eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.3هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | در این ایام ناامید کننده چرا باید امیدوار بود؟!اگر از وضعیت جبهه حق ناامید شدید؛ این کلیپ را از دست ندهید ‼️ شگرد اساسی دشمن را بشناسیم ⁉️ نصرت الهی چه زمانی حاصل میشه؟؟ ♨️ ایمان به نصرت الهی سخت‌ترین قسمت ایمان! 💢 ماجراهایی شنیدنی از زندگی حضرت موسی و ابراهیم! ⁉️ نصرت الهی چگونه مسلمانان را از موانع و مشکلات نجات می‌دهد؟! ‼️ رفتار حضرت ابراهیم در حال سقوط در آتش! ♨️ اعتماد به وعده الهی، راه گذر از مشکلات! ♨️ إنَّ مَعِيَ رَبّي سَيَهدينِ!!! 🔹برشی از سخنرانی @qurantehran
فصلی نو در تجربیات مادرانه 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷 💫 نقش ماندگار 💫 این بار برای همسران و مادران با حضور سرکار خانم جوادی فام، نویسنده و کارگردان با تجربه و متعهد می‌خواهیم نشاط و طراوت گمشده مان را پیدا کنیم و از آن، دریچه ای باز کنیم به رشد و رویش،إن‌شاءالله🌱 اینجا با تکنیکهای هنر درمانی و تمرینهای عملی و کارگاهی، تلاش می‌کنیم: 🌸 به ابرازها و ارتباطهای خانوادگیمان روح نشاط و طراوت بدمیم، 🌸زبان بدن و رفتارهای بدنی زیباتری داشته باشیم، 🌸از توانمندیهای آوایی مان در ارتباط با همسر و فرزندان استفاده کنیم 🌸 احساسات و تخیل مان را برای نقش خانوادگی مان تقویت کنیم. 💫نمایش یک سرگرمی نیست، فرصتی است برای فکر کردن به بازیگری روی صحنه‌ی خلقت؛ 🔹 شنبه ۳ دی ساعت ۹ تا ۱۲ 🔸 هزینه با احترام ۸۰ هزار تومان 🔹 مکان: موسسه علی بن موسی الرضا (علیه السلام)، خیابان ایران، کوچه شهید مهدوی پور، پ ۱۲۱ 🔸ظرفیت بسیار محدود 🔹درصورت تعطیلی مدارس، این جلسه نیز به تاریخ دیگری موکول خواهد شد. جهت ثبت‌نام تا ساعت ۱۲ ظهر جمعه ۲ دی پیام دهید؛ @aye_ne_gah2 @aye_ne_gah https://ble.ir/ayenegah https://eitaa.com/ayenehgah 🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بلای حضرت زهرا؛ معبر هدایت همه‌ی کائنات 🔻 امتحان وجود مقدس حضرت زهرا (سلام الله علیها) که در زیارت ایشان به آن اشاره شده -«اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا مُمْتَحَنَهُ امْتَحَنَكِ الَّذِي خَلَقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَهً» سلام بر تو ای آزموده شده، آن كه تو را آفريد آزمودت، پس تو را به آنچه آزمود شكيبا يافت- همان عهد هدایت عوالم هستی و عهد هدایت انسان‌ها از طریق پذیرش و حمل نور ولایت الهی به‌وسیله‌ی ایشان است. این عهد، با حرف و حدیث واقع نمی‌شود بلکه ایشان باید بار سنگینی را به دوش بکشد، لذا خداوند ایشان را در لباس بشر آفریده است تا با خاکیان همنشین شده و در عبور از عالم دنیا، معبری برای بندگان خدا بزنند و آنان را از ظلمت و ضلال، به سمت توحید هدایت کنند؛ لذا بلای ایشان، معبر هدایت ما به‌سوی نور و حقیقت و بلکه معبر هدایت همه‌ی کائنات است. 👤 📚 کتاب مشکات ولاء، ص ۴۷ @qurantehran
🔹 هدایت و تربیت و بیان حقایق و از آنان، رعایت حقوق اقتصادی، رفع نیازمندی‌های طبقات ضعیف، احترام و حفظ شئونات افراد با ایمان، افشاگری منافقین و مبارزه با آنان، شرکت در صحنه های اجتماعی و حضور در عرصه های گوناگون از جمله حرکت های اجتماعی بوده که فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) با جدیت نسبت به آنها اصرار داشته است. 🔹عزم مبارزاتی و اراده جهادی حضرت فاطمه(س) یکی از مهمترین نشانه ها و دلایل برای اثبات قوت اراده حضرت زهرا میباشد. 🔹 در مبارزه، با به کارگیری شیوه های گوناگون مبارزاتی و ادامه مبارزه تا لحظه پایان عمر با وجود ناگواریهای بسیار، و فدایی دادن و آزار جسمی دیدن در این مسیر از نشانه های عزم مبارزاتی اوست. 🔹 حضرت زهرا(س) در دفاع از حکومت امیرالمؤمنین(ع) در مرحله اول ساکت نماند و دست به مبارزه زد و از شیوه های گوناگون مبارزه بیانی (برهان، خطابه، جدال احسن) را به کار گرفت و به علاوه از مبارزه منفی یعنی گریه، سکوت، اعلام عدم رضایت از خلیفه و بعضاً از درگیری فیزیکی با عمر استفاده نمودند. ▪️ایشان تا آخرین لحظه زندگی و حتی پس از شهادت با شیوه خاص، مبارزه را استمرار بخشیده و لذا با اینکه در این مسیر محسن شهید گشته و خود ضرب دید، آرامش و آسایش خانه به هم ریخت اما در زمان به مبارزه ادامه داد و پس از شهادت هم وصیتی در مورد و و خود دارد که خود نشانه مبارزه حضرت زهرا(س) در طول تاریخ با غاصب این حق ولایت و فدک می باشد. 🔹برای فاطمه زهرا(سلا‌م‌الله‌علیها) نوع فکر مردم و نگرش آنان به دین و از طرفی ردّ بدعتها و دفاع از بسیار مهم بود. او هنگامی که در مقام انذار و هشدار باش مردم برآمد، آنچه او را رنج می‌داد پس از رسول خدا و آنان از نظام امامت و ولایت به کجراه خودیّت و بدعت گذاری در دین بود 📚 فرهنگ فاطمیه، ص۵۳ و۱۰۳ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
34.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔳 🌴به قبر بی نشونی با گریه نامه میدم 🌴نمیرسه جوابت ولی ادامه میدم . . . 🌴حرارت دل من، محبت 🌴حسرت نا تمومم، زیارت 🎤 @qurantehran
▪️‌هرشب جمعه هم پای مادر به زیارت (ع) می رویم : اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِكَ عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِىَ اللَّيْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِيارَتِكُم ▪️اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ ▪️وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ▪️وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ ▪️وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن 🔹شخصی از امام صادق (ع)پرسید: من زیاد به یاد حسین بن علی علیه السلام هستم ، دراین حالت چه بگویم؟ حضرت فرمودند: : همانا سلام از دور و نزدیک به حسین بن علی علیه السلام می رسد. آقاجان عرض سلام در بین الحرمین رو قسمت هممون قرار بده @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۰۹ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۵۰۹ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #محمد ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ @qurantehran
(بهرامپور) 20 - و کسانی‌ ‌که‌ ایمان‌ آورده‌اند می‌گویند: چرا سوره‌ای‌ [‌در‌ باره‌ی‌ جهاد] نازل‌ نمی‌شود! اما وقتی‌ سوره‌ای‌ صریح‌ نازل‌ گردد و ‌در‌ ‌آن‌ سخن‌ ‌از‌ کارزار رود، بیماردلان‌ ‌را‌ می‌بینی‌ ‌که‌، مانند کسی‌ ‌که‌ ‌به‌ حال‌ احتضار افتاده‌ ‌به‌ تو می‌نگرند، ‌پس‌ همان‌ سزاوارشان‌ ‌است‌ 21 - فرمان‌پذیری‌ و سخنی‌ شایسته‌ [بهتر ‌است‌] و هنگامی‌ ‌که‌ کار [جهاد] قطعی‌ شد، ‌اگر‌ ‌با‌ ‌خدا‌ راست‌ می‌گفتند برایشان‌ بهتر ‌بود‌ 22 - ‌پس‌ [ای‌ منافقان‌!] ‌اگر‌ روی‌ گرداندید، آیا جز ‌این‌ انتظار می‌رود ‌که‌ ‌در‌ زمین‌ تباهی‌ کنید و قطع‌ رحم‌ نمایید! 23 - اینان‌ کسانی‌ هستند ‌که‌ ‌خدا‌ لعنتشان‌ کرده‌ و گوش‌هایشان‌ ‌را‌ کر و چشم‌هایشان‌ ‌را‌ کور نموده‌ ‌است‌ 24 - آیا ‌در‌ قرآن‌ تدبر نمی‌کنند ‌ یا ‌ ‌بر‌ دل‌ها [یشان‌] قفل‌های‌ [عناد] ‌است‌! 25 - بی‌گمان‌، کسانی‌ ‌که‌ ‌پس‌ ‌از‌ ‌آن‌ ‌که‌ [راه‌] هدایت‌ ‌برای‌ ‌آنها‌ روشن‌ شد [‌به‌ حقیقت‌] پشت‌ کردند، شیطان‌ ‌آنها‌ ‌را‌ فریفت‌ و آرزویشان‌ ‌را‌ دراز کرد 26 - ‌این‌ بدان‌ سبب‌ ‌است‌ ‌که‌ ‌آنها‌ ‌به‌ کسانی‌ ‌که‌ نزول‌ قرآن‌ ‌از‌ جانب‌ ‌خدا‌ ‌را‌ مکروه‌ داشتند، گفتند: ‌به‌ زودی‌ ‌در‌ برخی‌ کارها ‌از‌ ‌شما‌ اطاعت‌ خواهیم‌ کرد و ‌خدا‌ همداستانی‌ سرّی‌ ‌آنها‌ ‌را‌ می‌داند 27 - ‌پس‌ چگونه‌اند هنگامی‌ ‌که‌ فرشتگان‌ جانشان‌ ‌را‌ می‌گیرند ‌در‌ حالی‌ ‌که‌ ‌بر‌ صورت‌ها و پشت‌هایشان‌ می‌کوبند! 28 - ‌این‌ بدان‌ سبب‌ ‌است‌ ‌که‌ ‌آنها‌ ‌از‌ آنچه‌ ‌خدا‌ ‌را‌ ‌به‌ خشم‌ آورده‌ پیروی‌ کردند و ‌از‌ خرسندی‌اش‌ کراهت‌ داشتند ‌پس‌ [خداوند] اعمالشان‌ ‌را‌ نابود کرد 29 - آیا کسانی‌ ‌که‌ ‌در‌ دل‌هایشان‌ بیماری‌ ‌است‌، پنداشته‌اند ‌که‌ ‌خدا‌ هرگز کینه‌هایشان‌ ‌را‌ فاش‌ نخواهد کرد! @qurantehran
🔹 امام صادق علیه السلام: «... در شنیدن آیات کریمه قرآن، برای مردم سنگین، اما شنیدن سخنان بیهوده و باطل، آسان و شیرین است.» 📚 بحارالانوار، ج ۵٢، ص ٢۵٧ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️ 📖السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بْنَ فاطِمَةَ الزَّهْرآءِ... ▫️سلام بر تو ای یادگار بهانه خلقت، ای امید مادر، سلام بر تو و بر روزی که دولت زهرایی‌ات جهان را منور خواهد ساخت... چقدر اشک بریزم ز جدایی آقا من دلم تنگ شده تنگ، کجایی آقا همه دارند به تنهایی من میخندند به همه گفته ام این جمعه می آیی آقا امتحان کردی و شرمنده شدم پیش حسین من ندارم بخدا خرده حیایی آقا کاش میشد که در این شعر زبان میشد لال فاطمه باز دلش ریخت اذان گفت بلال! @qurantehran
🍃لَیْتَ شِعْرى أَیْنَ اسْتَقَرَّتْ بِکَ النَّوى.... 🍃کاش مى دانستم کجا دلها به ظهور تو قرار و آرام خواهد یافت؟ 🔹 اوغایب نیست،ما غایبیم 🔹 🌿▫️تمام مشکلات ما ناشی از این است که از امام زمان عجل الله تعالی فرجه دور شده‌ایم. نجات یک ملّت به امام زمان عجل الله تعالی فرجه وابسته است. امام زمان عجل الله تعالی فرجه انسان کامل است. کافی است که نظر مبارکشان بر جان ما بیفتد تا ما انسان شویم، یعنی مبادی میل ما اصلاح شود زیرا که وجود ائمه تکوینی است، غیب و شهود ندارد، بودنِ هستی به وجود آن حضرت است و هر کس به اندازه نزدیکی به نظر او بقاء و واقعیت می‌یابد و معنی دار می‌شود. امام زمان عجل الله تعالی فرجه در زمان غیبت مثل خورشیدی که نورش پشت ابر است، فیض می‌رساند. علّت عدم بهره‌برداری از فیض آن حضرت خودمان هستیم. امام غایب نیست، ما غایبیم. ماییم که دنیایی شده‌ایم. اگر یک زندگی دینی را آغاز کنیم، با یک نظر امام زمان عجل الله تعالی فرجه جوهر ما عوض می‌شود و مسّ وجودمان کیمیا می‌گردد. مزّه آدم شدن را اگر بچشیم، چیز دیگری برای ما مزّه دار نخواهد بود. عمده آن است که معنی واقعیِ انسان بودن را که به نزدیکی به امام زمان عجل الله تعالی فرجه است درک کنیم و بدانیم مسلّم هر کس به هر جا رسید از دریچه نظر آن حضرت رسید. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5829913041935796495.mp3
3.29M
🔴 🔵 چند صبح جمعه به انتظار او نخوابیده ای؟ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نوای استادفرهمند یک نفر یک خبـر از مهدی ندارد بدهد؟ دل ما خیلی از این بی خبری سوخته است @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔸 از گناه ما و به‌خاطر اعمال ما است که آن حضرت (حضرت حجت علیه‌السلام)، هزار سال در بیابان‌ها دربه‌در و خائف است! 📚 کتاب حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، ص١٢٢ 🔻از شیطان پرسیدند : گمراه کردن شیعیان چه سودی دارد؟ گفت:امام اینها که بیاید روزگار ما سیاه خواهد شد اینها که گناه میکنند امامشان دیر می آید... ⚠️آقا شرمنده‌ام که مدام شرمنده‌ام @qurantehran
🌅 _ روز بیعت خالصانه با صاحب العصر و الزمان حضرت حجت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف 🌷 زیارت سَلامٌ عَلَى آلِ یس السَّلامُ عَلَیکَ یَا دَاعِیَ اللَّهِ وَ رَبَّانِیَّ آیَاتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَابَ اللَّهِ وَ دَیَّانَ دِینِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خَلِیفَةَ اللَّهِ وَ نَاصِرَ حَقِّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ دَلِیلَ إِرَادَتِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا تَالِیَ کِتَابِ اللَّهِ وَ تَرْجُمَانَهُ السَّلامُ عَلَیکَ فِی آنَاءِ لَیْلِکَ وَ أَطْرَافِ نَهَارِکَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا بَقِیَّةَ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مِیثَاقَ اللَّهِ الَّذِی أَخَذَهُ وَ وَکَّدَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَعْدَ اللَّهِ الَّذِی ضَمِنَهُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَ الْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَ الْغَوْثُ وَ الرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ وَعْدا غَیْرَ مَکذُوب السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقُومُ السَّلامُ عَلَیکَ حِینَ تَقْعُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَقْرَأُ وَ تُبَیِّنُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصَلِّی وَ تَقْنُتُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَرْکَعُ وَ تَسْجُدُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُهَلِّلُ وَ تُکَبِّرُ السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تَحْمَدُ وَ تَسْتَغْفِرُ، السَّلامُ عَلَیْکَ حِینَ تُصْبِحُ وَ تُمْسِی السَّلامُ عَلَیْکَ فِی اللَّیْلِ إِذَا یَغْشَى وَ النَّهَارِ إِذَا تَجَلَّى السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْإِمَامُ الْمَأْمُونُ السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ السَّلامُ عَلَیْکَ بِجَوَامِعِ السَّلام أُشهِدُکَ یَا مَولایَ أَنِّی أَشهَدُ أَن لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ أَنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ لا حَبِیبَ إِلا هُوَ وَ أَهْلُهُ وَ أُشْهِدُکَ یَا مَوْلایَ أَنَّ عَلِیّاً أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَ الْحُسَیْنَ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُوسَى حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ حُجَّتُهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ حُجَّةُ اللَّه أَنتُم الأَوَّلُ وَ الآخِرُ وَ أَنَّ رَجْعَتَکُمْ حَقٌّ لا رَیْبَ فِیهَا یَوْمَ لا یَنْفَعُ نَفْساً إِیمَانُهَا لَمْ تَکُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ کَسَبَتْ فِی إِیمَانِهَا خَیْراً وَ أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ وَ أَنَّ نَاکِراً وَ نَکِیراً حَقٌّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ وَ الْبَعْثَ حَقٌّ وَ أَنَّ الصِّرَاطَ حَقٌّ وَ الْمِرْصَادَ حَقٌّ وَ الْمِیزَانَ حَقٌّ وَ الْحَشْرَ حَقٌّ وَ الْحِسَابَ حَقٌّ وَ الْجَنَّةَ وَ النَّارَ حَقٌّ وَ الْوَعْدَ وَ الْوَعِیدَ بِهِمَا حَقٌّ یَا مَولایَ شَقِیَ مَنْ خَالَفَکُمْ وَ سَعِدَ مَنْ أَطَاعَکُمْ فَاشْهَدْ عَلَى مَا أَشْهَدْتُکَ عَلَیْهِ وَ أَنَا وَلِیٌّ لَکَ بَرِی ءٌ مِنْ عَدُوِّکَ فَالْحَقُّ مَا رَضِیتُمُوهُ وَ الْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ وَ الْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ وَ الْمُنْکَرُ مَا نَهَیْتُمْ عَنْهُ فَنَفْسِی مُؤْمِنَةٌ بِاللَّهِ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ بِرَسُولِهِ وَ بِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ بِکُمْ یَا مَوْلایَ أَوَّلِکُمْ وَ آخِرِکُمْ وَ نُصْرَتِی مُعَدَّةٌ لَکُمْ وَ مَوَدَّتِی خَالِصَةٌ لَکُمْ آمِینَ آمِین @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ شرح فراز بیست و یکم دعای بعد از زیارت : ❇️ «[اللَّـهُمَّ صَلِّی عَلی مُحَمَّد] ... بَوارِ الْكافِرينَ»؛ [خدايا درود فرست بر محمّد]... نابودكننده كافران. ⚜ در آیات حضرت قرآن آمده است: «و مَا جَعَلْنَا أَصْحَابَ النَّارِ إِلَّا مَلَائِکَةً وَ مَا جَعَلْنَا عِدَّتَهُمْ إِلَّا فِتْنَةً لِّلَّذِینَ کَفَرُوا لِیَسْتَیْقِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ وَ یَزْدَادَ الَّذِینَ آمَنُوا إِیمَانًا وَ لَا یَرْتَابَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ لِیَقُولَ الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَ الْکَافِرُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَذَا مَثَلًا کَذَلِکَ یُضِلُّ اللَّهُ مَن یَشَاءُ وَ یَهْدِی مَن یَشَاءُ وَ مَا یَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّکَ إِلَّا هُوَ وَ مَا هِیَ إِلَّا ذِکْرَی لِلْبَشَرِ»؛ و ما موکّلان آتش را جز فرشتگان نگردانیدیم و شماره آنها را جز آزمایشی برای کسانی که کافر شده اند قرار ندادیم تا آنان که اهل کتابند، یقین به هم رسانند و ایمان کسانی که ایمان آورده اند، افزون گردد و آنان که کتاب به ایشان داده شده و (نیز) مؤمنان به شک نیفتند و تا کسانی که در دلهایشان بیماری است و کافران بگویند: خدا از این وصف کردن چه چیزی را اراده کرده است. این گونه خدا هر که را بخواهد، بی راه می‌گذارد و هر که را بخواهد، هدایت می‌کند و (شماره) سپاهیان پروردگارت را جز او نمی داند و این (آیات) جز یادآوری برای بشر نیست. 📘 سوره مبارکه مدثر/ آیه ی ٣۱ ⚜ در طول تاریخ ، کافران به دلایل مختلف که اصل آن غصب خلافت پس از پیامبر (صلی الله و علیه و آله) بود، دائما باعث آزار اهل بیت (علیهم السلام) و مؤمنین می شدند. که این امر به فرموده اهل بیت (علیهم السلام) باعث تسلط کافرین بر مؤمنین شد و کافران روز به روز بر قدرتشان افزوده شد، ظلم های بسیاری کردند که مؤمنین قادر به مجازات آنان نبودند. طبق روایات این امر (تقاص از کافران) تنها در زمان حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اتفاق می افتد. ⚜ امام باقر (علیه السلام) در ذیل آیه «إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَیْهِمْ مِنَ السَّماءِ آیَةً فَظَلَّتْ أَعْناقُهُمْ لَها خاضِعین»؛ «اگر ما اراده کنیم، از آسمان بر آنان آیه‏ ای نازل می ‏کنیم که گردن هایشان در برابر آن خاضع گردد»(سوره مبارکه شعرا آیه ۴) فرمودند: «تَخْضَعُ لَهَا رِقَابُ بَنِي أُمَيَّةَ قَالَ ذَلِكَ بَارِزٌ عِنْدَ زَوَالِ الشَّمْسِ قَالَ وَ ذَلِكَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ص يَبْرُزُ عِنْدَ زَوَالِ الشَّمْسِ عَلَى رُءُوسِ النَّاسِ سَاعَةً حَتَّى يَبْرُزَ وَجْهُهُ يَعْرِفُ النَّاسُ حَسَبَهُ وَ نَسَبَه‏ ثُمَّ قَالَ أَمَا إِنَّ بَنِي أُمَيَّةَ لَيَخْبِيَنَّ الرَّجُلُ مِنْهُمْ إِلَى جَنْبِ شَجَرَةٍ فَتَقُولُ هَذَا رَجُلٌ مِنْ بَنِي أُمَيَّةَ فَاقْتُلُوه»؛ این آیه ، علی بن ابیطالب (علیهما السلام) است كه گردن های بنی امیه برای او ذلیل و خاضع می گردد كه امیرالمؤمنین (علیه السلام) در هنگام زوال خورشید ظاهر می گردد تا مردم او را به حسب و نسبش بشناسند؛ پس بنی امیه را بكشد، حتی آنكه از بنی امیه مردی خود را در پهلوی درختی پنهان كند، درخت به سخن آید و فریاد كند كه این مردی است از بنی امیه، اینجا پنهان شده است، او را بكشید. 📙 بحار الانوار، ج۵٣، ص ۱۰٩ ادامه👇👇 @qurantehran
ادامه👆👆 ⚜ امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: «كادوا رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و كادوا عليا عليه السلام، و كادوا فاطمة عليها السلام، فقال الله: يا محمد إِنَّهُمْ يَكِيدُونَ كَيْداً* وَ أَكِيدُ كَيْداً* فَمَهِّلِ الْكٰافِرِينَ يا محمد أَمْهِلْهُمْ رُوَيْداً لوقت بعث القائم عليه السلام فينتقم لي من الجبابرة و الطواغيت من قريش و بني أميّة و سائر الناس»؛ ✨ برای رسول خدا (صلی الله علیه و آله ) و علی (علیه السلام) و فاطمه(سلام الله علیها) توطئه چیدند، پس خداوند فرمود: ای محمّد! آنان همواره حیله می کنند ، و من چاره و تدبیری می کنم. پس کافران را مهلت ده. ای محمد! «أَمْهِلْهُمْ رُوَیْدًا»مدت اندکی آنان را در این حالی که هستند، واگذار. تا آن گاه که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظهور کند و از ستمگران و طاغوتیان قریش و بنی امیه و سایر مردم انتقام گیرد. 📕 بحارالانوار، ج۲۳، ص۳۶۸. ❇️ قصاص کافران توسط حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف): ⚜ از امام صادق (علیه السلام) درباره آيه «وَ من قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلاَ يُسْرِف فِّي الْقَتْلِ اِنَّهُ كَانَ مَنْصُورًا»، پرسيدند؛ فرمود: 👈 منظور قائم آل محمد (عليه السلام) است كه قيام مي كند و قصاص خون حسين (عليه السلام) را مي گيرد و اگر تمام اهل زمين را به اين قصاص بكشد، اسراف و زياده روي نكرده است و آيه «فَلاَ يُسْرِف فِّي الْقَتْلِ» كاري انجام نداده است كه اسراف باشد. 👈 سپس امام (عليه السلام) فرمود: «يَقْتُلُ وَ اللَّهِ ذَرَارِيَّ قَتَلَةِ الْحُسَيْنِ علیه السلام بِفَعَالِ آبَائِهَا»؛ به خدا سوگند، قائم (عَجَّلَ اللهُ تَعالَي فَرَجَهُ الشَّرِيف) فرزندان و ذرّيّه قاتلان حسين (عليه السلام) را به قصاص جُرم پدرانشان مي كشد. 📗 كامل الزيارات، ص ۶٣، ح ۵. ⚜ امام صادق (علیه السلام) درباره اتفاقات بعد از ظهور فرمودند: «حَتَّى تَأْتِيَ دَارَ بَنِي سَعْدِ بْنِ هَمَّامٍ عِنْدَ مَسْجِدِهِمْ- فَلَا تَدَعُ دَاراً لِبَنِي أُمَيَّةَ إِلَّا أَحْرَقَتْهَا وَ أَهْلَهَا- وَ لَا تَدَعُ دَاراً فِيهَا وَتْرٌ لِآلِ مُحَمَّدٍ إِلَّا أَحْرَقَتْهَا، وَ ذَلِكَ الْمَهْدِيُّ علیه السلام»؛ تا این که به دیار بنی سعد بن همّام و کنار مسجدشان می‌رسد و در آن هنگام، همه خانه‌های بنی امیه را به همراه ساکنانش می ‌سوزاند و هر خانه ای را که خاندان محمد (صلوات الله علیهم اجمعین) در آن خانه، طالب خونخواهی باشند، می ‌سوزاند و این همان مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. 📔 تفسير القمي، ج‏۲، ص۳۸۵. 💎 ‌زائر در این فراز شریف عرضه می دارد: ✨خدايا! بر محمّد، بقیه الله الاعظم (عج الله تعالی فرجه الشریف) نابودكننده كافران درود فرست.✨ @qurantehran