eitaa logo
قرآن و امام حسین ع
884 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
753 ویدیو
369 فایل
مطالب کانال: ارتباط امام حسین ع با قران در موارد مختلف عاشوراء آیات الولایه : آیاتی که در قرآن درباره ی 14 معصوم آمده است. علوم قرانی برای تحکیم ایمان و اعتقاد تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
مشاهده در ایتا
دانلود
🌴دوره ی سوم کلاس مجازی مقتل بر اساس کتاب 🌹مذبوح فرات🌹 (کتاب مقتل درسی)فشرده ی بیش از 15 منابع معتبر مقتل توام با عرفان و آیات قران و زیارت عاشوراء 🌹دوستان برای تهیه ی کتاب به آی دی مراجعه نمایند. 🌹ضمنا دوستانی که کتاب را برای مجمع الذاکرین و تدریس می خواهند تخفیف ویژه دارد. ❤️ مبلغ امام حسین (ع) باشیم. 🌹کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل ایتا @zameneashk تلگرام @zameneashk آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
خروج از مدینه : 📜و ذکر المفيد محمد بن محمد بن النعمان رضي الله عنه في کتاب مولد النبي صلي الله عليه و آله و سلم، و مولد الأوصياء صلوات الله عليهم باسناده الي أبي‏عبدالله جعفر بن محمد الصادق عليهم‏السلام، قال : لما سار أبوعبدالله الحسين بن علي (صلوات الله عليهما) من مکة ليدخل المدينة لقيه أفواج من الملائکة المسومين و المردفين في أيديهم الحراب علي نجب من نجب الجنة، فسلموا عليه، و قالوا: يا حجة الله علي خلقه بعد جده و أبيه و أخيه، ان الله عزوجل أمد جدک رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم بنا في مواطن کثيرة، و ان الله أمدک بنا. فقال لهم: الموعد حفرتي و بقعتي التي استشهد فيها و هي کربلا، فاذا وردتها فأتوني. فقالوا: يا حجة الله! ان الله أمرنا أن نسمع لک و نطيع، فهل تخشي من عدو يلقاک فنکون معک؟ فقال: لا سبيل لهم علي و لا يلقوني بکريهة أو أصل الي بقعتي. و أتته أفواج من مؤمني الجن، فقالوا له: يا مولانا، نحن شيعتک و أنصارک، فمرنا بما تشاء، فلو أمرتنا بقتل کل عدو لک و أنت بمکانک لکفيناک ذلک. فجزاهم خيرا و قال لهم: أما قرأتم کتاب الله المنزل علي جدي رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم في قوله: (قل لو کنتم في بيوتکم لبرز الذين کتب عليهم القتل الي مضاجعهم) فاذا أقمت في مکاني فبما يمتحن هذا الخلق المتعوس؟ و بماذا يختبرون؟ و من ذا يکون ساکن حفرتي؟ و قد اختارها الله تعالي يوم دحا الأرض، و جعلها معقلا لشيعتنا و محبينا، تقبل أعمالهم و صلواتهم، و يجاب دعائهم، و تسکن شيعتنا، فتکون لهم أمانا في الدنيا و في الآخرة و لکن تحضرون يوم السبت، و هو يوم عاشورا - و في غير هذا الرواية يوم الجمعة - الذي في آخره أقتل، و لا يبقي بعدي مطلوب من أهلي و نسبي و أخواني و أهل بيتي، و يسار برأسي الي يزيد بن معاوية لعنهما الله. فقالت الجن: نحن و الله يا حبيب الله و ابن‏ حبيبه، لولا أن أمرک طاعة و أنه لا يجوز لنا مخالفتک لخالفناک، و قتلنا جميع أعدائک قبل أن يصلوا اليک. فقال لهم عليه‏السلام: و نحن و الله أقدر عليهم منکم، و لکن ليهلک من هلک عن بينة و يحيي من حي عن بينة. 📚ابن‏طاووس، الهوف، / 69 - 66 مساوي عنه: المازندراني، معالي السبطين، 📝هنگامي که حسين عليه‏السلام شبانه از مدينه به مکه حرکت کرد، گروه‏هاي فرشتگان با صفهاي آراسته و پشت سر هم اسلحه به دست و هر يک بر اسبي از اسب هاي بهشتي سوار، خدمت حضرت رسيدند و سلام دادند و عرض کردند:«اي آن که پس از جد و پدر و برادر، حجت خداوند بر خلق، تو هستي! همانا که خداوند عزوجل جد تو را در جاهاي بسياري به وسيله‏ ي ما کمک و ياري فرموده و اکنون نيز ما را به ياري تو فرستاده است.» حضرت فرمود: «وعده‏گاه من و شما در گودال و بقعه‏ اي که آن جا شهيد خواهم شد که همان کربلا است؛ چون به آن جا رسيدم، نزد من بياييد.» عرض کردند: «خداوند ما را مأمور فرموده است که گوش به فرمان و فرمانبردار شما باشيم و اگر از دشمني بيمناک هستي، ما به همراه تو باشيم.» فرمود: «راهي ندارند که آسيبي به من برسانند تا به بقعه‏ ي خويش برسم.» و گروه‏هايي از مؤمنين جن آمدند و عرض کردند: «آقا! ما شيعيان و ياران شماييم. هر چه خواهيد دستور دهيد. اگر دستور بدهي که همه‏ ي دشمنان تو کشته شود و تو از جاي خود حرکت نکني، ما دستور را اجرا مي‏ کنيم.» حضرت فرمود: «خداوند به شما پاداش نيک بدهد.» و فرمود: «مگر نخوانده‏ ايد قرآني را که به جدم رسول خدا فرود آمده است که مي‏فرمايد: اگر در ميان خانه‏ هاي خود باشيد، آنان که مگر بر ايشان مقدر شده است، به سوي بستر مرگ خويش مي‏ روند. (و گذشته از اين) اگر من در شهر و وطن خود بمانم، پس اين مردم نگونساز به چه وسيله آزمايش شوند؟ و چه کسي در قبر من جايگزين خواهد شد؟ جايي که خداوند، آن روز که بساط زمين را گسترد، آن جا را براي من برگزيد و پناهگاه شيعيان و دوستان ما قرار داد تا عملها و نمازهاشان آن جا پذيرفته شود و دعايشان مستجاب گردد و شيعيان ما آن جا سکونت کنند تا در دنيا و آخرت در امان باشند؛ ولي شما روز جمعه که روز عاشوراست، حاضر شويد روزي که من در پايان آن روز کشته خواهم شد و پس از کشته شدن من، دشمنان من به دنبال ريختن خون کسي از عائله و فاميل و برادران و خاندان من نخواهند بود و سر بريده‏ ي من به نزد يزيد بن معاويه فرستاده خواهد شد.» کانال قران و امام حسین ع در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
تاریخ خروج از مدینه : 📜فخرج عليه‏السلام من تحت ليلته و هي ليلة الأحد ليومين بقيا من رجب متوجها نحو مکة و معه بنوه و بنو أخيه و اخوته و جل أهل بيته الا محمد ابن‏الحنفية رحمة الله عليه. 📚المفيد، الارشاد، 32 / 2 مساوي عنه: المجلسي، البحار، 326 / 44؛ البحراني، العوالم، 176 / 17؛ الأعرجي، مناهل الضرب، / 385؛ القمي، نفس المهموم، / 71؛ مثله الفتال، روضة الواعظين، / 147؛ الأمين، أعيان الشيعة، 588 / 1، لواعج الأشجان، / 26؛ المازندراني، معالي السبطين، 222 / 1. 📝پس حضرت در همان شب که شب يکشنبه بيست و هشتم رجب بود، از مدينه به سوي مکه رهسپار شد، و فرزندان و برادر زادگان و برادرانش نيز با بيشتر خاندانش همراه او بودند جز برادرش محمد ابن‏حنفيه، رحمة الله عليه و حسين عليه‏السلام به سوي مکه رهسپار شد . 📚رسولي محلاتي، ترجمه ارشاد، 33، 32 / 2. کانال قران و امام حسین ع در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روضه ی غلام ترک اسلم غلام امام سجاد غلامی که دو ارباب داشت ✅خده علی خده 📜قال [محمد بن أبي‏طالب]: ثم خرج غلام ترکي کان للحسين عليه‏السلام، و کان قارئا للقرآن، فجعل يقاتل، و يرتجز، و يقول: البحر من طعني و ضربي يصطلي و الجو من سهمي و نبلي يمتلي‏ اذ حسامي في يميني ينجلي ينشق قلب الحاسد المبجل فقتل جماعة، ثم سقط صريعا، فجاءه الحسين عليه‏السلام، فبکي، و وضع خده علي خده، ففتح عينه فرأي الحسين عليه‏السلام، فتبسم، ثم صار الي ربه رضي الله عنه. 📚المجلسي،البحار،30/45 مساوي عنه:البحراني، العوالم، 273/17؛ البهبهاني، الدمعة الساکبة، 310/4؛ الدربندي، أسرار الشهادة، /298؛ مثله القمي، نفس المهموم، /294؛ الأمين، لواعج الأشجان، /167 📜چون اکثر اصحاب آن حضرت شهيد شدند، آن حضرت غلام ترکي داشت در نهايت صلاح و سداد و قاري قرآن بود. از خدمت حضرت مرخص شد و خود را بر صف سپاه مخالفان زد و بسياري از آن سياه رويان را بر خاک هلاک افکند و آخر به تيغ ظلم و عدوان بر زمين افتاد. چون حضرت بر سر او آمد، بر او گريست و روي مبارک خود را بر روي آن سعادتمند گذاشت. او چشم گشود و نظر بر روي نوراني آن امام عالميان افکند. تبسمي کرد و مرغ روحش به رياض جنان پرواز نمود. 📚مجلسي، جلاء العيون، /673 📜ان صاحب هذه النسخة - أعني شهاب الدين العاملي - قد ذکر: [...] و في رواية: أنه کان للحسين غلام ترکي، و کان قارئا للقرآن، فبرز، و هو يقول: اليوم أسقيکم بکأس الحنظل بصارم ذي شفرة لم يفلل‏ في حومة الميدان عند القسطل أنودکم عن الحسين بن علي‏ ثم حمل علي القوم، فقاتل حتي قتل جماعة، و سقط صريعا، فجاءه الحسين عليه‏السلام، و وضع خده علي خده، فبکي، ففتح الغلام عينيه، فرأي الحسين عليه‏السلام، فتبسم، ثم صار الي ربه. [ 📚الدربندي، أسرار الشهادة، /287 📝و ديگر حسين عليه‏السلام را غلام ترکي بود. در بحر اللئالي مسطور است که: آن غلام را سيدالشهدا عليه‏السلام ابتياع نمود و به فرزند خود زين العابدين عليه‏السلام هبه فرمود. در کتاب روضة الاحباب مرقوم است که: چون غلام در طلب رخصت جهاد به حضرت امام عليه‏السلام آمد، آن حضرت فرمود: «از سيد سجاد رخصت جهاد بخواه.» پس غلام ترکي از زين العابدين اجازت يافت و اهل حرم را وداع گفت و بشتافت و اين رجز خواند: البحر من طعني و ضربي يصطلي و الجو من سهمي و نبلي يمتلي‏ اذ حسامي في يميني ينجلي ينشق قلب الحاسد المبخل (از ضربت شمشير و نيزه‏ي من، دريا آتش مي‏گيرد و هوا از تيرهاي من پر مي‏شود. هنگامي که شمشير در دست من برهنه شود، دل مرد بخيل (به دادن جان) و بدخواه مي‏شکافد.) آن گاه تيغ بکشيد و حمله افکند و هفتاد کس را طعمه‏ي تير و تيغ ساخت. سيد سجاد عليه‏السلام چون دانست غلام او در کار حرب و ضرب است، خواست مبارزت او را نگران گردد. بفرمود تا شادروان خيمه را بر زدند. غلام ترک پس از رنجي بزرگ و کارزاري عظيم، ديگر باره به حضرت زين العابدين عليه‏السلام آمد و آن حضرت را وداع گفت و باز به ميدان شتافت. در اين کرت از زحمت و کوشش و شدت عطش و کثرت جراحت به خاک افتاد. سيدالشهدا عليه‏السلام، چون عقاب دمان بر سر او حاضر شد و از اسب فرود آمد و بر او بگريست و چهره‏ي مبارک را بر گونه‏ي او گذاشت. غلام ترکي را هنوز از حشاشه‏ي جان چيزي در تن بود، چشم بگشود و سيدالشهدا را در کنار خود ديد، به روي آن حضرت تبسمي کرد و درگذشت؛ (رضوان الله عليه) 📚سپهر، ناسخ التواريخ سيدالشهداء عليه‏السلام، 306 - 305/2 کانال قران و امام حسین ع در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
در روایتی سلمان از رسول گرامی اسلام(ص) نقل می‌کند پیامبر(ص) به من گفت: ای سلمان، خداوند مرا از برگزیده نورش خلق کرد و مرا خواند پس او را اجابت کردم. و از نور من، علی را خلق کرد و او را صدا زد و او(علی) او را اطاعت کرد و از نور علی، فاطمه را خلق کرد ...فَقَالَ: یَا سَلْمَانُ، خَلَقَنِی اللَّهُ مِنْ صَفْوَةِ نُورِهِ، وَ دَعَانِی فَأَطَعْتُهُ، وَ خَلَقَ مِنْ نُورِی عَلِیّاً، وَ دَعَاهُ فَأَطَاعَهُ، وَ خَلَقَ مِنْ نُورِ عَلِیٍّ فَاطِمَةَ، وَ دَعَاهَا فَأَطَاعَتْهُ، وَ خَلَقَ مِنِّی وَ مِنْ عَلِیٍّ وَ فَاطِمَةَ: الْحَسَنَ، وَ دَعَاهُ فَأَطَاعَهُ، وَ خَلَقَ مِنِّی وَ مِنْ عَلِیٍّ وَ فَاطِمَةَ: الْحُسَیْنَ، فَدَعَاهُ فَأَطَاعَهُ.» پیامبر(ص) همین طور تا به امام حسین(ع) ادامه دادند و بعد فرمود: «سپس ما را به پنج اسم از اسمای خودش نامید: پس خداوند محمود است و من محمد؛ و خداوند علی است و این هم علی؛ خداوند فاطر است و این هم فاطمه؛ خداوند ذوالاحسان است و این حسن و خداوند محسن است و این هم حسین است؛ ثُمَّ سَمَّانَا بِخَمْسَةِ أَسْمَاءٍ مِنْ أَسْمَائِهِ، فَاللَّهُ الْمَحْمُودُ وَ أَنَا مُحَمَّدٌ، وَ اللَّهُ الْعَلِیُّ وَ هَذَا عَلِیٌّ، وَ اللَّهُ الْفَاطِرُ وَ هَذِهِ فَاطِمَةُ، وَ اللَّهُ ذو الْإِحْسَانِ وَ هَذَا الْحَسَنُ، وَ اللَّهُ الْمُحْسِنُ وَ هَذَا الْحُسَیْنُ.» پیامبر(ص) در ادامه به سلمان فرمود: «سپس خداوند از ما و از نور حسین، 9 ائمه را خلق کرد؛ پس آن‌ها را خواند و اطاعت شد. در آن هنگام ساختمان آسمان و گسترش زمین و وجود هوا و ملک و انسان صورت نگرفته و ما انوارى بودیم که پروردگار متعال را تسبیح و تقدیس کرده، و فرمان او را شنیده و پیروى می‌کردیم؛ ثُمَّ خَلَقَ مِنَّا وَ مِنْ نُورِ الْحُسَیْنِ: تِسْعَةَ أَئِمَّةٍ، فَدَعَاهُمْ فَأَطَاعُوهُ، قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ سَمَاءً مَبْنِیَّةً، وَ أَرْضاً مَدْحِیَّةً، وَ لَا مَلَکاً وَ لَا بَشَراً، وَ کُنَّانُوراًنُسَبِّحُ‏اللَّهَ‏، وَ نَسْمَعُ لَهُ وَ نُطِیعُ.» 📚 (دلائل الإمامة (ط - الحدیثة)، ص448؛ مصباح الشریعة، ص64) کانال قران و امام حسین ع در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
هدایت شده از کانال امین الله : ویژه تلاوت ، ادعیه و زیارات معصومین
4_5940784538895517040.pdf
1.82M
🌺  متن کامل دعای عرفه امام حسین (ع) تلگرام @ZiarateAminAllah1 ایتا https://eitaa.com/joinchat/2395013167Cdd29461dd7
هدایت شده از قرآن و امام حسین ع
با سلام خدمت دوستان عزیز احادیث در ارتباط با حج را در کانال قران و امام حسین ع با زدن هشتگ در کانال قرآن و امام حسین (ع) مشاهده بفرمایید 👇👇👇 http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
❖﷽❖ كهيعص (مریم/ ۱) ✨✨✨✨✨✨ 📜المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)- سَأَلَ سَعْدبْنُ‌عَبْدِ‌اللَّهِ الْقَائِمَ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) عَنْ تَأْوِیلِ کهیعص قَالَ (علیه السلام) هَذِهِ الْحُرُوفُ مِنْ أَنْبَاءِ الْغَیْبِ أَطْلَعَ اللَّهُ عَلَیْهَا عَبْدَهُ زَکَرِیَّا (علیه السلام) ثُمَّ قَصَّهَا عَلَی مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) وَ ذَلِکَ أَنَّ زَکَرِیَّا (علیه السلام) سَأَلَ رَبَّهُ أَنْ یُعَلِّمَهُ أَسْمَاءَ الْخَمْسَهًِْ فَأَهْبَطَ عَلَیْهِ جَبْرَئِیلَ (علیه السلام) فَعَلَّمَهُ إِیَّاهَا فَکَانَ زَکَرِیَّا (علیه السلام) إِذَا ذَکَرَ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) وَ عَلِیّاً (علیه السلام) وَ فَاطِمَهًَْ (سلام الله علیها) وَ الْحَسَنَ (علیه السلام) سُرِّیَ عَنْهُ هَمُّهُ وَ انْجَلَی کَرْبُهُ وَ إِذَا ذَکَرَ اسْمَ الْحُسَیْنِ (علیه السلام) خَنَقَتْهُ الْعَبْرَهًُْ وَ وَقَعَتْ عَلَیْهِ الْبُهْرَهًُْ فَقَالَ (علیه السلام) ذَاتَ یَوْمٍ إِلَهِی مَا بَالِی إِذْ ذَکَرْتُ أَرْبَعَهًًْ مِنْهُمْ تَسَلَّیْتُ بِأَسْمَائِهِمْ مِنْ هُمُومِی وَ إِذَا ذَکَرْتُ الْحُسَیْنَ (علیه السلام) تَدْمَعُ عَیْنِی وَ تَثُورُ زَفْرَتِی فَأَنْبَأَهُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی عَنْ قِصَّتِهِ فَقَالَ کهیعص فَالْکَافُ اسْمُ کَرْبَلَاءَ وَ الْهَاءُ هَلَاکُ الْعِتْرَهًِْ وَ الْیَاءُ یَزِیدُ وَ هُوَ ظَالِمُ الْحُسَیْنِ (علیه السلام) وَ الْعَیْنُ عَطَشُهُ وَ الصَّادُ صَبْرُهُ فَلَمَّا سَمِعَ ذَلِکَ زَکَرِیَّا (علیه السلام) لَمْ یُفَارِقْ مَسْجِدَهُ ثَلَاثَهًَْ أَیَّامٍ وَ مَنَعَ فِیهِنَّ النَّاسَ مِنْ الدُّخُولِ عَلَیْهِ وَ أَقْبَلَ عَلَی الْبُکَاءِ وَ النَّحِیبِ وَ کَانَ یُرْثِیهِ إِلَهِی أَ‌تُفْجِعُ خَیْرَ جَمِیعِ خَلْقِکَ بِوَلَدِهِ إِلَهِی أ تُنْزِلُ بَلْوَی هَذِهِ الرَّزِیَّهًِْ بِفِنَائِهِ إِلَهِی أَ‌تُلْبِسُ عَلِیّاً (علیه السلام) وَ فَاطِمَهًَْ (سلام الله علیها) ثِیَابَ هَذِهِ الْمُصِیبَهًِْ إِلَهِی أَ تَحُلُّ کُرْبَهًَْ هَذِهِ الْمُصِیبَهًِْ بِسَاحَتِهَا ثُمَّ کَانَ یَقُولُ إِلَهِی ارْزُقْنِی وَلَداً تَقَرُّ بِهِ عَیْنِی عَلَی الْکِبَرِ فَإِذَا رَزَقْتَنِیهِ فَافْتِنِّی بِحُبِّهِ ثُمَّ افْجَعْنِی بِهِ کَمَا تَفْجَعُ مُحَمَّداً (صلی الله علیه و آله) حَبِیبَکَ بِوَلَدِهِ فَرَزَقَهُ اللَّهُ یَحْیَی وَ فَجَعَهُ بِهِ وکَانَ حَمْلُ یَحْیَی (علیه السلام) سِتَّهًَْ أَشْهُرٍ وَ حَمْلُ الْحُسَیْنِ (علیه السلام).
📝امام مهدی ( سعدبن‌عبداللَّه روایت می‌کند: «به حضرت قائم آل محمّد (گفتم: تأویل کهیعص چیست»؟ فرمود: «این حروف از اخبار غیبی می‌باشند که خدای علیم بنده‌ی خود حضرت زکریّا را از آن‌ها آگاه نمود و سپس داستان آن را برای حضرت محمّد (شرح داد. جریان این قضیه بدین شرح است که حضرت زکریّا (از خدا خواست که نام‌های مبارک پنج تن آل‌عبا را به او یاد دهد. جبرئیل به زمین هبوط کرد و آن‌ها را به حضرت زکریّا (تعلیم داد. هر وقت حضرت زکریّا نام‌های مبارک: محمّد، علی، زهرا، و حسن (را می‌برد غم و اندوه وی برطرف می‌شد، ولی هرگاه نام مبارک حسین (را می‌برد گریه راه گلوی او را می‌گرفت و نفس وی بشماره می‌افتاد! تا اینکه یک روز حضرت زکریّا (گفت: «بار خدایا! برای چیست که هر وقت من نام آن چهار نفر را می‌برم غم و اندوه من برطرف می‌شود، ولی موقعی که نام حسین (را می‌برم چشمانم اشکبار و نفسم به شماره می‌افتد»!؟ خدای علیم داستان شهادت امام حسین (را برای زکریّا شرح داد و فرمود: «کهیعص؛ "ک" اشاره به کربلای امام حسین (است. "ه" اشاره به شهادت عترت پاک می‌باشد. "ی" اشاره به نام یزید است که در حقّ حسین (ظلم کرد، "ع" اشاره به عطش حسین (و "ص" اشاره به صبر آن بزرگوار است. هنگامی‌که حضرت زکریّا (این جریان را شنید مدّت سه روز از مسجد خویش خارج نشد و در آن مدّت اجازه‌ی ورود به احدی نداد. آنگاه مشغول گریه‌وزاری شد، وی برای امام حسین (مرثیه می‌خواند و می‌گفت: «پروردگارا! آیا بهترین خلق خود یعنی حضرت محمّد (را دچار مصیبت فرزندش می‌کنی؟ بار خدایا! آیا چنین بلایی را بر در خانه‌ی آن حضرت پیاده خواهی کرد؟ پروردگارا! آیا لباس چنین مصیبتی را به علی و زهرا (می‌پوشانی! بار خدایا! آیا چنین مصیبتی را نصیب آنان خواهی کرد»؟ سپس حضرت زکریّا دعاء کرد و گفت: «پروردگارا! پسری به من عطا کن که در این زمان پیری، چشم من به وی روشن شود، موقعی‌که این پسر را به من عطا کردی مرا شیفته‌ی محبّت وی بگردان، سپس مرا دچار مصیبت او بکن همچنان‌که حضرت محمّد (حبیب خود را دچار مصیبت فرزند خواهی کرد! آنگاه خدا حضرت یحیی (را به زکریّا عطا کرد و او را دچار مصیبت وی نمود». مدّت حمل حضرت یحیی (شش ماه بود و مدّت حمل امام حسین (نیز شش ماه بود. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۹، ص۱۰ بحار الأنوار، ج۱۴، ص۱۷۸/ الاحتجاج؛ ج۲، ص۴۶۳ کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin