eitaa logo
انجمن علمی علوم قرآن وحدیث دانشگاه اصفهان
830 دنبال‌کننده
911 عکس
111 ویدیو
42 فایل
🔰کانال اطلاع رسانی انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان در ایتا 📨ارتباط با روابط عمومی: @SA_Ui_Es ● کانال آرشیو برنامه‌های انجمن علمی علوم قرآن و حدیث: 📁 @quran_Hadith1403
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 ثبت نام طرح ولایت سراسر کشور _ نوروز و‌ تابستان ١۴٠۴ 🔅(ویژه | ۱۸ تا ۲۷ سال) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 💐 یک مهمانی ویژه در ماه مبارک رمضان با درک شب‌های قدر در کنار حرم کریمه اهلبیت فاطمه معصومه سلام الله علیها ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻🔻 زمان و مکان برگزاری:🔻🔻 🔸 سه کتاب اول- عید ۱۴۰۴ (۲۲ اسفندماه تا ۸ فروردین قم) 🔸 سه کتاب دوم- تابستان ۱۴۰۴ (خواهران مشهدمقدس - برادران مشهد یا عراق) 🟩 مهلت ثبت نام: تا ۱۵ آذرماه👇👇 🌐 Hamzevasl.ir ☎️ کسب اطلاعات بیشتر: برادران:
09337301948
-
09395759974
خواهران:
09387804161
📌 این دوره را به بهترین دوستانمون معرفی کنیم.🙋‍♂ 💎 ؛ آمیزه‌ای از علم و ایمان، تفکر و عاطفه 📱@hamzevasl
🍃🍃مطلوب های ذاتی در زندگی 🔹به نظر می رسد همه انسانها معمولا در زندگی این موارد را می خواهند:آرامش،شادی درونی،صلح با خود( که همان با خود آشتی بودن و خود را طعن و لعن نکردن است).وقتی انسان بفهمد که در زندگی دقیقا چه میخواهد دیگر لزومی ندارد که چندان درگیر مطلوبهای غیرذاتی شود.یعنی متوجه میشود برای رسیدن به مطلوبهای ذاتی،لزومی ندارد ثروت یا شهرت یا قدرت سیاسی یا علم آکادمیک کسب کند. رقابت های اجتماعی فقط بر سر این است که ما گمان می کنیم تنها از طریق این مطلوبها می توانیم به مطلوب ذاتی مان برسیم. با تامل در زندگی برخی عارفان،فیلسوفان،فرزانگان و معنویان جهان در می یابیم که اینها چگونه از برخی مطلوبهای غیرذاتی نظیر شهرت و ثروت میگریزند.کسانی هستند که می دانند نفس مال داشتن یا مال اندوزی سد راه آرامش انسان است. مایستراکهارت در تعبیر بسیار مهمی میگفت:«مالی که تو نمی توانی ببخشی مال تو نیست،تو مال اویی.»یعنی تو مالک آن نیستی بلکه مملوک آن هستی. به عبارت دیگر،اگر میخواهیم بدانیم مالک چه چیزهایی و مملوک چه چیزهایی ایم،باید از خودمان بپرسیم چه چیزی را می توانیم از خودمان جدا کنیم.چیزی را که نمی توان از خود جدا کرد آن چیز مالک ما است و ما مملوک آنیم. 🔹این نکته بسیار مهمتر از آن نکته ی شناخته شده ای است که می گوید حب مال است که برای انسان مضر است،نه خود مال.این تعبیر می گوید نفس نگهداری مال مضر است و ما را به مملوک آن بدل می کند.به همین سبب الهی دانان مسیحی بر این دعای حضرت مسیح تاکید زیادی دارند که می گوید:«خدایا کفاف هر روز ما را همان روز بده.»چرا نمی گوید کفاف هر هفته ی ما را بده؟به این دلیل که روز اول مصرف می کنی و شش روز بعد باید حافظ مال باشی و هزینه های آن را،نظیر دغدغه ی خاطر،ناآرامیها و ترس از دزد،داشته باشی.این نظر بیان می دارد که ما میتوانیم با مراجعه به خودمان مطلوب های ذاتی مان را دریابیم و از راههای بسیار کوتاهتری به آنها برسیم.بنابراین کشف مطلوب ذاتی که هرکس باید برای خودش آن را بیابد،از اهمیت بالایی برخوردار است و تا حد زیادی از مظالم جامعه می کاهد. مصطفی ملکیان،کتاب زمین از دریچه آسمان،ص 176،انتشارات سروش مولانا
جلسه اول، بزرگداشت علامه طلاطبایی؛ دکتر شکرانی.mp3
28.75M
🔰 سلسله نشست‌های مجازی بزرگداشت مفسر جلیل القدر"علامه سید محمدحسین طباطبایی(ره)" 🔹 : "تقریر عاشقی با خدا در حمد با المیزان علامه طباطبایی (ره)" 🔸 با بیان ارزشمند: جناب آقای دکتر رضا شکرانی یکشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۳ •┈┈••••✾•🌿📚🌿•✾•••┈┈ @qranhadisesf @anjomanquranandhadithumz @anjomanoloomghoran @anjomanelmiquran110
🔰تیم «باغچه» با همکاری واحد نوآوری علوم انسانی و انجمن علمی علوم قرآن و حدیث و معاونت فرهنگی دانشکده الهیات و معارف اهل‌البیت(ع) دانشگاه اصفهان برگزار می‌کند: ____ 📌کارگاه «مهارت همدلی» براساس آموزه‌های اسلام و روان‌شناسی‌ «یکی از ده مهارت لازم زندگی در جهان امروز» ____ 👤 هاجر بنائی، دکتری علوم قرآن و حدیث و مدرس دانشگاه و پژوهشگر 👤 پریسا مؤید، دانشجوی مقطع دکتری مشاورۀ دانشگاه اصفهان، مشاور خانواده و پیش‌از ازدواج ____ در این کارگاه آموزشی قراره بیاموزیم 🟢همدلی چی هست و چی نیست. 🟡رفتار همدلانه رو عملی تمرین کنیم. ____ 📜اعطای گواهی معتبر ____ 📆 یکشنبه، ۲۷آبان۱۴۰۳ ⏰ ۱۰ تا ۱۱:۳۰ ____ ❗️یه نکتهٔ مهم هدف کارگاه مهارت همدلی که بستهٔ کاملی براساس آموزه‌های اسلام و روان‌شناسیه، «آموختن مهارتی لازم و کاربردی برای زندگیه»، نه ارائهٔ علمی دانشگاهی، مثل همهٔ وبینارهای علمی میان‌رشته‌ای. ____ نام‌نویسی ازطریق @baghcheadmin ____ 🔰@baghche1403 🔰@qranhadisesf 🔰@i_c_u_03 🔰@Theologicalui
🔰 سلسله نشست‌های مجازی بزرگداشت مفسر جلیل القدر"علامه سید محمدحسین طباطبایی(ره)" 🔹 : "نوآوری‌های علامه طباطبایی در علم سوره‌شناسی" 🔸 با بیان ارزشمند: جناب آقای دکتر محسن رجبی قدسی (عضو هیات علمی و استادیار دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم) 🕢 زمان: دوشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۳/ ساعت ۱۹:۳۰ 👤 دبیر نشست: سرکار خانم سیّده فرناز اتّحاد (دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه مازندران) 📲 شناسه ورود: http://lms.ui.ac.ir/srv/meetrespect 🆔 شناسه پشتیبان: @Oheboljihad •┈┈••••✾•🌿📚🌿•✾•••┈┈ @qranhadisesf @anjomanquranandhadithumz @anjomanoloomghoran @anjomanelmiquran110
✅وبینار:جریان‌شناسی تحلیلی رویکردهای شاخص در روان‌شناسی اسلامی ◀️ با حضور استاد ارجمند: آقای دکتر سیدمحمدتقی موحد ابطحی (عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) ⏰ سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰ 🔹 شناسه ثبت‌نام: 🆔 @pazhouhesh_sabtenam برای ثبت‌نام، مشخصات (نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن همراه، آخرین مدرک، دوره و رشته تحصیلی) خود را به شناسه فوق در پیام‌رسان ایتا ارسال فرمایید. ♦️ شرکت در وبینار رایگان است. 🔹 برای علاقه‌مندان، گواهی حضور صادر می‌شود. ✅ به علاقمندان توصیه می شود پیش از شرکت در وبینار، مقاله زیر را مطالعه کنند: طبقه بندی جامع رویکردهای علم دینی https://www.sid.ir/paper/388410/fa 💠🔰 ‌┅┅❀🍃🌸🌺🌸🍃❀┅ 🌐eitaa.com/vitrin2
هسته پژوهشی برگزار می کند ✨با همکاری گروه علوم قرآن و حدیث✨ 💠کارگاه "مُصحَفِ مُرَقَّم" ۱ (نشانه گذاری متن قرآن کریم) با تدریس: ♦️ دکتر محسن توکلی عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان ⏰ زمان: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۸/۲۱ از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۵:۳۰ 🕌 مکان: دانشکده ی ادبیات و علوم انسانی، طبقه ی دوم، کلاس شماره ۳۹ ✨ از عموم علاقه مندان به آموزشهای قرآنی دعوت می گردد در این نشست شرکت فرمایند. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 💠 کانال مؤسسه 👇 🌐https://eitaa.com/cheshmehzendegi
انجمن علمی علوم قرآن وحدیث دانشگاه اصفهان
💢 تمدید مهلت ثبت‌نام در کارگاه آموزشی گام‌به‌گام تا فهم حدیث ⏱ تا ۱۴ آبان فرصت باقی است... 📕 مدرس:
. 🛑دومین جلسه کارگاه علمی آموزشی گام‌به‌گام تا فهم حدیث 🗓 سه‌ شنبه ۱۴۰۳/۸/۲۲ ⏱۱۰:۰۰ الی ۱۱:۳۰ 👤دکتر سیداحمدقائم فرد 🗺دانشکده ادبیات،طبقه دوم ، تالار مهرعلیزاده ‎┄┄┄┅┅❅✾❅┅┅┄┄┄ 🔰@qranhadisesf
5- در روایتی در کتاب کافی اومده: « أَنَّ أَكْيَسَ الصِّبْيَانِ أَشَدُّهُمْ بُغْضاً للكتاب‏». یعنی «زیرک‌ترین کودکان، دشمن‌ترین آنان است للکتاب»! معنای «للکتاب» چیست؟ یعنی دشمنی و فرار کردن از «کتاب و کتاب‌خوانی»؟ یا منظور از کتاب در این‌جا قرآن هست و زیرکی در معنای منفی‌اش استفاده شده؟! یا اصلا اعراب دیگه‌ای می‌تونیم برای «للکتاب» در نظر بگیریم؟ نظرات شارحان حدیث چیه؟ ┄┄┄┅┅❅✾❅┅┅┄┄┄ 🔰@qranhadisesf