🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
بسم الله الرحمن الرحیم🌹 #تفسیر_آسان_و_روان قرآن کریم
🔸 #آیه_51_سوره_بقره
🌷وَإِذْ وَاعَدْنَا مُوسَى أَرْبَعِينَ لَيْلَةً ثُمَّ اتَّخَذْتُمُ الْعِجْلَ مِن بَعْدِهِ وَ أَنتُمْ ظاَلِمُونَ
🍀 و هنگامى كه با موسى چهل شب وعده گذاشتیم وشما پس از آمدن او،گوساله را (معبود خود) گرفتید، در حالى كه ستمکار بودید
🔴 نام #حضرت_موسى علیه السلام در سى و چهار سوره قرآن و 136 مرتبه آمده است. ماجراى میعاد حضرت موسىی در آیه۱۴۲سوره اعراف و آیه۸۶سوره طه نیز آمده است. محلّ وعده، #كوه_طور و مدّت آن ابتدا سى شب معیّن شده بود و در وعده گاه، ده شب دیگر به آن اضافه شد كه این مدّت براى دریافت كتاب تورات بود، ولى بنى اسرائیل با اینکه رهبری مانند #هارون، برادر حضرت موسى را در میان خود داشتند، همه ى نعمتها و الطاف الهى را فراموش كرده و به سراغ گوساله پرستى رفتند.گوساله اى از جنس #طلا كه به دست مجسمه سازى به نام سامرى، در غیاب موسى ساخته شده بود.
🔴از آیات #قرآن استفاده مى شود كه در این وعده، سه مسئله مورد نظر بوده است:
1⃣ #گرفتن_تورات
2⃣اثبات مقام خلافت براى هارون
3⃣ #آزمایش بنى اسرائیل.
🔹 پیام های آیه۵۱سوره بقره 🔹
✅ #عبادت در چهل شب وبه دور از مردم، داراى آثار خاصّى است.
✅ #عدد_چهل، در دریافت وحى و الهامات روحانى نقش دارد.
✅ شرک، ظلم به انسانیّت است. زیرا كه #انسان دست خود را از دست خداوند برمى دارد و در دست نااهلان عاجز مى گذارد.
#بقره51
#تفسیر_آسان_و_روان قرآن کریم
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
https://eitaa.com/quraanalkarim
ترجمه لغات آیه 51
وَإِذْ = و هنگامي كه
وَاعَدْنَا = وعده گذارديم
مُوسَىٰ = با موسي
أَرْبَعِينَ لَيْلَةً = چهل شب
ثُمَّ = سپس
اتَّخَذْتُمُ = گرفتيد شما
( پرستش )
الْعِجْلَ = گوساله را
مِن بَعْدِهِ = از بعد او (در نبود او)
وَأَنتُمْ ظَالِمُونَ = در حالی كه شما ستم پيشگان بوديد
@tafsirghorangharaati
010_Mohandesi_Khelghat_Nezame_Taskhiri_aminikhaah.ir.mp3
6.15M
🎙#تأثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت
📌 #بخش_دوم
🔖#نظام_تسخیر، جلسه دهم
(تعریف مرحوم علامه طباطبایی (ره) از نظام تسخیری و توضیح قرآنی ایشان)
آیه110 آل عمران
مصطفی امینی خواه
https://eitaa.com/quraanalkarim
☀️🕊🌺﹏💠🍃
🕊🌺
🌺
🍃
💠«فَسَقَىٰ لَهُمَا ثُمَّ تَوَلَّىٰ إِلَى الظِّلِّ فَقَالَ رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ»💠
✨پس براے آڹ دو، [گوسفنداڹ را] آب داد، آنگاه بہ سوے سايہ برگشٺ و گفٺ: «پروردگارا، مڹ بہ هر خيرے ڪه سويم بفرستۍ سخٺ نيازمندم.»✨
۞سوره القصص / آیه ۲۴۞
ـ🍃
ـ🌺
ـ🕊🌺
ـ☀️🕊🌺﹏💠🍃
https://eitaa.com/quraanalkarim
💠 اجماع تباهی
▫️ حدیثی را آنها به هر وسیله بود، دستاویز قرار دادند كه اتفاق امت, حجّت است و امت, معصوم است؛ اینها امامِ معصوم را منزوی كردند یا مقتول یا مسموم کردند و امت را به جای امام نشاندند! این همان #تفكر_اومانیسمی است. ▫️ امام, «خلیفة الله» است، اینها خلیفه «الله» را كنار گذاشتند و امت را جایگزین امام كردند! اینها یك تفكّر اومانیسمی سیاسی دارند؛ یعنی امام كه خلیفه خداست را ـ معاذ الله ـ كنار گذاشتند و امت را جایگزین كردند؛ نگفتند امت خلیفه خداست، گفتند هر چه امت گفت درست است! ▫️ وجود مبارك حضرت امیر، در جریان دفن #حضرت_زهرا_سلام_الله_علیهما در كنار جنازه مطهّره زهرا (سلام الله علیها) بر این تفكّر اومانیسمی #امت_به_جای_امام خطّ بطلان كشید، فرمود: «بِتَضَافُر أُمَّتِكَ عَلَی هَضمِهَا»؛ امّت جمع شدند كه فاطمه را بكوبند! «تضافر»؛ یعنی اتفاق, یعنی اجماع؛ فرمود اینها اجماع كردند كه زهرا را بكوبند! این یعنی چه؟ یعنی اگر چهار نفر جلو افتادند، عده ای هم به دنبال آنها اجماع تشكیل دادند, امت تشكیل دادند، این حجّت نیست. ▫️ اینها برای اینكه پیروز شوند, اتفاق كردند؛ تنهایی كه نمی توانستند فاطمه (سلام الله علیها) را بكوبند، یك نفر و دو نفر هم كه مقدورشان نبود تا آن #خطبه_فاطمیه را در هم بكوبند، فرمود اجماع كردند كه او را بكوبند! این جمله های حضرت در نهج البلاغه، نوحه خوانی نیست، این ردّ آن تفكّر اومانیسمی «امّت به جای امام» است. #فاطمیه #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی 📚 سخنرانی ایام فاطمیه تاریخ: 1394/01/06 https://eitaa.com/quraanalkarim