eitaa logo
کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
1.5هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
51 ویدیو
898 فایل
تلفن : 02532103324 ایمیل: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">lib.qom.university@gmail.com ارتباط با ادمین : @amirdadgar آیدی بخش امانت: @libmoradi تلفن بخش امانت: 02532103325 پایان نامه ها: ؛ 02532103327 @Pnuamani مدیر کتابخانه: @aa_ahmadloo
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نسخه خطی «در بیان احوال امامزاده واجب التعظیم حضرت عبدالعظیم» تألیف اعتضادالسلطنه علی بن فتحعلی شاه قاجار به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی وقف مرحوم محمد رمضانی محل نگهداری کتابخانه حضرت ایت الله بروجردی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«تمام علوم گذشته و سنت باید نقد شوند. در صورتی که از دم تیز نقد به سلامت خارج شد آن وقت قابل پذیرش است.» 👤ابوعلی سینا امروز دوم تیر ماه، سالروز درگذشت «ابوعلی سینا» دانشمند، فیلسوف و ادیب بزرگ ایران زمین است. كتاب قانون «ابوعلی سینا» در زمينه‌ى پزشکی‌ نزدیک به هفتصد سال در مراکز علمی اروپا تدریس می‌‌شد. یادش گرامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بازدید دکتر شاهرخی عضو هیات امنا دانشگاه و دکتر مودب رییس دانشکده الهیات از کتابخانه مرکزی دانشگاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لینک دانلود پی دی اف مجموعه سی جلدی کتاب ارزشمند "ﻭﺳﺎﺋﻞ ﺍﻟﺸﻴﻌﺔ ﺍﻟﻰ ﺗﺤﺼﻴﻞ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺍﻟﺸﺮﻳﻌﺔ" اثر مرحوم شیخ محمد بن حسن حر عاملی به زبان عربی برای اهل تحقیق تصویر جلد کتاب: yon.ir/wgRP لینک دانلود جلد اول: yon.ir/mvBj لینک دانلود جلد دوم: yon.ir/5QrL لینک دانلود جلد سوم: yon.ir/pz6d لینک دانلود جلد چهارم: yon.ir/sDuH لینک دانلود جلد پنجم: yon.ir/lJI1 لینک دانلود جلد ششم: yon.ir/GLIN لینک دانلود جلد هفتم: yon.ir/4oAr لینک دانلود جلد هشتم: yon.ir/6svr لینک دانلود جلد نهم: yon.ir/FHL1 لینک دانلود جلد دهم: yon.ir/uSFP لینک دانلود جلد یازدهم: yon.ir/bG4d لینک دانلود جلد دوازدهم: yon.ir/A99B لینک دانلود جلد سیزدهم: yon.ir/91yN لینک دانلود جلد چهاردهم: yon.ir/FSEt لینک دانلود جلد پانزدهم: yon.ir/ULVZ لینک دانلود جلد شانزدهم: yon.ir/UaOS لینک دانلود جلد هفدهم: yon.ir/Kx4N لینک دانلود جلد هجدهم: yon.ir/3eVY لینک دانلود جلد نوزدهم: yon.ir/45vE لینک دانلود جلد بیستم: yon.ir/3gOd لینک دانلود جلد بیست و یکم: yon.ir/N1pG لینک دانلود جلد بیست و دوم: yon.ir/68sB لینک دانلود جلد بیست و سوم: yon.ir/gYup لینک دانلود جلد بیست و چهارم: yon.ir/Fz2G لینک دانلود جلد بیست و پنجم: yon.ir/QT5Q لینک دانلود جلد بیست و ششم: yon.ir/PMX0 لینک دانلود جلد بیست و هفتم: yon.ir/6isd لینک دانلود جلد بیست و هشتم: yon.ir/2MiQ لینک دانلود جلد بیست و نهم: yon.ir/6EM6 لینک دانلود جلد سی ام: yon.ir/DPb0 بزرگترین کتابخانه تخصصی اسلامی مجازی در ایتا👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/Ketabkhane_eslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برگزاری دومین جلسه شورای سیاستگذاری کتابخانه های دانشگاه دومین جلسه سیاستگذاری کتابخانه های دانشگاه صبح امروز با حضور دکتر شاهرخی عضو هیات امنای دانشگاه، دکتر مودب رییس دانشکده الهیات ، دکتر رجبیان دبیر انجمن مکتا و سایر اعضا برگزار شد . در این جلسه در خصوص برنامه های کتابخانه مرکزی ، هوشمند سازی کتابخانه مرکزی و تسهیل در خدمات کتابخانه های دانشگاه بحث و بررسی صورت گرفت.
کارت عضویت مجمع کتابخانه های تخصصی (مکتا) توسط آقای رجبیان (دبیر مکتا) تقدیم آقای دکتر شاهرخی و دکتر مودب شد. افراد دارنده کارت عضویت مکتا می توانند دسترسی به بیش از 30 کتابخانه تخصصی موجود در شهر قم داشته باشند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
# دیکتاتورهای بی‌نام و نشان به قلم دکتر حبیب وند در فیس‌بوک مصاحبه‌ای را می‌دیدم که شخصی به سعدی و حافظ و مولانا حمله می‌کرد. می‌گفت: اینها ترویج اباحی‌گری و صوفی‌گری می‌کنند به‌خصوص با نقل ابیات مختلفی از مولانا، سنی و حنفی بودن او را در کنار آرائی از وی با شدت و حرارت تمام، به باد تخطئه و سرزنش گرفته بود... به نظر من به عنوان یک مولوی‌پژوه، گفته های آن آقا به شدت آلوده به تعصب و یکسواندیشی بود و این را می توان به روشنی نشان داد. اما مطلب، چیز دیگری است. 🔹 آنچه که در زیر آن پست، جلب توجه می کرد، دیدگاه‌ها و ابراز نظرهای هم‌وطنان عزیز بود. اولی نوشته بود: ای بیسواد، تو در جایگاهی نیستی که از شعرای بزرگ پارسی انتقاد کنی! دومی نوشته بود: امثال تو همان کسانی هستید که فلان اخلاقیات را دارید و بهمان رفتار را کرده‌اید! سومی، با خشم تمام، گوینده را فحش‌باران کرده و گفته بود: اگر دستم به امثال تو برسد بلایی بر سرتان بیاورم که...! هر چه جستجو کردم در همه گفته‌ها حتی یک مورد پیدا نکردم که بر اساس شواهد تاریخی یا منطقی و بر پایه اشعار و آرائی از این شعرا، مخاطب را متقاعد کند که آن شخص اشتباه می‌کند یا با غرض و مرض سخن می گوید. 🔹 اتفاقا این ''دوست‌داران'' شعر و فرهنگ و حامیان سعدی و حافظ و مولانا، به گونه ای برخورد کرده‌اند که یک ناظر بی‌طرف، به‌احتمال قوی، حق را به آن گوینده خواهد داد چرا که او دست‌کم برای مدعیات خودش شواهدی از اشعار مولانا طرح می‌کند ولی این عزیزان در دفاع از آن "مفاخر فرهنگی و ملی" چیزی در چنته ندارند بجز فحش و بغض و تهدید (از آقای مطهری در یکی از آثارش سخن بسیار درستی خوندم که: دفاع بد از یک چیز، از حمله به آن بدتر است). شکی نیست که اغلب این مدافعان پرشور، حتی یک صفحه از اشعار مولوی را مطالعه نکرده‌اند و یک حکایت از بوستان را به درستی نخوانده‌اند و اگر بپرسید که مولوی شاعر چه قرنی است یا آثارش کدام‌هاست جوابی ندارند. کسی که سخن او پشتوانه‌های محکمی از عقل و منطق دارد، با دلیل و شواهد، ادعایی را که ناصواب می‌داند پاسخ می دهد و به‌این ترتیب، به شکلی مؤثر، مخاطب را مجاب می کند و احتیاجی به پرخاش و فحاشی نمی‌بیند. 🔹 هیچ یک از پاسخ‌های طرح شده، نه دلیل محسوب می‌شود و نه کسی را متقاعد می‌کند، بلکه اینها فقط واکنش‌هایی عاطفی و تهی از ارزش است. فرضا همین چند اظهار نظری را که نقل کردم در نظر بگیریم: ما هنوز یاد نگرفته‌ایم که با بی‌سواد خواندن کسی نمی توان غلط بودن سخن او را نشان داد. فحاشی به شخص، پاسخ به سخن او نیست، بلکه ارائه‌ی سندی بر ناتوانی خویش است. ما نمی دانیم که طرح دیدگاه، حق همه انسان هاست و مستلزم تکیه داشتن به هیچ ''جایگاه'' و مقامی نیست. این که نقد یا ابرازنظر را ویژه کسانی بدانیم که از جایگاه خاصی برخوردارند معنی‌اش این است که ما به جایگاه اهمیت می دهیم نه به حق یا باطل بودن سخن، و این یعنی اعتراف به ضعف و جهالت خود. 🔹 و چنین صحنه‌هایی چقدر رقت انگیز است! این که حق‌طلبی و آزادی‌خواهی در فرهنگی، این‌چنین زار و نزار افتاده است و اگر دشمنان او یک مشت نثارش می کنند، دوستانش ده لگد بر سر و صورتش می کوبند. این که بخواهیم کسی را به دلیل اظهار نظرش، هر قدر هم اشتباه یا مغرضانه باشد، به بدترین شکلی مجازات کنیم، عین همان دیکتاتوری و خفقانی است که با پاره کردن گلو و دریدن یقه علیه آن فریاد می‌زنیم. 🔹 ما به زبان، با زورگویان و گردن‌کلفتان، مخالفیم ولی در منش و عمل، حتی در الف‌بای گفتگو درمانده‌ایم. مخالفت ما با دیکتاتورها در موضوع و مورد است نه در روش و طرز فکر. ما از مستبدان بیزاریم چون حقوق شخص ما را ضایع کرده‌اند ولی با مخالفان ما هر رفتاری بشود، اشکالی ندارد. غافلیم از این که همه ستم‌ها و ظلم‌های دنیا، سر و ته یک پدیده اند و آن، روحیه زورگویی و تخریب دیگری است که خود ما هم به آن دچاریم. 🔹 علت خلاص نشدن ما از حلقه‌ی جهنمی ظلم و زورگویی همین است. هر یک از ما دیکتاتورهایی بی‌نام و نشانیم که مجال فعال ساختن پتانسیل‌های ویران‌گرمان را نیافته‌ایم (و البته همان‌قدر که یافته ایم، اسب‌ خود را می تازانیم)- به نحوه برخورد و رفتارمان در کوچه و خیابان و بانک و اداره نگاه کنید.... هر وقت شاهد چنین برخوردهای تاسف‌آوری هستم، این سخن مشهور ولتر، فیلسوف آزادی‌خواه عصر تحول و روشن‌گری در ذهنم تکرار می شود که: "من با آنچه تو می گویی مخالفم، اما حاضرم جانم را بدهم تا تو آزادانه حرفت را بزنی". امروز هم مثل همیشه آزادی، پیشرفت و دموکراسی در یک قدمی ماست؛ و آن یک قدم، فاصله ماست تا درک صحیح معنای تحول و آزادی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بازدید معاون اداری مالی به همراه مدیر مالی و دبیر ستاد برگزاری چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه از کتابخانه مرکزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گوگل اسکالر چیست؟(قسمت اول) گوگل اسکالر یا گوگل اسکولار یک موتور جستجو است که اختصاصا مطالب علمی و مقالات پژوهشی را جستجو می­ کند. چیزی که این موتور جستجو را از گوگل همیشگی ما جدا می­ سازد اینست که دیگر می­ دانیم منابع و مطالبی که در نتایج جستجوی ما در گوگل اسکولار دیده می­ شوند قابل استناد و قابل اعتماد هستند. کلیدواژه ­هایی که قبلا در گوگل شما را به هزاران سایت عمومی می ­رساند حالا شما را به منابع علمی نظیر کتاب­ ها، مقالات و مستنداتی می ­رساند که هدف جستجوی شما هستند. چیزی که باید در اینجا مد نظر داشته باشید اینست که گوگل اسکولار می­ تواند نقطه شروع کار تحقیقاتی شما باشد اما این تصور که اینجا جاییست که می ­توانید با یک حرکت به تمامی منابع مورد نظرتان برسید و دیگر نیازی نیست به کتابخانه رجوع کنید و مقالات دیگری را مطالعه کنید اشتباه است.  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آخر سال تحصیلی و کتبی که دانشجویان پس از مطالعه تحویل کتابخانه مرکزی داده اند. این حجم برگشت کتاب در طول سه روز آخر هفته نشان از پویایی کتابخانه و دوست‌داران کتابخانه است.