eitaa logo
کتابخانه مرکزی دانشگاه قم
1.5هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
52 ویدیو
898 فایل
تلفن : 02532103324 ایمیل: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">lib.qom.university@gmail.com ارتباط با ادمین : @amirdadgar آیدی بخش امانت: @libmoradi تلفن بخش امانت: 02532103325 پایان نامه ها: ؛ 02532103327 @Pnuamani مدیر کتابخانه: @aa_ahmadloo
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اطلاع رسانی و تامین منابع علمی کتابخانه مرکزی دانشگاه قم تلفن تماس: 02532103324 ایمیل: lib.qom.university@gmail.com info-lib@qom.ac.ir سامانه سفارش مقاله در کسری: http://qom.ac.ir/paper ارتباط با ادمین:@qomlibrary
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مقاله چهار ویژگی انقلاب امام حسین.pdf
33.8K
📃نام مقاله: چهار ویژگی انقلاب حسین علیه السلام (مقاله چهار صفحه‌ای) ✍نویسنده: انتوان بارا مترجم: آزاد اردبیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یاران پایدار امام حسین علیه السلام - محمد هادی امینی.pdf
4.61M
🔻⚫🔻 📓 پی دی اف کتاب یاران پایدار امام حسین علیه السلام نوشته دکتر محمد هادی امینی فرزند علامه امینی رضوان الله علیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جزئیات ثبت‌نام پذیرفته شدگان آزمون ارشد اعلام شد پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه محل قبولی و یا در یکی از روزهای ۲۵ و ۲۶ شهریور ماه نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. به گزارش ایسنا، آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه اولین مرحله المپیاد علمی- دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته برای تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب روز ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار شد. از تعداد ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب این آزمون تعداد ۳۰۸ هزار و ۵۴ نفر معادل ۵۰.۱۰ درصد داوطلبان زن و تعداد ۳۰۶ هزار و ۸۲۹ نفر معادل ۴۹.۹۰ درصد داوطلبان مرد بودند. در گروه علوم انسانی ۳۸۵ هزار و ۶۴۰ داوطلب در ۴۵ کد رشته، در گروه علوم پایه ۳۳ هزار و ۶۷۸ داوطلب در ۱۷ کد رشته، در گروه فنی و مهندسی ۱۳۰ هزار و ۴۰۶ داوطلب در ۲۴ کد رشته، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۷ هزار و ۸۵۱ داوطلب در ۲۳ کد رشته، در گروه هنر ۴۵ هزار و ۹۱۳ داوطلب در ۱۳ کد رشته و در گروه دامپزشکی یک هزار و ۳۹۵ داوطلب در ۹ کد رشته به رقابت پرداختند. از میان ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب شرکت کننده، تعداد ۴۰ هزار و ۶۶۹ داوطلب نیز درکدرشته های دوم (شناور) شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۳۹۳ نفر معادل ۴۵.۲۳ درصد داوطلبان زن و تعداد ۲۲ هزار و ۲۷۶ نفر معادل ۵۴.۷۷ درصد داوطلبان مرد بودند. حدوداً ۱۶۰ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ پذیرش شدند که با احتساب استعدادهای درخشان این آمار به حدود ۱۹۰ هزار داوطلب می رسد. داوطلبانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد  قرار می گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می توانند در یکی از کدرشته‌محل های قبولی ثبت‌نام کنند. به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد. بنابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، اسامی قبول شدگان نهایی ۱۱ کدرشته امتحانی و برخی از کدرشته‌محلهای مربوط به دانشگاه‌های (دارای شرایط خاص) به طریق مقتضی، با هماهنگی ارگان‌های مربوط متعاقباً استخراج و اعلام خواهد شد. پذیرفته‌ شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸  میتوانند ضمن توجه به ضوابط و شرایط اعلام شده از طریق سایت سازمان سنجش و قبل از مراجعه حضوری به دانشگاه محل قبولی، برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر درخصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم، ابتدا برای ثبت‌نام به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ذی‌ربط مراجعه کنند، در صورتی که دانشگاه‌ها و موسسات محل قبولی داوطلبان، تاریخ مشخصی را برای ثبت‌نام ارائه نکرده باشند، باید در یکی از روزهای یکشنبه ۲۴ و یا دوشنبه ۲۵ شهریور برای ثبت‌نام به موسسه محل قبولی مراجعه کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کنفرانس ملی کودکان استثنایی از منظر روانشناسی تربیتی ، علوم شناختی و آسیب شناختی - 22 آبان 1398 - دانشگاه شهید چمران اهواز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ihej-v10n1p1-fa.pdf
774.2K
## معرفی مقاله: تحلیل رفتاری اعضای هیئت علمی دانشکده های علوم انسانی و اجتماعی در فرآیند ارتقاء علمی مجله آموزش عالی ایران. دوره ۱۰، شماره ۱ - ( ۳-۱۳۹۷ ) ص. ۱-۲۳ محمد روشن*، مجتبی قاسمی چکیده: دانشگاه­ ها و موسسات آموزش عالی نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی ماهر و تولید فناوری دارند که دو عامل مهم رشد اقتصادی در کشورها هستند. نحوه جبران خدمات و ارتقاء درجه علمی اعضای هیئت علمی به عنوان مهمترین نهاده در فرآیند تولید دانش و فناوری همواره در کانون توجه دست اندرکاران امر بوده است. دانشگاه­ های ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و آئین­ نامه ­­هایی برای ارتقاء اعضای هیئت علمی آنها تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است. آخرین آئین­ نامه موجود در این زمینه مصوب سال 1394 بوده و از مهر 1395 اجرای آن الزامی بوده است. اعضای هیئت علمی که فرض می­شود رفتاری عقلایی دارند و به دنبال طی کردن فرآیند ارتقاء درجه علمی خود با حداکثر سرعت ممکن هستند، با توجه به محدودیت و کمیابی منابع خود به مکانیسم انگیزشی حاصل از آئین ­نامه ارتقاء واکنش نشان داده و فعالیت­ های خود را بر مبنای امتیازات اعلامی در این آئین ­نامه تنظیم می­ کنند. واکاوی این رفتار و بررسی پیامدهای کلان آن هدف اصلی این مقاله است. تحلیل رفتار ارتقاء اعضای هیئت علمی با استفاده از آموزه­ های اقتصاد خرد حاکی از پایین بودن تمایل آنها به چاپ مقالات در نشریه­ های معتبر بین­ المللی، عرضه کمتر آموزش در مقطع کارشناسی و عدم شرکت در کنفرانس ­های بین­ المللی خارج از کشور است. پیامدهای کلان این رفتارهای فردی منجر به عرضه روزافزون مجلات داخلی، افت کیفیت آموزش
مقالات مشابه درباره آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی دانشگاه ها از طریق این آدرس قابل دسترس است: http://ihej.ir/browse.php?mag_id=28&&slc_lang=fa&sid=1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️ فرا رسیدن ايام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسينی به ساحت مقدس امام زمان(عج) و عزاداران آن حضرت تسلیت و تعزیت باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
* متن سخنرانی استاد رسول جعفریان با موضوع میراث عاشورا(قسمت اول) چند یادآوری درباره منبع شناسی عاشورا الف: انبوهی منابع: میراث مکتوب ما از عاشورا، از لحاظ کمیت و کیفیت و دقت میراث قابل توجهی است؛ گرچه باید توجه داشته باشیم که اصولاً تاریخ اسلام با همین شکل روایت شده است. به طور کلی باید گفت گزارش وقایع دوره صدر اسلام، همراه با یک حس علمی تاریخی، تقریباً با توجه به شرایط کتابت برای عرب، شگفت انگیز است. مقایسه این متون با آنچه مثلاً در باره تاریخ قدیم یونان یا اروپای قرون وسطی افتاده، نشانگر فزونی دقت و کمیت در میراث اسلامی است. اگر شما انجیل را که روایت زندگی عیسی (ع) است، با سیره ابن اسحاق مقایسه کنید، تفاوت دو سطح فهم تاریخی را می‌توانید بیابید. به نظر می‌رسد، درک عربی از تاریخ، درک بسیار بالایی بوده و این عوامل خاص خود را دارد. آن مقدار میراث مکتوب که ما از مآخذ تاریخ اسلام داریم، اگر آنچه هم که مفقود شده به آن ضمیمه کنیم، می‌توانیم ادعا کنیم در کمتر دوره از ادوار گذشته تاریخی، چنین میراثی در اختیار است. وضع تاریخ معاصر را که امکانات متفاوت شده را نباید با آن مقایسه کرد. ب: لزوم داشتن درک علمی: داشتن درک علمی از میراث تاریخی ما در زمینه عاشورا، کمک شایسته ای به ما خواهد کرد تا بتوانیم حادثه مزبور را به خوبی بشناسیم؛ اما اغلب از داشتن یک درک علمی جدی فرار می‌کنیم. علت آن هم این است که می‌خواهیم از این رویداد مذهبی تاریخی، به کار دین و اصلاح گری و دنیا و آخرتمان برسیم. یک طرف منابع فراوان و دقیق و طرف دیگر تمایلات مذهبی و عاطفی ماست که اجازه نمی‌دهد ما علمی و شفاف با این قضیه برخورد کنیم. مسأله عواطف، مذهب و کلام، درآمیختن این منابع با ادبیات از جمله مشکلاتی هستند که ما را از نگاه علمی، تا حد دور می‌کنند. اینها مسائلی است که هست، اما بسادگی نمی‌شود با آن مقابله کرد. با این حال، مطمئن هستم تنها یک شناخت دقیق و همه جانبه برای همه ما مهم است، شناختی که باید یک دوره علمی را با شفافیت پوشش دهد تا بعداً اگر ما یا دیگری از آن، برای اهداف احیاناً نادرستی استفاده کرد، قابل تصحیح باشد. ج: میراث عاشورا را صرفاً نمی‌توان شیعی دانست، کما اینکه سنی هم نیست، هر چند هر دو گرایش در روایتهای مختلف آن حضور دارد. مقصودم این است که بخشی از این میراث تاریخی است، آن هم توسط مورخانی که از تاریخ به عنوان یک ابزار علمی در حد روش‌ها و معلومات آن زمان استفاده می‌کنند. اندکی بعد، این گزارش‌ها، توسط گروه‌های مختلف مذهبی، رنگ مذهبی به خود گرفت. این امری علاوه بر گزارش تاریخی بود. اشاره خواهم کرد که عاشورا فقط تاریخ نیست، مذهب هم هست. اما میراث موجود، اساساً تاریخی است. معنای این سخن این نیست که گرایش مذهبی یا سیاسی در روایات آن وجود ندارد؛ و این امری عادی و واقع بینانه است، چون همان زمان هم نزاع نزاع مذهبی و سیاسی بوده است. اما نکته این است که در گذر زمان، گزارش‌ها، مذهبی‌تر می‌شود. یک مورخ شیعی، با یک مورخ با گرایش اموی عثمانی، به هر حال، در انتخاب روایات، بکار بردن کلمات، اعتماد به نقل‌ها یا عدم اعتماد و نقد آنها، متفاوت کار می‌کند. در اینجا قصدم بیان روایت مذهبی از یک تاریخ نیست، یا اگر هست، در حد، وجود تمایلات مذهبی در کلمات و ترکیب هاست. د: لزوم داشتن علم منبع شناسی: وقتی در باره منبع شناسی عاشورا صحبت می‌کنیم، مقصودم فقط نگاه منبع شناسانه و سند شناسانه سنتی نیست. ما در یک دوره طولانی، این حس و آگاهی را نداشتیم که وقتی در باره کربلا یا بخش‌های دیگر تاریخ اسلام می‌نویسیم، در آغاز، وضع منابع را روشن کنیم. ما حتی در دوره‌های اخیر هم، ضمن اینکه سنّتاً از ارزش «سند» در بررسی گزارشها واقف بودیم، اما در منبع شناسی، از روش علمی اطلاعی نداشتیم. منبع شناسی، صرفاً نقد سند بر اساس