر شده عبارت Open Researcher and Contributor به معنای “محقق و مشارکت کننده آزاد”، است. علت انتخاب این نام برای این موسسه از این قرار است که ایده اصلی ارکید در سال ۲۰۰۹ توسط جمعی از پژوهشگران و دانشجویان در آمریکا و کانادا، جهت حل و رفع یک ابهام درباره نام های مشابه محققین بنا نهاده شد و قرار بر این بود که همه محققین بطور آزاد در این پروژه مشارکت کرده و ثبت نام نمایند. البته در آن زمان ارکید فقط در حد یک نام بود و فعالیتش به ثبت نام از محققین محلی محدود می شد.
دلیل پیدایش ارکید چیست؟(قسمت دوم) ORCID iD ارکید ای دی به معنای شناسه ارکید، معرف هر محقق است که به تفسیر درباره آن سخن خواهیم گفت. فرض کنید شما قصد انتشار یک مقاله علمی و پژوهشی را دارید یا یک کتاب تالیف نموده اید و آن را با نام خود منتشر می نمایید. یکی از راه های دسترسی به شما و مقاله شما، اینترنت است. با تایپ کردن نام شما احتمالا مشخصات کتاب ها و مقالاتی که تالیف نموده اید نیز ظاهر خواهد شد. حال شخصی را در نظر بگیرید که در کشور یا شهر دیگری ساکن است ولی نام و نام خانوادگی کاملا مشابه با شما دارد. در این بین تمایز دادن شما دو نفر توسط شخص سومی که هیچکدام از شما را نمی شناسد کار آسانی نیست. در بسیاری از موارد این امر ابهام آور شده و گاهی با دردسرهایی نیز همراه می باشد. هرچند که در بسیاری از اوقات افیلیشن نویسندگان در حل نمودن این مشکل تلاش می کند و با نام بردن از اسم دانشگاه و کشور و حتی شهر سعی در شخصی سازی آن دارد اما افیلیشن نیز مشکلات خاص خود را دارد که ۲ مورد از مهم ترین آن ها عبارتند از: 1.ممکن است یک شخص در طول دوران تحصیلی و کاری خود از افیلیشن های سازمان های مختلفی که با آن ها همکاری داشته استفاده نماید در این صورت افیلیشن مربوط به شخص یکتا نخواهد بود 2.مشکل دوم آنکه ممکن است دو نفر با نام و نام خانوادگی یکسان در یک دانشگاه و یک رشته تحصیلی مشغول به تحصیل باشند در اینصورت افیلیشن آن های یکسان خواهد شد هرچند که این مورد به ندرت اتفاق بیفتد ماهیت تاسیس ارکید، برای رفع این ابهام و دردسر می باشد. در ارکید هر فرد پس از ثبت نام با یک ID مشخص، نامیده می شود که این ID برای او تا ابد یکتا خواهد بود. با داشتن کد ارکید در واقع شما یک اثر انگشت علمی یا تجاری خواهید داشت. ذکر این نکته ضروری است که پس از ثبت نام کد ارکید این شناسه به شخص تعلق می گیرد و بر اساس آن تمامی مقالات یک شخص قابل ردیابی می باشد بنابراین کد ارکید مقاله یک اشتباه رایج بین پژوهشگران می باشد پس از دریافت کد ارکید شما برای معرفی خود در جوامع بین المللی نیازی به اعلام تمام سوابق خود ندارید، فقط کافیست طرف مقابل کد شناسایی شما در ارکید را بداند، با یک کلیک ساده می تواند به تمام سوابق علمی و تالیفی شما دست پیدا کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نسخه خطی «در بیان احوال امامزاده واجب التعظیم حضرت عبدالعظیم» تألیف اعتضادالسلطنه علی بن فتحعلی شاه قاجار به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی وقف مرحوم محمد رمضانی محل نگهداری کتابخانه حضرت ایت الله بروجردی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«تمام علوم گذشته و سنت باید نقد شوند. در صورتی که از دم تیز نقد به سلامت خارج شد آن وقت قابل پذیرش است.» 👤ابوعلی سینا امروز دوم تیر ماه، سالروز درگذشت «ابوعلی سینا» دانشمند، فیلسوف و ادیب بزرگ ایران زمین است. كتاب قانون «ابوعلی سینا» در زمينه‌ى پزشکی‌ نزدیک به هفتصد سال در مراکز علمی اروپا تدریس می‌‌شد. یادش گرامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بازدید دکتر شاهرخی عضو هیات امنا دانشگاه و دکتر مودب رییس دانشکده الهیات از کتابخانه مرکزی دانشگاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لینک دانلود پی دی اف مجموعه سی جلدی کتاب ارزشمند "ﻭﺳﺎﺋﻞ ﺍﻟﺸﻴﻌﺔ ﺍﻟﻰ ﺗﺤﺼﻴﻞ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺍﻟﺸﺮﻳﻌﺔ" اثر مرحوم شیخ محمد بن حسن حر عاملی به زبان عربی برای اهل تحقیق تصویر جلد کتاب: yon.ir/wgRP لینک دانلود جلد اول: yon.ir/mvBj لینک دانلود جلد دوم: yon.ir/5QrL لینک دانلود جلد سوم: yon.ir/pz6d لینک دانلود جلد چهارم: yon.ir/sDuH لینک دانلود جلد پنجم: yon.ir/lJI1 لینک دانلود جلد ششم: yon.ir/GLIN لینک دانلود جلد هفتم: yon.ir/4oAr لینک دانلود جلد هشتم: yon.ir/6svr لینک دانلود جلد نهم: yon.ir/FHL1 لینک دانلود جلد دهم: yon.ir/uSFP لینک دانلود جلد یازدهم: yon.ir/bG4d لینک دانلود جلد دوازدهم: yon.ir/A99B لینک دانلود جلد سیزدهم: yon.ir/91yN لینک دانلود جلد چهاردهم: yon.ir/FSEt لینک دانلود جلد پانزدهم: yon.ir/ULVZ لینک دانلود جلد شانزدهم: yon.ir/UaOS لینک دانلود جلد هفدهم: yon.ir/Kx4N لینک دانلود جلد هجدهم: yon.ir/3eVY لینک دانلود جلد نوزدهم: yon.ir/45vE لینک دانلود جلد بیستم: yon.ir/3gOd لینک دانلود جلد بیست و یکم: yon.ir/N1pG لینک دانلود جلد بیست و دوم: yon.ir/68sB لینک دانلود جلد بیست و سوم: yon.ir/gYup لینک دانلود جلد بیست و چهارم: yon.ir/Fz2G لینک دانلود جلد بیست و پنجم: yon.ir/QT5Q لینک دانلود جلد بیست و ششم: yon.ir/PMX0 لینک دانلود جلد بیست و هفتم: yon.ir/6isd لینک دانلود جلد بیست و هشتم: yon.ir/2MiQ لینک دانلود جلد بیست و نهم: yon.ir/6EM6 لینک دانلود جلد سی ام: yon.ir/DPb0 بزرگترین کتابخانه تخصصی اسلامی مجازی در ایتا👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/Ketabkhane_eslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برگزاری دومین جلسه شورای سیاستگذاری کتابخانه های دانشگاه دومین جلسه سیاستگذاری کتابخانه های دانشگاه صبح امروز با حضور دکتر شاهرخی عضو هیات امنای دانشگاه، دکتر مودب رییس دانشکده الهیات ، دکتر رجبیان دبیر انجمن مکتا و سایر اعضا برگزار شد . در این جلسه در خصوص برنامه های کتابخانه مرکزی ، هوشمند سازی کتابخانه مرکزی و تسهیل در خدمات کتابخانه های دانشگاه بحث و بررسی صورت گرفت.
کارت عضویت مجمع کتابخانه های تخصصی (مکتا) توسط آقای رجبیان (دبیر مکتا) تقدیم آقای دکتر شاهرخی و دکتر مودب شد. افراد دارنده کارت عضویت مکتا می توانند دسترسی به بیش از 30 کتابخانه تخصصی موجود در شهر قم داشته باشند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
# دیکتاتورهای بی‌نام و نشان به قلم دکتر حبیب وند در فیس‌بوک مصاحبه‌ای را می‌دیدم که شخصی به سعدی و حافظ و مولانا حمله می‌کرد. می‌گفت: اینها ترویج اباحی‌گری و صوفی‌گری می‌کنند به‌خصوص با نقل ابیات مختلفی از مولانا، سنی و حنفی بودن او را در کنار آرائی از وی با شدت و حرارت تمام، به باد تخطئه و سرزنش گرفته بود... به نظر من به عنوان یک مولوی‌پژوه، گفته های آن آقا به شدت آلوده به تعصب و یکسواندیشی بود و این را می توان به روشنی نشان داد. اما مطلب، چیز دیگری است. 🔹 آنچه که در زیر آن پست، جلب توجه می کرد، دیدگاه‌ها و ابراز نظرهای هم‌وطنان عزیز بود. اولی نوشته بود: ای بیسواد، تو در جایگاهی نیستی که از شعرای بزرگ پارسی انتقاد کنی! دومی نوشته بود: امثال تو همان کسانی هستید که فلان اخلاقیات را دارید و بهمان رفتار را کرده‌اید! سومی، با خشم تمام، گوینده را فحش‌باران کرده و گفته بود: اگر دستم به امثال تو برسد بلایی بر سرتان بیاورم که...! هر چه جستجو کردم در همه گفته‌ها حتی یک مورد پیدا نکردم که بر اساس شواهد تاریخی یا منطقی و بر پایه اشعار و آرائی از این شعرا، مخاطب را متقاعد کند که آن شخص اشتباه می‌کند یا با غرض و مرض سخن می گوید. 🔹 اتفاقا این ''دوست‌داران'' شعر و فرهنگ و حامیان سعدی و حافظ و مولانا، به گونه ای برخورد کرده‌اند که یک ناظر بی‌طرف، به‌احتمال قوی، حق را به آن گوینده خواهد داد چرا که او دست‌کم برای مدعیات خودش شواهدی از اشعار مولانا طرح می‌کند ولی این عزیزان در دفاع از آن "مفاخر فرهنگی و ملی" چیزی در چنته ندارند بجز فحش و بغض و تهدید (از آقای مطهری در یکی از آثارش سخن بسیار درستی خوندم که: دفاع بد از یک چیز، از حمله به آن بدتر است). شکی نیست که اغلب این مدافعان پرشور، حتی یک صفحه از اشعار مولوی را مطالعه نکرده‌اند و یک حکایت از بوستان را به درستی نخوانده‌اند و اگر بپرسید که مولوی شاعر چه قرنی است یا آثارش کدام‌هاست جوابی ندارند. کسی که سخن او پشتوانه‌های محکمی از عقل و منطق دارد، با دلیل و شواهد، ادعایی را که ناصواب می‌داند پاسخ می دهد و به‌این ترتیب، به شکلی مؤثر، مخاطب را مجاب می کند و احتیاجی به پرخاش و فحاشی نمی‌بیند. 🔹 هیچ یک از پاسخ‌های طرح شده، نه دلیل محسوب می‌شود و نه کسی را متقاعد می‌کند، بلکه اینها فقط واکنش‌هایی عاطفی و تهی از ارزش است. فرضا همین چند اظهار نظری را که نقل کردم در نظر بگیریم: ما هنوز یاد نگرفته‌ایم که با بی‌سواد خواندن کسی نمی توان غلط بودن سخن او را نشان داد. فحاشی به شخص، پاسخ به سخن او نیست، بلکه ارائه‌ی سندی بر ناتوانی خویش است. ما نمی دانیم که طرح دیدگاه، حق همه انسان هاست و مستلزم تکیه داشتن به هیچ ''جایگاه'' و مقامی نیست. این که نقد یا ابرازنظر را ویژه کسانی بدانیم که از جایگاه خاصی برخوردارند معنی‌اش این است که ما به جایگاه اهمیت می دهیم نه به حق یا باطل بودن سخن، و این یعنی اعتراف به ضعف و جهالت خود. 🔹 و چنین صحنه‌هایی چقدر رقت انگیز است! این که حق‌طلبی و آزادی‌خواهی در فرهنگی، این‌چنین زار و نزار افتاده است و اگر دشمنان او یک مشت نثارش می کنند، دوستانش ده لگد بر سر و صورتش می کوبند. این که بخواهیم کسی را به دلیل اظهار نظرش، هر قدر هم اشتباه یا مغرضانه باشد، به بدترین شکلی مجازات کنیم، عین همان دیکتاتوری و خفقانی است که با پاره کردن گلو و دریدن یقه علیه آن فریاد می‌زنیم. 🔹 ما به زبان، با زورگویان و گردن‌کلفتان، مخالفیم ولی در منش و عمل، حتی در الف‌بای گفتگو درمانده‌ایم. مخالفت ما با دیکتاتورها در موضوع و مورد است نه در روش و طرز فکر. ما از مستبدان بیزاریم چون حقوق شخص ما را ضایع کرده‌اند ولی با مخالفان ما هر رفتاری بشود، اشکالی ندارد. غافلیم از این که همه ستم‌ها و ظلم‌های دنیا، سر و ته یک پدیده اند و آن، روحیه زورگویی و تخریب دیگری است که خود ما هم به آن دچاریم. 🔹 علت خلاص نشدن ما از حلقه‌ی جهنمی ظلم و زورگویی همین است. هر یک از ما دیکتاتورهایی بی‌نام و نشانیم که مجال فعال ساختن پتانسیل‌های ویران‌گرمان را نیافته‌ایم (و البته همان‌قدر که یافته ایم، اسب‌ خود را می تازانیم)- به نحوه برخورد و رفتارمان در کوچه و خیابان و بانک و اداره نگاه کنید.... هر وقت شاهد چنین برخوردهای تاسف‌آوری هستم، این سخن مشهور ولتر، فیلسوف آزادی‌خواه عصر تحول و روشن‌گری در ذهنم تکرار می شود که: "من با آنچه تو می گویی مخالفم، اما حاضرم جانم را بدهم تا تو آزادانه حرفت را بزنی". امروز هم مثل همیشه آزادی، پیشرفت و دموکراسی در یک قدمی ماست؛ و آن یک قدم، فاصله ماست تا درک صحیح معنای تحول و آزادی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بازدید معاون اداری مالی به همراه مدیر مالی و دبیر ستاد برگزاری چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه از کتابخانه مرکزی