eitaa logo
قران پویان
483 دنبال‌کننده
6هزار عکس
703 ویدیو
625 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️:: ❓منظور از چيست؟ ❓ آيا در همه به يك مفهوم است؟ 🛑 قسمت سوم: 💠پاسخ 2: 👈 "یکی از آیاتی که کلمه در آنها بکار رفته ، آیه 83 سوره یس است که از لحاظ ترتیب نزول این اولین بار است که در قرآن بکار میرود : فسبحان الذی بیده کل شی و الیه ترجعون 👌 رویکرد من به آیات اینطور است : 1 - درس سوره (عصاره محتوای سوره) میگوید :کافران علیرغم اینهمه لطف و رحمت الهی به کفر و تکذیب می پردازند و خود را در معرض هلاکت و عذاب قرار میدهند . 2 - پاراگراف آیه 83 آیات از74 تا 83 است .درب پاراگراف میگوید : توصیف بعضی دیگر از رفتار های کافران - و در آخر فراز، این کلمه را آورده که همانطور که از کتاب لغت قرآنی مفردات راغب فهمیده می شود: «مِلک» جنس «مُلک» است و « »، «مِلک» مخصوص مبالغه در فرماندهی و مالکیت است 👈 تصور کنید امروز یک جراح در دفتر کارش نشسته ودارد یک بیمار را در آنسوی دیگر دنیا جراحی می¬کند. در آن طرف روباتی هست که از طریق شبکه به کامپیوتر دفتر جراح وصل است و این جراح روی مونیتور خویش اشاره¬هائی می¬کند و آن روبات آن اشاره¬ها را دریافت کرده و بصورت عمل روی بدن آن بیمار انجام می¬دهد. آن اطاق جراحی و آن بیمار و آن روبات و آن مجموعه، مثالی برای «» است و این دانشمند و اتاق او و شبکه کامپیوتری، و سیستم های پیچیده ای که سبب ممکن شدن این موضوع میشود مثالی برای است. البته این را هم بدانید که مثال¬ها یک مطلبی را به ذهن نزدیک می¬کنند اما ذهن را درباره مسائل زیادی به اشتباه می¬اندازند، و معاذالله که خواسته باشیم بگوئیم که رابطه و ملک اینقدر ساده باشد و خداوند را در حد آن جراح که با وسائلی کار می¬کند و اگر آن وسائل نباشد نمی¬تواندکارکند، محدود کرده باشیم." 💫تفسير اقاي جمال گنجه اي 💫ادامه دارد جهت مطالعه نظرات ديگر به لينك زير مراجعه نماييد👇👇 https://v.ht/malakut @quranpuyan
✨خدایا!✨ 💫روزمان را با نام و یاد تو آغاز میکنیم که آرامش بخش دلهاست. ✨پروردگارا!✨ 💫ما را لحظه ای به خودمان وا مگذار! 💐سلام صبح شما عزیزان بخیر و نیکی و عافیت @quranpuyan
📖 آیات و جملات ✅ آداب سخن گفتن از منظر قران کریم 5⃣ کریمانه (بزرگوارانه و در خور احترام) سخن گفتن خداوند در آیه ی ۲۳ سوره مبارکه ی ، بعد از دستور به پرستش خود احترام به پدر و مادر و نحوه ی سخن گفتن با آنها را بیان کرده است. 💠 وَقَضَىٰ رَ‌بُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَ بِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا ۚ إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِندَكَ الْكِبَرَ‌ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَافلَا تَقُل لَّهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْ‌هُمَا وَقُل لَّهُمَا قَوْلًا كَرِ‌يمًا خرمشاهی : و پروردگارت امر کرده است که جز او را مپرستید و به پدر و مادر نیکی کنید، و اگر یکی از آنها، یا هر دو آنها در نزد تو به سن پیری برسند،به آنان حتی اف مگو، و آنان را مران و با ایشان به نرمی [و احترام‌] سخن بگو https://goo.gl/9Zt6Ax ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول تدبر در سوره فَاسْتَفْتِهِمْ أَهُمْ أَشَدُّخَلْقًا أَم مَّنْ خَلَقْنَا إِنَّا خَلَقْنَاهُم مِّن طِينٍ لَّازِبٍ {11} پس[از كافران] بپرس آيا ايشان [از نظر] آفرينش سختتر(مستحکم تر)ند يا كسانى كه [در آسمانها] خلق كرديم ما آنان را از گلى چسبنده پديد آورديم بَلْ عَجِبْتَ وَيَسْخَرُونَ {12} بلكه عجب مى دارى و [آنها] ريشخند مى كنند وَإِذَا ذُكِّرُوا لَا يَذْكُرُونَ {13} و چون پند داده شوند عبرت نمى گيرند وَإِذَا رَأَوْا آيَةً يَسْتَسْخِرُونَ {14} و چون آيتى ببينندبه ريشخند مى پردازند وَقَالُوا إِنْ هَذَا إِلَّا سِحْرٌ مُّبِينٌ {15} و مىگويند اين جز سحرى آشكار نيست أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَابًا وَعِظَامًا أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ {16} آيا چون مرديم و خاك و استخوانهاى [خرد] گرديديم آيا راستى برانگيخته مى شويم أَوَآبَاؤُنَا الْأَوَّلُونَ {17} و همين طور پدران اوليه ما قُلْ نَعَمْ وَأَنتُمْ دَاخِرُونَ {18} بگو آرى در حالى كه شما خواريد 💠 عصاره فراز آیات (۱۸-۱۱) توصيف رفتار و گفتار كافران : بجاي پندپذيري از آيات وحي،مسخره،انكار و اتهام زني ميكنند https://v.ht/safat کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: ✅ منظور از در قران چيست؟ قسمت چهارم: پاسخ 3: مراد از ((ملكوت )) آن جهت از هر چيزى است كه رو به خداست ، چون هر موجودى دو جهت دارد، يكى رو به خدا، و يكى ديگر رو به خلق . هر چيز آن جهتى است كه رو به خدا است ، و ملك آن سمت رو به خلق است ممكن هم هست بگوييم : ملكوت به معناى هر دو جهت هر موجود است ، و آيات زير هم بر همين معنا حمل مى شود، ((و كذلك نرى ابراهيم ملكوت السموات و الاءرض و ليكون من الموقنين (( و ((و لم ينظروا فى ملكوت السموات و الأرض (( و ((قل من بيده ملكوت كل شى ء((. و اگر فرموده ملكوت هر چيزى به دست خداست ، براى اين است كه : دلالت كند بر اينكه خداى تعالى مسلط برهر چيز است ، و غير از خدا كسى در اين تسلط بهره و سهمى ندارد. و برگشت معنا در آيه ((فسبحان الّذى بيده ملكوت كل شى ء(( به اين است كه : خدا از استبعادى كه مشركين در مسأله معاد مى كنند، منزه است ، چون مشركين غافلند از اينكه ملكوت هر چيزى به دست خدا و در قبضه قدرت اوست . تفسير الميزان سوره يس جهت مطالعه نظرات ديگر به لينك زير مراجعه نماييد https://v.ht/malakut @quranpuyan
👌🌸 سه ويژگى برجسته 🌹🌹امام رضا علیه السلام می فرمایند: 🔶لا يَكُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِنًا حَتّى تَكُونَ فيهِ ثَلاثُ خِصال:1ـ سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ. 2ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِيِّهِ. 3ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِيِّهِ. فَأَمَّا السُّنَّةُ مِنْ رَبِّهِ فَكِتْمانُ سِرِّهِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ نَبِيِّهِ فَمُداراةُ النّاسِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ وَلِيِّهِ فَالصَّبْرُ فِى الْبَأْساءِ وَ الضَّرّاءِ. 🔶 مؤمن، واقعى نيست، مگر آن كه سه خصلت در او باشد: سنّتى از پروردگارش و سنّتى از پيامبرش و سنّتى از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است، امّا سنّت پيغمبرش، و نرم رفتارى با مردم است، امّا سنّت امامش، كردن در زمان تنگدستى و پريشان حالى است. 📚اصـول کـافـى، ج ۳، ص ۳۳۹ 🌸💐 https://t.me/zistequrani
🕊💫🕊💫🕊💫🕊💫🕊💫🕊 ✨میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام بر همگان مبارک باد✨ 🕊💫🕊💫🕊💫🕊💫🕊💫🕊 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت @quranpuyan