ابلاغ حکم مدیر جدید گروه علوم قرآن و حدیث، جناب آقای دکتر رضا شکرانی
با تبریک و آرزوی موفقیت برای ایشان 💐
@Qoranui
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقَانًا وَيُكَفِّرْ عَنْكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ۗ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ.
سلام به دوستان خوبم، دانشجویان گرامی علوم قرآن و حدیث؛
دو سال از افتخار خدمتگزاریم به شما به عنوان مدیرگروه گذشت و اکنون مأموریت من در این مسؤولیت به پایان رسیده است. هر روز این دو سال برایم با خاطرات شیرینی همراه بود. البته تلخی هایی هم داشت که تلخ ترینش مشکلی بود که برای دو استاد گرانقدر و دانشمند گروه پیش آمد. در این جایگاه مایلم از همۀ همکاران ارجمندم که یاری ام دادند و نیز دانشجویان فعال و پویا در قالب انجمن علمی و تیم های مختلف در دفتر گروه سپاسگزاری کنم. امیدوارم اکنون پس از سال ها فعالیت اجرایی در بخش های مختلف دانشگاه بتوانم با فراغت بیشتری در کلاس های درس در کنار شما عزیزان باشم. در این فرصت به مدیر جدید گروه، جناب آقای دکتر شکرانی تبریک گفته و برایشان آرزوی موفقیت دارم.
در ذیل ، لینکی گذاشته شده که می توانید از طریق آن پیام های خود را با نام یا بدون نام برایم ارسال کنید. کلیپ هایی هم توسط دوستان خوبم در گروه و انجمن آماده شده که برای یادگاری از تلاش های بی وقفۀ دانشجویان علوم قرآن و حدیث تقدیم می شود.
ز در درآ و شبستان ما منور کن
هوای مجلس روحانیان معطر کن
بگو به خازن جنت که خاک این مجلس
به تحفه بر سوی فردوس و عود مجمر کن
از این مزوجه و خرقه نیک در تنگم
به یک کرشمه صوفی کشم قلندر کن
امیر احمدنژاد
https://harfeto.timefriend.net/17183024158859
36.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃گـــزارش تصویری برخی از فعالیتهای گروه و انجمن علمی علـوم قــرآن و حدیث دانشگاه اصفـهان در سال تحصیلی ۰۱-۰۲ 🍃
با تشکـر از زحـمات همه اســاتید و دانشجویانی که در این مسیر ما را همــراهی کردند. 💐
@qranhadisesf
@Qoranui
33.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃گـــزارش تصویری برخی از فعالیتهای گروه و انجمن علمی علـوم قــرآن و حدیث دانشگاه اصفـهان در سال تحصیلی ۰۲- ۰۳ 🍃
با تشکـر از زحـمات همه اســاتید و دانشجویانی که در این مسیر ما را همــراهی کردند. 💐
@qranhadisesf
@Qoranui
سلام قولا من رب رحیم.
پس از دو دوره مدیریت گروه ،هرگز در خیالم نگذشت که بازروزی پیشنهاد مسوولیتی از جنس مدیریت گروه به این کمینه شود و رأی همکاران ، پیشران آن گردد ،تا چه رسد تحقق یابد اما رب عالم ها هر روز به ما یادآور می شودهان انسان: «العبد یدبر و الرب یقدر».
چه کسی به جز اوحدی من الآحاد به مخیله اش خطور میکرد رییس جمهور کشور، به جای ۸ساله شدن، سه ساله ،کشته در راه خدمت شود و جهانی چنین زود هنگام در انتظار ریاست جمهوری جدیدی برای ایران باشد؟
دیگر احوال و احوال دیگران نیز در مقیاس هایی بزرگ یا کوچک وبسبار کوچک تر همین است و تنها و تنها آنچه جاودان میماند «وجه رب ذو الجلال والاکرام» است . خدا کناد تمام این احوال مارا با آن وجه جاودانه ،جاودانه کند و نغمه ی من الحی القیوم الی الحی القیوم مارا مست طنین نازش سازد که جز این خسران است و مبادمارا این خسران.
به سهم ناقابلم از زحمات صادقانه و لوجه الله مدیر گروه جناب آقای دکتر احمد نژاد و دیگر همکاران گرامی تشکر ودست یاری لوجه الله به سوی استادان کریم ودانشجویان عزیر و همراهان شفیق دراز میکنم
رضا شکرانی
@Qoranui
🍃باز نشر به بهانه دعای روز عرفه
💠یا رب، یا رب، یا رب ... 💠
(بگوید تا نفس قطع شود)
در تبدیل عمل دینی به متن، حادثه هولناکی رخ میدهد. فرض کنید شما از اتفاق یکی از شاگردان خاص امام معصوم هستید و اکنون به تماشای مناجات او نشستهاید و دست قضا چنین رقم میزند که شما، راوی این مناجات خاص و بیبدیل امام به دیگران باشید.
بسیار خب، حالا در گزارش خود مینویسید امام گفت:
یا رب، یا رب، یا رب ... و در پرانتز مینویسید: بگویید تا نفس قطع شود! آنچنان که بر همین صورت در کتابهای ادعیه ضبط شده است.
خب، این جمله برای دیگران، جدا از آن موقعیت و تماشا چه معنایی دارد؟ و با چه تجربهای همراه است؟
بگوییم «یا رب» و آن را یکنفس تکرار کنیم؟!
نه! این گزارش ناقص است! جزییات زیادی حذف شده است!
حالا بیایید با این روایت مقایسه کنید:
امام در حالیکه ترنم باران نامهای خداوند بر لبانش، و چشمه اشک از دیدگانش جاری بود چنان خدای را با نام پر محبت «پروردگارم» صدا میکرد که گویی عاشقی دامان محبوب را گرفته و از عمق جان قربانصدقهاش میرود،
یا با صدایی که در هق هق گریههایش دیگر رمقی نداشت، چون غریقی در دریای تاریک تا آخرین نفس ملجا امیدش را صدا میزد
یا به قدری دلش سنگین و جانش بیچاره تکرار این نام بود که نمایش تمنای مستمر، ملتماسانه و غیورانهاش، تکرار نام رب تا آخرین نفس است!
چه فرقی کرد؟!
امام نمیخواهد به ما درسی بدهد یا احکامی تازه بر رساله مستحبات و جزییات این ذهن تکلیفجو و میانبر-یاب ما اضافه کند، نه! او فقط عاشقی است که تن، زبان و نفسهایش در خواندن نام خداوند چنین ترکیبی را خلق کرده است.
و تو میخواهی به سیره او عمل کنی؟چنین اصیل و واقعی باش!
با فریادی از درون که دلم تا ایننننننننننن همه برایت تننننننننننگ شده است. نه اینکه گمان کنی سرمشقی برای تکرار بیفهم این قالب تجویز شده است!
متن، نسخه رنگورو رفته و سردشده واقعیت است. متن وقتی به دنیای واقعی شما پیوند میخورد که آن را به دنیای واقعیاش برگردانید، که البته کاری دشوار است.
📝حامد صفایی پور
@qranhadisesf
اهدای ۳۰۰ بسته هدیه (گل، میوه، شمع تزیینی و شربت و شکلات) به دانشجویان به همت دانشجویان ترم دوم گروه علوم قرآن و حدیث به مناسبت عید غدیرخم✨
🍃با همکاری
💫معاونت فرهنگی دانشکده الهیات
💫معاونت فرهنگی دانشکده ادبیات و علوم انسانی
@qranhadisesf
أَنَّ یُونُسَ بْنَ عَبْدِ الرَّحْمَنِ قِیلَ لَهُ: إِنَّ کَثِیراً مِنْ هَذِهِ الْعِصَابَهِ یَقَعُونَ فِیکَ وَ یَذْکُرُونَکَ بِغَیْرِ الْجَمِیلِ! فَقَالَ: أُشْهِدُکُمْ أَنَّ کُلَّ مَنْ لَهُ فِی أَمِیرِ الْمُؤْمِنِین (ع) نَصِیبٌ فَهُوَ فِی حِلٍ مِمَّا قَال. «به یونسبنعبدالرحمن گفته شد، بسیاری از شیعیان بدگویی تو را میکنند و از تو به بدی یاد میکنند. یونس گفت: شما را شاهد میگیرم هر کسی که از [محبت] امیرالمؤمنین علیه السلام نصیبی برده است، از آنچه گفته، حلالش کردم» (رجال کشی، ص488)
چه مبارک است این روز!
روز تجلی یافتنِ «هل الدین الا الحب»!
محورش آنچنان عظیم است که محبت او میتواند منشأ صلاح و اصلاح شود.
پشتوانۀ حرکتهای نو و عزمهای قوی.
حکایت یونسبنعبدالرحمن، نمونۀ ارزشمند و الهامبخشی است؛ برای درک ظرفیت عظیمی که این محبت در وجود آدمی میتواند ایجاد کند.
این روزها غدیر را از این چشمانداز نیز بنگریم و به شادی بنشینیم.
#سحر_دادخواه
#عیدغدیر
@qranhadisesf
49.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#گزارش_تصویری
غدیر در دانشکده ادبیات به همت دانشجویان ترم دوم علوم قرآن و حدیث با همکاری معاونتهای فرهنگی دانشکده الهیات و ادبیات و علوم انسانی.
۰۳/۰۴/۰۴
@qranhadisesf
هدایت شده از مرکز نو آوری وکار آفرینی علوم انسانی دانشگاه اصفهان
هدایت شده از مرکز نو آوری وکار آفرینی علوم انسانی دانشگاه اصفهان
هدایت شده از مرکز نو آوری وکار آفرینی علوم انسانی دانشگاه اصفهان
✳️ شروع ثبت نام در جشنواره های خوارزمی
✅ سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران همه ساله جشنواره هاي بين المللي، جوان و نوآوري و فناوري را با هدف شناسايي و معرفي طرحهاي برتر عرصه علم و فناوري بر پايه بنيانهاي اجرايي قوي، نظامند و منسجم برگزار مي كند.
✅ شايان ذكر است جشنواره جوان خوارزمي براي رقابت دانشجويان، دانش پژوهان و نوآوران و فناوران با شرايط سني كمتر از سي و پنج سال، جشنواره بين المللي خوارزمي براي رقابت صاحبان فناوران و جشنواره نوآوري و فناوري براي طرحهاي نو كه داراي نوآوريهاي علمي و فني است و طرحهايي كه به مرحله ي فناوري رسيده اند،در گروههاي تخصصي متعدد در تمامي گرايشها انجام مي شوند.
✅ پس از ثبت نام الكترونيكي متقاضيان و انجام مراحل ارزيابي و داوري طرحها، برگزيدگان هر جشنواره انتخاب و در مراسمي با حضور مقامات عالي مرتبه كشور معرفي و مورد تجليل قرار مي گيرند.
https://eitaa.com/i_c_u_03
هدایت شده از مرکز نو آوری وکار آفرینی علوم انسانی دانشگاه اصفهان
به نام خدا
«نوآوری یعنی مشاهده چیزی که گرچه در برابر چشم همگان است، اما هنوز نامی ندارد و نمی تواند نامیده شود/نیچه»
🔻مرکز نوآوری و کارآفرینی علوم انسانی که به تازگی شروع به فعالیت کرده و در دانشکدهی ادبیات دانشگاه اصفهان مستقر است، قصد دارد از ایدههای نوآورانه و ایجاد شغل متناسب با هر کدام از رشتههای علوم انسانی حمایت کند.
🔻این مرکز تصمیم دارد با بهکارگیری منابع متعدد در نهادهای مختلف و در رأس آن دانشگاه اصفهان، به دانشجویان علوم انسانی کمک کند تا هر چه سریعتر به مرحلهی اجرای ایده نزدیک شده و بتوانند از ایده به سطح عمل و اجرا برسند.
🔻امتیازات این مرکز نسبت به دیگر مراکز حمایتکننده از ایدههای نوآورانه، به شرح زیر است:
1⃣در اولویت قرار دادن دانشجویان علوم انسانی و ایدههای مرتبط با این حوزه
2⃣مشروط نکردن پذیرش ایدهها به ایجاد پلتفرم، داشتن بازار مصرف گسترده، داشتن سرمایهی اولیه فراوان و...
3⃣حمایت مادی و معنوی از ایدهپردازان و ایجاد پلهای ارتباطی با دیگر نهادها
4⃣مرتبط کردن ایدهپردازان به دانشجویان و اساتید دیگر رشتهها و کمک به جذب سرمایهی انسانی
5⃣به استقلال رساندن نوآوران و کمک به آنها در راستای ثبت شرکت
و...
🔴کانال ایتا و تلگرام مرکز نوآوری و کارآفرینی علوم انسانی با هدف اطلاعرسانی برنامهها و رویدادهای این مرکز و همچنین ایجاد پلهای ارتباطی با سایر دانشجویان، جذب ایده و... شروع به فعالیت کردهاست. امید است این مرکز، نقطهی آغازی برای نوآوری و کارآفرینی در علوم انسانی دانشگاه اصفهان باشد.
https://eitaa.com/i_c_u_03
https://t.me/i_c_u_03
🔍بازدید علمی
انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان برگزار میکند:
✨دیدار با علما و بازدید از اماکن تاریخی مذهبی خوانسار و گلپايگان✨
⏰زمان: ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳
"ظرفیت محدود"
✍️جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبتنام به شناسه زیر در ایتا پیام دهید:
@pouyesh1402
@qranhadisesf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارتان را برای خدا نکنید
برای خدا کار کنید
تفاوتش در همین اندازه است که ممکن است حسین علیهالسلام در کربلا باشد و من در حال کسب علم برای رضای خدا
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🔰انجمن علمی قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان
@qranhadisesf
@kanon_Quran_ui
هدایت شده از مرکز نو آوری وکار آفرینی علوم انسانی دانشگاه اصفهان
📣اطلاعیه
#آگهی_استخدام
✨مرکز نوآوری و کارآفرینی علوم انسانی دانشگاه اصفهان، جهت فعالیت حرفه ای در زمینه برگزاری همایش های تخصصی این مرکز، به افراد علاقمند و متخصص در زمینه های مرتبط نیازمند است.
💎برای کسب اطلاعات بیشتر و اعلام همکاری به شناسه زیر در ایتا وتلگرام پیام دهید:
@icui_admin
https://eitaa.com/i_c_u_03
هدایت شده از انجمن علمی علوم قرآن وحدیث دانشگاه اصفهان
🔍بازدید علمی
انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان برگزار میکند:
✨دیدار با علما و بازدید از اماکن تاریخی مذهبی خوانسار و گلپايگان✨
⏰زمان: ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳
"ظرفیت محدود"
✍️جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبتنام به شناسه زیر در ایتا پیام دهید:
@pouyesh1402
@qranhadisesf
شیخ مفید (ره) در کتاب فصول المختاره ذیل عنوان «فصل حوار بين الرضا (ع) و المأمون في المباهلة» گفتوگویی میان امام رضا (ع) و مأمون نقل میکند که امام در پاسخ به پرسش مأمون دربارۀ بزرگترین فضیلت امیرالمومنین (ع) در قرآن، به آیۀ مباهله اشاره کرده و بدین صورت استدلال میکند: «...فَكَانَ نَفْسَهُ بِحُكْمِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ قَدْ ثَبَتَ أَنَّهُ لَيْسَ أَحَدٌ مِنْ خَلْقِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ أَجَلَّ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ أَفْضَلَ فَوَجَبَ أَنْ لَا يَكُونَ أَحَدٌ أَفْضَلَ مِنْ نَفْسِ رَسُولِ اللَّهِ ص بِحُكْمِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ» (امیرالمومنین (ع) به حکم خداوند، نفس نبی است و هیچ یک از خلق خداوند سبحان برتر و بلندمرتبهتر از رسول خدا (ص) نیست؛ بنابراین به حکم خدا لازم است هیچ کس از نفس ایشان نیز برتر نباشد.)
در ادامه مأمون سؤالی دربارۀ آیه مطرح میکند که چنین است: «... فَقَالَ لَهُ الْمَأْمُونُ: أَ لَيْسَ قَدْ ذَكَرَ اللَّهُ الْأَبْنَاءَ بِلَفْظِ الْجَمْعِ وَ إِنَّمَا دَعَا رَسُولُ اللَّهِ ص ابْنَيْهِ خَاصَّةً وَ ذَكَرَ النِّسَاءَ بِلَفْظِ الْجَمْعِ وَ إِنَّمَا دَعَا رَسُولُ اللَّهِ ص ابْنَتَهُ وَحْدَهَا فَلِمَ لَا جَازَ أَنْ يَذْكُرَ الدُّعَاءَ لِمَنْ هُوَ نَفْسُهُ وَ يَكُونَ الْمُرَادُ نَفْسَهُ فِي الْحَقِيقَةِ دُونَ غَيْرِهِ فَلَا يَكُونُ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع مَا ذَكَرْتَ مِنَ الْفَضْلِ» (مأمون: در این آیه خداوند ابناء را به لفظ جمع بیان کرده و در مقابل رسول خدا (ص) فقط دو فرزندش را فراخواند. نساء را با لفظ جمع بیان کرد و رسول (ص) فقط دخترش را فراخواند. چطور جایز نباشد که در این فقره از آیه هم مقصود از «انفس» خود رسول (ص) باشد نه دیگری! و اگر چنین باشد دیگر فضیلتی برای امیرالمومنین (ع) نیست.)
امام در پاسخ چنین میفرماید: «لَيْسَ بِصَحِيحٍ مَا ذَكَرْتَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ وَ ذَلِكَ أَنَّ الدَّاعِيَ إِنَّمَا يَكُونُ دَاعِياً لِغَيْرِهِ كَمَا يَكُونُ الْآمِرُ آمِراً لِغَيْرِهِ وَ لَا يَصِحُّ أَنْ يَكُونَ دَاعِياً لِنَفْسِهِ فِي الْحَقِيقَةِ كَمَا لَا يَكُونُ آمِراً لَهَا فِي الْحَقِيقَةِ وَ إِذَا لَمْ يَدْعُ رَسُولُ اللَّهِ ص رَجُلًا فِي الْمُبَاهَلَةِ إِلَّا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع فَقَدْ ثَبَتَ أَنَّهُ نَفْسُهُ الَّتِي عَنَاهَا اللَّهُ تَعَالَى فِي كِتَابِهِ وَ جَعَلَ حُكْمَهُ ذَلِكَ فِي تَنْزِيلِهِ» خلاصۀ کلام امام (ع): قاعده این است که فراخواننده کسی غیر فراخواندهشده باشد. بنابراین فراخواننده که رسول (ص) است نمیتواند با فراخوانده شده (انفس) یکی باشد.
مأمون در واکنش به پاسخ امام (ع): «إِذَا وَرَدَ الْجَوَابُ سَقَطَ السُّؤَالُ»
#مباهله
#سحر_دادخواه
@qranhadisesf
بارکد کانال اطلاع رسانی برنامه های انجمن علمی گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان
https://eitaa.com/qranhadisesf
@qranhadisesf
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ن ۚ وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ؛ نون، سوگند به قلم و آنچه مىنويسند(۶۸/۱).
«قلم»، انسانهایی را که از نظر زمان و مکان جدا از هم زندگی میکنند، پیوند میدهد؛ گویی همه متفکران بشر را در تمام طول تاریخ و در تمام نقاط زمین، در یک کتاب خانه بزرگ جمع میبینی! در این کتاب خانه، سخنان آسمانی و زمینی جمع است، از سقراط گرفته تا ابن سینا و معاصران. از قرآن و نهجالبلاغه تا اوستا و انجیل. همه و همه هستند. «قلم»، رازدار بشر و خزانه دار دانشها و جمع آوری کننده تجربههای قرنها و دورانهاست و اگر قرآن به آن سوگند یاد میکند، به همین دلیل است؛ زیرا همیشه، سوگند به امری بسیار پرارزش و محترم یاد میشود.
روز قلم گرامی باد
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🔰انجمن علمی قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان
@qranhadisesf