eitaa logo
قرآن و امام حسین ع
907 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
757 ویدیو
369 فایل
مطالب کانال: ارتباط امام حسین ع با قران در موارد مختلف عاشوراء آیات الولایه : آیاتی که در قرآن درباره ی 14 معصوم آمده است. علوم قرانی برای تحکیم ایمان و اعتقاد تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
مشاهده در ایتا
دانلود
❖﷽❖ 📝در كافى در خبر صحيحى از فضيل آمده كه گويد: به حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام عرضه داشتم: آيا مردم را به اين امر دعوت كنيم؟ 🌠فرمود: اى فضيل! هرگاه خداوند خير بنده‌اى را بخواهد فرشته‌اى را فرمان دهد كه گردن آن بنده را بگيرد و او را خواه‌ناخواه به اين امر داخل نمايد. 📜 در همان كتاب در حديث ديگرى از امام صادق عليه السّلام آمده كه فرمود: به خاطر دين خود با مردم مخاصمه مكنيد، زيرا كه ستيزه‌جويى دل را بيمار مى‌نمايد، خداى-عزّ و جلّ-به پيغمبرش صلّى اللّه عليه و اله فرمود: ✨ إِنَّكَ لا تَهْدِي مَنْ أَحْبَبْتَ وَ لكِنَّ اللّهَ يَهْدِي مَنْ يَشاءُ (قصص/56) تو هركس را دوست بدارى هدايت نكنى ولى خداوند هركه را خواهد هدايت كند. و فرموده: أَ فَأَنْتَ تُكْرِهُ النّاسَ حَتّى يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ ؛ آيا تو مردم را وادار توانى كرد تا مؤمن باشند. 📚مکیال المکارم - جلد2، صفحه 340 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال باب الحسین عليه السلام https://t.me/Babolhusein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📝در غيبت نعمانى از محمد بن خلاد روايت ميكند كه گفت: از حضرت موسى كاظم عليه السّلام شنيدم ميفرمود: ✨ «المأَ حَسِبَ النّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنّا وَ هُمْ لا يُفْتَنُونَ» يعنى: آيا مردم گمان كردند كه (خداوند) آنها را بحال خود ميگذارد كه بگويند ايمان آورديم و امتحانى هم ندهند؟(عنکبوت/2) سپس (حضرت از من پرسيد در اين آيۀ شريفه) مقصود چه امتحانى است‌؟ عرض كردم: قربانت گردم بنظر ما مقصود آزمايش در امر دين است. فرمود: مانند طلا امتحان ميشوند و باز فرمود: همچون طلا خالص مى‌گردند! 🌠 و نيز در آن كتاب بسند خود از امام محمد باقر عليه السّلام نقل كرده كه براوى فرمود: اين داستان شما (انتظار ظهور مهدى موعود) دلها از آن ميرمد - آنهم دلهاى مردان! پس شمه‌اى از اين داستان را براى آنها بيان كنيد، و هر كس اعتقاد پيدا كرد بيشتر بيان كنيد و هر كس منكر شد شما هم او را رها نمائيد. ✴️زيرا امتحانى در پيش است كه اهل راز و افراد زيرك از آن سالم نمى‌مانند. تا جايى كه اشخاص موشكاف هم كه يك مو را دو نصف ميكنند بورطۀ آن در مى‌افتند، تا آنجا كه جز ما و شيعيان ما كسى (بعقيده راسخ و صحيح) باقى نميماند. 📗مهدی موعود، صفحه 882 علامه محمدباقر مجلسی کانال قرآن و امام حسین علیه السلام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال باب الحسین عليه السلام https://t.me/Babolhusein
📚 فضائل الشیعة اثر محمد بن علی بن بابویه معروف به شیخ صدوق 🎙 راوی: محمد حسینی کتابخانه ضامن اشک https://t.me/zameneashkbook کانال قرآن و امام حسین ع(ویژه آیات ولایت و احادیث ولایی) https://t.me/qoranvamamhoosein
4_5987620208070625619.mp3
30.4M
📗فضائل الشیعة بخش اول
4_5987620208070625625.mp3
35.12M
📗فضائل الشیعة بخش دوم (انتهای کتاب)
❣القاب امیر المومنین ع صدیق اکبر ؛ فاروق ( جدا کننده حق از باطل ) 📜9- لي، [الأمالي للصدوق‏] أَبِي عَنْ سَعْدٍ عَنْ عَبَّادِ بْنِ سُلَيْمَانَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سُلَيْمَانَ عَنْ أَبِيهِ سُلَيْمَانَ الدَّيْلَمِيِّ عَنْ عُمَرَ بْنَ الْحَارِثِ عَنْ عِمْرَانَ بْنِ مِيثَمٍ عَنْ أَبِي سُخَيْلَةَ قَالَ أَتَيْتُ أَبَا ذَرٍّ رَحْمَةُ اللَّهِ عَلَيْهِ فَقُلْتُ يَا أَبَا ذَرٍّ إِنِّي قَدْ رَأَيْتُ اخْتِلَافاً فَمَا ذَا تَأْمُرُنِي قَالَ عَلَيْكَ بِهَاتَيْنِ الْخَصْلَتَيْنِ كِتَابِ اللَّهِ وَ الشَّيْخِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ فَإِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُ هَذَا أَوَّلُ مَنْ آمَنَ بِي وَ أَوَّلُ مَنْ يُصَافِحُنِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ هُوَ الصِّدِّيقُ الْأَكْبَرُ وَ هُوَ الْفَارُوقُ الَّذِي يُفَرِّقُ بَيْنَ الْحَقِّ وَ الْبَاطِلِ 📝شنیدم که رسول خدا ص فرمود : علی ع اولین کسی است که به من ایمان آورد و اولین نفری است که در روز قیامت با من مصاحفه می کند و اوست صدیق اکبر و اوست فاروقی که بین حق و باطلا جدا می کند 📚 بحارالأنوار ج : 39 ص : 231 "باب الحسین ع" https://t.me/Babolhusein گروه و کلاس مقتل شناسی متضمن البکاء https://t.me/joinchat/1mMEyJCOrVMwYmI0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِن ذُرِّيَّتِي قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ ﻭﻗﺘﻲ ﺧﺪﺍ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺣﻮﺍﺩﺛﻲ ﻣﻬﻢ ١ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﻛﺮﺩ ﻭ ﻭی ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﻣﻮﻓﻖ ﺳﺎﺧﺖ، ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﻣﻦ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺭﺍﻫﺒﺮ ﻣﺮﺩم ﻣﻲ‌ﻛﻨﻢ.» ٢ ﮔﻔﺖ: «ﺍﺯ ﺑﭽﻪ‌ﻫﺎ ﻭ ﻧﺴﻠﻢ ﭼﻄﻮﺭ؟» ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﻳﻦ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﺣﺴﺎﺱ ﺑﻪ ﺑﺪﻛﺎﺭﻫﺎ ﻧﻤﻲ‌ﺭﺳﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻣﻌﺼﻮﻣﺎﻥ، ﺁﺭی.» (بقره/١٢٤) ✨✨✨✨ 📜الرّضا (علیه السلام)- هَلْ یَعْرِفُونَ قَدْرَ الْإِمَامَهًِْ وَ مَحَلَّهَا مِنَ الْأُمَّهًِْ فَیَجُوزَ فِیهَا اخْتِیَارُهُمْ إِنَّ الْإِمَامَهًَْ أَجَلُّ قَدْراً وَ أَعْظَمُ شَأْناً وَ أَعْلَی مَکَاناً وَ أَمْنَعُ جَانِباً وَ أَبْعَدُ غَوْراً مِنْ أَنْ یَبْلُغَهَا النَّاسُ بِعُقُولِهِمْ أَوْ یَنَالُوهَا بِآرَائِهِمْ أَوْ یُقِیمُوا إِمَاماً بِاخْتِیَارِهِمْ إِنَّ الْإِمَامَهًَْ خَصَّ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ بِهَا إِبْرَاهِیمَ الْخَلِیلَ (علیه السلام) بَعْدَ النُّبُوَّهًِْ وَ الْخُلَّهًِْ مَرْتَبَهًًْ ثَالِثَهًًْ وَ فَضِیلَهًًْ شَرَّفَهُ بِهَا وَ أَشَادَ بِهَا ذِکْرَهُ فَقَالَ عَزَّوَجَلَّ إِنِّی جاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِماماً فَقَالَ الْخَلِیلُ (علیه السلام) سُرُوراً بِهَا وَ مِنْ ذُرِّیَّتِی. 📝امام رضا (علیه السلام) آیا مردم به مقام امامت و جایگاه آن در امّت آنچنان پی برده‌اند و شناخت دارند که انتخاب [صاحب منصب امامت] برای آنان مجاز باشد؟! بی‌تردید امامت جایگاهی جلیل‌تر، شأنی عظیم‌تر، مکانی بلندتر، جانبی منیع‌تر و باطنی عمیق‌تر از آن دارد که مردم به کمک عقل و نظر خود به آن رسند یا آنکه به اختیار خود امامی را منصوب‌کنند. امامت منزلتی است که خداوند، ابراهیم خلیل (علیه السلام) را پس از نبوّت و مقام خلیل‌اللّهی، در مرحله‌ی سوّم بدان مخصوص ساخته و فضیلتی است که بدان مشرّف فرموده و نامش را بلندآوازه ساخته است. [خداوند متعال] فرمود: إِنِّی جاعِلُکَ لِلنَّاسِ إِماماً ابراهیم (علیه السلام) از روی شادمانی گفت: «و از فرزندان من نیز [امام قرار می‌دهی]»؟ 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۶۴۸ بحارالأنوار، ج۲۵، ص۱۲۰/ الکافی، ج۱، ص۱۹۸/ الاحتجاج، ج۲، ص۴۳۳/ الأمالی للصدوق، ص۶۷۴؛ فیه «أشار» بدلٌ «أشاد»/ تحف العقول، ص۴۳۶
📜الصّادق (علیه السلام)- عَنِ الْمُفَضَّلِ‌بْنِ‌عُمَرَ قَالَ: سَأَلْت وَ الْعَهْدُ عَهْدُ الْإِمَامَهًِْ لَا یَنَالُهُ ظَالِمٌ. قَالَ: یَا مُفَضَّلُ! وَ مَا عِلْمُکَ بِأَنَّ الظَّالِمَ لَا یَنَالُ عَهْدَ الْإِمَامَهًِْ؟ قَالَ الْمُفَضَّلُ: یَا مَوْلَایَ! لَا تَمْتَحِنَّی بِمَا لَا طَاقَهًَْ لِی بِهِ وَ لَا تَخْتَبِرْنِی وَ لَا تَبْتَلِنِی فَمِنْ عِلْمِکُمْ عَلِمْتُ وَ مِنْ فَضْلِ اللَّهِ عَلَیْکُمْ أَخَذْتُ. قَالَ الصّادق (علیه السلام): صَدَقْتَ یَا مُفَضَّلُ وَ لَوْ لَا اعْتِرَافُکَ بِنِعْمَهًِْ اللَّهِ عَلَیْکَ فِی ذَلِکَ لَمَا کُنْتَ هَکَذَا فَأَیْنَ یَا مُفَضَّلُ الْآیَاتُ مِنَ الْقُرْآنِ فِی أَنَّ الْکَافِرَ ظَالِمٌ؟ قَالَ: نَعَمْ یَا مَوْلَایَ! قَوْلُهُ تَعَالَی وَ الْکافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ وَ الْکَافِرُونَ هُمُ الْفاسِقُونَ وَ مَنْ کَفَرَ وَ فَسَقَ وَ ظَلَمَ لَا یَجْعَلُهُ اللَّهُ لِلنَّاسِ إِمَاماً. قَالَ الصّادق (علیه السلام): أَحْسَنْتَ یَا مُفَضَّلُ فَمِنْ أَیْنَ قُلْتَ بِرَجْعَتِنَا وَ مُقَصِّرَهًُْ شِیعَتِنَا تَقُولُ مَعْنَی الرَّجْعَهًِْ أَنْ یَرُدَّ اللَّهُ إِلَیْنَا مُلْکَ الدُّنْیَا وَ أَنْ یَجْعَلَهُ لِلْمَهْدِیِّ وَیْحَهُمْ مَتَی سُلِبْنَا الْمُلْکَ حَتَّی یُرَدَّ عَلَیْنَا؟ قَالَ الْمُفَضَّلُ: لَا وَ اللَّهِ وَ مَا سُلِبْتُمُوهُ وَ لَا تُسْلَبُونَهُ لِأَنَّهُ مُلْکُ النُّبُوَّهًِْ وَ الرِّسَالَهًِْ وَ الْوَصِیَّهًِْ وَ الْإِمَامَهًِْ. 📝امام صادق (علیه السلام) از مفضّل‌بن‌عمر نقل شده از امام صادق (علیه السلام) پرسیدم: عهدی که در این آیه ذکر شده، منصب امامت است که به ظالمین نمی‌رسد؟ حضرت (علیه السلام) پرسید: «ای مفضّل! از کجا دانستی که ظالم به عهد خدا و منصب امامت نمی‌رسد»؟ عرض کرد: «آقا! مرا به چیزی که طاقت آن ندارم امتحان نفرمایید زیرا آنچه تاکنون آموخته‌ام از علم شما بوده و از فضیلتی که خدا به شما عطا فرموده، استفاده کرده‌ام». حضرت (علیه السلام) فرمود: «ای مفضّل! راست گفتی؛ ای مفضّل! اگر به نعمت خداوند که به تو روزی نموده اعتراف نمی‌کردی، چنین نبودی. آیا می‌دانی کدام آیات قرآن است که کافر را ظالم دانسته است»؟ عرض کرد: «آری این آیه است: الْکافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ ... کسی که کافر و فاسق و ظالم باشد، خدا او را پیشوای مردم قرار نمی‌دهد». حضرت (علیه السلام) فرمود: «احسنت ای مفضّل! رجعت ما را از کجا دانستی؟ شیعیان مقصّر ما می‌گویند: «معنی رجعت این است که خداوند سلطنت دنیا را به ما برمی‌گرداند و آن را برای مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ما قرار می‌دهد». وای بر آن شیعیان! کی سلطنت از ما گرفته‌شده که بخواهد به ما برگردد!؟ [همواره خدا فقط ما را به این نصب گمارده]» مفضّل گفت: «نه! به خدا سلطنتی که از جانب خدا به شما داده شده، از شما سلب نگردیده و سلب نخواهدشد؛ زیرا آن سلطنت، سلطنت نبوّت، پیغمبری، جانشینی پیغمبر و منصب امامت است». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۶۵۲ بحارالأنوار، ج۵۳، ص۲۴ کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜و حدثني محمد بن جعفر الرزاز عن محمد بن الحسين بن أبي الخطاب عن موسى بن سعدان عن عبد الله بن القاسم عن عمر بن أبان الكلبي عن أبان بن تغلب قال قال أبو عبد الله ع إن أربعة آلاف ملك هبطوا يريدون القتال مع الحسين بن علي ع لم يؤذن لهم في القتال فرجعوا في الاستئذان فهبطوا و قد قتل الحسين ع فهم عند قبره شعث غبر يبكونه إلى يوم القيامة رئيسهم ملك يقال له المنصور 📝و محمّد بن جعفر رزّاز، از محمّد بن حسين بن أبى الخطّاب، از موسى بن سعدان، از عبد اللَّه بن القاسم، از عمر بن أبان الكلبى، از أبان بن تغلب نقل كرده كه گفت: حضرت ابو عبد اللَّه عليه السّلام فرمودند: چهار هزار فرشته به زمين فرود آمدند و خواستند همراه حضرت امام حسين عليه السّلام به قتال بپردازند ولى آن جناب به ايشان اذن ندادند، پس بار ديگر كه به زمين فرود آمده براى اذن گرفتن آن حضرت شهيد شده بودند لذا ايشان بر سر قبر آن حضرت به حالتى ژوليده و گرفته باقى مانده و تا روز قيامت مى‏گريند، رئيس ايشان فرشته‏اى است كه به او منصور مى‏گويند. 📚 كامل الزيارات-باب بیست و هفتم _حديث دوم کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام https://t.me/qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin