eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.6هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5962879873595738114.mp3
3.79M
🔷‍ شعبانیه [بخش اول] 💭 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اسْمَعْ دُعَائِي إِذَا دَعَوْتُكَ وَ اسْمَعْ نِدَائِي إِذَا نَادَيْتُكَ وَ أَقْبِلْ عَلَيَّ إِذَا نَاجَيْتُكَ فَقَدْ هَرَبْتُ إِلَيْكَ وَ وَقَفْتُ بَيْنَ يَدَيْكَ مُسْتَكِيناً لَكَ مُتَضَرِّعاً إِلَيْكَ رَاجِياً لِمَا لَدَيْكَ ثَوَابِي وَ تَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِي وَ تَخْبُرُ حَاجَتِي وَ تَعْرِفُ ضَمِيرِي وَ لا يَخْفَى عَلَيْكَ أَمْرُ مُنْقَلَبِي وَ مَثْوَايَ وَ مَا أُرِيدُ أَنْ أُبْدِئَ بِهِ مِنْ مَنْطِقِي وَ أَتَفَوَّهَ بِهِ مِنْ طَلِبَتِي وَ أَرْجُوهُ لِعَاقِبَتِي وَ قَدْ جَرَتْ مَقَادِيرُكَ عَلَيَّ يَا سَيِّدِي فِيمَا يَكُونُ مِنِّي إِلَى آخِرِ عُمْرِي مِنْ سَرِيرَتِي وَ عَلانِيَتِي وَ بِيَدِكَ لا بِيَدِ غَيْرِكَ زِيَادَتِي وَ نَقْصِي وَ نَفْعِي وَ ضَرِّي إِلَهِي إِنْ حَرَمْتَنِي فَمَنْ ذَا الَّذِي يَرْزُقُنِي وَ إِنْ خَذَلْتَنِي فَمَنْ ذَا الَّذِي يَنْصُرُنِي إِلَهِي أَعُوذُ بِكَ مِنْ غَضَبِكَ وَ حُلُولِ سَخَطِكَ إِلَهِي إِنْ كُنْتُ غَيْرَ مُسْتَأْهِلٍ لِرَحْمَتِكَ فَأَنْتَ أَهْلٌ أَنْ تَجُودَ عَلَيَّ بِفَضْلِ سَعَتِكَ إِلَهِي كَأَنِّي بِنَفْسِي وَاقِفَةٌ بَيْنَ يَدَيْكَ وَ قَدْ أَظَلَّهَا حُسْنُ تَوَكُّلِي عَلَيْكَ فَقُلْتَ [فَفَعَلْتَ ] مَا أَنْتَ أَهْلُهُ وَ تَغَمَّدْتَنِي بِعَفْوِكَ إِلَهِي إِنْ عَفَوْتَ فَمَنْ أَوْلَى مِنْكَ بِذَلِكَ وَ إِنْ كَانَ قَدْ دَنَا أَجَلِي... @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۰۹ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 تفسیر سوره مبارکه ـ آیه۲۰ 📚 مفسر: علامه محمدحسین ـ (تفسیر المیزان) 🔸" وَ يَقُولُ الَّذِينَ آمَنُوا لَوْ لا نُزِّلَتْ سُورَةٌ ..." 🔹كلمه" لولا" به معناى كلمه" هلا- چرا" است، مى ‏پرسند: چرا سوره‏ اى نازل نشد و به اين وسيله اظهار رغبت مى ‏كنند به اينكه سوره‏ اى جديد نازل شود و تكاليفى جديد بياورد، تا امتثالش كنند. 🔸 و مراد از" سوره محكمه" سوره ‏اى است كه بيانش روشن و بدون تشابه باشد. 🔹 و مراد از اينكه فرمود:" در آن قتال ذكر شود"، اين است كه در آن به قتال امر شود. 🔸و مراد از" الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ" مؤمنينى است كه ايمانشان ضعيف است، نه منافقين، چون آيه صريح است در اينكه اظهار كنندگان مذكور كه آن حرفها را زدند مؤمنين بوده ‏اند، نه منافقين و نه اعم از مؤمنين و منافقين، چون عبارت" الَّذِينَ آمَنُوا" منافقين را شامل‏ نمى ‏شود، مگر با نوعى مسامحه كه آن هم لايق به كلام خداى تعالى نيست. 🔹 پس آيه مورد بحث نظير آيه" أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ قِيلَ لَهُمْ كُفُّوا أَيْدِيَكُمْ وَ أَقِيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّكاةَ فَلَمَّا كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقِتالُ إِذا فَرِيقٌ مِنْهُمْ يَخْشَوْنَ النَّاسَ كَخَشْيَةِ اللَّهِ أَوْ أَشَدَّ خَشْيَةً" است كه در باره طائفه ‏اى از مؤمنين مى‏ فرمايد وقتى جهاد بر آنان واجب شد، مانند ساير مردم يا بيشتر به ترس افتادند. 🔸و معناى جمله" الْمَغْشِيِّ عَلَيْهِ مِنَ الْمَوْتِ" محتضرى است كه در سكرات مرگ قرار گرفته. 🔹و كلمه" غشيه" و" غشاوة" به معناى پوشاندن و پيچيدن چيزى در لفافه است، و چون با صيغه مجهول گفته مى‏ شود" غشى على فلان"، معنايش اين است كه فلانى در اثر عارضه‏ اى فهمش از كار افتاد. 🔸 و" نَظَرَ الْمَغْشِيِّ عَلَيْهِ مِنَ الْمَوْتِ" نگاهى است كه محتضر به تو مى‏ افكند بدون اينكه پلك را بهم زند. 🔹در جمله" فَأَوْلى‏ لَهُمْ" احتمال دارد خبرى باشد از مبتدايى محذوف كه تقدير آن" اولى لهم ذلك" است، يعنى سزاوارشان اين است كه اينطور نظر كنند، يعنى به حالت احتضار درآمده بميرند. 🔸و از اصمعى نقل شده كه گفته:" اولى لك" كلمه تهديد است، و معنايش به فارسى" ،_يقه _ات_را_گرفت" مى‏ باشد و اين آيه نظير آيه شريفه" أَوْلى‏ لَكَ فَأَوْلى‏ ثُمَّ أَوْلى‏ لَكَ فَأَوْلى‏" است. 🔹و معناى آيه اين است كه: آنهايى كه ايمان آوردند، مى‏ گويند: چرا سوره ‏اى نازل نشد، ليكن وقتى سوره ‏اى محكم و بدون شبهه نازل شد و در آن مامور به قتال و جهاد شدند، مى‏ بينى افراد ضعيف الايمان از ايشان را كه از شدت ترس به تو نظرى مى ‏افكنند كه محتضر به اطرافيان خود مى ‏افكند و سزاوارشان هم همين است. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گناه یعنی چی؟ 👈🏻تا حالا از این زاویه بهش نگاه کرده بودی؟! 🎙 @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5999030742175188889.mp3
4.03M
🔷‍ شعبانیه [بخش دوم] 💭 ... إِلَهِي إِنْ حَرَمْتَنِي فَمَنْ ذَا الَّذِي يَرْزُقُنِي وَ إِنْ خَذَلْتَنِي فَمَنْ ذَا الَّذِي يَنْصُرُنِي إِلَهِي أَعُوذُ بِكَ مِنْ غَضَبِكَ وَ حُلُولِ سَخَطِكَ إِلَهِي إِنْ كُنْتُ غَيْرَ مُسْتَأْهِلٍ لِرَحْمَتِكَ فَأَنْتَ أَهْلٌ أَنْ تَجُودَ عَلَيَّ بِفَضْلِ سَعَتِكَ إِلَهِي كَأَنِّي بِنَفْسِي وَاقِفَةٌ بَيْنَ يَدَيْكَ وَ قَدْ أَظَلَّهَا حُسْنُ تَوَكُّلِي عَلَيْكَ فَقُلْتَ [فَفَعَلْتَ ] مَا أَنْتَ أَهْلُهُ وَ تَغَمَّدْتَنِي بِعَفْوِكَ إِلَهِي إِنْ عَفَوْتَ فَمَنْ أَوْلَى مِنْكَ بِذَلِكَ وَ إِنْ كَانَ قَدْ دَنَا أَجَلِي وَ لَمْ يُدْنِنِي [يَدْنُ ] مِنْكَ عَمَلِي فَقَدْ جَعَلْتُ الْإِقْرَارَ بِالذَّنْبِ إِلَيْكَ وَسِيلَتِي إِلَهِي قَدْ جُرْتُ عَلَى نَفْسِي فِي النَّظَرِ لَهَا فَلَهَا إِلَهِي الْوَيْلُ إِنْ لَمْ تَغْفِرْ لَهَا إِلَهِي لَمْ يَزَلْ بِرُّكَ عَلَيَّ أَيَّامَ حَيَاتِي فَلا تَقْطَعْ بِرَّكَ عَنِّي فِي مَمَاتِي إِلَهِي كَيْفَ آيَسُ مِنْ حُسْنِ نَظَرِكَ لِي بَعْدَ مَمَاتِي وَ أَنْتَ لَمْ تُوَلِّنِي [تُولِنِي ] إِلّا الْجَمِيلَ فِي حَيَاتِي... @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۱۰ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 تفسیر سوره مبارکه ـ آیه۳۰ 📚 مفسر: علامه محمدحسین ـ (تفسیر المیزان) 🔸" وَ لَوْ نَشاءُ لَأَرَيْناكَهُمْ فَلَعَرَفْتَهُمْ بِسِيماهُمْ وَ لَتَعْرِفَنَّهُمْ فِي لَحْنِ الْقَوْلِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ أَعْمالَكُمْ" 🔹 كلمه" سيما" به معناى علامت است و معناى آيه چنين است: ما اگر بخواهيم اين افراد بيمار دل را به تو معرفى مى ‏كنيم و علامتهايشان را مى‏ گوييم تا آنان را بشناسى. 🔸" وَ لَتَعْرِفَنَّهُمْ فِي لَحْنِ الْقَوْلِ"- راغب مى‏ گويد: كلمه" لحن" بيشتر به معناى آن است كه كلام را از سنتهاى جارى ‏اش برگردانى، يا اعراب آن را نگويى و يا نقطه ‏ها و كلمات آن را جابجا كنى، و اين عمل ناپسندى است، و گاهى هم در سربسته حرف زدن و بطور فحوى و كنايه سخن گفتن استعمال مى‏ شود، كه اين قسم استعمال در بازار شعرا و ادباء بيشتر رواج دارد و در نظر آنان پسنديده و جزء بلاغت است. 🔹در نتيجه معناى آن اين مى‏ شود: تو به زودى آنان را از طرز سخن گفتنشان خواهى شناخت، چون سخن ايشان كنايه‏ دار و تعريض گونه است. 🔸 و اگر" لحن القول" را ظرف براى شناختن قرار داد به نوعى عنايت مجازى بوده است. 🔹" وَ اللَّهُ يَعْلَمُ أَعْمالَكُمْ"- يعنى خدا حقايق اعمال شما را مى ‏داند و اطلاع دارد كه مقصود و نيت شما از آن اعمال چيست و به چه منظورى آن را انجام مى ‏دهيد، و بر طبق آن نيات، مؤمنين را پاداش و غير مؤمنين را كيفر مى‏ دهد، پس اين جمله، هم وعده به مؤمنين است و هم تهديد به كفار. @qurantehran
16.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 سلاح مؤمن 🔹 به ما گفتند سلاح جنگ با دشمن بيرون آهن و سيف است: ﴿وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ﴾؛[۱] اما سلاح جنگ با دشمن درون است و نه آهن «وَ سِلَاحُهُ‏ الْبُكَاء».[۲] اسلحه يک مؤمن گريه است. اگر کسي بخواهد با دشمن درون يعني غرور، نفْس، نفْس اماره، نفْس مسوّله و ديگر خواسته‌هاي نامشروع درون به بپردازد، بهترين و مهم ‌ترين سلاح او ناله است، «وَ سِلَاحُهُ‏ الْبُكَاء». [۱]. سوره انفال، آيه60. [۲]. مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، ج‏۲، ص۸۵۰ 📚 سخنرانی در صحن پیامبر اعظم ص حرم مطهر رضوی تاریخ: ۹۸/۵/۳ @qurantehran