eitaa logo
در محضر قرآن کریم
96 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
549 ویدیو
3 فایل
إنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهدی لِلَّتی هِيَ أَقوَم تفسیر آیات قرآن برگرفته از تفاسیر شیعه و بخصوص تفسیر تسنیم استاد جوادی آملی 🔼 ارتباط با ادمین: @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 بسم الله الرحمن الرحیم🌹 قرآن کریم 🔸 🌷وَإِذْ وَاعَدْنَا مُوسَى أَرْبَعِينَ لَيْلَةً ثُمَّ اتَّخَذْتُمُ الْعِجْلَ مِن بَعْدِهِ وَ أَنتُمْ ظاَلِمُونَ 🍀 و هنگامى كه با موسى چهل شب وعده گذاشتیم وشما پس از آمدن او،گوساله را (معبود خود) گرفتید، در حالى كه ستمکار بودید 🔴 نام علیه السلام در سى و چهار سوره قرآن و 136 مرتبه آمده است. ماجراى میعاد حضرت موسىی در آیه۱۴۲سوره اعراف و آیه۸۶سوره طه نیز آمده است. محلّ وعده، و مدّت آن ابتدا سى شب معیّن شده بود و در وعده گاه، ده شب دیگر به آن اضافه شد كه این مدّت براى دریافت كتاب تورات بود، ولى بنى اسرائیل با اینکه رهبری مانند ، برادر حضرت موسى را در میان خود داشتند، همه ى نعمتها و الطاف الهى را فراموش كرده و به سراغ گوساله پرستى رفتند.گوساله اى از جنس كه به دست مجسمه سازى به نام سامرى، در غیاب موسى ساخته شده بود. 🔴از آیات استفاده مى شود كه در این وعده، سه مسئله مورد نظر بوده است: 1⃣ 2⃣اثبات مقام خلافت براى هارون 3⃣ بنى اسرائیل. 🔹 پیام های آیه۵۱سوره بقره 🔹 در چهل شب وبه دور از مردم، داراى آثار خاصّى است. ✅ ، در دریافت وحى و الهامات روحانى نقش دارد. ✅ شرک، ظلم به انسانیّت است. زیرا كه دست خود را از دست خداوند برمى دارد و در دست نااهلان عاجز مى گذارد. قرآن کریم 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 https://eitaa.com/quraanalkarim
ترجمه لغات آیه 51 وَإِذْ = و هنگامي كه وَاعَدْنَا = وعده گذارديم مُوسَىٰ = با موسي أَرْبَعِينَ لَيْلَةً = چهل شب ثُمَّ = سپس اتَّخَذْتُمُ = گرفتيد شما   ( پرستش ) الْعِجْلَ = گوساله را مِن بَعْدِهِ = از بعد او (در نبود او) وَأَنتُمْ ظَالِمُونَ = در حالی كه شما ستم پيشگان بوديد @tafsirghorangharaati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
010_Mohandesi_Khelghat_Nezame_Taskhiri_aminikhaah.ir.mp3
6.15M
🎙 📌 🔖، جلسه دهم (تعریف مرحوم علامه طباطبایی (ره) از نظام تسخیری و توضیح قرآنی ایشان) آیه110 آل عمران مصطفی امینی خواه https://eitaa.com/quraanalkarim
‌‌‌☀️🕊🌺﹏💠🍃 🕊🌺 🌺 🍃 💠«فَسَقَىٰ لَهُمَا ثُمَّ تَوَلَّىٰ إِلَى الظِّلِّ فَقَالَ رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ»💠 ✨پس براے آڹ دو، [گوسفنداڹ را] آب داد، آنگاه بہ سوے سايہ برگشٺ و گفٺ: «پروردگارا، مڹ بہ هر خيرے ڪ‌ه سويم بفرستۍ سخٺ نيازمندم.»✨ ۞سوره القصص / آیه ۲۴۞ ـ🍃 ـ🌺 ـ🕊🌺 ـ☀️🕊🌺﹏💠🍃 https://eitaa.com/quraanalkarim
ولایتمداری حضرت اسماعیل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 اجماع تباهی

▫️ حدیثی را آنها به هر وسیله بود، دستاویز قرار دادند كه اتفاق امت, حجّت است و امت, معصوم است؛ اینها امامِ معصوم را منزوی كردند یا مقتول یا مسموم کردند و امت را به جای امام نشاندند! این همان است. ▫️ امام, «خلیفة الله» است، اینها خلیفه «الله» را كنار گذاشتند و امت را جایگزین امام كردند! اینها یك تفكّر اومانیسمی سیاسی دارند؛ یعنی امام كه خلیفه خداست را ـ معاذ الله ـ كنار گذاشتند و امت را جایگزین كردند؛ نگفتند امت خلیفه خداست، گفتند هر چه امت گفت درست است! ▫️ وجود مبارك حضرت امیر، در جریان دفن در كنار جنازه مطهّره زهرا (سلام الله علیها) بر این تفكّر اومانیسمی خطّ بطلان كشید، فرمود: «بِتَضَافُر أُمَّتِكَ عَلَی هَضمِهَا»؛ امّت جمع شدند كه فاطمه را بكوبند! «تضافر»؛ یعنی اتفاق, یعنی اجماع؛ فرمود اینها اجماع كردند كه زهرا را بكوبند! این یعنی چه؟ یعنی اگر چهار نفر جلو افتادند، عده ‌ای هم به دنبال آنها اجماع تشكیل دادند, امت تشكیل دادند، این حجّت نیست. ▫️ اینها برای اینكه پیروز شوند, اتفاق كردند؛ تنهایی كه نمی ‌توانستند فاطمه (سلام الله علیها) را بكوبند، یك نفر و دو نفر هم كه مقدورشان نبود تا آن را در هم بكوبند، فرمود اجماع كردند كه او را بكوبند! این جمله‌ های حضرت در نهج ‌البلاغه، نوحه ‌خوانی نیست، این ردّ آن تفكّر اومانیسمی «امّت به جای امام» است. 📚 سخنرانی ایام فاطمیه تاریخ: 1394/01/06 https://eitaa.com/quraanalkarim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن نکاتی از انبیا 🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌿گاهى بايد براى جذب حواسها، سخن را كوبنده و هشدار دهنده آغاز كرد. سوره با جمله‌ «اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسابُهُمْ» شروع شده است. 🌿اين حساب است كه به سراغ انسان‌ها مى‌آيد، هر چند آنان از حساب، غافل باشند ويا از آن بگريزند. «اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسابُهُمْ» ونفرمود: «اقترب الناس الى حسابهم» 🌿منظور از نزدیک شدن حساب و قیامت آن است که باقیمانده دنیا در برابر آنچه گذشته کم است، و به همین دلیل رستاخیز نزدیک خواهد بود 🌿غفلت، زمانى خطرناك است كه بر اساس بى‌اعتنايى باشد. «غَفْلَةٍ مُعْرِضُونَ» 🌿غفلتى كه مقدّمه‌ى اعراض است، يعنى شخصِ غافل نمى‌خواهد بيدار شود. همچون كسى كه خودش را به خواب‌زده كه با صدا زدن نيز چشم خود را باز نمى‌كند. 🌿سرچشمه لهو و لعب، غفلت و اعراض است. «فِي غَفْلَةٍ مُعْرِضُونَ‌- يَلْعَبُونَ» 🌿سرگرمى به مسائل بى ارزش انسان را از توجّه به مسائل اصلى مثل حساب و قيامت غافل مى‌كند. وَ هُمْ فِي غَفْلَةٍ ... لاهِيَةً قُلُوبُهُمْ‌ 🌿دشمن به وارد كردن يك تهمت قانع نمى‌شود. او از همه راهها ضربه مى‌زند أَسَرُّوا النَّجْوَى‌ ... هَلْ هذا إِلَّا بَشَرٌ ... بَلْ هُوَ شاعِرٌ و تهاجم تبليغاتى واتهامات پى در پى،از شيوه‌هاى اصلى كار دشمن است. 🌿سؤال بايد براى فهميدن باشد، نه چيز ديگر. فَسْئَلُوا ... إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ‌ 🌿تا از اهلش نپرسيم، به علم نمى‌رسيم. فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ ... 🌿كتاب و قانونى سبب رشد و بيدارى است كه از سوى خداوند باشد. «أَنْزَلْنا- فِيهِ ذِكْرُكُمْ» 🌿بیدار کننده بودن قرآن مشروط است به این که انسان خودش بخواهد و دریچه‌های قلبش را به روی آن بگشاید. https://eitaa.com/quraanalkarim