eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.6هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺صفحه ۵۷۶ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 خلاصه تفسیر آیه ۱۸- سوره مبارکه 📚 مفسر: آیت الله شیرازی (تفسیر نمونه) 🔸در اين آيات توضيحات بيشترى پيرامون مردى كه خداوند مال و فرزندان فراوان به او داده بود و او در مقام مخالفت با پيامبر اسلام (ص) بر آمد - يعنى" وليد بن مغيره" مخزومى- آمده است. 🔹مى‏ فرمايد:" او انديشه كرد كه پيامبر و قرآن را به چه چيز متهم كند؟ و مطلب را در ذهن خود آماده ساخت" (إِنَّهُ فَكَّرَ وَ قَدَّرَ). 🔸بديهى است فكر كردن ذاتا كار خوبى است اما به شرط اينكه در باشد كه گاه يك ساعت آن ، و حتى يك عمر را دارد، چرا كه همان يك ساعت مى‏ تواند سرنوشت انسان را به كلى دگرگون سازد، ولى اگر فكر در مسير كفر و فساد و شيطنت به كار گرفته شود و نكوهيده است، و فكر كردن وليد از همين نوع بود. 🔹" قدر" از ماده" تقدير" در اينجا به معنى آماده ساختن مطلب در ذهن و تصميم گرفتن براى اجراى آن نقشه شوم است. 🔸سپس براى مذمت او مى‏ افزايد:" مرگ بر او باد چگونه نقشه براى مبارزه با حق كشيد" (فَقُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ). و به عنوان تاكيد دوباره مى‏ فرمايد:" باز هم مرگ بر او باد چگونه مطلب‏ را براى مبارزه با حق آماده كرد" (ثُمَّ قُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ). 🔹و اين اشاره به همان چيزى است كه در شان نزول آمد كه او مى‏ خواست افكار مشركان را سازد، و به آنها جهت واحدى دهد، تا يك زبان، مطلبى را بر ضد پيامبر (ص) تبليغ كنند و هنگامى كه پيشنهاد كردند كه به حضرت لقب "شاعر" دهد او نپذيرفت، سپس عنوان "كاهن" را پيشنهاد كردند او موافقت نكرد، بعد عنوان "مجنون" پيشنهاد شد آن را نيز نپسنديد، سرانجام پيشنهاد كردند كه پيامبر ص را "ساحر" بخوانند، و او با آن موافقت كرد، چرا كه به پندارش اثر سحر كه جدايى افكندن ميان دو دوست و ايجاد دوستى ميان دو فرد مخالف بود و اين امر با ظهور اسلام و قرآن پيدا شده بود، و چون اين طرح و نقشه بعد از مطالعه و انديشه آماده شد قرآن از آن تعبير" فَكَّرَ وَ قَدَّرَ" كه بسيار كوتاه و پر معنى است مى‏ كند، و به اين ترتيب اگر پيشنهاد هم از ناحيه ديگران بود ولى فكر و انتخاب از ناحيه" وليد" صورت گرفت. 🔹و به هر حال اين جمله مخصوصا با توجه به تكرار آن دليل بر اين است كه او در افكار شيطانى مهارت داشت، آن چنان كه فكر و انديشه ‏اش مايه تعجب بود @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗳️ انتخابات از دیدگاه شهید مطهری تمام فاجعه برای این بود که امام خود را نفروخت.... از قبل از مردن معاویه و همچنین بعد از مردن او، در دوره یزید، چه در وقتی که‏ امام در مدینه بود و چه در مکه و چه در بین راه و چه در کربلا، آنها از امام فقط یک امتیاز می‌خواستند و اگر آن یک امتیاز را امام به آنها می‌داد نه تنها کاری به کارش نداشتند، اِنعامها [و پاداش ها] هم می‌دادند و امام هم همه آن تحمل رنجها را کرد و تن به شهادت خود و کسانش داد که همان یک امتیاز را ندهد. آن یک امتیاز، فروختن رأی و عقیده بود. در آن زمان صندوق و انتخاباتی نبود، بود. بیعت آن روز رأی دادن امروز بود. پس امام اگر یک رأی غیر وجدانی و غیرمشروع می‌داد، شهید نمی‌شد. شهید شد که رأی و عقیده خودش را نفروخته باشد. 📚حماسه حسینی-ج۲ - ص۴۶ @qurantehran
5.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسیاااار عالی👇👇 ببینید: نتیجه جالب ۱۷۱ مورد تحریم انتخابات در جهان! 🔺 محاسبات غلط رأی بی رأی! بفرستید برای افرادی که از تحریم انتخابات دفاع می‌کنند. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️انتخابات یک جهاد عمومی است.... ❌بعضی‌ها نمی‌دانند دشمن کدام طرف است، دوست کدام طرف است! 🔻حضرت امام خامنه ای: 🔹[شخصی‌که] نمیداند دشمن کدام طرف است، دوست کدام طرف است، همین‌طور بی‌هوا توپخانه را یا خمپاره را یا تفنگ را آتش میکند به یک سمتی؛ اتّفاقاً به سمت دوست شلّیک میشود. بعضی‌ها کارشان این‌جوری است؛ نمیفهمند با چه کسی دارند مبارزه میکنند؛ بنابراین شناخت محیط خیلی لازم است. ۱۳۹۷/۰۳/۰۷ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 هشدار از استفاده ناروای بيت المال 🌹 « همانا پست فرمانداری برای تو وسيله آب و نان نخواهد بود، ⬅️بلكه امانتی است در گردن تو، بايد از فرمانده و امامت اطاعت كنی؛ تو حق نداری نسبت به رعيت استبداد ورزی، و بدون دستور به كار مهمی اقدام نمایی، در دست تو اموالی از ثروتهای خدای بزرگ و عزيز است، و تو خزانه دار آنی تا به من بسپاری ...» 📒، نامه ۵ 🌹 رهبر انقلاب : ➖ همه‌ی آن چیزهایی که مردم به ما میسپرند، امانتهای مردم است؛ ➖ مقام را به ما میسپرند، ➖ امنیّت را به ما میسپرند، ➖ دینشان را به ما میسپرند، ➖ حفظ نوامیسشان را به ما میسپرند؛ ⏪ همه‌ی اینها امانتهای مردم دست ما است. ما حکومتیم دیگر؛ هر کسی هر جا هست؛ یکی مثل بنده در یک جایگاهی قرار دارد، یکی در جایگاه دیگری قرار دارد؛‌ همه‌ی اینها امانتهایی است که دست ما سپرده شده. ✅ هر کدام بهتر اداء کردید، در قیامت به پیامبر (ص) نزدیک‌ترید. ۹۷/۸/۲۸ ۱۴۰۰ @qurantehran
42 .mp3
14.02M
💠 شرح نامه ۵۳ نهج البلاغه، نامه ای به مالك اشتر 💠 آقای 🔸جلسه ۶۷ 🗓 زمان پخش برنامه، ۱۱خرداد ماه ۱۴٠٠ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۷۷ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه ، @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 خلاصه تفسیر آیه ۴۸- سوره مبارکه 📚 مفسر: آیت الله شیرازی (تفسیر نمونه) 🔹در اين آيه به عاقبت شوم اين گروه اشاره كرده مى‏ گويد: " لذا شفاعت هيچيك از شفاعت كنندگان به حال آنها سودى ندارد" و بايد در عذاب الهى براى هميشه بمانند (فَما تَنْفَعُهُمْ شَفاعَةُ الشَّافِعِينَ). 🔹نه شفاعت انبيا و رسولان پروردگار و امامان، و نه شفاعت فرشتگان و صديقين و شهداء و صالحين، چرا كه شفاعت نياز به وجود زمينه مساعد دارد، و اينها زمينه‏ ها را به كلى از ميان برده ‏اند، شفاعت همچون آب زلالى است كه بر پاى نهال ضعيفى ريخته مى ‏شود، و بديهى است اگر نهال به كلى مرده باشد اين آب زلال آن را زنده نمى‏ كند. 🔸در بحث شفاعت گفته ‏ايم" شفاعت" از ماده شفع به معنى" ضميمه كردن چيزى به چيز ديگر" است، و مفهوم اين سخن آن است كه شخص شفاعت شونده قسمتى از راه را با پاى خود پيموده، و در فراز و نشيبهاى سخت وامانده، شخص شفاعت كننده به او ضميمه مى‏ شود و او را يارى مى‏ كند تا بقيه راه را بپيمايد. 🔹ضمنا اين آيه بار ديگر بر مساله شفاعت و تنوع و تعدد شفيعان درگاه خدا تاكيد مى ‏كند، و پاسخ دندان‏شكنى است براى آنها كه منكر اصل شفاعتند. 🔸همچنين تاكيدى است بر اينكه شفاعت بى ‏قيد و شرط نيست، و به معنى چراغ سبز براى گناه محسوب نمى ‏شود، بلكه عاملى است براى تربيت انسان كه حداقل او را به مرحله‏ اى كه قابليت شفاعت داشته باشد برساند، و رابطه او با خدا و اولياى او به كلى قطع نشود. 🔹این نكته نيز قابل ذكر است كه مفهوم آيه فوق اين نيست كه شافعان به شفاعت چنين كسانى برمى‏ خيزند، بلكه مفهومش آن است كه چون شفاعت به حال آنها سودى ندارد آنها شفاعت نمى ‏كنند زيرا اولياء اللَّه مرتكب كار لغو و بيهوده نمى‏ شوند. @qurantehran