eitaa logo
قران پویان
477 دنبال‌کننده
6هزار عکس
699 ویدیو
623 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. وَاذْكُرِ اسْمَ رَبِّكَ وَتَبَتَّلْ إِلَيْهِ تَبْتِيلًا و نام پروردگار خود را ياد كن و تنها به او بپرداز. مزمل/۸ @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیه 63 تا 71 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
4_5846203964558677236.mp3
2.21M
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏ 📖 🎙آقای بازرگان 🆔@quranpuyan
🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ را شوخی و دروغ مپنداريد 💠‏فَعَقَرُوها فَقالَ تَمَتَّعُوا فِي دارِكُمْ ثَلاثَةَ أَيَّامٍ ذلِكَ وَعْدٌ غَيْرُ مَكْذُوبٍ (۶۵/هود) 🌱‏پس (علی‌رغم آن همه سفارشات و تهديدات، قوم ثمود) شتر را پِی كردند (و دست و پايش را بريدند)، پس (صالح) گفت: (برای مدّت) سه روز در خانه‌هايتان بهره‌مند باشيد (كه بعد از آن عذاب الهی فرا خواهد رسيد)، اين وعده‌ای است راست و حقيقی. 🔹‏سؤال: فلسفه‌ی سه روز مهلت چيست؟ ✅‏پاسخ: الف: فرصتی برای توبه كردن. 🔹‏ب: اهرمی برای فشار روحی و مضاعف نمودن عذاب. اگر به شخصی گفته شود كه تا ۳ روز ديگر نابود می‌شود، همين خبر بزرگ‌ترين ضربه و فشار را بر روح و روان او وارد می‌آورد. 🔹‏ج: دليلی ديگر بر حقّانيّت پيامبر الهی، زيرا تعيين وقت، خود از اخبار غيبی است. ‏پيام‌ها: ‏۱- راضی شدن به گناه ديگران، شريك جُرم آنها شدن است.«فَعَقَرُوها» ‏۲- هشدارهای الهی را شوخی و دروغ مپنداريد. «غَيْرُ مَكْذُوبٍ» ‏۳- توهين به مقدّسات، عذاب قطعی دارد. «وَعْدٌ غَيْرُ مَكْذُوبٍ» 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️فرازى از زندگى بزرگ! 💠فَلَمَّا رَأى‏ أَيْدِيَهُمْ لا تَصِلُ إِلَيْهِ نَكِرَهُمْ وَ أَوْجَسَ مِنْهُمْ خِيفَةً قالُوا لا تَخَفْ إِنَّا أُرْسِلْنا إِلى‏ قَوْمِ لُوطٍ 🌱پس (آن را برایشان آورد، و) هنگامی که دید دست‌هایشان به‌سوی آن دراز نمی‌شود، آنان را ناشناس (و بیگانه) شمرد و از آنان ترسی در دلش احساس کرد. (ولی آنان) گفتند: «نترس؛ که ما (فرشته‌ایم و) به‌سوی قوم لوط فرستاده شده‌ایم.» هود - ۷۰ 🔷✨اکنون نوبت فرازى از زندگانى ابراهیم این قهرمان بت شکن است، البته در اینجا تنها یک قسمت از زندگانى او که مربوط به داستان قوم لوط و مجازات این گروه آلوده عصیانگر است، اشاره شده، نخست مى‏گوید: «فرستاده‏هاى ما نزد ابراهیم آمدند در حالى که حامل بشارتى بودند» (وَ لَقَدْ جاءَتْ رُسُلُنا إِبْراهِیمَ بِالْبُشْرى‏). 🔷✨این فرستادگان الهى همان فرشتگانى بودند که مأمور درهم کوبیدن شهرهاى قوم لوط بودند، ولى قبلا براى دادن پیامى به ابراهیم (ع) نزد او آمدند. در این که بشارتى که آنها حامل آن بودند چه بوده است، دو احتمال وجود دارد که جمع میان آن دو نیز بى‏مانع است: نخست بشارت به تولد اسماعیل و اسحاق است که بشارت بزرگى براى او محسوب مى‏شد. 🔷✨دیگر این که ابراهیم از فساد قوم لوط و عصیانگرى آنها سخت ناراحت بود،هنگامى که با خبر شد آنها چنین مأموریتى دارند، خوشحال گشت. به هر حال: «هنگامى که رسولان بر او وارد شدند سلام کردند» (قالُوا سَلاماً). «او هم در پاسخ به آنها سلام گفت» (قالَ سَلامٌ). «و چیزى نگذشت که گوساله بریانى براى آنها آورد» (فَما لَبِثَ أَنْ جاءَ بِعِجْلٍ حَنِیذٍ). از این جمله استفاده مى‏شود که یکى از آداب مهماندارى آن است که غذا را هر چه زودتر براى او آماده کنند، چرا که میهمان وقتى از راه مى‏رسد مخصوصا اگر مسافر باشد غالبا خسته و گرسنه است، هم نیاز به غذا دارد، و هم نیاز به استراحت، باید زودتر غذاى او را آماده کنند تا بتواند استراحت کند. 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا