eitaa logo
قران پویان
444 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
683 ویدیو
612 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انیمیشن اپلیکیشن #تنزیل https://cafebazaar.ir/app/quranpuyan.com.tanzil/ دانلود #رایگان تنزيل،همراه با پرداخت درون برنامه ای لطفا براي سايرعلاقه مندان #فوروارد كنيد
♻️♻️♻️ : قران فهمي براي همگان از نگاه امام موسي صدر 👈"نخستین ویژگی و عنصر در مدل تفسیری امام صدر «فهم پذیری همگانی قرآن» است. امام خود درباره این ویژگی می‌گوید که همگان می‌توانند برای قرآن اقدام کنند، اما این اقدام یک‌سری مقدمات طبیعی دارد و به عنوان مثال باید با زبان عربی و همچنین فضای نزول همخوانی داشته باشد. بنابراین از نظر امام صدر فهم قرآن منحصر به فهم مفسران نخستین نیست. 👈دومین نکته اعتقاد به قرآن است که از بحث‌های کلیدی و اعتقادی است. به گمان من امام صدر مانند بسیاری از عالمان به درستی اعتقاد دارد که مرجع اصلی قرآن است و مسائل دیگر باید در پرتو قرآن مطرح شوند. امام صدر برای اثبات این مدعا روایات بسیاری را هم به عنوان شاهد مثال آورده است. اصولا اصل اول در دین‌شناسی نیز در همین نکته نهفته است. 👈سومین عنصر و ویژگی اصلی از قرآن است. ما باید قرآن را با توجه به شرایط و اوضاع زندگی و زمانه خودمان بفهمیم بدون آنکه آن را از قالب زبان عربی‌اش خارج کنیم. متون مقدس مانند منابع زیرزمینی می‌مانند. هرچه آگاهی ما از این منابع بیشتر شود، برداشت ما از آنها نیز بیشتر خواهد بود. در قدیم از نفت صرفا چهار ماده برداشت می‌شد، اما امروزه به مدد تکنولوژی ده‌ها ماده از نفت استخراج می‌شود؛ این در صورتی است که نفت همان است که در قدیم بود. در اینجا صرفا آگاهی ما از نفت بیشتر شده است. 👌فهم اصلی قرآن یعنی اینکه ما مشکلات و گرفتاری‌های زمانه خود را با استفاده از قرآن حل کنیم. به عنوان مثال امام صدر در تفسیر آیات هشتم و نهم سوره مبارکه «التکویر» یعنی «وَإِذَا الْمَوْءُودَةُ سُئِلَتْ* بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ» بر اساس شرایط روز، می‌گوید که اگر دختران را از حضور در اجتماع محروم کرده یا حق انتخاب و آزادی را از آنها سلب کنیم، در اصل همان زنده‌ به‌گور کردن را انجام داده‌ایم. در زمان فعالیت امام صدر در لبنان بحث رای زنان نیز مطرح بود. 👈آخرين عنصر و ویژگی اعتقاد به لایه‌های مختلف معنایی است. یعنی قرآن سطح‌های مختلف معنایی دارد و هرکسی متناسب با نوع فکر خود با آن آشنا می‌شود. راز نو بودن قرآن نیز در دارا بودن لایه‌های مختلف معنایی است. بنابراین هرکس که داناتر، باسوادتر و آگاه‌تر باشد، بهتر می‌تواند از قرآن بهره‌برداری کند. ✔️مدل تفسیری امام موسی صدر باعث می‌شود تا قرآن نقش خودش را در جامعه ایفا کند. آثار قرآنی امام صدر در دهمین جلد از مجموعه «گام به گام با امام» جمع آوری شده است، اما در سایر مجلدات این مجموعه و در اصل در جای جای گفتارها و مقالات امام استناد به قرآن وجود دارد." بخشي از سخنان حجت الاسلام مهريزي در جلسه درآمدي بر قرآن شناسي امام موسي صدر ،نقل از سايت موسسه http://yon.ir/yO5i9 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام برشما : هرهفته تمرین به یک دستور قرانی هفته تمرین12 ◀️ امام علی علیه السلام می فرمایند : 🔶إِنَّ صِلَةَ الْأَرْحَامِ لَمِنْ مُوجِبَاتِ الْإِسْلَامِ وَ إِنَّ اللَّـهَ سُبْحَانَهُ أَمَرَ بِإِكْرَامِهَا وَ إِنَّهُ تَعَالَى يَصِلُ مَنْ وَصَلَهَا وَ يَقْطَعُ مَنْ قَطَعَهَا وَ يُكْرِمُ مَنْ أَكْرَمَهَا؛  🔶به راستی که صله رحم از واجبات اسلام است و خدای سبحان، امر فرموده که آن را گرامی بدارند و خداوند متعال با هر کس که صله رحم کند، رابطه برقرار می‌کند و با هر کس که قطع رحم کند، قطع رابطه می‌کند و هر کس که صله رحم را گرامی بدارد، گرامی‌اش می‌دارد.🌹🌹 📚 غررالحکم، ح ۳۶۵۱ تهیه شده در گروه در پیام رسان ایتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
آيا در و داريم؟ - در يا ؟ راجع به دروغ مصلحتی،بخشی از نظرات آیت اله دکتر صادقی تهرانی ارسال میگردد: "۱- دروغ» به معنى گفتن يا نشان دادن خلاف واقع است، و حدود سيصد بار در قرآن با مذمت فراوان و با الفاظ و صيغه هاى گوناگونش آمده، و داراى چند بعد است ۲- - دروغ برحسب ابعاد و محتوايش از نظر حرمت يكسان نيست، و هر اندازه ابعاد و محتواى دروغ بيشتر و ناهنجارتر باشد گناه دروغ نيز بيشتر است، كه حكمى را به دروغ به خداى تعالى بستن يا سخنى به دروغ از كسى در امور عادى نقل كردن هرگز يكسان نيست ۳- گناه دروغ هرگز ويژه ى سخن دروغ نيست كه كارى دروغ و نوشته اى دروغ و سكوتى دروغين و هرگونه نمايشى كه حقايق را وارونه جلوه دهد نيز دروغ و گناه است، و اگر هم چيزى به گزاف بنويسى، و يا امضا يا تصديق نوشته اى دروغين را بكنى، و يا با اشاره يا عملى چيزى را برخلاف واقع نمايش دهى، يا در برابرش سكوت كنى همه ى اين ها دروغ است ۴- دروغ و يا توريه كه دروغى كمرنگ است در صورتى به اضطرار و تقيه حلال مى شود كه دروغگو خودش سبب اين اضطرار يا تقيه نباشد، زيرا «الّا مَا اضْطُرِرتُمْ» تنها اضطرارى را موجب حلال شدن حرامى مى كند كه ناخواسته و بدون اختيار پيش آيد، زيرا به اصطلاح ادبى به صيغه مجهول است كه «اگر مضطر و ناچار شديد» و نه معلوم، كه اگر اضطرارى پيش آيد چه خواسته ى شما و چه ناخواسته، بنابراين دروغ يا توريه در زمينه ى اضطرار يا تقيه و يا هر عذرى ديگر در صورتى حلال است كه شما خودت اين اضطرار را نخواسته اى، و موجب آن نشده اى بلكه تنها اضطرارى ناخواسته پيش آمده كه دروغ و يا هر حرامى برابر يا سبك تر از دروغ را در حالت اضطرار حلال مى كند، وگرنه اين حرام در حالت اضطرارهاى ديگر هم همچنان حرام است،  ۵- در مواردى كه دروغ جايز و يا واجب است حتى الامكان بايستى توريه كرد، كه از كلام دروغين نيت معنايى درست و صحيح كنى، تا در حد امكان از خلاف واقع دور شوى،  چنان كه حضرت ابراهيم عليه السلام در پاسخ نمروديان درباره ى شكستن بتان فرمود: «بَلْ فَعَلَهُ كَبيرُهُمْ هذا فَاسْألُوهُمْ إنْ كانُوا يَنْطِقُونَ» (سوره ى انبيا، آيه ى 63) «بلكه اين شكستن بت ها كار بزرگ بتان است پس از آن ها بپرسيد اگر كننده اند» و اين جا «اگر ...» در نيت ابراهيم در رابطه ى با كار بت بزرگ است كه اگر اين بتان سخن بگويند اين كار كار بزرگ ترينشان است، ولى چون توان سخن گفتن ندارندپس كار او نيست، و اين جا حضرتش با اين توريه هم دروغ نگفته و هم شعور بت پرستان را به حركت آورده كه «ثُمَّ نُكِسُوا على رُئوسِهِمْ لَقَدْ عَلِمْتَ ما هولآءِ يَنْطِقُونَ» (سوره ى انبياء، آيه ى 65) «سپس سرافكنده شدند و گفتند به راستى دانسته اى كه اينان سخن نمى گويند»" اما اینجا سئوالی مطرح میشود و آن اینکه طبق نظرات بالا،تشخیص این موارد اضطرار با خود فرد است واین میتواند باعث مصلحت اندیشی بسیار و رواج دروغ در جامعه شود. پاسخها و نظرات مختلف در روزهای آینده ارسال میشود http://yon.ir/Qp4075 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
#دعاهای_روزانه اَللّهُمَّ اغْفِرْ لىَ الذُّنُوبَ الَّتى تَحْبِسُ الدُّعاَّءَ فرازی از دعای کمیل خدایا! بیامرز برایم آن گناهانی را که دعا را حبس می کند @quranpuyan
آیات و جملات ✅خوبی را بابهتر از آن پاسخ بده مشابه اين معنا در سوره رحمان نيز بيان شده است:جايي كه خدا نعمات و پاداش اهل بهشت را برميشمرد هَلْ جَزَاء الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ ﴿۶۰﴾ مگر پاداش احسان جز احسان است (۶۰) https://goo.gl/S8h8HV کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت با عمومی سازی فهم و عمل به قرآن 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/quranpuyan
✨قَالَ رَبِّ اغْفِرْ لِي وَلِأَخِي وَأَدْخِلْنَا فِي رَحْمَتِكَ ۖ وَأَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ. (151)اعراف 🔶 [موسى‌] گفت: «پروردگارا، من و برادرم را بيامرز و ما را در [پناه‌] رحمت خود درآور، و تو مهربانترين مهربانانى.»🌹🌹 🔶🔶 .https://eitaa.com/quranpuyan
✅ ادله جواز از منظر آيت الله مصباح يزدي براي اثبات وجود فهم قرآن مي توان به ادله ذيل استدلال كرد: ◀️ الف) دليل چنان‌كه پيش‌تر گذشت، قرآن بر اساس اصول محاورهٔ عقلايي با مردم سخن گفته و دليلي بر به‌كارگيري شيوه ديگري در بيان قرآن وجود ندارد. مخاطبان قرآن نيز، از آغاز تاكنون بر همين اساس (اصول محاوره) به فهم قرآن روي آورده‌اند. اگر اين شيوه فهم ناروا بود، بايد به صراحت به همه اعلام مي‌گرديد تا با پرهيز از آن گرفتار كژفهمي‌ نشوند؛ زيرا سكوت در اين زمينه، مردم را به گمراهي كشانده و با هدف از نزول قرآن كه هدايت مردم است ، ناسازگار و از ساحت حكيمانهٔ خداي متعال و پيامبر(صلى الله عليه وآله) دور است. فهم متون بر اساس اصول محاوره، روشي عقلايي و مورد تاييد اسلام است و مردم اين روش را در فهم قرآن نيز به كار گرفته‌اند. اگر اين شيوه جايز نمي‌بود، مي‌بايست بدان هشدار داده شود تا هدف نزول قرآن كه هدايت مردم است، از ميان نرود؛ ◀️ ب) ادله ۱. آيات قرآن چنان‌كه در بحث امكان فهم گفتيم، قرآن كريم مردم را به در آيات قرآن فراخوانده و فرمان داده‌ است. بي‌گمان خداي حكيم و اولياي او به چيزي كه نارواست، فرمان نمي‌دهند؛ بنابراين وجود اين فرمان‌ها يا سفارش‌ها، دليل روا بودن فهم ما از قرآن است. نمي‌توان گفت كه مقصود از اين‌گونه آيات آن است كه مردم با مراجعه به پيامبر و اهل‌بيت از مفاد آيات باخبر شده و در آن تدبر كنند؛ زيرا ظاهر اين آيات و روايات، بر تدبر و فهم مستقيم و بي‌واسطهٔ مخاطبان قرآن دلالت دارد. همچنين قرآن كريم در چند مورد براي اثباتِ از سوي خدا بودنِ خود، مخاطبان را به همانندآوري فراخوانده است. تا هماهنگي كامل و عدم اختلاف آيات قرآن با يكديگر و ناتواني خود از ارائهٔ چنين مطالبي را به عيان بنگرند. به طور طبيعي پيش‌فرض چنين فراخواني، جايز بودن فهم و تفسير مخاطبان است. 👌آيات بيانگر تدبر در قرآن، آياتي كه مخالفان قرآن را به همانندآوري فراخوانده است و نيز روايات بيانگر لزوم تدبر در قرآن، روش فهم، معيار بودن قرآن در ارزيابي روايات و سفارش‌كننده مردم به پناه‌جويي و تمسك به قرآن، بر اعتبار وجواز فهم قرآن دلالت دارد. ۲. روايات اهل‌بيت(عليهم السلام) دسته‌هاي مختلفي ازروايات اهل‌بيت(عليهم السلام)كه پيش‌تر در بحث امكان فهم مطرح شد، دلالت روشني برجوازفهم قرآن دارد؛زيرا دستور و تاكيد بر تدبر در قرآن، آموزش شيوه فهم و تفسير قرآن، دستور به تمسك به قرآن در فتنه‌ها و معيار بودن قرآن براي ارزيابي روايات كه در روايات اهل‌بيت(عليهم السلام) مطرح شده است، همه، بر اين اصل مسلم مبتني است كه فهم درست و معتبر آيات، امكان‌پذير است. قرآن‌شناسي جلد ۲ (معارف قرآن ۶) › درس سوم: جواز فهم قرآن http://yon.ir/4z1I6 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 https://eitaa.com/quranpuyan
🍃🌼🍃 بسم الله الرحمن الرحیم سلام بر شما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته 12 🔶بخشی از وصیت نامه امیرالمومنین علی علیه السلام: امام(ع) پس از حمد خدا فرمودند : فرزندم حسن! تو و همه فرزندان و اهل بيتم و هر كس را كه اين نوشته من به او رسد را به امور ذيل توصيه و سفارش مىكنم : ..... ◀ارحام و خويشاوندان را از ياد نبريد ، كنيد كه حساب انسان را نزد خدا آسان مى‌كند. ..... ◀خدارا !خدارا!در باره یتیمان ،مبادا گرسنه و بی سرپرست بمانند. ◀خدا را! خدا را! درباره قرآن ؛ مبادا دیگران در عمل به ان از شما پیشی بگیرند. ◀بر شما باد كه بر روابط دوستانه ما بين خويش بيفزاييد، به يكديگر نيكى كنيد، از كنارهگيرى و قطع ارتباط و .. بپرهيزيد. 🔸انشاالله دوستان قرآنی عزیز در ، به یتیمان و بی سرپرستان توجه ویژه داشته باشند. 🍃🌼🍃 http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
♻️♻️با سلام به مخاطبان گرامي كانال با تبريك فرا رسيدن سالروز ميلاد با سعادت حضرت علي ع با توجه به فرا رسيدن ايام تعطيلات نوروز و مسافرت ها و ديد وبازديدهاي نوروزي از روز 4 شنبه 29 اسفند تا شنبه 17 فروردين ماه پستهاي روزانه كانال به پست هاي صبحگاهي،عمل به قران و مطالب و موضوعات مناسبتي محدود خواهد شد. اميدواريم همه مخاطبان عزيز،اين ايام را با سلامتي و موفقيت پشت سرگذاشته، سال جديد را در سايه قران، با خير و بركت آغاز نمايند.🌷🌷☘️☘️
آيا در و داريم؟ - در يا ؟ عملكرد حضرت علي ع در شوراي 6 نفره تععين خليفه پس از عمر،نشان دهنده محدود بودن دايره مصلحت و اضطرار براي دروغ گفتن است. متاسفانه بر خلاف وسيع بودن شعاع دايره مصلحت سنجي در جامعه امروز ما،حضرت علي حتي در لحظه اي حساس و تكرار ناشدني براي جلوگيري از حكومت عثمان و بازگشت مقام رهبري و امامت جامعه به معصومين،مصلحتي براي دروغ گفتن نديدند. شهيد مطهري هم اين حادثه را در كتاب حماسه حسيني اين گونه روايت ميكند "شورا طوری تركیب شده بود كه عمر خودش هم می دانست كه بالأخره خلافت به عثمان می رسد، چون علی علیه السلام قطعاً رأی سه به علاوه ی یك نداشت؛ حد اكثر این بود كه علی سه نفر داشته باشد كه مسلّماً عثمان در میان آنها نبود، زیرا عثمان رقیبش بود. پس عثمان قطعاً برنده است. نتیجه این شد كه زبیر گفت: من رأیم را دادم به علی، طلحه گفت: من رأیم را دادم به عثمان، سعد هم كنار رفت. كار دست عبد الرّحمن بن عوف باقی ماند؛ به هر طرف كه رأی می داد او انتخاب می شد. عبد الرّحمن، اول آمد سراغ علی علیه السلام گفت: علی! آیا حاضری با من بیعت كنی به این شرط كه خلافت را به عهده بگیری و بر طبق كتاب اللّه (قرآن) و سنّت پیغمبر و سیره ی شیخین عمل كنی؟  روش زمامداری و رهبری تو، همان روش شیخین (أبو بكر و عمر) باشد. ببینید علی چگونه در اینجا بر سر دوراهی تاریخ قرار می گیرد! در چنین موقعیتی هر كس پیش خود به علی می گوید: اكنون وقت تصاحب خلافت است، دوراهی تاریخ است، خلافت را یا باید بنی امیّه ببرند یا تو، یك دروغ مصلحتی بگو.  ولی علی گفت:حاضرم قبول كنم كه به كتاب اللّه و سنّت رسول اللّه و روشی كه خودم انتخاب می كنم عمل كنم. عبد الرّحمن بن عوف رفت سراغ عثمان و همان سؤال را تكرار كرد. عثمان گفت حاضرم. این قضیه سه بار تكرار شد. عبد الرّحمن می دانست كه علی از حرف خودش برنمی گردد و نمی آید در اینجا روش رهبری شیخین را امضا كند و بعد گفته ی خود را پس بگیرد.  در این صورت، علی خودش را قربانی خلافت كرده بود. در هر سه نوبت، علی علیه السلام پاسخ داد: بر طبق كتاب اللّه، سنّت رسول اللّه و روشی كه خودم انتخاب میكنم و اجتهاد رأی آن طور كه خودم اجتهاد می كنم، عمل می كنم. عثمان به این شكل خلیفه شد جهت مشاهده پاسخها و نظرات مختلف به لینک زیر مراجعه نمایید http://yon.ir/Qp4075 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔 @quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
عید بر عاشقان مبارک باد عاشقان عیدتان مبارک باد #مولانا سلام عزیزان صبحتان بخیر عید میلاد امیرالمومنین (ع) بر شما مبارک @quranpuyan
✨يا علي ذاتت ثبوت قل هو الله احد ✨نام تو نقش نگين امرِ اَلله الصّمد ✨لم يلِد از مادر گيتي و لم يولَد چو تو ✨در جهان بعد از نبي، مِثلت لهُ كُفواً احد ⚜میلاد مسعود مولود کعبه امیر مؤمنان علی علیهم السلام بر تمام شیعیان و عاشقان آنحضرت مبارک باد⚜ کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت @quranpuyan
قرآن در علیه السلام آیاتی از سوره مبارکه بقره در وصف امیر المومنین علیه السلام:(به نقل از از کتاب سيماى امام على عليه السلام در قرآن / ترجمه شواهد التنزيل) 🌹علی علیه السلام و شباهت به پیامبران 🌹 در سوره مبارکه بقره آيه ۳۱، می خوانیم: وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها (و به آدم همه نامها را آموخت). در حدیث ذیل، رسول خدا صلی الله علیه و آله علىّ بن ابى طالب علیه السلام را شبيه حضرت آدم معرفى كرده اند: عن أبي الحمراء قال، قال رسول اللّه صلی الله علیه و آله: من أراد أن ينظر إلى آدم في علمه و إلى نوح في فهمه و إلى إبراهيم في حلمه و إلى يحيى في زهده و إلى موسى في بطشه فلينظر إلى علىّ بن ابى طالب. ابو الحمراء گفت پيامبر فرمود: هر كس بخواهد به آدم در عملش و به نوح در فهمش و به ابراهيم در حلمش و به يحيى در زهدش به موسى در شدتش نگاه كند، پس به علىّ بن ابى طالب علیه السلام بنگرد. و نيز در اين سوره نازل شده است: يُؤْتِي الْحِكْمَةَ مَنْ يَشاءُ وَ مَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْراً كَثِيراً خداوند حكمت را به هر كسى كه بخواهد مىدهد و به هر كس حكمت داده شود، به او خير فراوان داده شده (سوره مبارکه بقره آيه ۲۴۹) عن علقمة عن عبد اللّه قال: كنت عند رسول اللّه صلی الله علیه و آله فسئل عن علي فقال: قسمت الحكمة عشرة أجزاء فأعطي عليّ تسعة أجزاء و أعطي الناس جزءا واحدا. علقمه از عبد اللّه نقل مى كند كه گفت: نزد پيامبر خدا بودم از او راجع به على علیه السلام پرسيده شد، فرمودند: حكمت به ده جزء تقسيم شده و نه جزء آن به على و يك جزء آن به مردم داده شده است. https://goo.gl/6as4S2 کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت با عمومی سازی فهم و عمل به قرآن 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/quranpuyan
بنام خدا 👌نکته ای جالب که شاید تاکنون نشنیده باشید و آنرا بعنوان عیدی این روز مبارک،در اینجا ارسال می کنم: علت اینکه از قدیم ،یاعلی گفتن در بین اجداد ما مرسوم بوده و در شروع کارها‌ یا هنگام خداحافظی یاعلی می گفته اند و می گویند، چیست؟ این یاعلی ریشه ای قرآنی و روایی دارد بشرح زیر: ۱-ما هر روز در نماز ده بار اعلام می کنیم که خدایا تنها از تو کمک میخواهیم.و ایاک نستعین ۲-خداوند هم در قرآن،روش استعانت از حق را بیان کرده است: یاایهاالذین امنوااستعینوا بالصبر و الصلاه ای مسلمانان از صبر و نماز کمک بگیرید(در کارها و مشکلات).که روزه نیز از مصادیق صبر است. ۳-حضرت علی در حدیثی فرمودند:انا صلات المومنین و صومهم من،(حقیقت)نماز و روزه مومنین(ونه مسلمانان)هستم.(وصف مومنین،در سوره مومنین آمده است) ( این حدیث را ایام فاطمیه،از حاج آقا موسویان شنیدم و معتقدبود که بقیه آیه هم که می گوید و انها لکبیره الا علی الخاشعین،منظور ولایت حضرت علی است که بر غیر خاشعین،سنگین بوده وهست. البته این نظر می تواند باطن آیه باشد و ما در مرحله نخست موظف به فهم و مراعات ظاهر آیات هستیم .‌ می بینیم که خود نماز هم برای بسیاری از مسلمانان سخت و ثقیل است.) بنابراین با توجه به سه جمله فوق،ما باید فقط از خدا استعانت بجوییم که سه وسیله (نماز،صبر، امیرالمومنین )به ما معرفی شده است.وابتغوا الیه الوسیله که در این میان،حضرت علی (ع) برای ما شیعیان ملموس تر و قابل توسل تر بوده و با ذکر یاعلی از ایشان مدد گرفته ایم. یاعلی گفتیم و عشق آغاز شد ✍ سید کاظم فرهنگ https://goo.gl/uJwBFE کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت با عمومی سازی فهم و عمل به قرآن 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/quranpuyan
🍃🌼🍃 بسم الله الرحمن الرحیم سلام بر شما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته 12 🔶 در روایات از معصومین علیه السلام 🔷‍ امام صادق علیه السلام: ،خلق را نیکو و دست را با سخاوت،ونفس را پاکیزه،وروزی را زیاد کند و اجل را تاخیر اندازد. 🔶‍ امام رضا علیه السلام: کن، هر چند به دادن آب به آنها باشد، و بهترین آزار نرسانیدن به آنهاست، مرگ را تاخیر اندازد و موجب دوستی خانواده شود. 📚 منبع:اصول کافی ج۲ ص۱۵۰ ‌ 🍃🌼🍃 تهیه شده در گروه در پیام رسان ایتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
رسید موسم نوروز و یمن مقدم او به سوی هر دلی از خرمی نشان آورد #عبید_زاکانی سلام و صبح بخیر با آرزوی سالی پر از موهبات الهی پر از شادی و تندرستی و عشق و برکت ... @quranpuyan
🍃🍃🍃 🍃🍃 🍃 امام علي عليه السّلام فرمودند: اِنَّ صِلَةَ الاَرْحامِ لَمِنْ موجِباتِ الاِسْلامِ وَ اِنَّ اللّهَ سُبْحانَهُ اَمَرَبِاِكْرامِها وَ اِنَّهُ تَعالى يَصِلُ مَنْ وَصَلَها وَ يَقْطَعُ مَنْ قَطَعَها وَ يُكْرِمْ مَنْ اَكْرَمَها؛ به راستى كه صله رحم از واجبات اسلام است و خداى سبحان، امر فرموده كه آن را گرامى بدارند و خداوند متعال با هر كس كه صله رحم كند، رابطه برقرار مى كند و با هر كس كه قطع رحم كند، قطع رابطه مى كند و هر كس كه صله رحم را گرامى بدارد، گرامى اش مى دارد. 🆔 @quranpuyan 📚 غررالحکم، ح ۳۶۵۱ 🍃 🍃🍃 🍃🍃🍃
و فعاليتهاي شاخص قرآن پویان در سال 1397 🌷🌷سلام بر شما دوستان و همراهان قرآنی ✅به لطف خدا و همراهی شما عزیزان،در سال 1397 توفیقاتی در مسیر گسترش معارف قرآنی حاصل شد که اهم آنها بشرح زیر است: 1-توليد،رونمايي و عرضه اپليكيشن تنزيل،اولين برنامه كاربردي قراني با ترتيب نزول ،درس سوره ها و عصاره فرازها و 4 بار توسعه و بروزرساني بعدي 2-تاليف و انتشار كتاب "مباني و روش مطالعه و فهم ساده قرآن" و عرضه چاپ سوم آن در اسفند ماه جاري 3-برگزاری موفق دو دوره اموزشی روش مطالعه و فهم قران کریم بصورت مجازی 4-اولین حضور در نمایشگاه قرآن در ماه مبارك رمضان با ایجاد غرفه قرآن پویان 5-انعكاس فعالیتهای قرآن‌پویان در سه زمان مختلف در شبكه قرآن سيما بصورت گفتگوي زنده با مدير قران پويان 6- ثبت برند و آرم قران‌پويان در سازمان ثبت اسناد و املاك كشور 7-رشد بی سابقه تعداد اعضای تالار گفتگوهای قران پویان ،باعضویت 455 نفر از کاربران در سال 97 مجموع اعضای سایت به 1098 نفر رسید. 6-تجاوز تعداد حداكثر بازدید روزانه از 15000 در بهمن ماه سال جاري و افزايش ركورد تعداد ورود هم زمان به تالار گفتگوهاي قرآن پويان به 655 در دي ماه جاري هم چنين تعداد كل بازديد سالانه ز سایت قرآن پویان از مرز 2 میلیون در سال عبور كرد كه متوسط روزانه آن حدود 5500 بازديد روزانه است. 7-افزایش تعداد مطالب ارسالی در سایت به 3495 در 768 عنوان مختلف 8-بالغ شدن تعداد بازدیدها از پربازدیدترین موضوع سایت (حجاب در قرآن)به بیش از 60 هزار 9-ايجاد کانال قران پویان و نيز راه اندازي گروه عمل به قران در پيام رسان ايتا 10-تشكيل گروه تلگرامي رواق با هدف اطلاع رساني رويدادهاي اموزشي قراني 11-برگزاري دو مراسم حضوري در فروردين و مرداد ماه بمناسبت رونمايي از تنزيل و كتاب مباني و روش فهم ساده قران 💢💢ان شاالله در سال جدید با همکاری و همفکری شما ،توفیقات بیشتر در ابعاد کیفی و کمی نصیب ما شود🙏 منتظر پیشنهادات و راهنمایی شما خوبان هستیم http://quranpuyan.com/yaf_postst5063_twfyqt-qrnpwyn-dr-sl-1397.aspx
🍃🌼🍃 بسم الله الرحمن الرحیم سلام بر شما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته 12 ✴️ در قرآن،احسان به خویشان و اقوام 💫در برخي از ايات نيز به عطا به خويشاوندان و حتي پرداختن سهم انان از مال فرد توصيه شده است. 💫از جمله در سوره نحل آيه ۹۰ خداوند به احسان و بخشش به خويشان امر مي كند: 🔶إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالإِحْسَانِ وَإِيتَاء ذِي الْقُرْبَى وَيَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ وَالْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ در حقيقت خدا به دادگرى و نيكوكارى و بخشش به خويشاوندان فرمان مى دهد و از كار زشت و ناپسند و ستم باز مى دارد به شما اندرز مى دهد باشد كه پند گيريد . در سوره روم آيه ۳۸ پيامبر به اداي حق فاميل و خويشاوندان امر شده است. 🔶فَآتِ ذَا الْقُرْبَى حَقَّهُ وَالْمِسْكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ ذَلِكَ خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يُرِيدُونَ وَجْهَ اللَّهِ وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ پس حق خويشاوند و تنگدست و در راه مانده را بده اين [انفاق] براى كسانى كه خواهان خشنودى خدايند بهتر است و اينان همان رستگارانند (۳۸)🌹🌹 ‌ 🍃🌼🍃 تهیه شده در گروه در پیام رسان ایتا http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
#دعاهای_روزانه پروردگارا من به تو پناه مى برم كه از تو چيزى بخواهم كه بدان علم ندارم و اگر مرا نيامرزى و به من رحم نكنى از زيانكاران باشم کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت https://eitaa.com/quranpuyan
#دعاهای_روزانه پروردگارا من به تو پناه مى برم كه از تو چيزى بخواهم كه بدان علم ندارم و اگر مرا نيامرزى و به من رحم نكنى از زيانكاران باشم کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تعقل در شريعت https://eitaa.com/quranpuyan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام بر شما : هر هفته تمرین ‌‌به‌ یک دستور قرانی هفته :✏️حسابرسی و ارزیابی تمرین های گذشته در طول هفته گذشته ،با ارائه آيات و روايات مختلف در موضوعات اخلاقي، بر ان بوديم كه عمل به ايات قران کریم و ترك رذايل اخلاقي را بيشتر تمرين كنيم. موضوعات و تمرين ها بشرح زير بود: 1) در نیکی ها 2)پرهیزاز سخنان بیهوده و 3)پرهیز از 4)پرهیز از 5)پرهیز از 6)پرهیز از جویی و زبان 7)پرهيز از انتشار اخبار و فوروارد پستهايي كه از صحت انها مطمئن نيستيم 8) گرفتن برای ورود به حریم خصوصی دیگران 9) به و 10) به عهد 11) 12) ❓آيا،موضوعات انتخاب شده،كاربردي بود؟ ❓آيا محتواهاي ارايه شده راجع به موضوعات،مناسب و انگيزاننده بود؟ ❓ایا در ارزیابی رفتار ، از بهبود عملکرد خود در اين موضوعات،راضی هستید؟ 💫 با آرزوی توفیقات روز افزون برای شما خوبان درسال98 🌴برای تولدی دوباره در سال جدید ، پیشنهاد شما چیست ؟ نظرات و پاسخ هاي خود را به نام كاربري زير ارسال نماييد @Nooronar33 تهیه شده توسط گروه (کریم ) درپیام رسان ایتا 🍃🌼🍃 http://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d https://eitaa.com/quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاک را زنده کند تربیت باد بهار سنگ باشد که دلش زنده نگردد به نسیم... "سعدی" سلام عزیزان صبح بهاری بخیر و نشاط @quranpuyan
هدایت شده از قران پویان
و فعاليتهاي شاخص قرآن پویان در سال 1397 🌷🌷سلام بر شما دوستان و همراهان قرآنی ✅به لطف خدا و همراهی شما عزیزان،در سال 1397 توفیقاتی در مسیر گسترش معارف قرآنی حاصل شد که اهم آنها بشرح زیر است: 1-توليد،رونمايي و عرضه اپليكيشن تنزيل،اولين برنامه كاربردي قراني با ترتيب نزول ،درس سوره ها و عصاره فرازها و 4 بار توسعه و بروزرساني بعدي 2-تاليف و انتشار كتاب "مباني و روش مطالعه و فهم ساده قرآن" و عرضه چاپ سوم آن در اسفند ماه جاري 3-برگزاری موفق دو دوره اموزشی روش مطالعه و فهم قران کریم بصورت مجازی 4-اولین حضور در نمایشگاه قرآن در ماه مبارك رمضان با ایجاد غرفه قرآن پویان 5-انعكاس فعالیتهای قرآن‌پویان در سه زمان مختلف در شبكه قرآن سيما بصورت گفتگوي زنده با مدير قران پويان 6- ثبت برند و آرم قران‌پويان در سازمان ثبت اسناد و املاك كشور 7-رشد بی سابقه تعداد اعضای تالار گفتگوهای قران پویان ،باعضویت 455 نفر از کاربران در سال 97 مجموع اعضای سایت به 1098 نفر رسید. 6-تجاوز تعداد حداكثر بازدید روزانه از 15000 در بهمن ماه سال جاري و افزايش ركورد تعداد ورود هم زمان به تالار گفتگوهاي قرآن پويان به 655 در دي ماه جاري هم چنين تعداد كل بازديد سالانه ز سایت قرآن پویان از مرز 2 میلیون در سال عبور كرد كه متوسط روزانه آن حدود 5500 بازديد روزانه است. 7-افزایش تعداد مطالب ارسالی در سایت به 3495 در 768 عنوان مختلف 8-بالغ شدن تعداد بازدیدها از پربازدیدترین موضوع سایت (حجاب در قرآن)به بیش از 60 هزار 9-ايجاد کانال قران پویان و نيز راه اندازي گروه عمل به قران در پيام رسان ايتا 10-تشكيل گروه تلگرامي رواق با هدف اطلاع رساني رويدادهاي اموزشي قراني 11-برگزاري دو مراسم حضوري در فروردين و مرداد ماه بمناسبت رونمايي از تنزيل و كتاب مباني و روش فهم ساده قران 💢💢ان شاالله در سال جدید با همکاری و همفکری شما ،توفیقات بیشتر در ابعاد کیفی و کمی نصیب ما شود🙏 منتظر پیشنهادات و راهنمایی شما خوبان هستیم http://quranpuyan.com/yaf_postst5063_twfyqt-qrnpwyn-dr-sl-1397.aspx